158. forduló, 167. forduló, Musashi Akira összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. jan. 30. 15h:10'
EZ A 203. JÁTÉKHETED, 165. FORDULÓD
204. játékheted kezdete: febr. 6.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5378
SZÁMLA : XXXX

MUSASHI AKIRA KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [95,108] koordinátán. Fantasztikus volt a pihenés a kényelmes fogadószobában. Amíg a fogadóban töltötted az idődet, igyekeztél híreket megtudni a külvilágról. Némi infó: Sistergő Pumpa seregei partra szálltak északon, az alanori csatornától nyugatra.
Egyik nap, amikor lenéztél a söntésbe, összefutottál egy fekete, hosszú hajú, kék szemű elf nővel. Fekete a bőre. Bemutatkozik, az ő neve Pepper . Ahogy dumcsiztok, tekinteted a pultra rakott dobókockákra téved. Indítványozod partnerednek, hogy játsszatok egyet. Megvizsgáljátok a kockákat, hogy nem ólmozottak-e, majd kirakjátok a tétet, és játszani kezdtek. Ellenfeled gyors kopasztás tárgyát képezi, szinte egyszer sem képes nyerni. A megszerzett 10 aranyból egyet odagurítasz a csaposlegénynek.
Egyszer amikor lelátogattál a söntésbe, beszédbe elegyedtél egy hollófekete, hosszú hajú, izzóan vörös szemű mutáns nővel. Bőre mélykék színű. Á, hiszen ez Törpilla! - Nincs kedved kockázni? - kérdezed beszélgetőpartnered. - Miért is ne? - mondja ő, mire előkerülnek a kockák. Mindketten a pultra pakoltok egy kis kupac aranyat, és kezdődik a játék. Ellenfeled mestere a kockának, vagy hihetetlen szerencséje van: percek alatt veszítesz 10 aranyat. Ez nem a te napod volt!
A fogadóban találkoztál egy szőke, hosszú hajú, kék szemű elf nővel. Bőre mint a sírok márvány fehérje. Rögtön összeismerkedtek, ő Anuta. - Nincs kedved kockázni? - kérdezed beszélgetőpartnered. - Miért is ne? - mondja ő, mire előkerülnek a kockák. Megvizsgáljátok a kockákat, hogy nem ólmozottak-e, majd kirakjátok a tétet, és játszani kezdtek. Váltakozó szerencsével folynak a játszmák, hol te nyersz, hol a másik játékos. Amikor a végén összeszámolod a pénzedet, kiderül, hogy 4 aranyat vesztettél.
No de mostmár vége a henyélésnek. Kijelentkezel a kocsmárosnál és elhagyod a fogadót.
A tervezett kaland helyszínére pontosan érkezel, és meglepődve tapasztalod, hogy már mindenki itt van. Gyorsan körbenézel, kik ezek: Gronkh, Josh di Luque és Lady Változás. Gronkh meg te még sosem találkoztatok, gyorsan bemutatkoztok egymásnak. Megállapodtok, hogy Lady Változás lesz a vezér, mert kocsmaügyekben ő a legtapasztaltabb közületek. Kicsit izgultok, de azért már nagyon várjátok, hogy megmutathassátok, mit tudtok. A jelszó: "Halál az alkoholra!" Büszkén vonultok lefelé a lépcsőn az emeleti szobáitoktól. Mennyien vannak itt! Még az ablakokat is kinyitották, hogy az utcán bámészkodó nép belásson a földszinti csapszékbe. A rengeteg szájtáti már alaposan bemelegített a szurkoláshoz, a hangulat igen emelkedett! Odavonultok a pulthoz és előszeditek a bugyellárisokat. Sajnos 100 arany a nevezési díj, ami igen szép summa. Még szerencse, hogy biztosak vagytok saját győzelmetekben. Fennkölt magabiztossággal számlálod a pultra kitett óntányérba a 100 aranyat. Az utolsó öt érme pengését a bámészkodók hangosan veled együtt számolják, a századiknál pedig szabályos ováció tör ki. Mindegy ezeknek, csak legyen ok, amiért inni lehet - gondolod. Szétnyílik előttetek a tömeg, utat engedve a versenyzők asztalához. Pontosan öt szék van a kerek deszkaasztal körül. Alighogy elhelyezkedtek, öt kupica varkaudar pálinka kerül elétek. Aham! A bemelegítő ital! Módszeresen hozzáfogtok, egymást bíztatva. Minden lenyelt adag után hangosan éltet titeket a közönség. Miután elfogyott az aperitif, a "bárdolatlan bárdok" elnevezésű versenyszám következik. A tömeg megmondja, melyik kocsmadalt akarja hallani, összenéztek, megköszörülitek a torkotokat, aztán hadd szóljon! Ilyenkor sem a szöveg, sem a dallam nem sokat számít, elég, ha emlékeztet az eredetire. A lényeg a hangerő! A közönség igazán hálás, együtt énekel veletek. Amikor a nóta véget ér, megérkezik a második versenyszám kelléke, pár hordó wargpini vörös formájában. Mindenki elé kerül belőle. Bizony! Ez az "asztal alá ivás" fordulója. Mindenkinek egyedül kell meginnia a kis hordó bort! Ez nem okozhat gondot! A tömeg közben csillapíthatatlanul röhögéssel próbál buzdítani. Mikor kiürül a hordócska, úgy érzed, menten szétrobbansz a ledöntött iszonyatos mennyiségű piától, a fejed azonban furcsamód, viszonylag tiszta. Szerencsére most pár perc szünet következik, mikor a versenyzők kimehetnek, és könnyíthetnek magukon. Mire visszaérsz a csehóba, a segédek már előkészítették a terepet. Most a csapat legjobb kártyásának kell kiállnia a kocsma ügyeletes szerencsevadásza ellen. Még józan fejjel is igen kétesek a győzelmi esélyek, de így, mámorosan... A "részeges kártyás" versenyszám következik. A győztes minden húzás után berághat egy kis kenyeret, egy darabka szalonnával, míg a vesztesnek egy kupica huertoli kerítésszaggatót kell ledöntenie. A gyilkos parti addig tart, amíg az egyik fél ki nem dől. Gyorsan eldöntitek, hogy erre a próbára Lady Változás a legalkalmasabb. Sajnos nem segíthetsz, te is csak egy vagy a szurkolók közül, bár te a csapattársadért szurkolsz, míg ez a csőcselék itt körülötted csupán szórakozik. Néhány leosztás után már nyilvánvalóvá válik, a szerencse társad mellett áll. Fél óra múlva már nyolc kupica hever ellenfele előtt üresen, és egyszer csak minden előzetes figyelmeztetés nélkül lebólintja az asztalt. Túl sokat vesztett, túl sok piát ivott, és keveset evett. Nyertetek! Jöhet a következő. Azt mondják a részeg boksz egyfajta titkos harcművész fogás. Persze ez nem így van, ez csak a következő versenyszám elnevezése a "kocsmatöltelékek" versenyen. A feladat pofonegyszerű: egyetlen ütéssel össze kell törni a kártyaasztalt! Csak az a baj, hogy igen vastag fából ácsolták ám! Gyorsan kitaláljátok, ki ért leginkább az ilyesmihez, aztán erősen szurkolni kezdtek, hisz már csak karnyújtásnyira a győzelem! A tömeg izgatottan elcsitul, látva a mutatványra való készülődést. A közös döntés értelmében, te vagy a legalkalmasabb erre a feladatra.
Ez az! Egy ütés, egy reccsenés, és az asztal kettétörik, mintha szalmaszálból volna! A kőtörés képesség pedig megóvta a kezedet, meg sem érzed az ütés erejét. A tömeg győztesként ünnepel. Hiába, aki tud, az tud! Utat törtök magatoknak a pulthoz, ahová a kocsmáros már kikészítette a nyereményetek. Több a jutalom, mint amennyiről a kiírásban szó volt! Az osztozás után neked 1 varázskorsó (ld. enc.), 2 varkaudar pálinka (ld. enc.) és 250 arany jut. (Gronkh 1 varázskorsóval, 2 varkaudar pálinkával és 250 arannyal , Josh di Luque 2 varkaudar pálinkával és 250 arannyal , Lady Változás 1 bátorság medáljával, 2 varkaudar pálinkával és 250 arannyal gazdagodott.) Még sokáig lenn maradtok a csehóban, és ti is beálltok a szurkolók közé. Még jó néhány csapat próbálkozik, de senki sem jár sikerrel. Későre jár, mire a versengés véget ér, és a kocsma kiürül. Egyszer csak a fogadós lép mellétek.
- Tudjátok, barátaim, ez a kis pénz, és a korsók is csak töredékébe kerültek annak, amit ma bevételként elkönyvelhettem. Köszönöm, hogy szórakoztattátok a vendégeket. Jó éjszakát! Záróra - mondja, és cinkosan rátok kacsint.
6380 tapasztalati pontot kaptál. [50 pontot használtál fel, van még 260.]
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Átvette a felajánlott 3 ezüst gyűrűt (39 arany kikiáltási áron), 3 ezüst karkötőt (59 arany kikiáltási áron), 1 ezüst nyakláncot (29 arany kikiáltási áron), 1 malomkövet (59 arany kikiáltási áron), 3 nyílpuska lövedéket (29 arany kikiáltási áron), 1 obszidián karkötőt (49 arany kikiáltási áron), 11 óndarabot (29 arany kikiáltási áron), 20 rézgolyót (39 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany.
Lady Változás, amikor összefutottatok, adott neked egy varkaudar látógömböt, 4 tankány karmot, egy bátorság medálját (ld. enc.) és 3 varkaudar pálinkát. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a máguskobold (ld. enc.) és a koboldkirály (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) tubarkövet (ld. enc.). Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+16 tvp ). Az aranytermő erszény 28 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 póklábat. A teremtés zsákja létrehozott 1 tüskét. A méregtermő iszák termelt 3 gyenge mérget. A fogadóban töltött idő jótékony hatása érezhető. (+51 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+80 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+81 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) A plusz TU-kat 10 TVP-re váltod. Tojást tojik az uzbány. (+1 kaja.) [A két forduló között 2 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: t. energia kisütése: 145 1
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 286.]

* 2. KP: kézbeveszed/felveszed a 397. tárgyat
Lecsatolod a ritualista övet, majd felcsatolod a zafír erőövet. [0 pontot használtál fel, van még 286.]

* 3. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Sikerült elmondanod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 281.]

vps 200 VP spórolása: 200
Félreraktunk, letiltottunk neked 59 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 281.]

bb 237 1205 13 beraksz a bankba a 237. tárgyat (1205 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 5 tankány karmot. Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. Beraksz a bank széfjébe 5 kőkalapácsot. [0 pontot használtál fel, van még 281.]

kt 7 1 elkészíted a 7. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 kőhegyű lándzsát. [12 pontot használtál fel, van még 269.]

dd 6 4 11 eldobod a 6. tárgyat a 4. tárgyat a 11. tárgyat
Elhajítasz 3 kőkést. Elhajítasz 3 botot. Elhajítasz 1 csontkést. [0 pontot használtál fel, van még 269.]

ftv 51 7044 felt. tám/véd. varázslat az 51. varázslatot a 7044. szörnyet
Ok, ezt a védekező varázslatot fogod használni, ha a megadott lénnyel szembekerülsz. [0 pontot használtál fel, van még 269.]

ftv 34 7045 felt. tám/véd. varázslat a 34. varázslatot a 7045. szörnyet
Ok, ezt a védekező varázslatot fogod használni, ha a megadott lénnyel szembekerülsz. [0 pontot használtál fel, van még 269.]

m 6 mozogsz nyugatra
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[134,53] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy mínosz-kúpot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Dornodon híveié. Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy barátság szent tüzét. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy szent tölgyfát. Találsz egy Chara-din monolitját. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Raggardi Csemete. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Délkeletre nézve látsz egy olvasztókemencét. Délre egy barátság szent tüze van. Északra egy márványtorony van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy erszényes elkarog. Itt csata lesz.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod az erszényes elkarog szőrös testét. (4 támadással 28 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Az ellenfél pillanatnyi tétovázását egy Kobraharapással használod ki. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az erszényes elkarog bal oldalát. (4 támadással 105 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 életpont.) Rövid karddal felnyitod az erszényes elkarog jobb vállát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 életpont.) Időben félreugrasz az erszényes elkarog rúgása elől. Az erszényes elkarog belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Az erszényes elkarog összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 1003 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 148, sebződés: 6, gyógyulás: 4, összesen: -2 ÉP}

Hogy kerül ide egy csokivirág? Na mindegy, no problemo, lehántod az édes héját. Igazi ínyencfalat! (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Kicsit régi (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, friss árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, friss troll nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.
[10 pontot használtál fel, van még 259.]

jlk 2917 jelszó kimondása 2917
Reménykedsz, hogy a megfejtés tökéletes. A kúp belsejében kimondod a jelszót. Dübörögve félrecsusszan egy szobor. Alatta a mélybe vezető lépcsőt látsz, a falon pedig egy térkép rajzolódik ki. 178 tapasztalati pontot kaptál.

15 18
17
16
13
10
14
11
12
8
6
7
9
2
1 4
3
5
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 62. labirintus térképe. A bejárat alattad található.

[5 pontot használtál fel, van még 254.]

m 7 8 8 mozogsz északnyugatra, északra, északra
[133,52] A síkságot ritka erdő váltja fel.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot.

(Továbbmész...) [133,51] A fák ritkulnak, az erdő hangulata "megenyhül". A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy varkaudar bajnok. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

A csata nem lesz könnyű: célpontod számodra ismeretlen védekező varázslatot rak magára. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: jégcsóva varázslatot lő rád. 36 életpontot vesztettél. A teremtmény iszonyatos hangerővel rikoltozni kezd. Zenélni kezdesz, hogy ellensúlyozd a gyilkos hanghullámokat. Hosszasan párviadaloztok, végül a kellemes muzsikád győzedelmeskedik a vad rikácsolással szemben. Megmarkolva a kvazár kardot a másikra támadsz. Kvazár karddal többször mélyen végigmetszed a varkaudar bajnok bal vállát. (4 támadással 143 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+14 életpont.) Rövid karddal végigvágod a varkaudar bajnok fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 életpont.) A varkaudar bajnok megböki fegyverével az oldaladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Elhajolsz a varkaudar bajnok ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A mágus kezéből elektromos szikrák repülnek elő! Alig pörkölődsz. 8 életpontot vesztettél. A varkaudar bajnok most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
1165 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 162, sebződés: 50, gyógyulás: 17, összesen: -33 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy óriás liánt.

(Továbbmész...) [133,50] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy nukleáris cickány. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a nukleáris cickány rothadó testét. (4 támadással 26 életpontot sebezve.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-2 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra támadsz. A helyzet alkalmasnak látszik az Acél Ököl alkalmazására. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a nukleáris cickány rothadó testét. (3 támadással 93 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+9 életpont.) Rövid karddal megvágod a nukleáris cickány testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 életpont.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-2 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. A nukleáris cickány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 pirkitet. 832 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 8, gyógyulás: 12, összesen: +4 ÉP}

Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy szent tölgyfát. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Painkiller. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy álomvirágot. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Nyugatra nézve látsz egy Sheran oltárt. Északnyugatra egy phua-kúp van. Elteszed a látcsövet. [30 pontot használtál fel, van még 224.]

m 7 8 8 mozogsz északnyugatra, északra, északra
[132,49] Még mindig füves síkságon vagy. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Találsz egy móricserjét. Utad során felfedezel egy phua-kúpot. Találsz egy álomvirágot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Elenios hívei emelték. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög egy adószedő előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor délre nézel, észreveszel egy Sheran oltárt. Nyugatra nézve látsz egy vaskohót. Északnyugatra egy márványtorony van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Felismered a közeledőt. Csak egy erszényes elkarog. Nem jelenthet különösebb problémát. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod az erszényes elkarog jobb oldalát. (4 támadással 24 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Beveted az Acél Ököl kí-technikát. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az erszényes elkarog farkát. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+8 életpont.) Rövid karddal végigvagdosod az erszényes elkarog jobb lábát. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+3 életpont.) Az erszényes elkarog megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Az erszényes elkarog összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 1003 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 140, sebződés: 5, gyógyulás: 12, összesen: +7 ÉP}


(Továbbmész...) [132,48] A sík vidéket bozótos váltja fel.

Találsz egy mákrózsa bokrot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 8 tüskét.

(Továbbmész...) [132,47] Egyre több a fa. Ritka erdőben vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy manilla-fát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy álomvirágot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy nekrofunt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy szent tölgyfát. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. északnyugatra látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Sylvester az Elf. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy trikornis közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Valahogy hiányzik belőletek ezúttal az igazi harci szellem. Unottan végigméritek egymást, aztán továbbálltok.

Gyanús mozgást látsz a fák között. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy manaelementál. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál jobb oldalát. (4 támadással 31 életpontot sebezve.) Marokra fogva a kvazár kardot ellenfeledre rontasz. Kvazár karddal néhányszor meglegyinted a manaelementál testét. (4 támadással 154 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+15 életpont.) Rövid karddal néhányszor meglegyinted a manaelementál testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+3 életpont.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Varázsenergiát kapsz (+8 vp). Kvazár karddal néhányszor meglegyinted a manaelementál testét. (4 támadással 124 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+9 életpont.) Rövid karddal néhányszor súrolod a manaelementál bal oldalát. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 életpont.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Varázsenergiát kapsz (+5 vp). Ellenfeled elmenekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 383, sebződés: 8, gyógyulás: 30, összesen: +22 ÉP}

[38 pontot használtál fel, van még 186.]

m 8 mozogsz északra
[132,46] Véget ér az erdő. Dombos terepre érkeztél. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " A torony nem így állna most, ha nincs az Ördögi Kör - KbE " Utad során felfedezel egy olvasztókemencét. Látsz egy vaskohót. Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr híveié. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Ran'Amart Morgurth előtt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy térkaput. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Egyedül vagy? Unod a tétlenséget? Nem törődnek veled? Hát lépj ki az Ördögi Körből! "
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém van a föld alatt!
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Tharr oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy régészeti lelőhelyet. Északra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. nyugatra látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Sylvester az Elf.

Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy kőtorony (665. épület.). Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [18 pontot használtál fel, van még 168.]

be 665 bemész a 665. épületbe
Közelebb merészkedsz. A nyílásból egy mélybíbor köpenyt viselő alak lép elő, arcát teljesen takarja a köpeny csuklyája. - Mit akarsz? - kérdezi a figura mély torokhangon. - Nyilván te is azok közé tartozol, akiket a varázslatok megtanulásának lehetősége csábított ide. Bezzeg amikor építkezni kellett... - a köpenybe burkolódzó alak elhallgat, majd kisvártatva folytatja - Szerencséd, hogy mesterem olyan elnéző veletek, "kalandozókkal" szemben. Kövess!
Ahogy belépsz a másik után a toronyba, émelyítő érzés vesz rajtad erőt egy pillanatra, biztos vagy benne, hogy valahová máshova teleportálódtál. Egy furcsa, opálos üvegszerű helyiségbe érkeztetek, a fény a falakon keresztül dereng a szobába. Körös-körül mindenféle különös kacat, elképzelni sem tudod, mire lehetnek jók, de valami meghatározhatatlan érzés azt súgja, jobb, ha nem mész közelebb hozzájuk. Vendéglátód egy, a levegőben lebegő hatalmas kristály elé vezet, majd néhány gyors mozdulattal rúnákat rajzol a levegőbe. A kristályban - mint egy közönséges ablakban - megjelenik a torony előtti tér képe, majd a kép hirtelen vált, és most Libertan főterét látod.
- Látod, innen MINDEN eseményt nyomon tudunk követni. De ahhoz, hogy bele is avatkozzunk a dolgokba, a hozzád hasonlók szolgálatára is szükség van. Ezért döntött úgy mesterem, hogy tanítani fogja azokat, akiket arra érdemesnek talál, mert segítenek neki.
[Ha már eddig is segítettél, illetve ha ezután fogsz, akkor jutalmul "mágiapontokat" kapsz, melyekért cserébe valamelyik kőtoronynál varázslatokat tanulhatsz (ehhez a VTN parancsot használhatod, amelyet a nagyvárosok varázslótornyaiban szerezhetsz meg. Ha a VTN parancsot még nem ismered, akkor itt sem tanulhatsz varázslatot). Ha kíváncsi vagy, milyen varázslatokat tudsz elsajátítani, add ki a BE <torony száma> 1 parancsot. Vigyázz! Olyan varázslatokat, amelyek több mágiapontba kerülnek, mint amennyivel rendelkezel, nem tanítanak meg neked, és ha elfogytak a mágiapontjaid, nem tudsz több varázslatot tanulni.]
- Hát akkor kezdetben valamilyen egyszerű feladatot adok. Mesteremnek néhány apró varázskomponensekre van szüksége. Hozz egy-egy darabot az alábbiakból: Thargodan-esszencia, remákszív, xirnoxszív, dözmöngszív, rókafarok és praglonchártya. Most mi van? Tudhattam volna! Ha csak ennyire vagy képes, ezt az utolsót elhagyhatod. A köpenyes alak kikísér - újból az émelyítő érzés! - és már kint is vagy a toronyból. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyakat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt!
Örömmel újságolod, hogy teljesítetted a kitűzött feladatot. [580 tapasztalati pontot kaptál. (+4 mágiapont.)]
- Úgy látom az előző könnyű küldetés volt. Mit szólsz ehhez: egy futárt akarunk felszerelni, neki kellene felszerelés, úgymint bőrpáncél, bőrpajzs, bőrsisak, smaragd védőgyűrű és egy kőhegyű lándzsa. A köpenyes alak kikísér - újból az émelyítő érzés! - és már kint is vagy a toronyból. [5 pontot használtál fel, van még 163.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Aztán előveszed a Tharr Keresztjét, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Ünnepélyes hang szólal meg.
- Tehát nem csalódtam benned, hűséges hívem vagy! (+1 max. életerő, +3 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve fürgülés. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) A Ghallát fenyegető átok ellen minden vallás híve összefog. Áldozz te is 13 szopókövet! 2.) Nem triviális feladat: Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább négy szörnyet ütő (lehet ököllel is), négyet vágó, és négyet szúrófegyverrel! Ja, és lehetőleg ne egy csirkeólban teljesítsd a küldetést. 3.) Imádkozz úgy, hogy trófeáid összértéke legalább 5000 Tapasztalati Pont! [30 pontot használtál fel, van még 133.]

m 7 2 mozogsz északnyugatra, keletre
[131,45] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy amniosz-fát. Felfedeztél egy nekrofunt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Utad során felfedezel egy régészeti lelőhelyet. (ld. enc.) Egy pillanatra megfordul a fejedben, hogy átléped az ásatást körbeölelő, törékeny korlátot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent ligetet. A természet tökéletes összhangja feléd is a béke érzetét sugározza. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy művészi porolitot. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy Chara-din monolitja van. Nyugatra egy Chara-din monolitja van. Északnyugatra egy ősi csatamező van. Északra egy Tharr oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. délre látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Sylvester az Elf; látsz délnyugatra egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Alex Vampirsson.

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [132,45] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. Találsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Találsz egy Chara-din monolitját. Találsz egy nekrofunt. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Ki-Nyú Vacc. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy művészi porolitot. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délre egy épület van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy művészi porolit van. Elrakod a távcsövet. délnyugatra látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Sylvester az Elf. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy karmos tankány. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Itt csata lesz.

Gyorsan felraksz egy hhaar burka varázslatot. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a karmos tankány testét. (4 támadással 12 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra ugrasz. Az Acél Ököl technikáját alkalmazod. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a karmos tankány testét. (3 támadással 97 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 életpont.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a karmos tankány jobb oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 életpont.) A karmos tankány feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. A karmos tankány karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A karmos tankány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 tankány karmot. 786 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 117, sebződés: 3, gyógyulás: 4, összesen: +1 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [20 pontot használtál fel, van még 113.]

kb 287 1 kiveszel a bankból a 287. tárgyat (1 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 1 Tharr Keresztjét. [0 pontot használtál fel, van még 113.]

le 1579 leveszed/lerakod az 1579. tárgyat
Leveszed a griff nyakéket. [0 pontot használtál fel, van még 113.]

kf 287 kézbeveszed/felveszed a 287. tárgyat
A nyakadba akasztod a Tharr Keresztjét. [0 pontot használtál fel, van még 113.]

bb 1579 1 beraksz a bankba az 1579. tárgyat (1 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 1 griff nyakéket. [0 pontot használtál fel, van még 113.]

ef 20 energia fejlesztése 20
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-11 TU.] A befejezéshez még 3787 TU szükséges. [110 pontot használtál fel, van még 3.]

szk 361 keresed a 361. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy ryuku légióst. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

* 1. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 3.]

* 2. BP: imádkozol
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

* 3. BP: használod a 115. pszi képességet
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

* 4. BP: kézbeveszed/felveszed a 709. tárgyat
Lecsatolod a zafír erőövet, majd felcsatolod a ritualista övet. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

* 5. BP: használod a 337. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [2 pontot használtál fel, van még 1.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 28, 19, 6.
Elvégzed a rituálét, melyre csak igen kevés sámán képes a világon: erőt gyűjtesz az Élet Forrásából. (+1 max. ép.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. Egy kaját bezabál a kardfogú fülemüle. 2 kaját töm magába a nektoraf. 2 kaját habzsol be a mutáns pók. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 306 pontot. A következő körben tehát 307 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


A BÁTORSÁG MEDÁLJA (1653. TÁRGY)
Acélos tekintetű, duzzadó izomzatú, viccesen pózoló ember férfit ábrázol az érme, melyet egy hosszú láncon keresztül a nyakadba akaszthatsz. Bár a tárgy közönséges kinézete nem igazán utal rá, mégis rejlik benne némi mágia, mely leginkább akkor mutatja meg magát, amikor mérhetetlen bátorságra lesz szükséged. Ha a medált KF-eled, nem futsz el idő előtt a többszemélyes kalandok során lezajló küzdelmekből, minden ilyen csatában +2 harci körig bírod.

MÁGUSKOBOLD (7044. SZÖRNY)
A koboldokról nem sok mindent lehet tudni, mivel igencsak ritka szerzetek. Fajtájuk eredete a múlt ködébe vész, és jelenük is meglehetősen titokzatos. Annyit azért elmondhatok róluk, hogy ha nagyritkán felbukkannak valahol (ez leginkább egy ódon mágustoronyban fordulhat elő), mindig iszonyatos zűrzavart okoznak. Öntörvényű, erőszakos, és arrogáns népség. Nincsenek híján a humorérzéknek, ám a varázserőnek sem! Ez pedig igen bosszantó kombináció, elhiheted! Termetük ritkán éri el az egy láb magasságot, lábuk-kezük vékonyka, ám fülük hosszú, és az orruk... nos, mint egy hatalmas uborka! Megjelenésük összességében leginkább a gnómokhoz teszi hasonlatossá őket. Mivel eléggé kiszámíthatatlanok, meglehet, hogy ellenségesek lesznek veled szemben. Ha így áll a helyzet, csak a szerencsédben bízhatsz, mert a máguskoboldok az összes undok, aljas, ócska varázstrükköt elpuffogtatják rád, ami csak ismeretes Ghallán!

KOBOLDKIRÁLY (7045. SZÖRNY)
Azt mondják, ahol két kobold van, ott az egyik már király, és valóban ez jellemző a kivagyiságukra. A koboldkirály persze legtöbbször semmivel sem nagyobb, vagy erősebb a többinél, s talán a bosszantó trükkök terén sem jártasabb náluk, de a királlyá választáshoz ilyen különbségekre nincs is szükség. Akinél a koboldkorona van, az a király, és kész! Gondolhatod, milyen torzsalkodás mehet végbe egy-egy koboldkorona birtoklásáért. Mindezért ne becsüld alá ezt a fura kis szerzetet, mert ártó, aljas praktikák vonatkozásában nincs párja e világon! Ha a varázslatait viszonylag ép bőrrel megúszod, már könnyű dolgod van, mert a koboldok törékeny teste bármilyen fegyverrel egyaránt jól sebezhető.

TUBARKŐ (700. TÁRGY)
Az árnymanó koszos ingujjából egy még koszosabb, fekete követ varázsol elő.
- Ez ám a mágikus hatalmú kő! - mondja nagy hangon. - Ha nálad van, hihetetlen szerencséd lesz - a holmijaid elpusztíthatatlanok lesznek, mit neked a szójer nyála vagy a sárkány lehelete! - nos, ha a fele igaz mindennek, akkor már jó üzlet! Az árnymanó nagyhangon folytatja.
- Mindössze egy alligátorbőr cipő kellene a fázós lábamra érte, meg egy liumbe bimbó, a kedvenc csemegém!
Ha a követ meg akarod szerezni, és a két tárgy a rendelkezésedre áll, a Küldetés Teljesítése: KT 700 parancsot add ki a manóodún, 5 TVP-ért. A tubarkővel kapcsolatban persze az árnymanó kicsit túlzott - valóban védelmet jelent a tárgyaidnak, de nem tökéleteset. Minden tárgynak a különböző támadási formák ellen - sav, tűz, törés, hideg, elektromosság - mentődobása van. Pl. egy üveg folyadéknak alacsony a mentődobása törés és hideg ellen, de tűzzel szemben ellenállóbb, mint pl. egy madártoll. A mentődobás 1 és 20 között van, a tubarkő a tárgy minden mentődobásához +3 -at ad! Egy második tubarkő további +2, egy harmadik további +1 bónuszt jelent - ha hajlandó vagy többször összegyűjteni a tárgyakat - tehát három tubarkő esetén összesen +6 lesz a bónusz. Háromnál több tubarkőnek már nincs jelentősége. A tubarkövet nem kell KF-elned.

VARÁZSKORSÓ (1546. TÁRGY)
Hohó! Hát ezért volt lehetséges, hogy Barnega akkor is részeg volt, amikor nem volt pénze italra! Gyanús, hogy ezt a mágikus korsót valamelyik varkaudar faluban szerezte, amíg még kalandozott, és nem a merő alkoholizmus tette ki a mindennapjait, ugyanis csak gondolni kell rá, és a korsó egy szempillantás alatt megtelik ütős varkaudar pálinkával. Ennél többre nem képes, úgyhogy ha nem szereted a szeszesitalokat, akkor dobd el, vagy add el gyorsan, a korsó mágiája ugyanis más jellegű, pl. alkoholmentes italok teremtésére nem alkalmas. Ha a H 1546 paranccsal használod e tárgyat, egy adagnyi varkaudar pálinka azonnal megjelenik a korsóban (automatikusan meg is iszod). A korsó mágiája itt sajnos kimerül, s egy ideig, azaz az adott fordulóban többször nem is használhatod. Végezetül ne feledd a korsó alján a feliratot: az alkohol öl, butít és nyomorba dönt!

VARKAUDAR PÁLINKA (1137. TÁRGY)
Testes üveg, testes alkohollal a belsejében. Hihetetlenül szerencsésnek mondhatod magad, hogy szert tettél egyre a varkaudarok földalatti városaiban párolt eredeti szeszek közül. Ezt az erős pálinkát a közhiedelmek szerint csak a varkaudarok szervezete képes kellő anyagcserével feldolgozni, az egyéb fajok képviselői már egy üvegtől kidobják a taccsot. Talán ez az üveg kisebb annál, mint amelyekről a mendemondák szólnak, hiszen nincs olyan kalandozó, akinek egy adag megárthat... mármint ha az elfogyasztásával járó enyhén spicces állapotot leszámítjuk. A H 1137 paranccsal te is megihatsz egy palackkal az édes ízű alkoholból, sőt akár többet is, ha megadsz egy második, mennyiségi paramétert (pl. H 1137 2 parancs hatására két üveg pálinkát is megpróbálsz felhajtani). Persze ha nem vagy elég tapasztalt hozzá, akár az első kortyok után is kidőlhetsz. Ha viszont nem, koordinációs készségeden tapasztalhatsz meglepő változásokat: egyrészt a harcban kezdeményezőbb leszel (a támadásod nő), viszont védtelenebb is, másrészt a következő üveg pálinkát a remegő kezeddel valószínűleg több időbe kerül kibontani.

VARKAUDAR BAJNOK (190. SZÖRNY)
A hegyek mélyén és elhagyatott mocsarakban gyakran rendezik meg a varkaudarok a saját arénájukban a saját olimpiájukat. Az életre-halálra folyó küzdelemben minden megengedett: mágia, méreg, piszkos trükkök. A győztes hatalmasat lép előre a varkaudar társadalmi ranglétrán, hogy aztán - hacsak nem ő a legjobb - hamarosan hozzá hasonlóak intrikáinak áldozata legyen a hatalomért vívott harcban; a győztes teteme a szemétdombra kerül, és hamarosan felfalják a szutykos remákok. A varkaudar bajnokok közül kerülnek ki a varkaudar nép vezetői, a Borzalmas Varkaudarok. Ha egy varkaudar bajnokkal kerülsz szembe, mindenre készülj fel. Van, amelyik gyengébb, van, amelyik erősebb, és RENGETEG trükköt ismernek. Ha pedig legyőzöd, hiába tenyerelsz rá vigyorogva a különleges varázstárgyaira, azok a szemed előtt porladnak szét, a varkaudar bajnok lelkéhez kötődő bűbáj varázslatoknak köszönhetően.

FÜRGÜLÉS (92. PAP VÉDEKEZŐ VARÁZSLAT)
A fürgülés meggyorsítja a harcos reakcióidejét, ügyesebbé, fürgébbé teszi egy harc időtartamára. Ha elmondod magadra a fürgülést 22 VP-ért, eggyel több támadást fogsz leadni minden körben, még a lőfegyvereddel is eggyel többet lőhetsz. A varázslat nem működik a közelharc fázisban, ha ököllel harcolsz. Minden alkalommal, amikor elmondod a fürgülést, öregszik a tested egy évet. A fürgülés anyagi komponense egy csepp sáfránypor.

RÉGÉSZETI LELŐHELY (1208. TEREPTÁRGY)
Nem mindennapi az igyekezet, ahogy a Technika Ördögei Közös Tudat tagjai eltérve a megszokásoktól, teljesen újszerűen képzelik el az életet a Túlélők Földjén. Több mint egy évtizeddel a Világégés után eme földet újonnan ültetett növények, új és hasznos építmények, égbe szökő paloták tarkítják. Megvan hát minden ahhoz, hogy az alapvetően harcos életmód helyett egy alternatívákban gondolkodó új kaszt jöhessen létre. Az előtted elterülő 50-100 négyzetméternyi, földhalmokkal és gödrökkel tarkított, könnyű korláttal körülvett régészeti terület igen szép példa arra, hogy napjainkat nem csak szörnyek hajkurászásával és súlyzók emelgetésével tölthetjük el.

KARAKTERLAP

Musashi Akira , egy fekete, copfos hajú, szürke szemű mutáns férfi vagy. Bőröd gránitszürke. Tharr főpap-jelöltje vagy. Papi hited: 222. A Földelem Urai (#9154) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 165. fordulód.

Erő: 27 (33) Szint: 19 Merészség: 6/5 Magasság: 152 cm
IQ: 20 (24) Támadás: 22 Agresszió: 5 Testsúly: 67 kg
Ügyesség: 29 (32) Védekezés: 50 Menekülés: 35 % Életkor: 5/5 év
Egészség: 21 (23) Életpont: 389/388 Jellem: semleges (-1) Tul. pont: 0
Szerencse: 26 (33) Varázspont: 320/63 Pénz: 11340 arany Kép. pont: 3
Tudatpont: 28/16 Pszi pont: 160/226 EFejl: 12
Eddig összesen 950 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5547 TP-t kaptál. Jelenleg 442649 TP-d van. A következő szinthez még 7351 TP szükséges. Trófeáid: óriás szőröspók, pókkirálynő, renegát törpe. A 137. fordulódban 5786 arany került a bankszámládra. 6596 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 4 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 19/69 (+8%) szúrófegyverek: 7/2 vágófegyverek: 23/84 (+4%)
ütőfegyverek: 7/14 lőfegyverek: 23/86 (+4%) dobófegyverek: 7/25

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << kvazár kard (#297)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -9.); ubuk tüske (#131) (10 -13.); bronzhegyű nyíl (#94) (14 .); vashegyű nyíl (#176) (15 -19.); Kaldor varázspora (#1272) (20 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5/17 2. nyomkövetés: 35/55 (+16%) 3. lopás: 1/0
4. mászás: 12/7 5. csapdakészítés: 18/21 (+5%) 6. csapdaészlelés: 7/99
7. gyógyítás: 5/21 8. titkosírás: 2/91 (+20%) 9. felderítés: 9/48
10. szörnyidomítás: 13/46 11. teológia: 21/97 (+5%) 12. taumaturgia: 18/88 (+2%)
13. szerencsejáték: 1/75 (+18%) 14. versengés: 8/36 15. harcművészetek: 17/38
16. zene: 14/26 17. szörnyismeret: 33/71 18. pszi: 23/76
19. zárnyitás: 1/0 20. vadászat: 5/87 21. bányászat: 19/78 (+15%)
22. főzés: 8/48 23. csapatmunka: 3/87

FELTÉTELES PARANCSOK (még 4 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 70% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 60% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 16 TVP-ért
készítesz móri gyümölcsöt (#116) (max. 1 darabot ), kerek követ (#19) (max. 8 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot ), kötelet (#92) (max. 1 darabot ), tüskét (#22) (max. 20 darabot ), tükröt (#43) (max. 10 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 3 darabot )
elfogod mélységi grittangot (#103) szuper hálócsapdával (#274), érző szívű dromedárt (#753) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 100 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 12)
Chara-din hívők (#987), Vértestvérek (#9146), szintszívó (#96), autentikus vámpír (#154)
Barátságosság (aktív: 6, max: 12)
9302. szövetség (#9302), Tharr hívők (#996), semlegesek (#989), Lady Változás (#5098), Musashi Kenjiró (#1367), fémbontó szójer (#150)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP)
tompítás (#40, 8 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) gigaököl (#49, 12 VP)
elektromos pajzs (#51, 14 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) tükörpajzs (#101, 26 VP)
varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
oldás (#372, 15 VP) banshee-sikoly (#373, 20 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP) puha ütés (#60, 18 VP)
tűzeső (#61, 16 VP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
vadítás (#81, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP)
fürgülés (#92, 22 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP) pszi-konverzió (#115, 50 PP, 20 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
felejtés (#68) (987) vadítás (#81) (987) tulajdonságpajzs (#26) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
tűzeső (#61)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 29, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
gigaököl (#49) >> férfiak (#998) gigaököl (#49) >> nők (#999)
tűzeső (#61) >> több ellenfél elleni harcban (#985) izomernyesztés (#33) >> társak oldalán harcolva (#986)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 29, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
varázsvédelem (#34) >> koboldkirály (#7045) elektromos pajzs (#51) >> máguskobold (#7044)
oldás (#372) >> gigaféreg lárva (#7037) oldás (#372) >> szeppent rákfatty (#186)
varázsvédelem (#34) >> Mallon (#960) fehér glóbusz (#47) >> fagyféreg (#640)
varázsvédelem (#34) >> quwarg szabotőr (#301) varázsvédelem (#34) >> udvari mágus (#142)
varázsvédelem (#34) >> Morbid (#127) védelem sav ellen (#36) >> halálhozó (#419)
varázsvédelem (#34) >> vortexmágus (#418) tükörpajzs (#101) >> lábascet (#647)
tükörpajzs (#101) >> kőkorszaki szaki (#109) tompítás (#40) >> bibircsók-óriás (#120)
védelem sav ellen (#36) >> fémbontó szójer (#150) védelem sav ellen (#36) >> xirnox (#122)
védelem sav ellen (#36) >> ragyás burástya (#111) elektromos pajzs (#51) >> földsárkány (#359)
pszi-acéltorony (#98) >> pszi elementál (#221) varázsvédelem (#34) >> sötét gnóm (#132)
varázsvédelem (#34) >> szutykos remák (#191) varázsvédelem (#34) >> massza (#217)
varázsvédelem (#34) >> Jerome (#956) varázsvédelem (#34) >> troll ritualista (#365)
varázsvédelem (#34) >> varkaudar mágus (#128)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
uzbány (#102) (tojást tojik) státusz: OK
mutáns pók (#117) (hátas: 10 lépés/kör; 9 TVP/lépés; +4 védettség;) státusz: OK
nektoraf (#355) (málhás: +25 kg teher) státusz: OK
kardfogú fülemüle (#146) (őrzi a holmidat: +12 lopás ellen) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A Ghallát fenyegető átok ellen minden vallás híve összefog. Áldozz te is 13 szopókövet!
2.) Nem triviális feladat: Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább négy szörnyet ütő (lehet ököllel is), négyet vágó, és négyet szúrófegyverrel! Ja, és lehetőleg ne egy csirkeólban teljesítsd a küldetést.
3.) Imádkozz úgy, hogy trófeáid összértéke legalább 5000 Tapasztalati Pont!

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely a 2. kategóriában a XXVIII. olimpián.

A Közös Tudat új képességének kifejlesztéséhez még 0 pontnyi fejlesztés szükséges A kt által fejlesztett képesség száma: 501 Ebbe eddig 17 TU-t fejlesztettél be..

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 bot (#4) 1 csontkés (#11) 1 dözmöng szív (#122)
1 griff nyakék (#1579) 3 kaja (#2) 5 kőkalapács (#13)
4 kőkés (#6) 1 remák szív (#264) 1 rókafarok (#124)
4 tankány karom (#237) 1 Thargodan esszencia (#328) 6 tüske (#22)
4 víz (#27) 1 xirnox szív (#213)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
14 arany (#50) 2 elkarog szőr (#665) 3 gyenge méreg (#26)
1 kőhegyű lándzsa (#7) 2 pirkit (#153) 1 pókláb (#1378)
1 rézdarab (#70)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(131,45) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), nekrofun (#173), oltár, régészeti lelőhely (#1208), szent liget (#439)
(132,45) oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, Chara-din monolitja (#534), nekrofun (#173), művészi porolit (#720), karmos tankány (#137)
(132,46) kőtorony (#665), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), Tharr oltár, 46. jellempróba, művészi porolit (#720), térkapu (#452), Chara-din monolitja (#534), érclelőhely
(132,47) manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), nekrofun (#173), szent tölgyfa (#393), egy ismeretlen isten rúnaköve, trikornisok (#104), manaelementál (#290)
(132,48) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(132,49) móricserje (#115, belőle készíthető: #116), phua-kúp (#372), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Elenios oltár, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), 47. jellempróba, erszényes elkarog (#354)
(133,50) nukleáris cickányok (#155), oltár, szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 41. jellempróba
(133,51) varkaudar bajnok (#190), óriás lián (#208, belőle készíthető: #209)
(133,52) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(134,53) mínosz-kúp (#178), Dornodon oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), tavacska, barátság szent tüze (#484), szent tölgyfa (#393), Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), erszényes elkarog (#354)

Üzenet küldése a karakternek