19. forduló, 21. forduló, CobraA12 összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2023. máj. 19. 19h:23'
EZ A 20. JÁTÉKHETED, 20. FORDULÓD
21. játékheted kezdete: máj. 21.
A következő fordulódat legkorábban a 21. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 35 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1352
SZÁMLA : XXXX

COBRAA12 KALANDJAI


Egy tintacsigán sebesen lovagló futárt pillantasz meg a távolban. Amikor közelebb ér, látod, hogy a Királyi Futárszolgálat egyenruháját viseli. Megállítja a hátasát előtted, majd egy pillanatig úgy tűnik, mintha a tintacsiga le akarna köpni téged. Láthatóan feltüzelte a száguldás. A lovasa is érzi a tintaveszélyt, gyorsan megnyugtatja hátasát, majd hozzád fordul:
- Üdvözlet! Királyunk, Boelnir üzenetét hozom minden nevesebb kalandozónak!
- Az igen! Ezek szerint már neves vagyok - gondolod magadban.
- A két éve észlelt energiaingadozásoknak nem lett vége azzal, hogy a bátor kalandozók lejutottak a Végzet Vermének aljára. Úgy látszik, egy sokkal nagyobb kataklizmát jeleztek. Talán te is érzékelted a gigászi rengést pár napja, ami ennek a kataklizmának az előszele volt. A morfok kiszabadultak a Végzet Vermének bugyraiból, és elözönlötték a világot! Minden kalandozó és fegyverforgató vándor segítségét kérjük abban, hogy a morfokat visszazárjuk arra a sötét helyre, ahová valók, a maradékot pedig elpusztítsuk, hogy ne okozzanak több kárt sokat szenvedett királyságunknak!
Mire átgondolnád, és elmondanád neki az aggályaidat a dologgal kapcsolatban, az megfordítja a hátasát.
- Bocsáss meg, de sietős a dolgom, sok kalandozót kell még felkeresnem. Kérlek, ne habozz, és tégy meg mindent annak érdekében, hogy a morfokat visszazárjuk a börtönükbe! - azzal vágtába ugratja a tintacsigát, és nemsokára már csak egy alig kivehető pont a távolban.
Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [42,1] koordinátán.

fl 1 lopsz az 1. fajúaktól
Sajnos ehhez szükséged lenne egy élő testre. [0 pontot használtál fel, van még 213.]

fl 3 lopsz a 3. fajúaktól
Sajnos ehhez szükséged lenne egy élő testre. [0 pontot használtál fel, van még 213.]

fl 4 lopsz a 4. fajúaktól
Sajnos ehhez szükséged lenne egy élő testre. [0 pontot használtál fel, van még 213.]

fl 5 lopsz az 5. fajúaktól
Sajnos ehhez szükséged lenne egy élő testre. [0 pontot használtál fel, van még 213.]

fl 6 lopsz a 6. fajúaktól
Sajnos ehhez szükséged lenne egy élő testre. [0 pontot használtál fel, van még 213.]

fl 7 lopsz a 7. fajúaktól
Sajnos ehhez szükséged lenne egy élő testre. [0 pontot használtál fel, van még 213.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
A szellő, amely hátán repültél, lejjebb visz: sík terepre érkeztél. Találsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Tharr rúnaköve. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gumifát. Felfedeztél egy oltárt. Chara-din hívei emelték. Repülés közben látsz egy sakált. Egy pillanatig feléd néz, mintha látna, aztán továbbmegy.

(Továbbmész...) Továbbra is a zöld, füves síkság felett suhansz árnyként. Az árnyak birodalma, amelyben Te most élsz, itt kevesebb teret mondhat a magáénak. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba).

(Továbbmész...) A terep még mindig füves síkság. Kényelmetlen érzésed van: Neked, az árnynak nem ez a vidék való. A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Elhagyom Raiát, segítése járom. Osztok halált, Leah útját járom. MP2693 " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Egyszercsak valami egészen érdekes dolog történik. Valaki beszélni kezd az agyadban, megemlítve Raia nevét! (ld. enc.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy mély kutat. Észreveszel egy oltárt. Raia hívei emelték. Felfedeztél egy ködmangó cserjét. (ld. enc.) [30 pontot használtál fel, van még 183.]

kt 59 2 elkészíted az 59. tárgyat (2 darabot)
Begyűjtöttél 2 ködmangót. [24 pontot használtál fel, van még 159.]

m 4 mozogsz délre
Anyagtalan tested belibben egy bozótos jótékony árnyai közé. A soha fel nem kutatott, rejtélyes árnyékokból, a legsűrűbb bozótos mélyéről nevenincs borzalmak biccentenek. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Sheran hívői építették. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy ködkaput. (ld. enc.) Megjelenik egy sötét motyogó. Ugyanabban a világban van, mint Te. Rád támad! (ld. enc.)
Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Ököllel iszonyatosan megcsapod a sötét motyogó ködös ektoplazmáját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A sötét motyogó csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sötét motyogó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Szereztél 1 árnyéksarat. (ld. enc.) Magadhoz veszel egy tekintélyes sötét motyogó trófeát. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 149.]

gyk 28 10 gyakorolsz a 28. tárggyal 10 pontért
Kiszemelve egy hólyagkaktuszt célpontként, öklözni kezded. (Félreértés ne essék: a mindenhol megtalálható hólyagkaktuszon igen ritkák a tüskék. Ha jó helyen ütöd meg, puffanó hangot ad ki, ha rossz helyen, megszúrod magad. Ezért alkalmas gyakorlásra.) A következő szinthez szükséges tudásod kétharmada már megvan. [10 pontot használtál fel, van még 139.]

gyk 28 10 gyakorolsz a 28. tárggyal 10 pontért
A levegőt püfölve, az ökölvívást gyakorlod. A következő szinthez szükséges tudásod kétharmada már megvan. [10 pontot használtál fel, van még 129.]

f 59 kísérletezel az 59. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Hosszú idő telik el... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz ködcsillagot. (ld. enc.) 9 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 119.]

kt 62 1 elkészíted a 62. tárgyat (1 darabot)
Nincs elegendő alapanyagod ahhoz, hogy akár egyetlen ködcsillagot is készíthess/gyűjthess. [0 pontot használtál fel, van még 119.]

kt 62 1 elkészíted a 62. tárgyat (1 darabot)
Nincs elegendő alapanyagod ahhoz, hogy akár egyetlen ködcsillagot is készíthess/gyűjthess. [0 pontot használtál fel, van még 119.]

h 62 használod a 62. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 119.]

ba 6107 nem támadod a 6107. kalandozót
BA 6107 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 119.]

ba 6110 nem támadod a 6110. kalandozót
Sajnos nem ismered azt a kalandozót. [0 pontot használtál fel, van még 119.]

ba 6113 nem támadod a 6113. kalandozót
BA 6113 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 119.]
Még a holtaknak is szüksége van némi pihenésre: egy kellőképpen árnyalt ködburkot keresel, belebújsz, majd álomtalan álomba merülsz... Mostantól szavazati jogod van a fontosabb kérdésekben. (ld. enc.) Újabb lehetőséget kapsz parancshelyek megspórolására. (ld. enc.)
Ebben a körben 119 pontod maradt, ebből a következő körre 119 pontot vihetsz át. Kapsz még 160 pontot. A következő körben tehát 279 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RAIA MEGIDÉZÉSE
Kellemesen bizsergető érzés fut végig testeden: mintha valaki simogatna, mintha csillogó aranyszemek kacsáznának végig boldogan a szervezetedben. Aztán a fejedben megszólal egy mély zengésű, határtalanul bölcsnek tűnő hang: "Raia, a jóság és fény istenének szilmaurja vagyok. Feladatom, hogy mindenkinek, aki nem hordja túl magasan az orrát ahhoz, hogy észrevegye ezt a követ, terjesszem istenem igéit. Raia békét és boldogságot ígér mindenkinek, és cserébe nem kér mást, csak az emberek egymás iránti szeretetét, és néha egy-egy imát az ő oltáránál. Ha Raia papja leszel, varázslatokat kapsz, amelyekkel gyógyíthatsz, jobbá teheted a világot. Nem szabad azonban megfeledkeznünk a sötét oldal jelenlétéről, a gonosz istenekről, Dornodonról és Leahról, akik a világ pusztulását akarják. Hogy az ő követőikkel felvehessék a harcot, Raia papjai félelmetes tűzvarázslatokat és védő varázslatokat kapnak. Ahhoz, hogy az istenemhez beszélj, nem kell mást tenned, minthogy áldozatot mutass be Raia egy rúnakövénél: egy aranyló ugarhéjat, egy madártollat és egy púderkövet, a tisztaság jelképeit használd fel. Feltétel még, hogy aurád tiszta, fehér legyen, ne terheljék bűnök, viszont megannyi csillagként lobogtassák jótetteid. Ég veled, vándor!"
Megilletődve álldogálsz még egy darabig a földöntúli tapasztalat után.

KÖDMANGÓ CSERJE (58. NÖVÉNY)
Az árnyvilág sötét zugaiban, a holtak folyamatosan párolgó életesszenciáiból táplálkozik a ködmangó cserje, ez az anyagtalan, testetlen pszeudo-növény. Egy holt lélek mentális energiáinak koncentrálásával képes ennek immateriális termését, a ködmangót leválasztani. Ehhez a KT 59 parancsot kell kiadni, 12 pontért.

KÖDKAPU (60. TEREPTÁRGY)
A hideg árnyékvilág ködében felsejlik előtted egy szürke, hatalmas kapura emlékeztető ködfal. Gyengén vibráló, kavargó felszíne világosan mutatja, hogy mágikus energia buzog benne. Körbe tudod járni, de hogy mi történne, ha kinyitnád, nem tudod. Már épp indulni készülsz, amikor a kapu tövében fehéren vibráló, apró betűs felirat materializálódik: "Érints egy ködcsillagot a kapuhoz, és valód a világ kifordítottjába kerül." A misztikus feliratot fejed csóválva tanulmányozod, de hamarosan eltűnik.

SÖTÉT MOTYOGÓ (37. SZÖRNY)
A sötét motyogók az árnyékvilág legalacsonyabb rendű, agy nélküli, csak tudattalan gonoszkodásra képes teremtményei. A valós világ lakói nem láthatják őket, rájuk nézve nem is jelentenek veszélyt. A holt lelkeket azonban gyakran megtámadják, hideg karmaikkal megpróbálva szétszaggatni a szellemek ektoplazmáját. Egy kemény öklű szellem könnyedén agyoncsaphatja.

ÁRNYÉKSÁR (61. TÁRGY)
A sötét motyogó elpusztításakor valójának egy ektoplazmikus pszeudo-realizációja, más néven árnyéksár csapódik le. Ennek felfogására bármely holt lélek képes némi miszto-energia koncentrálás segítségével. Hogy mire jó ez a súlytalan, fekete anyag? Lehet, hogy semmire.

KÖDCSILLAG (62. TÁRGY)
Ha némi koncentrálással kettéválasztasz egy ködmangót, előtűnik üreges belseje. Ezt két adag árnyéksárral megtöltve, misztikusan tündöklő, világító tárgyhoz jutsz, a ködcsillaghoz (KT 62, 30 pontért). A dolog feltétlenül kapcsolatos a mágiával, de nem tűnik egészségre ártalmasnak. Ha egy ködcsillagot akarsz használni valahol, ahol ennek hasznosságára utalást kapsz, akkor a H 62 (használod a ködcsillagot) parancsot kell kiadnod, 15 pontért.

SZAVAZÁS
Ez az enciklopédia most kivételesen nem a karakterednek, hanem személyesen neked szól. A TF fejlődésével, kiterebélyesedésével egyre több dolga van a játékvezetőnek is, egyszerre minden eseményt nyomon kell követnie. Sokszor előfordul, hogy a játékegyensúly fenntartása érdekében gyors döntést kell hoznia, esetleg megváltoztatni valamit azért, hogy a játék még izgalmasabb, érdekesebb legyen. Esetleg a változtatásra azért van szükség, hogy néhány játékos ne tudjon visszaélni egy olyan helyzettel, amelyet egy normális játékosnak eszébe sem jutna "tápolásra" használni. Mostantól lehetőség van arra, hogy a játékosok is részt vehessenek ebben a döntésben (elvégre demokráciában élünk). Ha valamilyen probléma, kérdés merül fel, amiben a játékvezető szeretné a Ti véleményeteket kikérni, akkor erről enciklopédiát kapsz, SZAVAZZ! fejléccel. Az SZV <esemény> <szavazat> paranccsal dönthetsz, a <szavazat> 1 legyen ha nemet, 2, ha igent mondasz. Az <esemény> sorszámát mindig az enciklopédiában találod, ezzel azonosítjuk, hogy mire is szavaztál. Kérünk, hogy próbálj elfogulatlan döntést hozni, ne a saját karaktere(i)d érdekét nézd, hanem azt, hogy a játéknak hosszú távon érdekesnek, élvezetesnek kell maradnia. Egy rövid távú táp esetleg a hosszú távú élményt teheti tönkre. Tehát amikor az SZV parancsot kiadod, próbálj inkább a játékvezető bőrébe bújni, képzeld el, hogy akkor hogyan döntenél. Az SZV parancsot fölösleges többször kiadni, egy játékostól (nem karaktertől!) egy témában csak egy szavazatot fogadunk el. Köszönjük a segítségedet.

TULAJDONSÁGFEJLESZTÉS A MARADÉK TVP-BŐL
A legtöbb kalandozó a fordulója végén kiad néhány Tulajdonságfejlesztés parancsot, annak elkerülése végett, hogy az esetlegesen megmaradó tvp ne vesszen kárba - mert valljuk be, a felesleges tvp-ből való gyakorlásnál, élelemszerzésnél vagy gyógyításnál a tulajdonságok fejlesztése jobb ötlet az esetek többségében. Ennek orvoslására mostantól lehetőség van arra, hogy a forduló végén, ha 30-nál több tvp-d marad meg, akkor ebből a feleslegből az általad választott alaptulajdonságodat (erő, IQ, ügyesség, egészség) TF-eld. Ehhez a megfelelő TF parancsot kell kiadnod, TVP paraméter nélkül. Pl. a TF 1 parancs hatására mostantól ha 30-nál több TVP-d marad kör végén, akkor a feleslegért az erőd fogod fejleszteni. Az üres TF parancs törli ezt.

KARAKTERLAP

CobraA12, egy barna, rövid hajú, csillogó szemű kobudera férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 20. fordulód.

Erő: 17 Szint: 8 Merészség: 5/5 Magasság: 149 cm
IQ: 11 Támadás: 7 Agresszió: 5 Testsúly: 62 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 26/26 év
Egészség: 14 Életpont: 105/103 Jellem: semleges Tul. pont: 2
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 101 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 13 TP-t kaptál. Jelenleg 4 024 TP-d van. A következő szinthez még 2 976 TP szükséges. Trófeád: sötét motyogó.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 10 lőfegyverek: 4

45,26 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 47

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 123 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 2
4. gyógyítás: 12 5. harcművészetek: 4 6. vadászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
lopsz az emberektől (1) bármit, a törpéktől (3) bármit, az árnymanóktól (4) bármit, a trolloktól (5) bármit, a gnómoktól (6) bármit, az alakváltóktól (7) bármit
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
Silistra (#6107), Fullánk (#6113)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Shaddar) (539): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
5, 6.

Összsúly: 0.00 kg Megterheltség: 0%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 168 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 árnyéksár (#61) 2 ködmangó (#59)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

41 42 43 44 45 46
-3
-2
-1
0
1
2
(42,1) fegyverbolt (#537), vegyesbolt (#538), városháza (Shaddar) (#539), fogadó # (#607)
(43,0) Tharr rúnaköve, gumifa (#38), oltár
(44,-1) oltár, 13. jellempróba
(45,-2) Raia rúnaköve, mély kút (#93), Raia oltár, ködmangó cserje (#58, belőle készíthető: #59)
(45,-1) Sheran oltár, ködkapu (#60), sötét motyogó (#37)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


CobraA12 20. fordulója

Szörnyek

lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19) mérges pók (#20)
drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) gyilkos mókus (#29) woor-antilop (#31)
sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) sötét motyogó (#37) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39)
óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) csontváz (#48) zombi (#49)
technokolin (#50) gyíkember (#51) bo-skorpió (#54) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) hegyi rák (#61) kőevő (#62) varkaudar (#64) móleon (#68)
evaporőr (#69) fabontó szójer (#71) gitonga (#76) zoloboo (#77) bombagoly (#79)
trollfa (#80) tazunkaróka (#81) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85)
kaffogó hebrencs (#88) piromenyét (#99) szőrös pók (#100) gyilkos tetű (#116) útonálló (#130)
orgyilkos (#131) szőrlajhár (#141) manaelementál (#290) csontlepke (#746) csodabogár (#755)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
kőhegyű lándzsa (#7) dárda (#10) sünmedve tüske (#14) bordacsont (#16) szögletes kő (#17)
parittya (#18) kerek kő (#19) ormánygőte csont (#21) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) varányszem (#30) lapockacsont (#33)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) grákóbőr (#41)
tükör (#43) királygyík bőr (#44) krómkaktusz (#46) antilopbőr (#48) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) ködmangó cserje (#58) ködmangó (#59)
ködkapu (#60) árnyéksár (#61) ködcsillag (#62) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64)
szöges páncél (#65) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rézsisak (#72)
rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80) olvasztókemence (#86)
mély kút (#93) bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) fémrúd (#104)
fabontó (#106) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) púderszikla (#118)
púderkő (#119) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) hebrencs állkapocs (#130) gyöngymangó bokor (#134)
gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) oltár (#146) világítótorony (#156) kis vaspajzs (#159)
lajhár csont (#236) phua-kúp (#372) sörsátor (#486) erődítmény (#488) tímárkunyhó (#684)
rinóbőr öv (#685) varkaudar csont (#1113) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) Kalmárok Kémgömbje (#1589)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ERO   [százalék]				   minieseményben maximális erősítés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZV   téma	  szavazat			-  szavazás
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

HM képességek

Acél Ököl (1) Kobraharapás (3)

Üzenet küldése a karakternek