19. forduló, 21. forduló, Girmasupoz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2022. aug. 16. 11h:06'
EZ A 504. JÁTÉKHETED, 20. FORDULÓD
505. játékheted kezdete: aug. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 19 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1951
SZÁMLA : XXXX

GIRMASUPOZ KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [69,-36] koordinátán.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+17 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+13 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+15 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP).

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 214.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 209.]

v 28 elmormolod a 28. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A földből energia áramlik testedbe. Elmormoltad a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+2 erő). [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 204.]

kf 127 1 kézbeveszed/felveszed a 127. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a bronzhegyű lándzsát, majd a jobb kezedbe veszed a mandibulakaszát. [0 pontot használtál fel, van még 204.]

t 69 támadod a 69. szörnyet
FT 69 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy evaporőr! Ezt kerested. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az evaporőr testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki az evaporőr száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. Kiszedsz egy evaporőr trófeát. 136 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


kf 87 1 kézbeveszed/felveszed a 87. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a mandibulakaszát, majd a jobb kezedbe veszed a bronzhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 204.]

m 2 5 mozogsz keletre, délnyugatra
[70,-36] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy mélységi grittang. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) A mélységi grittang megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a mélységi grittang testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A mélységi grittang feléd harap, de sikertelenül. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. Messze hajítod a vacak kis evaporőr trófeát, és diadalmasan beszerzel egy mélységi grittang trófeát. 212 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy gyilkos tetű. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a gyilkos tetű szőrös potrohát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a gyilkos tetű kitinpáncélját. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A gyilkos tetű szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Magad mögé lököd a pitiáner mélységi grittang trófeát, és diadalmasan beszerzel egy gyilkos tetű trófeát. 294 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [69,-35] Amerre csak a szem ellát, dombok. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy gyilkos tetű. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a gyilkos tetű bal vállát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a gyilkos tetű kitinpáncélját. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű feléd sújt csáprágóival, de mellé! Bronzhegyű lándzsával megdöföd a gyilkos tetű testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 294 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy északi aurach. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Durranás, és máris bűzfelhővel vagy körülvéve! Hosszú sugárban hányod ki a legutóbbi étkezés tárgyát. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod az északi aurach testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Az északi aurach állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az északi aurach nyakát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Az északi aurach fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny hatalmas darabot tép ki húsodból, és bekebelezi. Még 7 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 aurach fogat. (ld. enc.) Elhajítod a vacak gyilkos tetű trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő északi aurach trófeát. 417 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Üres gyomrodat kajával tömöd meg. (-3 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 184.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[69,-34] Még mindig dombos terepen vagy. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy rőtmanó közeledik. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a rőtmanó tüskés bőrét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A rőtmanó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 93 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy púdersziklát. (ld. enc.) Találsz egy vaskohót. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Már rég láttál kaját, nem csoda, hogy ennyire örülsz az ételnek. (-2 kaja.)

(Továbbmész...) [69,-33] Amerre csak a szem ellát, dombok. Felfedeztél egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy kőevő. Nem jelenthet különösebb problémát. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a kőevő kőtestét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) A kőevő szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az ásót, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 164.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[68,-32] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy garokk. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a garokk fejét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a garokk varacskos hátát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A garokk meglök agyarával. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 194 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy nekrofunt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Sheran hívei emelték. Ahogy kalandozol, valamin megakad a szemed. Egy zöld bőrű, sovány troll férfi áll egy tuskón a fák között, nyakára egy kötél van kötve, a kötél meg egy fára. Hoppá, ez öngyilkos akar lenni! Talán ha mesélnél neki az élet szépségeiről 5 TVP-ért, nem csinálna ilyen meggondolatlanságot (50. jellempróba). Utad során felfedezel egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Látsz egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 154.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Megközelíted a fémkúpot, és elolvasod az oldalán a találós kérdést:
Lábam nincs, de járok folyton,
Nyelvem sincsen, de megmondom:
Mikor feküdj, mikor egyél,
A munkához mikor kezdjél.
[5 pontot használtál fel, van még 149.]

m 5 8 mozogsz délnyugatra, északra
[67,-31] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Álljon itt e tábla az <<Illúzió Mesterei>> dicsőségére! -Fealefel Throm " Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy púpos burástya közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a púpos burástya testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a púpos burástya bal lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya melléd csap a farkával! A púpos burástya még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [67,-32] Még mindig bozótos. Észreveszel egy móricserjét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy manifesztátor lehet. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Mielőtt a csapás elérné a szörny testét, az semmivé foszlik. Pár pillanat múlva a lény újra megjelenik. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. A lény semmivé válik. Eltűnt! Aztán kicsit arrébb újból materializálódik. A manifesztátor mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A lény semmivé válik. Eltűnt! Aztán kicsit arrébb újból materializálódik. A manifesztátor meglegyint mancsával, de csak súrol. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Nem akarsz kinyúlni. Rohansz, ahogy csak bírsz. Áldod az eget, hogy ellenfeled lustább annál, hogy kövessen. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: -2, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 129.]

kt 116 6 elkészíted a 116. tárgyat (6 darabot)
Begyűjtöttél 6 móri gyümölcsöt. Erőd TF-elődött. [24 pontot használtál fel, van még 105.]

f 17 kísérletezel a 17. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Vadul gondolkozol... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz kőkalapácsot. (ld. enc.) 10 tapasztalati pontot kaptál. [5 pontot használtál fel, van még 100.]

kt 13 1 elkészíted a 13. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 kőkalapácsot. Erőd TF-elődött. [12 pontot használtál fel, van még 88.]

v 6 3 elmormolod a 6. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Létrehoztad az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 83.]

kf 127 1 kézbeveszed/felveszed a 127. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a bronzhegyű lándzsát, majd a jobb kezedbe veszed a mandibulakaszát. [0 pontot használtál fel, van még 83.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[66,-33] Az aljnövényzet megritkul, megszaporodnak a fák: sűrű erdőben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Egy trollfa nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a trollfa testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) A trollfa lendületes ütése célt téveszt. Ellenfeled regenerálódik! Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a trollfa bal karját. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Elhajolsz a trollfa ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Furcsa dolog történik: a troll teste kővé válik, majd felrobban (-6 életpont). Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 göcsörtös bunkót. (ld. enc.) 352 tapasztalati pontot kaptál. Istened elvárásainak megfelelően cselekedtél. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 73.]

e 16 élelemszerzés 16 pontért
Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy agglomerátor. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Meglengetve a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod az agglomerátor zsezsgő matériáját. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Az agglomerátor fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az agglomerátor testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (3 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Gyanús mozgást látsz a fák között. Ráismersz a lényre. Egy gorombilla. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával alaposan megvágod a gorombilla szőrös mellkasát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A gorombilla mancsával feléd csap, de Te résen vagy. A gorombilla összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 lapockacsontot. (ld. enc.) 58 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[16 pontot használtál fel, van még 57.]

kt 3 1 elkészíted a 3. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 vizestömlőt. Erőd TF-elődött. [20 pontot használtál fel, van még 37.]

h 163 használod a 163. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 32.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

gy 2 gyógyítás 2 pontért
Nem találsz semmit, ami az öngyógyításban segítségedre lehetne. Nincs más választásod, leülsz kicsit meditálni, hátha ura vagy szervezetednek. (Valami csak lehet elvégre az Agykontrollban, nem?). Semmi eredmény. No sebaj, ebcsont beforr! [2 pontot használtál fel, van még 30.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, táborozásra alkalmas helyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Mostantól szavazati jogod van a fontosabb kérdésekben. (ld. enc.) Újabb lehetőséget kapsz parancshelyek megspórolására. (ld. enc.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 159 pontot. A következő körben tehát 189 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÉSZAKI AURACH (350. SZÖRNY)
Ezek a vastag bőrű, disznóhoz hasonlatos teremtmények az északi dombokból érkeztek a tűzvihar utáni időjárásváltozás eredményeképp, és azóta benépesítették Erdauin nyugati részét. Ezek a testes mindenevők kiválóan tudják magukat álcázni, bőrük kaméleonszerűen alkalmazkodik a környezethez, ezért elég nehéz őket észrevenni. Sok-sok apró fogukkal általában gyökerek és kisebb emlősök után kutatnak, de eléggé rövidlátóak és buták, úgyhogy néha még az emberre is rátámadnak. Elpusztításuk vagy megfutamításuk egy tapasztalt kalandozó számára nem jelent nehézséget, ámbár visszataszító bűzük miatt legtöbbjük inkább más lényekre vadászik.

AURACH FOG (657. TÁRGY)
Kigyűjtve néhány ép aurach fogat - és megtisztogatva őket - apró szegecsekhez jutsz, amelyek hasznosak lehetnek bizonyos tárgyak elkészítéséhez.

RŐTMANÓ (55. SZÖRNY)
Ezek a vörös, tüskés gumiszerű bőrrel megáldott lények első pillantásra humanoidnak tűnnek, de a monsterológusok szerint még egy százfogú is közelebb van a humanoidokhoz, mint ez a teljesen furcsa biológiai felépítésű teremtmény. Tény azonban, hogy ez a két méteres lény hatalmas pofonokat tud adni, és feltehetően Téged ez érdekel leginkább. Leghatásosabb fegyver ellene a szúrófegyver.

PÚDERSZIKLA (118. TEREPTÁRGY)
A dombvidékeken, ha a szürke sziklák közül egy-egy fehér meredezik elő, akkor majdnem biztos lehetsz, hogy egy púdersziklát találtál. Kőkalapáccsal leütögethetsz belőle egy darabot (KT 119 parancs, 6 pontért). Mire jó egy darab púderkő? Ez a fehér kavics könnyen morzsolható, bőrre kenve akár festékanyagként is használható. Különösen nagy előny, hogy a hatás úgy-ahogy tartósnak nevezhető. Fekete bőrből sötétet, sötétből normált, normálból világost csinálhatsz, ha a H 119 parancsot kiadod, 8 pontért. A bőrszín változtatása különösen előnyös, ha valamilyen tőled független (értsd tintacsiga) módon sötétre változott, illetve ha álcázni akarod magad (értsd túl sokan felismernének azok közül, akiket megloptál).

MANIFESZTÁTOR (124. SZÖRNY)
A manifesztátor barna bőrű, szem nélküli, háromkarú lény. Egyszerre két létsíkon létezik, ezért szinte lehetetlen ellene harcolni: amikor támad, ezen a síkon van, amikor te próbálod megütni, visszacsusszan a másik világba... Ezt a furcsa képességet állítólag semlegesíti egy bizonyos tárgy jelenléte. Vajon melyik lehet az?

KŐKALAPÁCS (13. TÁRGY)
Egy szabályos, szögletes kőbe kis munkával akkora lukat tudsz ütni, amelybe berakhatsz egy nyélnek alkalmas, vastag botot. Ilyet mindenhol találhatsz bozótos terepen vagy erdőben (tehát ilyen terepen kell állnod a készítéskor, de nem kell nálad botnak lennie). És máris kész a d6 sebzésű koponyaloccsantó ütőfegyver! Készítéséhez a KT 13 parancsot kell kiadnod, 12 pontért. A kőkalapács használható balkezes fegyverként, ha az ütőfegyver szakértelmed legalább 6.

TROLLFA (80. SZÖRNY)
Belépni egy sűrű erdőbe már eleve azt jelenti, hogy készülj fel a legrosszabbra. Aztán amikor egy vastag, erős fa megmozdul melletted, már késő az utolsó imát elrebegni: alighanem egy trollfa döntött úgy, hogy véget vet az életednek. Ezek az akár száz évig is elélő, háromméteres monstrumok csak kisöccsei a gyilkos enteknek, de félelmetes regenerálódó képességük így is kemény próba elé állítja azt a kalandozót, aki a valós világot preferálja az árnyékvilág könnyed semmittevéséhez képest. A trollfák ellen ütőfegyvert alkalmazni esztelenség, és a szúrófegyvereknek sem sok esélye van. Mivel a sűrű erdőben nem használhatsz lő- és dobófegyvert, nem sok választási lehetőséged marad... Szerencsére, a trollfák nem tudnak gyorsan mozogni - ha a dolgok rosszra fordulnak, még mindig marad a futás! A trollfa fegyverként egy kicsavart fatörzset használ.

GÖCSÖRTÖS BUNKÓ (123. TÁRGY)
A trollfa egy nagyobb ágát lemetszve, egy könnyű, ámde nagyon kemény bunkóhoz jutsz. Mivel elég göcsörtös, komoly jártasságot igényel (legalább 5-ös ütőfegyver szakértelem), hogy megfelelő hatékonysággal forgatni tudd. A göcsörtös bunkó egy 2d8+4 sebzésű ütőfegyver.

AGGLOMERÁTOR (138. SZÖRNY)
Az agglomerátor óriási, alaktalan puha massza. Leginkább labirintusok mélyén szokott pöffeszkedni, de előfordul sűrű erdőkben és mocsarakban is. Mivel nincs vitális pontja, gyakorlatilag az egész szörnyet szét kell verned ahhoz, hogy minden életfunkciója megszűnjön. Ez néha NAGYON sok időt szokott igénybe venni - méghozzá feleslegesen elpocsékolt időt. Ugyanis az agglomerátor húsát még a burástyák sem eszik meg. Nem egy agresszív szörny, de ha harcra kerül a sor, akkor a lassú víz partot mos taktikát alkalmazza: körülfolyja ellenfelét, és apró szájacskáival apránként szétszedi. Ütőfegyver alkalmazása vele szemben teljesen értelmetlen, de a szúrófegyvernél is sokkal hatásosabb a vágó.

LAPOCKACSONT (33. TÁRGY)
Ha sikerül legyűrnöd egy gorombillát, kivághatod széles, nagy, lapos lapockacsontját.

SZAVAZÁS
Ez az enciklopédia most kivételesen nem a karakterednek, hanem személyesen neked szól. A TF fejlődésével, kiterebélyesedésével egyre több dolga van a játékvezetőnek is, egyszerre minden eseményt nyomon kell követnie. Sokszor előfordul, hogy a játékegyensúly fenntartása érdekében gyors döntést kell hoznia, esetleg megváltoztatni valamit azért, hogy a játék még izgalmasabb, érdekesebb legyen. Esetleg a változtatásra azért van szükség, hogy néhány játékos ne tudjon visszaélni egy olyan helyzettel, amelyet egy normális játékosnak eszébe sem jutna "tápolásra" használni. Mostantól lehetőség van arra, hogy a játékosok is részt vehessenek ebben a döntésben (elvégre demokráciában élünk). Ha valamilyen probléma, kérdés merül fel, amiben a játékvezető szeretné a Ti véleményeteket kikérni, akkor erről enciklopédiát kapsz, SZAVAZZ! fejléccel. Az SZV <esemény> <szavazat> paranccsal dönthetsz, a <szavazat> 1 legyen ha nemet, 2, ha igent mondasz. Az <esemény> sorszámát mindig az enciklopédiában találod, ezzel azonosítjuk, hogy mire is szavaztál. Kérünk, hogy próbálj elfogulatlan döntést hozni, ne a saját karaktere(i)d érdekét nézd, hanem azt, hogy a játéknak hosszú távon érdekesnek, élvezetesnek kell maradnia. Egy rövid távú táp esetleg a hosszú távú élményt teheti tönkre. Tehát amikor az SZV parancsot kiadod, próbálj inkább a játékvezető bőrébe bújni, képzeld el, hogy akkor hogyan döntenél. Az SZV parancsot fölösleges többször kiadni, egy játékostól (nem karaktertől!) egy témában csak egy szavazatot fogadunk el. Köszönjük a segítségedet.

TULAJDONSÁGFEJLESZTÉS A MARADÉK TVP-BŐL
A legtöbb kalandozó a fordulója végén kiad néhány Tulajdonságfejlesztés parancsot, annak elkerülése végett, hogy az esetlegesen megmaradó tvp ne vesszen kárba - mert valljuk be, a felesleges tvp-ből való gyakorlásnál, élelemszerzésnél vagy gyógyításnál a tulajdonságok fejlesztése jobb ötlet az esetek többségében. Ennek orvoslására mostantól lehetőség van arra, hogy a forduló végén, ha 30-nál több tvp-d marad meg, akkor ebből a feleslegből az általad választott alaptulajdonságodat (erő, IQ, ügyesség, egészség) TF-eld. Ehhez a megfelelő TF parancsot kell kiadnod, TVP paraméter nélkül. Pl. a TF 1 parancs hatására mostantól ha 30-nál több TVP-d marad kör végén, akkor a feleslegért az erőd fogod fejleszteni. Az üres TF parancs törli ezt.

KARAKTERLAP

Girmasupoz, egy szőke hajú, kék szemű gnóm férfi vagy. Bőröd színe zöld. Tharr követője vagy. Ez a 20. fordulód.

Erő: 10 (17) Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 116 cm
IQ: 19 Támadás: 14 Agresszió: 3 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 28 Menekülés: 30 % Életkor: 82/82 év
Egészség: 13 Életpont: 116/68 Jellem: semleges Tul. pont: 4
Szerencse: 19 (21) Varázspont: 107/56 Pénz: 398 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 71 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 475 TP-t kaptál. Jelenleg 11 053 TP-d van. A következő szinthez még 947 TP szükséges. Trófeáid: alpesi tehén, sörényes ubuk, északi aurach.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 8 (+1) vágófegyverek: 4 ütőfegyverek: 3
dobófegyverek: 7

66,67 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 79

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 952 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9 2. nyomkövetés: 4 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 1 5. gyógyítás: 2 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 1 9. taumaturgia: 7
10. vadászat: 6 11. bányászat: 2 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 38% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
ork sámán (#345)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP)
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12) csupasz izom (#28) áldomás (#6) (0,0)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát. (teljesítve)
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): új. városháza (685): új.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * grifftoll kesztyű (#1578) 1 * láncing (#222) 1 mászókarom (#78)
1 * nagy vaspajzs (#161) 1 * varkaudar csizma (#317) 1 * vassisak (#160)
1 * zafír erőöv (#397)
Fegyverek és lövedékek
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 2 csontpálca (#329) 1 göcsörtös bunkó (#123)
1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 1 * mandibulakasza (#127)
43 * ubuk dobónyíl (#138) 17 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * arany papi karkötő (#309) 5 ezüst gyűrű (#180) 2 ezüst karkötő (#158)
1 * két kard szimbólum (#144) 1 * obszidián karkötő (#229) 1 * smaragd védőgyűrű (#223)
2 trófea nyaklánc (#196)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 + deus ex machina (#1) 3 fáklya (#36)
1 hebrencs csapda (#147) 1 + karócsapda (#163) 1 kis vaskulcs (#40)
17 krónika (#1725) 2 leviatán hólyag (#2182) 1 rézkulcs (#75)
2 sáfránykő (#979)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [benne 10 csepp tinta (#101), fér még: 0]
1 sullár hólyag (#168) [benne 6 csepp spiritusz (#170), fér még: 14]
2 vizestömlő (#3) [üres, kapacitás: 40]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
15 álompor (#396) 3 aurach fog (#657) 5 evaporőr háj (#105)
3 fekete gyöngy (#99) 1 grifftojás (#179) 1 hebrencs állkapocs (#130)
1 lapockacsont (#33) 2 mandibulapenge (#125) 6 móri gyümölcs (#116)
2 óndarab (#85) 1 ormánygőte csont (#21) 2 pirkit (#153)
1 rézdarab (#70) 15 sallank karom (#128) 11 sünmedve tüske (#14)
1 szárnyas hernyó (#69) 8 tigroszlán fog (#63)

Összsúly: 48.95 kg Megterheltség: 76%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 116 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
6 kaja (#2) 1 szögletes kő (#17) 1 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 3 aurach fog (#657) 1 fekete gyöngy (#99)
1 göcsörtös bunkó (#123) 1 kőkalapács (#13) 1 lapockacsont (#33)
6 móri gyümölcs (#116) 3 spiritusz (#170) 1 vizestömlő (#3)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

65 66 67 68 69 70 71
-37
-36
-35
-34
-33
-32
-31
-30
(66,-33) trollfák (#80), agglomerátor (#138), gorombilla (#38)
(67,-32) móricserje (#115, belőle készíthető: #116), Tharr oltár, manifesztátor (#124)
(67,-31) 43. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, púpos burástyák (#92)
(68,-32) garokkok (#73), nekrofun (#173), Sheran oltár, 50. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), phua-kúp (#372)
(69,-36) evaporőrök (#69)
(69,-35) gyilkos tetű (#116), 47. jellempróba, északi aurach (#350)
(69,-34) rőtmanó (#55), púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), egy ismeretlen isten rúnaköve
(69,-33) oltár, 25. jellempróba, érclelőhely, kőevők (#62)
(70,-36) mélységi grittangok (#103), vaskohó (#155), 48. jellempróba, gyilkos tetű (#116)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Girmasupoz 20. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19) mérges pók (#20)
grákó denevér (#25) királygyík (#26) surranó kígyó (#30) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34)
acélkolosszus (#35) gorombilla (#38) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) technokolin (#50)
bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58)
kőevő (#62) goldugar (#65) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70)
garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76) trollfa (#80) spagulár (#82)
kaszabolósáska (#83) gyilkos sallank (#85) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91)
púpos burástya (#92) piromenyét (#99) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) nyuhaj karbin (#110)
sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) gyilkos tetű (#116) emberevő (#119)
tetemember (#123) manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131) agglomerátor (#138)
proteinfecske (#139) autentikus vámpír (#154) élőholt quwarg (#202) pordémon (#253) ork sámán (#345)
északi aurach (#350) csontlepke (#746)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) bunkósbot (#9) dárda (#10) kőkalapács (#13)
sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19)
ormánygőte csont (#21) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36)
gumifa (#38) kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) szöges bőrpajzs (#66) szárnyas hernyó (#69)
rézdarab (#70) rézkulcs (#75) rát-fa (#77) mászókarom (#78) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzpáncél (#90) mély kút (#93) fekete gyöngy (#99)
aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) evaporőr háj (#105) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) göcsörtös bunkó (#123)
mandibulapenge (#125) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) ubuk dobónyíl (#138) két kard szimbólum (#144)
oltár (#146) hebrencs csapda (#147) pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155)
világítótorony (#156) ezüst karkötő (#158) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161) karócsapda (#163)
sullár hólyag (#168) spiritusz (#170) nekrofun (#173) szopógödör (#177) mínosz-kúp (#178)
grifftojás (#179) ezüst gyűrű (#180) trófea nyaklánc (#196) amniosz-fa (#202) amniosz (#203)
ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) láncing (#222)
smaragd védőgyűrű (#223) obszidián karkötő (#229) templom (#256) arany papi karkötő (#309) varkaudar csizma (#317)
csontpálca (#329) phua-kúp (#372) fény szentélye (#376) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395)
álompor (#396) zafír erőöv (#397) főutca (#399) ház (#400) törpe bánya (#435)
barátság szent tüze (#484) sárkánytanya (#492) Chara-din monolitja (#534) aurach fog (#657) művészi porolit (#720)
sáfránykő (#979) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253)
grifftoll kesztyű (#1578) Kalmárok Kémgömbje (#1589) elhagyott bánya (#1685) krónika (#1725) leviatán hólyag (#2182)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ERO   [százalék]				   minieseményben maximális erősítés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FA    tárgy       kalandozó   darab             3  futárpostának átad
FAA   tárgy       [tárgy]     [tárgy]       par*3  futárpostának átad
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV   varázslat   élőlény                       -  feltételes T/V varázslat
FVH   szint                                     -  felt. T/V mágia használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
PBE   pénz        [kalandozó] [hányszor]        -  pénz berakása bankba
PKI   pénz        [hányszor]                    -  pénz kivétele bankból
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZV   téma	  szavazat			-  szavazás
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TK    kaland      kalandozó                     ?  többszemélyes kalandra indulás
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TV    varázslat   [varázsl]   [varázsl]         -  varázslat T/V listába
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VTN   varázslat   [varázsl]   [varázsl]        35  var. tanulása mestertől
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek