208. forduló, 210. forduló, Syd összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2008. nov. 24. 9h:03'
EZ A 600. JÁTÉKHETED, 209. FORDULÓD
601. játékheted kezdete: nov. 27.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4144
SZÁMLA : XXXX

SYD KALANDJAI


81 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [122,84] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 26. pontnál.
A főmágus követe átadott Neked 1 Eldereth kristályt.
Az egyik napon összefutsz egy kék egyenruhát viselő, tintacsigán lovagló ember nővel. Ruháján egy zöld korona jelvényt látsz, raja aranyló "Yaurr" felirattal. Már messziről integet, és ahogy közelebb ér, beszélni kezd.
- Üdv! Az Alanori Olimpiai játékok követe vagyok. Mindenkit megkeresünk, akinek van (volt) deus ex machinája. Szeretnék átnyújtani egy meghívót a közeljövőben megrendezendő bajnokságra. Köszönettel elfogadod a meghívást.
- Még egy kérdés - jegyzed meg. - hogyan juthatok el az Arénába?
- Ó, mi sem egyszerűbb ennél! A központi magoflex teleturbulátor a szabványos deus ex machinák varázsrezgéseire van hangolva. Csak megfogod a deus ex machinát, megforgatod háromszor, kimondod az "Alanor" szót, és megnyílik egy teleport-kapu, egyenesen az Arénába! Átlépsz rajta, és azonnal regisztrálják a jelentkezést. És még a D.E.M. is megmarad! (ld. enc.) A mostani olimpián is lehetőség van arra, hogy csak a játékos versenyeken vegyél részt, ha H 1 <tárgy> 9 parancsot írsz, azaz kilencet adsz meg 3. paraméternek. Ezenkívül kérheted azt is, hogy a fordulódat kizárólag emailben kapd meg, a találkozó utáni hétfőn. Ehhez 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. Ha nyomtatva és base64-ben is kéred a fordulót, 30-at, ha nyomtatva és uuencode-vel is kéred a fordulót, 40-et írj. Ha mindkét opciót igénybe veszed, tehát az emailes fordulót is kéred, és csak a játékos versenyekben akarsz részt venni, akkor 9-et adj a fenti paraméterekhez (19, 29, 39, 49).
Komor ábrázatodat látva, a hírnök csendesen megkérdezi:
- Ugye, nincs machinád. - bólintasz, majd elmeséled, hogyan vesztetted el. A futár bólogat, gondolkodik, majd azt tanácsolja, hogy valahogyan mindenképp próbálj meg egyet szerezni, hiszen az olimpia egy olyan egyedülálló élmény, amelyet nem szabad kihagyni. [Az Olimpiára való jelentkezés határideje 2008. november 25., kedd. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz a nagy eseményről! Az olimpiai fordulókat a november 29-i találkozón veheted át, ill. ha nem tudsz eljönni, postán ill. emailben elküldjük. FIGYELEM: A védettséget nem osztjuk le úgy, mint a normál játékban.]
Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Laurana, amikor összefutottatok, adott neked egy csontkulcsot, egy nagy bronzkulcsot, egy nagy vaskulcsot és egy rézkulcsot. Ennivalód fogytán van, elindulsz vadászni, hogy legyen valami vacsorára. Ahogy próbálod becserkészni a kiszemelt vadat, egyszer csak valami különös érzés kerít hatalmába: mintha túlvilági erők töltenék be a levegőt. Megállsz. Monoton mormogásra leszel figyelmes. A hang irányába fordítod a fejed. Egy harcost látsz - imádkozik. Ruháját furcsa szimbólum ékesíti: izzó magmából előtörő gránit monolit. Nagy harcban vehetett részt - árulkodnak a testét borító, vérző sebek. Próbálsz halkan elosonni, nehogy megzavard a meditációban, amikor szemed hirtelen megakad valamin a földön: egy, a sártól alig felismerhető, széttört káosz szimbólum...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+25 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+73 varázspont.) Mentális erőd regenerálódik. (+22 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) A táborozás alatt vadászott neked a tigroszlán. (+3 kaja.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült. [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: t. energia kisütése: 500 30
Nem te vagy a KT vezetője, így nem adhatod meg mi legyen a fejlesztendő képesség [0 pontot használtál fel, van még 506.]

* 2. KP: fejleszted a 3. tulajdonságodat 40 pontért
Fél lábon ugrálva, felszerelésed több tagját egyensúlyozva próbálsz minél lehetetlenebb feladatokat állítani magad elé, az ügyességed fejlesztése céljából. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az ügyességed észrevehetően fejlődjön. [Még 12 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 466.]

* 3. KP: használod a 235. tárgyat
Dudálni kezdesz. Tökéletesen játszol! Ha fellépnél a városban [H <zeneszerszám> parancs lakott területen], biztos, hogy kereshetnél néhány aranyat. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). Ez jól esett! (+0 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 436.]

* 4. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 431.]

* 5. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 431.]

kpk 1 kezd. parancs kivétele: 1
EK 500 30 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 431.]

ef 30 501 energia fejlesztése 30
Egy parányi tégla berakásával te is hozzájárulsz a KT új tudati képességének kifejlesztéséhez: tudati energiát ölsz a fejlesztésbe. [-4 TU.] [40 pontot használtál fel, van még 391.]

kb 1 1 kiveszel a bankból az 1. tárgyat (1 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 1 deus ex machinát. [0 pontot használtál fel, van még 391.]

h 1 225 20 használod az 1. tárgyat
Háromszor megforgatod a deus ex machinát, majd azt mondod: "Alanor". Egy vibráló, zöld kapu nyílik meg előtted! Átlépsz rajta. [Az Olimpián történt események leírását egy külön fordulóban kapod meg, amelyet az Olimpia szimulálása után postázunk.] ...Hosszú idő elteltével érkezel vissza. [0 pontot használtál fel, van még 391.]

bb 1 10 beraksz a bankba az 1. tárgyat (10 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 1 deus ex machinát. [0 pontot használtál fel, van még 391.]

p 70 használod a 70. pszi képességet
Lemész alfába. Megtelsz pszi energiával! Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd az agyletapogatás pszi képességet. Felkészülsz az agyakban való turkálásra. [-16 pszi pont.] [2 pontot használtál fel, van még 389.]

tno 5 10 növeled az 5. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. Sajnos a Ghallán uralkodó genetikai törvényszerűségek miatt lehetetlen, hogy a TNO paranccsal egy olyan tulajdonságodat növeld meg, amely már 12-vel vagy még többel haladja meg a leggyengébb tulajdonságodat. Testi vagy szellemi nyomorék válna belőled így. Ez persze nem jelenti azt, hogy TF paranccsal vagy egyéb módon nem lépheted át ezt a bűvös határt. [0 pontot használtál fel, van még 389.]

lm 29 30 32 mozogsz 29 30 32
Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy nagy vasalt ajtóba ütközöl. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő csontkulcs nyitja az ajtót. Elérkeztél a börtönőrök szálláshelyére. A falakon szakadt pántok jelzik a felhajtható ágyak helyét. Innen keletre van a pincék lejárata. [27. PONT.] Egy zombit pillantasz meg. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Fegyvert váltasz: előkapod a pásztorbotot. Megmarkolva a pásztorbotot a másikra támadsz. {CSTT:} Pásztorbottal többször kegyetlenül megütöd a zombi testét. (3 támadással 62 életpontot sebezve.) Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 16 életpontot sebeztél. Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a zombi testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A zombi karma a fejed mellett suhan el! A zombi szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 90, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy sírlidérc van előtted! Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: előkapod a pásztorbotot. Marokra fogva a pásztorbotot a másikra ugrasz. Pásztorbottal többször kegyetlenül megütöd a sírlidérc testét. (3 támadással 67 életpontot sebezve.) Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 12 életpontot sebeztél. Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a sírlidérc bal lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A sírlidérc csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +4 ÉP.) A sírlidérc szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 92, sebződés: 18, gyógyulás: 4, összesen: -14 ÉP}

Egy szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy zombi. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a pásztorbotot. Vad csatakiáltással, felemelve a pásztorbotot a másikra rontasz. {CSTT:} Pásztorbottal többször kegyetlenül megütöd a zombi foszladozó testét. (2 támadással 51 életpontot sebezve.) Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 8 életpontot sebeztél. Orgyilkos tőrrel felnyársalod a zombi rotható húsát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A zombi karma a fejed mellett suhan el! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy sírlidérc lakik itt. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Fegyvert váltasz: előkapod a pásztorbotot. Elszántan a másikra támadsz. Pásztorbottal halálos csapásokat osztva péppé vered a sírlidérc rothadó húsát. (4 támadással 83 életpontot sebezve.) Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 20 életpontot sebeztél. Orgyilkos tőrrel eltalálod a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A sírlidérc néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 113, sebződés: 12, gyógyulás: 3, összesen: -9 ÉP}

Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy sírlidérc van előtted! Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Fegyvert váltasz: előkapod a pásztorbotot. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Pásztorbottal halálos csapásokat osztva péppé vered a sírlidérc rothadó húsát. (3 támadással 70 életpontot sebezve.) Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 21 életpontot sebeztél. Orgyilkos tőrrel megdöföd a sírlidérc foszladozó testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) A sírlidérc összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 11, gyógyulás: 3, összesen: -8 ÉP}


Folytatod a felderítést. Egy nagy vasalt ajtóba ütközöl. Megvizsgálod: Nyitva van! A börtönfolyosó déli ágában haladsz tovább. A sarkából kifordított több hüvelyk vastag ajtót látva felmerül benned a kérdés: miért nem használták inkább az északi járatot? [29. PONT.]
Ismét egy lépcső, de ez sokkal keskenyebb, mint a legelső. Nem hiába - ez a kínzókamrába vezet. [30. PONT -> 31. PONT.]
Leértél a cellák és kínzókamrák szintjére. A falakról rozsdás láncokon bilincsek lógnak. Óvatosan átlépsz egy kettétört koponyán. [32. PONT.]
[40 pontot használtál fel, van még 349.]

lm 36 37 39 mozogsz 36 37 39
Folytatod utadat a kínzókamrákban. Hatalmas, valamikor borotvaéles, mára viszont már semmire sem használható kereket látsz egy asztalba építve. Ahogy hozzáérsz, hangos nyikorgással fordul el. [36. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Egy sírlidérc! Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a pásztorbotot. Vad csatakiáltással, felemelve a pásztorbotot ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Pásztorbottal halálos csapásokat osztva péppé vered a sírlidérc foszladozó testét. (3 támadással 75 életpontot sebezve.) Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 26 életpontot sebeztél. Orgyilkos tőrrel megdöföd a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a sírlidérc megcsapja a fejedet. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 113, sebződés: 12, gyógyulás: 3, összesen: -9 ÉP}


A cellákhoz értél. A helyiség kis mérete alapján el sem tudod képzelni, hogyan férhetett itt el többszáz fogoly. Igaz, a ketrecek jó magasak... Az egyik csontváz hasüregében lévő feltekeredett csontvázban egy ragyás burástya petéjére ismersz. A vallatók értették a dolgukat... [37. PONT.]
Ez a szoba - melybe most értél be - tartalmazhatta valamikor a legkegyetlenebb eszközöket. A falon négy hebrencsállkapcsot pillantasz meg, de a fogak helyén sallankkarmok meredeznek. Ahogy meghúzod a falon lévő kart, az egyik lassan szétnyílik, hogy azután hangos csattanással záródjon össze. A hang még sokáig visszhangzik a termekben. [38. PONT.] Hopp, itt van valami! A következőket találtad: 2 sallank karom. Felpakolsz.
Leértél a legalsó szintre. A lépcsőnél a falba vésett kar vastagságú lyukak bizonyítják, hogy egykor itt erős ajtó állhatott. [39. PONT -> 40. PONT.]
[40 pontot használtál fel, van még 309.]

lm 49 mozogsz 49
A folyosó kanyarodik. Furcsa módon itt kör keresztmetszetű, ellentétben az eddigiekkel. [41. PONT.] Sziszegést hallasz, és a következő pillanatban apró tüskékkel teli háló zuhan a testedre. Gyorsan letéped, de már érzed a bénító méreg hatását [-6 támadás].
Ismét egy kanyar. Csak most figyelsz fel rá, hogy a kanyarulatok is le vannak kerekítve. [42. PONT.]
A következő kanyart elérve karvastagságú rudakból álló rács állja utadat. Te azonban könnyedén átférsz a rudak között. Vajon mi ellen véd? [43. PONT.]
Az imént elhagyott rács mögött a folyosó alig láthatóan kiszélesedik. A nyomokból ítélve ezt a járatot még az óidőkben sem gyakran használták. [44. PONT.]
Most kezdenek csak rémleni a mesék, melyek egy hatalmas óriásféregről szólnak. Ugyan már, mindenki tudja, hogy ilyen lények nem léteznek! [45. PONT.]
Most már látod, a folyosót úgy képezték ki, hogy egy óriási, hengeres test is könnyen tudjon mozogni benne. [46. PONT.]
A falon egyre gyakrabban vélsz felfedezni szétmorzsolódott csontokat, hatalmas vérfoltokat. Vagy csak képzelődnél? [47. PONT.]
Bátran haladsz tovább. Egy mindennek ellenálló titanit ajtó! Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. A verem alján vagy. Mindenütt rengeteg széttört csont, szétszaggatott rongydarabok. Förtelmes bűz árad mindenfelől. A verem alján vértől megfeketedett hegyes karók meredeznek vádlón felfelé. Akit ide levetettek, aligha élhette túl az esés. Riadtan fordulsz hátra a legapróbb neszre is. [48. PONT.] Egy óriásférget pillantasz meg. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Üdvözlésképpen egy szárazság varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 35 életpontot sebeztél. Ellenfeled kiszárad! Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az óriásféreg testét. (4 támadással 92 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megbökdösöd az óriásféreg jobb oldalát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a bal lábadat. (1 támadástól 42 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +9 ÉP.) Nem akarsz kinyúlni. Rohansz, ahogy csak bírsz. Áldod az eget, hogy ellenfeled lustább annál, hogy kövessen.
{Csatastatisztika; sebzés: 151, sebződés: 42, gyógyulás: 9, összesen: -33 ÉP}

Ismét a térkép szerinti 47. pontnál vagy.
(Feltételes gyógyítás:) Megidézted az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+87 életerő). [-15 varázspont.]
[85 pontot használtál fel, van még 224.]

v 22 159 elmormolod a 22. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Elmondtad az unkreáció varázslatot! Unkreálod a birtokodban levő kis vaspajzsot. Elteszed a kapott alkotóelemeket: 5 vasérc, 10 pirkit. [-20 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 219.]

m 8 7 7 mozogsz a 7. ponthoz
Labirintusban/épületben vagy: labirintusban az M parancs nem működik, csak az LM, épületben pedig egyáltalán nem mozoghatsz. [0 pontot használtál fel, van még 219.]

tim 50 titkosírás megfejtése 50 pontért
Sajnos nem találsz semmilyen titkosírást sem. [0 pontot használtál fel, van még 219.]

v 79 elmormolod a 79. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (5 isteni könnycsepp). [0 pontot használtál fel, van még 219.]

m 1 1 1 mozogsz az 1. ponthoz
Labirintusban/épületben vagy: labirintusban az M parancs nem működik, csak az LM, épületben pedig egyáltalán nem mozoghatsz. [0 pontot használtál fel, van még 219.]

v 79 elmormolod a 79. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (5 isteni könnycsepp). [0 pontot használtál fel, van még 219.]

m 1 1 1 mozogsz az 1. ponthoz
Labirintusban/épületben vagy: labirintusban az M parancs nem működik, csak az LM, épületben pedig egyáltalán nem mozoghatsz. [0 pontot használtál fel, van még 219.]

v 79 elmormolod a 79. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (5 isteni könnycsepp). [0 pontot használtál fel, van még 219.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 216.]

* 2. BP: keresed a 158. szörnyet
Szörnyet keresni csak a szabadban lehet. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

* 3. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 216.]

* 4. BP: t. energia kisütése: 133
Nincs elég TU pontod ennek a parancsnak a végrehajtásához. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

* 5. BP: építed a 720. tárgyat 100 pontért
Azt a tárgyat itt nem készítheted el. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 3 16 fejleszted a 3. tulajdonságodat 16 pontért
Fél lábon ugrálva, felszerelésed több tagját egyensúlyozva próbálsz minél lehetetlenebb feladatokat állítani magad elé, az ügyességed fejlesztése céljából. Ah! Micsoda eredménye volt a gyakorlásnak! (+1 ügyesség.) [16 pontot használtál fel, van még 200.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 27, 14, 19.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját bezabál a spagulár. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt az agyletapogatás hatása.
Ebben a körben 200 pontod maradt, ebből a következő körre 200 pontot vihetsz át. Kapsz még 350 pontot. A következő körben tehát 550 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

ÚJ TUDATI KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
A tudati entitás visszaszorult, de a veszedelem korántsem múlt el. A Közös Tudatoknak új utakat kell keresniük a fejlődésre. Az entitás visszaszorításával erre lehetőség nyílt, a tudati erők ismét feltölthetőek a kasztroplanáris térbe. Ez az EF (TU) (képesség száma) paranccsal lehetséges azon KT-k számára, akik a 13. képességet már kifejlesztették. Az első új képesség minden Közös Tudat számára az 501-es képesség, amely egy tudati erőd felépítését jelenti. Ez nyújt majd védelmet a további támadásokkal szemben. A későbbiekben a KT-k választhatnak majd az új képességek közül, hogy melyiket kívánják fejleszteni. Az eddig összegyűjtött TU-k nem vesznek el, felhasználhatóak az új képességek költségeinek csökkentésére. Az első képesség 500 TU befejlesztését igényli, ebbe 250 TU számolódik bele az eddig gyűjtött és fel nem használt TU mennyiségből. A későbbiekben ez még mindig +150-nel csökkenthető lesz, a képességek alap TU igénye pedig 300 TU-val nő. A második új képessége tehát 800 TU-ba kerül, de ez 400-ra csökkenthető, a harmadik 1100-ba, de 550-re mérsékelhető és így tovább. Két képesség fejlesztése között minimum 60 napnak kell eltelnie. A kifejlesztett új képesség használatához minden KT tagnak szükséges a minimumot befejlesztenie. Amíg ezt még nem tette meg, addig ő nem használhatja az új képességet. A minimum az első képesség esetén 30 TU, ha van beszámított régi TU, akkor 15. A második képességtől kezdődően ez 50 TU, beszámítással 25, és így tovább, a minimum 20 pontonként, a régi TU beszámítása 10 pontonként nő. A régi EF, vagyis az EF (TU) parancs a továbbiakban is használható, ám már nem fejlesztésre, hanem a régi, EF-hez tartozó képességek működtetéséhez.

ELDERETH KRISTÁLY (511. TÁRGY)
Az Eldereth kristályhoz manapság már csak egyetlen módon lehet hozzájutni: valaki fáradtságos munkával összegyűjti a szilánkokat, és összeilleszti őket a varázstárgy készítés segítségével. Ehhez a KT 511 parancsot kell kiadnod, 30 TVP-ért. 30 szilánkra és 3 galachmitra is szükséged lesz. Az Eldereth kristály Molnebordenathból, az ősi silverina birodalom egyik városából származik. A KF 511 paranccsal viselheted, fülbevalóként: ha tagja vagy Közös Tudatnak, akkor körönként +1 TU-t fogsz regenerálni. Több kristály hatása összeadódik, de legfeljebb MXTU/7 TU-t tudsz így pluszban regenerálni. Az Eldereth kristály igazi hatalma azonban nem ebben rejlik: egyike ugyanis azon relikviáknak, amelyek képesek fókuszálni a szuperpszit!

KARAKTERLAP

Syd, egy fekete, rövid hajú, szürke szemű alakváltó nő vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Sheran nagyhatalmú főpapja vagy. Az Északi Druida Szövetség (#9109) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 209. fordulód.

Erő: 26 Szint: 20 Merészség: 7/6 Magasság: 165 cm
IQ: 30 Támadás: 19 Agresszió: 6 Testsúly: 49 kg
Ügyesség: 25 Védekezés: 25 Menekülés: 40 % Életkor: 41/41 év
Egészség: 25 (27) Életpont: 270/193 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 1
Szerencse: 36 Varázspont: 572/503 Pénz: 15 arany Kép. pont: 8
Tudatpont: 28/0 Pszi pont: 46/16 EFejl: 30
Eddig összesen 1153 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2174 TP-t kaptál. Jelenleg 452935 TP-d van. A következő szinthez még 147065 TP szükséges. Trófeáid: borzalmas varkaudar, ekharion bébi, áeratikus hasnyák. A 184. fordulódban 5037 arany került a bankszámládra. 5666 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/21 szúrófegyverek: *23/100 vágófegyverek: 3/85
ütőfegyverek: 20/18 (+8%) lőfegyverek: 5/6 dobófegyverek: 23/1

Feltételes fegyverváltás: rövid kard (#171) (50%) << mandibulakasza (#127) (100%) << pásztorbot (#513) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -13.); bumeráng (#249) (14 -17.); bronzhegyű nyíl (#94) (18 -996.); tolmokov-koktél (#351) (997 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9/60 2. nyomkövetés: 47/95 3. mászás: 4/12
4. csapdakészítés: 13/105 (+5%) 5. csapdaészlelés: 3/105 (+5%) 6. gyógyítás: 34/44
7. titkosírás: 12/82 8. felderítés: 17/94 9. szörnyidomítás: 6/54
10. teológia: 25/32 (+12%) 11. taumaturgia: 24/18 (+2%) 12. szerencsejáték: 1/42
13. versengés: 3/67 14. zene: 17/21 (+20%) 15. szörnyismeret: 8/65
16. pszi: 5/92 (+10%) 17. zárnyitás: 1/12 18. vadászat: 4/73
19. bányászat: 8/22 20. csapatmunka: 1/29

FELTÉTELES PARANCSOK (még 3 lehet)
totem 41% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak a 7. fajúaknak
kutatsz max. 100 TVP-ért
ásol max. 100 TVP-ért
készítesz bronzhegyű nyilat (#94) (max. 20 darabot ), nyomkereső talizmánt (#671) (max. 1 darabot, csak egyszer), mérgezett vasnyilat (#187) (max. 8 darabot ), bányászcsákányt (#434) (max. 1 darabot, csak egyszer)
elfogod rőtmanót (#55) fedett veremmel (#219)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 12)
trikornis (#104), borzalmas varkaudar (#166), nyuhaj karbin (#110), szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 11, max: 12)
jégtroll (#164), bávatag golombár (#165), 9302. szövetség (#9302), semlegesek (#989), ember (#1), elf (#2), troll (#5), mutáns (#9), Leah hívők (#991), Összhangzat (#9152), Tyriel (#777)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) tompítás (#40, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP)
gigaököl (#49, 12 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
banshee-sikoly (#373, 20 VP) böfögtető átok (#380, 100 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP) éhínség (#39, 7 VP)
szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP)
hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP) éber vadászkutya (#62, 12 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP)
restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
revitalizáció (#52) felejtés (#68) (992) erőpajzs I (#12) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
17. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 9, max: 10)
lángcsóva (#31), izomernyesztés (#33), gigaököl (#49), villámcsapás (#50), kisebb tűzlehelet (#110), méregfelhő (#37), éhínség (#39), szárazság (#48), banshee-sikoly (#373)
Védekező varázslatok (aktív: 3, max: 10)
hhaar burka (#32), tompítás (#40), védelem tűz ellen (#38)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 3, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> óriás csontváz (#176) villámcsapás (#50) >> szőrös bozsó (#149)
villámcsapás (#50) >> Zinthurg (#180)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: OK
tigroszlán (#43) (vadászik) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Lássuk, mennyire vagy jószívű: engedj szabadon egyetlen körben 7 szörnyet!
2.) Aprítsd a trutyikat, amelyek esszenciádból táplálkoznak! A demonstráció tárgya legyen mondjuk... három nómenklatúra! (számláló: 2)
3.) Minden istennél a rátermettség küldetése: áldozz számomra egy esszenciakristályt!

A Közös Tudat új képességének kifejlesztéséhez még 175 pontnyi fejlesztés szükséges A kt által fejlesztett képesség száma: 501 Ebbe eddig 4 TU-t fejlesztettél be..

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 gyöngymangó (#135) 1 kis vaspajzs (#159) 2 orgyilkos tőr (#225)
5 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kaja (#2) 10 pirkit (#153) 2 sallank karom (#128)
5 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(122,84) zombi (#49), sírlidérc (#172), óriásféreg (#171)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* A templomszenteléshez mostantól már nyugaton is elegendő a korábbi öt helyett csupán három hívő jelenléte.
* Az aura transzformáció varázslat hatása korlátozva lett, ezentúl maximálisan 20 jellempont változást okozhat.

Üzenet küldése a karakternek