246. forduló, 248. forduló, Ezusterem összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. nov. 18. 17h:23'
EZ A 410. JÁTÉKHETED, 247. FORDULÓD
411. játékheted kezdete: nov. 23.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 36 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2061
SZÁMLA : XXXX

EZUSTEREM KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [161,32] koordinátán.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+8 tvp ).
Nagyon fáradt vagy, hátizsákod lehúzza válladat. "Vajon miért cipelek én ennyi mindent?" vetődik fel benned a gondolat, de ahelyett, hogy nekiállnál átvizsgálni tartalmát, tovább mész. "Nemsokára felérek a dombtetőre, onnan már könnyebb lesz." - biztatod magad, de a súly csak nyomaszt. Mikor végre felérsz, nem töprengsz tovább, ledobod a zsákot úgy ahogy van, és megkönnyebbülten rohansz le a füves lejtőn. "Milyen ostoba emberek vannak." - ébredsz fel álmodból.
Az aranytermő erszény 75 aranyat termelt. Varázserőd regenerálódik. (+221 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+67 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-3 pszi pont.) A jóltápláltság következtében szaporodtak a kis aranyosak! (+1 poszogó mösze.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy zoloboo sámán nyomára bukkanj. Keresgélésedet, hála szakértelmednek, siker koronázza.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy védelem tűz ellen varázslattal készülsz a csatára. A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy láthatatlan védekező varázst. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy izomernyesztés varázslatot. Ellenfeled elernyed. Távolról természet haragja varázslatot lő rád a másik. 18 életpontot vesztettél. A szörny hősugarat lő ki rád! Villámgyorsan félrepördülsz. Vad csatakiáltással, felemelve a troll klopfolót ellenfeledre támadsz. Troll klopfolóval halálos csapásokat osztva péppé vered a zoloboo sámán bal lábát. (4 támadással 223 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megvágod a zoloboo sámán jobb lábát. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Ellenfeled ügyetlen csapása csak apró vágást ejt a válladon. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A varázsló kékes villámokat küld rád. Alig pörkölődsz. 16 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Követed a nyomokat. Megtaláltad a búvóhelyét! Szereztél 1 varázskövet. Varázserőd töltődik (+35 varázspont). 2 160 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 248, sebződés: 43, gyógyulás: 0, összesen: -43 ÉP}

[7 pontot használtál fel, van még 598.]

* 1. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 593.]

* 2. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A földből energia áramlik testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 593.]

* 3. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Mélyen koncentrálni kezdesz. Megtelsz pszi energiával! Akaratoddal irányítva, létrehozod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 588.]

kt 138 2 elkészíted a 138. tárgyat (2 darabot)
Legyártottál 2 ubuk dobónyílat. Ügyességed TF-elődött. [20 pontot használtál fel, van még 568.]

im 3 imádkozol
Isteni kapcsolatot létesítesz. Az oltárra helyezel 2 szent kelyhet, remélve, hogy istened feltölti könnycseppjeivel. Egy óra telik el buzgó mormolással. A szent kehely megtelt! Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +14 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve tárgyészlelés. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Papjaimat anyagi megfontolások nem vezérlik. Imádkozz úgy, hogy a nálad levő tárgyak összértéke 30 arany alatt van! 2.) Lássuk, mennyire vagy jószívű: engedj szabadon egyetlen körben 7 szörnyet! 3.) Imádkozz, amint elérted a kántori rangfokozatot! (-2 TU) [30 pontot használtál fel, van még 538.]

im 2 imádkozol
Isteni kapcsolatot létesítesz. Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Jóleső meleg fut végig a testeden. [30 pontot használtál fel, van még 508.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd jóllakottan szedelőzködsz össze a továbbindulásra. 933 tapasztalati pontot kaptál. [2 pontot használtál fel, van még 506.]

h 1271 135 használod az 1271. tárgyat
Itt az ideje egy kis kertészkedésnek! Sheran cserepébe egy gyöngymangót ültetsz, alaposan meglocsolod (vízzel és isteni könnycseppel), majd vársz. Némi hajtás azonnal sarjadzani kezd, de még sok idő, míg leszüretelheted. [5 pontot használtál fel, van még 501.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[160,33] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy móricserjét. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mínosz-kúpot. Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy barátság szent tüzét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy szent tölgyfát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt oltárt. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Fortuna lábát masszírozza. Felfedeztél egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. A feléd közeledő tüskés harci gromak mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 5 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a tüskés harci gromak testét. (5 támadással 112 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Troll klopfolóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a tüskés harci gromak testét. (1 támadással 57 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megvágod a tüskés harci gromak fejét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) A tüskés harci gromak szarvai eltalálják a bal térdedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A tüskés harci gromak megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki a tüskés harci gromak száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 gromak bőrt. Jól harcoltál! (+36 varázspont.) 1 036 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 195, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Nyakon csípsz egy majomdisznó-macát. Bár a húsa emészthetetlen, a teje majdnem olyan finom, mint a tehéné! Gyorsan megfejed. (+2 kaja.) A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy bűbájlidérc. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

[6 pontot használtál fel, van még 495.]

be 90 bemész a 90. titkos labirintusba
A kutakodás eredménnyel járt: megtalálod a labirintus bejáratát! A járatban sötétség van. Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Befejezted a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. Jóleső borzongás fut végig rajtad, ahogy a várható izgalmakra, a labirintus képzelt titkaira gondolsz. Nincs értelme tovább habozni: bátran belépsz. [5 pontot használtál fel, van még 490.]

ek 7 8 7 t. energia kisütése: 7 8 7
Erőt kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+7 felderítés.) [-7 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 490.]

lm 9 12 14 mozogsz 9 12 14
Hangtalan léptekkel osonsz előre. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [9. PONT.] Hirtelen egy pszi elementált veszel észre magad előtt. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd útjának ereszt egy agybénítás pszi támadást. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Mentális támadást alkalmaznak ellened: ellenfeled rád zuhogtat egy agykorbács pszit. 10 életpontot vesztettél. Vad csatakiáltással, felemelve a troll klopfolót a másikra rohansz. Troll klopfolóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a pszi elementál jobb lábát. (1 támadással 50 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Pengepajzzsal végigmetszed a pszi elementál nyakát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A lény elszívja mentális energiáidat! (-12 pszi pont.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Kiváló munka volt (+36 varázspont). 604 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Egyszercsak látod, hogy nincs tovább út. Vissza kell fordulnod. [12. PONT.] Hirtelen meglódul veled a világ, és máris másutt vagy. Teleport! [13. PONT.] (ld. enc.) Egy kis szobába érkezel. [14. PONT.] Éles szemmel körbevizslatsz. Hohó, az egyik követ a falban be lehet nyomni! Lassan, vigyázva elmozdítod a követ. Tompa dübörgést hallasz a távolból. Zutty! Mi volt ez? Ahá, teleportáltál! [9. PONTON vagy.] [18 pontot használtál fel, van még 472.]

lm 10 9 2 mozogsz 10 9 2
Belépsz. Odabent különösen rossz levegő fogad. [10. PONT.] Hopp, itt van valami! A következőket találtad: 5 borkonyó bibe. Felpakolsz. Testsúlyodat a lábujjhegyeidre helyezve, nesztelenül lopakodsz tovább. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [9. PONT.] A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [2. PONT.] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy pszi elementál van előtted! Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ellenfeled koncentrál, majd megindít egy agykorbács pszi támadást. 10 életpontot vesztettél. Ellenfeled speciális támadást alkalmaz: harsogva csattan rajtad egy agybénítás pszi hatás. Szerencsére nem hatott rád. Megmarkolva a troll klopfolót ellenfeledre ugrasz. Troll klopfolóval gyilkos csapást mérve bezúzod a pszi elementál ködlő zsumókját. (1 támadással 53 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Pengepajzzsal alaposan megvágod a pszi elementál párolgó héját. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Csápjaival a pszi elementál csapásokat mér a hasadra. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A lény elszívja mentális energiáidat! (-16 pszi pont.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. Varázserőd töltődik (+36 varázspont). 604 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

[18 pontot használtál fel, van még 454.]

lm 3 5 6 mozogsz 3 5 6
A felderítést egy szobával folytatod. Odabent félhomály fogad. [7. PONT.] Amint belépsz, látod, hogy ez a helyiség akár egy őrposzt is lehetne. [3. PONT.] Egyre erősödő, dummogó hangot hallasz, amikor rálépsz az egyik kőlapra. Szörnyű hideg söpör végig rajtad, és a következő pillanatban az összes varázsenergiád elvész! (-846 varázspont.) Érdemes lett volna jobban odafigyelni a csapdákra.
Tétován vizsgálgatod a térképedet: nem igazán látod, hogy hogyan is juthatnál el ahhoz a ponthoz.
Tétován vizsgálgatod a térképedet: nem igazán látod, hogy hogyan is juthatnál el ahhoz a ponthoz.
[12 pontot használtál fel, van még 442.]

v 109 elmormolod a 109. varázslatot
Híján vagy a varázsenergiának - gyorsan összetörsz 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Elmormoltad a felszínre ugrás varázslatot! Elhagyva a sötét labirintust, kiteleportálsz a felszínre. [-25 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 437.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Befejezted a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 432.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[161,33] A bozótost sűrű erdő váltja fel. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vapár cserjét. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy varkaudar bajnok. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Ellenfeled vérbeli borzongás varázslatot lő rád. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Megmarkolva a troll klopfolót ellenfeledre rohansz. Troll klopfolóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a varkaudar bajnok testét. (3 támadással 168 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal felnyitod a varkaudar bajnok testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A varkaudar bajnok feléd döf, de csak ijesztésképp. Könnyedén félreszökkensz a varkaudar bajnok csapása elől. A mágus kezéből elektromos szikrák repülnek elő! Félig megúsztad. 12 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki a varkaudar bajnok száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Kiváló munka volt (+36 varázspont). 1 085 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 192, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [162,33] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy epokitféreg. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Ellenfeled ragasztót köp! Kecsesen félreugrasz. Marokra fogva a troll klopfolót a másikra támadsz. Troll klopfolóval többször kegyetlenül megütöd az epokitféreg szelvényes testét. (3 támadással 125 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megcsapod az epokitféreg testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Az epokitféreg feléd harap, de sikertelenül. Feléd sújt az epokitféreg a farkával, de elhibázta! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva a zöld üveget, szereztél 4 csepp ragasztót. Jutalmad nem marad el (+2 varázspont). 950 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 149, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy móricserjét. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. A feléd közeledő pszi őselementál mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Felkészülsz az esetleges mentális támadásra egy pszi-acéltorony felhúzásával. Egy izomernyesztés varázslattal köszöntöd a másikat. Ellenfeled elernyed. Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd útjának ereszt egy az agy kifacsarása pszi támadást. A támadása szerencsére hatástalan volt. (pszi-acéltorony védett meg.) Fegyvert váltasz: előkapod a pásztorbotot. Elszántan a másikra rohansz. Pásztorbottal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a pszi őselementál jobb oldalát. (4 támadással 198 életpontot sebezve.) Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 41 életpontot sebeztél. Pengepajzzsal megvágod a pszi őselementál ködlő zsumókját. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A pszi őselementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A szörny agyi energiáidból táplálkozik. (-10 pszi pont.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +18 életerő. 2 188 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 263, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}


(Továbbmész...) [163,33] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Fehér nyárfavirág szállong a levegőben. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hmm, csak egy Raia szent lovagja. Ettől nincs semmi félnivalód. Alaposan megfigyeled a másikat, csakúgy ő is Téged. Aztán a lény otthagy.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy ősi csatamezőt. Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat.
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 414.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Szerencsére, tökéletesen egészséges vagy, így nincs szükséged gyógyulásra sem. [0 pontot használtál fel, van még 414.]

vv 5 5 5 elmormolod az 5. varázslatot az 5. varázslatot az 5. varázslatot
Hihetetlen sebességgel varázsolsz. A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [1 pontot használtál fel, van még 413.]
Beizzik a turbómágia. A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [1 pontot használtál fel, van még 412.]
Fürgén varázsolsz! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [1 pontot használtál fel, van még 411.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Nekiállsz, hogy ásóddal szétbonts egy nagyobb kupacot. Sejtelmes huhogást hallasz a távolból. Kibányásztál egy kettérepedt kobudera koponyát. Tovább dolgozol. Hajjaj, ettől a rengeteg melótól még a bányászat szakértelem sem növekszik! [de a felderítés igen.] Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy szintszívó készül a lemészárlásodra.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a szintszívó zsezsgő plazmáját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 302 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

No, lehet folytatni a munkát! Ezúttal siker koronázza a munkádat! Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 2 mérg. ubuk dobónyíl. Hirtelen zajra leszel figyelmes - valami közeledik! Egy sírlidérc védelmezi a vadászterületét.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a sírlidérc foszladozó testét. (4 támadással 94 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a sírlidérc száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 572 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 94, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kicsit a vártnál nagyobb az ősi csatamező populációja. No sebaj! Folytatod a melót egy varkaudarhoz méltó kitartással. Felkapod a fejed, ahogy a szemed sarkából mozgást veszel észre. Egy óriás csontváz intéz feléd kihívást.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 5 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az óriás csontváz bal oldalát. (5 támadással 51 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Megmarkolva a troll klopfolót ellenfeledre rontasz. Troll klopfolóval halálos csapásokat osztva péppé vered az óriás csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 106 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal megkarcolod az óriás csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karmai majdnem eltalálnak! Az óriás csontváz összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 895 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 165, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hu, azért valószínűleg nem ez volt a csatamezőt uraló főszörny. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy autentikus vámpír támad rád.

Egy villámcsapás varázslattal köszöntöd a másikat. 99 életpontot sebeztél. Az autentikus vámpír összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 915 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ez mán' ölészet volt a javából! Megvizslatod, hogy honnét bújt elő a szörny, és ott kutakodsz tovább. Az ötlet tökéletes volt, mosolyogsz elégedetten. A következő kincseket találtad: 3 ubuk tüske, 8 nyílvessző [nyílvessző ládikóba-> (183,31)-> 8 arany, -2 ÉP], egy nyu-shuriken, egy szöges páncél [szöges páncél ládikóba-> (183,31)-> 24 arany, -2 ÉP], egy bakkura csizma [bakkura csizma ládikóba-> (183,31)-> 11 arany, -2 ÉP] és egy mérg. ubuk dobónyíl. A messzeségben múmiák és tetememberek imbolygó hada közeledik. Itt az ideje a mai fosztogatási program befejezésének! Nekiállsz felderíteni a környéket. A munkád eredménytelen: nem találtál eldobott/rejtett tárgyakat. [30 pontot használtál fel, van még 381.]

m 3 2 mozogsz délkeletre, keletre
[164,34] Még mindig füves síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy tyrannoszaurusz rex. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Gyorsan felraksz egy hhaar burka II varázslatot. Egy izomernyesztés varázslattal köszöntöd a másikat. Semmi eredménye! Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 5 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a tyrannoszaurusz rex testét. (5 támadással 120 életpontot sebezve.) Marokra fogva a troll klopfolót a másikra rontasz. Troll klopfolóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a tyrannoszaurusz rex oszlopos lábát. (5 támadással 279 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal néhányszor súrolod a tyrannoszaurusz rex testét. (2 támadással 51 életpontot sebezve.) Előremozdulva, a tyrannoszaurusz rex kitátja a pofáját és beléd harap! (1 támadástól 72 életpontot vesztesz.) Troll klopfolóval néhányszor megcsapod a tyrannoszaurusz rex vastag bőrét. (2 támadással 108 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kissé megkarcolod a tyrannoszaurusz rex oszlopos lábát. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A tyrannoszaurusz rex fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 51 életpontot vesztesz.) A tyrannoszaurusz rex most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 tyrex csontot. 2 772 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 583, sebződés: 123, gyógyulás: 0, összesen: -123 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy márványtornyot. Észreveszel egy oltárt. Elenios hívei emelték. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy Chara-din monolitját.
(Feltételes mászás:) Előhozod emlékeid rejtett bugyraiból a titkos tanítást, melyet a veterán társaidtól hallottál és puszta kézzel kezdesz mászni. Felkúszol a márványfalon, a kötélbe kapaszkodva, majd becsusszansz az ablakon. Kilihegve magadat, körbenézel a sötét toronyszobában. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 mászás). Hirtelen valami moccan a kerek terem túlsó végében. Egy kőkorszaki szaki!

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 5 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a kőkorszaki szaki kőtestét. (5 támadással 39 életpontot sebezve.) A lény mereven rádnéz. Agyadat megfeszítve, ellenállsz a kővéváltoztató varázsnak. Megmarkolva a troll klopfolót ellenfeledre rohansz. Troll klopfolóval kegyetlenül megütöd a kőkorszaki szaki sziklafejét. (1 támadással 60 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal épp hogy eltalálod a kőkorszaki szaki jobb lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A kőkorszaki szaki mancsával feléd csap, de Te résen vagy. A kőkorszaki szaki szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 kőszemet. 641 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Morgást hallasz magad mögül, rosszat sejtve fordulsz meg. Egy óriáspók!

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod az óriáspók testét. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. (Nincs mibe rakni 4 ugh mérget.) 648 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 93, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A falak tövében szétszórt bútorroncsok között kezdesz kutatni. Sikerrel! Találtál 1 deus ex machinát. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [165,34] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Közeledtedre madárcsapat rebben fel. Oldalt pillantva, meglátsz egy smirglibokrot. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög egy bávatag golombár előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Felismered a közeledőt. Csak egy Hoxxurton. Nem jelenthet különösebb problémát. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Jobb az óvatosság, feldobsz egy pszi-acéltorony pszi védekezést. Ellenfeledre izomernyesztés varázslatot lősz. Ellenfeled elernyed. Ellenfeled speciális támadást alkalmaz: harsogva csattan rajtad egy direkt kontaktus I pszi hatás. Szerencsére nem hatott rád. Fegyvert váltasz: előkapod a pásztorbotot. Meglengetve a pásztorbotot a másikra támadsz. Pásztorbottal halálos csapásokat osztva péppé vered a Hoxxurton ködlő zsumókját. (5 támadással 238 életpontot sebezve.) Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 42 életpontot sebeztél. Pengepajzzsal kicsit megvágod a Hoxxurton ködlő zsumókját. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 26 életpontot vesztesz.) A szörny agyi energiáidból táplálkozik. (-16 pszi pont.) (-3 TU.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Átkutatod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 mentát korona. Szereztél 2 pszi követ. 3 114 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 306, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Micsoda szerencséd van! Tucatnyi húsos imádkozósáskát kapsz el a déli imádság közben. (+2 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 341.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Szerencsére találsz néhány alkalmas mungrotüskét. Hanyattfekszel, relaxálsz egy kicsit, majd a tüskéket óvatosan beszurkálod a kézfejedbe és a hónod alá. Az eredmény csodálatos! (+29 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 311.]

vv 5 5 5 elmormolod az 5. varázslatot az 5. varázslatot az 5. varázslatot
Hihetetlen sebességgel varázsolsz. A gyógyító energia a testedbe áramlik (+3 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [1 pontot használtál fel, van még 310.]
Szupersebesen mormolsz. A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [1 pontot használtál fel, van még 309.]
Fürgén varázsolsz! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [1 pontot használtál fel, van még 308.]

kt 29 20 elkészíted a 29. tárgyat (20 darabot)
Begyűjtöttél 20 smirglilevelet. Ügyességed TF-elődött. [20 pontot használtál fel, van még 288.]

m 1 mozogsz északkeletre
[166,33] A bozótost sűrű erdő váltja fel. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Tapasztalt erdőjáróként egy pillanat alatt elrejtőzöl egy alkalmas fa mögött. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Ráismersz a távolodóra. Egy kronotapír. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Elenios rúnaköve. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy kihívás tornyát. Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Ez nem lehet más, mint egy noth szellem. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

[6 pontot használtál fel, van még 282.]

be 502 4 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 4. szinten. Kifizeted a gnómnak a 20 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Egy kékesen vibráló kört látsz, se lépcső, se létra. Beleállsz a körbe. Zutty! Egy pillanat alatt elteleportálsz, és máris a következő szinten vagy. Egy vigyorgó gnóm üdvözöl, láthatóan tetszik neki, hogy lenyűgözött a varázslata. Még bemutatkozni is elfelejt, ahogy a kalandot ismerteti. A feladat egyszerű: egy áeratikus hasnyák legyőzése.

A mészárlásra kiszemelt áldozat láthatatlan védekező varázst lök magára. Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd útjának ereszt egy agykorbács pszi támadást. 9 életpontot vesztettél. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 5 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az áeratikus hasnyák egyik karját. (5 támadással 127 életpontot sebezve.) Borzalmas méretű, vörös bőrű lebegő gomba nő ki előtted a földből. Mérgező spórákból álló, sárga gáz indul feléd. Menekülni szeretnél, de lábad a földbe gyökerezett! Mentális energiáidat összegyűjtve, az agykérgedet védetté teszed a külső beavatkozással szemben. A következő pillanatban a kép kitisztul, az illúzió eltűnik! Elszántan ellenfeledre ugrasz. Troll klopfolóval megcsapod az áeratikus hasnyák nyakát. (1 támadással 40 életpontot sebezve.) Pengepajzzsal kissé megkarcolod az áeratikus hasnyák sima, kék bőrét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Nyelvével az áeratikus hasnyák eltalálta a jobb lábadat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Az áeratikus hasnyák farkával a kezedre csap. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Gyorsan félrelököd. Az áeratikus hasnyák feléd harap, de sikertelenül. Az áeratikus hasnyák csápja eltalálja a bokádat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 4 csepp spirituszt. 1 477 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy ütőfegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 179, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}


Sikeresen megoldottad a feladatot. Hurrá! Még feljebb nyomulhatsz. Végtelennek tűnő lépcsősor vezet a magasba. Haha! Már ez is egyike a próbáknak, az erőnlét próbája. Elmosolyodva indulsz felfelé. Jócskán kifulladsz, mire eléred a "tányérszintet", ahol egy karcsú, égszínkékbe öltözött, barna hajú elf vár. - A nevem Quilea, én leszek a kalandmestered ezen a szinten. - mutatkozik be. - A feladatod a következő lesz. A próba során bizonyítanod kell, hogy sokoldalú ismeretekkel rendelkezel. Részletesen el kell mondanod, hogyan is néz ki egy piranha zsákvédő. Próbálsz hablatyolni, de hamar kiderül, hogy hozzá se tudsz szólni a témához.
Kudarcot vallottál! A kalandmester ujjcsettintésére kiteleportálsz a toronyból. [20 pontot használtál fel, van még 262.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Szerencsére, tökéletesen egészséges vagy, így nincs szükséged gyógyulásra sem. [0 pontot használtál fel, van még 262.]

vv 5 5 5 elmormolod az 5. varázslatot az 5. varázslatot az 5. varázslatot
Szupersebesen mormolsz. A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [1 pontot használtál fel, van még 261.]
Szupersebesen mormolsz. A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [1 pontot használtál fel, van még 260.]
Fürgén varázsolsz! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [1 pontot használtál fel, van még 259.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[167,33] Tovább barangolsz a fák között. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, egy bávatag golombár lábát masszírozza.

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [168,33] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy Raia szent lovagja. A szörny nem viselkedik ellenségesen. Tartva azért a távolságot, elmentek egymás mellett.

Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Gort Grán előtt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Sheran híveié.

(Továbbmész...) [169,33] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Gyanús mozgást látsz a fák között. Profi módon beékelődsz egy sűrű facsoport közepébe. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy bűbájlidérc. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

[18 pontot használtál fel, van még 241.]

szk 230 keresed a 230. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy zoloboo sámánt. [0 pontot használtál fel, van még 241.]

h 234 20 használod a 234. tárgyat
Püfölni kezded a dobot, és dúdolva kíséred. A produkciót már egészen élvezetes - rajtad kívül néhány vikócmajom is képes végighallgatni! [20 pontot használtál fel, van még 221.]

v 161 elmormolod a 161. varázslatot
Porrá zúzol 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Egy végső mozdulattal előhívod a varázsenergia varázslatot! Következő fordulódban varázsenergiát nyersz ki. [-35 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 216.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Békésebb álom reményében belélegzel egy adag álomport. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 216.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 215.]

* 2. BP: v 3 0 0 elmormolod a 3. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Energia árad testedbe. Sikerült elmondanod az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 215.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 3 15 fejleszted a 3. tulajdonságodat 15 pontért
Egy mini-akadálypályát építesz (az ember mit meg nem tesz merő egoizmusból...), és többször megpróbálsz minél rövidebb idő alatt, minél kevesebb hibával végigjutni rajta. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen. [Még 106 TVP-t kell elköltened.] [15 pontot használtál fel, van még 200.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Sheran cserepében jókora, szüretelhető növény nőtt. Szereztél 3 gyöngymangót. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 15, 10, 12.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 3 kaját bezabál a sivatagi doareg. Egy kaját habzsol be a gyilkos szilmill. A nap kalandjaitól megfáradtan, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 200 pontod maradt, ebből a következő körre 200 pontot vihetsz át. Kapsz még 388 pontot. A következő körben tehát 588 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TÁRGYÉSZLELÉS (135. VARÁZSLAT)
Ez a varázslat a harmadik szem továbbfejlesztett változata. Hatása egy teljes körön át tart, és ha egy mezőre rálépsz, és azon eldobva vagy elrejtve megtalálható egy általad keresett tárgy, azt automatikusan felveszed (függetlenül a mennyiségüktől és a GYJ parancstól). Az elrejtett tárgyak esetén a megtalálás esélye nem száz százalék! A varázslatot a V 135 <tárgy> parancs kiadásával aktiválhatod, 10 TVP-ért és 30 VP-ért. A tárgyészlelés lakott területen nem működik.

LABIRINTUS TELEPORT
A labirintusokban levő teleportok már alapban igencsak zavarók lennének, de ha némelyik teleporter véletlenszerű, hogy hová küld, az már igazán pokoli. Különösen egy levelezős játékban, amikor a teljes fordulót előre tervezed. Másrészről viszont, vérbeli kalandozó lévén, nyilván nem szívesen mondanál le a teleportokkal teli labirintus térképezésének öröméről. Következzék tehát néhány stratégiai tanács, ami remélhetőleg sok szenvedést spórol meg. Először is, a véletlenszerű teleportok sem teljesen kiszámíthatatlanok, hanem mindig ugyanaz a 2-4 referenciapont közül kerül kiválasztásra, hová repülsz. Mivel sokszor nem tudod, hogy egy LM parancs után hol állsz, a hatékonyabb térképezés érdekében az LM paramétereként megadhatsz 100-at is, ilyenkor nem a 100-as referenciapontra próbálsz mozogni, hanem az eggyel nagyobb sorszámúra, mint ahol állsz. Például, ha a 10. ponton állsz, és kiadod az LM 100 parancsot, akkor a 11. referenciapontra próbálsz mozogni. Ez már csak azért is különösen hatékony, mert a teleporterek érkezőhelye szokott a legkisebb sorszámú lenni, így az LM 100 szinte mindig továbbmozgat. (Ha a legnagyobb sorszámú referenciaponton állsz, akkor az LM 100 a 2. pontra fog mozgatni.) A másik trükk a többszöri LM parancs használat. Tegyük fel, hogy a 2. ponton állsz. A 3. pont teleportere vagy visszavisz a 2. ponthoz, vagy továbbrepít a 4. pontra. Ekkor kiadsz egy LM 3 3 3 parancsot, így előbb-utóbb csak sikerül túljutni. A harmadik trükk, hogy ne a teljes fordulót a labirintusban töltsd: pl. a forduló végén menj be, lépj néhányat, és ha jó helyre jutottál, a következő forduló elején térképezhetsz tovább valamennyit. A másik megoldás, ha mindig forduló elején bemész a labirintusba, lépsz néhányat, majd a felszínre teleportálsz. No igen, a felszínre ugrás varázslat nélkül nem nagyon érdemes egy ilyen labirintusba merészkedni. Végezetül: néhány helyen el lehet sajátítani egy varázslatot, amely a véletlenszerű teleportáláskor automatikusan aktiválódik, és a véletlen választás helyett mindig a legoptimálisabb helyre repít...

KARAKTERLAP

Ezusterem, egy kopasz, piros szemű, harcsabajszos troll férfi vagy. Bőröd színe zöld. Sheran fanatikusa vagy. Papi hited: 155. A Fekete Druidák (#9155) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 247. fordulód.

Erő: 33 (46) Szint: 31 Merészség: 7/5 Magasság: 259 cm
IQ: 30 (45) Támadás: 50 Agresszió: 3 Testsúly: 475 kg
Ügyesség: 33 (46) Védekezés: 71 Menekülés: 40 % Életkor: 22/27 év
Egészség: 29 (41) Életpont: 634/637 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 0
Szerencse: 39 (56) Varázspont: 1072/62 Pénz: 1819 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 35/-1 Pszi pont: 159/76 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 23
Eddig összesen 3234 szörnyet (16 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 20 897 TP-t kaptál. Jelenleg 3 635 346 TP-d van. A következő szinthez még 364 654 TP szükséges. Trófeáid: vezérfarkas, acélkolosszus, Notermanthi. A 232. fordulódban 1404 arany került a bankszámládra. 1584 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 4/96 szúrófegyverek: 9/57 vágófegyverek: 27/34 (+1%)
ütőfegyverek: *35/100 (+7%) lőfegyverek: 25/16 dobófegyverek: 29/67 (+1%)

Feltételes fegyverváltás: troll klopfoló (#552) << pásztorbot (#513)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); ubuk dobónyíl (#138) (1 -23.); ezüsttollú nyíl (#363) (24 -); ezüsttollú nyíl (#363) (997 .); ezüsttollú nyíl (#363) (998 .);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
169,33 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 187
Kedvenc táborhely: 0,0
JLKzott minoszkúpok: 62, 63, 61, 88, 90

SZÁMLÁLÓK
Tapasztalatkő 20/1 Max életkor 62 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 60/79 (+48%) 2. nyomkövetés: 42/2 3. mászás: 15/1 (+5%)
4. csapdakészítés: 17/76 (+7%) 5. csapdaészlelés: 4/79 (+6%) 6. gyógyítás: 41/54 (+27%)
7. titkosírás: 11/24 8. felderítés: 30/14 (+710%) 9. szörnyidomítás: 8/42
10. teológia: 36/22 (+4%) 11. taumaturgia: 73/47 (+2%) 12. szerencsejáték: 2/26
13. versengés: 11/81 14. zene: 7/51 (+25%) 15. szörnyismeret: 25/78 (+37%)
16. pszi: *19/100 17. zárnyitás: 1/74 18. vadászat: 7/18 (-1500%)
19. vitalitás: 1/76 20. bányászat: 32/77 21. úszás: 8/63
22. főzés: 18/28 (+11%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 3 alkalommal)
ásol max. 80 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot )
mászol max. 100 TVP-ért
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 5, max: 50)
autentikus vámpír (#154), szintszívó (#96), élőholt tigris (#766), szubreális vámpír (#223), kputtyintó csalán (#247)
Barátságosság (aktív: 11, max: 50)
noth szellem (#250), csontgólem (#392), élőholt ősmágus (#179), bűbájlidérc (#761), őrjáratozó katona (#274), animált hókutya (#651), királyi őrjáratos (#7006), kronotapír (#286), mammut zombi (#654), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP)
varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) hhaar burka II (#162, 10 VP) városi teleport II (#181, 60 VP, 10 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyészlelés (#82, 20 VP, 5 TVP)
szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP) restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) gyorsvarázslás (#179, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP) tudatrombolás (#111, 25 PP)
pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14) tulajdonságpajzs (#26) szürkeáll. aktiv (#71) varázsenergia (#161)
éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
18. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 5, max: 20)
védelem tűz ellen (#38), hhaar burka II (#162), pszi-acéltorony (#98), elektromos pajzs (#51), védelem sav ellen (#36)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 6, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> autentikus vámpír (#154) izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158)
villámcsapás (#50) >> kardfogú fülemüle (#146) villámcsapás (#50) >> zombi (#49)
villámcsapás (#50) >> Zinthurg (#180) villámcsapás (#50) >> 24. szintű lényekre

ELFOGOTT SZÖRNYEID
gyilkos szilmill (#7456) (+2 sebzés közelharcban) státusz: OK
sivatagi doareg (#240) (málhás: +42 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Papjaimat anyagi megfontolások nem vezérlik. Imádkozz úgy, hogy a nálad levő tárgyak összértéke 30 arany alatt van!
2.) Lássuk, mennyire vagy jószívű: engedj szabadon egyetlen körben 7 szörnyet!
3.) Imádkozz, amint elérted a kántori rangfokozatot!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): új. kobudera lak (533): kész. városháza (Gatin) (540): kész. szürke kastély (547): kész. adamantit erőd (548): új. fényűző villa (600): kész. királyi palota (650): többek közt 478. tárgyat kell leadnod. kőtorony (664): kész. erdei bölcs háza (666): többek közt 310. tárgyat kell leadnod. városháza (685): új. Invázióügyi Minisztérium (687): új. tolvajcéh (699): új. cirkuszi fősátor (713): többek közt 203. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): kész. fejvadász központ (847): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 9, 17, 18, 20, 33, 34, 35, 36, 53, 61, 62, 63, 66, 68, 70, 71, 72, 73, 88, 90.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5, 16, 18, 43, 44, 47, 49.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 719, a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 76415.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
szent tölgyfa (133)
kaszt.kiteljesedés (166)
isteni kapcsolat (168)
a fák ereje (170)
kasztrop.kitágulás (197)
önismeret (236)
felt.revitalizáció (245)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
varázstöltődés II. (296)
druida áldás (300)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
mászás határ nélkül (406)
Sheran haragja (413)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
isteni védelem (530) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a hit ereje II (537) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
gyógyítómester (544) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
isteni ítélet (551) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
isteni áldás (558) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
manapajzs töltése (565) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
isteni regeneráció (572) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 270 TU szükséges.)

Összsúly: 401.52 kg Megterheltség: 149%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 12 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 250 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 álompor (#396) 1 drótszőr (#37) 2 madártoll (#112)
1 sáfránypor (#211) 2 sünmedve tüske (#14) 1 varázskő (#305)
32 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
98 arany (#50) 5 borkonyó bibe (#312) 1 deus ex machina (#1)
1 gromak bőr (#268) 2 gyöngymangó (#135) 4 kaja (#2)
1 kőszem (#304) 1 mentát korona (#1559) 3 mérg. ubuk dobónyíl (#188)
1 nyu-shuriken (#157) 2 pszi kő (#248) 4 ragasztó (#83)
20 smirglilevél (#29) 3 spiritusz (#170) 2 szvó-ektoplazma (#151)
1 tyrex csont (#280) 2 ubuk dobónyíl (#138) 1 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170
31
32
33
34
35
(160,33) a 90. labirintus bejárata, móricserje (#115, belőle készíthető: #116), mínosz-kúp (#178), 33. jellempróba, barátság szent tüze (#484), szent tölgyfa (#393), oltár, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), tüskés harci gromakok (#156), bűbájlidérc (#761), pszi elementál (#221)
(161,32) zoloboo sámán (#230)
(161,33) vapár cserje (#109, belőle készíthető: #110), varkaudar bajnokok (#190)
(162,33) epokitférgek (#147), móricserje (#115, belőle készíthető: #116), 38. jellempróba, pszi őselementál (#258)
(163,33) Raia szent lovagja (#239), ősi csatamező (#263), oltár, szintszívó (#96), sírlidérc (#172), óriás csontváz (#176), autentikus vámpír (#154)
(164,34) tyrannoszaurusz rex (#160), márványtorony (#175), Elenios oltár, Chara-din monolitja (#534), kőkorszaki szaki (#109), óriáspók (#303)
(165,34) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), 24. jellempróba, oltár, művészi porolit (#720), Hoxxurton (#979)
(166,33) kronotapír (#286), Elenios rúnaköve, kihívás tornya (#502), noth szellem (#250), áeratikus hasnyák (#243)
(167,33) művészi porolit (#720)
(168,33) Raia szent lovagja (#239), művészi porolit (#720), Sheran oltár
(169,33) bűbájlidérc (#761)

Üzenet küldése a karakternek