24. forduló, 26. forduló, Girmasupoz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2022. aug. 21. 21h:09'
EZ A 505. JÁTÉKHETED, 25. FORDULÓD
506. játékheted kezdete: aug. 25.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 11 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1951
SZÁMLA : XXXX

GIRMASUPOZ KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [75,-26] koordinátán.
A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+17 tvp ).
Fura érzésed van: mintha valamid hiányozna... Kétségbeesetten ellenőrzöd a cókmókodat, de nem jössz rá, mit is lophattak el. De érzed, hogy VALAMI hiányzik... Ekkor ébredsz fel a déli szunyókálásból. Talán mindez csak álom volt...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+17 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+32 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP).

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Mormolni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 185.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Létrehoztad a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+17 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 183.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Lefőzöl egy adag főtt ételt. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd jóllakottan szedelőzködsz össze a továbbindulásra. [3 pontot használtál fel, van még 180.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[76,-25] Továbbra is síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy sóhajtó dorony lehet. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. A szörny csak fúj egyet, eltérítve támadást. Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával megdöfködöd a sóhajtó dorony nyakát. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a sóhajtó dorony fejét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Látsz egy mély kutat. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy szent tölgyfát. Ahogy kalandozol, valamin megakad a szemed. Egy zöld bőrű, sovány troll férfi áll egy tuskón a fák között, nyakára egy kötél van kötve, a kötél meg egy fára. Hoppá, ez öngyilkos akar lenni! Talán ha mesélnél neki az élet szépségeiről 5 TVP-ért, nem csinálna ilyen meggondolatlanságot (50. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

(Továbbmész...) [77,-24] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy púpos burástya. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a púpos burástya farkát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a púpos burástya bal lábát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) A púpos burástya csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A púpos burástya farkával melletted a levegőbe suhint. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A púpos burástya melléd csap a farkával! A púpos burástya még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Látsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egy quwarg mozdul a földön. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [20 pontot használtál fel, van még 160.]

d 2 30 eldobod a 2. tárgyat (30 darabot)
Elhajítasz 29 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 160.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Kántálni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Megidézted a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+26 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 158.]

m 3 2 mozogsz délkeletre, keletre
[78,-23] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Találsz egy oltárt. Elenios hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Ó! Hiszen ez egy ork sámán. Amikor elhal a zaj, előmászol.


(Továbbmész...) [79,-23] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Azonnal rájössz, hogy egy manifesztátor ijesztett meg. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy ovimon-bokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 138.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Kántálni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+19 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 136.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[80,-22] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy törpemammut. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a törpemammut testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a törpemammut oszlopos lábát. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Beléd öklel a törpemammut! bal karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Lábával meglök a törpemammut. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a törpemammut testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Beléd öklel a törpemammut! jobb karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a törpemammut száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. 748 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 107, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

(Továbbmész...) [81,-21] Dombos terepre érkeztél. Ezek a lankák alkotják Maad gyűrűjét, amely Maad Szívét, a rejtélyes mocsarat veszi körbe. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy trappoló dinymák nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a trappoló dinymák jobb hátsó lábát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Fekete lét köp feléd a szörny! Bravúrosan félreszökkentél. Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a trappoló dinymák jobb középső lábát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Néhány döfést kapsz a jobb karodba. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával megdöfködöd a trappoló dinymák testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A trappoló dinymák többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A trappoló dinymák összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 6 csepp tintát. (Nincs mibe rakni 6 tintát.) Magad mögé lököd a pitiáner vadász varkaudar trófeát, és kiszedsz egy trappoló dinymák trófeát. 473 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Találsz egy vaskohót. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 116.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[82,-20] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy.

Utad során felfedezel egy megrongált templomot. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 2980 pontot kell rákölteni.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [83,-19] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Vad szamóca illatát hozza a szél. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy tűzbokrot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy szent tölgyfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy gyilkos sallank nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a gyilkos sallank nyakát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a gyilkos sallank testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Karmaival a gyilkos sallank megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Mandibulakaszával kilukasztod a gyilkos sallank testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank karmai majdnem eltalálnak! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sallank karmot. 190 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy evaporőr lehet. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az evaporőr testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Az evaporőr elhibázza az ütést csápjával. Véres nyál csordul ki az evaporőr száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 136 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[20 pontot használtál fel, van még 96.]

kt 3 1 elkészíted a 3. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 vizestömlőt. Erőd TF-elődött. [20 pontot használtál fel, van még 76.]

kt 138 2 elkészíted a 138. tárgyat (2 darabot)
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 76.]

e 16 élelemszerzés 16 pontért
Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy tintacsiga. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a tintacsiga testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Fekete lét köp feléd a szörny! Te persze ügyesen félreugrottál. Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a tintacsiga vékony szarvát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) A tintacsiga fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A tintacsiga szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. (Nincs mibe rakni 5 tintát.) 202 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Egy elhullott vaddisznó tetemére bukkansz. Félretéve a finnyáskodást, lebontasz mindent, ami még emészthető. (+2 kaja.) Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy kérődző etra. (ld. enc.) Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a kérődző etra jobb oldalát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-5 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 11 aranyad. Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Kiöklendezel mindent, amit az elmúlt időszakban ettél. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával többször eltalálod a kérődző etra duzzadt tőgyét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) A kérődző etra szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-5 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 11 aranyad is. Bronzhegyű lándzsával megdöfködöd a kérődző etra nyakát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Lábával meglök a kérődző etra. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-8 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 14 aranyad is. A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 93, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

[16 pontot használtál fel, van még 60.]

f 85 kísérletezel a 85. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Lázasan töröd a fejed... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz bronzsisakot. (ld. enc.) 115 tapasztalati pontot kaptál. [5 pontot használtál fel, van még 55.]

h 163 használod a 163. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 50.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 1 20 fejleszted az 1. tulajdonságodat 20 pontért
Góga-migóg, a nagy aerob-IX mágus gyakorlataid hajtod végre. Hajolgatások, guggolások, miegymás. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [Még 4 TVP-t kell elköltened.] [20 pontot használtál fel, van még 30.]
Sírni, majd őrjöngeni kezdesz féktelen boldogságodban. Örömödben a földön fetrengesz, és közben fejhangon visítozol. A létezés legcsodálatosabb, majdhogynem a halhatatlanság fogalmának megfelelő dolgot ismertél meg, az utóbbi időben folytatott meditáció során! Ez a csoda a KÖZÖS TUDAT. (ld. enc.) Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 164 pontot. A következő körben tehát 194 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TRAPPOLÓ DINYMÁK (118. SZÖRNY)
A trappoló dinymák hosszú és vastag lábú, hosszú és fekete testű szarvas lény. Leginkább egy belakkozott giliszta és egy orrszarvú keresztezésére emlékeztet. Nem egy agresszív szörny, de ha megtámadják, védi magát. Technikája többnyire az, hogy letapossa ellenfelét. Másik veszedelmes képessége a tintacsigáéhoz hasonló: nyúlós, fekete folyadékot tud ellenfelére köpni, rövid időre elvakítva azt. Megállítására egy szúrófegyver legalkalmasabb, de az se rossz taktika, ha ütőfegyverrel elkaszálod a hosszú lábait.

KÉRŐDZŐ ETRA (368. SZÖRNY)
A kérődző etrák eredetileg békés növényevők voltak. Nagytestű, szarv nélküli bivalyok, akik a légynek sem ártottak. Azonban a csordákat kísérő nukleáris cickányok megfertőzték az etrákat - csillogó, fehér szőrük helyett mostanra már fakó, beteges szürke, cafatokban lemálló bőr borítja testüket, véreres szemükkel révetegen merednek a semmibe, és gyakran ok nélkül támadnak mindenre, ami mozog. Rothadó leheletük miatt manapság már csak a cickányok mennek a közelükbe, még a ragadozók sem vadásznak az etrákra, hiszen tudják, az állatok olyan betegséget hordoznak, ami rájuk is veszélyes lehet.

BRONZSISAK (88. TÁRGY)
A bronz felfedezése után magától adódik egy csomó új felfedezés - ezek egyike a bronzsisak. A bronzsisakot természetesen bronzból kell kikalapálnod, kőkalapáccsal. Ehhez szükség van 2 ón- és 2 rézdarabra, meg persze egy olvasztókemencére. Ha mindez adott, a KT 88 parancs hatására, csekély 45 pontért elkészül ez a 3-as védettséget adó sityak.

KÖZÖS TUDAT LÉTREHOZÁSA
A korlátozott telepatikus képesség Ghalla minden lakójának sajátja. Azonban a tudatok egyesítését, egymástól akár nagy távolságra levő kalandozók összehangolt mentális cselekvését csak a legtapasztaltabbak, az igazi veteránok tudják megvalósítani. Ezennel te is eljutottál ahhoz a ponthoz az önmegismerés folyamatában, amelytől képes vagy más kalandozókkal együtt a Közös Tudat kialakítására. Ez persze önmagában nem elég - társakat kell találnod, akikkel együtt ezt létre tudjátok hozni.
A Közös Tudat a játék keretei között egy lehetőség arra, hogy veterán játékosok egy csoportja egy hivatalos szövetséget hozzon létre. Ez számos előnnyel jár, amelyeket természetesen csak akkor ismerhetsz meg, ha egy ilyen szövetség tagja leszel.
A Közös Tudat, azaz a szövetség MEGALAKÍTÁSÁHOZ az alapító tagoknak össze kell gyűlnie ugyanazon a mezőn, a szabad ég alatt. Minden tagnak a fordulóját az adott mezőn kell végeznie, és odalépéskor ki kell adnia a Közös Tudat Létrehozása: KÖTL <min. létszám> <vezető kalandozó> parancsot. Mivel a parancs nem kerül pontba, gyakorlatilag mindegy, hogy a forduló során mikor adod ki, a lényeg az, hogy a többi játékos által megbeszélt mezőn táborozz le (nem árt tehát előbb az összes feltételes parancsot törölni, nehogy korábban elfogyjon a TVP-d). Az első paraméter, a min. létszám meghatározza, hogy legalább hány alapító tag jelenléte esetén vagy hajlandó a ceremóniát kezdeményezni (téged is beleértve). Ezzel elkerülhető az, hogy valaki esetleg kimaradjon. Egy Közös Tudat létrehozásához egyébként minimum 7 kalandozó szükséges, ha ennél kevesebben vagytok jelen, a ceremónia semmiképpen sem zajlik le.
Második paraméterként meg kell adnod, hogy a jelenlévők közül kit jelölsz vezetőnek (nem kell, hogy ismerd, és magadat is megadhatod). A Szövetség vezetője az lesz, aki a legtöbb szavazatot kapja. (Vezetőnek lenni sok felelősséggel jár, de számos előnye is van.) Ha a két legjobb ugyanannyi szavazatot kap, a KÖTL parancs kudarcot vallott, mint abban az esetben is, ha a jelenlevők száma kevesebb hétnél vagy a tagok által kiadott KÖTL parancsok bármelyikének első paraméterénél.
A Közös Tudat Létrehozása ténylegesen akkor zajlik le, amikor a parancsot kiadók közül először lép valaki legközelebb - természetesen az összes <min. létszám> paraméter is CSAK EKKOR kerül levizsgálásra. Legközelebbi fordulója elején minden játékos tájékoztatást kap arról, hogy sikerült-e létrehozni a Közös Tudatot. Ezután a választott vezető következő fordulójával meghatározhatja a Szövetség nevét és egyéb lényeges adatait.
Ha BELÉPNI akarsz egy már meglévő szövetségbe, akkor először írj levelet a vezetőjének. Ő majd részletesen tájékoztatni fog arról, hogy ennek milyen feltételei vannak, és ehhez milyen parancsokat kell kiadni. Az, hogy az alapításkor vagy jelent, nem sokkal nagyobb előny, mintha utólag lépsz be.
FONTOS: Javasoljuk, hogy egy szövetségben ugyanannak a játékosnak max. két karaktere vehessen részt, ellenkező esetben az adott játékos dominanciája fölénybe kerül ill. a K.T. pont azt a célt nem éri el, amelyért létrehozták. Bár a program ezt nem tiltja, a Szövetségek alapítását a Játékvezető figyelemmel kíséri, és szélsőséges esetben meg is tagadhatja az ilyen torz K.T. létrehozását. A K.T.-nek max. 60 tagja lehet.
Példa: Első Harcos, Második Harcos, ... Hetedik Harcos fordulójukban mind kiadják a KÖTL 7 7123 parancsot (7123 mondjuk Első Harcos sorszáma). A betáplálás sorrendje tetszőleges. Mindnyájan Qvill főterének közepén táboroznak le. Legközelebb, mondjuk 7 nap múlva megérkezik elsőként Negyedik Harcos fordulója, ekkor a szám.gép leellenőrzi az összes, N.H. mezőjén kiadott KÖTL parancsot. Mivel jelen van 7 kalandozó, aki kiadott KÖTL parancsot, és a vezető megválasztása egyértelmű, a Közös Tudat létrejön, és erről elsőként N. H., majd sorban a többiek is tájékoztatást kapnak.

KARAKTERLAP

Girmasupoz, egy szőke hajú, kék szemű gnóm férfi vagy. Bőröd színe zöld. Tharr elsőáldozója vagy. Ez a 25. fordulód.

Erő: 10 (15) Szint: 11 Merészség: 5/5 Magasság: 116 cm
IQ: 22 Támadás: 12 Agresszió: 3 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 26 Menekülés: 15 % Életkor: 82/82 év
Egészség: 13 Életpont: 136/62 Jellem: semleges Tul. pont: 2
Szerencse: 22 (24) Varázspont: 144/107 Pénz: 362 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 123 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 152 TP-t kaptál. Jelenleg 23 861 TP-d van. A következő szinthez még 1 139 TP szükséges. Trófeáid: mutáns pók, trappoló dinymák, törpemammut.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 10 vágófegyverek: 5 (+1) ütőfegyverek: 3
dobófegyverek: 9

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (5 -6.); ubuk dobónyíl (#138) (7 -);
83,81 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 83

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 952 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10 2. nyomkövetés: 6 (+1) 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 2 5. gyógyítás: 3 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 1 9. taumaturgia: 7
10. vadászat: 8 11. bányászat: 2 12. főzés: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 38% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
ork sámán (#345), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) Jó erőfejlesztés egy kis fizikai munka végzése: építs vaskohót.
3.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! (számláló: 0)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): új. szürke kastély (547): új. városháza (685): új.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * grifftoll kesztyű (#1578) 1 * láncing (#222) 1 mászókarom (#78)
1 * nagy vaspajzs (#161) 1 * varkaudar csizma (#317) 1 * vassisak (#160)
1 * zafír erőöv (#397)
Fegyverek és lövedékek
1 * bronzhegyű lándzsa (#87) 1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
1 mandibulakasza (#127) 36 * ubuk dobónyíl (#138) 17 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * arany papi karkötő (#309) 5 ezüst gyűrű (#180) 2 ezüst karkötő (#158)
1 * két kard szimbólum (#144) 1 * obszidián karkötő (#229) 1 * smaragd védőgyűrű (#223)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 + deus ex machina (#1) 3 fáklya (#36)
1 hebrencs csapda (#147) 9 kaja (#2) 1 + karócsapda (#163)
1 kis vaskulcs (#40) 17 krónika (#1725) 2 leviatán hólyag (#2182)
1 rézkulcs (#75) 1 Rodger kezdő üstje (#1167) 2 sáfránykő (#979)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [benne 10 csepp tinta (#101), fér még: 0]
1 sullár hólyag (#168) [benne 9 csepp spiritusz (#170), fér még: 11]
1 uzbány csőr (#169) [üres, kapacitás: 12]
3 vizestömlő (#3) [bennük 7 korty víz (#27), fér még: 53]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengőke (#231) 13 álompor (#396) 12 aurach fog (#657)
2 bordacsont (#16) 7 evaporőr háj (#105) 3 fekete gyöngy (#99)
1 grákóbőr (#41) 2 hebrencs állkapocs (#130) 1 lapockacsont (#33)
9 madártoll (#112) 2 mandibulapenge (#125) 2 óndarab (#85)
2 pirkit (#153) 1 rákpáncél (#97) 1 rézdarab (#70)
19 sallank karom (#128) 22 sünmedve tüske (#14) 1 szárnyas hernyó (#69)
8 tigroszlán fog (#63) 2 vízionár szem (#102)

Összsúly: 47.43 kg Megterheltség: 79%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 112 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
36 arany (#50) 21 kaja (#2) 8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
5 sallank karom (#128) 1 vizestömlő (#3)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84
-27
-26
-25
-24
-23
-22
-21
-20
-19
-18
(76,-25) sóhajtó dorony (#112), mély kút (#93), szent tölgyfa (#393), 50. jellempróba
(77,-24) púpos burástyák (#92), oltár
(78,-23) Elenios oltár, ork sámán (#345)
(79,-23) manifesztátor (#124), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207)
(80,-22) törpemammut (#115), egy ismeretlen isten rúnaköve
(81,-21) trappoló dinymák (#118), vaskohó (#155)
(82,-20) oltár, Tharr oltár
(83,-19) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), egy ismeretlen isten rúnaköve, 36. jellempróba, szent tölgyfa (#393), gyilkos sallankok (#85), evaporőr (#69), tintacsiga (#74), kérődző etra (#368)

Üzenet küldése a karakternek