28. forduló, 30. forduló, Ragdain összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2024. febr. 4. 19h:25'
EZ A 29. JÁTÉKHETED, 29. FORDULÓD
30. játékheted kezdete: febr. 9.
A következő fordulódat legkorábban a 30. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5828
SZÁMLA : XXXX

RAGDAIN KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [34,-8] koordinátán.

f 63 kísérletezel a 63. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Hosszú idő telik el... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz mászókarmot. (ld. enc.) 39 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 173.]

kt 78 elkészíted a 78. tárgyat
Legyártottál 1 mászókarmot. [20 pontot használtál fel, van még 153.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[34,-9] Síkság, továbbra is csak síkság. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Egy gátvakond nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Meglengetve a bronzkardot ellenfeledre rontasz. Bronzkarddal párszor kilyukasztod a gátvakond bal hátsó lábát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a gátvakond fejét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A gátvakond csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A gátvakond összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [34,-10] Továbbra is síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Felfedeztél egy rát-fát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Elenios híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy evaporőr nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Alaposan megsorozod az evaporőr gumiszerű szenzorát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bronzkardot a másikra támadsz. Bronzkarddal egy hatalmas csapással felmetszed az evaporőr testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Az evaporőr szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tőrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.)
[20 pontot használtál fel, van még 133.]

kt 69 elkészíted a 69. tárgyat
Felhasználva a mászókarmokat, felmászol. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (mászás: 1. szint). (ld. enc.) Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 123.]

m 7 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra
[33,-11] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy sebesült evaporőr. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod az evaporőr hengertestét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Az evaporőr összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 evaporőr hájat. 88 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [32,-11] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. A földön egy pityergő gnóm gyermek üldögél. Rettenetesen le van soványodva, látszik, hogy már nagyon régen nem evett. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (3. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Ennivalót nyomsz a kis gnóm kezébe. Mohón majszolja, és abbahagyja a sírást: igen, most már mosolyog! Megsimogatod a buksi fejét, és útbaigazítod, hogy merre menjen. Bár veled akar tartani, elmondod, hogy Te túl sok veszélynek szoktad magad kitenni. A gnóm kölyök integet, amikor eltávolodsz. (+2 jóság.)
Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy phua-kúpot. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. A feléd közeledő rájanyék mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Alaposan megsorozod a rájanyék bal vállát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzkardot ellenfeledre rohansz. Bronzkarddal alaposan megvágod a rájanyék fejét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a rájanyék testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A rájanyék farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A rájanyék csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 103.]

jlk 1611 jelszó kimondása 1611
Kimondod a megfejtett szót, remélve, hogy helyes lesz. Hrshhhsrrr! Félrecsusszan a kúp ajtaja, igazolva, hogy a jelszót tökéletesen fejtetted meg. Lélegzetedet is visszafojtva hatolsz be a kúpba. Kincs és táp vár itt bent rád, ez már bizonyos! Odabent félhomály fogad, úgy látszik, elromlott a világítás. Hohó, felzümmög a szörnygenerátor, és máris egy ocsmány massza pattan eléd!

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 bumeráng. Több lövedéked átfúrja a massza fekete fejét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Meglengetve a bronzkardot a másikra ugrasz. Bronzkarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a massza bal szárnyát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a massza jobb szárnyát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Egy jól irányzott rúgással a massza hátrataszít. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Apró rúgást kapsz a massza patájától. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A massza még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 dözmöng szivet. (ld. enc.) 154 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Körbekémlelsz, a régmúlt idők kincsei után kutatva. ... Hök .... Hök ...... Hök ....... ÁÁÁ, megvan! Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 9 nyílvessző, egy vas dobónyíl (ld. enc.) és egy gyöngymangó. Hát, nem volt nagy szám ez a phua-kúp. Kitotyogsz. [15 pontot használtál fel, van még 88.]

ep 146 40 építed a 146. tárgyat 40 pontért
Nekilátsz, hogy felépíts egy oltárt. Hosszasan gyűjtöd a szögletes köveket, és egymásra rakod őket. Még sokat kell dolgoznod, hogy kész legyen az oltár. 30 tapasztalati pontot kaptál. [40 pontot használtál fel, van még 48.]

ep 146 40 építed a 146. tárgyat 40 pontért
Tovább dolgozol a már megkezdett építményen. Köveket hordasz egymásra. A munka egyharmada már megvan, hogy elkészüljön az oltár. 30 tapasztalati pontot kaptál. [40 pontot használtál fel, van még 8.]

h 234 5 használod a 234. tárgyat
Püfölni kezded a dobot, és dúdolva kíséred. Iszonyatosan hamis hangok jönnek ki a zeneszerszámból! Azért szorgalmasan gyakorolsz. [5 pontot használtál fel, van még 3.]

h 243 használod a 243. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még -2.]
Keresel egy magaslatot, ahonnét beláthatod az egész környéket. A következő koordinátákon látsz termik fészket: (32,35) (29,36) (33,37) (29,32) (34,36) Ezeket érdemes lesz a következő fordulóban felkeresned, mert később esélyes, hogy a bábok kikelnek!
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. A nap kalandjaitól megfáradtan, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -2 pontod maradt, ebből a következő körre -2 pontot vihetsz át. Kapsz még 168 pontot. A következő körben tehát 166 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÁSZÓKAROM (78. TÁRGY)
Ha a két kezedre valamilyen állati bőrt tekersz, és ebbe a szuperhegyes tigroszlán fogakat illeszted, ún. mászókarmokat kapsz, amelyek segítségével még akár nagyon sima felületeken (rát-fa, korongfa törzse) is fel tudsz mászni. A mászókarmokat ilyenkor automatikusan fogod használni, hiszen egy KT parancs ürügyén vagy kénytelen mászni. Ahhoz, hogy egy pár ilyet készíthess, 6 tigroszlán fogra van szükséged, és a KT 78 parancsot kell kiadnod, 20 pontért.

GÁTVAKOND (57. SZÖRNY)
Amikor hirtelen megmozdul alattad a föld, és karmok ragadják meg a lábadat, hirtelenjében a Tremors című film főhősének érezheted magad. Pedig nem, csak egy embernél kisebb, szőrős testű, hegyes karmú gátvakond fanyalodott Rád. Sajátos támadási módja miatt nagyobb meglepetéseket tud okozni, mint a Télapó. Legkényelmesebben egy ütőfegyverrel lehet agyoncsépelni.

MÁSZÁS
Amikor fel akarsz mászni valamilyen meredek, nehezen megközelíthető helyre, akkor van szükséged erre a speciális képességre. A mászás képesség, ellentétben a legtöbb egyéb szaktudással, nem a siker esélyét határozza meg, hanem a siker lehetőségét. Minél jobban tudsz mászni, annál nehezebben megmászható helyekre tudsz bejutni. Minden ilyen helyre meg van adva, legalább mekkora mászás szükséges az akadály leküzdéséhez: ha Te nem rendelkezel ilyennel, a dolog semmiképp sem fog sikerülni, ellentétben pl. a zárnyitással, ahol többször is próbálkozhatsz.

DÖZMÖNG SZÍV (122. TÁRGY)
Leölve a színes dözmöngöt, kimetszheted még forró, majdnem dobogó kis szívét, amely a szivárvány színeiben játszik. Miután kihűl, ezt a furcsa, varázslatos képességét akkor is megőrzi! Majdcsak jó lesz valamire.

VAS DOBÓNYÍL (189. TÁRGY)
A vas dobónyilat egy vaskohónál készítheted el, kőkalapáccsal, 2 vasércből, 4 pirkit elégetésével, 10 TVP-ért, ha bányászatod legalább 3. Végébe egy madártollat is tűzöl, az egyensúly miatt. A vas dobónyíl sebzése 2d6+4, és nagyon jól ki van egyensúlyozva, ezért van +2 támadásod, amikor használod.

KARAKTERLAP

Ragdain, egy kopasz, félszemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Raia híve vagy. Ez a 29. fordulód.

Erő: 15 Szint: 8 Merészség: 3/3 Magasság: 121 cm
IQ: 13 Támadás: 7 Agresszió: 3 Testsúly: 69 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 4 Menekülés: 40 % Életkor: 63/63 év
Egészség: 17 Életpont: 132/108 Jellem: jó (8) Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 21 arany Kép. pont: 7
Eddig összesen 126 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 642 TP-t kaptál. Jelenleg 6 410 TP-d van. A következő szinthez még 590 TP szükséges. Trófeáid: kaffogó hebrencs, tintacsiga.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 4 vágófegyverek: 4 ütőfegyverek: 7
dobófegyverek: 7

Feltételes fegyverváltás: bronzkard (#2083) << bunkósbot (#9) << csontszurony (#12)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); dárda (#10) (2 -3.); bumeráng (#249) (4 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
32,34 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 34

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 729 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 1 (+1)
4. csapdakészítés: 5 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 10
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. zene: 1
10. vadászat: 1 11. bányászat: 6

FELTÉTELES PARANCSOK (még 48 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 4, max: 50)
félelem-járó (#56), vízionár (#66), technokolin (#50), csontlepke (#746)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. fekete gránittorony (530): kész. apró gnómlak (531): többek közt 36. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 11, 12.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bronzsisak (#88) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78)
Fegyverek és lövedékek
1 * bronzkard (#2083) 2 bumeráng (#249) 1 bunkósbot (#9)
1 csontszurony (#12) 1 * kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
9 nyílvessző (#108) 1 vas dobónyíl (#189)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * nap szimbólum (#141) 1 * obszidián karkötő (#229)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 + deus ex machina (#1) 1 fáklya (#36)
10 kaja (#2) 2 kötél (#92) 1 + nyílcsapda (#243)
2 rézkulcs (#75) 1 tatu dob (#234)
Löttyök és porok, tartóstul
2 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 10]
1 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 10]
2 + vizestömlő (#3) [bennük 11 korty víz (#27), fér még: 29]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 bakkura bőr (#95) 1 bordacsont (#16) 1 dözmöng szív (#122)
17 drótszőr (#37) 5 evaporőr háj (#105) 1 fémrúd (#104)
1 grákóbőr (#41) 4 gyöngymangó (#135) 1 kavadu lebeny (#24)
1 királygyík bőr (#44) 21 madártoll (#112) 4 mandibulapenge (#125)
1 manifeszt.nyúlvány (#214) 1 móri gyümölcs (#116) 6 óndarab (#85)
1 ormánygőte csont (#21) 1 rákpáncél (#97) 6 rézdarab (#70)
6 sallank karom (#128) 9 smirglilevél (#29) 10 sünmedve tüske (#14)
1 szárnyas hernyó (#69) 1 tigroszlán fog (#63) 10 varányszem (#30)
2 vízionár szem (#102)

Összsúly: 39.45 kg Megterheltség: 98%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 120 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2) 6 tigroszlán fog (#63) 7 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 dözmöng szív (#122) 2 evaporőr háj (#105) 1 gyöngymangó (#135)
1 mászókarom (#78) 9 nyílvessző (#108) 1 szárnyas hernyó (#69)
1 vas dobónyíl (#189)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

31 32 33 34 35
-12
-11
-10
-9
-8
-7
(32,-11) 3. jellempróba, phua-kúp (#372), rájanyék (#58), massza (#217)
(33,-11) evaporőr (#69)
(34,-10) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Elenios oltár, evaporőr (#69)
(34,-9) gátvakond (#57), Raia oltár

Üzenet küldése a karakternek