Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2018. márc. 13. 12h:11' EZ A 54. JÁTÉKHETED, 31. FORDULÓD 55. játékheted kezdete: márc. 19. A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk. Ez a forduló 17 zsetonba került. E-mail! |
KALANDOZÓ: #2367 SZÁMLA : XXXX |
v 12 | elmormolod a 12. varázslatot |
v 7 1553 | elmormolod a 7. varázslatot |
v 7 287 | elmormolod a 7. varázslatot |
kf 1735 1 | kézbeveszed/felveszed az 1735. tárgyat a jobb kezedbe |
kf 174 2 | kézbeveszed/felveszed a 174. tárgyat a bal kezedbe |
ff 1108 1735 367 | felt. fegyverváltás: 1108 1735 367 |
gyk 1108 10 | gyakorolsz az 1108. tárggyal 10 pontért |
be 590 | bemész az 590. épületbe |
szöges bunkó (#8) 20 ap /db, | bunkósbot (#9) 2 ap /db, | csontkés (#11) 4 ap /db, | csontszurony (#12) 4 ap /db, |
fúvócső (#20) 8 ap /db, | mérgezett tüske (#23) 2 ap /db, | ásó (#34) 10 ap /db, | kis bőrpajzs (#45) 10 ap /db, |
kígyóbőr kesztyű (#49) 10 ap /db, | bőrpáncél (#51) 10 ap /db, | bőrsisak (#57) 10 ap /db, | csontszablya (#64) 4 ap /db, |
szöges páncél (#65) 48 ap /db, | szöges bőrpajzs (#66) 32 ap /db, | rézpáncél (#71) 48 ap /db, | rézsisak (#72) 14 ap /db, |
rézpajzs (#73) 28 ap /db, | rézkulcs (#75) 12 ap /db, | mászókarom (#78) 20 ap /db, | díszes rézpajzs (#84) 30 ap /db, |
bronzhegyű lándzsa (#87) 20 ap /db, | bronzsisak (#88) 18 ap /db, | bronzpajzs (#89) 32 ap /db, | bronzpáncél (#90) 64 ap /db, |
bronzhegyű nyíl (#94) 10 ap /db, | bakkura csizma (#96) 22 ap /db, | rákpajzs (#98) 20 ap /db, | magszim bél (#103) 10 ap /db, |
rövid íj (#107) 16 ap /db, | nyílvessző (#108) 2 ap /db, | vapár ág (#110) 20 ap /db, | hosszú íj (#111) 40 ap /db, |
göcsörtös bunkó (#123) 16 ap /db, | bronzpenge (#126) 24 ap /db, | mandibulakasza (#127) 50 ap /db, | sallank nyíl (#129) 8 ap /db, |
ubuk tüske (#131) 2 ap /db, | mérg. ubuk tüske (#137) 4 ap /db, | nyu-shuriken (#157) 24 ap /db, | kis vaspajzs (#159) 46 ap /db, |
vassisak (#160) 44 ap /db, | nagy vaspajzs (#161) 72 ap /db, | vasvért (#164) 164 ap /db, | rövid kard (#171) 46 ap /db, |
harci kalapács (#174) 72 ap /db, | vashegyű nyíl (#176) 12 ap /db, | vasalt bunkó (#181) 110 ap /db, | vashegyű lándzsa (#182) 40 ap /db, |
mérg. ubuk dobónyíl (#188) 14 ap /db, | mérg. vas dobónyíl (#190) 20 ap /db, | obszidián függő (#195) 20 ap /db, | láncing (#222) 400 ap /db, |
varkaudar lándzsa (#224) 10 ap /db, | orgyilkos tőr (#225) 16 ap /db, | lánckesztyű (#230) 300 ap /db, | tankány karom (#237) 20 ap /db, |
fekete bőrcsizma (#247) 32 ap /db, | tatu ködmön (#255) 8 ap /db, | gromak páncél (#270) 60 ap /db, | szürke bőrkesztyű (#271) 62 ap /db, |
sárga erőöv (#276) 400 ap /db, | rejtőköpeny (#277) 28 ap /db, | Mágikus Koponya (#279) 800 ap /db, | energiapajzs (#290) 12000 ap /db, |
bíbor erőöv (#291) 600 ap /db, | varkaudar páncél (#294) 20 ap /db, | elit csatavért (#295) 60 ap /db, | kvazár pajzs (#296) 200 ap /db, |
Fairlight köpenye (#303) 800 ap /db, | optiri agysisak (#315) 250 ap /db, | varkaudar csizma (#317) 40 ap /db, | ezüsttőr (#322) 16 ap /db, |
ezüsthegyű nyíl (#323) 8 ap /db, | ezüsthegyű lándzsa (#324) 30 ap /db, | ezüstshuriken (#327) 16 ap /db, | csontpálca (#329) 75 ap /db, |
királyi korona (#338) 300 ap /db, | rézgolyó (#343) 2 ap /db, | tolmokov-koktél (#351) 16 ap /db, | Baghar korbácsa (#357) 2000 ap /db, |
ezüsttollú nyíl (#363) 300 ap /db, | zafír erőöv (#397) 15000 ap /db, | réz fejpánt (#406) 14 ap /db, | bronz fejpánt (#407) 18 ap /db, |
agyartőr (#420) 1500 ap /db, | bányászcsákány (#434) 46 ap /db, | Muezli aranykeze (#442) 1750 ap /db, | zangrozi csizma (#451) 250 ap /db, |
arany pikkelyvért (#456) 8000 ap /db, | obszidián tüske (#481) 120 ap /db, | varkaudar szablya (#516) 40 ap /db, | tünde íj (#553) 60 ap /db, |
tünde nyíl (#554) 12 ap /db, | csatabárd (#555) 62 ap /db, | bronz taider (#641) 10000 ap /db, | dalb.kristálycsizma (#674) 12800 ap /db, |
ryuku kopja (#694) 140 ap /db, | ryuku szablya (#695) 140 ap /db, | ryuku buzogány (#696) 140 ap /db, | sötét kámzsa (#699) 480 ap /db, |
rőtmanó kacagány (#714) 10 ap /db, | rubin fejék (#729) 280 ap /db, | gyöngyberakásos öv (#732) 260 ap /db, | ünnepi övsál (#874) 1400 ap /db, |
angyali sisak (#971) 14000 ap /db, | Olimposz (#974) 20000 ap /db, | hósárkánybőr csizma (#1088) 10500 ap /db, | csorba csatabárd (#1108) 100 ap /db, |
varkaudar che-kard (#1112) 1500 ap /db, | varkaudar korbács (#1134) 60 ap /db, | ryuku evező (#1152) 60 ap /db, | teriád tőr (#1277) 200 ap /db, |
teriád lándzsa (#1282) 600 ap /db, | teriád pöröly (#1283) 600 ap /db, | teriád kard (#1284) 600 ap /db, | teriád nyílvessző (#1287) 140 ap /db, |
biethlan lándzsa (#1290) 13500 ap /db, | biethlan kard (#1291) 13500 ap /db, | draklen csizma (#1301) 3660 ap /db, | haramaki (#1367) 1200 ap /db, |
sode (#1374) 1200 ap /db, | mérg. teriád nyíl (#1380) 260 ap /db, | ryuku tűvető (#1521) 2300 ap /db, | precíziós vetőtű (#1522) 46 ap /db, |
Mallon botja (#1526) 900 ap /db, | Jerome köpenye (#1527) 900 ap /db, | méregtagadó (#1531) 1200 ap /db, | féregnyereg (#1532) 1000 ap /db, |
trikornis nyereg (#1536) 720 ap /db, | méregfog (#1553) 1200 ap /db, | Métely páncélja (#1562) 360 ap /db, | Krough fejdísze (#1570) 1350 ap /db, |
monstrum vállvédő (#1577) 360 ap /db, | díszes nyereg (#1645) 420 ap /db, | Brod buzogánya (#1735) 100 ap /db, | csonttű (#1870) 6 ap /db, |
nerub csontszablya (#1881) 300 ap /db, | jégkorona (#1978) 22500 ap /db, | bronzkard (#2083) 30 ap /db, | vaskard (#2084) 72 ap /db. |
ásó (#34) 5 ap /db, | bíbor erőöv (#291) 60 ap /db, | Brod buzogánya (#1735) 50 ap /db, | csatabárd (#555) 31 ap /db, |
csontpálca (#329) 15 ap /db, | csontszablya (#64) 2 ap /db, | csorba csatabárd (#1108) 50 ap /db, | harci kalapács (#174) 36 ap /db, |
mászókarom (#78) 10 ap /db, | orgyilkos tőr (#225) 8 ap /db, | rőtmanó kacagány (#714) 5 ap /db, | szöges bunkó (#8) 10 ap /db, |
tankány karom (#237) 10 ap /db, | tolmokov-koktél (#351) 8 ap /db, | törpe szekerce (#1105) 200 ap /db, | Trákin csákánya (#367) 80 ap /db, |
ubuk tüske (#131) 1 ap /db, | varkaudar csizma (#317) 20 ap /db, | vassisak (#160) 22 ap /db áron. |
m 7 | mozogsz északnyugatra |
Meglengetve a Brod buzogányát ellenfeledre rohansz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered az orgyilkos bal oldalát. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod az orgyilkos bal karját. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az orgyilkos feléd döf, de csak ijesztésképp. Az orgyilkos még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 420 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
be 597 | bemész az 597. épületbe |
be 597 | bemész az 597. épületbe |
vtn 30 | varázslat tanulás: a 30. varázslatot |
tv 30 | támadó/véd. varázslat a 30. varázslatot |
fvh | felt. varázslat haszn. |
m 7 7 8 | mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északra |
Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (taumaturgia: 1. szint). (ld. enc.) Marokra fogva a Brod buzogányát a másikra támadsz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a vérszomjas csüldő hájas testét. (2 támadással 67 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a vérszomjas csüldő egyik csápját. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A vérszomjas csüldő most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 656 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}
(Továbbmész...) [91,50] Továbbra is síkságon vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mély kutat. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy álomvirágot. Utad során felfedezel egy oltárt. Raia híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy vérszomjas csüldő nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.
Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Brod buzogányával többször kegyetlenül megütöd a vérszomjas csüldő hájas testét. (3 támadással 87 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a vérszomjas csüldő hájas testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő lecsap a jobb karodra. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 656 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 100, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}
(Továbbmész...) [91,49] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy alattomos manó. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.
Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. A másik mormol valamit: egy láthatatlan védekező varázslat! Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy energiatüskék. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. (köszönhetően tüskepajzs védelmednek.) Marokra fogva a Brod buzogányát a másikra ugrasz. Brod buzogányával gyilkos csapást mérve bezúzod az alattomos manó verdeső szárnyát. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd az alattomos manó testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Ellenfeled a Kobraharapás technikáját alkalmazza. Csapások érik a bal oldaladat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Az alattomos manó összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Szereztél 1 tüskecsapdát. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}
m 8 8 8 | mozogsz északra, északra, északra |
Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy tüskepajzs védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy puha ütés. Kevesebbet fognak csapásaid sebezni! Meglengetve a Brod buzogányát a másikra ugrasz. Brod buzogányával többször kegyetlenül megütöd a lajhárlord jobb oldalát. (3 támadással 89 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a lajhárlord bal lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A lajhárlord meglegyint mancsával, de csak súrol. (1 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a csatabárdot, szereztél 2 lajhár csontot. (ld. enc.) 761 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}
Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Megmarkolva a Brod buzogányát ellenfeledre támadsz. Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a dermesztő lidérc testét. (2 támadással 49 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a dermesztő lidérc testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A dermesztő lidérc csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (4 támadástól 35 életpontot vesztesz.) A rettenetes hidegtől elgémberedsz (-5 védettség). Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a dermesztő lidérc fejét. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted a dermesztő lidérc áttetsző testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A dermesztő lidérc néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (4 támadástól 39 életpontot vesztesz.) Végtagjaid lefagynak (-5 védettség). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 128, sebződés: 74, gyógyulás: 0, összesen: -74 ÉP}
(Továbbmész...) [91,47] Az erdőt síkság váltja fel. Hirtelen mozogni kezd a föld! Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy vérszomjas csüldő lehet. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.
Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. Marokra fogva a Brod buzogányát a másikra ugrasz. Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a vérszomjas csüldő testét. (2 támadással 61 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A vérszomjas csüldő csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 656 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}
Gyorsan felraksz egy tüskepajzs varázslatot. Vad csatakiáltással, felemelve a Brod buzogányát ellenfeledre rontasz. Brod buzogányával többször kegyetlenül megütöd a Thargodan csontváz jobb karját. (2 támadással 75 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a Thargodan csontváz bal lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A Thargodan csontváz néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) A lény kacagva szívja el életnedveidet. 17 életpontot vesztettél. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a Thargodan csontváz bizarr csontjait. (3 támadással 88 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a Thargodan csontváz bal lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A Thargodan csontváz többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 37 életpontot vesztesz.) A Thargodan csontváz szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Magad mögé lököd a pitiáner ork bérgyilász trófeát, és kiszedsz egy Thargodan csontváz trófeát. 1 321 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 190, sebződés: 80, gyógyulás: 0, összesen: -80 ÉP}
(Továbbmész...) [91,46] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 195 pontot kell rákölteni.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
m 8 | mozogsz északra |
h 2107 | használod a 2107. tárgyat |
Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.
tf 1 13 | fejleszted az 1. tulajdonságodat 13 pontért |
FŐNIXTOLL (563. TÁRGY) Ez a színes kis pehely fantasztikus dolgokra képes: például, ha a földbe dugod (ezt a H 563 paranccsal teheted meg, ha van elegendő tudatpontod és TVP-d), egy csodálatos álomvirág fakad belőle! Ámbár talán még hasznosabb, ha magadnál tartod a főnixtollat: fordulód végén jó eséllyel megduplázódik a száma (legfeljebb hat darabig), s elterjedése igen hasznos lehet Ghalla egészére: irtja a kisebb zanokat, valamint megakadályozhatja, hogy birtokosa nyakló nélkül ossza a tudatcsatát és a hasonló tudati támadásokat. Ha a KF 563 3 paranccsal őrzöd, biztosan nálad marad, egyébként elképzelhető, hogy új gazdát választ magának. Az Álomőrzők javaslata: óvd, szaporítsd, és ha már háromnál több van a birtokodban, ne őrizd tovább, hadd terjedjen rajta keresztül a béke és a nyugalom Ghallán! |
HARCBAN HASZNÁLHATÓ VARÁZSLATOK Eljött hát az idő! Most már nemcsak a buta harcosoknak való, erőt és ügyességet igénylő fegyveres harccal győzedelmeskedhetsz a csatákban, hanem mély koncentrációt igénylő támadó és védekező varázslatokkal is. Ilyen varázslatokat kétféleképpen szerezhetsz: papi támadó és védekező varázslatokat az istenedtől kaphatsz, bizonyos küldetések teljesítése után; a rúnavarázslatokat pedig varázslómesterektől tanulhatod meg, kemény pénzekért. Ezenkívül idővel elsajátíthatsz bizonyos pszi támadó és védekező képességeket is. Hogyan is működnek ezek a varázslatok/pszik? Először is, kizárólag csatában működnek. Ha harcra kerül a sor, akkor fogod őket használni. Az, hogy milyen varázslatokat választasz, bizonyos feltételes parancsoktól függ. Egyrészt, megadhatsz konkrét Feltételes Támadó/Védekező Varázslat parancsot: FTV <varázslat> <faj/kalandozó/szörny/szint>. Ha a megadott lénnyel találkozol, (ill. szint esetén olyan lénnyel, amely legalább a megadott szintű) akkor az 1. paraméterben meghatározott támadó ill. védekező varázslatot fogod használni. Ha szintet adsz meg, annak 10 és 89 között kell lennie (és ebből következik, hogy az ilyen sorszámú lényekre nem is tudsz személyre szóló FTV-t kiadni). Mivel egy harcban egy védekező, majd egy támadó varázslatot mondasz el, így egy lényre max. 2 FTV parancsod lehet érvényben. Összesen max. 59 FTV parancsod lehet kiadva. Az üres FTV parancs az összes érvényben levő FTV-t törli, egy adott paraméterű FTV újbóli kiadása csak azt az FTV parancsot törli. Ha olyan szörnnyel kerülsz szembe, amelyre nincs kiadva FTV parancs, akkor megvizsgálod, hogy egyáltalán érdemes-e rá varázslatot pazarolni. Ehhez a Feltételes Varázslat Használat: FVH <szint> paranccsal meg kell adni, hogy milyen szintű ellenfelektől kezdve fogsz varázslatot használni. (Kalandozók ellen mindig használsz varázslatot, ha tudsz. Ha csak kalandozók ellen akarsz varázsolni, FVH 99-et írjál. Az FVH 0 azt jelenti, hogy mindenki ellen használsz varázslatot. Ha senki ellen nem akarsz varázslatot használni, FVH 100-at írj.) Ilyen esetekben ugyan automatikusan választasz, de nem az összes, meglévő varázslatod közül: ennyi gondolkodásra nincs lehetőség harci szituációban. Megadhatsz egy Támadó és egy Védekező Varázslat Listát (azt, hogy egy listában hány varázslat lehet, a taumaturgiád és teológiád közül a nagyobb határozza meg: ha ez csak egyes, akkor egy varázslat lehet minden listában, ha 2-3 a taumaturgiád/teológiád, akkor kettő lehet minden listában, stb., egészen a max. 10 varázslat/listáig, 19-es teo./taum. esetén) és ebből fogsz választani. Mindkét listába a TV <varázslat> paranccsal rakhatsz be, ill. törölhetsz belőle. Harc esetén megpróbálsz ezekből a listákból a legokosabban választani. Először mindig egy védekező varázslatot választasz. Nem fogsz olyan varázslatot választani, amelyre az adott helyzetben BIZTOS, hogy nincs szükség. Ha van olyan varázslat, amelyre biztosan szükség lesz, azt fogod választani. Ezután jön a támadó varázslat. Nem választasz olyan támadó varázslatot, amelynek az adott szituációban nem lenne semmi értelme, ill. ellenfeled immunis rá. Az immunitás jelentheti azt is, hogy a másik épp most rakott fel egy olyan, LÁTHATÓ védekező varázslatot, amely úgyis megvédené. Az persze előfordulhat, hogy egy LÁTHATATLAN varázslat meg fogja védeni. A fennmaradó lehetőségek közül azt a varázslatot választod, amellyel a legtöbbet tudod sebezni. Ha a listán nincs sebző varázslat, akkor nem sebzőt választasz. Egy varázslatot nem választasz, ha nincs rá elég varázslatpontod, ill. nincs birtokodban a szükséges anyagi komponens. Az FTV listába speciális, szörnycsoportokra kiadott feltételes varázslatok is állíthatók, melyeknek sorszáma jelenleg a következő: 9095 öregedést okozó lények, 9096 éjfattyak, 9097 szintszivó lények, 9098 halált okozó képességgel megáldott lények, 9099 armageddon varázslatot lövő lények. 1. Példa: Kiadod az FTV 29 1 varázslatot. Minden szembejövő emberre, akivel harcolni kényszerülsz, a 29. varázslatot fogod használni. 2. Példa: Kiadod az FVH 5, TV 29 és TV 30 varázslatokat. 5. vagy magasabb szintű ellenfelek esetén el fogod mondani a 30. védekező és a 29. támadó varázslatot. 3. Példa: Kiadod a TV 31, TV 29 parancsokat. (A 31. varázslat tűzsebzést okoz.) Tegyük fel, hogy az ellenfél felrak egy tűz ellen védő varázslatot. Mivel ez egy látható védekező varázslat, úgy döntesz, hogy nincs értelme a 31. varázslatot használni, ezért a 29. fogod választani. Megjegyzés: Nincs olyan támadó és védekező varázslat, amelyeknek ugyanaz lenne a sorszáma, tehát a sorszám egyértelműen meghatározza a varázslat típusát is. |
TANÁCSOK A HARCBAN HASZNÁLHATÓ VARÁZSLATOKKAL KAPCSOLATBAN Az FTV parancsot akkor érdemes használni, ha egy kalandozó ellen készülsz, akiről már tudod, hogy milyen támadó és védekező varázslatot szokott használni. Ha pl. tudod, hogy mindig tűzzel támad, készíts be ellene egy tűztől védő varázslatot. Ha tudod, hogy általában tüskepajzzsal védekezik, akkor olyan varázslattal támadj rá, amelyről tudod, hogy ez a varázslat nem véd ellene. A másik, hasznos felhasználása az FTV-nek, ha tudod, hogy egy adott szörny esetén a T/V Listádból nem az a varázslat kerülne kiválasztásra, amely a legoptimálisabb. Ilyenkor az adott szörnyre add meg az FTV-t. Egyéb esetekben célszerű a T/V Listára bízni a választást. Ha a harcokban nem akarsz védekező varázslatot használni, csak támadót, a V Listába ne rakj semmit. Ha csak a V listába raksz, akkor pedig csak védekező varázslatot fogsz használni. A V listában az első varázslat lehetőleg valamilyen általános célú (védettséget, szerencsét javító) varázslat legyen, amely minden szituációban hasznos. A többi varázslat lehet specifikusabb (tűz, sav ellen védő). Így, ha specifikus támadást használó lénnyel kerülsz szembe, akkor a gép az utóbbiak közül mindig kiválasztja a legmegfelelőbbet, egyébként az első varázslatot használod. Megteheted azt is, hogy csak specifikus támadások ellen védő varázslatokat készítesz be, mert nem fogod őket elmondani, csak akkor, ha az ellenfél aurájában ott vibrál a támadó varázslatok használatának képességét jelző halványvörös. Támadó varázslatoknál célszerű mindig a lehető legjobb varázslatokat bekészíteni. Minél jobban különbözzenek a varázslatok típusai (szörnyre és kalandozóra ható, mérgező, tüzet sebző összeállítás jobb, mint három tüzet sebző). Mindig vigyázz arra, hogy legyen nálad a megadott varázskomponensekből. Ha egy adott szituációban nem használtál egy varázslatot, amit szerinted kellett volna, ne reklamálj a játékvezetőnél: valószínűleg meg volt az oka, hogy a T/V lista nem választotta ki. A T/V lista egyébként sem midenható, mindössze egy sokkal jobb megoldás pl. a véletlenszerű választásnál. A tudatosabb varázslathasználathoz alkalmazd az FTV parancsot. |
TÜSKEPAJZS (30. VÉDEKEZŐ VARÁZSLAT) Ez a védekező varázslat tökéletes immunitást nyújt az energiatüskék varázslat ellen. Ezenkívül a harc időtartamára eggyel megnöveli a védettségedet. Elmondása 4 VP-be kerül, és 0 TVP-be, mint a legtöbb harcban használatos varázslat. A tüskepajzs szabad szemmel láthatatlan, így ellenfeled nem fogja tudni, hogy lőhet-e rád energiatüskét, vagy sem. |
TAUMATURGIA A taumaturgia varázslók által űzött rúnamágia tudománya. Használatához nem mély és odaadó hit kell, mint a teológiához, hanem tudásvágy, a természet és a természeten túli erők megismerésének vágya. A taumaturgia szakértelmed a meghatározója, hogy milyen erős varázsló varázslatokat vagy képes megtanulni. A taumaturgiád határozza meg gyakran azt is, hogy egy varázslat mekkora sebet okoz, illetve az ellenfélnek mekkora esélye van az ellenállásra. Minden két taumaturgia szint jelent komoly előrelépést: pl. ha egy varázslat d8 sebzést okoz 1-es taum. szinten, akkor 2d8 sebzést fog okozni 3-as szinten, és 3d8-at 5-ös szinten. A sebző varázslatoknál előfordulhat, hogy az ellenfél megdobja az ún. mentődobását (ez főként a szerencsétől függ), ilyenkor csak fele sebzést szenved el. Vigyázat, a taumaturgia kizárólag a varázsló-varázslatok működését befolyásolja! A taumaturgiától függ az is, hogy hány varázslatod lehet a Támadó és Védekező Varázslat Listáidban. A taumaturgia növekedésének mértéke a taumaturgia szakértelmedtől és a varázslás során felhasznált varázspontoktól függ. Megjegyzés: 250-es szakértelem felett minden 25 taumaturgia számít egy szintnek a varázslói erősséged szempontjából. |
DRAKOLICH (760. SZÖRNY) Egy sááárkány! - szakad ki a rémült kiáltás ajkaidon, amikor megpillantod a drakolichet. Ez az élőholt, hús nélküli teremtmény tényleg egy sárkány volt valaha, de az enyészet megtette a kinézetén a hatását. A drakolichok azonban nem tudnak meghalni, vagy ha meg is halnak egyszer, képesek a síron túlról visszatérni. Igazán gonosz teremtmények, aurájukból csak úgy árad az ölésvágy és a rontás. De ezt rögtön te is tapasztalni fogod... |
LAJHÁRLORD (757. SZÖRNY) Bár a szőrlajhárok nem élnek, és soha nem is éltek hierarchikus társadalomban, mégis vannak egyedeik, akik valahogy mások, előkelőbbek társaiknál. A napjaikat a fák ágairól csimpaszkodással töltik, és nem is igazán vágynak többre, így az erdőkön kívül kicsi az esélye, hogy találkoznál velük. A lajhárok lordjai jóval nagyobbat ütnek alacsonyabbrendű fajtársainál, ráadásul némi mentális képességekkel is rendelkeznek, legyőzésüket nehezítendő. |
LAJHÁR CSONT (236. TÁRGY) Leölve egy szőrlajhárt, kimetszheted félkör alakú, furcsán sima gerinccsontját. Miután kiszárítod a csontot, kiderül, hogy meglepően fehér, és még meglepőbben könnyű! Majd csak jó lesz valamire. |
DERMESZTŐ LIDÉRC (645. SZÖRNY) Első pillantásra nehéz lenne megmondani, hogy ez a teremtmény a túlvilág sötét bugyraiból, vagy éppen a fagy jéghideg létsíkjáról érkezett, mert mindkét létsík lakóinak legrémesebb tulajdonságait ötvözi magában: fagyos lehelete egyben a halál közelségének érzetét hozza magával, karmainak érintésére pedig szó szerint végigfut az ember hátán a hideg... és persze az elfén is... na és természetesen a többi faj képviselői sincsenek biztonságban, ha összefutnak egy dermesztő lidérccel. |
Erő: | 20 (29) | Szint: | 14 | Merészség: | 7/5 | Magasság: | 122 cm |
IQ: | 13 (20) | Támadás: | 28 | Agresszió: | 4 | Testsúly: | 76 kg |
Ügyesség: | 13 (22) | Védekezés: | 20 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 63/63 év |
Egészség: | 26 (33) | Életpont: | 352/187 | Jellem: | semleges | Tul. pont: | 4 |
Szerencse: | 17 (25) | Varázspont: | 212/164 | Pénz: | 2751 arany | Kép. pont: | 15 |
Tudatpont: | 14/7 |
HARCI ISMERETEK | |||||
vágófegyverek: | 1/4 (+104%) | ütőfegyverek: | 16/68 (+32%) | lőfegyverek: | 5/43 |
dobófegyverek: | 2/56 |
Feltételes fegyverváltás: csorba csatabárd (#1108) << Brod buzogánya (#1735) << Trákin csákánya (#367) |
Óvatosság (labirintusokban): 0 |
91,45 mezőn táborozol |
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 94 |
SZÁMLÁLÓK | ||
Max életkor 718 év | Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 3/68 (+22%) | 2. nyomkövetés: | 3/36 (+18%) | 3. mászás: | 1/27 |
4. csapdakészítés: | 8/89 (+43%) | 5. csapdaészlelés: | 1/20 | 6. gyógyítás: | 8/55 |
7. titkosírás: | 1/10 | 8. felderítés: | 1/5 | 9. teológia: | 2/4 (+14%) |
10. taumaturgia: | 1/14 (+114%) | 11. zene: | 1/12 | 12. zárnyitás: | 1/20 |
13. vadászat: | 1/23 | 14. bányászat: | 4/46 | 15. testépítés: | 1/46 (+14%) |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 48 lehet) |
deus ex machinád 8 mezőre repítsen |
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért |
készítesz kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot ) |
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled |
VARÁZSLATAID | ||
Varázslói varázslataid | ||
tüskepajzs (#30, 4 VP) | ||
Papi varázslataid | ||
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) | erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) | unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) |
JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK | |||
erőpajzs I (#12) |
TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA | ||||||
Feltételes varázslat-használat | ||||||
0. és magasabb szintűek ellen | ||||||
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20) | ||||||
tüskepajzs (#30) |
ISTENI KÜLDETÉSEID |
1.) Fairlight követőjének mindenhez kell értenie: imádkozz úgy, hogy felderítésed 5. szintű! |
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat. |
3.) Végezz egy varkaudarral. |
ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID |
szürke házikó (504): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. helytartói hivatal (563): 48. labirintus (95,26). sötét kastplom (566): új. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új. |
ISMERT LABIRINTUSOK |
2, 5, 6, 19, 46, 47, 48. |
TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK |
Folyamatban: 6, 16. |
KT-d eddig kifejlesztett képességei: |
gyógyító totem (116) |
törpszellem áldása (134) |
kasztropl. trafó (145) |
keményebb bicepsz (149) |
kaszt.kiteljesedés (166) |
kasztrop.kitágulás (197) |
a hatalom rúnája (215) |
önismeret (236) |
a butaság ára (273) |
vallási öntudat (290) |
törpe ősök segíts. (316) |
földmágia (357) |
tábori kiképzés (380) |
a mágia szeretete (393) |
időfolyamok (394) |
testvéri segítség (411) |
Tudati képességfa: |
tudati portya (501) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 30 TU. |
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU. |
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU. |
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU. |
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU. |
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. |
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. |
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. |
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. |
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. |
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. |
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU. |
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU. |
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU. |
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. |
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 515 TU szükséges.) |
NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) | ||||||||
Páncélok és pajzsok | ||||||||
1 | * | bíbor erőöv (#291) | 1 | mászókarom (#78) | 1 | * | rőtmanó kacagány (#714) | |
1 | * | tankány karom (#237) | 1 | * | varkaudar csizma (#317) | 1 | * | vassisak (#160) |
Fegyverek és lövedékek | ||||||||
1 | * | Brod buzogánya (#1735) | 1 | csatabárd (#555) | 1 | csontpálca (#329) | ||
2 | csontszablya (#64) | 1 | csorba csatabárd (#1108) | 1 | * | harci kalapács (#174) | ||
1 | kőkalapács (#13) | 3 | kőkés (#6) | 2 | orgyilkos tőr (#225) | |||
1 | parittya (#18) | 1 | szöges bunkó (#8) | 1 | tolmokov-koktél (#351) | |||
1 | törpe szekerce (#1105) | 1 | Trákin csákánya (#367) | 13 | ubuk tüske (#131) | |||
Ékszerek és egyéb csecsebecsék | ||||||||
1 | aranygyűrű (#193) | 1 | ezüst karkötő (#158) | 1 | * | mind. kristálya (#2264) | ||
1 | trófea nyaklánc (#196) | 1 | * | villám szimbólum (#145) | ||||
Eszközök, használati tárgyak, készletek | ||||||||
4 | aranypikkely (#415) | 1 | ásó (#34) | 1 | + | Beholder csapda (#2107) | ||
1 | bronzkulcs (#76) | 1 | csontkulcs (#74) | 1 | + | deus ex machina (#1) | ||
1 | éjkő (#2369) | 10 | fáklya (#36) | 13 | kaja (#2) | |||
5 | kötél (#92) | 25 | krónika (#1725) | 10 | leviatán hólyag (#2182) | |||
1 | moa varázsdoboz (#1133) | 2 | ork csodaszer (#1228) | 1 | rézkulcs (#75) | |||
1 | súlyzó (#347) | 1 | szeksztáns (#32) | 1 | tatu dob (#234) | |||
1 | tüskecsapda (#242) | 100 | varázskő (#305) | 1 | vaskulcs (#183) | |||
Löttyök és porok, tartóstul | ||||||||
2 | aranyló ugarhéj (#100) | [bennük 13 csepp tinta (#101), fér még: 7] | ||||||
1 | fűszertartó (#210) | [üres, kapacitás: 5] | ||||||
2 | huhogó bibe (#332) | [üres, kapacitás: 24] | ||||||
2 | kavadu iszák (#25) | [bennük 7 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 13] | ||||||
2 | sullár hólyag (#168) | [bennük 19 csepp spiritusz (#170), fér még: 21] | ||||||
2 | uzbány csőr (#169) | [bennük 5 csepp ugh méreg (#166), fér még: 19] | ||||||
3 | vizestömlő (#3) | [bennük 48 korty víz (#27), fér még: 12] | ||||||
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok | ||||||||
2 | álompor (#396) | 2 | antilopbőr (#48) | 3 | aurach fog (#657) | |||
3 | bordacsont (#16) | 1 | csuklyavirág (#133) | 1 | darázsszárny (#652) | |||
1 | dözmöng szív (#122) | 6 | drótszőr (#37) | 1 | ezüstdarab (#326) | |||
3 | fekete gyöngy (#99) | 2 | főnixtoll (#563) | 3 | gyíkfű (#201) | |||
9 | gyöngymangó (#135) | 2 | hebrencs állkapocs (#130) | 10 | kaktusztüske (#114) | |||
1 | királygyík bőr (#44) | 2 | lajhár csont (#236) | 3 | lapkorong (#80) | |||
29 | madártoll (#112) | 1 | magszim bél (#103) | 4 | mandibulapenge (#125) | |||
2 | ormánygőte csont (#21) | 6 | pirkit (#153) | 1 | rézdarab (#70) | |||
1 | rókafarok (#124) | 6 | sallank karom (#128) | 1 | smirglilevél (#29) | |||
7 | sünmedve tüske (#14) | 1 | szárnyas hernyó (#69) | 3 | vadász tatu bőr (#15) | |||
2 | varányszem (#30) | 1 | varkaudar csont (#1113) | 1 | vasérc (#152) |
Összsúly: 104.06 kg | Megterheltség: 61% |
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. | |
Még 58 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
1 | kaja (#2) | 1 | méregfog (#1553) | 1 | Tharr Keresztje (#287) | |||
3 | víz (#27) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
275 | arany (#50) | 1 | főnixtoll (#563) | 2 | lajhár csont (#236) | |||
1 | orgyilkos tőr (#225) | 1 | tüskecsapda (#242) |
90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | |
44 | |
|
|
|
|
|
45 | |
|
|
|
|
|
46 | |
|
|
|
|
|
47 | |
|
|
|
|
|
48 | |
|
|
|
|
|
49 | |
|
|
|
|
|
50 | |
|
|
|
|
|
51 | |
|
|
|
|
|
52 | |
|
|
|
|
|
53 | |
|
|
|
|
|
54 | |
|
|
|
|
|