324. forduló, 326. forduló, Ravashack összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. júl. 17. 12h:07'
EZ A 583. JÁTÉKHETED, 325. FORDULÓD
584. játékheted kezdete: júl. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
KALANDOZÓ: #5188
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 21

RAVASHACK KALANDJAI


49 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [369,-4] koordinátán. [Két fordulód között sor került az olimpiai játékokra. Az ezzel kapcsolatos információkat ld. a soronkívüli fordulódban, amit már postáztunk.]
Az Olimpián kaptál 2 tudatpontot, és 500 tapasztalati pontot.
Ennivalód fogytán van, elindulsz vadászni, hogy legyen valami vacsorára. Ahogy próbálod becserkészni a kiszemelt vadat, egyszer csak valami különös érzés kerít hatalmába: mintha túlvilági erők töltenék be a levegőt. Megállsz. Monoton mormogásra leszel figyelmes. A hang irányába fordítod a fejed. Egy harcost látsz - imádkozik. Ruháját furcsa szimbólum ékesíti: izzó magmából előtörő gránit monolit. Nagy harcban vehetett részt - árulkodnak a testét borító, vérző sebek. Próbálsz halkan elosonni, nehogy megzavard a meditációban, amikor szemed hirtelen megakad valamin a földön: egy, a sártól alig felismerhető, széttört káosz szimbólum...
Egy zsúfolt város utcáján mész előre, körülötted zajlik az élet. Te azonban csak mész előre, udvariasan, de határozott mozdulattal törsz magadnak utat a tömegben, figyelemre se méltatva a kofák, árusok és vásárlók zsivaját. Néhányan téged is megszólítanak, de nem is figyelsz rájuk. Már majdnem az utca végére érsz, mikor hirtelen minden elcsendesedik körülötted, és mindenki rád bámul. Vajon mi történhetett? Végignézel magadon, de nem látsz semmi különöset, ennek ellenére a néma tekintetek végig követnek, míg gyorsan el nem tűnsz az egyik közeli sikátorban. Az biztos, ezután jobban fogsz figyelni a körülötted zajló eseményekre, határozod el magadban, mikor felkel a nap és felébredsz.
A kinemfogyó tegez termelt 2 bronzhegyű nyilat.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+36 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+139 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+32 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-31 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) A táborozás alatt vadászott neked a tigroszlán. (+3 kaja.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült.
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: használod az 504. tárgyat az 1253. tárgyat a 313. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 624.]
Óvatosan előszedsz a hátizsákodból egy csillezsályalevelet, és élvezni kezded a belőle áradó illatokat. Rövid ideig bódulat lesz úrrá testeden. (Hatása a kör végéig maradandó: +4 szerencse.) [6 pontot használtál fel, van még 618.]
Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Rövid időn belül érzed a hatást. ( +73 életerő.) [1 pontot használtál fel, van még 617.]

* 2. KP: t. energia kisütése: 324
A természetet itt nem rontották meg, nincs szükség öntözésre sem. [0 pontot használtál fel, van még 617.]

* 3. KP: fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Átszortírozod a kajatartalékaidat, kidobva a zsíros részeket, feldúsítva a vitaminban gazdag, fehérjedús porciókat. A befektetett munka meghozza eredményét. (+1 egészség.) [40 pontot használtál fel, van még 577.]

* 4. KP: használod a 235. tárgyat
Dudálni kezdesz. Tökéletesen játszol! Ha fellépnél a városban [H <zeneszerszám> parancs lakott területen], biztos, hogy kereshetnél néhány aranyat. Ez jól esett! (+8 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 547.]

* 5. KP: VP spórolása: 15
Félreraktunk, letiltottunk neked 15 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 547.]

* 6. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 547.]

* 7. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Sikerült elmondanod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 542.]

* 8. KP: elmormolod a 169. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Megidézted az áldomás II varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni (+6 támadás). [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 537.]

kpb 1 kezd. parancs berakása: 1

v 84 115 elmormolod a 84. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Befejezted a szörnyidézés varázslatot! Megidézel egy törpemammutot! Szegény gyámoltalanul pislog, nem egészen érti, hogy hol van.
(Feltételes támadás:) Egy törpemammut! Ezt kerested. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a vámpírtőrt. Elszántan ellenfeledre rohansz. Vámpírtőrrel néhányszor teljesen átdöföd a törpemammut testét. (4 támadással 92 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+19 életerő). Agyartőrrel megdöföd a törpemammut fejét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) A törpemammut meglök agyarával. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A törpemammut feléd rúg, de nem talál el. A törpemammut szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a kőkést, szereztél 6 kaját. (Ez idézett szörny volt, TP sajnos nem jár érte.) Elmúlt az áldomás II hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 114, sebződés: 2, gyógyulás: 20, összesen: +18 ÉP}

[-72 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 527.]
[A parancs tárolásra került.]

v 77 elmormolod a 77. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Egy végső mozdulattal előhívod a fúzió varázslatot! Létrehoztál 1 kvazárt. [-25 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 522.]

v 77 elmormolod a 77. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Sikerült elmondanod a fúzió varázslatot! Létrehoztál 1 kvazárt. [-25 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 517.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Mormolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Egy végső mozdulattal előhívod a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 512.]

v 86 elmormolod a 86. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Befejezted a vasszervezet varázslatot! Optimalizálod szervezeted energiafelhasználását. [-8 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 512.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[370,-3] A tereptípus változik, bár ez egyáltalán nem megnyugtató: kiégett földre érkeztél. Sötét porfelhőket pillantasz meg a távolban. Szürke por száll a levegőben, ahogy a távolban valami feléd közeledik. Elbújsz egy kisebb domb mögött. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy árnylord. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy művészi porolitot. Északra nézve látsz egy mópat bolyt. Elteszed a látcsövet. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [371,-2] Folytatod vándorlásodat a kiégett Sötét Föld pusztájában. Valami nyálkás anyag telepedik az arcodra! Undorodva törlöd le magadról. Egy szörny közeledik, szerencsére a szél felőle fúj, így Te hamarabb megérzed. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy szubreális vámpír lehet. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Ellenfeledre szárazság varázslatot lősz. 47 életpontot sebeztél. Ellenfeled kiszárad! Egy a halál szava varázslatot dob rád a másik. (A balkezes gyűrű védett meg.) A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a szubreális vámpír jobb oldalát. (4 támadással 58 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a vámpírtőrt. Vad csatakiáltással, felemelve a vámpírtőrt ellenfeledre támadsz. Vámpírtőrrel néhányszor teljesen átdöföd a szubreális vámpír testét. (5 támadással 88 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+18 életerő). Agyartőrrel megdöföd a szubreális vámpír nyakát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (4 támadástól 17 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +4 ÉP.) A szubreális vámpír fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) Véres nyál csordul ki a szubreális vámpír száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 2033 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 156, sebződés: 20, gyógyulás: 23, összesen: +3 ÉP}

Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy művészi porolitot. Délnyugatra nézve látsz egy életsziklát. Elteszed a látcsövet.

(Továbbmész...) [372,-1] Folytatod vándorlásodat a kiégett Sötét Föld pusztájában. Éles, visító hangot hallasz, be kell tapasztanod a füledet, hogy meg ne süketülj. Vajon mi lehetett ez? Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északra fordítod, megpillantasz egy művészi porolitot. Elteszed a látcsövet. Szürke por száll a levegőben, ahogy a távolban valami feléd közeledik. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy csapat Chara-din fattya. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Egy varázslatlopás varázslattal köszönt csatapartnered. Semmi hatás! A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a Chara-din fattya testét. (4 támadással 55 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. {CSTT:} Biami kvazárlándzsával jól megszurkálod a Chara-din fattya fejét. (5 támadással 188 életpontot sebezve.) Agyartőrrel kicsit megbökdösöd a Chara-din fattya bal lábát. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) A 9 Chara-din fattya megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (9 támadástól 46 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +10 ÉP.) Biami kvazárlándzsával megdöfködöd a Chara-din fattya bal karját. (5 támadással 202 életpontot sebezve.) Agyartőrrel néhányszor megkarcolod a Chara-din fattya testét. (3 támadással 56 életpontot sebezve.) A 6 Chara-din fattya kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (6 támadástól 28 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +6 ÉP.) Biami kvazárlándzsával jól megszurkálod a Chara-din fattya testét. (3 támadással 110 életpontot sebezve.) Agyartőrrel megérinted a Chara-din fattya bal lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A 2 Chara-din fattya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 3139 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 690, sebződés: 84, gyógyulás: 18, összesen: -66 ÉP}

[27 pontot használtál fel, van még 485.]

ek 324 t. energia kisütése: 324
A természetet itt nem rontották meg, nincs szükség öntözésre sem. [0 pontot használtál fel, van még 485.]

ek 133 t. energia kisütése: 133
Nem találsz alkalmas helyet a szent tölgy elültetésére. [0 pontot használtál fel, van még 485.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Részletes és aprólékos kutatásba kezdesz. Hosszas keresés után derül ki, hogy nem jártál sikerrel. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). [20 pontot használtál fel, van még 465.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[373,0] Fáradtan folytatod az utadat a végeláthatatlan, kiégett pusztaságban. Tiltó ujjként emelkednek a magasba a vidék valószínűtlenül magas hegységei. Szürke por száll a levegőben, ahogy a távolban valami feléd közeledik. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy aurapollátor lehet. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Fegyvert váltasz: előkapod a vámpírtőrt. Megmarkolva a vámpírtőrt ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vámpírtőrrel nagy lendületekkel át- meg átszúrod az aurapollátor bal oldalát. (5 támadással 106 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+22 életerő). Agyartőrrel nagy lendületekkel át- meg átszúrod az aurapollátor testét. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Az aurapollátor csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +3 ÉP.) Az aurapollátor összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 remák szivet. 1630 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 165, sebződés: 13, gyógyulás: 25, összesen: +12 ÉP}


(Továbbmész...) [374,1] Magad mögött hagyod a lankásabb vidéket, és felmászol az igazi hegyek közé. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy nanda. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy méregfelhő varázslatot, majd rád küldi. A támadása szerencsére hatástalan volt. A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a nanda pikkelyes testét. (4 támadással 62 életpontot sebezve.) A lény igéző tekintetét rád emeli. Akaratodat kasztroplanáris pajzsba tömörítve, ellenállsz. Fegyvert váltasz: előkapod a vámpírtőrt. Elszántan ellenfeledre rontasz. Vámpírtőrrel több döféssel felnyársalod a nanda testét. (5 támadással 102 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+21 életerő). Agyartőrrel többször eltalálod a nanda testét. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) A nanda belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A nanda most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2208 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 224, sebződés: 6, gyógyulás: 23, összesen: +17 ÉP}

Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet (pular kristály) találsz.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 pular kristályt! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy Fairlight oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy ősvortexet. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

(Továbbmész...) [375,2] Magad mögött hagyod a félelmetes hegygerincet, és leereszkedsz az alacsonyabb, de nem kevésbé fenyegető hegyek közé. Egy kóbor mópat, egy gusztustalan, lárvaszerű lény fut el előled. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém (ramit kő) kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 ramit követ! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Fairlight oltárt. Keletre nézve látsz egy kátránygödröt. Délkeletre egy áldozati oltár van. Délnyugatra egy törpe bánya van. Elrakod a távcsövet. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy sziklaskorpió. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a sziklaskorpió fejét. (4 támadással 19 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Biami kvazárlándzsával megdöfködöd a sziklaskorpió testét. (4 támadással 88 életpontot sebezve.) Agyartőrrel párszor épp hogy megérintgeted a sziklaskorpió kitines testét. (3 támadással 20 életpontot sebezve.) Túlbuzgó szabó módjára a sziklaskorpió összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 42 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +9 ÉP.) A sziklaskorpió farkával a kezedre csap. (1 támadástól 24 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) Biami kvazárlándzsával tökéletesen perforálod a sziklaskorpió nyakát. (4 támadással 95 életpontot sebezve.) Agyartőrrel párszor épp hogy megérintgeted a sziklaskorpió csillogó torát. (3 támadással 18 életpontot sebezve.) Túlbuzgó szabó módjára a sziklaskorpió összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +5 ÉP.) A sziklaskorpió farkával megérint. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Reménykedsz, hogy a csípéssel nem került méreg a szervezetedbe. Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 240, sebződés: 98, gyógyulás: 21, összesen: -77 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [43 pontot használtál fel, van még 422.]

ek 324 t. energia kisütése: 324
A természetet itt nem rontották meg, nincs szükség öntözésre sem. [0 pontot használtál fel, van még 422.]

ek 133 t. energia kisütése: 133
Nem találsz alkalmas helyet a szent tölgy elültetésére. [0 pontot használtál fel, van még 422.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[376,3] Változik a terep: magashegységben vagy. Jó órányi mászás után lihegve pillantasz vissza a megtett útra.

Utad során felfedezel egy áldozati oltárt. Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet (mithril) találsz. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Fairlight oltárt. Keletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délkeletre egy Dornodon oltár van. Délre egy Sheran oltár van. Délnyugatra egy kátránygödör van. Északra egy kátránygödör van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Oppsz, itt járt már valaki! Friss elf nyomok vezetnek délre.

(Továbbmész...) [377,4] Lefelé mész, nyelsz is egyet, hogy a füledben érzett nyomás megszűnjön. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy ében halálhajcsár. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Találsz egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Észreveszel egy quwargot. Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag (ramit kő) van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 ramit követ! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Dornodon oltárt. Délkeletre nézve látsz egy mópat bolyt. Nyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy Sheran oltár van. Elrakod a távcsövet.

(Továbbmész...) [378,5] Elérted a kiégett pusztaság határát. Habozva folytatod utadat.

Oldalt pillantva, meglátsz egy mópat bolyt. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy Thargodan tábort. Délnyugatra nézve látsz egy művészi porolitot. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. [35 pontot használtál fel, van még 387.]

ek 324 t. energia kisütése: 324
A természetet itt nem rontották meg, nincs szükség öntözésre sem. [0 pontot használtál fel, van még 387.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Átkutatod a környéket. A felderítő munka nem vezetett eredményre. [20 pontot használtál fel, van még 367.]

ek 133 t. energia kisütése: 133
Nem találsz alkalmas helyet a szent tölgy elültetésére. [0 pontot használtál fel, van még 367.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[379,6] Mocsaras területre érsz. Nagyon kevés zajt hallasz, és azok mind fenyegetőek. Egy régen lerombolt ősi épület romjait pillantod meg. Alig néhány fekete kő maradt meg belőle! A Thargodanok láthatóan kegyetlen háborút vívnak egymás ellen.

Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy ősvortexet. Nyugatra nézve látsz egy Thargodan tábort. Elrakod a távcsövet.

(Továbbmész...)
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [9 pontot használtál fel, van még 358.]

bpk 2 bef. parancs kivétele: 2
AA 32 112 37 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 358.]

bpk 1 bef. parancs kivétele: 1
A 504 5367 1 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 358.]

* 1. BP: VP elővétele: 100
Felszabadítottunk neked 15 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 358.]

* 2. BP: elmormolod az 58. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Megidézted az azonnali gyógyítás varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+91 életerő). [-15 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 353.]

* 3. BP: építed a 720. tárgyat 100 pontért
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 353.]

* 4. BP: t. energia kisütése: 133
Nem találsz alkalmas helyet a szent tölgy elültetésére. [0 pontot használtál fel, van még 353.]

* 5. BP: imádkozol
Itt nincs oltár ill. templom! (A templomkereső imához az IM parancs helyett az IM 1 -et kell kiadni.) [0 pontot használtál fel, van még 353.]

* 6. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 350.]

* 7. BP: keresed a 115. szörnyet a 82. szörnyet a 43. szörnyet
[Még nem elég magas a szörnyismeret szakértelmed ahhoz, hogy ennek a parancsnak több szörnyet is megadhass paraméterként!] Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy törpemammutot. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 350.]

* 8. BP: elmormolod a 83. varázslatot
5 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 14 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 350.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Átszortírozod a kajatartalékaidat, kidobva a zsíros részeket, feldúsítva a vitaminban gazdag, fehérjedús porciókat. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az egészséged érezhetően megnövekedjen.

[40 pontot használtál fel, van még 310.]

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Kitartóan, órákon át légzőgyakorlatokat végzel. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön.

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 270.]

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Alaposan átválogatod a kajakészletedet, törekedve az egészségesebb életmódra. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön.

[40 pontot használtál fel, van még 230.]

tf 4 30 fejleszted a 4. tulajdonságodat 30 pontért
Fogat mosol egy darab fával, napozol egy kicsit, és egyéb módokon növeled szervezeted ellenálló képességét. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön. [30 pontot használtál fel, van még 200.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Elmúlt a csillezsályalevél hatása (-4 szerencse). A szervezetedet méreg pusztítja (-53 életerő.) [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 9, 8, 12.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját fal föl a spagulár. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel táborozásra alkalmas helyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása. Elmúlt a vasszervezet hatása.
Ebben a körben 200 pontod maradt, ebből a következő körre 200 pontot vihetsz át. Kapsz még 489 pontot. A következő körben tehát 689 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÉBEN HALÁLHAJCSÁR (295. SZÖRNY)
Az ében halálhajcsárok ébenfekete testű, izmos, humanoid alakú, kb. 3 méter magas Thargodanok. Különösen élvezik, ha szenvedést okozhatnak, ezért a legtöbb Thargodan úr ében halálhajcsárokat tart rabszolgái felügyelésére. Az ében halálhajcsárnak a szolgák kínzása sokkal több örömet okoz, mint részt venni a Thargodanok közötti hatalmi harcban. A Sötét Föld hegységeiben hatalmas bányarendszerek húzódnak meg, ahol a halálhajcsárok felügyelete mellett rengeteg alacsonyabbrangú életforma dolgozik. Néha idekerül egy-egy másik létsíkról származó utazó is, de ezek legtöbbször nem bírják tovább néhány napnál. Az ében halálhajcsár tökéletesen immúnis a mágia minden formájára, viszont sebezhető nem-mágikus fegyverrel is.

KARAKTERLAP

Ravashack, egy fekete, hosszú hajú, kék szemű ember férfi vagy. A bőröd kreolszínű. Sheran nagyhatalmú főpapja vagy. Az Északi Druida Szövetség (#9109) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 325. fordulód.

Erő: 38 (39) Szint: 22 Merészség: 7/5 Magasság: 170 cm
IQ: 38 Támadás: 21 Agresszió: 6 Testsúly: 90 kg
Ügyesség: 38 Védekezés: 51 Menekülés: 40 % Életkor: 28/28 év
Egészség: 36 (38) Életpont: 379/324 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 45 (43) Varázspont: 572/5 Pénz: 119 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 28/17 Pszi pont: 137/145 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 30
Eddig összesen 1551 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 9011 TP-t kaptál. Jelenleg 925392 TP-d van. A következő szinthez még 74608 TP szükséges. Trófeáid: ősdentor, ongóliant, Blounther apó. A 322. fordulódban 5000 arany került a bankszámládra. 5150 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 7/64 ökölvívás: 3/6 szúrófegyverek: 29/29 (+6%)
vágófegyverek: 5/42 ütőfegyverek: 14/44 lőfegyverek: 25/13 (+4%)
dobófegyverek: 4/2

Feltételes fegyverváltás: rövid kard (#171) (50%) << göcsörtös bunkó (#123) (100%) << vámpírtőr (#364) (150%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -17.); bronzhegyű nyíl (#94) (18 -996.); ezüsthegyű nyíl (#323) (997 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 34/29 (+20%) 2. nyomkövetés: 77/71 (+4%) 3. lopás: 3/48
4. mászás: 12/56 5. csapdakészítés: 24/52 (+5%) 6. csapdaészlelés: 6/79
7. gyógyítás: 54/26 8. titkosírás: 5/41 9. felderítés: 31/11 (+20%)
10. szörnyidomítás: 14/67 11. teológia: 35/78 (+14%) 12. taumaturgia: 34/26 (+7%)
13. zene: 17/71 (+30%) 14. szörnyismeret: 11/61 15. pszi: *19/100
16. vadászat: 16/0 17. bányászat: 28/52 (+55%) 18. úszás: 15/82
19. csapatmunka: 1/44

FELTÉTELES PARANCSOK (még 4 lehet)
totem 40% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak
kutatsz max. 100 TVP-ért
ásol max. 200 TVP-ért
készítesz ezüsthegyű nyilat (#323) (max. 20 darabot ), mérgezett vasnyilat (#187) (max. 8 darabot ), vasalt bunkót (#181) (max. 1 darabot, csak egyszer), bronzhegyű nyilat (#94) (max. 20 darabot ), vashegyű nyilat (#176) (max. 20 darabot )
elfogod bibircsók-óriást (#120) fedett veremmel (#219)
mászol max. 200 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 5, max: 16)
szintszívó (#96) (csak egyszer), autentikus vámpír (#154) (csak egyszer), ongóliant (#159) (csak egyszer), szintszívó lények (#9097), törpemammut (#115)
Barátságosság (aktív: 11, max: 16)
9302. szövetség (#9302), epokitféreg (#147), semlegesek (#989), bávatag golombár (#165), Leah hívők (#991), ember (#1), elf (#2), troll (#5), bűbájlidérc (#761), Összhangzat (#9152), Tyriel (#777)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) mágiatörés (#35, 10 VP)
tompítás (#40, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP)
gigaököl (#49, 12 VP) mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) tükörpajzs (#101, 26 VP) varázsvédelem II (#108, 18 VP)
felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP) tűzgolyó (#155, 25 VP) tűzmágia (#157, 24 VP, 5 TVP)
familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP) varázskő készítés (#160, 120 VP, 10 TVP) dimenzióugrás (#163, 55 VP, 5 TVP)
városi teleport II (#181, 60 VP, 10 TVP) Symulf rúnája (#182, 12 VP, 5 TVP) varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP)
vízlélegzés (#185, 15 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) villámmágia (#227, 36 VP, 5 TVP)
filofaxáció (#277, 20 VP, 10 TVP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) oldás (#372, 15 VP)
banshee-sikoly (#373, 20 VP) böfögtető átok (#380, 100 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP) éber vadászkutya (#62, 12 VP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP)
szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP) restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) fürgülés (#92, 22 VP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) teljes gyógyulás (#133, 50 VP, 5 TVP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP)
fiatalítás (#140, 40 VP, 10 TVP) életpajzs (#142, 16 VP) növényültetés (#143, 40 VP, 20 TVP)
esszenciavédelem (#165, 15 VP, 5 TVP) oltár teremtése (#167, 50 VP, 10 TVP) feltámadás (#168, 50 VP, 5 TVP)
áldomás II (#169, 10 VP, 5 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP) tárgyvédelem (#178, 14 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP) tudatrombolás (#111, 25 PP)
pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
feltámadás (#168) revitalizáció (#52) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
14. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 7, max: 10)
banshee-sikoly (#373), izomernyesztés (#33), jégcsóva (#41), gigaököl (#49), méregfelhő (#37), éhínség (#39), szárazság (#48)
Védekező varázslatok (aktív: 5, max: 10)
hhaar burka (#32), oldás (#372), tompítás (#40), varázsvédelem II (#108), védelem tűz ellen (#38)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 7, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> karmos tankány (#137) lángcsóva (#31) >> fémbontó szójer (#150)
energiatüskék (#29) >> 48. szintű lényekre
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 7, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
varázsvédelem II (#108) >> őrült varázsló (#255) tükörpajzs (#101) >> gnóm szolgáló (#181)
hhaar burka (#32) >> óriás csontváz (#176) hhaar burka (#32) >> tetemember (#123)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés; +1 védettség; +1 támadás;) státusz: OK
tigroszlán (#43) (vadászik) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Lássuk, mennyire vagy jószívű: engedj szabadon egyetlen körben 7 szörnyet!
2.) A leghatalmasabb villámvarázslatot, a gömbvillámot sajátítod el, ha megfelelő komponensként először leölsz 8 elektromos angolnát. (számláló: 0)
3.) Hatalmas területeken sorvad el a föld, az élőholt ősmágusok gonosz tevékenységének következtében. Pusztíts el egyet!

HŐSTETTEID
A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 2 szabotőr, 1 harcos, 1 királynő, 1 élőholt.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csillezsályalevél (#1253) 1 gyógykenőcs (#313) 1 gyöngymangó (#135)
2 ilkin érc (#232) 1 isteni könnycsepp (#260) 1 pular kristály (#239)
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 bronzhegyű nyíl (#94) 3 kaja (#2) 2 kvazár (#244)
2 ramit kő (#226) 1 remák szív (#264) 1 szvó-ektoplazma (#151)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(370,-3) árnylord (#342)
(371,-2) szubreális vámpír (#223)
(372,-1) Chara-din fattya (#236)
(373,0) aurapollátor (#222)
(374,1) nanda (#224), érclelőhely
(375,2) Fairlight oltár, érclelőhely, sziklaskorpió (#339)
(376,3) áldozati oltár (#586), érclelőhely
(377,4) ében halálhajcsárok (#295), Dornodon oltár, érclelőhely
(378,5) mópat boly (#583)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Manó Qpica kedvese megküzdött Toborzásgátló Vlagyimirral. A küzdelmet Manó nyerte meg.
* Karakterek találkozásakor előfordult, hogy a karakter táborozás alatt a szöveg szerint ugyan összeismerkedett valakivel, de azzal később mégsem tudott interakcióba lépni. Ezt a hibát javítottuk, barátságos találkozás esetén mindkét karakter kölcsönösen megismeri a másikat.
* A MAK X Y 1 parancs sajnos nem az első, hanem a második utasítást mentette. Mostantól ez az enciklopédiának megfeleően működik.
* Borax király felmérné a kalandozók harcértékét és hadrafoghatóságát, ezért úgy döntött próbára teszik őket. Aki szeretne részt venni a próbán, jelentkezzen valamelyik toborzóirodában. A megmérettetésen jutalomérem nyerhető, és azt a KT-t, amelynek a legtöbb tagja gyűjt ilyen medált, elismerésben és királyi jutalomban részesíti. Ezennel tehát verseny hirdettetik, a verseny szeptember végéig tart. Amely KT addigra a legtöbb olyan taggal büszkélkedhet, aki szerzett már ilyen medált, annak minden tagja jutalmat kap. Szeksztánssal rendelkezőknek a toborzóirodák koordinátái: (98,21) (93,55) (96,109) (183,33) (186,62) (188,108) (273,27) (447,97)

Üzenet küldése a karakternek