38. forduló, 40. forduló, Glod Glodsson összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. márc. 16. 16h:10'
EZ A 54. JÁTÉKHETED, 39. FORDULÓD
55. játékheted kezdete: márc. 19.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2367
SZÁMLA : XXXX

GLOD GLODSSON KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [99,47] koordinátán.
A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+25 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+214 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+33 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Elpárolgott a fejedből a tudás, melyet a moa varázsdoboz kinyitásának különleges élményei ültettek oda.

kpb 1 kezd. parancs berakása: 1

h 1133 használod az 1133. tárgyat
Kinyitod a moa varázsdobozt. Hirtelen feltárul előtted a moák hihetetlen bölcsességének egy parányi szeletje. (IQ-d a következő kör elejéig megnőtt 15-tel.) Élesen, logikusabban látod az összefüggéseket olyan dolgok között, amire eddig semmi időt nem fecséreltél. Például gyerekjátéknak tűnik egy vaspánt elkészítése. (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 212.]
[A parancs tárolásra került.]

kpb 2 kezd. parancs berakása: 2

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 207.]
[A parancs tárolásra került.]

v 7 225 elmormolod a 7. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Elmondtad az alkímia varázslatot! A tárgyad lassan átváltozik, és a helyén 8 arany csillog! Elrakod a pénzt. [-7 varázspont.] Erőd TF-elődött. [3 pontot használtál fel, van még 204.]

kno 3 1 képesség-növelés 3
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
[0 pontot használtál fel, van még 204.]

ef 5 energia fejlesztése 5
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-5 TU.] [50 pontot használtál fel, van még 154.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[100,47] Még mindig magashegység, hófödte sipkákkal. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Itt alakult az Éjharcosok KT, ahova jelentkezni lehet az 1170-es számon. " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy sziklafészket. (ld. enc.) Utad során felfedezel egy világítótornyot. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy világítótornyot. Délkeletre egy világítótorony van. Délre egy világítótorony van. Délnyugatra egy világítótorony van. Északnyugatra egy világítótorony van. Északra egy oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy nyuhaj karbin. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Megpillantasz egy épületet a sziklák között. Döbbenetes, hogy itt, a hóhatár fölött még élnek emberek! Közelebbről szemügyre véve látod, hogy egy egyszerű, szürke épület, mindenfajta díszítés nélkül. Először, a vastag falak miatt erődítménynek véled, de aztán rájössz, hogy ez egy kolostor. (556. épület.)

(Továbbmész...) [101,47] Meredek és hatalmas hegyekkel teli vidéken vagy továbbra is. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Egy földsárkány nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A szörny villámokat lehel! Villámgyorsan lehajolsz, de még így is görcsbe rándulnak az izmaid. (11 életpontot vesztettél.) Meglengetve a Brod buzogányát a másikra támadsz. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a földsárkány farkát. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a földsárkány kőfejét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A földsárkány feléd harap, de sikertelenül. Siralmas támadást intéz farkával a földsárkány, épp csak megsuhint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a földsárkány testét. (3 támadással 64 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a földsárkány testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Feléd sújt a földsárkány a farkával, de elhibázta! A földsárkány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 1 181 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Egy szikla mögé rejtőzöl. Már megint nem voltál elég gyors. A szörny észrevett. Egy csontváz lord közeledik feléd! Most már csak a lábadban bízhatsz, meg abban, hogy a másik mégsem olyan vérszomjas. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy világítótornyot. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze északkeletre látsz egy olvasztókemencét. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy világítótorony van. Délnyugatra egy világítótorony van. Északnyugatra egy oltár van. Északra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

(Továbbmész...) [102,47] Meredek és hatalmas hegyekkel teli vidéken vagy továbbra is. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy oltárt. Keletre nézve látsz egy sziklafészket. Délkeletre egy világítótorony van. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy világítótorony van. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy olvasztókemence van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Azonnal tudod, hogy egy nyuhaj karbin volt a rémület okozója. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Az első ellenfél egy élőholt sullár.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 5 életpontot sebeztél. Ellenfeled mágiatörés varázslatot lő rád. Átok! Ellenfeled kioltotta az összes varázslatot, ami rajtad volt. Marokra fogva a Brod buzogányát a másikra rontasz. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt sullár zörgő csontjait. (3 támadással 108 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod az élőholt sullár bal oldalát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Az élőholt sullár sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 40 életpontot vesztesz.) Brod buzogányával megcsapod az élőholt sullár hatalmas testét. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod az élőholt sullár zörgő csontjait. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a bal karodba. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 31 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 1 450 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 177, sebződés: 109, gyógyulás: 0, összesen: -109 ÉP}

Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Azonnal rájössz, hogy egy élőholt tigris ijesztett meg. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. [30 pontot használtál fel, van még 124.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[103,47] Továbbra is magashegységben vagy. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Felismered. Ez egy nyuhaj karbin. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Oldalt pillantva, meglátsz egy sziklafészket. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Alex DiMarco.
(Vándorcirkusz:) Már messziről megpillantod a cirkuszos sátrakat, és izgatottan, de határozott léptekkel feléjük indulsz. Mielőtt azonban közéjük léphetnél, egy izgága törpe állja utad, aki jegyet osztogat. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy vaskohót. Délkeletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délre egy világítótorony van. Délnyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Északra egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [104,47] Magad mögött hagyod a hófödte csúcsokat. A terep már csak alacsonyhegység. Felnézel a hosszan elnyúló hegyvonulatra - ezek Abrizu hegyei! Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy alpesi tehén. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Marokra fogva a Brod buzogányát a másikra rontasz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered az alpesi tehén lila foltos testét. (3 támadással 97 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Utolsó pillanatban ugrasz félre az alpesi tehén öklelő szarvai elől. Patájával az alpesi tehén kissé megtaszít. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 6 kaját. 376 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy élőholt tigris. Amikor elhal a zaj, előmászol. Felfedeztél egy vaskohót. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt oltárt. Látsz egy Chara-din monolitját. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy törpe bányát. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Lord Kis Se formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Elenios oltárt. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy Fairlight oltár van. Délre egy Fairlight oltár van. Délnyugatra egy világítótorony van. Északnyugatra egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

(Továbbmész...) [105,46] Hegyre fel, hegyről le. Mászol, mászol, de a hegység nem akar véget érni. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy Öregsámán Krough lehet. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy láthatatlan védekező varázst. Egy rovarfelhő varázslattal köszönt csatapartnered. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 13 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Marokra fogva a Brod buzogányát a másikra rohansz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered az Öregsámán Krough testét. (3 támadással 93 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod az Öregsámán Krough fejét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az Öregsámán Krough többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Az Öregsámán Krough belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 18 életpontot vesztesz.) (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 13 életpontot vesztettél. Ellenfeled regenerálódik! Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod az Öregsámán Krough ragyás bőrét. (3 támadással 82 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod az Öregsámán Krough jobb lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az Öregsámán Krough többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 35 életpontot vesztesz.) Az Öregsámán Krough fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 13 életpontot vesztettél. A szörny hatalmas detonáció közepette darabokra robban (-19 életerő). Az Öregsámán Krough most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 Krough fejdísze (ld. enc.). Szereztél 2 varázskövet. Mosolyogva kidobod a nevetséges Thargodan csontváz trófeát, és diadalmasan beszerzel egy Öregsámán Krough trófeát. 1 266 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 197, sebződés: 140, gyógyulás: 0, összesen: -140 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Azt még te is tudod, hogy a kőcséri patkány egyáltalán nem illik a ghallai tájba, inkább valami sivatagos bolygóra való. Azonban azt is tudod, hogy ha a hátrahagyott jellegzetes szagú bogyóit a sebeid környékére kened, akkor gyorsabban gyógyulsz, mint egy féllábú trollnő. (+16 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Minden tapasztalatodat latba vetve megtalálod az ideális helyet az ásáshoz. Kezeddel beletúrsz a földbe, majd kiemeled az áhított terlom-gyökeret. Óvatosan lehántod a külső burkát, majd piciket harapdálva elfogyasztod. Rögtön rájössz, hogy a faludbéli kuruzslónak ebben is igaza volt. (+10 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Elenios hívei emelték. Oldalt pillantva, meglátsz egy phua-kúpot. Látsz egy vaskohót. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délre egy vaskohó van. Északnyugatra egy Tharr templom van. Északra egy Chara-din monolitja van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. [70 pontot használtál fel, van még 54.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[106,45] Még mindig hegyvidéken vagy. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy Fairlight oltár van. Délre egy oltár van. Nyugatra egy Chara-din monolitja van. Északnyugatra egy mély szakadék van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Egy szikla mögé rejtőzöl. Sajna nem sikerült valami profi módon elbújnod. A szörny észrevett. Egy hegymélyi lidérc közeledik feléd! Ellenfeled kissé lomha, így szerencsédre el tudsz futni előle.

(Továbbmész...) [107,44] Továbbra is alacsonyhegység.

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Ellenfeled ezúttal egy élőholt sullár.

Megmarkolva a Brod buzogányát a másikra ugrasz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt sullár hatalmas testét. (3 támadással 102 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod az élőholt sullár nyakát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja az élőholt sullár szarva. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Brod buzogányával eltalálod az élőholt sullár bal első lábát. (1 támadással 36 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod az élőholt sullár farkát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Vad döféseivel az élőholt sullár nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 31 életpontot vesztesz.) Az élőholt sullár összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 1 450 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 166, sebződés: 99, gyógyulás: 0, összesen: -99 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Megpillantasz egy hasadékot, amiből kis gőzfelhő tör elő. Hatalmas rutinoddal azonnal megállapítod, hogy egy kénes mini-gyógyforrásra bukkantál. Gyorsan inhalálsz egy kicsit, majd könyékig belemártod a két kezed. Egy órányi áztatás után sokkal jobban érzed magad. (+17 életerő.) Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy csontváz lord. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy mély szakadékot. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy Fairlight oltár van. Délre egy vaskohó van. Északnyugatra egy mély szakadék van. Északra egy asztrális vortex van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. [40 pontot használtál fel, van még 14.]

h 234 10 használod a 234. tárgyat
Dobolni kezdesz, és közben fütyörészel. Borzalmasan hamis! Nem törődve a látszólagos kudarccal, tovább gyakorolsz. [10 pontot használtál fel, van még 4.]

bpb bef. parancs berakása:

h 2107 használod a 2107. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még -1.]
[A parancs tárolásra került.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 20, 8, 4.
Tested megpihen fárasztó kalandjaid után, lelked szomját oltod az Élet Forrásával... (+1 max. ép.) Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Információ érkezik az agyadba a feltételes mászással kapcsolatban. (ld. enc.)
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 179 pontot. A következő körben tehát 178 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VASPÁNT (1241. TÁRGY)
A bonyolultabb szerkezetek összerakásához, összeillesztéshez sokszor szükség lehet ilyesmi illesztékre, vaspántra. Ez valójában egy egyszerű, hajlított vasdarab. Elkészítése nem különösebben nehéz, 4 TVP-nyi idő alatt megvan: 4 vasérc, és 2 darab pirkittel felfűtött vaskohó kell hozzá. Ha ilyesmire vállalkozol, legyen nálad kőkalapács, és a KT 1241 parancsot add ki.

SZIKLAFÉSZEK (167. TEREPTÁRGY)
A magashegység elhagyatott sziklái között, a szédítően magas sziklafalon megpillantasz egy fészket. Milyen óriási madár képes ilyen magasra repülni, ilyen hidegben megélni? És vajon mi lehet a fészekben? Tojás? Vagy valamilyen kincs? Érdemes lenne megpróbálni... Csakhogy mindez hegymászóhoz illő feladat - egy mászókampó nélkül vagy 6-osnál kisebb mászás szakértelemmel akár meg se próbáld. Ha nagyon kíváncsi vagy, és van mászókampód, használd, és lásd, mi történik! Ez a tevékenység 24 pontba kerül.

FÖLDSÁRKÁNY (359. SZÖRNY)
Nem kell megijedni, nem igazi sárkányok ezek - inkább csak amolyan földelementálok, amelyek gyíkformájúak, és apró villámokat köpnek, ezért is ragadt rajtuk a sárkány név. A földsárkányok kiválóan rejtőzködnek, és kőkemény testük miatt mindenfajta fizikai támadás csökkentett sebzést okoz - mindezek ellenére, mégis lelkesen vadásznak rájuk, hiszen nem egy földsárkány testében találtak már mélyen a föld alól felhozott értékes drágaköveket.

ÖREGSÁMÁN KROUGH (7008. SZÖRNY)
A vadrollok rejtőzködő kolóniái nem távolodtak el úgy az ősidők nagyhatalmú totemjeitől, mint a kalandozók, vagy a városi népek. Számukra mindennél fontosabb a természet, és a hagyományok tisztelete. Az öregsámánok egy, legfejlebb két fiatal látót tanítanak egész életükön át, de eközben nem csak a varázslás tudományát adják át nekik, hanem az értékeiket és sámánkellékeiket is örökül hagyják számukra. Krough a jelenkor legnagyobb troll sámánja, csak ritkán mozdul ki barlangjából, ezért nagy esemény, ha összefutsz vele. A vénség egyetlen ágyékkötőt visel, a testét páncél helyett tetoválások fedik, és védelmezik. Ezek közül a legszembetűnőbb a sámán mellkasa közepén a totemállatának, a bölcs farkasnak stilizált rajzolata. Természetesen Krough is legyőzhető, ám botorság volna közönség ritualistának nézni őt, hisz varázstudománya messze meghaladja még egy kalandozó képességeit is.

KROUGH FEJDÍSZE (1570. TÁRGY)
Ez a fejdísz egy sámáni maszk, félig fej- és arcfedő, félig paróka, melyet Krough törzsi szertartásokon viselt, még aktívabb korában. Az értékes relikviának nem lesz nehéz gazdát találni, ha úgy döntesz, megválnál tőle, de ha lehet ne hamarkodd el a döntésed. Ugyanis ha próbaként másik sisakok helyett a fejedre helyezed ezt a tárgyat, kiaknázhatod Krough fejdíszének bizonyos pozitív hatásait: azaz +70 max. ÉP-t kapsz, és nincs többé olyan szörny, amely félelmet gerjesztő támadásaival elijeszthetne. A fejdísz viseléséhez legalább 12. szintűnek kell lenned.

FELTÉTELES MÁSZÁS
A homlokodra csapsz: hogy ez eddig nem jutott eszedbe! Ahányszor megpillantasz valami másznivalót, nosza, rajta, megmászod! Ehhez az FM <TVP> parancsot kell kiadnod. Egy körben max. <TVP>-t fogsz mászásra szánni, és mindig automatikusan mászol, külön parancs kiadása nélkül. Persze feltétel, hogy mászás szakértelmed megfelelő legyen, és birtokodban legyen a mászáshoz szükséges tárgy. Egy körben nem fogsz kétszer ugyanoda felmászni Feltételes Mászással (hiszen másodjára már úgysem találnál semmit).

KARAKTERLAP

Glod Glodsson, egy kopasz, csillogó szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Bőröd bronzként csillog. Fairlight követője vagy. Papi hited: 27. A Vashegyek Nemzete (#9122) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 39. fordulód.

Erő: 20 (29) Szint: 15 Merészség: 7/5 Magasság: 122 cm
IQ: 13 (35) Támadás: 29 Agresszió: 4 Testsúly: 76 kg
Ügyesség: 13 (22) Védekezés: 26 Menekülés: 30 % Életkor: 63/63 év
Egészség: 26 (33) Életpont: 378/102 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 17 (24) Varázspont: 287/4 Pénz: 1010 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 20/8 EFejl: 15
Eddig összesen 303 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5 723 TP-t kaptál. Jelenleg 106 135 TP-d van. A következő szinthez még 13 865 TP szükséges. Trófeáid: dermesztő lidérc, élőholt sullár, Öregsámán Krough. A 30. fordulódban 7000 arany került a bankszámládra. 7035 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 1/62 ütőfegyverek: 19/6 (+12%) lőfegyverek: 5/43
dobófegyverek: 2/56

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << Brod buzogánya (#1735) << Trákin csákánya (#367)
Óvatosság (labirintusokban): 0
107,44 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 107

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 718 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5/11 (+66%) 2. nyomkövetés: 5/84 3. mászás: 3/27 (+100%)
4. csapdakészítés: 11/98 (+36%) 5. csapdaészlelés: 1/53 6. gyógyítás: 10/31 (+66%)
7. titkosírás: 1/10 8. felderítés: 8/5 9. teológia: 2/71 (+10%)
10. taumaturgia: 9/93 (+10%) 11. zene: 1/34 (+11%) 12. szörnyismeret: 3/0
13. zárnyitás: 1/25 14. vadászat: 1/23 15. bányászat: 7/44 (+104%)
16. testépítés: 1/72

FELTÉTELES PARANCSOK (még 48 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért
készítesz kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot )
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
hegymélyi lidérc (#7084)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
14. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
hhaar burka (#32)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Építs számomra újabb oltárt.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 5, 6, 19, 46, 47, 48, 49.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 6, 16.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
törpszellem áldása (134)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
törpe ősök segíts. (316)
földmágia (357)
tábori kiképzés (380)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
testvéri segítség (411)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 30 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 365 TU szükséges.)

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Vágófegyverek
1 bronzpenge (#126) 1 + csatabárd (#555) 1 csorba csatabárd (#1108)
1 kőkés (#6) 1 + törpe szekerce (#1105)
Ütőfegyverek
1 * Brod buzogánya (#1735) 1 bunkósbot (#9) 1 csontpálca (#329)
1 * harci kalapács (#174) 1 kőkalapács (#13) 1 Trákin csákánya (#367)
Lőfegyverek
1 parittya (#18)
Lövedékek
13 ubuk tüske (#131)
Dobófegyverek
1 mérg. vas dobónyíl (#190) 1 tolmokov-koktél (#351)
Páncélok
1 bőrpáncél (#51) 1 rőtmanó kacagány (#714) 1 * vasvért (#164)
Sisakok
1 bőrsisak (#57) 1 Krough fejdísze (#1570) 1 * vassisak (#160)
Köpenyek
2 * Fairlight köpenye (#303)
Kesztyűk
1 * lánckesztyű (#230) 1 mászókarom (#78) 2 tankány karom (#237)
Övek
1 * bíbor erőöv (#291)
Csizmák
1 * varkaudar csizma (#317)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 igazgy. fülbevaló (#197)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 0+1)
1 ametiszt medál (#275) 1 ezüst nyaklánc (#117) 1 trófea nyaklánc (#196)
1 * villám szimbólum (#145)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 ezüst karkötő (#158)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 aranygyűrű (#193)
Ékszerek/ruhadíszek (max. felvehető: 5, felvéve: 0+1)
1 * mind. kristálya (#2264)
Löttyök és porok, tartóstul
2 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 19 csepp tinta (#101), fér még: 1]
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
2 huhogó bibe (#332) [bennük 4 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 20]
3 kavadu iszák (#25) [bennük 7 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 23]
3 sullár hólyag (#168) [bennük 22 csepp spiritusz (#170), fér még: 38]
2 uzbány csőr (#169) [bennük 9 csepp ugh méreg (#166), fér még: 15]
3 vizestömlő (#3) [bennük 23 korty víz (#27), fér még: 37]
1 zöld üveg (#82) [benne 6 csepp ragasztó (#83), fér még: 14]
Eszközök, használati tárgyak
4 aranypikkely (#415) 1 ásó (#34) 1 + Beholder csapda (#2107)
1 bronzkulcs (#76) 1 csontkulcs (#74) 1 + deus ex machina (#1)
1 dobóháló (#221) 1 éjkő (#2369) 10 Fairlight szütyője (#2108)
8 fáklya (#36) 34 kaja (#2) 5 kötél (#92)
25 krónika (#1725) 10 leviatán hólyag (#2182) 1 moa varázsdoboz (#1133)
1 nagy bronzkulcs (#185) 1 ork csodaszer (#1228) 1 rézkulcs (#75)
1 súlyzó (#347) 1 szeksztáns (#32) 1 tatu dob (#234)
1 távcső (#42) 2 tüskecsapda (#242) 102 varázskő (#305)
1 vaskulcs (#183) 2 zárnyitó készlet (#39)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 álompor (#396) 6 amniosz (#203) 2 antilopbőr (#48)
6 aurach fog (#657) 3 bordacsont (#16) 1 csuklyavirág (#133)
2 darázsszárny (#652) 1 dorony tüdő (#212) 1 dözmöng szív (#122)
6 drótszőr (#37) 3 ezüstdarab (#326) 3 fekete gyöngy (#99)
6 főnixtoll (#563) 2 grifftojás (#179) 3 gyíkfű (#201)
9 gyöngymangó (#135) 2 hebrencs állkapocs (#130) 15 kaktusztüske (#114)
1 karbin plazma (#199) 1 királygyík bőr (#44) 2 lajhár csont (#236)
3 lapkorong (#80) 39 madártoll (#112) 2 magszim bél (#103)
4 mandibulapenge (#125) 1 manifeszt.nyúlvány (#214) 3 óndarab (#85)
2 ormánygőte csont (#21) 8 pirkit (#153) 1 pular kristály (#239)
1 rézdarab (#70) 1 rókafarok (#124) 6 sallank karom (#128)
1 smirglilevél (#29) 12 sünmedve tüske (#14) 1 szárnyas hernyó (#69)
4 szvó-ektoplazma (#151) 3 vadász tatu bőr (#15) 2 varányszem (#30)
2 varkaudar csont (#1113) 2 vasérc (#152)

Összsúly: 126.12 kg Megterheltség: 75%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 133 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 250 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 orgyilkos tőr (#225) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
8 arany (#50) 5 kaja (#2) 1 Krough fejdísze (#1570)
2 varázskő (#305)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108
43
44
45
46
47
48
(100,47) kolostor (#556), sziklafészek (#167), világítótorony (#156), nyuhaj karbin (#110)
(101,47) földsárkány (#359), világítótorony (#156)
(102,47) nyuhaj karbin (#110), élőholt sullár (#216)
(103,47) nyuhaj karbin (#110), sziklafészek (#167), világítótorony (#156), művészi porolit (#720)
(104,47) alpesi tehén (#91), vaskohó (#155), oltár, Chara-din monolitja (#534), törpe bánya (#435), művészi porolit (#720), érclelőhely
(105,46) Öregsámán Krough (#7008), Elenios oltár, phua-kúp (#372), vaskohó (#155), érclelőhely
(106,45) érclelőhely
(107,44) élőholt sullár (#216), vaskohó (#155), érclelőhely

Üzenet küldése a karakternek