42. forduló, 44. forduló, Glod Glodsson összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. márc. 18. 13h:05'
EZ A 54. JÁTÉKHETED, 43. FORDULÓD
55. játékheted kezdete: márc. 19.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2367
SZÁMLA : XXXX

GLOD GLODSSON KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [117,37] koordinátán.
A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+25 tvp ). Halk zeneszó furakszik bele az álmodba, majd hamarosan követik az illatok, a ruha simogatása testeden... Egy bál forgataga vesz körül, ahol majd' mindenki a terem közepén forgolódó párt nézi. Magas, fess fiatalember táncol egy karcsú, éjkék ruhákat viselő leánnyal. A lány tényleg gyönyörű, érthető partnere odaadása. A füledben mégis csak az a pár szó visszhangzik, amit suttognak: Szegény, hát nem tudja? A Herceg leánya...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+176 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+18 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) Elpárolgott a fejedből a tudás, melyet a moa varázsdoboz kinyitásának különleges élményei ültettek oda.

* 1. KP: h 1133 0 0 használod az 1133. tárgyat
Kinyitod a moa varázsdobozt. Hirtelen feltárul előtted a moák hihetetlen bölcsességének egy parányi szeletje. (IQ-d a következő kör elejéig megnőtt 15-tel.) Nocsak, most fedezed csak fel, hogy a jelenlegi ismereteid elegendőek egy sötét tekercs elkészítéséhez. (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 215.]

* 2. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Varázsolni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 210.]

v 7 51 elmormolod a 7. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Sikerült elmondanod az alkímia varázslatot! A tárgyad lassan átváltozik, és a helyén 5 arany csillog! Elrakod a pénzt. [-7 varázspont.] Erőd TF-elődött. [3 pontot használtál fel, van még 207.]

ep 146 80 építed a 146. tárgyat 80 pontért
Tovább dolgozol a már megkezdett építményen. Hosszasan gyűjtöd a szögletes köveket, és egymásra rakod őket. Az építés jól halad: már kétharmad részben kész van az oltár. 75 tapasztalati pontot kaptál. [80 pontot használtál fel, van még 127.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[116,38] A hegyek egyre magasabbak, meredekebbek. Magashegységben vagy. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy földsárkány. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A lény villámokat köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (12 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a Brod buzogányát a másikra rontasz. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a földsárkány sziklatestét. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a földsárkány jobb hátsó lábát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A földsárkány fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A földsárkány farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a földsárkány jobb első lábát. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted a földsárkány farkát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A földsárkány fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A földsárkány farkával megérint. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 1 181 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Egy Thargodan csontváz áll veled szemben.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 16 életpontot sebeztél. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a Thargodan csontváz bal vállát. (3 támadással 103 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a Thargodan csontváz testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a Thargodan csontváz megcsapja a fejedet. (2 támadástól 33 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál belőled. 16 életpontot vesztettél. Brod buzogányával többször kegyetlenül megütöd a Thargodan csontváz nyakát. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a Thargodan csontváz bal vállát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a Thargodan csontváz megcsapja a fejedet. (2 támadástól 35 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a Thargodan csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 1 385 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 216, sebződés: 84, gyógyulás: 0, összesen: -84 ÉP}

Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. A szél pont a hátad felől fúj, így könnyű dolga van szörnynek. A szörny észrevett. Egy noth szellem közeledik feléd! Úgy döntesz, hogy ellenfeled lusta lesz futni. Te villámgyorsan megindulsz.
(Vándorcirkusz:) Már messziről észreveszed a felhúzott sátrak égnek meredő csúcsait, majd hamarosan a cirkuszosok kiabálását is meghallod, amint fennhangon hirdetik mennyi-mennyi próba vár a bátor kalandozókra náluk. Örömmel vegyes érdeklődéssel kezded szemlélni a ténykedésüket, míg egy törpe eléd nem lép, hogy elkérje szórakozásod árát. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy mély szakadékot. Délkeletre nézve látsz egy mély szakadékot. Nyugatra egy mély szakadék van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy asztrális vortex van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) általad nem ismert nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [115,39] Többet mész már lefelé, mint felfelé. Ez már alacsonyhegység. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy bibircsók-óriás közeledik. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Ellenfeled sziklát dob rád. Eltrafált a lövedék. (1 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a Brod buzogányát ellenfeledre rontasz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a bibircsók-óriás fejét. (3 támadással 96 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a bibircsók-óriás jobb lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A bibircsók-óriás csapása csak a levegőt találja. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 5 aranyat. 806 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 112, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Egy szikla mögé rejtőzöl. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Felismered. Ez egy csontváz lord. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor délre nézel, észreveszel egy oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy mély szakadékot. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy mély szakadék van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Alaposan körülnézel a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes ismeretlen nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [114,40] A vidék továbbra is alacsonyhegység. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Csak egy bibircsók-óriás. Megvető mosollyal várod a találkozást. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Ellenfeled sziklát dob rád. Nem talált! Vad csatakiáltással, felemelve a Brod buzogányát ellenfeledre rontasz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a bibircsók-óriás testét. (3 támadással 106 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a bibircsók-óriás testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A bibircsók-óriás feléd sújt, de csak horzsolja a bal karodat. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 6 aranyat. 806 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 121, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Észreveszel egy mély szakadékot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat.
(Feltételes mászás:) A kötelet egy kiálló sziklához rögzíted, és nagyon óvatosan, nagyon lassan leereszkedsz. Megkapaszkodsz a falon tátongó sötét üreg peremében, és bemászol. Óvatosan megkezded a veszélyes hely felderítését. Hatodik érzéked közli, hogy nincs minden rendben: a barlang mélyén egy láthatatlan tömeg mozdul! Egy téfea magoflux! (ld. enc.)

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a téfea magoflux embriószerű testét. (2 támadással 68 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a téfea magoflux embriószerű testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Nyelvét a téfea magoflux feléd löki, de eredménytelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva 2 csepp spirituszt, szereztél 1 téfea-agyat. (ld. enc.) 321 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hohó, Euréka! Találtál valamit! Közelebbről megnézed - szereztél 13 aranyat. Miután felmásztál a sziklafalon, elpakolod a kötelet. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy tündöklő szobrot. Délre egy mély szakadék van. Nyugatra egy olvasztókemence van. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) nem felismerhető nyomok vezetnek délre. [50 pontot használtál fel, van még 77.]

m 8 1 1 mozogsz északra, északkeletre, északkeletre
[114,39] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Csak egy dombi yeti. Megvető mosollyal várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Marokra fogva a Brod buzogányát a másikra rohansz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a dombi yeti testét. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a dombi yeti szőrös mellkasát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A dombi yeti mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 34 életpontot vesztesz.) A dombi yeti meglök agyarával. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A dombi yeti most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 878 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 86, sebződés: 37, gyógyulás: 0, összesen: -37 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Felismered. Ez egy zombi mester. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy félig kész vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 86 pontot kell rákölteni.) Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 vasércet! Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy mély szakadékot. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Délnyugatra egy olvasztókemence van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy Chara-din monolitja van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss törpe nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [115,38] Egyre meredekebbek a dombok, többet kell mászni. Ez már alacsonyhegység. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Csak egy bíbor szulfagor. Megvető mosollyal várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (4 életpontot vesztettél.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a bíbor szulfagor vörös bundáját. (3 támadással 105 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a bíbor szulfagor disznófejét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Kisebb sebet ejt a bíbor szulfagor agyarával a testeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A bíbor szulfagor szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 szulfagor agyart. 753 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mély szakadékot. Látsz egy olvasztókemencét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy vaskohót. Észreveszel egy halálbokort. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Alex DiMarco orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 2 óndarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy asztrális vortexet. Nyugatra nézve látsz egy Chara-din monolitját. Északra egy Chara-din monolitja van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Friss törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes általad nem ismert nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.
Összefutsz Lezli Nilzen. Sheran tanítványa. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy örökkéval. zafírját, egy ryuku karvédőt, egy vassisakot, egy virág szimbólumot és egy zinthurgirtó éremet visel. Fegyverzetét egy Földrengető trófea, egy varkaudar felderítő trófea és egy ryuku csapásvezető trófea színesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy teknőcpajzsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd goldugar.
Köszöntitek egymást, aztán tovább.

(Továbbmész...) [116,37] Az alacsonyhegység átvált magashegységbe. Elérkeztél a keleti trollkeltető zóna határához. Minden tele van figyelmeztető táblákkal, mint pl. "A TROLLOK ETETÉSE TILOS". Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy vadtroll. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Marokra fogva a Brod buzogányát a másikra rontasz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a vadtroll ragyás bőrét. (2 támadással 70 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a vadtroll bal vállát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A vadtroll karma a fejed mellett suhan el! A vadtroll állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A troll teste sziklává keményedik, és egy irtózatos dörejjel felrobban. Éles sziklarepeszek záporoznak rád (-4 életpont)! A vadtroll összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 236 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 83, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Ellenfeled ezúttal egy Thargodan csontváz.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 12 életpontot sebeztél. Megmarkolva a Brod buzogányát ellenfeledre támadsz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a Thargodan csontváz testét. (3 támadással 109 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a Thargodan csontváz görbe csontjait. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a Thargodan csontváz megcsapja a fejedet. (2 támadástól 29 életpontot vesztesz.) A lény elszívja életenergiádat, és magát gyógyítja! 14 életpontot vesztettél. Brod buzogányával megcsapod a Thargodan csontváz bizarr csontjait. (1 támadással 37 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted a Thargodan csontváz görbe csontjait. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A Thargodan csontváz csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 36 életpontot vesztesz.) A Thargodan csontváz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 1 385 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 183, sebződés: 79, gyógyulás: 0, összesen: -79 ÉP}

Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy Thargodan csontváz.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 6 életpontot sebeztél. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Brod buzogányával többször kegyetlenül megütöd a Thargodan csontváz bal lábát. (3 támadással 108 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a Thargodan csontváz bizarr csontjait. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 30 életpontot vesztesz.) A lény elszívja életenergiádat, és magát gyógyítja! 16 életpontot vesztettél. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a Thargodan csontváz fejét. (2 támadással 73 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a Thargodan csontváz bal oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A Thargodan csontváz többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 34 életpontot vesztesz.) A Thargodan csontváz szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 1 385 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 217, sebződés: 80, gyógyulás: 0, összesen: -80 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 megsemmisítőt. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 56 (limit: 305), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 4293.
(Feltételes gyógyítás:) Hosszas kutatómunkával sikerült felfedezned egy langusz fát. Begyűjtesz róla néhány levelet. Óriási szerencsédre találsz pár fekete szőrhernyót is. A hernyókat egyenként becsavarod egy-egy levélbe, majd határozott mozdulatokkal belakmározod a finom falatokat. Az éhségedet ugyan ez a koszt nem csillapítja, valami másra azonban nagyon alkalmas. (+19 életerő.) Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Az álmodozás a gondolkodás vasárnapja. Ma jubilálok. KÁRÁSZ. " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy asztrális vortexet. (ld. enc.) Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy mély szakadékot. Nyugatra egy Chara-din monolitja van. Északnyugatra egy oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. [60 pontot használtál fel, van még 17.]

m 1 4 mozogsz északkeletre, délre
[117,36] Magad mögött hagyod a hófödte csúcsokat. A terep már csak alacsonyhegység. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Délre nézve látsz egy oltárt. Északra egy olvasztókemence van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Egy élőholt quwarg áll veled szemben.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 11 életpontot sebeztél. Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Vad csatakiáltással, felemelve a Brod buzogányát a másikra rontasz. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt quwarg jobb hátsó lábát. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod az élőholt quwarg torát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 21 életpontot vesztettél. Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt quwarg bal középső lábát. (3 támadással 88 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod az élőholt quwarg fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, az élőholt quwarg többször is megmar! (2 támadástól 39 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 20 életpontot vesztettél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 185, sebződés: 102, gyógyulás: 0, összesen: -102 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [10 pontot használtál fel, van még 7.]

* 1. BP: h 2107 0 0 használod a 2107. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 2.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 29, 9, 24.
Elvégzed a rituálét, melyre csak igen kevés sámán képes a világon: erőt gyűjtesz az Élet Forrásából. (+1 max. ép.) Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól rutinos, rafinált kalandozó helyett profi, nagy tudású harcos. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +4 max. varázspont, +9 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 2 képesség-pontot.
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebből a következő körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 183 pontot. A következő körben tehát 185 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SÖTÉT TEKERCS (535. TÁRGY)
A kezedbe nyomnak egy Sötét Inkvizíció pecsétjével ellátott ébenfekete csontberakásos pergament. Elolvasod és megborzongsz a szentségtelen igék láttán. Mégsem tudod eldobni, inkább úgy döntesz, ez a tárgy érdemes arra, hogy később is tanulmányozd. Boldogan elteszed, és reménykedsz, hogy kíváncsiságod nem sodor megint bajba.

TÉFEA MAGOFLUX (98. SZÖRNY)
A téfea magoflux egy kb. másfél méter magas, sárgás, részben áttetsző bőrű, embrióra emlékeztető lény. Ez az aránylag ártalmatlan szörny nagy csapás a mágiahasználókra: csípésével varázsenergiát szív el áldozatából, így táplálkozik. Ezt az energiát sebeinek gyógyítására, ha ép és egészséges, akkor a további csapásokat felfogó energiamező képzésére fordítja. Ertylben a legendák szerint valaki egy éjszaka szabadon engedett a mágustanoncok szállásán egy téfeát. Mire egy teljes osztályt lemészárolt, már olyan erőssé vált, hogy csak 100 elit lovag volt képes végezni vele. Szerencsére csak sötét helyeken, vagy a gőzös-árnyas mocsarakban található meg. Agyát nagyra értékelik az alkimisták, de ha nem tudod tartósítani valahogy, akkor felesleges kivágnod, mert egy fél napon belül úgyis megromlik.

TÉFEA-AGY (172. TÁRGY)
A téfea magoflux agyának kimetszése különösen gusztustalan feladat. És a kimetszés nagyon kevés, ha nem tudod az agyat tartósítani: néhány nap múlva már csak fertelmes bűzű massza lesz belőle. A tartósításhoz 2 csepp spirituszt kell felhasználnod.

VADTROLL (70. SZÖRNY)
A vadtroll cseppet sem hasonlít az izomkolosszus, szende, intelligens (??) troll kalandozókra. Az ő bőre ragyás, zöld, hajlott háttal jár, hosszú fogai és még hosszabb karmai vannak. Bár kinézetre elég nyápic, jóval több erő lakozik benne, mint az "elsatnyult szelíd trollokban". A kapott sebzéseket fenomenális iramban regenerálja vissza, ezért nem könnyű elbánni vele. Állítólag a tűz a legjobb módja az elpusztításuknak.

MEGSEMMISÍTŐ (1540. TÁRGY)
A káoszra! Pedig micsoda pénzt kaphattál volna a Yaurr hadvezetéstől egy valódi ryuku császári parancs átadásáért! Sajnos Ayagira Tanakának maradt egy másodperce, hogy ezt a henger alakú, tenyérnyi eszközt beüzemelje. A megsemmisítő mindig a tartalmával együtt válik semmivé... Ha valamilyen csoda folytán sikerül épségben megszerezned, az csakis azért lehet, mert épp üres volt. Persze a magad javára is fordíthatod a felfedezést, hiszen ez a csodás kütyü nem válogat a beléhelyezett tárgyak között. A H 1540 parancs hatására a megsemmisítő magával együtt porrá omlasztja a második paraméterben megadott tárgyadat (legyen az akár átkozott is). A művelet 2 TVP-be kerül, és a harmadik paraméterben megadhatod a kívánt mennyiséget is.

ASZTRÁLIS VORTEX (2324. TEREPTÁRGY)
Gigantikus méretű energiahurrikán tombol előtted. Ha nem beszélnének mindenhol erről, magadtól biztos nem jönnél rá, hogy ez bizony egy asztrális vortex! Igen furcsa, hogy betüremkedett a mi világunkba, láthatóvá vált, és formát öltött, amikor ilyesmi csak az asztrálsíkon kellene, hogy előforduljon. Az egyetlen lehetséges magyarázat, hogy valami megzavarta a tér-idő szövetét! Ahogy ott bámészkodsz, egyszercsak egy alig kivehető, óriási szellemarc jelenik meg a vortex belsejében, és megszólal:
- üdvözöllek, halandó! Ezen a világon még nem ismernek, de én mindent tudok a világotokról. Képes vagyok létrehozni... dolgokat. Nemrég volt egy vízióm egy szörnyű katasztrófáról, ami elpusztíthatja a világotokat! Ha felkészültök, talán lehet némi esélyetek. Ehhez létrehoztam nektek, kalandozóknak egy próbát. Egy komplex földalatti labirintusrendszert, amit nevezzünk a Végzet Vermének. Járd végig a Verem összes szintjét, és kellő tapasztalatra teszel szert, hogy ezzel a veszéllyel szembenézz! Először is készítsd el a Végzet Kulcsát, amelynek segítségével Ghalla bármely pontjáról egy szemvillanás alatt elteleportálhatsz a Verembe. A kulcsot csakis itt, az asztrális vortex közelében tudod elkészíteni. Szükséged lesz egy misztikus mágikus tárgyra, amelyet a vortex képes a megfelelő anyagúra formázni. A kulcs varázserejét pedig az élő szövetek különleges keveréke fogja megadni. Sok sikert!

KARAKTERLAP

Glod Glodsson, egy kopasz, csillogó szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Bőröd bronzként csillog. Fairlight hűséges követője vagy. Papi hited: 31. A Vashegyek Nemzete (#9122) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 43. fordulód.

Erő: 20 (29) Szint: 16 Merészség: 7/5 Magasság: 122 cm
IQ: 13 (35) Támadás: 30 Agresszió: 4 Testsúly: 76 kg
Ügyesség: 13 (22) Védekezés: 24 Menekülés: 30 % Életkor: 64/64 év
Egészség: 26 (33) Életpont: 465/124 Jellem: semleges Tul. pont: 2
Szerencse: 17 (24) Varázspont: 309/50 Pénz: 1109 arany Kép. pont: 4
Tudatpont: 21/3 EFejl: 30
Eddig összesen 326 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 9 211 TP-t kaptál. Jelenleg 129 155 TP-d van. A következő szinthez még 50 845 TP szükséges. Trófeáid: dermesztő lidérc, élőholt sullár, Öregsámán Krough. A 30. fordulódban 7000 arany került a bankszámládra. 7035 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 1/62 ütőfegyverek: 19/72 (+27%) lőfegyverek: 5/43
dobófegyverek: 2/56

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << Brod buzogánya (#1735) << Trákin csákánya (#367)
Óvatosság (labirintusokban): 0
117,36 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 117

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 718 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5/66 (+22%) 2. nyomkövetés: 6/85 (+55%) 3. mászás: 5/36 (+9%)
4. csapdakészítés: 13/34 (+32%) 5. csapdaészlelés: 1/53 6. gyógyítás: 11/41 (+22%)
7. titkosírás: 1/10 8. felderítés: 8/5 9. teológia: 3/6 (+9%)
10. taumaturgia: 10/32 (+25%) 11. zene: 1/38 12. szörnyismeret: 3/0
13. zárnyitás: 1/25 14. vadászat: 1/23 15. bányászat: 9/2 (+84%)
16. testépítés: 1/83

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot )
mászol max. 24 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
hegymélyi lidérc (#7084)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
14. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
hhaar burka (#32)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Áldozz fel számomra két grifftojást.
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Építs számomra újabb oltárt.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 5, 6, 19, 46, 47, 48, 49.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 6, 16.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
törpszellem áldása (134)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
törpe ősök segíts. (316)
földmágia (357)
tábori kiképzés (380)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
testvéri segítség (411)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 30 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 365 TU szükséges.)

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Vágófegyverek
1 bronzpenge (#126) 1 + csatabárd (#555) 1 kőkés (#6)
1 + törpe szekerce (#1105)
Ütőfegyverek
1 * Brod buzogánya (#1735) 1 csontpálca (#329) 1 * harci kalapács (#174)
1 kőkalapács (#13) 1 Trákin csákánya (#367)
Lőfegyverek
1 parittya (#18)
Lövedékek
13 ubuk tüske (#131)
Dobófegyverek
1 mérg. vas dobónyíl (#190)
Páncélok
1 rőtmanó kacagány (#714) 1 * vasvért (#164)
Sisakok
1 bőrsisak (#57) 1 * Krough fejdísze (#1570) 1 vassisak (#160)
Köpenyek
2 * Fairlight köpenye (#303)
Kesztyűk
1 * lánckesztyű (#230) 1 mászókarom (#78) 2 tankány karom (#237)
Övek
1 * bíbor erőöv (#291)
Csizmák
1 * varkaudar csizma (#317)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 igazgy. fülbevaló (#197)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 0+1)
1 ametiszt medál (#275) 1 ezüst nyaklánc (#117) 1 trófea nyaklánc (#196)
1 * villám szimbólum (#145)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 ezüst karkötő (#158)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 aranygyűrű (#193)
Ékszerek/ruhadíszek (max. felvehető: 5, felvéve: 0+1)
1 * mind. kristálya (#2264)
Löttyök és porok, tartóstul
2 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 19 csepp tinta (#101), fér még: 1]
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
2 huhogó bibe (#332) [bennük 4 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 20]
3 kavadu iszák (#25) [bennük 7 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 23]
3 sullár hólyag (#168) [bennük 20 csepp spiritusz (#170), fér még: 40]
2 uzbány csőr (#169) [bennük 9 csepp ugh méreg (#166), fér még: 15]
3 vizestömlő (#3) [bennük 7 korty víz (#27), fér még: 53]
1 zöld üveg (#82) [benne 6 csepp ragasztó (#83), fér még: 14]
Eszközök, használati tárgyak
4 aranypikkely (#415) 1 ásó (#34) 1 + Beholder csapda (#2107)
1 bronzkulcs (#76) 1 csontkulcs (#74) 1 + deus ex machina (#1)
1 dobóháló (#221) 2 éjkő (#2369) 10 Fairlight szütyője (#2108)
8 fáklya (#36) 44 kaja (#2) 5 kötél (#92)
25 krónika (#1725) 10 leviatán hólyag (#2182) 1 megsemmisítő (#1540)
1 moa varázsdoboz (#1133) 1 nagy bronzkulcs (#185) 1 ork csodaszer (#1228)
1 rézkulcs (#75) 1 súlyzó (#347) 1 szeksztáns (#32)
1 tatu dob (#234) 1 távcső (#42) 2 tüskecsapda (#242)
101 varázskő (#305) 1 vaskulcs (#183) 2 zárnyitó készlet (#39)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 álompor (#396) 6 amniosz (#203) 2 antilopbőr (#48)
6 aurach fog (#657) 3 bordacsont (#16) 1 csuklyavirág (#133)
2 darázsszárny (#652) 1 dorony tüdő (#212) 1 dözmöng szív (#122)
6 drótszőr (#37) 3 ezüstdarab (#326) 6 fekete gyöngy (#99)
6 főnixtoll (#563) 2 grifftojás (#179) 3 gyíkfű (#201)
9 gyöngymangó (#135) 2 hebrencs állkapocs (#130) 15 kaktusztüske (#114)
1 karbin plazma (#199) 1 királygyík bőr (#44) 2 lajhár csont (#236)
3 lapkorong (#80) 2 lidércesszencia (#1074) 39 madártoll (#112)
2 magszim bél (#103) 4 mandibulapenge (#125) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
6 óndarab (#85) 2 ormánygőte csont (#21) 8 pirkit (#153)
1 pular kristály (#239) 7 rézdarab (#70) 1 rókafarok (#124)
6 sallank karom (#128) 1 smirglilevél (#29) 12 sünmedve tüske (#14)
1 szárnyas hernyó (#69) 6 szulfagor agyar (#677) 4 szvó-ektoplazma (#151)
1 téfea-agy (#172) 3 vadász tatu bőr (#15) 2 varányszem (#30)
2 varkaudar csont (#1113) 5 vasérc (#152)

Összsúly: 130.65 kg Megterheltség: 77%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 133 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 250 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bőrpáncél (#51) 1 kaja (#2) 2 spiritusz (#170)
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
29 arany (#50) 1 megsemmisítő (#1540) 2 óndarab (#85)
2 szulfagor agyar (#677) 1 téfea-agy (#172) 1 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

113 114 115 116 117 118
35
36
37
38
39
40
41
(114,39) dombi yeti (#366), vaskohó (#155), 29. jellempróba, érclelőhely
(114,40) bibircsók-óriás (#120), mély szakadék (#154), oltár, téfea magoflux (#98)
(115,38) bíbor szulfagor (#358), mély szakadék (#154), olvasztókemence (#86), oltár, vaskohó (#155), halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), művészi porolit (#720), érclelőhely, Lezli Nilzen (5914. kalandozó)
(115,39) bibircsók-óriás (#120)
(116,37) vadtroll (#70), Thargodan csontváz (#297), asztrális vortex (#2324)
(116,38) földsárkány (#359), Thargodan csontváz (#297)
(117,36) élőholt quwarg (#202)

Üzenet küldése a karakternek