49. forduló, 51. forduló, Lorelai összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. ápr. 12. 9h:19'
EZ A 64. JÁTÉKHETED, 50. FORDULÓD
65. játékheted kezdete: ápr. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1731
SZÁMLA : XXXX

LORELAI KALANDJAI


7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [111,12] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+8 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+20 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). A lottó 654. hetének nyerőszámai: 13, 3, 22. 1 db 0 találatos szelvényed volt.
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy szintszívó nyomok után kutattál. Hiába. Semmi eredmény. [10 pontot használtál fel, van még 219.]

* 1. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 219.]

* 2. KP: használod a 201. tárgyat
Sajnos nincs nálad elég gyíkfű. [0 pontot használtál fel, van még 219.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[112,12] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy. Találsz egy gyíkfű csomót.

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [113,12] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy.


(Továbbmész...) [114,12] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy.
(Feltételes támadás:) Egy szintszívó! Ezt kerested. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 18 életpontot sebeztél. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 taumaturgia). Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.) Elszántan a másikra rontasz. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a szintszívó testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal kilukasztod a szintszívó jobb lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szintszívó összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 280 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Nini, egy quwarg! Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 189.]

m 2 1 mozogsz keletre, északkeletre
[115,12] Füves síkságra érkeztél. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Átlépted az Őslénypark mágikus energiakerítését. Mindenhol hatalmas feliratokat látsz: VIGYÁZAT! ÉLETVESZÉLY! A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Azonnal rájössz, hogy egy tyrannoszaurusz rex ijesztett meg. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy amniosz-fát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Sheran híveié. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...) [116,11] A sík vidéket bozótos váltja fel. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Leah hívői építették. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Ez nem lehet más, mint egy hadroszaurusz. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Oppsz, itt járt már valaki! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek nyugatra. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 169.]

h 645 259 használod a 645. tárgyat
Itt sajnos nincs Fortuna szentélye. Talán letelt a fél év, lerombolták, esetleg rossz helyen keresed. [0 pontot használtál fel, van még 169.]

m 7 7 6 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, nyugatra
[115,10] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Kocsusz hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy törpemammut közeledik. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával párszor súrolva eltalálod a törpemammut ormányát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Agyarával a törpemammut kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával párszor súrolva eltalálod a törpemammut ormányát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a törpemammut oszlopos lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Agyarával a törpemammut a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A törpemammut rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Soha nem gondoltad volna, hogy ha húsz fekvőtámasz után tíz hátraszaltót ugrasz, majd két percig nem veszel levegőt, akkor annak jótékony hatása lehet a szervezetedre. Csak harmadszorra sikerült hibátlanul megcsinálnod, de most már nem kételkedsz. (+39 életerő.)

(Továbbmész...) [114,9] A síkság itt véget ér, és egy ritka erdő kezdődik.
(Feltételes támadás:) Egy trikornis! Ezt kerested. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Egy villámcsapás varázslattal köszönt csatapartnered. 24 életpontot vesztettél. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a trikornis testét. (3 támadással 24 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a trikornis farkát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A trikornis meglök a szarvával. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Patájával a trikornis többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával végigvagdosod a trikornis fehér hátát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a trikornis bal hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad döféseivel a trikornis nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A trikornis rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 44, gyógyulás: 0, összesen: -44 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Megpillantasz egy hasadékot, amiből kis gőzfelhő tör elő. Hatalmas rutinoddal azonnal megállapítod, hogy egy kénes mini-gyógyforrásra bukkantál. Gyorsan inhalálsz egy kicsit, majd könyékig belemártod a két kezed. Egy órányi áztatás után sokkal jobban érzed magad. (+39 életerő.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Friss törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra, friss elf nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [113,9] Tovább barangolsz a fák között. A ritkás lombozaton itt-ott sugárnyi napfény szűrődik be.
(Feltételes támadás:) Egy trikornis! Ezt kerested. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy villámcsapás. 18 életpontot vesztettél. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával végigvagdosod a trikornis fehér hátát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a trikornis jobb oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A trikornis sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (3 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a trikornis jobb első lábát. (3 támadással 32 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja a trikornis szarva. (3 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Patájával a trikornis többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 40, gyógyulás: 0, összesen: -40 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Mint minden tapasztalt természetgyógyász, te is azonnal felismered a talajból feltörő pozitív bioenergia sugarakat. A forrás fölé állsz, és sebesült testrészeidre fókuszálod a gyógyenergiát. A hatás azonnal jelentkezik. (+40 életerő.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Chara-din monolitját. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek keletre, friss elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
[99 pontot használtál fel, van még 70.]

m 7 mozogsz északnyugatra
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [0 pontot használtál fel, van még 70.]

szk 59 keresed az 59. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy pókvadászt. [0 pontot használtál fel, van még 70.]

* 1. BP: használod a 233. tárgyat
Játszani kezdesz a furulyán. Hamis, hamis, hamis! Ezt még a te botfüled is érzékeli. [10 pontot használtál fel, van még 60.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 1 30 fejleszted az 1. tulajdonságodat 30 pontért
Helybenfutás, guggolások, és egyéb tornagyakorlatok segítenek hozzá bicepszeid fejlesztéséhez. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az erőd észrevehetően fejlődjön. [Még 57 TVP-t kell elköltened.] [30 pontot használtál fel, van még 30.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 11, 27, 28.
Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Kicsit bővült az FF parancs. [Vigyázz, kicsit bonyolult, ha nem érted, ne foglalkozz vele, nem jelent hátrányt, ha nem használod.] (ld. enc.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 190 pontot. A következő körben tehát 220 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


FELTÉTELES FEGYVERVÁLTÁS - AHOGY NEKED TETSZIK
A feltételes fegyverváltás ún. valószínűségekkel dolgozik, azaz, nagy biztonsággal mondhatjuk, hogy minden úgy fog történni, ahogy szeretnéd, de néha, ha esetleg nagyon kicsit dob a gép támadásra vagy sebzésre, akkor bizony nem tudod megölni a szörnyet. Az is előfordulhat, hogy csak akkor szeretnél fegyverváltást, ha egyetlen kör alatt le tudod ölni a szörnyet. Ahhoz, hogy több kontrollod legyen, először is leírjuk, hogy pontosan hogyan is működik a feltételes fegyverváltás. A varázslatok és a lőfegyver használat után megnézzük, mennyi ép-je maradt a lénynek. Ezután megnézzük, hogy mennyi lenne az FF-nél beállított fegyverrel ez ellen a szörny ellen a sebzés várható értéke. A várható érték kb. a minimális és maximális sebzés számtani közepe (azaz összegük fele). Ha ennek kétszere (mert ugye két köröd van a harcra) meghaladja a szörny jelenlegi életpontjának 140%-át, akkor bevált a fegyverre. (Azért nem 100%-al számol a program, mert akkor már ha csak egy picit a várható érték alá dob a sebzés meghatározásakor, akkor nem tudod megölni a szörnyet.) Emellett persze van maga a támadás dobás is, aminél szintén feltesszük, hogy várható értéket fogsz dobni. Ha ez a fegyver nem jó, vesszük a következőt, és így tovább, a beKF-elf fegyverig. Ha egyetlen fegyver sebzésének várható értéke sem haladja meg a 140%-ot, akkor a legnagyobb sebzésűt választja a program. A harcművészetnél sajnos nem lehet előrelátni, hogy be fog-e jönni valamilyen technika, és ha igen, akkor az mennyivel növeli meg a sebzést. Ezért a harcművészeknél egy ún. heurisztika hozzáad még valamennyit a sebzéshez, a harcművészet szakértelem függvényében. Persze egy heurisztika sem tökéletes. Mindezt csak azért írom le, hogy érthető legyen, mire jó az új Feltételes Fegyverváltás Kockázata, azaz FFK parancs. Egészen egyszerűen, az FFK-val a fenti 140%-ot lehet átállítani. Ez több dologra is jó. Ha például FFK 200-at vagy még magasabbat állítasz be, akkor láthatóan csak akkor fogsz fegyvert váltani, ha egyetlen kör alatt meg tudod ölni a szörnyet. Ha azt látod, hogy rendszeresen nem vagy képes megölni a szörnyeket a jelenlegi beállítás mellett, akkor is felállíthatod 160-170%-ra. Ha pedig úgy látod, hogy olyan szörnyek ellen sem vált be a program, ami ellen nyugodtan megtehetné (pl. nagy sebzésű balkezes fegyvered, vagy ütés közben is működő sebző varázslatod, képességed van - ezeket az FF nem számolja! vagy pedig a harcművészet szintedre nem számol teljesen jól a heurisztika), akkor vedd le a százalékot 100-120%-ra. Az FFK-t minden beállított fegyveredre megadhatod, tehát FFK 100 200 150 esetén az első fegyveredre 100, a másodikra 200, a harmadikra 150 vonatkozik. Az FFK újbóli kiadása teljesen felülbírálja az előzőt, tehát ne használj pl. FFK 100 0 150 parancsot. Ha nem érthető a parancs működése, akkor kísérletezz vele, és meglátod, melyik érték a legkedvezőbb számodra. Vagy az sem baj, ha nem használod a parancsot, hiszen a feltételes fegyverváltás amúgy is elég optimálisan működik. 50-nél kisebb és 300-nál nagyobb paramétert nem lehet megadni (már ezeknek az értékeknek sincs sok értelme...)

KARAKTERLAP

Lorelai, egy barna, hosszú hajú, zöld szemű gnóm nő vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Ez az 50. fordulód.

Erő: 15 Szint: 6 Merészség: 8/3 Magasság: 106 cm
IQ: 24 Támadás: 5 Agresszió: 3 Testsúly: 39 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 18 Menekülés: 30 % Életkor: 91/91 év
Egészség: 12 Életpont: 113/75 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: -7
Szerencse: 21 (1) Varázspont: 58/0 Pénz: 125 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 134 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 281 TP-t kaptál. Jelenleg 1693 TP-d van. A következő szinthez még 307 TP szükséges. Trófeáid: sullár, tesh alligátor, süvítő rája. A 43. fordulódban 5096 arany került a bankszámládra. 5274 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 14 ütőfegyverek: 1 dobófegyverek: 7

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 9 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 3 5. gyógyítás: 25 6. felderítés: 1
7. taumaturgia: 10 (+1) 8. zene: 1 9. szörnyismeret: 2
10. vadászat: 3

FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 39% életerő alatt 23 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 12)
trikornis (#104), szintszívó (#96), téfea magoflux (#98), ryuku gárdista (#360)
Barátságosság (aktív: 6, max: 12)
Vemhes Guppi (#4528), fémbontó szójer (#150), fabontó szójer (#71), hadroszaurusz (#162), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
1. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 kaja (#2) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 szvó-ektoplazma (#151)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(112,12) gyíkfű csomó (#200, belőle készíthető: #201)
(113,9) trikornisok (#104), Chara-din monolitja (#534)
(114,9) trikornisok (#104)
(114,12) szintszívók (#96)
(115,10) 25. jellempróba, művészi porolit (#720), törpemammut (#115)
(115,12) tyrannoszaurusz rex (#160), amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), Sheran oltár, Chara-din monolitja (#534), egy ismeretlen isten rúnaköve
(116,11) Leah oltár, hadroszaurusz (#162)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Lorelai 50. fordulója

Szörnyek

lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) ormánygőte (#18) kavadu (#19) mérges pók (#20) drótszőrű pincsi (#22)
grákó denevér (#25) királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30)
woor-antilop (#31) sünmedve (#33) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) zombi (#49)
technokolin (#50) gyíkember (#51) bo-skorpió (#54) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62)
umor-pióca (#63) varkaudar (#64) goldugar (#65) húsevő magszim (#67) móleon (#68)
fabontó szójer (#71) óriás skorpió (#72) garokk (#73) tintacsiga (#74) zoloboo (#77)
spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) gyilkos sallank (#85) kaffogó hebrencs (#88) alpesi tehén (#91)
púpos burástya (#92) szintszívó (#96) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) sullár (#101)
uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111)
sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116)
mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) homokféreg (#121) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132) agglomerátor (#138)
proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) arató csattanat (#144) kardfogú fülemüle (#146)
fémbontó szójer (#150) kardszárnyú pocok (#152) quwarg királynő (#153) nukleáris cickány (#155) tyrannoszaurusz rex (#160)
hadroszaurusz (#162) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) élőholt quwarg (#202) tormikus egér (#218)
manaelementál (#290) ork sámán (#345) khór darázs (#348) északi aurach (#350) halálmadár (#351)
láplidérc (#352) tesh alligátor (#353) dűnekukac (#357) ryuku gárdista (#360) fekete amőba (#364)
rőtmanó berzerker (#369) csontlepke (#746) csodabogár (#755) alattomos manó (#756) köpködő bruhatag (#773)
Mallon (#960) Pikoló (#7010)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) csontkés (#11) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29)
varányszem (#30) smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) grákóbőr (#41) távcső (#42)
tükör (#43) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rát-fa (#77) mászókarom (#78)
korongfa (#79) lapkorong (#80) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) olvasztókemence (#86)
bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bakkura csizma (#96)
rákpáncél (#97) vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104) rövid íj (#107)
nyílvessző (#108) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119) rókafarok (#124)
mandibulapenge (#125) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) gyöngymangó bokor (#134)
gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148)
grok-képződmény (#149) szent jogar (#150) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152) pirkit (#153)
mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156) ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159)
vassisak (#160) mászókampó (#165) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168)
uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171) téfea-agy (#172) nekrofun (#173)
márványtorony (#175) szopógödör (#177) ezüst gyűrű (#180) vashegyű lándzsa (#182) gyíkfű csomó (#200)
gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207)
dobóháló (#221) láncing (#222) orgyilkos tőr (#225) obszidián karkötő (#229) lánckesztyű (#230)
acélpengőke (#231) furulya (#233) lajhár csont (#236) tüskecsapda (#242) nyílcsapda (#243)
fekete bőrcsizma (#247) bumeráng (#249) templom (#256) szopókő (#259) cru formázó minta (#300)
ezüsttőr (#322) huhogó bibe (#332) acéltű (#334) phua-kúp (#372) Eldaran karkötője (#373)
fény szentélye (#376) halcsont (#390) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396)
főutca (#399) ház (#400) aranypikkely (#415) Vlagyimir szobra (#433) törpe bánya (#435)
barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488) sárkánytanya (#492) kihívás tornya (#502)
varkaudar szablya (#516) Chara-din monolitja (#534) Fortuna szentélye (#645) kulcskarika (#648) darázsfarok (#654)
aurach fog (#657) aurach bőr (#658) alligátorbőr (#661) lápi hajlék (#670) nyomkereső talizmán (#671)
hibátlan gyémánt (#680) elf kósza háza (#681) orvosságos zacskó (#682) elf tekercs (#683) tímárkunyhó (#684)
rinóbőr öv (#685) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) csontamulett (#711) művészi porolit (#720)
csodák kútja (#1096) varkaudar csont (#1113) párducbőr övtáska (#1117) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218)
kis mágneses bigyó (#1266) Kaldor varázspora (#1272)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek