6. forduló, 8. forduló, Vordin Severax összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. nov. 22. 10h:34'
EZ A 7. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

VORDIN SEVERAX KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [22,-12] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 2. pontnál. Hatalmas pusztában gyalogolsz, minden kihalt. Egyszer csak hatalmas csatazajt hallasz. A hang irányába nézel: Egy hatalmas Chara-din hívőkből álló sereg közeledik. De valami furcsa: nem masíroznak, inkább futnak és már fegyvereik sincsenek. Előveszed a kukkert. Látod az arcukon a kétségbeesést és a rémületet egyértelműen esélyük se volt. Aztán távolabb megpillantasz néhány kőszobrot. Ettől? Kérded magadban. Aztán visszaemlékezel gyerekkorodban hallott legendákra. Ezek ők: A Földelem Urai.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+17 életerő.)

lm 1 mozogsz 1
Visszaérkeztél a barlang kijáratához. Kikapaszkodsz a napfényre. Már épp itt az ideje, kezdett klausztrofóbiád lenni! Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
[5 pontot használtál fel, van még 135.]

kt 45 1 elkészíted a 45. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 kis bőrpajzsot. [25 pontot használtál fel, van még 110.]

kf 45 2 kézbeveszed/felveszed a 45. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a kőkést, majd a bal kezedbe veszed a kis bőrpajzsot. [0 pontot használtál fel, van még 110.]

kt 19 10 elkészíted a 19. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 kerek követ. [10 pontot használtál fel, van még 100.]

m 1 mozogsz északkeletre
[23,-13] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy sebesült óriás sáska közeledik. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad az óriás sáska rovartestét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod az óriás sáska testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az óriás sáska összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 10 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 91.]

kt 13 1 elkészíted a 13. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 kőkalapácsot. [12 pontot használtál fel, van még 79.]

m 1 mozogsz északkeletre
[24,-14] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy xantusz-kaktuszt. Egyszercsak megpillantasz egy mély üreget. Ahogy közeledsz, a fekete lukból segélykérő kiáltásokat hallasz. A csapdába egy törpe esett bele, és nem tud kimászni! Ahhoz, hogy segíteni tudj a szerencsétlenen, egy kötélre van szükséged, és 10 TVP-re (1. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy szárnyas gömböc. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a szárnyas gömböc testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[9 pontot használtál fel, van még 70.]

kt 114 3 elkészíted a 114. tárgyat (3 darabot)
Begyűjtöttél 3 kaktusztüskét. [9 pontot használtál fel, van még 61.]

m 1 mozogsz északkeletre
[25,-15] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy gonyolék. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a gonyolék testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A gonyolék összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) A fák között apró kunyhó bújik meg. Közelebbről látod, hogy a kémény-nyíláson kevés füst száll fel, jelezve, hogy valaki lakik itt. A viskó körül farönkökre állatbőrök vannak kirakva, nyilván szárítás céljára. Első pillantásra látod azonban, hogy a bőrök számodra hasznavehetetlenek, rongyos cafatok. Nyilván ez egy remetelak. (512. épület.)
[9 pontot használtál fel, van még 52.]

be 512 bemész az 512. épületbe
Közelebb mész, hahózva. Félénken pislogó szempár jelenik meg az ajtónyílás sötétjében.
- Hagyj békén, vándor! Magányos remete vagyok, aki igazán csak önmagával tud összeférni.
Komoly rábeszélés után a remete mégiscsak előmerészkedik. Látod, szakadt rongyokat visel, ápolatlan a külseje, fürdőt, borotvát már évek óta nem látott. Mesélsz neki a világ dolgairól, de úgy látszik, a remetét ezek a dolgok nem igazán érdeklik. A beszélgetésből azonban kiderül, hogy már más vándorok is jártak erre, és néha hírekkel traktálták a szerencsétlen fickót. Próbálsz valami használhatót kihúzni a remetéből. Megtudod, hogy a legtöbbek szerint két nagyon egyszerűen beszerezhető alapanyagból, botból és kőkésből rengeteg dolgot lehet csinálni, ezért érdemes mindig magadnál hordani ezekből. Megköszönöd a szerény segítséget. Elbúcsúzol tőle, aztán folytatod utadat. [5 pontot használtál fel, van még 47.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[26,-14] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy kaszabolósáska nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Nem találtad el. Meglengetve a kőhegyű lándzsát a másikra rontasz. Kőhegyű lándzsával eltalálod a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A kaszabolósáska fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával felnyársalod a kaszabolósáska bal hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Jobbra-balra szökkenve osztja a kaszabolósáska nehezen védhető csapásait. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [27,-13] Még mindig füves síkságon vagy. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy csontlepke. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a csontlepke testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Kőhegyű lándzsával jól megszúrod a csontlepke színes szárnyát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontlepke harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál rajtad. 1 életpontot vesztettél. Nem találtad el! A csontlepke megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál rajtad. 4 életpontot vesztettél. Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [28,-12] Továbbra is síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy rambó bogár. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a rambó bogár jobb oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Megmarkolva a kőhegyű lándzsát a másikra rohansz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a rambó bogár egy ízeltlábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Messziről észreveszel egy kisebb épületet, amely a síkság közepén áll. A fura, keleties stílusban épült pagoda alighanem letelepedett kobuderáknak nyújthat hajlékot. (533. épület.)
Összeakadsz egy szőke, hosszú hajú, kék szemű elf férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Egy bőrpáncélt visel. Fegyverzetét egy rájanyék trófea díszíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy fúvócső.
Összeismerkedtek. Az ő neve Hodor. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
[27 pontot használtál fel, van még 20.]

be 533 bemész az 533. épületbe
Amint közelebb mész, két rezzenéstelen tekintetű kobudera bukkan elő. Az ablakokból és más helyekről érzed, hogy további, láthatatlan szemek figyelnek. Biccentesz feléjük, mire ők is üdvözölnek. Beszédbe elegyedtek. Megtudod, hogy a kobudera család már régóta él ezen a környéken. Békés földműveléssel foglalkoztak, de a családban van jónéhány fegyverforgató is. Mostanában egyre gyakrabban tűnnek fel a környéket fosztogató Baar-orkok. A harcművészet, úgy tűnik, nem elegendő védelem az ugyan primitív, de komoly számbeli fölénnyel rendelkező bandákkal szemben. Amikor segítséget ajánlasz, csak mosolyognak, de aztán büszkeségét leküzdve, az idősebbik kobudera megszólal:
- Hatékonyabban tudnánk harcolni, ha volna néhány fúvócsövünk. Nagyon hálásak lennénk, ha tudnál legalább hármat szerezni ebből az igen hatékony fegyverből. Innét keletre van egy ormánygőte-fészek. - felületes ígéretet teszel a kobuderának. Búcsút intesz a kobudera tanya lakóinak, aztán továbbindulsz. [5 pontot használtál fel, van még 15.]

dx 3 repítsen a d.ex.m. 3 lépésig
Mentálisan összpontosítasz. Igen, a következő pillanatban érzed, létrejött a kapcsolat a deus ex machinával! Utasítod, hogy vészhelyzetben 9 mérföldre repítsen el. [0 pontot használtál fel, van még 15.]

tno 1 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 15.]

kno 1 képesség-növelés 1
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 rejtőzködés.)
[0 pontot használtál fel, van még 15.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Lestrapálva a nap eseményeitől, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe.
Most, hogy már valamennyire megismerted a különböző terepfajták adta lehetőséget, kitalálod, hogy hogyan rejthetnél el tárgyakat, és hogyan találhatnád meg a mások által elrejtetteket. (ld. enc.) (Ezt a parancsot az ingyenes játékban még nem használhatod.)
Ebben a körben 15 pontod maradt, ebből a következő körre 15 pontot vihetsz át. Kapsz még 141 pontot. A következő körben tehát 156 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÓRIÁS SÁSKA (27. SZÖRNY)
A bozótos vidékeken élő, nagyra nőtt sáskát méretén kívül egy igen fontos részlet különbözteti meg parányi (ám nagy tömegben élő) rokonától. Nevezetesen az, hogy nem növényeket eszik. Igen, kitaláltad, húst! Gondolkodtál rajta, hogy Te is húsból vagy? Na ugye, érted már, miért köt beléd ez a hatalmas rovar...

TÁRGYAK ELREJTÉSE
Ha eldobsz egy tárgyat valahol a szabadban, akkor minden arrajáró kalandozónak és szörnynek van esélye rá, hogy megtalálja. Ha viszont alaposan elrejted, akkor szinte bizonyosan csak az fogja megtalálni, aki tudja, hol van. Ehhez egy tetszőleges kétjegyű "számkódot" kell megadnod a D parancs harmadik paramétereként. (Az első számjegy ne legyen 0, tehát ne írj 08-at.) Ez jelképezi a rejtekhelyet. Pl. D 6 1 38 elrejt egy kőkést az adott helyszínen. Az így elrejtett tárgyat egy másik játékos az FV (felvesz) paranccsal gyűjtheti be. Paraméterei megegyeznek a dob parancséval: először a tárgy sorszámát, majd a mennyiséget, végül a rejtőkódot kell megadni. Az imént elrejtett kőkést tehát a FV 6 1 38 paranccsal lehet megtalálni és felszedni. Mivel a kódot Te találod ki, valószínűtlen, hogy az így elrejtett tárgyat valaki megtalálja, hacsak nem úgy, hogy módszeresen átkutatja az adott mezőt. Egy mezőn, egy kódra maximum 255 darab tárgy rejthető el ugyanabból a fajtából. Ez a parancs 4 pontba kerül. Ha a D parancsnak van 3. paramétere, akkor nem 0, hanem 6 TVP-be kerül. Egy mezőn maximum 8 különböző fajta tárgyat lehet eldobni/elrejteni. Ha valaki simán eldob egy tárgyat, 60% esély van rá, hogy örökre elveszett (pl. elvitte egy szörny). Egyébként minden alkalommal, amikor egy játékos az adott mezőre lép, van 10% esélye rá, hogy belebotlik, és automatikusan felszedi. A KUT (kutatás) paranccsal ez az esély növelhető. Paramétere, hogy hány TVP-t költesz a kutatásra. Ez a parancs alaposan átkutatja azt a mezőt, ahol állsz, eldobott és elrejtett tárgyak után, minél több TVP-t költesz, annál alaposabban. Maximum 50 TVP-t költhetsz rá. Előfordulhat, hogy nem akarod nyakra-főre gyűjtögetni a mások által elhajigált szemetet. A feltételes gyűjtés (GYJ) paranccsal megadhatod, hogy mit akarsz összeszedni, és mit nem. Három paramétere van. Az első egy olyan tárgy sorszáma lehet, amely nálad van. Ez azt jelenti, hogy ebből a tárgyból már nem akarsz többet felszedni. Ilyenkor a tárgy száma mellett egy ">" jel jelenik meg. Ha újból kiadod ezt a parancsot, vagy már nincs nálad egy ilyen tárgy, akkor ez a korlátozás törlődik. Ha csak a 2. vagy 3. paramétert kívánod változtatni, ide 0-t írj. A második paraméter egy megterheltség korlátozás. Ha a tárgy felvételével a megterheltséged e fölé a százalék fölé emelkedne, nem veszed fel. 300-at írj ide ha nem félsz a túlterheltségtől. A harmadik paraméter egy érték-korlát: ezentúl csak az ennél értékesebb tárgyakat fogod felvenni. Az érték aranyban van megadva (ami most talán még nem sokat jelent). Ha nem akarsz korlátozást, ide -1-et írj (ugyanis a 0 olyan, mintha nem írtál volna semmit, vagyis nem változtatnád), ha nem akarsz minden szemetet (botot, bunkót, stb.) felszedni, 1-t. Pl. Van két vizestömlő nálad. GYJ 3 90 2 hatására nem fogsz újabb vizestömlőket felvenni, és nem veszel föl olyan tárgyakat, amelyek a megterheltségedet 90% fölé vinnék, vagy értékük 2 aranynál kevesebb. GYJ 4 hatására nem veszel fel több botot. Megjegyzés: A GYJ parancs a KUT parancs működését befolyásolja, valamint azt, hogy mit veszel el egy leölt, tárgyakkal rendelkező ellenféltől. Szörnykomponens-kinyerésnél, ládák felnyitásánál, a KT és FV parancsnál nincs befolyása. A GYJ harmadikként megadott érték-paraméter még egy dologra jó: szabályozza lopásnál, hogy mennyire értékes cuccok közül próbálsz válogatni.

KARAKTERLAP

Vordin Severax, egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű alakváltó férfi vagy. Bőröd teljesen fehér! Ez a 7. fordulód.

Erő: 11 Szint: 4 Merészség: 5/5 Magasság: 180 cm
IQ: 16 Támadás: 3 Agresszió: 3 Testsúly: 88 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 3 Menekülés: 35 % Életkor: 34/34 év
Egészség: 14 Életpont: 79/55 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 30 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 25 TP-t kaptál. Jelenleg 314 TP-d van. A következő szinthez még 186 TP szükséges. Trófeád: királygyík.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 3 vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 3
lőfegyverek: 2 (+1) dobófegyverek: 1

28,77 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 183 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 (+1) 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 6
4. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 3 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 10 TVP-ért

Összsúly: 20.24 kg Megterheltség: 54%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 130 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 kaja (#2) 2 királygyík bőr (#44) 1 szögletes kő (#17)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 kaktusztüske (#114) 4 kerek kő (#19) 1 kis bőrpajzs (#45)
1 kőkalapács (#13)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

21 22 23 24 25 26 27 28 29
-16
-15
-14
-13
-12
-11
(22,-12) az 1. labirintus bejárata
(23,-13) óriás sáska (#27), 27. jellempróba
(24,-14) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), 1. jellempróba, szárnyas gömböc (#12)
(25,-15) gonyolék (#13), remetelak (#512)
(26,-14) kaszabolósáska (#83), 23. jellempróba
(27,-13) csontlepke (#746)
(28,-12) kobudera lak (#533), rambó bogár (#14), Hodor (5762. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek