Beholder Instagram
| Design nélküli honlap, a lassú internetkapcsolattal rendelkezőknek: pure.beholder.hu. |
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk! |
Boldog Új Esztendőt Kívánunk! |
Több dolgot is megváltoztattunk a lopás kapcsán, hogy kiegyensúlyozottabb legyen mind a fejlődés tolvaj és áldozat részről, mind a lopások mértéke.
1. Az NJK-tól történő lopás 700-as csapdaészlelés felett 1% alapfejlődés helyett 2% alapfejlődést ad. Erre természetesen rájönnek a bónuszok, pl. sziklozug ragu, szürkeállomány stb. Ugyanez igaz a lopás szakértelemre 1200 felett.
2. Ezentúl a kihívásos lopás normálisan működik az NJK-kra, azaz fejlődik tőle mind a csapdaészlelés, mind a lopás, és minden fordulóban ki lehet rájuk adni.
3. A csenő manó változott. Szerettük volna jobbá tenni, mert felvetették, hogy gyenge. Ha a tolvaj nem lopott egy tárgyból min. 10 darabot, akkor a csenő manó nem adott semmit. Felmerült azonban a tárgyduplikálás lehetősége. Mégpedig úgy, hogy valami értékes tárgyat felváltva lop két karakter egymástól, és a csenő manó mindig hozzárak néhányat. Ezért a csenő manó ezentúl mindig aranyat ad a sikeres lopáskor. Mégpedig az ellopott tárgyak értékének 15-35%-át. Ez aranyértékben több, mint amit eddig adott, főleg akkor, amikor kevés darabot lop valaki.
4. 100-as csapdaészlelés felett OV 0 beállítással is van esély észrevenni a csapdákat a labirintusban. Ilyenkor a csapdaészlelés fele olyan hatékony, azaz a szakértelem fele számít csak.
Ennek a változásnak két oka volt. Eredetileg azért terveztük ezt, hogy a tolvajoknak adjunk egy kis bónusz, hogy egy jó tolvajnak nem kell a labirintusokban a csapdákkal bíbelődnie OV parancsok kiadásával. Aztán időközben tudomást szereztünk egy olyan "kiskapuról", ami már inkább programhiba. Makrózva, 1 TVP-s labirintusmozgással iszonyatos mértékben lehetett növelni a csapdaészlelést OV 0 beállítással mozogva ugyanazon a csapdán. Ezt olyan durvának tartjuk, hogy már emiatt is szükséges ez a változtatás. Azoktól pedig visszavesszük az így szerzett csapdaészlelést, akik ezt kihasználták. Szerencsére csak pár karakternél fordult ez elő.
5. A lopásnál az aranyérték számolási képlete változott. Ezentúl a program a tárgy aranyértékét felszorozza a darabszámmal. Az így kapott össz aranyérték egy része (nyugaton a teljes összeg, a Kiégett földeken a hatoda) levonódik az effektív lopás szakértelemből. Arany lopásnál ennek csak a fele, hogy ezzel bátorítsuk az arany lopását, ami talán kevésbé hátrányos, mint egy-egy fontos tárgy elvesztése. A tolvajoknak ezentúl lehetősége van beállítani, hogy a lopásainál max. mekkora értéket akar ellopni. Ezt az FL 11 X paranccsal teheti meg, ahol az X a maximálisan ellopni kívánt aranymennyiség.
Pl. Ha valaki a Ryuku szigeteken kiadja az FL 11 500 parancsot, akkor max. 500 aranyig próbál lopni. Ha lop, akkor a program ugyanúgy kidobja az ellopott darabszámot mint eddig. Ha az így kapott (darabszám*tárgy aranyértéke) kisebb mint 500 arany, akkor megpróbálja ellopni. Ha a (darabszám*tárgy aranyértéke) több mint 500 arany, akkor annyit próbál meg ellopni, hogy minél közelebb legyen az összérték az 500 aranyhoz, de ne haladja meg azt. A lopásra mindkét esetben kap (darabszám*tárgy aranyértéke)/5 büntetést. Ha a lopott tárgy arany, akkor 1000-ig próbál lopni, és a lopás büntetése is csak arany/2,5.
Ez az utolsó változás csak kísérleti jellegű. A tapasztalatok függvényében még változhatnak a számok. Várjuk a visszajelzéseket a gyakorlati tapasztalatokról mind a tolvajoktól, mind az áldozatoktól!
|
|