Vissza a Főoldalra
 
  • Játékok
    • ?m=tf
    • http://argumcity.beholder.hu
    • ?m=ov
    • http://www.vegzetur.hu
    • http://www.magiamesterei.hu
    • http://www.kalandokfoldje.hu
    • ?m=sarkany&in=sarkany.php
    • https://www.hkk.hu/hirek/hkk
    • ?m=alomfogo
    • ?m=kgk
    • ?m=puzzle&in=puzzle.php
  • Könyvesbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/beholder_konyvek
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/kartyak
    • https://webbolt.hkk.hu/cimkek/magazin
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/jatekkiegeszitok
  • Olvasnivaló
    • ?m=bolt&in=cikk.php&category=all&tipus=5
    • ?m=ak
    • ?m=sr
    • ?m=bt
    • ?in=cikk.php&category=all&tipus=1
    • ?m=bolt&cikk=4467
    • ?m=bolt&cikk=4468
  • Egyéb
    • ?in=forum.php
    • ?in=galeria.php
    • ?in=letoltes.php
    • ?in=beallitasok.php
    • ?in=szlainf.php
  • Beholder Kft.
    • ?cikk=26
    • ?cikk=28
    • ?cikk=29
    • ?cikk=4477
Webbolt
 
Keresés a cikkeinkben

 
Hírlevél
Feliratkozás Hírleveleinkre!
 
 
Adatvédelmi Tájékoztató
 
 
Ország Boltja helyezéseink
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
 
Ingyen játék!
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
 
Kártyaújdonságok
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK 30 augusztus 23.
Zén Legendái: Dinók július 19.
Hatalom Kártyái – Gigászok június 28.
Zén Legendái: Cápák és polipok május 24.
 
A pillanat képe
Zafír entitás
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Az asztrális tér rejtélyes utazói, brilliáns kék színnel ragyogó manifesztációk." - Encyclopedia Fantasya
Nézz szét a galériában!
 
Legfrissebb hírek
LI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Gigászok paklibemutató: Termik
HKK közösségi program Szolnokon
HKK30 lapbemutató 2. hét
Híresember videója a júliusi versenyről

A lista folytatása...
 
Módosult cikkek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Hatalom Kártyái verseny - 2025. augusztus 16., Debrecen 9.
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
HKK30 lapbemutató 2. hét

A lista folytatása...
 
Fórumok
Elindult a 2025-ös Védnöki program (44)
HKK30 lapbemutató 2. hét (76)
Lapötletek (65149)
Gigászok paklibemutató: Termik (3)
LICIT! (4875)
HKK kérdés? (47509)

További témák...
 
Képeslapkedvencek
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
A vadászkutya
Küldj te is képeslapot!
 
Hirdetések
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
 
Impresszum
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 
Fórum - HKK kérdés? (Hatalom Kártyái: Kérdések) 
     

 Új hozzászólás 
 Növekvő sorrendben 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
 
47389. LuiDragon2025.03.19. 14:08
 
 
Sziasztok!

Ha egy lapon olyan szerepel pl.: ... kapsz egy Kisebb angyalt.
Ez ugye nem előkeresésnek számít (ha jól tudom). Ennek az adott lapnak szintén nalam kell lennie? A pakliba vagy kiegészítőbe vagy ezeken felül vagy elég ezt jelzővel jeleznem?
Ebben kérem a segítségeteket, hogy is van ez, mert még nem világos. Előre is köszönöm!
Üdv: Lui
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47388. Jancsár János (előzmény: eraklon 47387.)2025.03.10. 07:03
 
 
Nem. Az otthonról szőtt álom kijátszása nem célzó forrás.
A képessége a célzó forrás, annak használati költségét csökkentheti a követő.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47387. eraklon2025.03.09. 22:58
 
 
hogy pontosítsak: kijátszása olcsóbítható-e
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47386. eraklon2025.03.09. 22:47
 
 
Az otthonról szőtt álom olcsóbítható tarrgethel?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47385. LuiDragon2025.03.01. 12:19
 
 
Köszönöm a gyors választ!
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47384. Makó g (előzmény: LuiDragon 47383.)2025.02.28. 20:11
 
 
Sorban:
1. Igen
2. gonosz jellemű lapok: dornodon, leah charadin, semleges: sheran fairlight tharr, jó: raia elenios rhatt. A kétszínű lapok tudnak 2 jellemhez is tartozni.
3. Igen, lény játékos vagy épület is lehet
4: Bármikor amikor azonnali varázslatot játszhatsz ki
5: ha bármilyen forrásból kap egy kalandozó +1/+1-et akkor mondhatjuk hogy lépett egy szintet. Ez lehet izomjelző, vagy bármilyen erősödés jelző, de akár olyan külső forrás is mint a kalandozók védőszentje. Nyilván ha +2/+2-t kap akkor lép 2 szintet és így tovább. A különböző források össze tudnak adódni, ha egy kalandozón van 1 izomjelző, 1 +1/+1-es erősödésjelző és kalandozók védőszentjével is játszol, akkor az a kaller effektíve 3 szintet lépett. Ha például valamitől az izomjelző lekerül, akkor már csak kettőt, szóval attól hogy egyszer szintet lépett azt nem tartja meg örökre
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47383. LuiDragon2025.02.28. 13:22
 
 
Jo napot kivanok!
Ujra kezdenék játszani (kb. 20 év után) és felmerült néhany kérdésem:
1. Hagyományos, új nemzedékes versenyen lehet hasznalni a Sokszínűség szabálylapot?
2. Egyenlőre nem talaltam meg, de mi az a gonosz, pozitív, semleges jellem?
3. Ha csak annyi van írva "célpont"...pl sebződik x ÉP-t l. Ennel választhatom az épületet vagy a játékost is?
4. Ezeket a "K", "S", "J", és "E" melyik fázisba lehet akitiválni? (
5. A kalandózóknak a szintlépes most hogyan van? Hogyan lépnek szintet?

A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv: Lui
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47382. Jancsár János (előzmény: Balage 47381.)2025.02.25. 11:43
 
 
A korrekt válasz az, hogy igen, ez valóban nincs benne a Kódex-ben, mert eddig az elmúlt 30 évben még senki nem feltételezte (még a játékvezetés és a fejlesztők sem), hogy ami húzás az egyúttal keresés IS lenne, de ha ez valóban ekkora probléma, akkor természetesen lehet alkotni egy ilyen szabályt.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47381. Balage (előzmény: Jancsár János 47380.)2025.02.25. 11:03
 
 
Bocs, de ezt a prioritas dolgot itt eroltetettnek erzem, nem mennek errefele.
A 4-es pont azt mondja, Alapfogalmak, alapdefiníciók.
A 4.12 (huzas) prioritasa 4.13 (kereses) felett azt jelentene, hogy mivel elobb volt a Kodexben, EZERT ha valami huzas, akkor nem lehet kereses? Ezzel az erovel mindig at kene nezni (versenyen is!) hogy van-e valami elorebb, ami erosebb annal, mint amit nezel, argh.

A szerintem korrekt valasz: igen, ezt mindig is igy jatszottuk, hogy valami nem lehet egyszerre huzas is meg kereses is. Igen, tenyleg nincs benne a Kodexben. Igen, ez egy kis hiba, igazitjuk mindjart (nem ker enni legyen ott).
Teljesen biztos vagyok benne, hogy Gice nem trolkodasbol kerdezte.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47380. Jancsár János2025.02.25. 09:39
 
 
Valóban lehetséges - elméletben - hogy egy cselekvés egyszerre legyen keresés és húzás is. És valóban, sem ez így, sem az ellenkezője nincs külön szabályponttá merevítve. Emellett a szabálypontok sorrendje egyben prioritást is jelent. Ez a Kódex legelején a bevezetőben szerepel. Tehát önkényesen nem lehet kiragadni egy szabálypontot a környezetéből és önállóan alkalmazni. Az egy fejezeten belül lévő szabálypontok egymással együtt alkotják az adott téma szabályozását.
A logikus szövegértelmezésből is ugyanez jön.
Ha húzz, vagy húzhatsz kifejezés szerepel a szövegben, akkor az húzás. Emellett nem lehet húzás az, aminek a szövegében ez a szó nem szerepel. (Erről azért nem készült külön szabálypont, mert nincs olyan lap, ami húzás lenne, de nincs a szövegében a húzz/húzhatsz szó.)
Ha a keress, vagy kereshetsz szerepel a szövegben az keresés. És lehet keresés még az, ahol ez nem szerepel, de... nem írom le megint.
Az erőforrás vagy húzás vagy keresés. Mindkettő akkor lehet, ha ugyanannak a forrásnak a leírása részben húzás, részben keresés. Ilyen lap nincs, vagy ha mégis, akkor ott egyértelműen kereséssé van nyilvánítva az egész forrás.
Kicsit a kákán is csomót keresés érzésem van, de persze, nincs annak akadálya, hogy szabályt hozzunk arról, hogy a macskát ne szárítsd a mikróban, vagy ne menj hátra a lakókocsiban kávét főzni, miközben a tempomat húzza a gázt, és neked kéne vezetni...
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47379. Gice2025.02.24. 23:09
 
 
Mondjuk Sullárral elég jó analógia ez az Isteni döntés, amit bőven használtam lápvidékbe, és senki nem kérdőjelezte meg.
Ennek ellenére a kérdés él, hiszen lehet, hogy eddig volt hibás dolog azt játszani lápvidékbe.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47378. Gice (előzmény: Jancsár János 47375.)2025.02.24. 23:04
 
 
Ez benne van valahol a kódexben, hogy nem lehet valami egyszerre mindkettő?
Én nem néztem meg, de Balázs írta, hogy szerinte ez nincs így lefektetve.
És nem mindegy, hogy lehet-e valami elborult lápvidéket csinálni isteni döntésre vagy nem.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47377. Valkitor (előzmény: pumpesz 47374.)2025.02.24. 21:56
 
 
Köszi a választ, de nekem még mindig nem tiszta. Megnéztem Gomakot, a pontosításához ez van írva: "Mindez a lap szövegének pontosítása és kiegészítése." Úgyhogy továbbra sem értem, hogy Tron'darnáliért nézhetik meg a kezemet és a paklimat, oda noncs ilyen faq írva. Attól, hogy van egy rotált lap ami hasonló, amit nem is ismerek, és ott van egy faq ami arra a lapra szól csak.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47376. Balage2025.02.24. 21:43
 
 
Az a durva, hogy a Kódex konkrétan nem mondja, hogy valami ne lehetne egyszerre húzás és keresés is.
Bár ezt szerintem mindig mindenki így kezeli, hogy ha az egyiknek megfelel, a masikat már meg se nézzük.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47375. Jancsár János (előzmény: Gice 47373.)2025.02.24. 19:57
 
 
Az a pont csak akkor kerul elo, ha a lap szovege nem minositi az eroforrast sem huzasnak sem keresesnek. Ez a lap huzasnak munositi, tehat huzas.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47374. pumpesz (előzmény: Valkitor 47372.)2025.02.24. 17:41
 
 
Ugyanaz az analógia mentén megy, mint az Eltörlés, vagy Gomak megsemmisítő pillantása, ami alatt van FAQ:
"Gomak megsemmisítő pillantásánál mindig meg kell mutatni a kezet is, akkor is, ha máshonnan (pl. asztal, gyűjtő) már megvan az adott lapból a három. A kézhez hasonlóan, az ellenfél pakliját is megnézheti az a játékos, aki a Gomak megsemmisítő pillantását kijátszotta. Mindez a lap szövegének pontosítása és kiegészítése."
"Az Eltörlés (2024) lap esetén meg kell mutatni a kezünket akkor is, ha már máshonnan eldobtuk a 3 lapot, lásd még Gomak megsemmisítő pillantása."

 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47373. Gice2025.02.24. 17:40
 
 
Isteni döntés húzása egyben keresés is? Kódex 4.13.1 alapján úgy gondolom, igen.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47372. Valkitor2025.02.24. 16:05
 
 
Még egy kérdés, ha Tron'dar S képességét hsználják ellenem, akkor az ellenfél megnézheti a kezemet és paklimat, ha a lehetséges 3 lap kisemmiződött? És ha megnézheti, akkor miért? és a Tron'dart faquzni lehetne? Vagy ez valami alapszabály?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47371. Valkitor2025.02.23. 20:59
 
 
Sziasztok, Hajnalsugár nevű főnixxel tudok semlegesíteni a körömben a harci fázisban a feltámadás képességével, ha a gyűjtőmben van?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47370. Jancsár János2025.02.19. 08:22
 
 
Igazad van.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47369. Balage (előzmény: Jancsár János 47368.)2025.02.18. 20:32
 
 
Ahogy annak sem lett volna akadálya, hogy az legyen: "Sebző varázslatokra, sebző hatásokra és _hideg-re immunis (ezek nem hatnak rá)."
És akkor most nem beszélgetnénk erről

(amugy szerintem is olyan 95%-ban ertheto, de ha nincs karaktersporolas valoban, akkor a 99.99% jobb)
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47368. Jancsár János (előzmény: Sityu8411 47367.)2025.02.18. 14:33
 
 
Nem feltétlen csak a karakterspórolás, egyszerű nyelvtan. Azért mutattam egy alternatívát, hogy rámutassak, a készítéskor semmilyen akadálya nem lett volna annak, ha amúgy akarták volna megfogalmazni a lap szövegét. Megjegyzem, úgy a lap hatalmasat erősödött volna.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47367. Sityu8411 (előzmény: Jancsár János 47366.)2025.02.18. 13:33
 
 
"A hatásokra, a sebző varázslatokra, és _hideg-re immunis (ezek nem hatnak rá). "
Ennél a mondatnál fel sem merült volna a kérdés.
Mi is arra gondoltunk hogy sebző forrás csak karakter spórolás történt.
Kösszi a választ
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47366. Jancsár János (előzmény: Sityu8411 47365.)2025.02.18. 07:05
 
 
"Sebző varázslatokra és hatásokra, és _hideg-re immunis (ezek nem hatnak rá). "

"A hatásokra, a sebző varázslatokra, és _hideg-re immunis (ezek nem hatnak rá). "

Értelmezd a különbséget.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47365. Sityu84112025.02.17. 12:58
 
 
Tegnap vácon felmerült egy kérdés fagymágus lapnál :
"Sebző varázslatokra és hatásokra, és _hideg-re immunis (ezek nem hatnak rá). "
A hatásokra szónál a sebző hatásokra vagy minden hatásra gondolt a költő?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47364. Miklós (előzmény: gyurma999 47363.)2025.02.14. 11:33
 
 
Igen emlékszem a Haláljárós bontottra, a bírózások 80%-a ehhez a laphoz kapcsolódott... Természetesen igyekszünk a lapokat, szabályokat a lehető legegyszerűbben, legpontosabban megfogalmazni. De 400 lapból elég, ha 1-2-nél egy (esetleg egyszerűen tűnő) kifejezés váratlan kérdéseket vett fel. Amíg egy lap húz, dobat, sebez, gyógyít, erőforrást ad, sebzős növel, addig sok kérdés nincs. Amikor képességeket, lapokat másolunk, módosítunk, új játékmechanizmusokat hozunk be, akkor viszont mindjárt lesz pár
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47363. gyurma9992025.02.13. 21:53
 
 
Engedtessék meg egy gondolat, elsősorban a fejlesztők felé. Egyáltalán nem bántásból, de kis kritikával. Kellenek a FAQ-ok és a pontos, egzakt megfogalmazások. Máskülönben nehezen fogtok új játékosokat bevonzani. Nektek, akik tizen-huszonéve játszotok a játékkal, netalán fejlesztitek is, elég sok minden egyértelmű. Egy kezdőnek viszont sok minden nem. És lám, hetente alakulnak ki viták tapasztalt(nak tűnő) játékosok között egyes lapok működéséről. Emlékszem, Ősi káosz frissen bontottat úgy kezdtük, hogy a Haláljáró szájbarágósan el lett magyarázva hogy hogyan is működik. Az pedig ne legyen szempont, kedves Miklós, hogy egy lap mennyire játszott. Lehet azért nem játszanak vele mert nem értik
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47362. schumi-hkk (előzmény: Balage 47360.)2025.02.13. 18:12
 
 
viszont ha ezt az analógiát tovább gondoljuk (nem kell mégse passziválni semmit, hiszen a passzív Moa nem paszivizálható), érdemes a kérdés boncolásához hozzá csapni az "áldozd fel:" költséget. -ez csak egy javaslat, hogy a 2 probléma egységes megoldást kapjon. (mivel a pisszavizálós analógia alapján nem tűnik logikusnak hogy fel kelljen áldozni. nem látom a különbséget, de külön kezelve meg simán az lenne az első olvasat hogy a moát fel kell áldozni). -a komment úgy unblokk a téma kiegészítéseként címzem, nem kimondottan Balázsnak. (igen, néha ide-ide nézek még )
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47361. Miklós (előzmény: Balage 47360.)2025.02.13. 14:55
 
 
Az a baj hogy egy ilyennél a Kódex és FAQ nézegetést semmiképp sem úszod meg...
Nem tudom pl. kinek triviális az, hogy a (P) az egy költség, nem pedig a használat feltétele, úgy mint a nagyon hasonló (S) vagy (K) ikon, ami meg nem költség... vagy hogy mit jelent az, hogy "speciális költség" azt is fizetni kell-e ilyenkor, nem csak a normált...
Ami ennél talán jóval fajsúlyosabb, hogy valójában milyen gyakran használnak egy lapot. A Leira előtt és után is volt sok másoló lap, viszont a leira minden pakliban ott volt, ezért rengeteg kérdés volt rá, ezért kellett hozzá kisregénnyi FAQ. Én félek kicsit, hogy a tudásőr nem fog Leirához hasonló karriert befutni.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47360. Balage (előzmény: Miklós 47359.)2025.02.13. 13:18
 
 
Hat, szerintem ha fontosnak erzitek a "minel kevesebb lap tudjon mast, mint ami konkretan ra van irva" dolgot, akkor a lap alapjan eleg egyertelmu, hogy nem lehet, mert ki kell fizetni a masik kepesseg koltseget, es nem tudod 2x passzivizalni. Meg Kodexet se kell nezni, mert ra van irva dolt betuvel.

De nyilvan tietek a dontes, en csak felhivtam a figyelmet, hogy jelenleg ez eleg egyertelmu, hogy nem lehet.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder@beholder.hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.