Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Elementál a pszionikus létsíkról
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
A pszi elemi létsíkján a levegőt tömény pszionikus energia tölti be, minden túlbuzog a mentális kiteljesülésektől. Persze még Elenios leggyakorlottabb avatárjának számára is botor vállalkozás ezen a létsíkon kalandozni, hiszen e létsíkot olyan elementálok lakják, akik nem kegyelmeznek holmi jött-ment betolakodóknak.
Nézz szét a galériában!
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások

A lista folytatása...
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Résföld
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - Semmi
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immunis
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája

A lista folytatása...
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (24)
HKK kérdés? (47084)
Lapötletek (64958)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ...
Nézet:
Ok, akkor így lesz köszi.
Amúgy csak azért kezdtem el picsulni, mert a Huraggin taktikája káoszon szerintem még mindig jó lap és szeretném használni. 3 lap húzása gyakorlatilag.
 
A taktikával ugyanez a helyzet. Amit alap szövege leír, azt kell végrehajtani, és nem szabad tovább költeni, tovább gondolni a verset.
Ezek pakliban lévő lapok. Onnan játszhatom ki őket (ezért nem számítanak kézből kijátszásnak, de ugyanezért számítanak keresésnek). Ha elmozdításra kerülnek a felső három lap közül, akkor így jártam. Már nem tudom kijátszani őket. Pont.
 
Nagyon sok egyedi képességű lap van, ami felrúgja a szabályokat. Nem kell minden ilyen hatást szabályosítani, csak azokat, amelyek előfordulása megszaporodik, vagy általánossá válik, és a szabállyá merevítésük indokolt. Ez egy folyamat.

Gondolj csak a Dermesztés c. lapra. Mikor megjelent a Rúvel hegy kiegészítőben, ez egy egyedi mechanika volt. Most meg általánosan használt szabály vonatkozik a dermesztésjelzőre (így nem is kell leírni a lapon a működését, hiszen azt kiemeltük, és kodifokáltuk).

A "tedd félre" továbbra is egyedi mechanika, szórványosan fordul elő, és az Új Nemzedék készletben nincs ilyen lap (emlékezetem szerint). Emiatt nem valószínű, hogy szabálypontot fog kapni. A lap melletti faq sem túl valószínű, ezért eseti, bírói döntések szükségesek. Ehhez adtam támpontot lentebb.
 
Tehát a lapok működhetnek kivételként, rendhagyóan, ezen nem kell se fennakadni, se emiatt elbizonytalanodni.

Nem akarok szőrszálat hasogatni, de több lap is hivatkozik "félre tett" lapokra és a kódexben nincs semmi erről. Egy sima "kivételek" bejegyzésnél többet érdemelnének szerintem.
Valamint lejjebb leírtam, hogy a Huraggin taktikája nevű lappal továbbra is gondok vannak. Hogyha pakliból dobatással sem lehet piszkálni az általa kiválasztott lapokat, akkor az úgy tényleg nem jó. Kéne egy FAQ rá, hogy az is "félre teszi" a kiválasztott lapokat.
 
A "félretett" lapok kivételt képeznek.
- nem számítanak kézben, pakliban, gyűjtőben, Semmiben és asztalon lévő lapnak sem
- az előző pontból következik, hogy
-- nem lehet őket célozni, eldobatni (sem kézből, sem pakliból dobással)
-- mivel nem minősülnek kézben lévő lapnak, ezért normál módon nem lehet őket kijátszani, kizárólag azon a módon, ahogyan az őket félretetető lap meghatározza
-- szintén az első alappont miatt nem kerülnek a gyűjtőbe/Semmibe, kizárólag akkor, és úgy, ahogyan az őket félretetető lap meghatározza, illetve kijátszásukkal normál módon kerülnek játékba (és onnan a gyűjtőbe).

Általánosságban elmondható azokra a metódusokra, amelyek nem írhatók körül a játékszabályokkal, hogy kivételek, rendhagyó módon működnek. Ilyenkor saját szövegük és/vagy a Kiadó által melléjük tett magyarázat szerint kell őket használni.

Ilyen metódus még a kézből kézbe átvett lapok témaköre is, de lehetne még találni.

A lényeg, hogy:

1.4.2. Egyes lapok, illetve egyes laptípushoz vagy lap-altípushoz, esetleg lapok egy-egy csoportjához tartozó különös szabályok figyelmen kívül hagyhatják, megváltoztathatják vagy felülírhatják a játék alapszabályait és egyes részletszabályait, de továbbra sem mondhatnak ellent az alapelveknek.

Tehát a lapok működhetnek kivételként, rendhagyóan, ezen nem kell se fennakadni, se emiatt elbizonytalanodni.
 
Amúgy általában véve a félre rakott lapokkal mi történik pontosan?
Pl hogyha egy Varázslatlopás (új) lappal félre rakok egy lapot az ellenféltől. Legyen ez pl egy Tudományos felfedezés (Tudós Klán azonnali) (2002). Én kijátszhatom egyszer azt a lapot és ekkor az ellenfél gyűjtőjébe kerül. Ok.
De mi történik akkor, hogyha én nem tudom kijátszani a lapot a kör végéig (pl kapok egy Cselvetést rögtön a Varázslatlopás (új) kijátszása után) és az ellenfél akarná kijátszani ezt a lapot addig, amíg félre van téve?
1. Az ellenfél kijátszhatja egyáltalán ezt a lapot? Kijátszhatja a Tudományos felfedezést végtelenszer is, hogyha akarja, mert nem kerül sosem a gyűjtőbe a lap. Ezzel egy végtelen VP-t adó kombót tudnék adni az ellenfélnek, hiszen a Varázslatlopás (új) ott tartja a lapot a purgatóriumban.
2. Kijátsza és csak simán a gyűjtőbe kerül és elrontja a Varázslatlopás (új) effektjét?
3. Nem játszhatja ki addig, amíg vagy én nem játszom ki vagy véget nem ér a kör?

-A kezében lévő lapok közül hogyha véletlenszerűen választva szeretnék dobatni, akkor a félrerakott lapot választhatom?
-Hogyha egy lap a kézben lévő lapok számára hivatkozik, akkor ez beleszámít abba?
 
Lehet már volt ilyen kérdés de én nem találtam meg.
Az időpajzsos véd az újra kiadót lapok régi verziójától? (pl lélekrezo)
 
Az így igaz.
 
Ha egy ingyen kijátszott gyalázat lemosásával olyan lapot lövök le ami halálsikolyra ad előre kikészített lapot, akkor az a lap nem kerül játékba ugye?
 
Néhány kiegészítő szóval ez az összes kérdés elkerülhető lett volna. Hogyha lesz valaha megint Alapkiadás, akkor javaslom, hogy idézet ne kerüljön rá és akkor lesz rajta bőven elég hely kijavítani ezt a szöveget.
Javaslat egy újrafogalmazásra:

Fordítsd felfelé az ellenfél paklijának a felső három lapját és tedd őket félre. A kör végéig kijátszhatod őket a saját erőforrásaidból, a többi dobd a gyűjtőbe.
 
Néhány kérdés a Huraggin taktikája nevű lappal kapcsolatban:
1. Milyen sorrendben kell visszatenni őket a pakli tetejére a megnézés után?
2. A lap nem azt írja, hogy a paklija tetején lévő lapok kijászhatóak lesznek, hanem azt, hogy egy adott idő pilanatban megnézek onnan három lapot, és ezek válnak kijátszhatóvá. Mi történik a megnézett lapokkal, hogyha a megnézés után kikerülnek az ellenfél paklijából bármilyen módon? Nem írja, hogy csak onnan játszhatom ki őket.
3. Mi történik, hogyha megkeverődik ezután a pakli pl egy újrahasznosítás miatt és továbbra is a pakliban maradnak azok a lapok? Csak akkor lennének kijátszhatóak, hogyha továbbra is ugyanabban a helyzetben vannak a pakli tetején?
4. Csak én nézhetem meg ezeket a lapokat, az ellenfél nem. Hogyha a 3. kérdésre az a válasz, hogy ki kell őket onnan keresni, akkor én túrkálhatok az ellenfél paklijában? Hogyan lesz akkor ellenőrizve, hogy nem mást veszek ki?
 
Jogos. A krakoch kepesseget figyelmen kivul hagytam. A "megut" nyilvanvaloan hamarabb van mint a "megol". Szoval tevedtem. A dontesem tarthato es vedheto lenne ha nincs a krakich kepesdege.
 
A Faq-t módosítottam, nem lehet használni a misztikust jellemek harcán sem.
 
Én ebből indultam ki:

108.1. A lények megöléséhez fűződő kapcsolódó hatások csak azután lépnek működésbe, miután a lény ténylegesen gyűjtőbe (Semmibe) került.


1. A lények megsebzik egymást.
2. Létrejön a krakoch képessége, és gyűjtőbe küldi az iterátort.
3. Mikor a krakoch a gyűjtőbe kerül, az iterátor már nincs játékban, ezért a fenti pont alapján nem a semmibe küldi.

Mondjuk most, hogy a krakochnak már nincs j képessége, az egész dolognak kisebb jelentősége van.
 
A hódításos lapelemzésben ez van írva:

"Konfabuláló Iterátor (6): Bevallom, nem szeretem ezt a lapot, ugyanis mindösszesen annyi funkciója van, hogy két sokak által utált papírt, a Művészek céhét és az Immunis krakochot (utóbbit részben) kezeli. Nagyon nem vagyok oda az ennyire direkt ellenlapokért. Ezzel együtt amíg ezek játékban vannak, addig az Iterátor is előbukkanhat a kiegészítő paklikban.
szerk: a krakochot annyiban kezeli csak, hogy a mágikus támadása miatt le tudja ütni, de mikor a krakoch meghalna, már nincs a játékban, így azt nem fogja a Semmibe küldeni. Attól persze még a halálsikolyra húzunk, ez nem rossz üzlet. Illetve hatékonyan tudja irtani a feltámadó lényeket is. 1-ért 4/3 repül visszaadja magát szerintem alapban sem rossz, a fenti extrákkal kiegészítve nekem ez inkább 8 pontos."

Akkor most melyik a helyes?
 
Annyit módosítanék, hogy elfogadható, ha a faq szelleme alapján születik döntés, mivel a világon semmi más értelme nem lenne használni jellemeken.
 
Bocs, úgy értem, hogy nem, nem jó az ítélet. Persze lehet azt mondani, hogy a "használható jellemeken" az egyben azt is jelenti, hogy felülírja a versenyszabályt, csak nem ez van odaírva.
Ez a faq mindenképp béna
 
Szerintem igen, mert a lap sem szövege, sem faq alapján nem írja felül a versenyszabályt, csak a színkorlátot.
 
sziasztok!

Jellemek harcán használhatok Mardakor misztikussal gonosz jellemű playsetet, ha jó jellemmel játszok?

Se az új, se a régi pakliszerkesztő nem engedi, hogy így rakjam össze a paklit. Ezzel azonban ellent mond a misztikus alatti faq.

Szerintem a faq felülmúlja a pakliszerkesztőt és tegnap Vácon az az ítélet született, hogy ez játszható így.

A kérdésem az, hogy jó ítélet született?
 
Értem. Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
 
130.2. Az asztalon maradó lapok állandóan működő képességei azonnal megszűnnek, ha a lap kikerül a játékból. Az állandóan működő képesség hatásának ilyen módon történő megszűnése mindig megelőzi az esetleges kapcsolódó hatásokat és automatikus képességeket.
 
Huh, ez egy 10/10-es kerdes. Grat!
A kulcsszo a "megol".
108.0. Akkor mondjuk, hogy egy lény megöl egy másik lényt, ha a képességével vagy hátrányával a gyűjtőbe (Semmibe) küldi, vagy bármilyen módon megsebzi azt, és a megsebzett lény az esetleges életmentő cselekvések ellenére közvetlenül ezután a gyűjtőbe (Semmibe) kerül.
Az iterator magikus utesevel meg tudja sebezni a krakoch-ot, azaz meg tudja olni. A definicio szerint a megoles a gyujtobe vagy Semmibe olest egyarant jelenti. Ilyen megkozelitesben: igen.

De nezzuk maskent. Regebben, pontosabban a legutobbi idokig, az uteshez kapcsolodo hatasok nem szamitottak forrasnak. Ez a kivetel ma mar nincs. Az iterator kepessege tehat forras. A krakoch a forrasokra immunis, tehat elvben az itetator kepessege sem hat ra.
Ebben a megkozelitesben az a kulcs, hogy jatekban van-e a krakoch, mikor az iterator kepessege hatna ra. Szerintem nem. Az iterator leuti, nem tudjuk gyogyitani hiszen forrasra immunis, elindul a gyujto fele. Tehat mar nincs az asztalon. Az asztalon marado lapok a gyujtobe kerulesukkor elsokent az allando kepessegeiket veszitik el. Tehat mar nincs forrasimmunitasa, mikor az iterator kepessege utananyul es a gyujto helyett a Semmibe iranyitja.

Szerintem.
 
A Konfabuláló iterátor a semmibe tudja küldeni az Immunis krakochot?
 
liga
 
Nem népszerű, de halottnak sem mondanám. Pont múlt hónapban szinte minden hétvégén bolt Káosz verseny.
 
Sziasztok,,
káosz format kvázi halott? Nincs tervben kicsit felvirágoztatni, vagy igény sincs rá?
Köszi
 
A kijátszáskorit nem vesziti el a lap, az egyszerűen csak nem csinál semmit a kijátszáson kivül.

A (J)-nek viszont direkt benne van a definiciójában, hogy a használat után a lap ezt a képességet elveszíti.
 
Az elsőben nem lennék ennyire biztos, mivel a kijátszáskori képességeket is megkapja a Gábriel...
 
A (J) képességet a használata után a lap elveszíti, tehát másolni sem fogod már tudni.
A (K) képességet nyugodtan másolhatod, attól, hogy az eredeti lap használta már a körben, a másoló lap is fogja tudni.
 
Ha Gábriel egy asztalon lévő lap képességeit szeretné megkapni pl minotaurusz eunuch, de az eunuch felhasználta már a J képességét akkor a Gábriel újra használhatják azta J t vagy egy az egyben úgy kapja meg a képességeket ahogy az eredeti lapon voltak?Ugyan ez a kérdés irányul egy bármilyen felhasznált K képességre is.
 
  ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.