Vissza a Főoldalra
 
  • Játékok
    • ?m=tf
    • http://argumcity.beholder.hu
    • ?m=ov
    • http://www.vegzetur.hu
    • http://www.magiamesterei.hu
    • http://www.kalandokfoldje.hu
    • ?m=sarkany&in=sarkany.php
    • https://www.hkk.hu/hirek/hkk
    • ?m=alomfogo
    • ?m=kgk
    • ?m=puzzle&in=puzzle.php
  • Könyvesbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/beholder_konyvek
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/kartyak
    • https://webbolt.hkk.hu/cimkek/magazin
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/jatekkiegeszitok
  • Olvasnivaló
    • ?m=bolt&in=cikk.php&category=all&tipus=5
    • ?m=ak
    • ?m=sr
    • ?m=bt
    • ?in=cikk.php&category=all&tipus=1
    • ?m=bolt&cikk=4467
    • ?m=bolt&cikk=4468
  • Egyéb
    • ?in=forum.php
    • ?in=galeria.php
    • ?in=letoltes.php
    • ?in=beallitasok.php
    • ?in=szlainf.php
  • Beholder Kft.
    • ?cikk=26
    • ?cikk=28
    • ?cikk=29
    • ?cikk=4477
Webbolt
 
Keresés a cikkeinkben

 
Hírlevél
Feliratkozás Hírleveleinkre!
 
 
Adatvédelmi Tájékoztató
 
 
Ország Boltja helyezéseink
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
 
Ingyen játék!
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
 
Kártyaújdonságok
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK 30 augusztus 23.
Zén Legendái: Dinók július 19.
Hatalom Kártyái – Gigászok június 28.
Zén Legendái: Cápák és polipok május 24.
 
A pillanat képe
Asztrális polip
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ezek a mentális energiából élő ragadozók az anyagi sík lakóira vadásznak, és azonnal megtámadnak mindenkit, akinél csak a mentális képességek leghalványabb jelét érzékelik. Az asztrális polip egy jó érv arra, hogy soha meg se próbáld a pszi elsajátítását, hiszen ettől kezdve állandó zaklatásának leszel kitéve." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
 
Legfrissebb hírek
HKK közösségi program Szolnokon
HKK30 lapbemutató 2. hét
Híresember videója a júliusi versenyről
Ajándéksorsolás augusztus + júliusi eredményhirdetés
HKK30 lapbemutató - 1. hét

A lista folytatása...
 
Módosult cikkek
Hatalom Kártyái verseny - 2025. augusztus 19., 10 Minutes
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2024

A lista folytatása...
 
Fórumok
Lapötletek (65148)
HKK30 lapbemutató - 1. hét (45)
LICIT! (4875)
HKK kérdés? (47509)
Kérdezz-felelek 58. (9)
mással is lehet üzletelni nem csak hkk-val (692)

További témák...
 
Képeslapkedvencek
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
A vadászkutya
Küldj te is képeslapot!
 
Hirdetések
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
 
Impresszum
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 
Fórum - HKK kérdés? (Hatalom Kártyái: Kérdések) 
     

 Új hozzászólás 
 Növekvő sorrendben 
  ... | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ...
Nézet:
 
47119. Jancsár János (előzmény: eraklon 47118.)2024.06.24. 14:05
 
 
Ez egy nyomatékosítás. Régebben a szabály kicsit bonyolultabban volt megfogalmazva, és a képességekben nem mindenütt szerepelt a kettőspont. Olyankor a feltételes módú megfogalmazás (feltételes toldalékkal, vagy "ha akarod" kitétel kiírásával) tette aktiválást kívánóvá a képességet. Ez a beidegződés megmaradt még a fejlesztőknél, illetve a kijelentő mód használata kétségeket ébresztene, és bizonytalanságot szülne. Épp ezért inkább így szerepel a lapokon. Biztos, ami biztos alapon.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47118. eraklon2024.06.24. 13:57
 
 
Értem. Még egy kisebb észrevétel: Ha aktiválandó, akkor nem fölösleges a feltételes mód ("küldhetsz"), hisz ha nem akarok gyűjtőbe küldeni valamit akkor szimplán nem aktiválom a képességet, viszont a feltételes mód meg teljesen jól illlene egy automatikus képességhez. Mindenképpen létrejön a képesség max nem lövök le semmit (így elkerülve azt is hogy saját lapot kelljen kényszerből, ha ellenfélnek nincs lapja)
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47117. Jancsár János (előzmény: eraklon 47116.)2024.06.24. 13:25
 
 
Az aktiválást kívánó képességek nevében benne van, hogy aktiválni kell őket. Vagy aktiválod, vagy nem. Ez mindig a játékos döntése, maguktól nem aktiválódnak az ilyen képességek (mert ha igen, akkor már automatikus képességekről beszélünk).

Tehát a kérdésedre a válasz, nem: nem rakhatja rá ingyen a xenót, hiszen csak 1 aktiválást kívánó képességed jött létre. A második nem jött létre, mivel azt nem aktiváltad.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47116. eraklon (előzmény: Jancsár János 47115.)2024.06.24. 12:29
 
 
Értem és ha nem aktiválom, tehát nem lövök le semmit, akkor nem történt aktivizálást kívánó képesség használat. Beleszámít ez akkor a Xeno képességvadász ingyen kirakásához szükséges feltételbe? Pl ha már használtam egy passzivizálást igénylő valamit majd kirakom a Démonfattyat de nem lövök le semmit, akkor rám rakhatja az ellenfél ingyen a Xenót vagy sem?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47115. Jancsár János (előzmény: eraklon 47114.)2024.06.24. 12:04
 
 
Mivel van egy kettőspont a képesség szövegében, ezért ez egy aktiválást kívánó képesség. Ha ezt a képességet a kijátszásakor nem használod (nem kötelező), akkor a lehetőség elszállt.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47114. eraklon2024.06.24. 08:24
 
 
A Démonfatty kijátszáskor lap lelövése az aktiválást kívánó képesség vagy automatikus? És ha aktiválást kíván akkor ha nem löttem vele akkor nem is aktiváltam? Xeno képességvadász miatt kérdem.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47113. Miklós (előzmény: blackdiablo 47112.)2024.06.20. 13:33
 
 
A kijátszásakor.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47112. blackdiablo2024.06.20. 05:28
 
 
A görbe tükörnél mikor kell levizsgálni a passzív lapok számát a húzó képessége szempontjából? Kijátszásakor vagy a kör végén?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47111. Miklós (előzmény: Novalisk24 47110.)2024.06.18. 11:21
 
 
A reakciók előtt csak akkor jön létre egy kapcsolódó hatás, ha az "azonnal" kulcsszó szerepel a mondatban. Egyéb esetben megvárjuk a reakciók létrejöttét (sőt, ha az eredeti lapot / hatást nem akadályozták meg, annak sikeres létrejöttét is).
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47110. Novalisk242024.06.18. 10:06
 
 
Hello

Reakciosorban mikor kapcsolnak be a kapcsolódó hatások amik pl lapdobasra vonatkoznak?
Reakciosorban egy különlegesség megcsufolasanak eldobok egy fagyoriast, mikor osztom ki a dermesztes jelzőket? A Reakciosor létrejötte után vagy közben?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47109. PGHKK (előzmény: p1rat3n1nj4 47108.)2024.06.11. 21:39
 
 
Mind a facebook, mind a csere és eladás/új lap vásárlást is már lassan lassan kezdegetem.

Köszönöm az infót. Ahogy a lapokat tanulmányoztam ,1 kiegészítő legyűjtése nem feltétlen elégséges egy két érdekes pakli összerakásához ezért is megfogadom a tanácsaid.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47108. p1rat3n1nj4 (előzmény: PGHKK 47107.)2024.06.11. 21:16
 
 
Ahogyan én látom, az aktív játékosonak kb. a harmada szokta előbb-utóbb begyűjteni a teljes játékkészletet az összes kiegészítőből. Kiegészítőnként kb. 5-6 display kibontásával és sok cserélgetéssel ez összehozható. Ez egy nagyobb rajongói elkötelezettség, a többség nem is csinálja ezt.
Az a jellemzőbb inkább, hogy a jobb versenylapokból eltesz magának mindenki egy játékszettet, azokon felül pedig a játékosok kiválasztanak maguknak 1-2 olyan paklit, amikkel szeretnek játszani és azokhoz gyűjtik be a lapokat. Ez elsőre lehet, hogy nem hangzik egy nagy feladatnak, de ebbe is kell valamennyi pénzt és időt fektetni. Hosszú távon kiegészítőnként max. 2 display kibontásával egy stabil játékkészlet építhető fel úgy, hogyha sokat cserélgetsz.
De hogyha csak ismerkedni szeretnél a játékkal, akkor egy pénztárca barátabb megoldásnak tartom azt, hogy eleinte kezdő barátabb versenyekre járj el, ahol a többi játékos sem a full extrás paklikkal játszik és abba a környezetbe próbálj meg paklikat építeni. Ehhez jó cél lehet a teljes bronz és ezüst sorok begyűjtése néhány újabb kiegészítőből. De erre sincs feltétlenül szükség, hogyha a megtervezett olcsóbb paklidhoz a lapokat egyenként vásárolod meg vagy cserélgeted össze. A versenyekre aktívan járó játékosok szoktak segíteni a bronz és ezüst lapok beszerzésében előbb-utóbb; de van több olyan webshop, amik az olcsóbb lapokat is árulják darabonként. A Facebook csoportban is vannak eladó dolgok dögivel, de azok inkább a drágább dolgok szoktak lenni és tömeges rendelésre sem a legjobb az a felület.

Opció, mint a tenger.

A legjobb tanács, amit tudok adni az az, hogy versenyre járni jó móka és kezdeményezd bátran a cserélgetést.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47107. PGHKK2024.06.11. 17:11
 
 
Sziasztok!

Ti általában displayt bontotok, vagy ami tetszik a kiegészítőből, azt veszitek/cserélitek a játékos közösséggel?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47106. Balage (előzmény: Jancsár János 47103.)2024.06.11. 15:07
 
 
2.: persze, de azért mindig szerencsésebb, ha a szabályok fedik a szitut. Gondolom, most hogy a kolléga rámutatott, hamar be is kerül(t) a kódexbe, ne felejtődjön el, és egy apró gonddal kevesebb.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47105. Miklós (előzmény: Bluefire 47104.)2024.06.11. 12:08
 
 
A játék szabályai kellően komplexek, ezért még a Kódex sem feltétlenül fed le minden speciális esetet, de amikor előjön egy ilyen kérdés, természetesen megpróbáljuk beépíteni, hogy többet ez a kérdés ne jöjjön elő. Addig meg az ilyen esetekre a józan ész szabályai érvényesek.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47104. Bluefire (előzmény: Jancsár János 47103.)2024.06.11. 11:56
 
 
Köszönöm a válaszokat!
Az elsővel egyetértek, csak a dallam alatti FAQ-ban kimaradt ez a szerintem logikus kérdés (rendben, hogy el lehet párbajozni, de a dallam ugye a lapkijátszást tiltja). "Amíg ez a kezében van és nem játszotta ki" - Az "ez" névmás a "lényre" utal vissza, de felteszem azzal, hogy ugyanannak a lapnak egy másik kijátszási lehetősége, nem játszom ki más lapot.
A második kapcsán (itt inkább Miklós kommentjére reagálva) én nem találok olyan szabályt, ami alapján ne lehetne visszavonni a kijátszást. 23.1 alatt lehetne kiegészítés ennek kapcsán. Pont ezért: Lidércharcos esetében a 23.5 a mérvadó?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47103. Jancsár János (előzmény: Bluefire 47101.)2024.06.11. 11:38
 
 
Ha elkövette azt a hibát az ellenfél, hogy olyan lényt adott a kezedbe a paklidból, amit alternatív módon is fel lehet használni / ki lehet játszani nem lényként is, akkor így járt. Ez pont olyan, mint mikor az így odaadott lényt eláramlod (elkincsezed, elpárbajozod), vagy eldobod a saját képességének.

Az azonnali varázslatoknak nincs kijátszáskori képessége, és nem tudnak "átkerülni hozzá". Tehát ez a része a dallam szövegének nem értelmezhető, hogy a férget azonnaliként játszod ki.

A második kérdésed érdekes szabály-exploitnak, és egyúttal szándékos szabálytalanságnak tűnik. Ha ilyennel próbálkozik az ellenfél, hívjatok bírót. Mikor elfogynak, vagy hiányosak a szabályok, akkor lépnek elő az alapelvek. A bíró az egyensúly alapelvére hivatkozva simán megtilthatja, hogy a játékos egynél többször is próbálkozzon ezzel a manőverrel.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47102. Miklós (előzmény: Bluefire 47101.)2024.06.11. 10:58
 
 
Persze, kijátszhatod azonnaliként, mint ahogy ha van áramlása, eláramolhatod, vagy akár eldobhatod egy Kertészek céhének. És varázslatnál nem értelmezhető az, hogy "átkerül hozzád" szóval ilyenkor az ellenfeled egyszerűen ráfaragott, hogy rossz lapot adott a kezedbe (mint ahogy már velem is történt, hogy az ellenfél odaadta a Rovarsámánt, aztán csodálkozott).

A káosz igazi arca: ha teljesítetted a kijátszási feltételt, ami valamilyen cselekvés végrehajtását igényelte, nem vonhatod vissza a lapkijátszási szándékot! Jól néznénk ki, ha Lidércharcosnál dobnál 5 lapot a gyűjtőbe, aztán mégse játszanád ki...
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47101. Bluefire2024.06.11. 10:33
 
 
Sziasztok!

Ha Kristálytiszta dallammal kezembe az az ellenfelem egy Toxikus lárvát, kijátszhatom-e a lárvát azonnaliként? Ha kijátszhatom, kinél jön létre a varázslat képessége?

Bejelentem, hogy kijátszom egy A káosz igazi arcát. Dobok egy kockával a kijátszási feltételének. Ha minden igaz, egészen addig visszavonhatom a lap kijátszásának szándékát, amíg a költségét nem fizettem ki. Dobhatok tehát újra és újra a kockával addig, ameddig tetszőlegesen ötöt vagy hatot nem dobtam?

Előre is köszönöm a válaszokat!
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47100. cfhbenyo2024.06.11. 09:44
 
 
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem az új kétszin szabállyal kapcsolatban. Az idei Drafton ( Ősi káosz, Varázsdimenzió) a kétszinü lapokat lehet már úgy használni ahogy jövőre? vagy ha ilyet draftolunk akkor még mindkét színét kell használni?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47099. Miklós (előzmény: Balage 47098.)2024.06.04. 11:37
 
 
Az, hogy az ÉP-jével mi történik, csak egy lénynél értelmezhető, egy nem lény lapnál nem.

Hasonló kategória lenne a "ha a csere fázisban mozog" "ha az ütés fázisban sebzést okoz" "ha megnérgezik" stb stb. Bármi, ami az adott laptípuson nem értelmezhető.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47098. Balage (előzmény: Miklós 47097.)2024.06.04. 11:31
 
 
És ennél a konkrét kérdésnél ez értelmetennek minősül (mert nincs ÉPje), vagy esetleg "hát a 0-ra csökkenős feltétel nem tud teljesülni, úgyhogy simán nem kerülhet gyűjtőbe" ?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47097. Miklós (előzmény: Novalisk24 47096.)2024.06.04. 09:12
 
 
Ha egy képesség cserénél egy lap értelmezhetetlen képességet kap, azt ignoráltuk eddig. Bár erre konkrét szabály nincs, csak precedenciák, de elég ésszerű értelmezés, ezért a szabályokba is be fogjuk emelni.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47096. Novalisk242024.06.04. 07:38
 
 
Mi történik akkor ha egy lap számára értelmezhetetlen képességét kap?
Az új angyalnal merült fel a kérdés hogy mi történik ha egy tárgy vagy bubaj megkapja azt a képességet hogy csak akkor kerülhet ki a játékból ha eletpontja 0 rá csökken?
Ugye ez nem történhet meg hiszen nincs eletpontjuk.
De mi a helyzet az ilyesmi szituaciokkal? Hogy működik ez ilyenkor?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47095. jnashville (előzmény: Miklós 47094.)2024.05.30. 21:37
 
 
Köszönöm!
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47094. Miklós (előzmény: jnashville 47093.)2024.05.30. 15:48
 
 
Ez is csak egy képesség letiltás. Ha a képességét nem veszítheti el, akkor a termik se veheti el. Ld. Kódex 99.1. kiegészítése.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47093. jnashville2024.05.30. 13:47
 
 
Termikek jellemző alapképessége (kijátszáskori letiltás) hogy hat olyan lapokra amiknek nem lehet elvenni a képességét illetve nem veszíthetik el?

Ez elveszi a képességet vagy csak nem fejt ki hatást?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47092. p1rat3n1nj4 (előzmény: Katu 47091.)2024.05.03. 18:01
 
 
Az olyan lapoknál régen rá volt írva, hogy "különböző" célpontot kell választani.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47091. Katu (előzmény: p1rat3n1nj4 47090.)2024.05.01. 12:31
 
 
nem, a lap szövege elég egyértelmű.

ha kétszer ugyanazt a célpontot választanád, akkor 1 célpont van, és amúgyis mindegyik célpont 2-t sebződik. szóval azzal a lappal nem lehet négyet sebezni.
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
 
47090. p1rat3n1nj42024.05.01. 09:13
 
 
A Cikázó villám (2023) lapnak választhatom kétszer ugyanazt a célpontot?
 
 Válasz erre 
 Privát válasz 
 
  
  ... | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder@beholder.hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.