Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
A legamorfabb testkéreg
(Ősök Városa)
Küldd el képeslapként!
A Teron hegy mélyén bármi előfordulhat, egyes galetkik az Ellenség uralomra törését követő időszakban akár a leghihetetlen változásokon is keresztülmehettek. Új végtagokat, bőrt növesztettek, a lehető legváltozatosabb formában.
Nézz szét a galériában!
Varázsdimenzió lapbemutató 3. hét
Páros verseny a hétvégén
HKK várható módosítások, nerfek (július 1.)
Varázsdimenzió lapbemutató 2. hét
60. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.06.15. PROGRAMJA

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
60. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.06.15. PROGRAMJA (7)
Új HKK kiegészítő: Varázsdimenzió (61)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8157)
HKK várható módosítások, nerfek (július 1.) (29)
Lapötletek (64971)
Zarknod Börtönében (979)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - anti-mágia

(AK106) Nem kell megmutatni a kezünket, ha egy 0 anti-mágiájú lényt hozok játékba. Az anti-mágiánál ha nem dobsz lapot, azért kell megmutatni a kezedet, hogy ellenőrizni lehessen, hogy valóban nincs varázslatod. A 0 anti-mágiánál ugye nem kell dobni, a kezedet sem kell megmutatni. A 0 anti-mágiának csak annyi a szerepe, hogy a lapra nem lehet varázslattal reagálni.
(AK108) Általánosítva kijelenthetjük, hogy a Lady Olívia tornyával kijátszott lénynek egészen addig nincs semmilyen képessége míg fel nem fedem. Nincs anti-mágiája, élete stb. Mivel nincs életpontja sem, ezért sebzéssel nem lehet megölni, de az életponttól független lény és lapleszedések a gyűjtőbe küldik. Amikor felfedem a lényt, akkor jön létre minden képessége, így a kijátszáskori is. Ha nem a megfelelő mennyiségű varázspontot költöttem, akkor a lény a gyűjtőbe kerül, még mielőtt bármilyen képessége (anti-mágia, élet, Sir Lonil Zomar leszedhetetlensége) létrejönne. Úgy kell tekinteni, mint ha a lény kijátszását megakadályozták volna.
(AK112) Megakadályozhatja egy Alattomos fekete csáp jelző egy anti-mágiás lény kijátszását. Az AK98-ban leírtuk, hogy a csáp képessége reakció hatás, viszont az anti-mágia a pontos definíció szerint csak a reakció varázslatoktól véd, így a fekete csáp és bármilyen asztalon levő reakció hatás is megakadályozza.
(AK119) Párbaj és Anti-mágia: Apró pontatlanságot fedeztünk fel a 7. kiadás, a Múltidéző és a Rhatt Fénykora szabálykönyvében e két szabály tekintetében. Mindkét szabálynál az eredeti kiegészítőben leírt szabály (a párbajnál az Ősi Legendák, az anti-mágiánál az Esthar Császárság) a mérvadó. Párbajbál tehát célpont játékos gyógyul vagy sebződik, választásod szerint. Anti-mágiánál pedig hatással lehet rá reagálni, csak varázslattal nem.
(AK129) A felhők asszonyával ellopom az ellenfél varázspontját. Használhatom ezt a varázspontot arra, hogy A halhatatlanok nagymesterével élet jelzőt adjak A felhők asszonyának. Egy lap kijátszásánál először mindig létrejön a lap teljes hatása, tehát megkapom a varázspontot, majd ezután jön minden olyan hatás, ami a lap kijátszására történik más lapok által. Hasonló eset az anti-mágia. Ha kijátszom egy anti-mágiás lényt, akkor először dob az ellenfél, vagy megmutatja a kezét, majd ezután döntök, hogy adok-e életjelzőt a lényemnek A halhatatlanok nagymesterével.
(AK140) Reagálhatok Vén Doemonnal anti-mágiás varázslatra, mivel az anti-mágia szabálya az, hogy reakció varázslattal nem lehet rá reagálni. Hatással lehet, és Doemonnal is, mivel ő reakció lény, nem pedig reakció varázslat.
(AK85) Az anti-mágia működik akkor is, ha lényt a gyűjtőből hozom játékba, mivel a szabály azt mondja, hogy kijátszáskor kell dobni. A HKK definíciója szerint kijátszásnak számít mindenféle játékba hozatal, így a gyűjtőből játékba kerülés is. Ha csak a kézből való kijátszásra vonatkozna, akkor így lenne feltüntetve a szabályban is.
(AK86) A Legbelsőbb árulással elszedett lapok nincsenek senki kezében, így az anti-mágiával sem lehet őket eldobatni.
(AK86) Ha kijátszok egy Tündöklő griffet, akkor először létrejön az anti-mágia, majd utána a griff másik képessége. Hasonló a helyzet az Antimágikus csápnál is, először dobsz az anti-mágiától, majd utána húzol lapot.
(AK95) Mivel bármely módon való játékba hozás kijátszásnak számít, és az antimágia szabályánál nincs leírva, hogy csak kézből kijátszáskor működik, ezért ha Kísérteties bajnokkal visszahozok egy Moa darabolót, akkor először létrejön az anti-mágia, majd elveszi az ellenfél varázspontját. A kör végén pedig a gyűjtőbe kerül.
Anti-mágiánál az anti-mágiás lap kijátszója dönti el a lapdobás sorrendjét.
Zilak-din főkancellárral reagálhatok anti-mágiás lapra, mivel az anti-mágiára csak varázslattal nem lehet reagálni.
Szánalmas teknőssel (új) újrahasznosíthatom azt, amit anti-mágiával dobattam. Az asztalon maradó lapok képességei közül elsőként az állandó, majd az automatikus képességek jönnek létre, és csak utána következnek az aktiválást kívánó képességek. Először létrejön az anti-mágia, dobatok, utána jön az újrahasznosítás. Lásd Még: HKK Kódex, 21.18.
A Sziránusz bűbáj elveszi az anti-mágiát is, mivel az anti-mágia egy kijátszáskori automatikus hatás. Itt azonban pontosítani kell még, mivel nem a teljes anti-mágiát veszi el, és nem is minden lapnál. A Sziránusz bűbáj az asztalon és a gyűjtőben levő lapok állandó és automatikus képességeit veszi el. Tehát pl. az általános és azonnali varázslatokét nem, így az anti-mágiás általános és azonnali varázslatokra nem hat. Valamint az anti-mágia azon részét sem veszi el, hogy varázslatokkal nem lehet rá reagálni. Viszont az anti-mágia dobatás része csak sikeres kijátszás után jön létre, így azt már elveszi a Sziránusz bűbáj.
A Kreatív termik dobatáskor használható képességét nem kötelező használni, ha dobatnak tőled, de ettől még automatikus képességnek számít. Ha anti-mágiával dobatna tőled az ellenfél varázslatot, és van Kreatív termik a kezedben, akkor mutasd meg a varázslatot (jelezve, hogy dobnod kell), majd a dobás helyett játékba rakhatod a termiket. A Kreatív termik kirakása már a dobató forrás létrejöttekor történik, az esetleges reakciók után, ezért erre reagálni nem lehet.
Az anti-mágia szabálya szerint a varázslat-dobatás csak azután történik meg, hogy a lap minden egyéb képessége létrejött. Ez a szabály sokszor értetlenséget okozott, ezért a továbbiakban az anti-mágia dobatását ugyanúgy kezeljük, mint a lap többi képességét, azaz a kijátszója dönti el, hogy az ilyen, kijátszáskori automatikus képességek milyen sorrendben jöjjenek létre.
Az Édesvízi teknős képessége akkor is működik, ha anti-mágia 0-s lapot játszok ki. Ekkor vagy kapok 0 VP-t, vagy húzok egy lapot.
Az Antitalentum (2023)-nak van anti-semlegesítése és anti-mágiája. Ha egy lapnak több kijátszáskori képessége van, akkor az számít, milyen sorrendben vannak a lapon, úgy kell őket végrehajtani. Ebben az esetben tehát először az anti-mágiának dobunk, utána az anti-semlegesítésnek.
Kijátszom egy anti-mágiás lényt, ami egy Halászatot dobat az ellenféltől. Ekkor még rárakhatom az életet a lényemre A halhatatlanok nagymesterének képességével, hogy megmentse attól a sebzéstől, amit az eldobott Halászat okoz, mivel mindkét dolog (a sebzés és az élet rárakás) egy kapcsolódó hatás, és ezeknél én dönthetem le a sorrendet, mivel az én köröm van.
Mi történik akkor, ha az ellenfél dobatni szeretne, és van nálam egy Zu'lit kísérlete (új)? Két eset jöhet szóba: ha véletlenszerűen kell dobnom, vagy ha általam választottat. Kezdjük az utóbbival: ha nekem kell kiválasztanom a dobott lapot (pl. anti-mágia, Edralian), akkor nem választhatom a Zu'lit kísérletét, hiszen az ellenfél azt nem dobathatja el. Véletlenszerű dobatás esetén az ellenfél kihúzhatja a Zu'lit kísérletét is, de természetesen nem dobathatja el, a dobatás ilyenkor egyszerűen "besül".
Nem reagálhatok varázslat kijátszásával a Duplikátumra, ha az anti-mágiás tárgyat másol. Az anti-mágiának két hatása van: egyrészt nem lehet rájuk varázslat kijátszásával reagálni, másrészt sikeres létrejötte után varázslatot kell dobni. A Duplikátum még azelőtt átalakul a másolattá, hogy a reakciók használatára sor kerülne, így akkorra már az anti-mágia képességét is birtokolja, emiatt nem lehet rá varázslat kijátszásával reagálni. Amikor pedig sikeresen létrejön, természetesen dobni kell neki varázslatot is.
Szabály: Ha egy lapra írva azt látod: Anti-mágia: X, ez a következőket jelenti: először is a lapra nem lehet semmilyen reakció varázslattal reagálni (hatással lehet). Ezenkívül, amikor a lapot sikeresen kijátszottad (vagyis minden egyéb kijátszáskori hatása - pl. laphúzás - létrejött), minden játékosnak el kell dobnia X darab általa választott varázslatot. Neked ezeket a Semmibe kell dobnod (az Anti-mágia a használójánál hat a legerősebben), a többi játékosnak a gyűjtőbe. Ha valakinek kevesebb, mint X darab varázslat van a kezében (vagy egyáltalán nincs), akkor csak annyi varázslatot dob el, amennyi van neki, de ilyenkor meg kell mutatnia a kezében levő lapokat. Az Anti-mágia egy kijátszáskor érvényesülő hatás, semmilyen más szerepe nincs.

Létrehozás: 2003. október 10. 23:45:00
Utolsó frissítés: 2023. november 8. 13:33:43


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.