Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Rémháború július 20.
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
A pillanat képe
Árnylord
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
Az ősi barlangcsarnokok által övezett mélységi tavak felett lebegve még mindig élnek Árnylordok, ezek a csuhás szellemlények. A galetkik - legnagyobb szerencséjükre - csak nagyon ritkán találkoznak velük.
Nézz szét a galériában!
X. Kelet-Magyarországi HKK Találkozó: sok verseny, sok koncert
Zén bemutató – Rémháború
Varázsdimenzió paklibemutató: Sose halunk meg! (Egérút)
Legendás cél: 1000 lap
HKK tiltások és nerfek 2024 július

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Megújult lapkereső és pakliszerkesztő (226)
HKK kérdés? (47152)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3218)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8179)
Varázsdimenzió paklibemutató: Sose halunk meg! (Egérút) (1)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9482)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - semmizős idézési költség

(AK116) Kijátszhatok-e két vérfarkast a játék második körében? A kérdés ugye arra vonatkozik, hogy a semmizős idézési költség szabályai szerint semmizős lapból, a játék első három körében, körönként csak egy lapot lehet kijátszani. Azonban a vérfarkasok idézési költségében a semmizés mellett varázspont is szerepel, és így a Káoszkatlan szabálykönyve szerint vegyes idézési költségű lapoknak számítanak, így nem vonatkozik rájuk a semmizés korlátja. Vagyis bármennyit kijátszhatok belőlük a játék első köreiben is.
(AK129) A hatalom szavánál és A hatalom torzulásánál hogyan kell számolni az áldozásos és semmizős idézési költséget? A semmizős idézési költség, más néven nekron, mindig egy az egyben számolandó. 1 Nekron = 1 VP. Az áldozós idézési költség kicsit bonyolultabb. Épületeknél és tárgyaknál egy áldozás egy varázspont, egyéb lapoknál egy áldozás három varázspontnak felel meg ilyen hivatkozás esetén.
(AK136) Ha játékban van két Ezeréves alkotás, akkor ingyen játszom ki a nekronos idézési költségű lapokat, illetve ingyen használom az semmizős idézési költségű képességeket. Az Ezeréves alkotás szövege sehol sem mondja, hogy ne adódna össze kettő, vagy nem mehet egy alá. Ugyanez a helyzet ha A semmi mestere mellett van játékban Ezeréves alkotás is.
(AK139) Az első körben helyettesítem a Morgan pálcája (új) idézési költségét két lap eldobásával. Kijátszhatok még egy Börtjauk tréfáját is abban a körben. A nekron szabálya szerint az első három körben maximum egy olyan lapot játszhatok ki, melynek idézési költsége csak Semmizést tartalmaz. Mivel a Morgan pálcájának (új) idézési költsége nem tartalmaz nekront, ezért játszhatok ki mellette más nekronos lapot is.
(AK141) Csökkenti-e az Ezeréves alkotás a vegyes idézési költségű lapjaim idézési költségét? Nem, nem az idézési költséget csökkenti. Az továbbra is annyi, amennyi a lapon szerepel. A nekron idézési költség semmizős árát csökkenti, még pedig minden egyes nekronért kettővel kevesebb lapot kell semmiznem.
(AK147) Nem játszhatok ki egy vízió lapot sokszor egy körben, Thu’zad megszégyenítése után. A Thu’zad megszégyenítése felülírja azokat a szabályokat, amik a lapok kijátszásának számát korlátozzák, tehát elvileg kijátszhatnék, mi azonban ezt túl erősnek gondoljuk, ezért a Thu’zad megszégyenítése nem működik a víziókra. Más esetekben (pl. nekron szabály) nem érezzük, hogy szükséges lenne a lapot korlátozni.
Kifordított varázsdobozzal kijátszanék a paklim tetejéről egy Ent kertészt. Erre ellenfelem reagál egy Degenerált xenomorffal, amit én megfogok egy Sebzett vérfarkassal. A vérfarkas idézési költségében lévő nekronba belekerülne a kertész is. Mivel éppen a kertész sorsáról döntünk a reakciókkal, így az alatta lévő 4 lap megy a Semmibe a vérfarkas idézési költségeként.
Az örök telihold völgye mellett nem változik a vérfarkasok idézési költsége. Az idézési költségben szereplő nekronok száma nem változik attól, hogy egy-egy nekronnak négynél kevesebb (esetleg több) lapot kell a pakli tetejéről a Semmibe dobni.
Ha nekron idézési költségű lapot játszok ki, akkor a nekronozott lapokat a lap sikeres létrejöttéig nem lehet megnézni, hiszen ha pl. megakadályozzák a lapot egy Majd legközelebbel, akkor a nekronozott lapokat vissza kell rakni a pakli tetejére. Ha már nem rekonstruálható pontosan a nekronozott lapok sorrendje, akkor megkeverve kell őket visszarakni a pakli tetejére.
Kijátszhatok még nekron idézési költségű lapot akkor, ha az első három körben a Moa torpedó idézési költségét nekronnal helyettesítettem. Ez nem ütközik a nekron szabállyal, hiszen a torpedó idézési költsége nem nekron.
Meg kell-e mutatnom automatikusan a költségként kifizetett nekront, és ha igen, mikor? A jelenlegi szabályozás szerint nem kellene megmutatnod. Sőt, a nekront csak akkor lehetne megnézni, ha az adott cselekvés sikeresen létrejött. (Ld. Kódex 7.5. utáni első kiegészítés) Ez a szabálypont eredetileg a Majd legközelebb nevű lap működésével kapcsolatban kiadott FAQ alapján készült, de általánosítva a lapkijátszásra, szükségesnek látszott. Ugyanis ha valamilyen oknál fogva a lapkijátszást (cselekvést) vissza kell vonni (pl. a nekronszabály átlépése, háló benézése, illetve ha valamilyen hatás megtiltja az adott lap kijátszását, pl. nem lehet azt az első körben kijátszani, vagy nincs elég egyéb erőforrás, pl. nincs VP a drágításra, stb.), akkor problémás, hogy az azonnal eldobott, és meg is nézett lapokkal mi legyen. A felmerült kérdés kapcsán ezt a kiegészítést felülvizsgáltuk, és eltöröltük. Tehát mostantól teljesen legálisan nézi meg az ellenfél a nekronnak eldobott lapokat. Mivel azonban a fenti anomália lehetősége továbbra is fennáll, ezért az alábbi szabályt alkottuk: 23.5. Ha a lapkijátszás (cselekvés) kísérletét a játékosnak vissza kell vonnia, és a kifizetett költség nekront (is) tartalmazott, akkor a nekron költségként eldobott lapokat vissza kell kevernie a paklijába.
Módosítjuk a nekron szabályt: Az első 3 körben körönként csak egy olyan lapot játszhatsz ki a kezedből, amelynek az idézési költségében csak nekron szerepel.
Nem olcsóbbítja a Tleikan manapilon a vegyes idézési költségű lapokat, mivel a szövegben a 3 a varázspont ikonban szerepel. (Hasonló a helyzet mint pl. az Eldüeni vándornál.) A zanszilánk varázspont költségnek számít minden szempontból, ezért az idézési költségben varázspontot és zanszilánkot vegyesen tartalmazó lapokat olcsóbbítja (ld. Kódex 7.6.1.), de pl. a VP + nekron lapokat nem (még azokat, amelyeknél az idézési költség varázspont része 3, vagy több).
Szabály: Semmizés: X Ezentúl azt a kifejezést, hogy „Egy gyûjtõbõl max. X lapot a Semmibe rakhatsz” így rövidítjük.
Szabály: A nekron jel a Semmizős idézési költséget jelöli, amely egy újfajta erőforrás a VP, a komponens, és az építő mellett. A Semmizős idézési költséget úgy kell fizetni, hogy lapokat raksz át a paklid tetejéről a Semmibe - annyiszor 4 lapot, amennyi a költség. Pl. a azt jelenti, hogy a lap kijátszásához 8 lapot kell a paklid tetejéről a Semmibe rakni. Ha nem tudod a teljes idézési költséget kifizetni, a lapot nem játszhatod ki. Ha egy lap az idézési költségre hivatkozik, egyszerűen a jelben levő számot tekintsd. A Semmizős lapok nem számítanak VP-ért jövő lapoknak, akkor sem, ha az idézési költségükben VP is szerepel. Ez utóbbi esetben vegyes idézési költségű lapoknak hívjuk őket, idézési költségük a két költség összege. Pl. a -ért jövő lap idézési költsége 4. FONTOS: Az első 3 körben körönként csak egy Semmizős lapot játszhatsz ki.

Létrehozás: 2005. szeptember 16. 11:42:35
Utolsó frissítés: 2023. április 17. 11:38:46


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.