Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Halálhozó
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Az óriás csak a pillanatra várt, hogy a következő kalandozót (vagyis engem) a sátorba engedhesse. Aztán e lényt megpillantva rájöttem: az a keserves vonítás, ami az imént a cirkuszi sátorból kihallattszott, nem egy bestia hörgése volt, hanem a szerencsétlenül járt kalandor elődömé." - Flandrigo első cirkuszos élményei
Nézz szét a galériában!
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
Hatalom Szövetsége - 54. félév végeredmény
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Hatalom Kártyái verseny - 2024. április 23., Excelsior
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - Semmi
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immunis

A lista folytatása...
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (7)
Versenyhirdető (1827)
Lapötletek (64955)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9481)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - testrész

(AK100) A Zan detonációval szörnnyé változtatott galetkikről a testrészek a gyűjtőbe kerülnek, mivel szörnyön nem lehet testrész. Azonban a Zan detonáció hatása megakadályozható a testrész feláldozásával.
(AK106) Nem hozhatok vissza Holtak seregével testrészt a gyűjtőből, ha nincs a játékban galetki, de a gyűjtőben van. Ugyanaz a helyzet, mint az Ördögi mentornál, a lapok egyszerre kerülnek játékba, majd a hatások az általad választott sorrendben jönnek létre. Vagyis amikor a testrész játékba kerülne, még nincs galetki, amire rárakhatod.
(AK126) Megmenthetem a galetkimet a Csáp-istenségtől egy testrészem feláldozásával. Az AK53 Kérdezz-felelek rovatában leírtuk, hogy a testrészek használata reakció hatás, így megmentheti a galetkit az Apokalipszistől. Pontosan ugyanez a helyzet a Csáp-istenségnél is. Sokan amiatt értelmezik félre, hogy a Csáp-istenség először leszedi a lapra tett lapokat és jelzőket, majd csak utána a többi lapot. Azonban ez is úgy működik, hogy először megnézem a lap hatását: leszedné a galetkit? Igen, ezért reagálhatok rá testrésszel, a reakciók pedig még a lap létrejötte előtt történnek. Persze, ha egy galetkin több testrész is van, egy feláldozásával megmenthetem magát a galetkit, de a Csáp-istenség attól még leszedi a többi testrészt a galetkiről, mint ahogy a többi testrész nélküli galetkimet is.
(AK130) Ha testrész feláldozásával reagálok arra, hogy az ellenfelem bűbájt akar rakni egy galetkimre, a bűbáj rákerül a galetkimre, de nem csinál semmit. A testrész áldozása egy olyan reakció, ami magát a forrást nem akadályozza meg, csak annak a galetkire történő hatását.
(AK132) Megvédhetem a galetkimet egy testrész feláldozásával a Rúnacsáptól, vagy a Halálaurától, mivel ezek is hatások.
(AK53) A testrészek galetki megvédésre történő feláldozása egy reakció hatás, és ekkor már egyértelművé válik az, hogy képesek megvédeni a galetkimet az Apokalipszistől.
(AK53) Ha az ellenfelem Cserebogárral át akarja venni az egyik galetkimet, és én ezt egy testrésszel megakadályozom, akkor a galetki nem megy át, de a képesség költségét ki kell fizetni, és a képesség azon részei, amik nem a galetkire vontakoznak, végrehajtódnak. Vagyis a végeredmény az lesz, hogy 2 VP-vel és a Cserebogár ellenfélhez kerülésével leszedtél egy testrészt.
(AK54) Egy Lávaköpettel, vagy Sárkányfejjel rendelkező galetkim sem tudja lehelni a Fekete ölészt. A direkt sebző harci képességet adó testrészek és bűbájok csak megadják a lénynek a képességet. A sebzést továbbra is a lény, jelen esetben a galetki osztja ki, nem pedig a testrész vagy bűbáj.
(AK55) Ha egy Ördögi mentorral, Az angyalok háborújával vagy hasonló varázslattal több olyan lény jön játékba, amelyen a \"kijátszásakor...\" szöveg szerepel, pontosan mi történik? A lények egyszerre jönnek játékba - tehát pl. egy Notermanthi sebzése és ÉP-je nulla lesz, mivel nem lesznek lények a gyűjtőben, az egyszerre játékba jövő lények kirakása után kell az életpontot megállapítani. Majd a varázslatot kijátszó játékos által meghatározott sorrendben létrejönnek a lények kijátszáskori képességei. Dobsz lapokat a Lidércúrnak, lényt pusztít a Lohd Haven sáhkánya, áldozásra kényszerít Helvir stb. Másik példa, amikor valaki Terccel kirak három Lohd Haven sáhkányát. A fentiek alapján a sárkányok egyszerre jönnek ki, de a hatásuk sorban hajtódik végre. Az első sárkány leszed két lapot, majd a második sárkány stb. Ha egy galetkin négy testrész van, akkor is el tudják pusztítani, hiszen az első két sárkány a végtagokat szedi le.
(AK57) Ha egy galetkimre kijátszok egy Utolsó áldást, nem menthetem meg kör végén azzal, hogy egy testrészt feláldozok róla. A testrésszel csak a teljes hatást vagy varázslatot lehet megakadályozni. Ebben az esetben az Utolsó áldás kijátszásakor kell eldöntenem, hogy meg akarom-e akadályozni egy testrésszel, később már ezt nem tehetem meg. Persze, ha a testrésszel megakadályozom az áldást, akkor a plusz sebzést sem kapja meg a lényem.
(AK57) Kell lapot dobnom a Jeges szellőhöz, ha egy galetkire lövöm el, és az ellenfelem megakadályozza egy testrész feláldozásával. Sajnos a HKK játékosai között elterjedt a "testrésszel counterelem" kifejezés, ami nem fedi a valóságot. Az Ősök Városa szabálykönyve szerint a testrész nem a lap kijátszását akadályozza meg, hanem egy sikeresen létrejött varázslat vagy hatás nem lesz hatással az adott galetkire. Erre a megfogalmazásra a több lényre ható lapok miatt volt szükség, így egy tömegpusztítást nem lehet egy testrésszel megakadályozni. Ezek szerint a testrészes galetkira célzott minden varázslat és hatás létrejön, függetlenül attól, hogy a testrésszel megmentem-e a galetkit vagy nem, vagyis minden olyan hatás, ami a sikeres kijátszáskor aktivizálódik, létrejön. A testrész feláldozását tehát nem ellenvarázslatnak, hanem lénymegmentő hatásnak célszerű elképzelni. Ezek alapján a Jeges szellő kijátszása után akkor is kell lapot dobnom, ha az ellenfelem megmentette a galetkijét egy testrész feláldozásával.
(AK58) A testrész minden varázslatnál és hatásnál csak az adott galetkire vontakozó hatást akadályozza meg. Ha egy galetkimet Cserebogárral akarnak ellopni, és én egy testrésszel ezt megakadályozom, akkor nem megy át az ellenfélhez, viszont az ő Cserebogara átkerül hozzám.
(AK58) Ha egy galetkimen Szitherin béklyó van, beküldhetem úgy az őrposztba, hogy a béklyó hatását megakadályozom egy testrésszel, mivel ez is hatás. Persze célszerűbb a béklyót a kijátszáskor megakadályozni egy testrész feláldozásával, de ha akkor nem tudtuk ezt megtenni, akkor magát a hatást minden egyes alkalommal meg kell akadályoznom, amikor a galetkim mozogni akar. Persze a második esetben nem esik le a béklyó csak a csere fázis során a hatása szűnik meg addig, amíg a galetkim mozog. Ezzel kapcsolatban felmerült az a kérdés is, hogy használhatok-e hatást a csere fázis alatt. Nos, a szabálykönyv csak az új lapok kijátszását tiltja, a hatások használatát nem. Nem is lenne értelme, hiszen sok hatás (pl. Szitherin béklyó, Bandita) csak a csere fázis alatt működik.
(AK61) Megvédhetem a galetkimet egy testrésszel akkor is, ha a testrészen Dermesztés jelző van. A testrészek feláldozása egy szabály, nem pedig a testrész képessége, aminek használatát megakadályozná a Dermesztés jelző.
(AK61) Nem akadályozhatom meg testrésszel azt, hogy A berserker italától a gyűjtőbe kerüljön a lényem, mivel az italon az szerepel, hogy mindenképpen a gyűjtőbe kerül a lény.
(AK61) Nem akadályozhatom meg a Parancs hatását egy galetkimen, ha feláldozok egy testrészt. A testrészekkel a következő hatásoktól lehet megmenteni a galetkiket: egy vagy több galetkit céloz, megsebez, feláldozásra kényszerít, ellop, jelzőt rak rá, passzivizál vagy kirak a játékból. A Parancsra ezek közül a feltételek közül egyik sem igaz.
(AK65) Minden lap kijátszása előtt meg kell nevezni a lap célpontját, vagyis ha Mandulanektárt játszok ki az ellenfelem galetkijeire, akkor a kijátszás előtt meg kell nevezni az összes célpontot. Persze a Mandulanektárnak nem kötelező célpontot választani, ki lehet játszani anélkül is, csak hogy akkor nem oszthatok méregjelzőket. Miután megneveztem a célpontokat, azután jön minden reakció varázslat és hatás, ilyen a testrészek feláldozása is. Ezután eldobok lapokat, és a korábban célpontként megjelölt lények között szétosztom a méregjelzőket. Azt is megtehetem, hogy egy célpontként megjelölt lényre 0 méregjelzőt rakok.
(AK67) Nem kapok csápjelzőt Frinadali, az akadémikus képességétől, ha egy galetkimre használja, és én megvédem azt egy testrész feláldozásával. A sebződés és a csápjelző ugyanannak a hatásnak az eredménye, ha tehát megakadályozom, hogy a képesség hasson a galetkimre, akkor egyik sem jön létre.
(AK73) A Lelkek börtöne akkor is kap jelzőt, ha egy galetkire használom, és megakadályozzák testrésszel. A testrész áldozása nem teszi semmisé a teljes hatást, csak a galetkire vonatkozó része nem jön létre.
(AK73) Megakadályozhatom az Ebédszünet hatását a galetkimen egy testrész feláldozásával, mivel ez egy hatás.
(AK82) Megmenthetem egy testrésszel a galetkimet Kazimir képességétől. Kazimir képessége ugyanis a következő: "Minden lény, ami megsebzi Kazimirt, a gyűjtőbe kerül." Ez egy hatás, ami testrész áldozásával megakadályozható.
(AK83) Rakhatok testrészt célozhatatlan galetkire is. A testrész és a tárgy nem céloz, tehát célozhatatlan lényre rakhatók. Célozni a varázslatok és a hatások céloznak, tehát mivel a bűbáj lényre típusú lap egy varázslat, ezért célpontot igényel, vagyis célozhatatlan lényre nem lehet rárakni.
(AK94) Működik a Nagy Limbó az elõkészítő fázison kívül. A lap nem írja egy szóval sem, hogy csak az előkészítőben működne, csak a jelzőt kell akkor levenni róla. A képessége folyamatosan működik, ha egy lény játékba kerül, azonnal megöli. Az életjelző és a testrész sem nyújt ellene védelmet, hiszen újra és újra elpusztítja a lényt.
(AK96) Nem védhetem meg a galetkimet egy testrész feláldozásával attól, hogy az ellenfél galetkije a Bűzös fejjel hátraküldje. A Bűzös fej harci képességet ad a galetkinek, és mivel a harci képességek pedig nem tartoznak a hatások közé, viszont a testrészek csak hatások és varázslatok ellen védenek, ezért a Bűzös fejtől nem tudják megóvni a galetkit.
(AK98) Meg lehet akadályozni testrésszel az ütési fázisban történő hatásokat (pl. Tébolyult tűzmágus, Patakvér, Szkritter ölész stb.), mivel ezek nem az ütési fázisban jönnek létre. Az ütési fázisban csak a lények ütése történik, majd az ezt követő fázisban jönnek létre az ütés által okozott hatások, és ekkor már lehet használni azonnali varázslatokat és hatásokat, így testrészt is lehet áldozni. Ennek a fázisnak a végén kerülnek a gyűjtőbe a 0 ÉP alá került lények is.

Létrehozás: 2003. október 10. 23:45:08
Utolsó frissítés: 2024. január 12. 13:11:59


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.