67. forduló, Fegyenc József összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2023. márc. 9. 20h:17'
EZ A 130. JÁTÉKHETED, 68. FORDULÓD
131. játékheted kezdete: márc. 11.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
KALANDOZÓ: #4818
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 1

FEGYENC JÓZSEF KALANDJAI


387 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [132,52] koordinátán.
Cormac Mac Art átadott neked a 1. napon 21 TU-t.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 3 remák szivet (1 arany). Átveszed a sikeresen eladott 10 angyalok gyűrűje (eladási ár: 20000 arany, ebből a kezelési költség: 2000 arany) ellenértékét.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 kotét (500 arany), 1 smaragd védőgyűrűt (200 arany). Hírt kapsz a kasztroplanáris csatornákon keresztül. Állítólag a Yauur királyságban nagyszabású ünnepet szerveznek a Világégés túlélését ünneplően, annak 30. évfordulója alkalmából. Minden városban izgalmas, vidám és szórakoztató fesztivált rendeznek. Hatalmas vásárok, híres előadók, artisták és művészek, esti táncmulatság, mindenféle finomságok, ingyen kaja és pia, kacér lányok és nyalka fiúk. El is határozod, hogy mindenképpen meglátogatod az egyik várost az említett napok egyikén! A ryuku szigetekről nem érkezik hasonló hír. Úgy látszik, ott nem lesznek fesztiválok.
(Játéktechnikai információ: Azok vesznek részt az eseményben, akik június 18-án az alábbi városokban tartózkodnak: Qvill, Ghatin, Shaddar, Fehérbérc, Xantrox, Libertan, Wargpin, Biztosrév, Zangroz, Alanor, Roxat.)A játékvezető átadott Neked 1 ezüst morférmet. Verejtékes homlokkal riadsz fel álmodból, még mindig levegő után kapkodva az ijedtségtől. Épp azelőtt sikerült kitörnöd, mielőtt Tollas Kígyó Vére teljesen kifosztott volna, ám ahogy felemelkedsz fekhelyedről, ismét megpillantod, amint holmidban matat. Dühödt mordulással vetődsz felé, amit épphogy elkerül, és hátravetődve átkot szór rád: - Gerjedjen rád egy vadtroll nőstény! -, majd sebesen elrohan. Tollas Kígyó Vére táborodhoz teleportálva, megpróbált kifosztani, de kudarcot vallott.
A táborozás 251. napján összeakadsz egy hosszú ezüsthajú, szürke szemű elf férfival. Fekete a bőre. Raia kántora. Egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy lajstrom medált, egy mentát karkötőt, egy Métely páncélját, egy nap szimbólumot, egy ryuku kesztyűt, egy ryuku köpenyt, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy tünde tegezt, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot, egy vassisakot és egy vortex talizmánt visel. Felszerelését egy borzalmas varkaudar trófea, egy óriásféreg trófea és egy Ciang Csí trófea színesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: Fehéren izzó tűzgömb. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Hátasállata egy mutáns pók! Teherhordója is van: egy karmos tankány! Szegény állat majd megszakad. Tisztán érzed auráját: ártatlan fehér, mint a Tied is. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Sernel Linthenal. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Átugrott hozzád egy főnixtoll.
A 303. napon összeakadsz egy barna, hosszú hajú, barna szemű kobudera férfival. Fekete a bőre. Sheran követője. Egy boszorkánykendőt, egy bronz morfmedált, egy grifftoll kesztyűt, egy gyémánt védőgyűrűt, egy háború gyűrűjét, egy hősiesítő medált, egy Khór maszkját, egy mind. jádekövét, egy optiri agysisakot, egy rinóbőr övet, egy rubin fülbevalót, egy ryuku kalózkendőt, egy ryuku köpenyt, egy ryuku mellvértet, egy ryuku nadrágot, egy saválló fülbevalót, egy virág szimbólumot és egy zangrozi csizmát visel. Ruházatát egy varkaudar behemót trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy varkaudar felderítő trófea ékesíti. Jobb kezében egy csontpálcát, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy ében dobónyíl. {védettsége: 50 szúró, 50 vágó, 50 ütő ellen.} Mentális auráját felismered, az ő jelleme semleges.
Összeismerkedtek. Az ő neve Elindendale. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
A 342. napon találkozol egy hosszú ezüsthajú, csillogó szemű alakváltó férfival. Bőre bronzként csillog. Raia szerzetese. Egy adamantit csizmát, egy adamantit kesztyűt, egy adamantit páncélt, egy adamantit sisakot, egy angyalok gyűrűjét, egy arany morférmet, egy Arsa potrohgyűrűjét, egy boszorkánykendőt, egy Eldaran karkötőjét, egy hatalom fülbevalóját, egy hősiesítő medált, egy korinthai talizmánt, egy nap szimbólumot, egy örökkéval.gyémántját, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy varkaudar ékkövet, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy élőholt ősmágus trófea, egy quwarg anyakirálynő trófea és egy tűzelementál trófea díszíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy tűzoszlopon átrepülő ALAKVÁLTÓ. Jobb kezében egy mithril kardot, bal kezében egy adamantit pajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Elég egy mentális pillantás aurájára: jó jellemű, ahogy Te is az vagy. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Ezüsthajú Kadremon. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 7 ezüsttollú nyilat (3000 arany kikiáltási áron), 1 grifftoll kesztyűt (250 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki. (ld. enc.) A teremtés zsákja létrehozott 1 ezüstdarabot. A teremtés zsákja létrehozott 1 borkonyó bibét.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+34 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+32 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+8 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült. Elindult a Mászásverseny! Ghalla-szerte égigérő grok képződmények jelentek meg! Mászd meg ezeket és a többi másznivalót, öld a szörnyeket, gyűjtsd a pontokat! (ld. enc.) [A két forduló között 4 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
Gondolataidat összeszedve koncentrálsz. Megtelsz energiával. Akaratoddal irányítva, létrehozod a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 243.]

* 2. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Elmondtad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 238.]

ek 273 2 6 t. energia kisütése: 273 2 6
Ezentúl minden taumaturgia varázslatod, amelynek költsége 6 VP-nél kevesebb, 6 VP-be fog kerülni. [0 pontot használtál fel, van még 238.]
Magadra kensz egy adag sámán gyógykenőcsöt. Már érzed is a hatást. ( +159 életerő.) [0 pontot használtál fel, van még 238.]

ftv 101 181 felt. tám/véd. varázslat a 101. varázslatot a 181. szörnyet
Ok, ezt a védekező varázslatot fogod használni, ha a megadott lénnyel szembekerülsz. [0 pontot használtál fel, van még 238.]

ftv 31 181 felt. tám/véd. varázslat a 31. varázslatot a 181. szörnyet
Ok, ezt a támadó varázslatot fogod használni, ha a megadott lénnyel szembekerülsz. [0 pontot használtál fel, van még 238.]

fvh 2 felt. varázslat haszn. 2
Harci varázslataidat használni fogod minden 2. vagy magasabb szintű ellenfélre. [0 pontot használtál fel, van még 238.]

tv 33 támadó/véd. varázslat a 33. varázslatot
Támadó varázslatok listájára került: izomernyesztés. [0 pontot használtál fel, van még 238.]

vps 30 VP spórolása: 30
Félreraktunk, letiltottunk neked 30 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 238.]

ek 302 4 t. energia kisütése: 302 4
Megidézed a fegyvermestert! Egy darabig döbbenten pislog, de aztán látja, ki is hívta, és rád mosolyog. Hozzálát oktatásodhoz, a tudást minden részecskéddel próbálod magadba szívni. Sikerült! A következő szintre léptél a megadott fegyverszakértelemben! [-2 TU.] [50 pontot használtál fel, van még 188.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Hmm! Már nem is vagy éhes! 199 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 185.]

d 2 20 eldobod a 2. tárgyat (20 darabot)
Elhajítasz 20 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

v 14 1 elmormolod a 14. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a méregsemlegesítés varázslatot! Semlegesíted a szervezetedbe jutott mérget. A varázslat az agyadban lapul, használatra készen. [-20 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 180.]

m 2 3 3 mozogsz keletre, délkeletre, délkeletre
[133,52] Egyre több fényt engednek át a lombok, sűrűbb az aljnövényzet: ritka erdőben vagy.
(Feltételes támadás:) Egy bávatag golombár! Ezt kerested. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Mélyen koncentrálva, megidézel egy izomernyesztés varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. Semmi eredménye! Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy éhínség. 36 életpontot vesztettél. Hirtelen iszonyatosan éhes leszel! Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 bumeráng. Alaposan megsorozod a bávatag golombár jobb lábát. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Ellenfeled követ hajít feléd. Eltalált téged. (13 életpontot vesztettél.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Kétfejű csatabárddal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a bávatag golombár testét. (3 támadással 143 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a bávatag golombár jobb oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A bávatag golombár rávág a derekadra. (1 támadástól 38 életpontot vesztesz.) Legnagyobb meglepetésedre legyőzött ellenfeled darabokra hullik... Apró, pici szárnyas darabokra... Te jó ég, hiszen ezek darazsak! A rovarok rád rontanak. Csípnek, harapnak, ahol csak érnek. Mire a megvadult raj odébb áll te is ráeszmélsz, hogy Sheran állt bosszút kedvence gyilkosán... (28 életpontot vesztettél) A bávatag golombár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 280 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 184, sebződés: 115, gyógyulás: 0, összesen: -115 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy bandita közeledik. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy káosz szava varázslatot. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja a bandita fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Kétfejű csatabárddal többször kegyetlenül megütöd a bandita testét. (2 támadással 105 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a bandita testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A bandita megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (4 támadástól 20 életpontot vesztesz.) A bandita még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. A következő kincseket találtad: egy obszidián függő. Szereztél 15 aranyat. 705 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Végre, ennivaló! Zabálni kezdesz. (-3 kaja.) Tested lassan sorvadozik (-2 életerő).

(Továbbmész...) [134,53] Az erdőt síkság váltja fel. Egyszerre csak rémült sikoltás üti meg a füledet, de hiába keresed a hang forrását, semmit sem találsz. Lehet, hogy csak érzékcsalódás volt? A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Úgy gondolod, hogy a közeledő erszényes elkarog nem jelenthet komoly veszélyt. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 bumeráng. Több lövedéked átfúrja az erszényes elkarog jobb karját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a kétfejű csatabárdot a másikra ugrasz. Kétfejű csatabárddal gyilkos csapásokat szórva összezúzod az erszényes elkarog fejét. (3 támadással 132 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd az erszényes elkarog testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Az erszényes elkarog rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 865 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 177, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Magadra kensz egy adag sámán gyógykenőcsöt. A hatás szinte azonnal jelentkezik. ( +149 életerő.) Utad során felfedezel egy mínosz-kúpot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Raia híveié. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Kifaggatod a lányt a betegségről és tüneteiről. Nem okoz gondot felismerni a kórt, ismered a gyógyszerét is. Hosszabb kutakodással rálelsz a megfelelő füvekre. A lány hálálkodik, és már szalad is családjához. Jó érzéssel a szívedben mész tovább. (+4 jóság.)
Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Feltöltöd a vizestömlőt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy barátság szent tüzét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent tölgyfát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Raggardi Csemete, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Chara-din monolitját. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy olvasztókemence van. Délre egy Chara-din monolitja van. Északra egy márványtorony van. Elteszed a látcsövet. Végre, ennivaló! Zabálni kezdesz. (-2 kaja.) A sorvasztó varázslat kifejti hatását (-2 életerő).

(Továbbmész...) [135,54] Vált a terep: alacsonyhegységben vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt vaskohót. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy olvasztókemencét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Elenios híveié. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Nyugatra nézve látsz egy Chara-din monolitját. Északra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy tüskés harci gromak közeledik. {védettsége: 26 szúró, 26 vágó, 26 ütő ellen.} Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Alaposan megsorozod a tüskés harci gromak tüskés testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Megmarkolva a kétfejű csatabárdot ellenfeledre rontasz. Kétfejű csatabárddal halálos csapásokat osztva péppé vered a tüskés harci gromak bal oldalát. (3 támadással 151 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a tüskés harci gromak testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A tüskés harci gromak többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A tüskés harci gromak szinte eltipor támadásaival! (4 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 gromak bőrt. 960 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 189, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) A sorvasztó varázslat kifejti hatását (-1 életerő). [55 pontot használtál fel, van még 125.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[136,55] A hegység kopársága után üdítő a szemnek az élettel teli síkság. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy amniosz-fát. Látsz egy Chara-din monolitját. Utad során felfedezel egy csodabazárt. Megtudod, hogyan szerezhetsz reflexélesítőt. (ld. enc.) Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Egy quwarg mozdul a földön. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy Chara-din oltárt. Délkeletre egy friss csatamező van. Délre egy Fairlight oltár van. Délnyugatra egy Sheran oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy élőholt quwarg. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod az élőholt quwarg potrohát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Vad csatakiáltással, felemelve a kétfejű csatabárdot a másikra rontasz. Kétfejű csatabárddal többször kegyetlenül megütöd az élőholt quwarg potrohát. (4 támadással 141 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd az élőholt quwarg potrohát. (3 támadással 34 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, az élőholt quwarg többször is megmar! (2 támadástól 37 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 23 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 306 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 193, sebződés: 60, gyógyulás: 0, összesen: -60 ÉP}

Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy arató csattanat lehet. {egyik sebzési módja: 1x 6d8+3.} Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az arató csattanat zöld masszáját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Visszafojtod lélegzetedet. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Kétfejű csatabárddal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az arató csattanat testét. (3 támadással 97 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod az arató csattanat zöld masszáját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a jobb lábadat. (1 támadástól 28 életpontot vesztesz.) Az arató csattanat összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 805 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 110, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Sorvadsz (-1 életerő).

(Továbbmész...) [137,56] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy quwarg harcos nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. {támadása: 21.} Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 bumeráng. Alaposan megsorozod a quwarg harcos potrohát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Megmarkolva a kétfejű csatabárdot ellenfeledre ugrasz. Kétfejű csatabárddal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a quwarg harcos potrohát. (3 támadással 140 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a quwarg harcos potrohát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a quwarg harcos csáprágójával. (2 támadástól 38 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 20 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 021 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 169, sebződés: 58, gyógyulás: 0, összesen: -58 ÉP}

Magadra kensz egy adag sámán gyógykenőcsöt. Rövid időn belül érzed a hatást. ( +152 életerő.) Oldalt pillantva, meglátsz egy friss csatamezőt. Utad során felfedezel egy szent tölgyfát. Látsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Dark Angel. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délkeletre egy Leah oltár van. Délre egy Sheran oltár van. Délnyugatra egy művészi porolit van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy Chara-din oltár van. Elteszed a látcsövet. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) Működik a gonosz varázslat, lassan sorvadsz (-2 életerő).

(Továbbmész...) [138,57] Félig kiégett területen vagy. Fekete, élettelen foltok tűnnek fel a zöld növényzetben. Felfedeztél egy oltárt. Leah hívei emelték. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy művészi porolitot. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy Sheran oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Szürke por száll a levegőben, ahogy a távolban valami feléd közeledik. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy pordémon. Itt csata lesz.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja a pordémon testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A lény szeméből hősugár lövell ki feléd. Ajjaj, az összes vized gőzzé vált! Elszántan a másikra rohansz. Kétfejű csatabárddal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a pordémon testét. (2 támadással 78 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a pordémon testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) A pordémon mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. A pordémon összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 816 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 121, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) A sorvasztó varázslat kifejti hatását (-1 életerő). [30 pontot használtál fel, van még 95.]

m 2 3 mozogsz keletre, délkeletre
[139,57] A halott tájat végérvényesen felváltja az élettel teli, hullámzó, zöld füvű síkság.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy álomvirágot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Marcho Ven-Saak formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Benyúlsz az odúba. A méhek nem tudnak megcsípni, mert rajtad van a kesztyű. Kiveszed a babát, és odaadod a manólánynak. Az megköszöni, majd vidáman elszalad. (+2 jóság.)
Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy friss csatamezőt. Keletre nézve látsz egy művészi porolitot. Délkeletre egy művészi porolit van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. délkeletre látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: G'run'dyyg, egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Synister Cane. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.) Sorvadsz (-2 életerő). Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre.

(Továbbmész...) [140,58] A síkságot elhagyva, sivatagos terepre érkezel. Keletre az alanori csatorna békésen fodrozódó vizét látod. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Kharón Nan Akherón orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Utad során felfedezel egy szent tölgyfát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Dornodon hívői építették. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északra megpillantasz egy művészi porolitot. Elrakod a távcsövet. magad fölött látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: G'run'dyyg, egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Synister Cane. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A homokdűne alján megpillantasz egy élőlényt. A feléd közeledő érző szívű dromedár mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) A szörny nem látszik barátságtalannak. Azért óvatosan elkerülöd.

Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy fényűző villa (605. épület.). Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek délre, friss kobudera nyomokat, amelyek délre vezetnek.
Összeakadsz Drumerrel. Elenios kántora. Egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt és egy szem szimbólumot visel. Bézs-Korona érdemrendet visel. Felszerelését egy lomha morf trófea, egy bunthar trófea és egy óriásféreg trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: bézs alapon édeskés illatú halálsikoly. Jobb kezében egy moa kristályt tart. Elég egy mentális pillantás aurájára: ő is a jó oldalhoz tartozik.
Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
Összefutsz egy fekete, copfos hajú, szürke szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. A bőre sötétebb az átlagosnál. Egy bronz éjmedált, egy bronz emlékérmet, egy bronz morfmedált, egy ezüst vadászmedált, egy ezüsttornyot, egy gyémánt Vlagyi-díjat, egy kvazár sisakot, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy lánghordozó kitűzőt, egy not. pusztító éremet, egy nozar-thin medált, egy örökkéval. topázát, egy q. irtó medált, egy q. pusztító éremet, egy réz morférmet, egy smaragd védőgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy Vlagyimir-díjat és egy zafír erőövet visel. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy bumeráng. {védettsége: 31 szúró, 31 vágó, 31 ütő ellen.} Elég egy mentális pillantás aurájára: az ő jelleme semleges.
Barátságtalanul végigmér Téged, majd valami köszönésfélét vakkant feléd. Odébbállsz.
Összeakadsz Leorickkel. Chara-din híve. Egy bronz emlékérmet, egy ezüst morférmet, egy grifftoll kesztyűt, egy Jerome köpenyét, egy káosz szimbólumot, egy olimpiai vasmedált, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Ruházatát egy áeratikus hasnyák trófea, egy részeg kalandozó trófea és egy varkaudar felderítő trófea ékesíti. Jobb kezében egy Krogan buzogányát, bal kezében egy kvazár pajzsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Elég egy mentális pillantás aurájára: sötétlelkű, gonosz teremtmény.
Ellenséges szándéka egyértelmű: a harc elkerülhetetlen.

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy láthatatlan védekező varázst. Ellenfeled lángcsóva varázslatot lő rád. 6 életpontot vesztettél. Fúvócsővel lő Rád ellenfeled. Feléd repül 3 tüske. A lövedékek perforálják a fejedet. (3 támadástól 35 életpontot vesztesz.) Meglengetve a kétfejű csatabárdot ellenfeledre támadsz. Kétfejű csatabárddal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd Leorick fejét. (4 támadással 181 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor súrolod Leorick bal lábát. (3 támadással 21 életpontot sebezve.) Krogan buzogányával Leorick gyilkos csapásokat szórva összezúzza a nyakadat. (4 támadástól 182 életpontot vesztesz.) {Csatastatisztika; sebzés: 202, sebződés: 223, gyógyulás: 0, összesen: -223 ÉP}


Megszűnik a látás és hallás köznapi értelme: a másodperc törtrésze alatt leperegnek lelki szemeid előtt életed fontosabb pillanatai. Ez a halál... [23 pontot használtál fel, van még 72.]
Különös látványt nyújt hátrahagyott tested, amely már nem képes helyet adni a távozó léleknek. Furcsamód könnyűnek érzed magad. Minden olyan áttetszővé, mégis élesen, ha lehet, még jobban láthatóvá válik, mint az életben. Felkészülsz a nagy utazásra az istenek lakhelye felé. Egyszercsak egy hatalmas, vonások és érzelmek nélküli, fehér arc jelenik meg előtted, és a következőket mondja:
- Leah vagyok, a halál istene. Üdvözölve légy birodalmamban, a holtak világában! Hamarosan örök nyugalomra térhetsz... Először azonban meg kell hallgatnod. Egy megállapodás alapján, amelyet a többi istennel kötöttem, cserébe a holt lelkekért, minden kalandozó lelkének adnom kell egy utolsó esélyt, mielőtt visszavonulhatna az örökkévalóság álmába. E szerint lehetőséget kell adnom, hogy visszanyerd életedet és testedet, ha kiállsz egy próbát. Pihenni akarsz kényelmesen, vagy küzdeni, nyomorogni egy korlátolt test börtönében tovább? Aláveted magad a próbának?
Buzgón bólogatsz (már amennyire ilyesmire egy lélek képes), mire a hatalmas arc rosszallóan végigmér, és folytatja:
- Mind ilyenek vagytok... Nem tudod, hogy mit nyerhetnél! Nos rendben van. Ha kiállod a próbát, visszanyered tested, kissé legyengülve, de újra élni fogsz. Ha viszont nem sikerül időben a feladatod teljesíteni, örök vendégem leszel! Nem árt, ha tudod, hogy amíg szellem vagy, nem vagy képes egyenesen érintkezni a valós világ lényeivel és tárgyaival. Te látni fogsz mindent, de nem foghatod meg. És onnét senki sem lát Téged... No persze a szellemvilág sem olyan elhagyatott, mint hinnéd. Tény, hogy jóval csendesebb, mint a hús-vér lényeké. De ezeket a dolgokat majd magad is tapasztalni fogod.
Mivel ez az első alkalom, úgy illik, hogy jó esélyt kapjál. Nincs más dolgod, mint egy ködmangó cserjét találni, és ködmangót szedni róla. Ez a növény csak az árnyvilágban létezik, halandók nem láthatják. Ölj meg még egy sötét motyogót - ő is a holtak birodalmának lakója. Ezután már nem jelenthet akadályt, hogy visszatérj a halandók világába a ködkapun keresztül - persze ha rátalálsz... Agyő, és sok szerencsét! Viszontlátásra a birodalmamban. - teszi hozzá kacagva, aztán szertefoszlik az arc. Döbbenten körülnézel, még mindig hitetlenkedve. Ugyanúgy látsz mindent magad körül, mint eddig, sőt, újabb dolgok is feltűnnek: mindenütt árnyak mozognak, egyszerűbb életformák halott lelke. Az élők pedig izzó, fényes lüktetéssel sugározzák, pazarolják életenergiájukat. A növények kék, zöld árnyalatokkal, az állatok sárga és vörös színekkel. Azonban minden nagyon hideg, szagokat pedig egyáltalán nem érzel. Megpróbálsz mozogni: egész könnyen megy! Csak gondolsz egyet, és máris odébb szökkensz! A föld felé süvítesz, és megpróbálsz tárgyakat megragadni, persze sikertelenül. Mintha levegőből lennél... Vajon igazat beszélt ez a Leah fickó? Utána kéne járni...

be 68 bemész a 68. titkos labirintusba
Sajnos ehhez szükséged lenne egy élő testre. [0 pontot használtál fel, van még 72.]

vpf 30 VP elővétele: 30
Felszabadítottunk neked 30 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 72.]

ek 116 40 150 t. energia kisütése: 116 40 150
Szent jogar gyógyító tárgyat fogsz használni, ha életerőd 40 százalék alá zuhan. [0 pontot használtál fel, van még 72.]

lm 4 4 1 mozogsz 4 4 1
Ez a parancs csak labirintusokban működik. [0 pontot használtál fel, van még 72.]

hu 180 140 232 hulladék: 180 140 232
Hulladék, ezért nem gyűjtesz ezüst gyűrűt. Hulladék, ezért nem gyűjtesz denevér szimbólumot. Hulladék, ezért nem gyűjtesz ilkin ércet. [0 pontot használtál fel, van még 72.]

h 248 2 használod a 248. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 72.]

szk 121 keresed a 121. szörnyet
Sajnos ehhez szükséged lenne egy élő testre. [0 pontot használtál fel, van még 72.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 72.]

* 2. BP: tps 30 0 0 TVP spórolása: 30 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 30 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [30 pontot használtál fel, van még 42.]

* 3. BP: h 234 200 0 használod a 234. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 42.]
Még a holtaknak is szüksége van némi pihenésre: egybeolvadsz egy misztikus párával, ellazítva magad, próbálva erőt gyűjteni.
Ebben a körben 72 pontod maradt, ebből a következő körre 72 pontot vihetsz át. Kapsz még 209 pontot. A következő körben tehát 281 pontot költhetsz el.
(Eleinte könnyen előfordulhat, hogy amíg halott vagy, 30-nál több TVP-d marad meg a kör végére. Az így megmaradt pontokat még élelemszerzésre vagy gyógyításra sem költhetjük el. Ezért ilyenkor tetszőleges mennyiségű TVP-t átvihetsz a következő körre. Egy tipp, hogy mit kezdhetsz a sok TVP-vel: a GYK 28 <TVP> parancs még egy szellemnek is működik...)

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KORLÁTLAN TUDAT (574. TUDATI KÉPESSÉG)
Már korábban is próbálkoztatok azzal, hogy a közös tudat által nyújtott számtalan lehetőség közül némelyeket a KT-n kívül is tudjatok alkalmazni. Ennek eredménye lett a KT-szövetség, amiben információkat, tárgyakat, TU-t és MXTU-t is tudtok átadni a veletek egy szövetségben levő KT-k tagjainak. Ezt most sikerült tovább bővítenetek, mivel ezentúl információt, tárgyakat és TU-t bármelyik másik KT tagjának képesek vagytok átadni, illetve ezeket bármnely más KT tagjától képesek vagytok fogadni. (Vagyis nem kell kiadnotok ehhez az EK 99 parancsot.) Sajnos az MXTU átadásra ez nem vonatkozik, az továbbra is csak a szövetségen belül működik. Ezenkívül mostantól a maximális tudatpontodat (MXTU) 90 helyett 120-ig növelheted. Természetesen magától nem fog nőni, csak TNO ráköltésével.

YAURRI MÁSZÓVERSENY
Az utóbbi időkben a csodálatos remeték, a síkok és egyéb élvezetek hajhászása miatt a kalandozók elhanyagolták a másznivalók rendszeres tisztogatását. Emiatt ezekben a - korábban turisták által is biztonságosan látogatható - tereptárgyakban a szörnyek hihetetlen módon elszaporodtak! Ezért aztán a Yaurri királyság 2 hónapon át tartó akciót hirdet, amelyben megjutalmaz mindenkit, aki segít a másznivalók kitakarításában!
(Játéktechnikai információk:
A mászóhelyeken +1 szörny jön az utolsó szörnyből. (Ha az adott mászóhelyre ki van kapcsolva a plusz szörny a H <mászóhely száma> 1 paranccsal, akkor az eseményből jövő plusz szörny sem jön a másznivalóban.)
A mászóhelyeken megölt összes szörnyet beszámolja az aleseménybe, és azok is erősödnek ilyenkor az esemény szörnyek erősödésének megfelelően.
A mászóhelyeken a szörnyek 50%-kal több TP-t érnek.
Bekerült minden területre egy új másznivaló, az égigérő grok. Az égigérő grokok csak a yaurri mászóverseny idején lesznek elérhetőek. Az égigérő grokok pontos koordinátája megnézhető a honlapról letölthő térképen.
A minieventek során használható az ERO {szörnyerősség} parancs. Ahol a szörnyerősségre 0-300 közötti érték állitható be, de legfeljebb feleannyi, mint ahány szörnyet a karaktert megölt az aktuális minieventben.
A mini eventekből az alábbi linken tájékozódhattok: Kalandozók Versenye

MORF ESSZENCIA (2452. TÁRGY)
Nem meglepő, hogy ha veszel minden morfplazmából egyet, és összerakod őket, akkor összeolvadnak egy szivárványszínű esszenciává. Az elején nem tudod, hogy ez az esszencia mire lehet jó, de rájössz erre, amikor találkozol a következő morffal. Ugyanis az esszencia közelsége a morfokat arra kényszeríti, hogy visszaváltozzanak a formátlan morf alakjukba. Úgy pedig gyakorlatilag veszélytelenek lennének. Persze nem pillanatszerű, egy darabig ellen tudnak állni ennek a hatásnak, de az esszencia jelentette fenyegetés miatt sokkal hevesebben küzdenek ellened. ((Játéktechnikailag mindez azt jelenti, hogy minden egyes morf esszencia 5%-kal erősíti a veled harcoló morfokat.)
A morf esszencia további előnye, hogy a H 2452 parancs második paramétereként megadott típusú morfot alakváltásra kényszeríted. Innen kezdve ez a morf mindig egy másik szörny alakját fogja felvenni ellened. A parancs kiadásának költsége 5 TVP. Alakváltásra kényszerítheted az összes morfot is a Végzet kulcsának használatával (H 2452 2320 parancs). Ekkor minden morf egy olyan szörny alakját veszi fel, ami azon a területen őshonos, amelyiken éppen tartózkodsz a parancs kiadásakor. Nem mellesleg pedig ezzel egy apró lépést teszel annak irányába, hogy a morfokat véglegesen visszazárjátok a Végzet Vermébe. Ennek a parancsnak a kiadása 20 TVP-be kerül, és két ilyen parancs kiadása között végezned kell legalább 20 morffal. Az F 2452 paranccsal pedig megnézheted, hogy a karakter milyen morfitalokat talált fel és ivott meg eddig. A H 2452 paranccsal pedig kiírathatod a fordulódban, hogy melyik morf milyen szörnyet másol.

KOTE (1375. TÁRGY)
A szamurájok alkarját vastag, lemezekkel bélelt pompázatos karvértek díszítik és védik. Most végre te is kipróbálhatsz egyet közülük, de előnyeit csak akkor élvezheted, ha már legalább 40. tapasztalati szintű vagy. A kote a következő bónuszt adja: +7 védettség, +7 támadás, s a ryuku kontinens teremtményei ellen +5 sebzés.

EZÜST MORFÉREM (2709. TÁRGY)
Az ezüst morfmedált azok kapták jutalmul, akik a 2. morf invázió során sokat tettek a morfok Végzet vermébe történő visszazárása érdekében. Ez a ruhára kitűzhető medál mágikus erővel bír. Viselőjének felbuzdítja a harci szellemét (+3 támadás), és látványa demoralizálja az ellenfelet (-3 szerencse a varázslataid ellen). Természetesen egy ilyen kitüntetést sosem adnál át másnak.

FŐNIXTOLL (563. TÁRGY)
Ez a színes kis pehely fantasztikus dolgokra képes: például, ha a földbe dugod (ezt a H 563 paranccsal teheted meg, ha van elegendő tudatpontod és TVP-d), egy csodálatos álomvirág fakad belőle! Ámbár talán még hasznosabb, ha magadnál tartod a főnixtollat: fordulód végén jó eséllyel megduplázódik a száma (legfeljebb hat darabig), s elterjedése igen hasznos lehet Ghalla egészére: irtja a kisebb zanokat, valamint megakadályozhatja, hogy birtokosa nyakló nélkül ossza a tudatcsatát és a hasonló tudati támadásokat. Ha a KF 563 3 paranccsal őrzöd, biztosan nálad marad, egyébként elképzelhető, hogy új gazdát választ magának. Az Álomőrzők javaslata: óvd, szaporítsd, és ha már háromnál több van a birtokodban, ne őrizd tovább, hadd terjedjen rajta keresztül a béke és a nyugalom Ghallán!

REFLEXÉLESÍTŐ KENŐCS (1407. TÁRGY)
A többi csodakencéjéhez képest kicsiny, zöld tégely, még lezárva is erős árvacsalán-szagot áraszt. A dilinyós feltaláló szerint ez ér a legtöbbet mind között, de te nem vagy meggyőződve erről. Az ezüstszínű, apró rúnák szerint: "Erősen mérgező, használata a csuklón és a bokán javallott!" Ha a fura, zselészerű anyagot magadra kened a H 1407 paranccsal, 3 TVP-ért, a végtagjaid mintha önálló akarattal rendelkeznének, tenni fogják a dolguk, mielőtt te magad a tudatára ébrednél, mit is akarsz csinálni. [Ügyességed az alap ügyességed értékével nő; és eme érték felével nő meg a támadásod és a védekezésed!] Ha vérbeli harcos vagy, ezt a lehetőséget nem hagyhatod ki! Adj át Niximilitinek valamelyik csodabazárban 3 halálhozó talizmánt a KT (Küldetés Teljesítése) 1407 paranccsal, 5 TVP-ért, és máris a birtokába kerülsz egy adagnak! Persze a hatása nem permanens, csak a forduló végéig tart, és az olimpián is tiltott szernek számít. Egy második adag már semmilyen plusz hatást nem vált ki, ezért fordulónként csak egy csodakenőcsöt kensz majd magadra. A reflexélesítő a legféltettebb szerzeményeid egyike, sosem fogsz önként megválni tőle!

ÉRZŐ SZÍVŰ DROMEDÁR (753. SZÖRNY)
A sivatag hajója, az érző szívű dromedár arról kapta a nevét, hogy szeméből mindig könnycseppek hullnak. Ez természetes anyagcsere-reakció, így távozik az állatból az elfogyasztott folyadék. Ha nincs az életükre törő fenyegetés, az érző szívű dromedárok csak bandukolnak a homokdűnéken, le-föl. Egyéb esetben megvédik magukat, vagy ha nem tudják, elfutnak. De az is előfordult már, hogy egy-egy példányuk gonosz orvvadászoknak esett áldozatul - ők a sajátságos jellemükkel valahogy nem tudják elviselni egy ilyen érző lény jelenlétét a világban. Bár a hőséget kedveli (épp ezért szabadon csak sivatagban fogsz találkozni vele), más vidékek levegőjéhez is képes alkalmazkodni. Kiváló málhásállat lehet belőle, ha elég gyakorlott vagy ahhoz, hogy befogd.

KARAKTERLAP

Fegyenc József, egy rövid ősz hajú, szürke szemű, harcsabajszos troll férfi vagy. Fekete a bőröd. Elenios hűséges követője vagy. Papi hited: 30. A Kvazársziklák Népe (#9119) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 68. fordulód.

Erő: 23 Szint: 19 Merészség: 6/6 Magasság: 254 cm
IQ: 16 Támadás: 18 Agresszió: 3 Testsúly: 476 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 17 Életpont: 212/212 Jellem: jó (48) Tul. pont: 3
Szerencse: 17 Varázspont: 122/30 Pénz: 0 arany Kép. pont: 7
Tudatpont: 24/0 Pszi pont: 12/0
Eddig összesen 714 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 7 958 TP-t kaptál. Jelenleg 379 442 TP-d van. A következő szinthez még 70 558 TP szükséges. A 59. fordulódban 5000 arany került a bankszámládra. 5270 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/80 szúrófegyverek: 3/58 ütőfegyverek: 26/11 (+11%)
dobófegyverek: 20/70 (+24%)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); bumeráng (#249) max. 1 db (4 -12.); bumeráng (#249) max. 2 db (13 -18.); tolmokov-koktél (#351) (19 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
140,58 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 140
JLKzott minoszkúpok: 57, 56

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 79 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6/11 2. nyomkövetés: 12/89 (+8%) 3. mászás: 3/78
4. csapdakészítés: 6/29 5. csapdaészlelés: 3/20 6. gyógyítás: 11/43
7. titkosírás: 1/44 8. felderítés: 2/87 9. teológia: 3/15 (+18%)
10. taumaturgia: 21/89 (+7%) 11. szerencsejáték: 1/21 12. versengés: 2/34
13. zene: 3/46 14. szörnyismeret: 6/36 15. pszi: 2/45 (+4%)
16. zárnyitás: 8/62 17. vadászat: 1/23 (-300%) 18. bányászat: 4/56
19. főzés: 7/32 (+13%) 20. csapatmunka: 1/59

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
totem 40% életpont alatt (szent jogar (#150))
segítesz max. 30 TVP-ért
udvarolsz az 5. fajúaknak a 7. fajúaknak
elfogod púpos burástyát (#92) fedett veremmel (#219)
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
bávatag golombár (#165), gnóm szolgáló (#181) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
kardfogú fülemüle (#146), purifikátor (#157), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)
Butaság ára beállítás: taumaturgia: 6 vp;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
pszi-ernyő (#64) tulajdonságpajzs (#26) méregsemlegesítés (#14)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
2. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tüskepajzs (#30)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 2, max: 299 - védekező varázslatokkal együtt)
lángcsóva (#31) >> gnóm szolgáló (#181)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 2, max: 299 - támadó varázslatokkal együtt)
tükörpajzs (#101) >> gnóm szolgáló (#181)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Terjeszd hitemet, építs és szentelj fel egy újabb oltárt számomra!
2.) Ölj meg egy pókvadászt. Nagy jót tennél egy ilyen gonosz lény elpusztításával!
3.) Ocsmány férgek járják e földet. Fogj el egy púpos burástyát, és áldozd fel oltáromnál!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Shaddar) (539): új. cseréptetős torony (549): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. fényűző villa (600): 68. labirintus (140,13). városháza (685): új. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
41, 42, 46, 47, 48, 49, 56, 57, 67, 68.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Kész: 16.

HŐSTETTEID
A második morf invázióban megölt morfok száma: 252, az összesen kapott pontszám: 25455.
Miniesemény statisztikák
Jelenlegi miniesemény: Mászás.
Megölt szörnyek: 0. Szerzett pont: 0. Beállított erő: 0 Összpont: 0

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
illúziófegyver (121)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
a mágia rúnája (179)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
fejleszt.gyümölcse (292)
fegyvermester (302)
kétkezes harc (338)
vadászidény (351)
a Szörny érintése (375)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
testvéri segítség (411)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 30 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
isteni védelem (530) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a hit ereje II (537) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
gyógyítómester (544) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
isteni ítélet (551) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
isteni áldás (558) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudati gyorsítás IV (562) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
redukálás (564) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
tudati segítség II (567) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
makróbővítés I (568) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
páncélzúzás (569) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU.
korlátlan tudat (574) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU.
gyűrűviselés (575) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU.
turbó turbó (581) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 720 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 2174 TU szükséges.)
makróbővítés II (582) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 720 TU.
füébevalóviselés (589) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 780 TU.
karkötőviselés (596) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 840 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
1 ezüst morférem (#2709)
1 kronokristály (#1636) 1 megbűvölt utazóláda (#1218)

Összsúly: 2.10 kg Megterheltség: 3%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 250% alatt van.
Még 187 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 190 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
37708 arany (#50) 3 A Végzet kristálya (#2306) 1 adamantit (#627)
3 áldott kő (#642) 13 álompor (#396) 6 amniosz (#203)
25 angyalok gyűrűje (#529) 1 arany masszariasztó (#437) 1 aranyló ugarhéj (#100)
1 ásó (#34) 32 átlátszó morfplazma (#2451) 27 bíbor morfplazma (#2450)
4 borkonyó bibe (#312) 1 boszorkánykendő (#1697) 4 bumeráng (#249)
5 csontpálca (#329) 1 csuklyavirág (#133) 1 darázsszárny (#652)
1 denevér szimbólum (#140) 1 dobóháló (#221) 3 dorony tüdő (#212)
8 drótszőr (#37) 7 elkarog szőr (#665) 1 ezüst gyűrű (#180)
2 ezüstdarab (#326) 2 fáklya (#36) 22 fehér morfplazma (#2445)
1 fekete bőrcsizma (#247) 11 fekete gyöngy (#99) 19 fekete morfplazma (#2446)
5 fenőkő (#1618) 1 fűszerkeverék (#1170) 5 fűszertartó (#210)
2 galachmit (#310) 5 gernim balzsam (#1894) 1 gólem talizmán (#811)
6 grifftojás (#179) 2 grifftoll kesztyű (#1578) 1 gromak bőr (#268)
2 gyíkfű (#201) 5 gyöngymangó (#135) 1 harci kalapács (#174)
1 holdbőr (#1236) 1 hősiesítő medál (#1558) 2 huhogó bibe (#332)
1 ilkin érc (#232) 10 isteni könnycsepp (#260) 1 Jerome köpenye (#1527)
43 kaja (#2) 3 karbin plazma (#199) 3 kavadu iszák (#25)
1 kazmár gyökér (#205) 24 kék morfplazma (#2442) 1 kétfejű csatabárd (#1754)
1 kígyóbőr kesztyű (#49) 1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
1 kőszem (#304) 3 kötél (#92) 1 lajhár csont (#236)
22 lila morfplazma (#2448) 79 madártoll (#112) 13 mákrózsa virág (#56)
1 manifeszt.nyúlvány (#214) 1 mászókarom (#78) 2 megsemmisítő (#1540)
1 morf esszencia (#2452) 21 narancs morfplazma (#2449) 1 nektoraf faggyú (#667)
1 obszidián függő (#195) 16 pirkit (#153) 2 pszi kő (#248)
3 púderkő (#119) 1 purifikátor háj (#269) 8 quwarg tojás (#360)
27 ragasztó (#83) 1 rakolits por (#669) 1 ramit kő (#226)
4 remák szív (#264) 1 rézdarab (#70) 10 rézgolyó (#343)
1 Rodger kezdő üstje (#1167) 4 rókafarok (#124) 1 rövid íj (#107)
1 ryuku csizma (#692) 1 ryuku kopja (#694) 3 sáfránypor (#211)
3 sámán gyógykenőcs (#1139) 19 sárga morfplazma (#2447) 2 smaragd védőgyűrű (#223)
1 smaragdkő (#678) 6 smirglilevél (#29) 29 spiritusz (#170)
4 sullár hólyag (#168) 10 szárnyas hernyó (#69) 1 szeksztáns (#32)
1 szem szimbólum (#142) 1 szent jogar (#150) 1 szent kehely (#257)
1 szigony (#389) 1 tapasztalatkő (#975) 1 tatu dob (#234)
1 távcső (#42) 1 teknősesszencia (#702) 1 teremtés zsákja (#818)
1 Thargodan esszencia (#328) 2 titanitdukát (#1480) 7 tolmokov-koktél (#351)
1 trófea nyaklánc (#196) 3 tükör (#43) 1 tüskecsapda (#242)
8 ugh méreg (#166) 4 uzbány csőr (#169) 2 vámpírfog (#1221)
1 varkaudar csont (#1113) 8 vasérc (#152) 1 vassisak (#160)
1 vasvért (#164) 8 víz (#27) 2 vizestömlő (#3)
2 vízionár szem (#102) 16 vörös morfplazma (#2443) 1 zafír erőöv (#397)
4 zárnyitó készlet (#39) 20 zöld morfplazma (#2444) 2 zöld üveg (#82)
1 kote (#1375) 1 főnixtoll (#563)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

-8 -7 -6 -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2
-8
-7
-6
-5
-4
-3
-2
-1
0
(-6,-7) bávatag golombár (#165), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), bandita (#758)
(-5,-6) erszényes elkarog (#354), az 56. labirintus bejárata, mínosz-kúp (#178), Raia oltár, 46. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), tavacska, barátság szent tüze (#484), szent tölgyfa (#393), Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720)
(-4,-5) vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), világítótorony (#156), Elenios oltár, Chara-din monolitja (#534), tüskés harci gromak (#156)
(-3,-4) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), Chara-din monolitja (#534), csodabazár (#1404), 31. jellempróba, élőholt quwarg (#202), arató csattanat (#144)
(-2,-3) quwarg harcos (#201), friss csatamező (#262), szent tölgyfa (#393), egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720), oltár
(-1,-2) Leah oltár, pordémon (#253)
(0,-2) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), oltár, művészi porolit (#720), 21. jellempróba
(1,-1) fényűző villa (#605), a 68. labirintus bejárata, művészi porolit (#720), szent tölgyfa (#393), Dornodon oltár, érző szívű dromedár (#753), Drumer (2295. kalandozó), egy törpe férfi, Leorick (3376. kalandozó)

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


Kedves Tamás, szeretnénk sok boldogságot kívánni névnapod alkalmából. További kellemes kalandozást a TF-en! <<A TF Stábja>>

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A H 2452 parancssal kiíratható a fordulóban, hogy melyik morf milyen szörnyet másol.
* - A ryuku katonai kötszernél a H 1508 parancs 3. paraméterével megadható, hogy hányszor akar a karakter kötszert használni.
* - Ha egy szörny egy labirintusban alapból erősítve van, akkor eddig az minden esetben felülírt minden más erősítést (pl. DVK, quwarg katalizátor stb.). Mostantól a labirintus alaperősítése és a szörny egyéb erősítése közül az érvényesül, amelyiktől erősebb lesz a szörny.
* - A fenti változás miatt Kragoru 1. labirintusában (72. labirintus) a 100 ÉP-s ongóliant normál ongólianttá változott, ami túl erős lenne ide, ezért 150 ÉP-s csontváz lordra cseréltük.
* - Ősvortexen nem adja be a program a TU töltést, ha a karakter max. TU-ban van. Hasonlóan az ÉP-hez és VP-hez, amit szintén nem ad be, ha a karakter maxon van ÉP-ből vagy VP-ből.
* - Maximalizáltuk a csodák kútjából szerezhető támadást és védekezést 50-ben (300. szint).
* - A jokonbia ág ezentúl működik tenger mezőn is, de ha területet váltana a karakter a használatával, akkor hibaüzenetet ad, és nem hajtódik végre a mozgás.
* - Az olimpiai karakterlapon kiíródnak az immunkristályok beállításai.
* - Találtunk egy limitációt a programban, ami miatt a zan energia maximális sebzése kisebb volt az enciklopédiában írtnál. Ennek javítására az alap sebzése 2D6 lett, maximális hatásfoka pedig 250.
* - Elindult a Yaurri titkosírás verseny.
* - 330. szinttől nagyjából megdupláztuk a TP mennyiséget, ami a szintlépésekhez kell.
* - Bekerült a Káosz síkja.
* - Nyugatra bekerült új dolgok:
Egy új déli sziget.
A Thargodan könyvtár a küldetéssorával.
2 halálkúp.
Gejzír és fekete kaktusz.
4 korábbi TK nyugati verziója.
* - Megnöveltük a Káosz sík szörnyeinek TP értékét 15%-kal. Azokat, aki már átmentek, visszamenőleg kárpótoljuk.
* - Javítottuk a titkosírás esemény problémáit a Káosz síkon.
* - Javítottuk az entrópiaital kiírását a használatakor.
* - A szörnyelengedős küldetésnél kap kiírást a karakter, ha az SZE parnccsal sikeresen teljesítette az aktuális küldetést.
* - A karakterlapra ezentúl kiíródik a téridő manipulátor és az entrópiaital számláló.
* - Nyugatra bekerült az 50-es TK módosított verziója, hogy a halálkúp végigjárása reálisabb legyen.
* - A 881-es épület küldetéssorába bekerült egy molekuláris zselé.
* - Bekerült 2 Többszemélyes Kaland a Káosz síkra. Az egyik egy forgalmas mezőre, a másikat a mocsaras terület legkeletibb részén érdemes keresni.
* - A nyugaton fekvő déli szigeteken kinőtt egy ragacsos mimóza bokor. Nyugaton nem ültethő, de szaporítható.
* - A 86-os TK-ban a memóriaelixírt memóriaserkentőre cseréltük.
* - Javítottuk, hogy a bónuszból vehető banki széfhelyeket a program teljesen külön kezelje a játékban aranyért vehetőktől.
* - A mágusszelence (1076) bekerült a Negatív, Pozitív és Káosz sík kutatóhelyeinek kincslistájába ritka kincsként.
* - A KT-ra kiadott KÖTB és BEAJ parancsok kiíródnak KT vezető táborozás alatti történései között, az FKERhez hasonlóan.
* - Az FPH paranncs paraméterének meg lehet a 9087-9099 szörnycsoportokat is.
* - Csökkentettük a következő tárgyak árait a túlzott aranytermelés visszafogására:
felleghajtó (1912) és felleggyűrű (1913) - 500 arany
csigolyakorbács (1892) - 350 arany
képlékeny dragnit (1996), parázsdragnit (2015), medvetalp mokasszin (1897), purifikátor öv (2013) - 300 arany
Handastye karkötője (2004), óelf csontjogar (1867) és óelf hatalomjel (2003) - 1000 arany.
* - 1800-ra növeltük a lemaradásvásárlásban megvehető maximális fordulószámot.
* - T.Vlagyimir különdíjat alapított, és a ruhájára Gyémánt beholderfejet tűzött.
* - A dűneelf arénaviadal (62-es TK) bekerült az ismételhető TK-k közé. Azaz olyan is mehet rá, aki már megcsinálta, csak nem kap érte jutalmat.
* - Töröltük azt a szabályt, hogy nyugaton 200. forduló alatt nem lehet 40 soros fordulót lépni. Ezentúl minden karakter, koordinátától és fordulószámtól függetlneül léphet 40 soros fordulót.
* - Felraktunk még 2-2 égigérő grokot a Levegő és a Tűz síkjára.
* - A három erős övcsat (gárdista - 1729, szirén - 2247, Gemina - 2495) nem vehető fel együtt. Az új övcsat bónsuz célja, hogy a kiegészítő övcsatoknak legyen egy hely. A későbbi erős övcsatok sem vehetők fel majd ezzel a 3 övcsattal együtt.
* - A roxati rúnát (2740) yaurr rúnára (2618), a sawaki rúnát (2742) pedig ryuku rúnára (2620) lehet váltani a relikviagyűjtőnél.

Üzenet küldése a karakternek