1. forduló, Shyna Ran Alaeina összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2005. nov. 24. 15h:51'
EZ A 0. JÁTÉKHETED, 0. FORDULÓD
1. játékheted kezdete: dec. 1.
A következő fordulódat legkorábbana 1. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló ingyenes
KALANDOZÓ: #4398

BEVEZETŐ


Üdvözlünk a Túlélők Földjén, kedves újszülött! Bocsánat, már egyáltalán nem vagy újszülött - az elmúlt néhány hét alatt felnőtté váltál. Ez persze nem azt jelenti, hogy rendelkezel a tapasztalattal, amellyel szüleid, azonban jóval több ismereted van, mint egy, a Kiégett Föld felől érkező túlélőnek - hiszen mamád (és esetleg papád) sok dologra megtanított. A tanult és örökölt képességeken kívül rendelkezel egy speciális mentális képességgel. (ld. enc.) Ez a pszi! (ld. enc.) Kezdetben használható pszi képességeid a pszi-ernyő (ld. enc.) és az auratranszformáció. (ld. enc.)
Ezzel a karaktered akár te, akár valamelyik barátod (esetleg a gyermek apja!) játszhat tovább. Ehhez nem kell mást tenned, mint a mellékelt JL-t kitöltened. Döntsd el, hogy milyen nevet kapjon a gyermek. A név után zárójelben írd oda a fejlécben látható karakterszámot is, és írd a név alá, hogy "újszülött". Így nem fordulhat elő, hogy a küldött JL alapján egy új kalandozót indítunk ehelyett a fiatal, de tehetséges mentát helyett. Az sem árt, ha megadod, milyen nemű legyen a gyermek (FIÚ/LÁNY). Mint látod, külsejét (hajszín, bőrszín, stb.) részben tőled, részben apjától örökölte. Amennyiben nagyon akarod, a külsőt megváltoztathatod (részben vagy egészen), a külső jellemzők beírásával. Mint láthatod, a gyermek arról a mezőről indul, ahol elbúcsúztál tőle, így a K spec. kódnak nincs értelme, hasonlóan az AJ-nek sem. Javaslom, hogy az A paranccsal rögtön adj át néhány tárgyat (páncélt, fegyvert) szegény kezdőnek, hogy ne kelljen teljesen meztelenül indulnia. Rögtön, a JL-el együtt küldhetsz egy kitöltött UL-t is, a gyermek 1. fordulójára.

ÚJSZÜLÖTT3032 KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [15,-20] koordinátán.
Vacogó érzés volt ma reggel tábort bontani, valami megváltozott. Az időjárás, mintha megbolondult volna, kifordult önmagából, és egy ideje már csak hullik és hullik az égi áldás. Semmiben sem hasonlít az eddigi jótékony záporokra, mellyekkel megfáradt napjaidon színültig tölthetted kiürült vizestömlődet, annál sokkal hidegebb és hol nehezebb, hol pedig könnyed szárnyakon repkedő csapadék zúdul alá az égből. Hó esik. Mindaz, ami eddig csak a legmagasabb hegységek legkiemelkedőbb csúcsain fordulhatott elő, most már a legalacsonyabban fekvő síkságokat sem kíméli: hópelyhek vonják egységesen fehérré, és simává a tájat. Olyan dermesztően hideg van, hogy a leheleted minden szusszanásodkor meglátszik, a levegő megváltozott szövetéből font csápok pedig könnyedén benyúlnak a ruhád alá, csak hogy jobban nyomatékosítsák: valami megváltozott. Testfelületed minden egyes pontja a hidegtől dermedten olyanná válik, mint a Purídian szigeti liba bőre. Talán megállítható a folyamat, talán reménykedhetünk még abban, hogy visszatérnek valaha a melegebb évszakok. Ennek csak a közel-távoli jövő a megmondhatója...
˙
Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. HOPPÁ! Ismét lehet extra fordulót lépni! (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 110 pontot. A következő körben tehát 110 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PSZI KÉPESSÉGEK
A pszit, ezt a belső, mentális képességet az elsők között sajátítják el a Túlélők Földjén születő mutánsok és egyéb fajok. Úgy látszik, a termomágikus világégésnek pozitív hatásai is voltak. Van egy másik módszer is, amellyel azok is megszerezhetik a pszit, akik nem birtokolják születésüktől fogva, de erről csak homályos hírek keringenek: mindegyikben valamiféle pszi-kőről van szó.
A pszi tudásod egyik legalapvetőbb jellemzője a pszi pontjaid. Ezek jelképezik a mentális energiádat. Minden pszi képesség használata pszi pontokba kerül, a bonyolultabbak többe. Az elhasznált pszi pontjaidat a körök közötti pihenéssel nyerheted vissza. Kezdetben csak 1-2 pszi képességed van, de később szerezhetsz újat, a pszi szakértelem növekedésekor és esetleg egyéb módon. A pszi képesség használatához a P <képesség sorszám> parancsot kell kiadnod, ez a parancs a legtöbb képesség esetén 5 TVP-be kerül. Ezek a képességek ugyanabban a listában vannak nyilvántartva, mint a varázslatok, ezért a karakterlapodon is a varázslataid között fognak szerepelni.
[Megjegyzés: bár mint tudjuk, a pszinek semmi köze a varázsláshoz, praktikus szempontokból a számítógép a pszit is egy speciális varázslási formaként tartja nyilván. Ez azt jelenti, hogy a pszi képességek használata, korlátaik, lehetőségeik nagyon hasonlítanak a varázslatokéra. Tehát a pszi képességek között is van olyan, amely egy teljes fordulón át tudja kifejteni hatását, van olyan, amely a legközelebbi harcban alkalmazható, és azután megújítható, stb. A harcban használható pszi képességek alkalmazása is tökéletesen megegyezik a varázslatokéval, tehát egy támadó varázslat helyett használhatsz egy támadó pszit, egy védekező varázslat helyett egy védekező pszit, ha úgy tartja kedved. A varázslatokhoz hasonlóan, a pszi képességek között is van olyan, amelynél 2. ill. 3. paramétert is meg kell adni a P parancs kiadásakor.]

PSZI
A pszi egy speciális mentális képesség. Mivel döbbenetes, szinte földöntúli dolgokat lehet vele megcsinálni, sokan a varázslás egyik formájának tartják - holott nem az. A pszi használója nem külső mágikus energiákat, nem istenétől kapott varázserőt használ, hanem a belső, mentális energiáit használja fel - a kíhez hasonlóan. Minden pszi képesség használata pszi pontokat emészt fel. Azt, hogy hány pszi pontod van, alapvetően a pszi szakértelmed szintje határozza meg, de befolyásolja intelligenciád és egészséged is. Pszi szakértelmedtől függ még, hogy milyen gyorsan regenerálódnak pszi pontjaid. A pszi szakértelem a pszi használatával, gyakorlással fejlődik, mutánsoknak és alakváltóknak valamivel gyorsabban, mint más fajoknak.

PSZI-ERNYŐ (64. PSZI KÉPESSÉG)
Ezzel az alapvető pszi-képességgel rengeteg fontos információt szerezhetsz azokról a szörnyekről és kalandozókról, akikkel találkozol. Láthatatlan pszi-ernyődet rájuk bocsátva, igen részletes képet kaphatsz egyes fizikai tulajdonságaikról. A pszi-ernyő használatához a P 64 parancsot kell kiadnod, 6 pszi pontért és 5 TVP-ért. Hatása egy teljes fordulón keresztül tart. Működése: minden alkalommal, amikor találkozol egy kalandozóval/szörnnyel, van rá esély (pszi szakértelmedtől függően) hogy megtudod EGY fizikai tulajdonságát. Ilyenkor, az egyéb pszi-tulajdonságokhoz hasonlóan, egy {kapcsos zárójelben} lesz olvasható a másik tulajdonsága. Ez lehet támadás, sebzés, védettség, erő, egészség vagy bármi más. [Megjegyzés: a szörnyek fizikai tulajdonságai csekély mértékben változhatnak az idők folyamán, így az ezzel kapcsolatos információ nem mindig időtálló.]

AURATRANSZFORMÁCIÓ (65. PSZI KÉPESSÉG)
Mostantól komoly mennyiségű pszi-energia felhasználásával képes vagy saját aurád formálására! Ehhez a P 65 parancsot kell kiadnod. Ha a jó irányba akarod aurádat transzformálni, akkor 2. paraméternek 1-et, ha a sötét út felé, akkor 2-t írjál. Mindez 10 pszi pontba és 10 TVP-be kerül. Amíg pszi szakértelmed alacsony, egy auratranszformációval csak egy jellempontot tudsz szerezni.

EXTRA FORDULÓ
Sokan lassúnak találják a 7 napos játékhetet. Mivel sok helyre még ennyi idő alatt is nehezen jut el a posta, sajnos ezt nem rövidíthetjük le - azonban egy egészen picit megpróbálunk segíteni azokon, akik bírnák a rövidebb játékhetet. Ez a megoldás az extra forduló. A lehetőség kihasználásához semmi mást nem kell tenned, mint beírni a SPEC. KÓDOK rovatba azt, hogy EXT. Ennek hatására a számítógép az indulási dátumot visszaírja 7 nappal. Ez úgy fog kinézni, mintha 1 héttel korábban kezdtél volna játszani, tehát eggyel nagyobb lesz a játékheted, így rögtön léphetsz egy plusz fordulót. Amiért persze ugyanúgy kell fizetni, mint a rendes fordulóért. (Ha a dolog még mindig nem világos, ne kérdezz, egyszerűen csak próbáld ki! SEMMI bajod nem fog belőle származni.) Ha új játékos vagy, és még nem használtad ki a korábbi lehetőségeket, sebaj, most is megteheted! De egy fordulóban csak egy EXT-et adhatsz ki.

KARAKTERLAP

újszülött3032, egy göndör aranyhajú, csillogó szemű mutáns nő vagy. A bőröd kreolszínű. Ez a 0. fordulód.

Erő: 13 Szint: 2 Merészség: 5/5 Magasság: 132 cm
IQ: 16 Támadás: 1 Agresszió: 5 Testsúly: 48 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 0 Menekülés: 50 % Életkor: 1/1 év
Egészség: 13 Életpont: 66/66 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Pszi pont: 8/8
Eddig összesen 0 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 0 TP-t kaptál. Jelenleg 30 TP-d van. A következő szinthez még 70 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 1 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 1 dobófegyverek: 1

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 1 5. gyógyítás: 1 6. pszi: 1 (+1)
7. vadászat: 1 8. bányászat: 1

PSZI KÉPESSÉGEID
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)

Összsúly: 0.00 kg Megterheltség: 0%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 150 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


újszülött3032 0. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) sakál (#28)
surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) gorombilla (#38)
lebegő gomba (#39) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) technokolin (#50) bo-skorpió (#54)
rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) pókvadász (#59) drasmólyom (#60)
hegyi rák (#61) goldugar (#65) móleon (#68) vadtroll (#70) gitonga (#76)
tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) mélységi grittang (#103)
gyilkos tetű (#116) trappoló dinymák (#118) manifesztátor (#124) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141)
halálmadár (#351) csontlepke (#746) pacaszúnyog (#751) csodabogár (#755)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36)
drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) grákóbőr (#41) távcső (#42)
tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47)
antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57)
tigroszlán fog (#63) szöges bőrpajzs (#66) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rát-fa (#77)
mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) olvasztókemence (#86)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) aranyló ugarhéj (#100) fémrúd (#104)
madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116)
púderszikla (#118) púderkő (#119) oltár (#146) világítótorony (#156) dobóháló (#221)
lajhár csont (#236) lant (#238) tüskecsapda (#242) bumeráng (#249) tatu ködmön (#255)
szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) Kalmárok Kémgömbje (#1589)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
P    pszi      [param1]  [param2]  5(?)  pszi képesség használata
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek