Karakterszám: |
2214 |
Számlaszám: |
7177 |
Fordulószám: |
1 |
Játékhét: |
2 |
E forduló
ára: |
23 zs. |
Maradék zseton: |
227 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 1999. dec. 13. 15h:03' |
A következõ
fordulód táplálható: 1999. dec. 16. |
|
|
E-mail!
LORD MC WENIS KALANDJAI
Kellemes meglepetés ér: szüleid csomagot küldtek a távoli Rúvel hegybõl!
Megköszönöd a futárnak a csomagot, és azonnal felbontod. Elõször is a levél
akad kezedbe, amelyet anyád írt. Ahogy olvasod, könnyek futnak a szemedbe.
Olyan magányosan érzed magad, mennyivel jobb volt otthon! Édesanyád próbál
megnyugtatni, leírja, hogy mennyire büszkék rád, de valójában érzed, te
is nagyon hiányzol nekik. Azonnal nekilátsz, hogy válaszlevelet írj, bár
ki tudja, mikor és hogyan tudod majd visszajuttatni hozzájuk. Ezután megvizsgálod
a csomag tartalmát. Néhány ruha, amit induláskor nem hozhattál magaddal,
meg egy csomó finomság édesanyádtól. Ez bizony tényleg jól jött! (+15%
jóllakottság).
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Eleven Éjszaka-Rax, egy görnyedt,
rongyokba öltözött, de jóképû, kopasz és szúrós tekintetû férfi. (hírneve
65.)
A következõ híreket kaptad a szintedrõl:
*nov. 22.* Altair-Cast lett az aréna bajnoka.
*nov. 25.* Pyramid gyõzelmet
aratott Snot felett.
*nov. 29.* Morgoth a Csontok Démona teljesítette
a 2. küldetést, amit a palotában kapott.
*nov. 29.* Flex lett az aréna
bajnoka.
*nov. 29.* Enigma lett az aréna bajnoka.
*nov. 30.* Pyramid
lett az aréna bajnoka.
*dec. 3.* Legendás Pocok csatában legyõzte Bíbor
szívet.
*dec. 6.* Csihurit rajtakapták, ahogy lopni próbált.
*dec. 6.*
Catherina lopni próbált, de felsült vele.
*dec. 6.* Catherina egy tolvaj!
Szerencsére lebukott.
Tudomást szerzel a Hegy más részeiben történt dolgokról is:
*nov. 22.* Zak Hazadar és Fedra megküzdöttek egymással, és Zak Hazadar
gyõzött.
*nov. 25.* Szkrissz csatában legyõzte Yhar' Ysh-t.
*nov. 29.*
Döglött Hajnal-Dax egy új varázsitalt talált fel, melynek neve "méregellenállás."
*dec. 6.* Aimbush Znork gyõzelmet aratott Haszonmaximalizáló Pista felett.
*dec. 7.* Pyramid egy tolvaj! Szerencsére lebukott.
*dec. 7.* Pyramid
és Wei Jan-Ette megküzdöttek egymással, és Pyramid gyõzött.
*dec. 7.*
Pyramid elsõként ért el 9-es jéglehelet tulajdonságot a Hegy lakói közül!
*dec. 7.* Jégkirálynõ gyõzelmet aratott Flém felett.
*dec. 8.* Homályt
rajtakapták, ahogy lopni próbált.
*dec. 13.* Game Over és Wulansannoxjorazébenlord
megküzdöttek egymással, és Game Over gyõzött.
Pihenésedet semmilyen különleges esemény sem zavarta meg. [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 196.]
vi 130 25 |
viselkedés, bátorság beállítása |
Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen, ha összes erõsségük nem nagyobb
a te erõsséged (esetleges szolgáidéval együtt) 130 százalékánál. Elmenekülsz
torzszülöttektõl való csatából, ha életpontod a méreted 25%-a alatt van.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 196.]
gy 65 10 |
felt. gyógyítás 65%-ra |
Gyógyítani fogsz, ha életpontod a méreted 65 százaléka alá zuhan. Egy körben
max. 10 alkalommal gyógyítasz. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 196.]
be 4 13 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az ügyeletes egy vékony,
szürke bõrû, gülüszemû szárnyatlan denevér. Csicseregve kérdi, hogy miért
jöttél. Elmagyarázod, hogy
az elektr.lehelet harci képességet szeretnéd
elsajátítani. A portás türelmesen végighallgat, és megmutatja, hol tudnak
segíteni. Az akadémia egy bizarr szegletébe vezetnek, az alkímisták laborjaiba.
Körmönfont mágikus eljárásoknak vetnek alá, míg végül megkapod a kért harci
képességet. Nagyszerû! (-5 képességpont.) [20 TVP-t használtál fel, maradt
még 176.]
kno 13 6 |
13. képességre 6 képességpont |
Elköltesz 6 képességpontot az elektr.lehelet harci képességed növelésére.
A sok gyakorlás meghozta eredményét, az elektr.lehelet szakértelmed 4.
szintre nõtt. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 176.]
kno 15 1 |
15. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot a regeneráció harci képességed növelésére. A
sok gyakorlás meghozta eredményét, a regeneráció szakértelmed 2. szintre
nõtt. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 176.]
kno 17 3 |
17. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot a vastag bõr harci képességed növelésére. A sok
gyakorlás meghozta eredményét, a vastag bõr szakértelmed 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 176.]
bb 5 5 5 |
több épület meglátogatása |
[be 5:] Felkeresed a szint arénáját. Az õsi sziklacsarnokban kevesen lézengenek.
Odasétálsz az arénamesterhez. Fõhajtással köszöntöd, és közlöd, hogy torzszülöttekkel
szeretnél csatázni. Az arénamester bólint, és amíg kifizeted a belépti
díjat, 5 aranyat, elõkészítik a harcot. Közben elmondták, hogy a szint
legjobbja jelenleg Tokua, amit õ legyõzött: egy tehemót (#24). És már
kezdõdik is a csata! Ellenfeled egy polipfej (#14).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A polipfej máris elõtted terem! Megrohamozod a polipfejet.
A polipfej rád támad. Rád vág bal csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Odacsap
neked bal csápjával. Mellé! Ostorként csattant jobb csápjával.
(1 ép-t
sebzõdtél). Villámgyorsan elõrevág jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Támadod a polipfejet. Villámokat köpsz.
(6 ép-t sebeztél). Regenerálsz
(+1 ép)
*** 2. KÖR *** A polipfej rád veti magát. Ostorként csattant bal csápjával.
El sem talált, haha. Villámgyorsan elõrevág bal csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Elõresuhint jobb csápjával. Ez mellément. Elõresuhint jobb csápjával.
(1
ép-t sebzõdtél). Megtámadod a polipfejet. Kitátod a szádat, és villámokat
küldesz ellenfeledre.
(6 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** A polipfej téged támad. Elõresuhint bal csápjával.
(1 ép-t
sebzõdtél). Tekergetve suhint bal csápjával. Mellétrafált a balfácán. Tekergetve
suhint jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tekergetve suhint jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). A polipfejet próbálod megsebezni. Villámokat köpsz.
(7 ép-t sebeztél). A polipfej halálhörgés közepette a földre zuhan. Regenerálsz
(+1 ép)
[A csatában összesen 19 sebzést okoztál, és 8 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+22%). Elrakod a zsákmányt, ami 5 arany. Az arénamester
gratulál gyõzelmedhez, és átadja a nyereményedet, 10 aranyat.
[be 5:] Ellátogatsz a szint nyugati szárnyában épített arénához. Ez egy
óriási barlang, poronddal és lelátóval. Most szinte teljesen üres, csak
az arénamester ordítozik a takarításra kirendelt torzszülöttekkel. Odamész
hozzá. Köszöntöd, és 5 arany kifizetése után már vezetik is elõ a soron
következõ teremtményt. Közben elmondták, hogy a szint legjobbja jelenleg
Tokua, amit õ legyõzött: egy tehemót (#24). És már kezdõdik az összecsapás.
Ellenfeled egy sziklozug (#9).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a sziklozugot. A sziklozug máris elõtted terem!
A sziklozugot próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és villámokat küldesz
ellenfeledre.
(6 ép-t sebeztél). A sziklozug rád veti magát. Feléd üt jobb
mancsával.
(6 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A sziklozug téged támad. Megpróbál benyomni neked jobb mancsával.
El sem talált, haha. A sziklozugot próbálod megsebezni. Kitátod a szádat,
és villámokat küldesz ellenfeledre.
(7 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1
ép)
*** 3. KÖR *** A sziklozug rád veti magát. Lekever egyet jobb mancsával.
(5 ép-t sebzõdtél). Támadod a sziklozugot. Kitátod a szádat, és villámokat
küldesz ellenfeledre.
(6 ép-t sebeztél). A sziklozug holtan terül el. Regenerálsz
(+1 ép)
[A csatában összesen 19 sebzést okoztál, és 11 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+23%). A harc alatt
nézõközönség gyûlt össze, tapsolnak, teljesítményedet látva. Az arénamester
átadja a jutalmat, 15 aranyat.
[be 5:] Ellátogatsz a szint nyugati szárnyában épített arénához. Ez egy
óriási barlang, poronddal és lelátóval. Most szinte teljesen üres, csak
az arénamester ordítozik a takarításra kirendelt torzszülöttekkel. Odamész
hozzá. Üdvözlöd, és elmondod neki, hogy a soron következõ torzszülöttel
szeretnél megküzdeni. Megnézi a jegyzeteiben, hol is tartottál, és biccent.
Kifizeted a beugrót, 5 aranyat, és az arénamester elõkészíti a terepet.
Közben megtudtad, hogy az aréna legjobbja Tokua, ameddig õ eljutott egy
tehemót (#24). Sípszó jelzi az összecsapás kezdetét. Ellenfeled egy zöld
nyálka (#8).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a zöld nyálkát. A zöld nyálka közelebb jön,
hogy támadhasson. Támadod a zöld nyálkát. Kitátod a szádat, és villámokat
küldesz ellenfeledre.
(6 ép-t sebeztél). A zöld nyálka rád támad. Nagy
levegõt vesz, és hatalmas savcsóvát köp feléd.
(5 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz
(+1 ép)
*** 2. KÖR *** A zöld nyálka rád támad. Nagy levegõt vesz, és hatalmas savcsóvát
köp feléd.
(6 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a zöld nyálkát. Villámokat köpsz.
(8 ép-t sebeztél). A zöld nyálka holtan terül el. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 14 sebzést okoztál, és 11 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+30%). Elegendõ
lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. A harc
alatt nézõközönség gyûlt össze, tapsolnak, teljesítményedet látva. Az arénamester
átadja a jutalmat, 20 aranyat.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, sebeidet nyalogatod, amelyek
hamarosan gyógyulni kezdenek. (+8 életpont.) [38 TVP-t használtál fel,
maradt még 138.]
(4. kaland:) Ellátogatsz a Nutreda barlangba. Néhány bárgyú képû vegetáriánus
galetki hatalmas kondérokban kotyvaszt ennivalót, elõttük seregnyi lesoványodott,
éhezõ lárva. A konyhafõnök épp két kövér kereskedõvel vitatkozik: úgy tûnik,
pont jókor érkeztél, fogytán van az élelmezésre szánt keret!
[Tárgyhasználat: 40 arany] Odasétálsz, és megszólítod a konyhafõnököt. Leszámolsz
a kereskedõ markába 40 aranyat, mire mindketten elismerõen néznek rád.
- Adomány az éhezõknek - mondod. A kereskedõ bólint, és a sziklakerekû
kordéról lepakolják az ennivalót, amit a konyhafõnök nem tudott kifizetni.
Könnyek gyûlnek a szemedben, ahogy látod, éhezõ fajtársaid hogyan lakomáznak
az általad gyakorolt kegynek köszönhetõen! Azért nem állod meg, hogy odamenj,
és tanácsot adj nekik: aki nem elég ügyes vadász, az ne szégyellje, menjen
el dolgozni, így is szerezhet ennivalót, nemcsak az ingyenkonyhán! Legalábbis
te is így teszel, más kérdés, hogy neked esetleg mások a lehetõségeid,
mint nekik... (+4 képességpont.) [5 TVP-t használtál fel, maradt még 133.]
be 4 62 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy nagydarab, pikkelyes
óriásgyík cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Megmondod, hogy
a
lopás képességet szeretnéd itt megtanulni. Az informátor bólint, és eligazít,
hogy hová fordulj. Az akadémia egyik mestere, egy szõrös-bozontos négykarú
lény tanít. Odafigyelsz mindenre, de persze a mágikus hókuszpókuszokat
te sem tudod követni. A kimerítõ lecke végén az oktató gratulál: megszerezted
az új szakértelmet! (-5 képességpont.) [20 TVP-t használtál fel, maradt
még 113.]
kno 62 1 |
62. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot a lopás szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a lopás szakértelmed 2. szintre nõtt. [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 113.]
bb 1 1 4 7 9 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Felkeresed a szint vegyesboltját. Amíg sorra kerülsz, végignézed
a kirakott árukat, és gondolatban hozzáteszed az árat, amit ki tudnál alkudni:
kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, üvegcse
(#14) 4 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 11 ap, mátekel gomba
(#21) 11 ap, winropu moha (#22) 11 ap, sötét mák (#23) 11 ap, liánvirág
(#24) 11 ap, csótányláb (#25) 11 ap, kötél (#128) 23 ap, nordkristály (#146)
13 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, mellvért (#1045) 80 ap, kerek pajzs (#1061)
29 ap, csontamulett (#1197) 18 ap, karikaszimbólum (#1211) 23 ap, malachitgyûrû
(#1227) 18 ap, malachit karkötõ (#1241) 13 ap, tõr (#1300) 11 ap, lándzsa
(#1330) 23 ap.
[be 1:] Visszamész a barlangodba. Felkeresed a szint vegyesboltját. A kereskedõ
megragadja a válladat, és azt mondja:
- Várj csak! Volna egy megbízásom
számodra, ha esetleg szeretnél néhány aranyat keresni! - bólintasz. A kereskedõ
a kezeit dörzsöli: - Van egy üzletfelem, aki már hónapok óta tartozik nekem
háromszáz arannyal. A kamatokkal együtt ez négyszáz arany! Kellene nekem
egy izmos galetki, aki nem ijed meg a saját árnyékától, és behajtja az
adósságot! A részed öt százalék lenne. - Hosszasan gondolkodsz, majd azt
mondod: - Rendben, de húsz százalékért! - Látva a kereskedõ elszörnyedt
arckifejezését, végül 50 aranyban állapodtok meg. A kereskedõ elmagyarázza,
hogy melyik barlangban lakik a kövér gombatermesztõ, aki nem fizetett neki.
(5. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 4:] Visszamész a barlangodba. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját.
Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások
felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el,
5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthesz
10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1.
szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-5. szinten 3 stb. végtagod lehet. Végtag
szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno
és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Elõsétál
egy hosszú köpenyt viselõ, õsz hajú galetki. Az akadémia egyik mestere!
Lélegzetedet visszafojtva bámulod, majd magadhoz térve, illendõen köszöntöd.
A mester biccent feléd.
- Ifjú galetki, örömmel vennénk, ha elvállalnál
egy igen egyszerû feladatot. Tanulmányozás céljára szükségünk lenne egy
immaculus pulpusra, egy ritka polipfej variánsra, amely a szint délkeleti
részén él. Azon a területen sok a mérges kipárolgású, rothadó gombatelep
és bûzös levegõt kilövellõ gejzír. Elvállalod a veszedelmes feladatot?
- azonnal bólintasz.
(7. kaland, összesen 15 TVP-t igényel.)
[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok,
a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota
felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét
a szint életét irányítják. A szint elöljárója,
Thunil Baltarog egy izmos,
pikkelyes testû, háromszemû, tüskés bõrû galetki személyesen fogad. Hellyel
kínál, és kedélyesen beszélgetni kezd veled:
- Ah, egy bátor lárva! Mindig
szívesen segítek a kezdõknek. Ha van kedved hozzá, van egy nagyon egyszerû
feladat, amit valószínûleg meg tudsz oldalni, és jutalmat kapsz érte tõlünk.
Dorbegort egy fiatal lárvát, aki mellesleg egy rokonom volt, tragikus baleset
ért. A csatornaszinten belezuhant egy mély üregbe, és ott pusztult. Az
õ csontjait kéne visszahoznod, hogy illendõen megadhassuk neki a végtisztességet.
(2. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.) Nos, elvállalod? - lelkesen bólintasz.
Az elöljáró vállon vereget, majd kikísér, és sok szerencsét kíván.
[be 9:] Ellátogatsz a templomba, ez egy nagy, gyertyákkal kivilágított barlang,
tele furcsa szobrokkal. Csuhába öltözött galetkik fogadnak. A templomban
egy feliratot pillantasz meg: "Galetkik segítségét keressük a templom kibõvítéséhez.
Magas fizetség, teljes ellátás!" Nocsak, ez nem is hangzik rosszul! Megkérdezel
egy papot, mit is jelent a magas fizetség. Megtudod, hogy teljesítmény
alapú a bérezés, egy arany egy mázsa szikla kitermelése után. Hát, ez nem
annyira magas, de azért az ellátás miatt talán megéri...
(20. kaland, összesen
20 TVP-t igényel.) [25 TVP-t használtál fel, maradt még 88.]
pv 6 5 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is megpróbálsz lopni. Ha ez nem megy, megkérdezed
a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. [0 TVP-t használtál fel,
maradt még 88.]
ism 5 |
a következõ parancs ismétlése 5 alkalommal |
Mosolyogva hagyod el barlangodat: portyára indulsz. Elhaladsz néhány elhagyatott
barlang mellett - a lakók nyilván már feljebb költöztek - de a következõ
soron a barlangokból már fény szûrõdik ki. Menet közben botanikus gyûjteményed
szaporodik: leszedsz 1
csótánylábat.
[ld. enc.] Hamarosan kiválasztasz
egy megfelelõ barlangot. Megpróbálkozol azzal, hogy elcsenj valamit az
odabent lakótól. Figyelsz az esetleges csapdákra. A kutatásod eredménytelen.
Továbbmész.
Csendben osonsz be. Itt szunyál a tulaj,
Olio Idraulico, egy magas, jó megjelenésû
galetki, vadállati vonású és léleklátó szemû férfi. Elpakolsz 1 lemúr hártyát,
aztán már távozol is a zsákmánnyal. És még némi ennivalót is loptál! (+6%
jóllakottság.)
[ld. enc.] [0 TVP-t használtál fel, maradt még 88.]
Még a végén ellustulsz: gyerünk portyázni! Elhaladsz néhány elhagyatott
barlang mellett - a lakók nyilván már feljebb költöztek - de a következõ
soron a barlangokból már fény szûrõdik ki. Hohó! Ez a barlang itt megfelelõ
lesz. Megpróbálkozol azzal, hogy elcsenj valamit az odabent lakótól. Csapdát
keresel. Nincs csapda, vagy legalábbis nem találsz. Átléped a küszöböt.
Lábujjhegyen osonsz be, a barlangban békésen alszik a tulajdonos,
Frost,
egy szikrázóan jeges bõrû, ezüst hajú, zúzmara ködbe burkolt nõ. Zsebre
raksz 1 kést. Még mindig alszik! Kisuhansz a barlangból. Természetes, hogy
az áldozat kajatartalékából is lenyúltál valamennyit. (+5% jóllakottság.)
[ld. enc.] [5 TVP-t használtál fel, maradt még 83.]
Kedved szottyan egy baráti, ámde tanulságos párviadalra. A telep egy távolabbi
részét látogatod meg, persze útközben is figyelsz, hátha neked tetszõ jelzéseket
látsz valamelyik barlangon. Hohó! Ez a barlang itt megfelelõ lesz. Megpróbálkozol
azzal, hogy elcsenj valamit az odabent lakótól. Észlelni próbálod a lehetséges
csapdákat. Nincs csapda, vagy legalábbis nem találsz. Megindulsz befelé.
Süvöltést hallasz, és a következõ pillanatban valami nekedvágódik. Csapda!
(-8 ép). Na, ennyit a titkos belopódzásról.
Vendéglátód
Locutus, a Massza, egy tüskés bõrû, meghatározhatatlan alakú,
ismeretlen fajú férfi. Kezdetét veszi a baráti összecsapás.
*** 1. KÖR *** Locutus, a Massza közelebb jön, hogy támadhasson. Megközelíted
Locutus, a Masszat. Locutus, a Massza rád támad. Bever egyet jobb mancsával.
(8 ép-t sebzõdtél). Megtámadod Locutus, a Masszat. Villámokat köpsz.
(6
ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép) Locutus, a Massza regenerálódik.
*** 2. KÖR *** Megtámadod Locutus, a Masszat. Villámokat köpsz.
(6 ép-t
sebeztél). Locutus, a Massza téged támad. Lekever egyet jobb mancsával.
(8 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép) Locutus, a Massza regenerálódik.
*** 3. KÖR *** Locutus, a Massza rád támad. Lekever egyet jobb mancsával.
(8 ép-t sebzõdtél). Összerogysz.
[A csatában összesen 12 sebzést okoztál, és 24 sebzést kaptál.] Mi tagadás,
legyõztek. Hosszas sötétség, majd lassan magadhoz térsz. Ellenfeled biccent,
jelezve, hogy jó küzdelem volt. [-5 TVP.] Elhagyod a csata helyszínét.
(Feltételes gyógyítás 3 alkalommal:) Egyszerû, mégis hatékony módszerekkel
kezeled a sebesüléseidet. (+26 életpont.) [39 TVP-t használtál fel, maradt
még 44.]
Elég a henyélésbõl! Itt az ideje egy kis akciónak. Módszeresen kutatsz más
galetkik barlangjai után. Elõbb utóbb csak találsz megfelelõ ellenfelet...
Kiválasztasz egy barlangnyílást, amelybõl némi fényt látsz. Megpróbálkozol
azzal, hogy elcsenj valamit az odabent lakótól. Elõször megnézed, nincs-e
csapda. Szerencsére, nincs. Benyomulsz.
Csendben osonsz be. Itt szunyál a tulaj,
Agyhalál, egy ûzött tekintetû,
remegõ mancsú, zavarosan dadogó, pszichopata férfi. Ez az! Sikeresen elcsórtál
1 liánvirágot anélkül, hogy felébresztetted volna ezt a balféket. Óvatosan
távozol. És még némi ennivalót is loptál! (+7% jóllakottság.)
[ld. enc.]
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 39.]
Készenléti állapotodat ellenõrzöd, majd elindulsz. Izgatottan lépkedsz.
Itt is, ott is barlangnyílások sötétlenek, hozzád hasonló (vagy teljesen
más) galetkiket rejtve! Találtál egy alkalmas barlangot. Megpróbálkozol
azzal, hogy elcsenj valamit az odabent lakótól. Ellenõrzöd, hogy nincs-e
csapda. A kutatásod eredménytelen. Irány befelé!
Talán szerencséd van - épp szundikál a lakó,
Vérengzõ, egy erõtõl duzzadó
izomzatú, robosztus férfi. Csendben elteszel 1 lemúr hártyát. Még mindig
nem ébredt fel! Gyorsan távozol. Mintha ez még nem lenne elég, némi kaját
is sikerült csórni! (+9% jóllakottság.) [5 TVP-t használtál fel, maradt
még 34.]
k 478 499 |
kaland elvállalása |
(478. kaland:) Felkeresed a kõoszlopokon álló házikót. Az biztos, hogy nem
galetki lakhelye! Csak nem egy fejlett torzszülött tanyája? Kezd a dolog
érdekes lenni. Kapaszkodva, végtagjaidat használva mászol föl.
[Mászás
próba 3-as küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] Kicsit kifáradsz, mire
felérsz. Belépsz a házikó ajtaján. Kincs után kutatsz, sikertelenül. A
küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont.
(499. kaland:) A kötél még mindig ott lóg, ahol hagytad. Úgy tûnik, mintha
minden fogásnál le akarna szakadni, de te bízol abban, aki a kötelet ideaggatta.
Kapaszkodva, végtagjaidat használva mászol föl.
[Mászás próba 3-as küszöbre:
sikeres] A kötél egy barlangnyílásból nyúlt ki. Felhúzod magad, és belépsz.
Kincs után kutatsz, sikertelenül. A küldetést sikeresen végrehajtottad.
Jutalmad 1 hõsiesség pont. [20 TVP-t használtál fel, maradt még 14.]
m 5 9 1122 1122 1144 1144 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 5,9) Félelemmel vegyes tisztelettel lépsz be a Csarnok kapuján.
(M 5,8) Északi irányba folyatod utadat. Egy kerek, simára csiszolt oltárt
veszel észre. Melette fekete, ádáz képû szobor áll, nyilván egy fajod õsét
ábrázolja. Tisztelettudóan imádkozol az oltárnál, várva az õsök döntését.
És megvan! (+1 képességpont.)
(M 5,7) Tovább északra! Körbevizsgálódsz a helyen, ahová érkezel, de nincs
itt semmi.
(M 6,7) Mindenre felkészülve, keleti irányba indulsz. Megkönnyebbülten sóhajtasz
fel: ezen a mezõn nem vár semmilyen akadály!
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához.
(M 6,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 6,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához.
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához.
(M 6,6) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 6,6) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 5,7) A térkép szerinti balra vezetõ járaton mész. Egy sötét barlangszobába
érkeztél.
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához.
(M 5,6) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 5,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához.
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához. [13
TVP-t használtál fel, maradt még 1.]
Elhagyod a labirintust. Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
Ebben a körben +9 galetki erõt és +4 hírnevet kaptál. A kör során összesen
64 sebzést okoztál, és 62 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
3 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 1 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
143 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Lord Mc Wenis, egy nagydarab, sötét hajú, kék szemû, hegyesfülû,
jóképû, intelligens férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint).
Táplálkozásod: vegetáriánus. Ez az 1. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.10 |
[2] IQ: |
3 / 0.65 |
[3] ügyesség: |
3 / 0 |
[4] egészség: |
3 / 0.40 |
[5] mágia: |
1 / 0.05 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0.03 |
[9] Méret/ép: |
41 / 27 |
Min. méret: |
26 |
Barlangméret: |
41 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
4 / 10% |
Hõsi pont: |
4 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
0% |
Galetki erõ: |
72 / 67 |
Hírnév : |
4 |
Jóllakottság: |
151% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
1 (1) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
7 (3) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
7 (3) |
Leölt torzszülött: |
7 (3) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
1 (1) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[13] elektr.lehelet: |
4 / 0.80 |
[15] regeneráció: |
2 / 0 |
[17] vastag bõr: |
3 / 0 |
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[48] mászás: |
1 / 0.20 |
[62] lopás: |
2 / 0.40 |
[68] zene: |
1 / 0 |
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb mancs |
[100] méret: |
1 / 0 |
[101] szakért.: |
1 / 0.56 |
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 65 10;
VI erõ:130% ép:25%;
PV 6 5;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #2 (7. épület), #5 (1. épület), #7 (4. épület),
#20 (9. épület).
TÁRGYAID |
|
15 arany (#1) |
|
1 csótányláb (#25) |
|
2 lemúr hártya (#161) |
|
1 kés (#5) |
|
1 liánvirág (#24) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
POLIPFEJ (14. LÉNY) A polipfejek apró, valószínûleg mágiával lebegni
képes élõlények, rengeteg apró csáppal. Ha megtámadnak valakit, rendszerint
megpróbálják csápjaikkal megfojtani, de legalábbis a fejét támadni, hiszen
egy elhúzódó csatában õk a gyengébbek és a sebezhetõbbek. A polipfejek
nagyon fürgék, nehéz õket eltalálni. A puhányok általában salátát, a mágiafalók
pudingos desszertet szoktak belõle készíteni.
SZIKLOZUG (9. LÉNY) A sziklozugok kõszerû teremtmények, négy lábuk van,
és többnyire ártalmatlanok, köveket majszolnak és porrá változtatva kiválasztják
magukból. Azonban, milyen galetki az, aki nem próbál leölni mindenféle
torzszülöttet, még az ilyen ártalmatlant is? Nem beszélve arról, hogy kiváló
csemege a kõevõk és a piromádok számára. A sziklozugokat iszonyatosan vastag
bõrük miatt közelharcban nagyon nehezen tud csak egy kezdõ galetki elpusztítani,
szerencsére az elemi támadásokkal szembeni ellenállása gyenge.
ZÖLD NYÁLKA (8. LÉNY) A zöld nyálka az alsó barlangok egyik leggusztustalanabb
teremtménye. Gyakorlatilag egy mozgásra képes jókora tócsa, amely néha
felkenõdik a barlang falára vagy plafonjára, és egyszerûen az áldozat nyakába
csöpög. Puha, zselészerû teste persze könnyen sebezhetõ, ha rávágsz néhányat,
hamar széttrancsírozódik, de addigra már valószínûleg szép adag maró anyagot
fröcskölt rád. A zöld nyálkát kizárólag a puhányok képesek elfogyasztani.
CSÓTÁNYLÁB (25. TÁRGY) Hát, igen ocsmány név egy virágnak, de valljuk
be, illik rá. Förtelmesen csúnya, és visszataszítóan büdös: nyilvánvalóan
az évszázados evolúció alakította ki ezeket az életben maradáshoz elengedhetetlenül
szükséges jellemzõket. Valaki azonban még így is vadászik az oly ritka
csótánylábra: a boszorkánymesterek. [Szükséges varázsital fõzés szint:
2.]
LEMÚR HÁRTYA (161. TÁRGY) Kétségtelenül a hártyás lemúr leggusztustalanabb
része, ezt a nedves tapintású bõrdarabot nem igazán lehet semmire használni,
azonkívül, hogy bizonyos bizarr mutáns szertartások folyamán elfogyasztják
elvakult szektisták.
KÉS (5. TÁRGY) Az egyik legprimitívebb pattintott kõfegyver, a kés igencsak
siralmas eszköz az önvédelemhez: sebzése D4, annyi, amennyit a leggyengébb
fogakkal képes egy galetki okozni. Nyilvánvaló, hogy ennek használatára
csak egy puhány, harcképes végtagok növesztésére nem képes humanoid kénytelen
szorítkozni. Ha tréfából használni akarod, akkor a KF 5 (végtag) paranccsal
veheted kézbe (ha pl. az elsõ végtagodban akarod használni, a KF 5 100
parancsot add ki).
LIÁNVIRÁG (24. TÁRGY) Az eldugott földalatti tavak közelében a fény nélkül
is megélni képes somel lián sok helyen belepi a barlangfalat. Persze az
nem igaz, hogy egyáltalán nincs szüksége fényre, a patakok, tavak közelében
gyakran vannak repedések, az ezeken beáramló kevéske fénnyel táplálkoznak,
és nagy ritkán kibontják sárga, puha tapintású virágukat, amely fontos
komponense bizonyos varázsitaloknak. [Szükséges varázsital fõzés szint:
2.]
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A MÁSODIK FORDULÓDHOZ Elõször is, kezdd a fordulót
a közben kapott képességpontjaid elköltésével: ha ezt a forduló elején
megteszed, akkor az így megnövelt képességeid már ennek a forduló hátralevõ
részében is meghálálhatják a nekik szentelt figyelmet. Mint látod, az elsõ
fordulód elején teljesen meggyógyultál, érdemes tehát ebben fordulóban
is legalább három VD parancsot kiadni, hogy megküzdhess torzszülöttekkel.
Ha túl sok VD parancsot adsz ki, az aránytalanul sok TVP-be fog kerülni,
és gyógyítgatnod kell magad, pedig ez kevesebb harcnál TVP költség nélkül,
a forduló elején úgyis megtörténik. Érdekes lehet még meglátogatni a szint
néhány épületét, pl. az aréna bizonyosan érdekes élmény lesz, csak add
ki a BE 5 parancsot! Az Akadémiára is elnézhetsz, a BE 4 paranccsal. Mindenképp
érdemes Portyázni is! Vedd észre, hogy nem feltétlenül jelent a portyázás
harcot. Próbáld ki a következõ parancsot: PV 5. Ez azt jelenti, hogy ha
találkozol valakivel, akinek szintén van PV 5 parancsa, akkor nem harcoltok,
hanem barátságosan elbeszélgettek. Ez talán nem tûnik olyan izgalmasnak,
mint a csata, de így egyrészt könnyebb barátokat szerezni, másrészt nemcsak
jóllaksz (ami egy vadászatnál nem biztos, hogy sikerül), hanem jelentõsen
megnõ a hírneved is. A PV után add ki a P-t. Persze lehet, hogy így is
harcolni fogsz, mert akivel találkozol, annak nincs beállítva a PV 5, de
oda se neki! Elõbb-utóbb találni fogsz barátságos galetkit.
Végezetül,
de nem utolsósorban: folytasd az Õsök Csarnokának felderítését, legalább
1-2 mezõvel! Fogalkozz ezzel minden fordulóban egy kicsit, ha nem akarsz
a lárvaszinten a kelleténél több idõt tölteni. A Csarnok felderítését lehetõség
szerint mindig a forduló elején csináld, hogy biztosan legyen rá TVP-d.
Ha egy másik játékossal találkozol, fordulód végén megkapod nevét és
címét (ha nem titkos). Ekkor írhatsz neki levelet vagy emailt - és érdemes
is, hiszen minél több játékossal tartod a kapcsolatot, cserélitek az információt,
annál jobban boldogulsz a játékban! Lehetõség van arra is, hogy az üzenetet
rajtunk keresztül küldd (ld. szabálykönyv, 45. o.) Ha ily módon te kapsz
levelet egy másik játékostól, akkor a fordulód fejlécében megjelenik az
"üzeneted érkezett" szöveg, és az üzenetet mellékeljük. (Ritkán elõfordulhat,
hogy nem jön üzenet, ekkor kérdezz rá a dologra az UL hátulján.) Ha emailben
játszol, az üzenet elküldését külön kell kérned (ld. a forduló végét).