Misty Rose 1. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2005. szept. 12. 10h:28'
EZ A 5. JÁTÉKHETED, 1. FORDULÓD
6. játékheted kezdete: szept. 16.
A következõ fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
| KALANDOZÓ: #4276
SZÁMLA : #11427
ZSETONOK : 500
Ingyenforduló: 0 Extra forduló: 17 |
|
MISTY ROSE KALANDJAI
31 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [7,0] koordinátán.
Egyik reggel nyomokat veszel észre táborod körül. A nyomok alapján megpróbálod megállapítani, hogy ki volt az illetõ.
Egyértelmûen patanyomok. További hosszas keresgélés után megpillantasz a földön egy pár vikócmajom szõrszálat. Igazi
nyomkövetõként nem okoz gondot, hogy végre észrevedd a hátizsákod mellett heverõ dobozt. Hínárhajú neve szerepel a
csomagoláson. Megkönnyebbülten felsóhajtasz, amikor rájössz, hogy csak a Trikornis Futárszolgálat hozott valamit: 2
bumerángot. Még egy küldemény érkezik ugyanonnan, ami tartalmaz 1 láncinget, 1 szöges bunkót.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+14 életerõ.) [A két
forduló között 3 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
vi 7 3 30 | viselkedésed: 7 3 30
| Mostantól elég bátor vagy. Nálad valamivel erõsebb szörnyeket is meg mersz támadni. Merészségi szinted ettõl kezdve 7.
Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A szörnyeket megtámadod.
Barátsági szinted mostantól 3. Ha életerõd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot
használtál fel, van még 116.]
kf 222 | kézbeveszed/felveszed a 222. tárgyat
| Magadra öltöd a láncinget. [0 pontot használtál fel, van még 116.]
kf 8 1 | kézbeveszed/felveszed a 8. tárgyat a jobb kezedbe
| Elrakod a botot, majd a jobb kezedbe veszed a szöges bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 116.]
kf 249 | kézbeveszed/felveszed a 249. tárgyat
| Elõkészíted a bumerángot. [0 pontot használtál fel, van még 116.]
gyk 249 1 | gyakorolsz a 249. tárggyal 1 pontért
| A környéken fellelhetõ gyíkokat dobálod, természetesen komoly edzés, nem pedig szórakozás céljából. Egy új harcmodor
távlatai nyílnak meg elõtted [dobófegyver: 1. szint.] [1 pontot használtál fel, van még 115.]
t 15 | támadod a 15. szörnyet
| FT 15 parancs tárolva. (Feltételes támadás:) Egy démontetû! Ezt kerested. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó.
Felkészülsz az összecsapásra.
Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetõen meglõtted a
démontetû nyakát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A démontetû összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2
tapasztalati pontot kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 115.]
[8,1] Továbbra is síkságon vagy. Észreveszel egy tûzbokrot. (ld. enc.)
Találkozol egy hosszú, szõke hajú, kék szemû elf nõvel. Jobb kezében egy csontszuronyt, vállán íjat látsz. Mithril láncinget
visel. Mosolyogva üdvözöl.
- Hello! A nevem Gralhyll. - vidáman (és szemtelenül) végigmér. Nem sokan úszták meg a kontinens lakói közül a pusztító
tüzet. Erre röviden elmeséled neki történetedet. A tündérleány megértõen bólint. - Nos, valóban nehéz lehetett a túlélés.
Itt, a félszigeten szerencsére van bõven ennivaló, némi ügyességgel tudsz magadnak megfelelõ felszerelést szerezni.
Javaslom, hogy haladj kelet felé, mert arra több az erdõ, az élelem, kisebb városokat is fogsz találni. Vigyázz azonban, mert
a vadonban él néhány nagyon veszélyes szörny. És óvakodj a sötétség szolgáitól! Innét nem messze lakik egy varázsló, ha
meg akarod találni, menj keletre 21, délre 9 mérföldet. Valószínûleg többet fog tudni segíteni neked, mint én. Az én
feladatom az, hogy járõrözzem a nyugati határvidéket, és tájékoztassam a mágusokat, ha valami csúf dolog érkezne nyugat
felõl. Láthatóan nem Rád gondoltak - mosolyog rád. Aztán barátságosan búcsút int, és fürge lépésekkel továbbmegy nyugat
felé.
[10 pontot használtál fel, van még 105.]
kt 36 1 | elkészíted a 36. tárgyat (1 darabot)
| Begyûjtöttél 1 fáklyát. [3 pontot használtál fel, van még 102.]
m 2 2 2 | mozogsz keletre, keletre, keletre
| [9,1] Sûrû bozóttal teli terepre érkeztél. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Amint közelebb ér rögtön
tudod, hogy mi az! Egy megsebesített surranó kígyó. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!
Teli erõbõl bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetõen meglõtted a surranó
kígyó lapos fejét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A surranó kígyó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit
elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 14
tapasztalati pontot kaptál. Megpillantasz egy tiszta vizû patakot, amely délnyugatról folyik északkeletre. Szomjazva veted
magad a vízre. Ivás után megtöltöd a vizestömlõt is. Remek ösztöneidnek köszönhetõen hamar megérzed a rád leselkedõ
veszélyt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy lila brekk. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az
izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.
Mielõtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak
köszönhetõen meglõtted a lila brekk testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye
sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 4
tapasztalati pontot kaptál. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [10,1] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy
fehér szikla. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy tûzbokrot. Megérezve a magas fûbõl érzõdõ
szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy rambó bogár. Végre egy kis
testmozgás. Fincsi!
Mielõtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja a
rambó bogár testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 5
tapasztalati pontot kaptál.
Találkozol egy barna, copfos hajú, kék szemû kobudera férfival. Egy mászókarmot visel. Felszerelését egy kaszabolósáska
trófea díszíti. Bal kezében egy vizestömlõt tart. Lõfegyvere egy parittya. Bemutatkoztok egymásnak. Az õ neve Raistalin.
Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
(Továbbmész...) [11,1] Még mindig füves síkságon vagy. A zöld mezõ egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla.
A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messzirõl kiszúrod. Egy démontetû közeledik. Mivel nyilván Te
vagy az erõsebb, elmosolyodsz. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.
Teli erõbõl bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Becsapódva, megdöfi a démontetû jobb középsõ lábát.
(1 támadással 7 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a démontetû száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 5
tapasztalati pontot kaptál. [30 pontot használtál fel, van még 72.]
[12,2] Kaptatók és lejtõk váltják fel a sík terepet: dombvidék. Felfigyelsz egy különösen éles kõdarabra. (ld. enc.) [10 pontot
használtál fel, van még 62.]
kt 6 2 | elkészíted a 6. tárgyat (2 darabot)
| Begyûjtöttél 2 kõkést. [6 pontot használtál fel, van még 56.]
m 3 3 2 | mozogsz délkeletre, délkeletre, keletre
| [13,3] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Felismered a
közeledõt. Csak egy homokvarány. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a
halálod napja. Szerinted pedig az övé.
Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 bumeráng. Ez mellément. Marokra fogva a szöges bunkót
ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a homokvarány testét. (1 támadással 12 életpontot
sebezve.) A homokvarány karmai majdnem eltalálnak! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz.
Felhasználva a kõkést, szereztél 2 varányszemet. (ld. enc.) 5 tapasztalati pontot kaptál. Ki nyitott szemmel jár, talál:
esetedben egy olvasztókemencét. (ld. enc.) Megvilágosodik elõtted, hogy hogyan kell építkezni. (ld. enc.)
(Továbbmész...) [14,4] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Néhány lefelé guruló kõ figyelmeztet a veszélyre. Egy
szikla mögé rejtõzöl. Valami egészen új dolgot tanultál: egy új képességet szereztél! [rejtõzködés: 1. szint.] (ld. enc.) Ismét
melléd szegõdött a szerencse. Picit késõbb kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elõl bújtál el. Ráismersz a távolodóra. Egy
megsebesített rõtmanó. (ld. enc.) Amint eltûnik szemed elõl, kikecmeregsz a rejtekhelyrõl. Találsz egy púdersziklát. (ld.
enc.) Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét.
(Továbbmész...) [15,4] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a
figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy rát-fát. (ld. enc.) Felfedeztél egy oltárt. (ld. enc.) Valamilyen ismeretlen
istené lehet. Egy szürke, kõbõl épült házikót pillantasz meg. Kéményébõl barátságosan kígyózik felfelé a füst. Közelebb
érve, látod, hogy a bejárat egy vasalt tölgyfaajtó, rajta kopogtatóval. (505. épület.)
Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre.
Összeakadsz egy fekete, rövid hajú, csillogó szemû ember férfival. Fekete a bõre. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy
fekete bõrcsizmát és egy szürke bõrkesztyût visel. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy vizestömlõt tart.
Bemutatkoztok egymásnak. Az õ neve Lord Constant. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális
kapcsolatot. Meleg kézfogás után elbúcsúztok. [30 pontot használtál fel, van még 26.]
be 505 | bemész az 505. épületbe
| Bekopogtatsz. Az ajtó résnyire nyílik, és egy szürke köpenyes, nagy fehér szakállas öregember jelenik meg. - Üdvözöllek
fiam! - köszönt mosolyogva. - Látom, egy újabb túlélõt köszönthetek nyugat felõl. Mi hír arrafelé? - válaszodra sem várva,
folytatja. - No de miért itt az ajtóban kérdezgetlek! Gyere, kerülj beljebb!
Nem tudod visszautasítani az öregember szívélyes meghívását, és követed a házikóba. A kis épület kényelmesen, lakályosan
van berendezve. A fal mellett könyvekkel teli polcot látsz, az asztalon kitömött állatok, lombikok sorakoznak. Lehet, hogy a
fickó varázsló? Vendéglátód hellyel kínál, majd ételt hoz. Miközben jóízûen falatozol, beszélni kezd:
- A nyugati határt õrzõ mágusok egyike vagyok, a nevem nem fontos a Te számodra. Ha jól látom, gyengén vagy ellátva
fegyverzettel és páncélzattal. Sajnos ebben én sem tudok segíteni Neked. Azonban nagyon talpraesettnek látszol, és azt
hiszem képes leszel, ha kell akár mindent saját kezûleg elkészíteni. Figyelmeztetlek viszont, hogy néha nehéz a sötétség és a
fény útja között dönteni: minden bölcsességedet próbára teszi! Az egyik út könnyebb, de a másik hoz igazi eredményt.
Ha esetleg tudnál segíteni, nagyon megköszönném: szükségem lenne néhány mákrózsa virágra. Ez a furcsa növény innét
keletre, néhány mérföldre nõ. Ha hozol nekem 4 virágot róla, szívesen segítek további információkkal. - megköszönöd a
vacsorát, és megígéred, hogy ha tudsz, hozol néhányat a mákrózsa virágaiból. Aztán ideje indulni.
Elbúcsúzol az öregembertõl, és továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 21.]
f 4 | kísérletezel a 4. tárggyal
| Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Eltelik egy óra... A tudás meghozta gyümölcsét.
Kitaláltad, hogyan készíthetsz kõhegyû lándzsát. (ld. enc.) 4 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még
11.]
f 4 | kísérletezel a 4. tárggyal
| Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelõ vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Vadul
gondolkozol... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz dárdát. (ld. enc.) 4 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot
használtál fel, van még 1.]
Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti
megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerõ.)
Gratulálok, a következõ szintbe léptél! A minõsítésed mostantól abszolút senki helyett kezdõ zöldfülû. Ennek
eredményeképp, karaktered a következõ fejlõdést tapasztalja: +4 max. életerõ, +1 támadás, eloszthatsz 1
tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot. A tulajdonság-pontokkal a fõ tulajdonságaidat (erõ, iq, stb.) növelheted meg, 1
ilyen pontért valamelyiket, eggyel. Ehhez a TNO parancsot kell kiadnod. Paraméterként add meg, hogy hányadik
tulajdonságodat akarod növelni. Pl. TNO 3 megnöveli az ügyességedet eggyel. Hasonlóképpen tudod a képesség-pontokkal
a már meglevõ egyéb ismereteidet fejleszteni, a KNO paranccsal. A KNO paramétereként azt kell megadnod, hogy a saját
listádon hányadik képességet akarod megnövelni. Pl. ha a gyógyítást akarod növelni, és a gyógyítás a listádon a 2. képesség,
akkor KNO 2, ha a 3., akkor KNO 3. Mindkét parancsnak megadhatsz egy 2. paramétert is, ha esetleg egy képességre
egyszerre több pontot akarsz rárakni. A harci ismeretek nem növelhetõk a KNO paranccsal.
Sejtéseid támadnak a harcban ejtett sebekrõl. (ld. enc.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 121 pontot. A következõ körben
tehát 122 pontot költhetsz el.
BUMERÁNG (249. TÁRGY)
A szõrlajhár csontot tökéletesen le kell csiszolnod, széleit megélesítened - mindez három smirglilevelet emészt fel - ahhoz,
hogy bumerángot készíthess, de megéri a melót. Ugyanis a dobófegyver, amit így kapsz, mindig visszarepül, így szinte soha
nem veszítheted el - kivéve persze, ha elfutsz a csatából. A fegyver másik specialitása, hogy a többi dobófegyverrel
ellentétben, amely a szörnyek védettségének figyelembe vételekor szúrófegyvernek számít, a bumeráng vágófegyvernek
minõsül. A bumeráng elkészítése a KT 249 paranccsal történik, 12 TVP-ért, sebzése d8+4.
|
LÁNCING (222. TÁRGY)
Ez az apró fémkarikákból készített páncél nagyon jó védettséget ad (8-as), és emellett nagyon könnyû. Elkészítése azonban
borzalmas sok idõt (majdnem egy évet) és nagyon nagy szakértelmet igényel, ezért te nem állhatsz neki összekohászkodni
vasércbõl vagy valami másból.
|
SZÖGES BUNKÓ (8. TÁRGY)
Brutális ütõfegyver a szöges bunkó a maga 3d6+2-es sebzésével. Koponyák és kitinpáncél bezúzására egyaránt alkalmas. A
KT 8 paranccsal készíthetsz egyet 16 pontért. Ennek eredményeként leülsz, és egy bunkóba beleszurkálsz egy tucat
acélkeménységû sünmedve tüskét.
|
TÛZBOKOR (35. NÖVÉNY)
Nagy szavanna-tüzek után a fekete síkságon gyakran látni itt-ott egy tovább lángoló kupacot. A tûzbokrok, szívós, nedves
ágai ugyan könnyen meggyulladnak, de nagyon hosszú idõ alatt égnek el. Minden, a vadonban sok idõt töltõ vándor és
kalandozó (akárcsak Te is) tudja, hogy milyen jól lehet ezt a növényt tûzrakásnál vagy fáklyaként használni. Ahhoz, hogy a
tûzbokorról egy fáklyának alkalmas botot vágjál, mindössze a KT 36 parancsot kell kiadnod, 3 pontért. A fáklya
meggyújtása szükség esetén nem fog gondot okozni, hiszen, mint az elõbb említett kategóriába tartozó vadon-szakértõ, akár
néhány kemény sziklával és egy kis szalmával is képes vagy tüzet csiholni.
|
SURRANÓ KÍGYÓ (30. SZÖRNY)
Ez az apró kígyófajta szinte mindenhol megtalálható, ahol bokrok nõnek. Harapása gyenge mérget is hordoz, de ezzel csak
kisebb állatokat tud megölni. A nagyobbakhoz (mint Te) több harapás szükséges.
|
LILA BREKK (11. SZÖRNY)
Képzelj el egy nagy, lila békát, sok hegyes foggal. Igen, õ az, akivel most találkoztál. Egyetlen hatékony támadása a harapás,
de az komoly sebet képes ejteni. Nem kedveli a domb- és hegyvidéket, de egyébként mindenhol megtalálható. Puha bõrén
szúró- és vágófegyverrel egyformán könnyû sebet ejteni. Húsa sokak szerint ehetõ (végszükség esetén).
|
KÕKÉS (6. TÁRGY)
Dombos és hegyvidéken gyakran találni éles köveket. Egy kis pattintgatás, csiszolgatás, és máris egy hatékony kõkéshez
jutottál. Kõkést a KT 6 paranccsal, 3 pontért lehet készíteni. Bár használhatod d4 sebzésû vágófegyverként, természetesen
másra is alkalmas... Sok szörnynek a részeit ugyanis csak valamilyen éles fegyverrel lehet kinyerni. Ezért nem árt, ha
MINDIG van nálad egy kõkés vagy valamilyen más éles fegyver. A kõkést (és más, kisebb fegyvereket) használhatod
másodlagos, azaz balkezes fegyverként. Ha erre lehetõség van, az a fegyvernél mindig le lesz írva. Egy másik feltétele ennek
az, hogy a fegyver-szakértelmed legalább 6. szinten legyen arra a fegyverre. Ha egy fegyvert bal kézben használsz,
természetesen mindig kisebb hatásfokkal tudod használni, mint jobb kézbõl. Ahhoz, hogy egy fegyvert bal kézbe vegyél, a
KF parancsot kell rá kiadnod olyankor, amikor van már valami a jobb kezedben. Persze, bármit a bal kezedbe vehetsz (így
ezt biztosan nem fogják tõled ellopni), de nem tudod harcban használni. Megjegyzés: az öklöd (ökölvívás esetén) nem
használható balkezes fegyverként.
|
HOMOKVARÁNY (16. SZÖRNY)
Ha a homokból nagy, üveges szemek gúvadnak rád, akkor az azt jelenti, hogy majdnem ráléptél egy homokvarányra. Ezek a
lapos, terepszínû lények agresszív harcosok, de egy magadfajta kalandozónak nem jelenthetnek gondot.
|
VARÁNYSZEM (30. TÁRGY)
Kiszedheted a homokvarány különösen kemény, merev szemeit, ha sikerül agyoncsapnod.
|
OLVASZTÓKEMENCE (86. ÉPÍTMÉNY)
A földbõl kibányászott ércek kiolvasztásához, fémek ötvözéséhez kiválóan alkalmas a szögletes kövekbõl épített
olvasztókemence, amelyet dombos vagy alacsonyhegységgel borított területen lehet építeni, összesen 70 pontért.
Használatakor elõször fát kell gyûjtened, és az egészet felfûtened, ezért az ilyen tevékenység általában elég sok pontba
kerül. Ahhoz, hogy bizonyos fémek, ércek feldolgozására rájöjj, adj ki ezekre F parancsot olyan mezõn, ahol van
olvasztókemence.
|
ÉPÍTKEZÉS
Elõfordul, hogy megtudod az F paranccsal vagy valahogy máshogy, hogy hogyan kell valamit megépíteni. Ez majdnem
ugyanúgy megy, mint a KT parancsnál, csak itt az építés (ÉP) parancsot kell kiadnod. Paraméterei az építendõ dolog, és
hogy hány pontot költesz az építésre. Gyakran fogsz ugyanis olyan dolgokat kitalálni, amelynek építése nagyon sok pontba
kerül, ezeket csak több kör alatt, vagy ami kézenfekvõbb, néhány barátod segítségével érdemes megépíteni. Mindig meg lesz
adva, hogy az adott dolog megépítése hány pontba kerül. Ha az építésére összesen ennyi pontot költöttek, akkor elkészül.
Az építésre költött pont nem kidobott energia, mert tapasztalati pontot kapsz érte. Példa: a 86. építmény felhúzása 70
pontba kerül. Te kiadod az ÉP 86 40 parancsot, ezzel megkezded az építkezést, és több mint feléig el is készülsz vele.
Barátod kiadja ugyanott az ÉP 86 30 pontot, és már fel is épült a dolog.
|
REJTÕZKÖDÉS
A rejtõzködés inkább a bölcsek, mint az erõsek képessége. Ennek birtokában tudsz láthatatlanná válni, eltûnni a nálad
erõsebb ellenfelek elõl. Minél magasabb a rejtõzködés képességed, annál jobb szaglású, jobb érzékszervû ellenfelek elõl
bújhatsz el.
|
RÕTMANÓ (55. SZÖRNY)
Ezek a vörös, tüskés gumiszerû bõrrel megáldott lények elsõ pillantásra humanoidnak tûnnek, de a monsterológusok
szerint még egy százfogú is közelebb van a humanoidokhoz, mint ez a teljesen furcsa biológiai felépítésû teremtmény. Tény
azonban, hogy ez a két méteres lény hatalmas pofonokat tud adni, és feltehetõen Téged ez érdekel leginkább.
Leghatásosabb fegyver ellene a szúrófegyver.
|
PÚDERSZIKLA (118. TEREPTÁRGY)
A dombvidékeken, ha a szürke sziklák közül egy-egy fehér meredezik elõ, akkor majdnem biztos lehetsz, hogy egy
púdersziklát találtál. Kõkalapáccsal leütögethetsz belõle egy darabot (KT 119 parancs, 6 pontért). Mire jó egy darab
púderkõ? Ez a fehér kavics könnyen morzsolható, bõrre kenve akár festékanyagként is használható. Különösen nagy elõny,
hogy a hatás úgy-ahogy tartósnak nevezhetõ. Fekete bõrbõl sötétet, sötétbõl normált, normálból világost csinálhatsz, ha a H
119 parancsot kiadod, 8 pontért. A bõrszín változtatása különösen elõnyös, ha valamilyen tõled független (értsd tintacsiga)
módon sötétre változott, illetve ha álcázni akarod magad (értsd túl sokan felismernének azok közül, akiket megloptál).
|
RÁT-FA (77. NÖVÉNY)
A rát-fa majdnem 5 méter magas, aránylag sima törzsû fafajta, sík vidéken található. Ágai, levelei csak a legtetején vannak.
Itt szinte mindig fészkel egy csomó szárnyas hernyó. Ez a lény a természet egyik csodája: olyan lárva, amely repülni tud, de
sohasem kel ki. A táplálékot a levegõbõl nyerik, apró élõlények formájában. Ha szárnyas hernyót akarsz szedni, ehhez
bizony fel kell másznod valahogyan a rát-fára, ehhez pedig a sima kéreg miatt valamilyen eszközre lenne szükség... Ha
sikerül ilyet készítened, akkor már csak a KT 69 parancsot kell kiadnod, 10 pontért, ahhoz, hogy felmásszál, és szárnyas
hernyót tudjál fogni. Egy fordulóban maximálisan öt szárnyas hernyó gyûjthetõ egy rát-fáról.
|
OLTÁR (146. ÉPÍTMÉNY)
Oltárt építeni egy istennek nem kis munka - köveket kell egybehordanod, megfelelõ méretûre faragni õket, egymásra
pakolni. Nem árt néhány amatõr faragás sem az isten által tett csodákról az oltár oldalára. Síkságon, bozótosban,
dombvidéken és alacsonyhegységben lehet oltárt emelni, mert itt lehet a megfelelõ alapanyagokat megtalálni. Ahhoz, hogy
sikerrel járj, nem árt, ha birtokolsz valamilyen eszközt, amellyel a vésést megcsinálhatod. Az oltár teljes felépítése összesen
240 TVP-be kerül. Ha többen csinálják, hamarabb elkészül! Egy mezõn csak egy oltár állhat.
|
KÕHEGYÛ LÁNDZSA (7. TÁRGY)
A kõhegyû lándzsa elsõrendû szúrófegyver, harcban és vadászatban is jól használható, sebzése 2d4+2. Elkészítése a KT 7
paranccsal történik, 12 pontért. Ennek persze feltétele, hogy legyen a birtokodban egy bot és egy kõkés.
|
DÁRDA (10. TÁRGY)
Egy botot kõkéssel élesre hegyezve megkapod a legelemibb (de igen hatékony) dobófegyvert, a dárdát. Ehhez csak egy KT
10 parancsot kell kiadnod, 10 pontért. A fegyver sebzése d6. Nemcsak vadászatra jó...
|
HARCCAL KAPCSOLATOS ALAPFOGALMAK
Most, hogy az elsõ csatáidat megvívtad, és láttad, hogyan zajlik a dolog élesben, nem árt néhány dolgot tisztázni. Minden
fegyvernek van egy adott sebzése. Ezt általában valahogy így jelöljük: d6, vagy 2d4, vagy d3+2. Ezeket a következõképpen
kell érteni: pl. a d6 sebzésû fegyver esetén a számítógép dob egy képzeletbeli, hatoldalú "kockával". Ennyi életpontot sebzett
a fegyver (vagyis valahol 1 és 6 között). A d8 nyolcoldalú, a d12 tizenkétoldalú képzeletbeli "kockát" jelent. Ha ez elõtt egy
szám is van (pl. 3d4), akkor az azt jelenti, hogy többször dob a gép a kockával: a példa szerint 3-szor egy 1 és 4 közötti
számot. Végezetül, ha az egész után van egy plusz, az azt jelenti, hogy a sebzéshez még ennyi hozzáadódik. Pl. d6+2 esetén
ha a kockával 3-at dobunk, a sebzés összesen 5 lesz. Másik példa: egy 3d6+3 sebzésû fegyverrel 6 és 21 közötti sebzést lehet
okozni (ugye stimmel?). Nyilván, a d6 sebzésû fegyvernél jobb a d6+2 sebzésû, és még jobb a 3d4 sebzésû. Ököllel
alapállapotban d3 sebzést tudsz csak okozni, magas ökölvívás-szintû harcmûvészek ennek többszörösét. Ha egy szörnyet
megsebzel valamennyire, de utána vagy õ, vagy Te elszaladsz, akkor visszatérhetsz újból megküzdeni vele. A labirintusok
lakói a kalandozókhoz és a felszínen lakó szörnyekhez hasonlóan regenerálódnak, sokan közülük teljes egészségüket
visszanyerik, mire újból visszatérsz megküzdeni velük. Elképzelhetõ tehát, hogy egy szörnyet 2-3 nekifutásra fogsz tudni
legyõzni. Ha ennyibõl sem sikerül, jobb, ha feladod a dolgot: mielõtt újra próbálkozol, nem árt, ha gyûjtesz még némi
tapasztalatot és/vagy jobb fegyvert. Elképzelhetõ, hogy kevesebbet sebzel a fegyvereddel a lehetséges minimumnál, ugyanis
az ellenfél védekezése csökkenti a sebzést. Ahhoz, hogy a további ismereteket szerezhess a harcról, több fegyvertípus
használatát is meg kell tanulnod.
|
KARAKTERLAP |
Misty Rose, egy hosszú ezüsthajú, csillogó szemû elf nõ vagy. A bõröd világosabb az átlagosnál. Ez az 1. fordulód.
Erõ: | 8 | | Szint: | 2 | | Merészség: | 7/7 | | Magasság: | 147 cm |
IQ: | 14 | | Támadás: | 1 | | Agresszió: | 3 | | Testsúly: | 43 kg |
Ügyesség: | 18 | | Védekezés: | 10 | | Menekülés: | 30 % | | Életkor: | 162/162 év |
Egészség: | 9 | | Életpont: | 60/49 | | Jellem: | semleges | | Tul. pont: | 1 |
Szerencse: | 12 | | Varázspont: | 0/0 | | Pénz: | 0 arany | | Kép. pont: | 1 |
|
Eddig összesen 8 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 43 TP-t kaptál. Jelenleg 53 TP-d van. A következõ szinthez még 47 TP szükséges.
HARCI ISMERETEK |
| ütõfegyverek: | 1 | | dobófegyverek: | 1 (+1) | | | |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 1 (+1) | | 2. nyomkövetés: | 3 | | 3. gyógyítás: | 1 |
4. vadászat: | 3 | | | | | | |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
1 | * | láncing (#222) | | | | | | |
1 | | bot (#4) | 2 | * | bumeráng (#249) | 2 | | kõkés (#6) |
1 | * | szöges bunkó (#8) | | | | | | |
1 | | fáklya (#36) | | | | | | |
2 | | varányszem (#30) | | | | | | |
1 | * | vizestömlõ (#3) | [benne 20 korty víz (#27), fér még: 0] |
|
Összsúly: 12.90 kg | Megterheltség: 49% |
Még 141 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
|
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... |
1 | | kaja (#2) | | | | | | |
|
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
1 | | fáklya (#36) | 2 | | kõkés (#6) | 2 | | varányszem (#30) |
20 | | víz (#27) | | | | | | |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(7,0) démontetû (#15)
(8,1) tûzbokor (#35, belõle készíthetõ: #36), egy elf nõ
(9,1) surranó kígyó (#30), patak, lila brekk (#11)
(10,1) tûzbokor (#35, belõle készíthetõ: #36), rambó bogár (#14), Raistalin (2452. kalandozó)
(11,1) démontetû (#15)
(13,3) homokvarány (#16), olvasztókemence (#86)
(14,4) rõtmanó (#55), púderszikla (#118, belõle készíthetõ: #119), olvasztókemence (#86)
(15,4) szürke házikó (#505), rát-fa (#77, belõle készíthetõ: #69), oltár, Lord Constant (2441. kalandozó)
Mindenkinek: UL-t minden fordulóban automatikusan küldünk, tehát a Spec. Kódoknál csak akkor kérj, ha elvesztetted
vagy elrontottad a tartalékot. Nem árt, ha az UL tetejére azt is ráírod, hogy ez éppen hányadik forduló lesz. Kedves
Játékostársunk! Lehetõség van FAXon is UL-t küldeni, az alábbi feltételekkel: 1. Kérjük, hogy amennyiben lehetõség van
rá az eredeti UL-t faxoljátok, ha ez nem megy, akkor csináljatok az ÜRES UL-rõl fénymásolatot, azt töltsétek ki és azt
faxoljátok el.
2. Kérjük, hogy az UL-t FEKTETVE faxoljátok!
3. Amennyiben fénymásolatot küldesz, NE küldd el az egész A/4-es lapot, vágd ki belõle az UL-t!
4. A fénymásolás során ne nagyítsd fel az UL-t! (És ne is kicsinyítsd le!)
5. Az UL-t úgy töltsétek ki, hogy az a faxolás után is olvasható legyen, tehát semmiképpen SE ceruzával, és NE túl
vékonyon fogó tollal!
6. Amennyiben a faxotokon van FINE, vagy SUPER FINE (illetve egyéb minõségjavító opció), akkor használjátok azt!
7. Faxon mentális üzenetet küldeni NEM lehet!!
8. Egy UL-t csak egyszer küldj el!! Ha a fax olvashatatlanul érkezik, akkor postán visszaküldjük a feladónak, amennyiben
meg tudjuk állapítani, hogy kié volt. Ezért 5 zseton kezelési költséget számítunk fel. Telefonon, illetve faxon visszajelezni
nem áll módunkban.
A FAX száma: 291-14-38. (Ezen a számon csak FAX készülék van!)
Figyelem: a fordulókat faxon visszaküldeni sajnos nem áll módunkban.
|