Steironas 1. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2005. jan. 10. 9h:14'
EZ A 1. JÁTÉKHETED, 1. FORDULÓD
2. játékheted kezdete: jan. 17.
A következõ fordulódat legkorábban
a 2. játékhéten tudjuk betáplálni.
| KALANDOZÓ: #5712
SZÁMLA : #11364
ZSETONOK : 144
Extra forduló: 18 |
|
STEIRONAS KALANDJAI
7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [7,1] koordinátán. Az idõ esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+10 életerõ.)
gy 30 | gyógyítás 30 pontért
| Gyanús mozgásra figyelsz fel egy bokor levelein. Ahogy közelebbrõl megvizsgálod, látod, hogy szürke roppantó bogarak
roppantják a bokor ágait. Nagyapád tanácsát követve, óvatosan megfogsz egyet, és mielõtt õ roppantaná el az ujjadat, te
roppantod össze õt. Vigyázva befalod, és várod a gyógyhatást. (+7 életerõ.) [30 pontot használtál fel, van még 85.]
gyk 4 10 | gyakorolsz a 4. tárggyal 10 pontért
| A levegõben csapkodva, egy képzelt ellenféllel küzdve fejleszted ütõfegyver ismeretedet. A következõ szinthez szükséges
tudásodnak kb. egyharmada van meg. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messzirõl kiszúrod. Egy
démontetû nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a
céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.
Marokra fogva a botot a másikra rontasz. Bottal eltalálod a démontetû testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.)
Csáprágójával a démontetû megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Bottal iszonyatosan
megcsapod a démontetû kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a
bal bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot.
[10 pontot használtál fel, van még 75.]
kt 36 | elkészíted a 36. tárgyat
| Itt nincs tûzbokor, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy fáklyát készíthess/gyûjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 75.]
e 17 | élelemszerzés 17 pontért
| Nagyot bukik egy óriás ugróegér a kirakott lábadon, és ez lett a veszte. Fõfogás lesz õkelme! (+2 kaja.) Jóízûen falatozol.
(-1 kaja.) [17 pontot használtál fel, van még 58.]
fgy 25 15 | felt. gyógyítás 25 15
| Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 58.]
m 2 2 2 | mozogsz keletre, keletre, keletre
| [8,1] Síkság, továbbra is csak síkság. Zagmóziumgomba erjedt illatát hozza a szél. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak,
mit fedeztél fel: egy rát-fát. (ld. enc.) Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.)
(Továbbmész...) [9,1] Dombos terepre érkeztél. Felfigyelsz egy különösen éles kõdarabra. (ld. enc.) Úgy érzed mintha
valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy homokvarány közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erõsebb, elmosolyodsz.
Úgy tûnik ma Te vagy a fõfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyõzni, jöhetnek a fegyverek.
Vad csatakiáltással, felemelve a botot a másikra ugrasz. Oopssz, ez mellément! Karmával néhányszor a homokvarány
megcsapja a fejedet. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Bottal eltalálod a homokvarány fejét. (1 támadással 1 életpontot
sebezve.) Félrehajolsz, de a homokvarány karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Elmegy a
kedved a harctól. Úgy gondolod, jót tenne egy erõs sprint. Szerencsédre üldözõd hamarabb elfáradt mint te.
Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [10,1] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy.
Találkozol egy hosszú, szõke hajú, zöld szemû elf nõvel. Jobb kezében egy csontszuronyt, vállán íjat látsz. Zöld köpenyt
visel. Mosolyogva üdvözöl.
- Hello! A nevem Laenhyll. - elismerõen néz végig rajtad. Nem sokan úszták meg a kontinens lakói közül a pusztító tüzet.
Erre röviden elmeséled neki történetedet. A hegyesfülû leány elgondolkodva bólogat. - Kemény lecke volt ez az élettõl! Ha
tovább mész kelet felé, egyre több élelmet és vizet fogsz találni. Messzebb, keletre erdõk és kisebb városok is vannak. Sok
információhoz juthatsz a remetéktõl. Vigyázz, mert sok szörny kóborol errefelé: az életben maradás egyik alapvetõ
feltétele, hogy felismerd a nálad erõsebbet. És ne hagyd, hogy a sötét út elcsábítson a könnyen szerzett hatalom ígéretével!
Végezetül egy információ: ha mész keletre 15, délre 15 mérföldet, eljutsz egy varázslóhoz. - mohó kérdésedre, hogy a mágus
tud-e Téged tanítani, nemet int a másik. - valószínûleg tud azonban valamilyen hasznos feladatot adni Neked. Nos, most
már mennem kell. Viszlát! - azzal búcsút int, és tovább folytatja útját.
Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Hiába, a tapasztalat.
Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Ez nem lehet más, mint egy gátvakond. (ld.
enc.) Amint eltûnik szemed elõl, kikecmeregsz a rejtekhelyrõl. A fû zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtetõ
szörnyet. Gyorsan lelapulsz a fûbe, mielõtt az ellenfeled észrevehetne. Kikukucskálsz rejtekedbõl, és felsóhajtasz. Még
szerencse, hogy elbújtál. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy szárnyas gömböc. (ld. enc.) Amikor már eltûnt
szem elõl, elõbújsz. [30 pontot használtál fel, van még 28.]
Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, táborhelyet keresel. Percek sem kellenek
hozzá, hogy mély álomba merülj.
Megjegyzés: próbálj minden fordulóban legalább négy mezõt lépni. A mozgás az a parancs, amelynek hatására a legtöbb
dolog fog veled történni: szörnyekkel, más játékosokkal találkozol, épületeket, növényeket fedezel fel, nyomokat, vizet, és
néha ennivalót is találsz. Persze, költheted mondjuk az összes pontodat mondjuk fegyverrel való gyakorlásra is, de így
korántsem lesz olyan érdekes a fordulód eredménye.
Sejtéseid támadnak a harcban ejtett sebekrõl. (ld. enc.)
Ebben a körben 28 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 28 pontot vihetsz át. Kapsz még 120 pontot. A következõ körben
tehát 148 pontot költhetsz el.
RÁT-FA (77. NÖVÉNY)
A rát-fa majdnem 5 méter magas, aránylag sima törzsû fafajta, sík vidéken található. Ágai, levelei csak a legtetején vannak.
Itt szinte mindig fészkel egy csomó szárnyas hernyó. Ez a lény a természet egyik csodája: olyan lárva, amely repülni tud, de
sohasem kel ki. A táplálékot a levegõbõl nyerik, apró élõlények formájában. Ha szárnyas hernyót akarsz szedni, ehhez
bizony fel kell másznod valahogyan a rát-fára, ehhez pedig a sima kéreg miatt valamilyen eszközre lenne szükség... Ha
sikerül ilyet készítened, akkor már csak a KT 69 parancsot kell kiadnod, 10 pontért, ahhoz, hogy felmásszál, és szárnyas
hernyót tudjál fogni. Egy fordulóban maximálisan öt szárnyas hernyó gyûjthetõ egy rát-fáról.
|
KÕKÉS (6. TÁRGY)
Dombos és hegyvidéken gyakran találni éles köveket. Egy kis pattintgatás, csiszolgatás, és máris egy hatékony kõkéshez
jutottál. Kõkést a KT 6 paranccsal, 3 pontért lehet készíteni. Bár használhatod d4 sebzésû vágófegyverként, természetesen
másra is alkalmas... Sok szörnynek a részeit ugyanis csak valamilyen éles fegyverrel lehet kinyerni. Ezért nem árt, ha
MINDIG van nálad egy kõkés vagy valamilyen más éles fegyver. A kõkést (és más, kisebb fegyvereket) használhatod
másodlagos, azaz balkezes fegyverként. Ha erre lehetõség van, az a fegyvernél mindig le lesz írva. Egy másik feltétele ennek
az, hogy a fegyver-szakértelmed legalább 6. szinten legyen arra a fegyverre. Ha egy fegyvert bal kézben használsz,
természetesen mindig kisebb hatásfokkal tudod használni, mint jobb kézbõl. Ahhoz, hogy egy fegyvert bal kézbe vegyél, a
KF parancsot kell rá kiadnod olyankor, amikor van már valami a jobb kezedben. Persze, bármit a bal kezedbe vehetsz (így
ezt biztosan nem fogják tõled ellopni), de nem tudod harcban használni. Megjegyzés: az öklöd (ökölvívás esetén) nem
használható balkezes fegyverként.
|
GÁTVAKOND (57. SZÖRNY)
Amikor hirtelen megmozdul alattad a föld, és karmok ragadják meg a lábadat, hirtelenjében a Tremors címû film
fõhõsének érezheted magad. Pedig nem, csak egy embernél kisebb, szõrõs testû, hegyes karmú gátvakond fanyalodott Rád.
Sajátos támadási módja miatt nagyobb meglepetéseket tud okozni, mint a Télapó. Legkényelmesebben egy ütõfegyverrel
lehet agyoncsépelni.
|
SZÁRNYAS GÖMBÖC (12. SZÖRNY)
Ezek a szõrös testû, denevérszárnyú repülõ ragadozók apró méretük ellenére meglepõen szívós támadók tudnak lenni.
Gyorsaságuk miatt nehéz õket eltalálni, talán legjobb megoldás egy ütõfegyverrel lecsapni õket.
|
HARCCAL KAPCSOLATOS ALAPFOGALMAK
Most, hogy az elsõ csatáidat megvívtad, és láttad, hogyan zajlik a dolog élesben, nem árt néhány dolgot tisztázni. Minden
fegyvernek van egy adott sebzése. Ezt általában valahogy így jelöljük: d6, vagy 2d4, vagy d3+2. Ezeket a következõképpen
kell érteni: pl. a d6 sebzésû fegyver esetén a számítógép dob egy képzeletbeli, hatoldalú "kockával". Ennyi életpontot sebzett
a fegyver (vagyis valahol 1 és 6 között). A d8 nyolcoldalú, a d12 tizenkétoldalú képzeletbeli "kockát" jelent. Ha ez elõtt egy
szám is van (pl. 3d4), akkor az azt jelenti, hogy többször dob a gép a kockával: a példa szerint 3-szor egy 1 és 4 közötti
számot. Végezetül, ha az egész után van egy plusz, az azt jelenti, hogy a sebzéshez még ennyi hozzáadódik. Pl. d6+2 esetén
ha a kockával 3-at dobunk, a sebzés összesen 5 lesz. Másik példa: egy 3d6+3 sebzésû fegyverrel 6 és 21 közötti sebzést lehet
okozni (ugye stimmel?). Nyilván, a d6 sebzésû fegyvernél jobb a d6+2 sebzésû, és még jobb a 3d4 sebzésû. Ököllel
alapállapotban d3 sebzést tudsz csak okozni, magas ökölvívás-szintû harcmûvészek ennek többszörösét. Ha egy szörnyet
megsebzel valamennyire, de utána vagy õ, vagy Te elszaladsz, akkor visszatérhetsz újból megküzdeni vele. A labirintusok
lakói a kalandozókhoz és a felszínen lakó szörnyekhez hasonlóan regenerálódnak, sokan közülük teljes egészségüket
visszanyerik, mire újból visszatérsz megküzdeni velük. Elképzelhetõ tehát, hogy egy szörnyet 2-3 nekifutásra fogsz tudni
legyõzni. Ha ennyibõl sem sikerül, jobb, ha feladod a dolgot: mielõtt újra próbálkozol, nem árt, ha gyûjtesz még némi
tapasztalatot és/vagy jobb fegyvert. Elképzelhetõ, hogy kevesebbet sebzel a fegyvereddel a lehetséges minimumnál, ugyanis
az ellenfél védekezése csökkenti a sebzést. Ahhoz, hogy a további ismereteket szerezhess a harcról, több fegyvertípus
használatát is meg kell tanulnod.
|
KARAKTERLAP |
Steironas, egy tüsi aranyhajú, piros szemû alakváltó férfi vagy. Bõröd bronzként csillog. Ez az 1. fordulód.
Erõ: | 12 | | Szint: | 1 | | Merészség: | 5/5 | | Magasság: | 183 cm |
IQ: | 13 | | Támadás: | 0 | | Agresszió: | 5 | | Testsúly: | 78 kg |
Ügyesség: | 11 | | Védekezés: | 0 | | Menekülés: | 50 % | | Életkor: | 35/35 év |
Egészség: | 12 | | Életpont: | 56/26 | | Jellem: | semleges | | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 12 | | Varázspont: | 0/0 | | Pénz: | 0 arany | | Kép. pont: | 0 |
|
Eddig összesen 3 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 0 TP-t kaptál. Jelenleg 13 TP-d van. A következõ szinthez még 17 TP szükséges.
HARCI ISMERETEK |
| ütõfegyverek: | 1 | | | | | | |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 1 | | 2. nyomkövetés: | 1 | | 3. gyógyítás: | 2 |
4. vadászat: | 1 | | | | | | |
|
FELTÉTELES PARANCSOK |
gyógyítasz 25% életerõ alatt 15 TVP-ért |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
1 | * | bot (#4) | | | | | | |
1 | | kaja (#2) | | | | | | |
1 | * | vizestömlõ (#3) | [üres, kapacitás: 20] |
|
Összsúly: 3.50 kg | Megterheltség: 10% |
|
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
1 | | kaja (#2) | | | | | | |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(7,1) démontetû (#15)
(8,1) rát-fa (#77, belõle készíthetõ: #69)
(9,1) homokvarány (#16)
(10,1) egy elf nõ, gátvakond (#57), szárnyas gömböc (#12)
Mindenkinek: UL-t minden fordulóban automatikusan küldünk, tehát a Spec. Kódoknál csak akkor kérj, ha elvesztetted
vagy elrontottad a tartalékot. Nem árt, ha az UL tetejére azt is ráírod, hogy ez éppen hányadik forduló lesz. Kedves
Játékostársunk! Lehetõség van FAXon is UL-t küldeni, az alábbi feltételekkel: 1. Kérjük, hogy amennyiben lehetõség van
rá az eredeti UL-t faxoljátok, ha ez nem megy, akkor csináljatok az ÜRES UL-rõl fénymásolatot, azt töltsétek ki és azt
faxoljátok el.
2. Kérjük, hogy az UL-t FEKTETVE faxoljátok!
3. Amennyiben fénymásolatot küldesz, NE küldd el az egész A/4-es lapot, vágd ki belõle az UL-t!
4. A fénymásolás során ne nagyítsd fel az UL-t! (És ne is kicsinyítsd le!)
5. Az UL-t úgy töltsétek ki, hogy az a faxolás után is olvasható legyen, tehát semmiképpen SE ceruzával, és NE túl
vékonyon fogó tollal!
6. Amennyiben a faxotokon van FINE, vagy SUPER FINE (illetve egyéb minõségjavító opció), akkor használjátok azt!
7. Faxon mentális üzenetet küldeni NEM lehet!!
8. Egy UL-t csak egyszer küldj el!! Ha a fax olvashatatlanul érkezik, akkor postán visszaküldjük a feladónak, amennyiben
meg tudjuk állapítani, hogy kié volt. Ezért 5 zseton kezelési költséget számítunk fel. Telefonon, illetve faxon visszajelezni
nem áll módunkban.
A FAX száma: 291-14-38. (Ezen a számon csak FAX készülék van!)
Figyelem: a fordulókat faxon visszaküldeni sajnos nem áll módunkban.
|