Karakterszám: |
2564 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
11 |
Játékhét: |
11 |
E
forduló ára: |
23 zs. |
Maradék zseton: |
281 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2000. feb. 7. 10h:00' |
A következõ
fordulód táplálható: 2000. feb. 10. |
|
|
E-mail!
DEIMOS CON TIBERA KALANDJAI
Pihenésed nem telt el eseménytelenül:
**
1. NAP ** Szerény szállásodban lep meg
Xerxész a Fenevad, egy hihetetlenül
kigyúrt, félelmetes félszemû, brutálisan kegyetlen férfi. Viselt tárgyai:
bõrpáncél. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Örömmel fogadod a vendéget, és hogy még jókedvûbb legyen a baráti trécselés,
ennivalóval kínálod. Õ is hozott magával ajándékba néhány finomságot, amit
felajánl neked. Nekiláttok az ételnek. A lakoma közben mindenfélérõl beszélgettek.
Mindketten meséltek legutóbbi kalandjaitokról, arról, hogy milyen torzszülöttekkel
és galetkikkel találkoztatok. Végül Xerxész a Fenevad feláll, megköszöni
a finom vacsorát, és búcsút int. (+7% jóllakottság) A beszélgetés alatt
új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az a protolisk lárva.
[ld. enc.]
**
7. NAP ** Látogatót kapsz, aki
Ren, egy fehér bõrû, izzó, vörös szemû,
sötét homályba burkolózó férfi. A Mágusok klánjának érdeklõdõ rangú tagja.
Viselt tárgyai: átlátszó köntös, kemény bõrpáncél, kristályamulett, gyalogos
lándzsa, szárnyas sisak, pajzs. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved
beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda megtiszteltetés a harcos hétköznapokban! Végre valaki, aki baráti
szándékkal látogatott hozzád. Rögvest hellyel és étellel kínálod. Közben
megvitatjátok a szintetek és a távolabbi régiók híreit. Aztán szóba kerülnek
a kalandjaitok, persze versenyezve dicsekedtek sikereitekrõl. Jóllaktatok
és kibeszéltétek magatokat: vendéged feláll, elbúcsúzik, és távozik. (+5%
jóllakottság) Tudásod gyarapodott, megtudod, mi az a goblin kobra.
[ld.
enc.]
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Qualt'zar az Akkult, egy erõs,
éjfekete szõrzetû, ruganyos testû, farkas fejû, nyugodt tekintetû férfi.
(hírneve 299.) A te szinteden a legnevesebb
Jégkirálynõ, egy hófehérbõrû,
fekete hajú és kékszemû. A levegõ mintha lehûlne körülötte. Szép nõ. (hírneve
256.)
A szinteden nem állt meg az élet! Híreket hallottál:
*jan. 31.* Zak Hazadar lett az aréna bajnoka.
*jan. 31.* Gzik csatában
legyõzte El Tibahot.
*feb. 1.* Csáth Géza teljesítette a 17. küldetést,
amit a boltban kapott.
*feb. 1.* Hunter Killer teljesítette a 15. küldetést,
amit az akadémián kapott.
*feb. 3.* Nagyétvágyú új végtagot növesztett!
*feb. 3.* Piromaca gyõzelmet aratott Lelkes Nyuszifül felett.
*feb. 3.*
Piromaca elektr.lehelet tulajdonsága 12 lett, elsõként a szinten.
*feb.
4.* Nomis Leinád lett az aréna bajnoka.
*feb. 7.* Mighty új végtagot
növesztett!
*feb. 7.* Syejjcc lett az aréna bajnoka.
Egy öreg galetki érdekes dolgokat mesélt:
*feb. 2.* Qualt'zar az Akkult elsõként ért el 6-os gyógynövények tulajdonságot
a Hegy lakói közül!
*feb. 3.* Nyafogó Nefelejcs és Caroac Cro Vulture
megküzdöttek egymással, és Nyafogó Nefelejcs gyõzött.
*feb. 3.* Galambepéjû
Vérmókus csatában legyõzte Polluxot.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 164.]
az 5156 |
tárgy azonosítása |
Tüzetesen megvizsgálod a tárgyakat.
Az élet díszes fejpántja: értéke 81
arany. Hatása a képességeidre: +4% védekezés, +6 méret. [2 TVP-t használtál
fel, maradt még 162.]
A barlangod már túl kicsi számodra: nekilátsz, hogy kibõvítsd! Hosszasan
dolgozol, ásol, hordod ki a köveket a bejárat elé. Végül megszemléled az
eredményt. No, így már mindjárt kényelmesebb lesz! Barlangod új mérete:
55. [30 TVP-t használtál fel, maradt még 132.]
kno 9 4 |
9. képességre 4 képességpont |
Elköltesz 4 képességpontot a méreted növelésére (+2 méret). [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 132.]
kno 1 3 |
1. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot az erõ tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, az erõ tulajdonságod most már 4! [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 132.]
be 20 33 |
meglátogatod a 20. épületet |
Ellátogatsz a remetéhez, aki kíváncsian várja a megfejtésedet.
- A válasz
33! - közlöd a remetével, majd várod az eredményt. A remete boldogan tapsol.
- Gratulálok, a megfejtés tökéletes! (+1 képességpont.) Most pedig lássunk
munkához! Több különleges kalandot is ismerek, de tudnod kell, hogy ezeket
egy galetki képtelen önmagában, egyedül megoldani. Keresned kell más galetkiket,
akik hozzád hasonlóan, ugyanazt a feladatot kapják tõlem, és velük együtt
kell útnak indulnod! Egyszerre mindig csak egy megbízást adok, és amíg
azt nem teljesíted, vagy nem mondasz le róla [DK parancs], nem kapsz újabbat.
A remete közelebb hajol hozzád.
- Nem árt, ha tudod, a szintek boltosai
a legsunyibb, legalávalóbb, legpénzsóvárabb galetkik közül kerülnek ki!
A szint vezetõi elnézik apró csalásaikat, mert szerintük így az ifjakat
"az életre nevelik". Azonban a szabad kéz, amit ezek a szélhámosok kaptak,
olyan lehetõségeket biztosítanak számukra, aminek már a vezetõk sem örülnének
- ha ugyan tudnának róla. A mi szintünk kereskedõjének, Sóvár Ergonnak
titkos õsi relikvia gyûjteménye van, amelyet galetkiktõl vásárolt össze.
Ez még nem is lenne baj, azonban a törvény elõírja, hogy bármilyen, az
Ellenséggel kapcsolatos leletet át kell adni a Mágusok Tanácsának! Persze
Ergon bolond elkótyavetyélni gyûjteménye legértékesebb darabját, amelyhez
nemrégiben jutott hozzá. Ez egy ermint kristályból készült eszköz darabja,
amely nyilvánvalóan az Ellenségtõl származik, mint minden, amit ebbõl az
ismeretlen és elpusztíthatatlan anyagból készítenek. Ha Ergon ezt a tárgyat
sokáig õrizgeti mindenféle mágikus védelem nélkül, azzal a nyomunkra vezetheti
az Ellenséget! A feladatod, hogy összegyûjts egy kis csapatot, amely bejut
Ergon féltve õrzött kincseskamrájába, és megszerzi a relikviát, majd eljuttatja
a Mágusok Tanácsának, a varázslótornyon keresztül. Persze mondanom sem
kell, hogy a csapatban nélkülözhetetlen lesz egy régész és egy tolvaj,
viszont harcosra remélhetõleg semmi szükség nem lesz.
(51. kaland, összesen
25 TVP-t igényel, és maximum 3 galetki vehet részt benne.) [5 TVP-t használtál
fel, maradt még 127.]
bb 1 1 7 9 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Végigmustrálod a kínálatot:
kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél
(#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin (#19) 92
ap, gyilkos boróka (#27) 11 ap, kötél (#128) 23 ap, díszes rézkulcs (#129)
11 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, pirgamit (#152)
18 ap, mandibula (#157) 9 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, nohnetár gumó (#212)
23 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vassisak (#1076) 29 ap, öv (#1165) 6
ap, csatos öv (#1166) 9 ap, sárga öv (#1167) 11 ap, nyaklánc (#1180) 18
ap, sárgaréz nyaklánc (#1181) 23 ap, ezüst nyaklánc (#1182) 29 ap, amulett
(#1195) 11 ap, amulett (#1196) 13 ap, csontamulett (#1197) 18 ap, szimbólum
(#1210) 18 ap, karikaszimbólum (#1211) 23 ap, gyûrû (#1225) 11 ap, márványgyûrû
(#1226) 13 ap, malachitgyûrû (#1227) 18 ap, malachit karkötõ (#1241) 13
ap, fülbevaló (#1255) 6 ap, csepp fülbevaló (#1256) 9 ap, ezüst fülbevaló
(#1257) 11 ap, csonttõr (#1301) 13 ap.
[be 1:] Visszamész a barlangodba. Lebattyogsz a boltba. A boltban Te vagy
az egyetlen vásárló. A boltos egy kicsit méreget, aztán halkan megszólal.
- Belevaló gyereknek látszol, biztos lenne kedved egy kis tréfához. A dolog
egy kicsit veszélyes, ugyanis a szint elöljáróját kéne megtréfálnod, de
rendesen megfizetném. Tudod a múltkor nagyon összevesztünk, és úgy érzem,
hogy túlságosan megalázott a nagy nyilvánosság elõtt. Én nem akarom õt
bántani, de egy kis lecke azért nem ártana neki. Ebben a zacskóban rendkívül
hatásos viszketõpor van. Ezzel kéne az ágyát jól megszórni.
Elõször persze
tiltakozol, de amikor a boltos 100 aranyat és komolyabb mennyiségû varázstárgyat
kezd emlegetni, csak annyit mondasz, hogy meggondolod.
(17. kaland, összesen
25 TVP-t igényel.)
[be 7:] Visszamész a barlangodba. Az elöljáró palotája a szint szívében,
a többi fontos épület mellett található. Egy hatalmas és díszes kõépület,
amely a többi építmény fölé emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját. A
szint elöljárója,
Morgó Emhil egy nagydarab, tüskés bõrû, egyszemû, csápokat
lóbáló galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és beszélgetni kezd veled:
- Bizonyára munkát keresel, fiatal galetki barátom. Nos, jó helyen jársz!
Épp egy vállalkozó kedvû harcosra lenne szükségünk. A szint vegetáriánus
kertjét púpos moladok dézsmálják és fosztogatják! A segítségedre lenne
szükségünk: el kéne pusztítanod ezeket az ocsmány csúszómászókat! Vállalod?
Lelkesen bólogatsz.
(6. kaland, összesen 10 TVP-t igényel.)
[be 9:] A szint temploma egy cseppkövekkel teli, gyertyákkal kivilágított
barlangban foglal helyet. Nagyon hangulatos! Áhítattal lépsz be. Papok
fogadnak. - Kedves barátom, enged meg, hogy bemutatkozzam: Rugort atya
vagyok. Ugye megengeded, hogy egy kéréssel zaklassalak. Ha felnézel, láthatod,
hogy csúnyán megsérült a templomunk plafonja. A szépen kialakított stukkók
lepotyogtak, hullik a vakolat és elõtûnik az a csúnya szikla, amibe az
egészet belevéstük. Azok a szerencsétlen kõmûvesek sajnos nem mernek ilyen
magasra felmászni, de azt mondták, ha találunk valakit, aki hajlandó ott
fent dolgozni, akkor az õ tanácsaik alapján bárki el tudja végezni a legfontosabb
tennivalókat. Azt persze nem kívánjuk, hogy te újítsd fel az egész templomot,
de nagyon hálásak lennénk, ha részt vennél annak a résznek a rendbetételében
- ezzel felmutat a plafon egy darabjára. Ha sikerrel jársz, többek közt
vendégünk vagy egy ingyen gyógyításra.
(21. kaland, összesen 15 TVP-t igényel.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 107.]
Felkeresed a szint vegyesboltját. Sajnos 1316. tárgy jelenleg nincs a boltban.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 102.]
be 4 102 |
meglátogatod a 4. épületet |
Hazamész a boltból. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy nagydarab,
pikkelyes óriásgyík cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Elmondod,
hogy szeretnél egy új csápot növeszteni és rögtön megfelelõ harci jártasságot
is szerezni a használatában. Az ajtónálló elmagyarázza, hová kell menned.
Az új végtagod kinövesztése látványos és érdekes szórakozás. Amikor elõször
mozgatod, furcs érzés, de aztán megszokod. A fizikai és mágikus kiképzés
órákig tart, végül elégedetten konstatálod, hogy újabb "fegyverrel" bõvült
az arzenálod. (-10 képességpont.) [20 TVP-t használtál fel, maradt még
82.]
kf 1316 103 |
bekészíted az 1316. tárgyat |
Sajnálom, de nincs a birtokodban az a tárgy. Sajnálom, de nincs a birtokodban
az a tárgy. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 82.]
(11. kaland:) Ellátogatsz az akadémiára, és Iletki mestert keresed. Hamarosan
elõkerül, és kitörõ örömmel fogad. Elõször is elhelyezi rád a különbözõ
rejtõ mágiákat.
[Mágia próba 7-es küszöbre: 2 hõsiesség pont árán sikeres]
Aurád sikeresen befogadt a rejtõ mágiát! A mester elmagyarázza, hogyan
juthatsz el egy repedéshez, amelyen keresztül kijuthatsz a felszínre. Azt
is elmondja, hol látták a nekrofunt. Izgatottan indulsz útnak. Hosszadalmasan
bolyong a barlangjáratokban, a felszíni repedést keresve.
[IQ próba 6-os
küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] Végül, amikor már majdnem feladod
a reményt, rábukkansz! De nem csoda, hogy ilyen nehezen találtad meg: nem
látsz ugyanis világosságot, mert a repedést egy szikla torlaszolja el.
[Erõ próba 7-es küszöbre: sikeres] Nekifeszülsz, és odébbtolod a követ.
Remegve kapaszkodsz ki a szûk repedésen. Odakint rettenetesen világos van,
pedig a mester azt mondta, hogy alkonyatkor fogsz kiérni. Milyen lehet
itt nappal! Valószínûleg megvakulnál. Óvatosan körülnézel, nem látod-e
az Ellenséget. Micsoda sivár pusztaság! De a távolságok határtalanok. Milyen
óriási a Hegy, amelyben élsz, és mégis, mennyire parányi ehhez a területhez
képest! Keserû érzésed támad: fajodat egy ilyen szûk helyre kényszerítették
az idegenek. Gondolatmenetedet mozgás szakítja meg: Hirtelen támadás ér
oldalról! Ellenfeled egy szõrös vikunya (#103).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A szõrös vikunya feléd rohan. A szõrös vikunya felé mozogsz,
hogy megtámadhasd. A szõrös vikunya rád támad. Harapásra nyitja száját.
(4 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Bõröd megsérült. Megtámadod
a szõrös vikunyát. Lesújtasz jobb mancsoddal.
(12 ép-t sebeztél). Megmérgezted.
Tekergetve suhintasz bal csápoddal.
(1 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+2
ép) Mérgezõdik: A szõrös vikunya
3 ép-t sebzõdik. A szõrös vikunya regenerálódik.
*** 2. KÖR *** Támadod a szõrös vikunyát. Lecsapsz jobb mancsoddal. Mellé!
Meglóbálva zúzol bal csápoddal. Elkerülte. A szõrös vikunya rád veti magát.
Megpróbálja beléd mélyeszteni fogait.
(9 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+2
ép) Méreg hatás: A szõrös vikunya
3 sebzést kap. A szõrös vikunya regenerálódik.
*** 3. KÖR *** A szõrös vikunya téged támad. Harapásra nyitja száját.
(11
ép-t sebzõdtél). A szõrös vikunyát próbálod megsebezni. Lecsapsz jobb mancsoddal.
(8 ép-t sebeztél). Lesújtasz bal csápoddal. Hátraugrott a támadás elõl.
A szõrös vikunya halálhörgés közepette a földre zuhan. Regenerálsz (+2
ép)
[A csatában összesen 24 sebzést okoztál, és 24 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+39%). Összegyûjtöd a "kincset": egy õskõ. Hû, ez bizonyosan nem az Ellenség
volt! Úgy látszik, a rejtõmágia csak a nagyobb távolságról való észlelést
teszi lehetetlenné. Miféle torzszülött volt ez! Kutatni kezdesz, és a mester
instrukció alapján rövid idõn belül meg is találod a furcsa, lilás színû
növényt, amelynek nincsenek levelei, csak csápszerû nyúlványai. Féltve
veszel mintát a növénybõl, a mester szigorú isntrukciója volt, hogy nem
pusztíthatod el. Óvatosan csomagolod el, és térsz vissza vele az akadémiára.
Iletki mester rettenetesen boldog, és örömmel nyújtja át a színpompás
karkötõt.
[ld. enc.] (+1 hõsiesség pont.) (+1 képességpont.) [40 TVP-t
használtál fel, maradt még 42.]
m 9 11 1112 1114 1112 1114 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 9,11) Csendben meghajolsz, mielõtt átléped a Csarnok kapuját.
(M 9,10) A folyosó északra vezet. Egy üres barlangterembe érkezel.
(M 9,9) Merre tovább? Északra! Az oszlopok közül furcsa szellemalak suhan
elõ. Egy õs materializálódott! Megszólít, és miután üdvözlöd, megtudod,
hogy egy feladatot kell megoldanod a továbbjutáshoz. Érdeklõdve hallgatod:
A következõ egyszerû feladattal az intelligenciádat szeretném próbára
tenni. Számokat fogok mondani, és a te feladatod mindössze annyi, hogy
megmondd a számsor következõ elemét. Tehát jól figyelj! A számok: 5, 17,
30, 41, 53, 66... No, mi a következõ? [Ha a megoldás 999-nél nagyobb, elég
a megoldás elsõ három számjegyét megadnod.] Huh, hát ez nem megy rögtön.
[ld. enc.]
(M 9,9) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 10,10) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 9,9) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 9,9) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 9,9) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 8,10) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 9,9) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 9,9) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 9,9) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 10,10) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 9,9) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 9,9) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 9,9) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 8,10) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út. [11 TVP-t használtál fel,
maradt még 31.]
pv 3 2 1 4 5 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit.
Ha ez nem megy, egy-egy elleni küzdelemet ajánlasz. Ha vendéglátódnak ehhez
nincs kedve, sima harcot javasolsz. Ha ez sem lehetséges, átokszórást javasolsz.
Végül megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 31.]
mak 1 |
1. makró definiálása/hívása |
ism 3 |
a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal |
Kimész a Csarnokból. A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz.
A szokásos vadászösvények egyikét választod, amely egyenesen a sötét alsó
szintekre vezet. Leérve, óvatosan megkezded a felderítést. Ha nem vagy
elég óvatos, könnyen vad lesz a vadászból. Megállsz egy pillanatra, hogy
körülnézz, és tenyeredet a falnak támasztod. Valami furcsát érzel! Egy
szabályos, függõleges repedés. Alaposabban körbetapogatódzol, és felfedezel
egy titkos ajtót! Az ajtót kinyitva, egy mélybe vezetõ járat tárul fel,
ami hihetetlenül meredek. Egy kellõen ügyes galetki persze le tud mászni...
És nyilván van is odalent valami, különben minek a titkos ajtó?
(291. kaland,
összköltsége 20 TVP.) Ahogy továbbindulsz, valami megmoccan az árnyak között.
Odaveted magad, mire elõugrik valami! Ellenfeled egy zombi (#29).
[ld.
enc.]
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a zombit. A zombi közelebb jön, hogy támadhasson.
A zombit próbálod megsebezni. Lendületet véve ütsz jobb mancsoddal.
(14
ép-t sebeztél). Mérgezed! Meglóbálva zúzol bal csápoddal. Hátraugrott a
támadás elõl. A zombi rád támad. Rád vág jobb karmával.
(6 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Regenerálsz (+2 ép) Mérgezõdik: A zombi
3 ép-t sebzõdik.
*** 2. KÖR *** Megtámadod a zombit. Benyomsz neki jobb mancsoddal. Ez mellément.
Elõresuhintasz bal csápoddal.
(3 ép-t sebeztél). A zombi rád veti magát.
Feléd döf jobb karmával.
(6 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Regenerálsz
(+2 ép) Mérgezõdik: A zombi
3 sebzést kap.
*** 3. KÖR *** Támadod a zombit. Lecsapsz jobb mancsoddal.
(15 ép-t sebeztél).
Mérgezed! Ostorként csattantasz bal csápoddal. El sem találtad. A zombi
kileheli lelkét. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 38 sebzést okoztál, és 12 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+32%). [10 TVP-t használtál fel, maradt még 21.]
Vadászni támad kedved. Rövid keresés után találsz egy szûk járatot, ami
az alsó csatornákba vezet. Egy barlangtó mellé érkezel. A tó túloldalán
több járat is indul. Valamelyik nyilván elvezet a vadak fészkéhez. Szimatodra
hagyatkozva, hosszas nyomkövetés után találsz egy torzszülött fészket.
Ellenfeled egy goblin kobra (#20).
*** 1. KÖR *** A goblin kobra ellõ egy óriáserõ varázslatot. A goblin kobra
elõhív egy tûzpajzs varázslatot. Megrohamozod a goblin kobrát. Támadod
a goblin kobrát. Odakensz neki jobb mancsoddal.
(14 ép-t sebeztél). Lecsapsz
bal csápoddal.
(4 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a goblin kobrát. Lecsapsz jobb mancsoddal.
(14 ép-t
sebeztél). Mérgezed! Villámgyorsan elõrevágsz bal csápoddal.
(4 ép-t sebeztél).
A goblin kobra hörögve elterül. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 36 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+27%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 8.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 8.]
Tökéletes kondícióban érzed magad egy kis lazító portyához. Útközben más,
portyára induló galetkikkel is összeakadsz. Hiába, pezseg az élet! Találtál
egy alkalmas barlangot. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket
fogjátok összemérni.
A barlang lakója
Rafett, egy alultáplált, brutális kinézetû, piros szemû
férfi. A Halhatatlanok klánjának egyszerû halandó rangú tagja. A következõket
látod nála: villámöv, láncing, halotti maszk, tõr. Rövid beszélgetés után
megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben
való jártasságotokat. Ez a legkönnyebben próbára tehetõ képesség! Kerestek
a közelben egy meredek sziklafalat, és buzgón mászni kezdtek. Nem jelent
nehézséget a feljutás, de persze megfelelõen gyorsnak is kell lenned...
Lihegve érsz fel a tetõre, Rafett már ott várakozik. Õ nyert!
A tapasztalat hozza az igazi fejlõdést:
+1 mászás; [0 TVP-t használtál fel,
maradt még 8.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 8.]
be 5 |
meglátogatod az 5. épületet |
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 8.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +6 galetki
erõt és +9 hírnevet kaptál. A kör során összesen 98 sebzést okoztál, és
36 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
4 képességpontot
kapsz. Errõl a fordulóról 8 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt,
amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
170 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Deimos con Tibera, egy teljesen kopasz, forradásokkal teli
tetovált felsõtestû, gepárdmozgású férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint
(2. szint). Táplálkozásod: rovarevõ. Ez a 11. fordulód.
|
[1] erõ: |
4 / 0.75 |
[2] IQ: |
4 / 0.55 |
[3] ügyesség: |
3 / 0.15 |
[4] egészség: |
3 / 2.85 |
[5] mágia: |
3 / 0.45 |
[6] gyorsaság: |
6 / 0.30 |
[9] Méret/ép: |
54 / 32 |
Min. méret: |
42 |
Barlangméret: |
55 |
|
|
Varázspont: |
25 / 25 |
Képességpont: |
14 / 23% |
Hõsi pont: |
1 (3) |
Tám.bónusz: |
3% |
Véd.bónusz: |
13% |
Galetki erõ: |
117 / 102 |
Hírnév : |
103 |
Jóllakottság: |
171% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
4 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
2 (0) |
Torzsz. csaták: |
67 (3) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
53 (3) |
Leölt torzszülött: |
57 (3) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
0 (0) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[12] savlehelet: |
3 / 1.96 |
[15] regeneráció: |
4 / 0 |
[16] tüskés bõr: |
3 / 0 |
[17] vastag bõr: |
3 / 0 |
[24] rezisztencia: |
1 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[47] zárnyitás: |
2 / 0 |
[48] mászás: |
3 / 0.15 |
[64] átokszórás: |
2 (4) / 0.15 |
[66] lopakodás: |
3 / 0.40 |
|
|
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb mancs |
[100] méret: |
6 / 0 |
[101] szakért.: |
5 / 0.86 |
[102] sebzõ méreg: |
3
/ 0 |
bal csáp |
[103] méret: |
1 / 0 |
[104] szakért.: |
1 / 0.32 |
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 45 15 10 50;
VI erõ:120% ép:30%;
PV 3 2 1
4 5;
PSZ 48 47;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #1 (3. épület), #6 (7. épület), #17 (1. épület),
#21 (9. épület), #51 (20. épület), #291 (11. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
|
1 díszes fejék (#135) |
* |
1 bõrpáncél (#9) |
* |
1 szárnyas sisak (#1077)
|
|
1 az élet díszes fejpántja (#5156) |
Ékszerek, kincsek |
|
204 arany (#1) |
* |
1 bronzmedál (#207) |
|
1 szivárvány karkötõ (#139)
|
Felszerelés |
|
1 kötél (#128) |
|
1 õskõ (#8) |
Fegyverek |
|
1 kés (#5) |
Varázsitalok és füvek |
|
1 csótányláb (#25) |
|
2 liánvirág (#24) |
|
1 mátekel gomba (#21) |
|
4 mitulen fû (#20) |
|
2 sötét mák (#23) |
|
5 üvegcse (#14) |
|
1 fehér gyógyital (#50) |
Egyéb kacatok |
|
2 lemúr hártya (#161) |
|
1 nordkristály (#146) |
|
1 nohnetár gumó (#212)
|
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
PROTOLISK LÁRVA (19. LÉNY) A protoliskek a felsõbb szintek rettegett
ragadozói, óriási mandibuláikkal úgy vágják át magukat a legkeményebb sziklán,
mintha vajat szeletelnének. Szerencsére az alsóbb szinteken legfeljebb
a protolisk lárvával találkozhatsz, amely gyakorlatilag magatehetetlen,
mégis, a leküzdése több, mint egy gomba kalapjának lepöckölése. Mindenesetre,
minden leölt lárva eggyel kevesebb felnõtt protolisket jelent, amely a
galetkik településeit rémisztgeti. A lárvát hatalmas tüskék védik, és mérges
gázt ereget magából. A protolisk lárva ízletes táplálék mind a puhányok,
mind a rovarevõk és mind a tejivók számára.
GOBLIN KOBRA (20. LÉNY) Egy rég letûnt humanoid faj, a goblin egyik utolsó
képviselõje ez a fejlõdésre képtelen torzszülött. Valamilyen mágikus úton
keresztezték a káoszkígyók csoportjával, és így egy pikkelyes, kobrafejû,
de kétkarú és kétlábú szerencsétlen lényt hoztak létre. A goblin kobrának
nemcsak a mérgezõ harapása jelent veszélyt, hanem korlátozott mágikus képessége
is - talán ennek köszönhetõ, hogy sértetlenül képes átsétálni a lávapatakokon.
Mindezek ellenére, a mágiafalók és a zöldvérûek szívesen vadásznak rá.
SZÕRÖS VIKUNYA (103. LÉNY) A szõrös vikunyák, ezek a kutyaszerû, négylábú,
nyomorúságos dögevõk elõmásztak a csatornákból, és megtalálták az utat
a felszínre. Vesztükre, hiszen odakint sokkal kevesebb élelem van, mint
a Hegyben, viszont a vikunyák mégis megélnek valahogy. Ha hinni lehet a
híresztelésnek, hogy az Ellenség mindenfajta életet megsemmisít, amint
jelenlétét tapasztalja, akkor ezek szerint az Ellenség már rég nem járt
a Hegy közelében, mert akkor mit keresnek itt a vikunyák? Persze az is
lehet, hogy a szõrös vikunya kifejlesztett valamilyen képességet, amellyel
elrejtõzhet az Ellenség elõl - a fajok alkalmazkodóképessége néha nem ismer
határokat.
SZIVÁRVÁNY KARKÖTÕ (139. TÁRGY) Egy gyönyörû ezüst karkötõ, amely díszítésének
köszönhetõen a szivárvány minden színében pompázik, ha fény esik rá. Emellett
mágikus képességekkel bír: minden elemi immunitásodat megnöveli eggyel,
amíg viseled.
LOGIKAI FELADVÁNYOK Az Õsök Csarnokában könnyebb-nehezebb logikai feladványokat
kapsz. A megfejtésükhöz az M parancsnak adj ki egy 8{megfejtés} paramétert,
mielõtt a rejtvényre lépnél. Pl. a csarnok 10,11-es mezõjén van egy rejtvény,
amelynek a megfejtése 135. Tehát a parancs:
M 9 11 8135 2
Azaz belépsz
a 9,11-es mezõn, beírod, hogy 135 lesz a megfejtés, és lépsz keletre, ahol
a rejtvény van. Ha nem tudod a megfejtést, 1 KNO árán, egy üres 8-as paranccsal
is átmehetsz a rejtvényen, de ennél jobban jársz, ha megfejted. Az alábbiakban
következzék néhány jótanács, ha valamelyik rejtvény túl nehéznek tûnne.
Elõször is, a legtöbb rejtvényben valamilyen ismeretlenek szerepelnek.
Pl. X orgling... vagy Y hordó bor. Nyilván ezek értékét kell megfejteni.
A megfelelõ matematikai képlettel persze ezek gyorsan megoldhatók, de mi
van, ha ezeket nem ismered? Akkor se ess kétségbe! Ezek az X és Y ismeretlenek
néhány próbálkozásból kitalálhatók. Pl. a rejtvény azt mondja, hogy két
hordó és három üveg az nyolc aranyért kelt el, de négy hordó és egy üveg
hatért, akkor ez a matematika nyelvére lefordítva, 2X+3Y=8 és 4X+Y=6. Ennek
a megfejtése nem túl nehéz még akkor sem, ha elkezded végigpróbálgatni
a lehetséges X és Y értékeket. (X=1 és Y=2 lesz.) A városba elinduló parasztól
szóló rejtvénynél nem kell ismerned a koszinusztételt, elég egyszerûen
elõvenni egy szögmérõt és egy vonalzót, lerajzolni a háromszöget és lemérni
a távolságot (vigyázz, a feladat beugrató, hiszen a háromszög szöge 180
fok mínusz amennyit a paraszt elfordult). A számsornál, ha nehéznek tûnik,
nézd meg a számok különbségét. Ha még mindig semmi, nézd a különbségek
különbségét. Elõbb-utóbb lesz valami összefüggés...
Egy tanács: ha sem
te, sem a szüleid nem tudnak a megfejtésben segíteni, fordulj a matektanárodhoz.
Ha neki sem megy a megoldás, akkor marad az üres 8-as...
ZOMBI (29. LÉNY) A harcban elesett torzszülötteket néha egy-egy kóbor
nekromanta zombiként animálja, és amikor nincs már rájuk szüksége, egyszerûen
othhagyja õket, a varázslat hatása úgyis elmúlik általában rövid idõn belül.
Az ilyen kóbor zombik kiváló edzési lehetõséget jelentenek a vadászó galetkik
számára, persze táplálékul nem szolgálnak.