Karakterszám: |
4670 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
14 |
Játékhét: |
33 |
E
forduló ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
494 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2003. jan. 23. 9h:15' |
A következõ
fordulód táplálható: 2003. jan. 26. |
|
E-mail!
SARUMAN KALANDJAI
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Avvocato Terrasini, egy napszemüveges,
tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 9646.) A te szinteden a legnevesebb
Alonso D Vela, egy vörös hajú, zöld szemú, kreol bõrû, egyenes orrú, telt
szájú, vidám arcú férfi. (hírneve 1395.)
Táborozásod alatt messzi hírek jutottak el hozzád:
*nov. 25.* Fortian és Aranea pszi párbajt vívtak. Fortian került ki gyõztesen.
*dec. 2.* Avvocato Terrasini és José Desperato megküzdöttek egymással,
és Avvocato Terrasini gyõzött.
*dec. 2.* Lord Khalel pszionikus küzdelemben
diadalt aratott Ádáz felett.
*dec. 9.* Avvocato Terrasini gyõzelmet aratott
Hermione Granger felett.
*dec. 11.* Fortian gyõzelmet aratott Popey a
Mágus felett.
*dec. 11.* A Kalandférgek szövetség fényes gyõzelmet aratott
Monokonstrumatik Abarrun felett!
*dec. 19.* Kronx pszionikus párviadalban
legyõzte C'Archiet.
*dec. 20.* Nyafogó Nefelejcs pszionikus küzdelemben
diadalt aratott Samael felett.
*dec. 27.* Akadil Tel Kator pszionikus
párviadalban legyõzte Edil Ves Ybesel Tal Ulart.
*dec. 30.* Torz Talbotot
kis híján megölte egy kõtroll.
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban. [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 189.]
h 8 25 |
8. tárgy használata |
Bekapod az õskövet. Máris érzed a hatást! A sok gyakorlás meghozta eredményét,
a bûz szakértelmed 11. szintre nõtt. [0 TVP-t használtál fel, maradt még
189.]
m 4 11 1122 2211 1141 4141 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 4,11) Izgatottan keresed fel a fajod zarándokhelyét, az Õsök Csarnokát.
(M 4,10) A folyosó északra vezet. Az oszlopok közül furcsa szellemalak suhan
elõ. Egy õs materializálódott! Megszólít, és miután üdvözlöd, megtudod,
hogy egy feladatot kell megoldanod a továbbjutáshoz. Érdeklõdve hallgatod:
Történt egyszer, hogy egy öreg paraszt elindult, hogy eladja Alkotepar
városában a terményét. Útközben számolta a lépéseit - 47 alkalommal számolt
el 100-ig, míg elért Balentinia város fõterére. Mivel innen már nem vezetett
tovább út, elõvette iránytûjét, 44 fokot elfordult balra, és erre ment
tovább, míg végül újabb 78 százas lépés után érkezett meg Alkotepar városába.
Este a paraszt gondolt egyet, és egyenesen ment haza, Balentinia érintése
nélkül. Rájött, hogy sokkal rövidebb így az út! Vajon hányszor száz lépéssel
ért haza? (max. 5-öt tévedhetsz)
No, ez így kissé bonyolult elsõre. Majd
gondolkozol rajta.
[ld. enc.]
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 5,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 5,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 5,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 5,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 3,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 3,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 3,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni. [10 TVP-t használtál fel, maradt még 179.]
m 1212 2211 2121 4144 1111 1212 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 5,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 5,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 5,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 5,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 5,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 5,11) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 3,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 3,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 3,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 5,11) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 4,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 5,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább! [0 TVP-t használtál fel,
maradt még 179.]
mak 1 |
1. makró definiálása/hívása |
Elhagyod a Csarnokot. Ezúttal a torzszülöttek közt fogsz portyázni. Egy
fémlétrán, egy függõleges aknában jutsz le az elkülönített szintre, ahová
a galetkik vadászni járnak. A barlangteremben, ahová érkezel, óriási szobrokat
pillantasz meg. Egy letûnt, barbár civilizáció idoljai, õseid már ledöntötték,
lerombolták õket. Egy árny suhan el melletted. Aha, egy torzszülött! Üldözõbe
veszed. Lehet, hogy nem is egyedül van? Befordulva egy sarkon, szembesültök.
Ellenfeled egy hájas worpel (#31).
*** 1. KÖR *** A hájas worpel rúnákat rajzol a levegõbe, mire létrejön egy
sebezhetetlenség. A hájas worpel varázshatalma segítségével elmond egy
gránitbõrt. A hájas worpel felé mozogsz, hogy megtámadhasd. Támadod a hájas
worpelt. Villámokat köpsz.
(21 ép-t sebeztél). Szagodtól fuldoklik
(13
sebzés). A hájas worpel kileheli lelkét.
[A csatában összesen 34 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+38%). Elrakod a zsákmányt, ami egy õskõ. Hmm, talán enni kéne. Falni
kezdesz. (+21% jóllakottság.) [10 TVP-t használtál fel, maradt még 169.]
Itt az ideje egy kirándulásnak a torzszülöttek közé! Egy kútszerû aknán
át, egy odakészített kötélen leereszkedve hatolsz be a veszedelmes és rejtélyes
csatornaszintre. Egy sziklafal elõtt állsz, amelybõl barlangjáratok sokasága
indul. Egy sötét üreget pillantasz meg a földön. A mélybõl halk bugyogás
hallatszik. Érdekes jelenség! Vajon mi lehet odalent? Esetleg valamikor
vissza kéne jönni, lemászni és körülnézni odalent.
(305. kaland, összköltsége
20 TVP.) Üvöltést hallasz magad mögött. Nocsak, vadászó és éhes torzszülött(ek)!
Megfordulsz. Ellenfeled egy hájas worpel (#31).
*** 1. KÖR *** A hájas worpel elmormol egy sebezhetetlenség varázslatot.
A hájas worpel elmond egy gránitbõr varázslatot. A hájas worpel felé mozogsz,
hogy megtámadhasd. Támadod a hájas worpelt. Villámokat köpsz.
(18 ép-t
sebeztél). Nehezen bírja a szagodat
(12 sebzés). A hájas worpel hörögve
elterül.
[A csatában összesen 30 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+38%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Ideje enni! Szádba tömöd az ízletes falatokat. (+21% jóllakottság.) [13
TVP-t használtál fel, maradt még 156.]
Elhatározod, hogy vadászni mész. A szokásos izgalom lesz rajtad úrrá, ahogy
lemászol a csatornarendszer szûk és sötét folyosói közé. Egy meredek lejtõ
szélén állsz. Óvatosan, minden lépésre ügyelve leereszkedsz. Figyelsz a
meredély oldalán levõ üregekre, hisz bármelyikbõl elõugorhat egy lény.
Menet közben botanikus gyûjteményed szaporodik: leszedsz 1
ragálygombát.
[ld. enc.] A szemed sarkából mozgást pillantasz meg. Torzszülött! Hangos
csatakiáltással ráveted magad. Ellenfeled egy hájas worpel (#31).
*** 1. KÖR *** Heves kézmozdulatok közepette a hájas worpel elmormol egy
sebezhetetlenséget. A hájas worpel mágikus ereje felhasználásával elõidéz
egy gránitbõrt. A hájas worpel irányába mozogsz. Támadod a hájas worpelt.
Kitátod a szádat, és villámokat küldesz ellenfeledre.
(19 ép-t sebeztél).
Bûzöd zavarja
(13 sebzés). A hájas worpel hörögve elterül.
[A csatában összesen 32 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+38%).
Megéheztél. Falni kezdesz. (+21% jóllakottság.) [16 TVP-t használtál fel,
maradt még 140.]
Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. Az egyik kevésbé ismert, de ezért vadakban
gazdag terület pont az északi nordemil-liget alatt fekszik. A sûrûn növõ,
fehér gombaszerû növények között neked is idõbe telik, amíg megtalálod
a lejáratot, és leereszkedsz. Leérve, óvatosan megkezded a felderítést.
Ha nem vagy elég óvatos, könnyen vad lesz a vadászból. Az egyik falon
barlangnyílások sokaságát látod. A legtöbb túl apró ahhoz, hogy átférj
rajta, de van egy-kettõ nagyobb is. Ki tudja, esetleg elhagyatott kincslelõhely
valamelyik, vagy talán torzszülött vadászzsákmányt találsz odabent?
(395.
kaland, összköltsége 10 TVP.) Rövid kutatás után megpillantasz egy torzszülöttet.
Menekülni próbál, üldözni kezded. Egyenest a fészkébe menekül a bolond!
Ellenfeled egy orgling szolga (#23).
*** 1. KÖR *** Megindulsz az orgling szolga felé. Már ott is vagy! Az orgling
szolga máris elõtted terem! Az orgling szolgát próbálod megsebezni. A levegõ
megtelik elektromossággal, villámokat fújsz ellenfeledre.
(20 ép-t sebeztél).
Szagodtól fuldoklik
(6 sebzés). Az orgling szolga rád veti magát. Lesújt
rád jobb mancsával.
(8 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Az orgling szolgát próbálod megsebezni. A levegõ megtelik
elektromossággal, villámokat fújsz ellenfeledre.
(18 ép-t sebeztél). Bûzöd
fojtogatja
(6 sebzés). Az orgling szolga hörögve elterül.
[A csatában összesen 50 sebzést okoztál, és 8 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+32%).
[19 TVP-t használtál fel, maradt még 121.]
Ezúttal a torzszülöttek közt fogsz portyázni. Egy fémlétrán, egy függõleges
aknában jutsz le az elkülönített szintre, ahová a galetkik vadászni járnak.
Egy nagy barlangteremben találod magad. Folyosók vezetnek minden irányba.
Rövid kutatás után megpillantasz egy torzszülöttet. Menekülni próbál, üldözni
kezded. Egyenest a fészkébe menekül a bolond! Ellenfeled egy goblin kobra
(#20).
*** 1. KÖR *** A goblin kobra varázshatalma segítségével elmond egy óriáserõt.
A goblin kobra elõhív egy tûzpajzs varázslatot. Megközelíted a goblin kobrát.
A goblin kobrát próbálod megsebezni. A levegõ megtelik elektromossággal,
villámokat fújsz ellenfeledre.
(14 ép-t sebeztél). Szagodtól fuldoklik
(7 sebzés).
*** 2. KÖR *** A goblin kobrát próbálod megsebezni. Villámokat köpsz.
(13
ép-t sebeztél). Bûzöd zavarja
(8 sebzés). A goblin kobra holtan terül el.
[A csatában összesen 42 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+40%).
Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[22 TVP-t használtál fel, maradt még 99.]
Elhatározod, hogy vadászni mész. Rövid keresés után találsz egy szûk járatot,
ami az alsó csatornákba vezet. Megpillantasz egy másik vadászt: épp leölt
ellenfelei lélekenergiáját szívja el látványos szikrázás közepette. Odébbállsz,
itt már úgy sem találsz vadat. Megpillantasz egy sziklakupacot, a tetején
mintha mozgást látnál. Felmászol. És igen, nem csalt meg a szimatod! Ellenfeled
egy goblin kobra (#20).
*** 1. KÖR *** A goblin kobra mágikus ereje felhasználásával elõidéz egy
óriáserõt. Magában motyogva, a goblin kobra létrehoz egy tûzpajzsot. A
goblin kobra irányába mozogsz. A goblin kobrát próbálod megsebezni. A levegõ
megtelik elektromossággal, villámokat fújsz ellenfeledre.
(13 ép-t sebeztél).
Szagod látható benyomással van rá
(8 sebzés). A goblin kobra kileheli lelkét.
[A csatában összesen 21 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+40%).
[25 TVP-t használtál fel, maradt még 74.]
mak 1 |
1. makró definiálása/hívása |
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. Izgatottan
ereszkedsz le egy publikus folyosón a rettegve bujdokló vadak, a torzszülöttek
világába. Idelent valamiért sokkal hidegebb van, talán azért, hogy a torzszülöttek
élete még nyomorultabb legyen. Az egyik falon furcsa feliratot látsz.
Nem tudod elolvasni, de a felirat mellett, a fal egy részen tökéletesen
simára van csiszolva. Érdekes! Rátapasztod a tenyeredet próbaképpen a sima
felületre. Hatalmas dübörgéssel odébbcsúszik egy rejtett sziklaajtó. Ez
ám a felfedezés! Rövid idõn belül fel kéne ezt a helyet deríteni.
(258.
kaland, összköltsége 10 TVP.) Egy árny suhan el melletted. Aha, egy torzszülött!
Üldözõbe veszed. Lehet, hogy nem is egyedül van? Befordulva egy sarkon,
szembesültök. Ellenfeled egy orgling szolga (#23).
*** 1. KÖR *** Az orgling szolga irányába mozogsz. Az orgling szolga feléd
rohan. Megtámadod az orgling szolgát. Villámokat köpsz.
(21 ép-t sebeztél).
Bûzöd fojtogatja
(6 sebzés). Az orgling szolga halálhörgés közepette a
földre zuhan.
[A csatában összesen 27 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+32%).
Összegyûjtöd a "kincset": 22 arany. [28 TVP-t használtál fel, maradt még
46.]
Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. Rövid séta után elérkezel
egy ösvényhez, amely a torzszülöttek sötét világába vezet. Tétovázás nélkül
haladsz tovább. Szellõ söpör végig a néma folyosókon, nyilván valamelyik
külsõ szellõzõaknából. Rémisztõ huhogást hallasz egy oldaljáratból. Egy
kõbõl épült házikót pillantasz meg. Ablakai nincsenek, a nyílásokat, amelyeket
látsz, legfeljebb lõrésnek lehetne nevezni. Bárki is lakik itt, alaposan
fel van készülve az önvédelemre!
(260. kaland, összköltsége 35 TVP.) Üvöltést
hallasz magad mögött. Nocsak, vadászó és éhes torzszülött(ek)! Megfordulsz.
Ellenfeled egy orgling szolga (#23).
*** 1. KÖR *** Az orgling szolga irányába mozogsz. Az orgling szolga odajön
hozzád. Támadod az orgling szolgát. A levegõ megtelik elektromossággal,
villámokat fújsz ellenfeledre.
(20 ép-t sebeztél). Szagodtól fuldoklik
(7 sebzés). Az orgling szolga téged támad. Lecsap rád jobb mancsával. Ez
mellément.
*** 2. KÖR *** Támadod az orgling szolgát. A levegõ megtelik elektromossággal,
villámokat fújsz ellenfeledre.
(16 ép-t sebeztél). Bûzöd nehezen elviselhetõ
számára
(5 sebzés). Az orgling szolga holtan terül el.
[A csatában összesen 48 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+32%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Elteszed a zsákmányt, ami 10 arany. [31 TVP-t használtál fel, maradt még
15.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 15.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 15.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 15.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 15.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +1 galetki
erõt kaptál. A kör során összesen 284 sebzést okoztál, és 8 sebzést kaptál.
A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
4 képességpontot kapsz. Errõl
a fordulóról 15 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ
fordulóban kapsz, összesen
183 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Saruman, egy sötét ködbe burkolózó, kék köpenyt viselõ, titokzatos,
de barátságos férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint (2. szint).
Táplálkozásod: piromád. Ez a 14. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.20 |
[2] IQ: |
3 / 1.35 |
[3] ügyesség: |
3 / 0 |
[4] egészség: |
4 / 1.75 |
[5] mágia: |
1 / 0.15 |
[6] gyorsaság: |
5 (4) / 1.31 |
[9] Méret/ép: |
52 / 44 |
Min. méret: |
42 |
Barlangméret: |
52 |
|
|
Varázspont: |
15 / 15 |
Képességpont: |
13 / 23% |
Hõsi pont: |
6 (3) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
15% |
Galetki erõ: |
103 / 102 |
Hírnév : |
211 |
Jóllakottság: |
200% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
13 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
7 (0) |
Torzsz. csaták: |
84 (8) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
81 (8) |
Leölt torzszülött: |
84 (8) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
7 (0) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[13] elektr.lehelet: |
12 / 4.74 |
[25] bûz: |
11 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[47] zárnyitás: |
1 / 0.42 |
[48] mászás: |
2 / 0.87 |
[64] átokszórás: |
3 / 2 |
[66] lopakodás: |
1 / 0.20 |
|
|
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb mancs |
[100] méret: |
1 / 0 |
[101] szakért.: |
1 / 0.80 |
|
|
tõr |
MAKRÓID |
1. Makró |
vd |
vd |
vd |
vd |
vd |
vd |
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 80 10 20;
VI erõ:200% ép:20%;
PV 5 3 4 1;
PSZ 66 48 47;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #2 (3. épület), #7 (7. épület), #10 (4. épület),
#17 (1. épület), #20 (9. épület), #487 (12. forduló), #211 (12. forduló),
#390 (13. forduló), #305 (14. forduló), #395 (14. forduló), #258 (14.
forduló), #260 (14. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 könnyû pikkelyvért (#1016) |
Ékszerek, kincsek |
|
245 arany (#1) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 õskõ (#8) |
Fegyverek |
* |
1 tõr (#1300) |
Varázsitalok és füvek |
|
2 mátekel gomba (#21) |
|
1 csótányláb (#25) |
|
5 liánvirág (#24) |
|
1 winropu moha (#22) |
|
3 sötét mák (#23) |
|
1 fehér gyógyital (#50)
|
|
1 ragálygomba (#26) |
Egyéb kacatok |
|
5 lemúr hártya (#161) |
|
2 nohnetár gumó (#212) |
|
2 nordkristály (#146)
|
|
1 molad púp (#16) |
|
1 bolhedor szárny (#15) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
LOGIKAI FELADVÁNYOK Az Õsök Csarnokában könnyebb-nehezebb logikai feladványokat
kapsz. A megfejtésükhöz az M parancsnak adj ki egy 8{megfejtés} paramétert,
mielõtt a rejtvényre lépnél. Pl. a csarnok 10,11-es mezõjén van egy rejtvény,
amelynek a megfejtése 135. Tehát a parancs:
M 9 11 8135 2
Azaz belépsz
a 9,11-es mezõn, beírod, hogy 135 lesz a megfejtés, és lépsz keletre, ahol
a rejtvény van. Ha nem tudod a megfejtést, 1 KNO árán, egy üres 8-as paranccsal
is átmehetsz a rejtvényen, de ennél jobban jársz, ha megfejted. Az alábbiakban
következzék néhány jótanács, ha valamelyik rejtvény túl nehéznek tûnne.
Elõször is, a legtöbb rejtvényben valamilyen ismeretlenek szerepelnek.
Pl. X orgling... vagy Y hordó bor. Nyilván ezek értékét kell megfejteni.
A megfelelõ matematikai képlettel persze ezek gyorsan megoldhatók, de mi
van, ha ezeket nem ismered? Akkor se ess kétségbe! Ezek az X és Y ismeretlenek
néhány próbálkozásból kitalálhatók. Pl. a rejtvény azt mondja, hogy két
hordó és három üveg az nyolc aranyért kelt el, de négy hordó és egy üveg
hatért, akkor ez a matematika nyelvére lefordítva, 2X+3Y=8 és 4X+Y=6. Ennek
a megfejtése nem túl nehéz még akkor sem, ha elkezded végigpróbálgatni
a lehetséges X és Y értékeket. (X=1 és Y=2 lesz.) A városba elinduló parasztól
szóló rejtvénynél nem kell ismerned a koszinusztételt, elég egyszerûen
elõvenni egy szögmérõt és egy vonalzót, lerajzolni a háromszöget és lemérni
a távolságot (vigyázz, a feladat beugrató, hiszen a háromszög szöge 180
fok mínusz amennyit a paraszt elfordult). A számsornál, ha nehéznek tûnik,
nézd meg a számok különbségét. Ha még mindig semmi, nézd a különbségek
különbségét. Elõbb-utóbb lesz valami összefüggés...
Egy tanács: ha sem
te, sem a szüleid nem tudnak a megfejtésben segíteni, fordulj a matektanárodhoz.
Ha neki sem megy a megoldás, akkor marad az üres 8-as...
RAGÁLYGOMBA (26. TÁRGY) A közhiedelem szerint a csúf, pörsenésekkel tarkított
kalapú gombafaj borzalmas ragályokat terjeszt. Igaz vagy nem igaz, a mindenféle
gyanús varázsfõzeteket kotyvasztó boszorkánymesterek úgy keresik, mint
az akasztott ember kötelét. Mindenesetre ha begyûjtöd, óvatosan tapogasd.
[Szükséges varázsital fõzés szint: 3.]