Karakterszám: |
6388 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
17 |
Játékhét: |
35 |
E
forduló ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
149 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2003. már. 13. 9h:32' |
A következõ
fordulód táplálható: 2003. már. 16. |
|
E-mail!
GYÖNGY KALANDJAI
Nyugodt pihenésedet a következõ esemény zavarta meg:
**
2. NAP ** Bezörget hozzád
Guppina, egy leírhatatlanul gyönyörû, testét
csak lángokkal takaró, vadóc, örökifjú nõ. Tárgyai: bíbor láncing, díszes
fejék, csatos öv, bronzmedál. Már amikor belép, akkor látod arcán, hogy
egy kis átokszóráshoz van kedve.
Köszönés helyett ezt mondja: "Te göthös hernyó!" Ezt kiáltod vissza: "Ázzon
be a barlangod!" Így szól hozzád: "Igaz, hogy amikor a bélgázod távozik,
szükségállapotot rendelnek el a szinten?" Szóhoz sem jutsz megdöbbenésedben!
Micsoda átok! Guppina a gyõztes! Bánatosan nézed az ellenfeledbe áramló
lélekenergiát.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Avvocato Terrasini, egy napszemüveges,
tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 10626.) A te szinteden a legnevesebb
Alonso D Vela, egy vörös hajú, zöld szemú, kreol bõrû, egyenes orrú, telt
szájú, vidám arcú férfi. (hírneve 1395.)
Egy futár távoli híreket hoz:
*feb. 28.* Fortian mellé szegõdött egy kék ekinda.
*már. 3.* Nyafogó Nefelejcs
pszionikus párviadalban legyõzte Zuckot.
*már. 4.* Csendes Don pszionikus
küzdelemben diadalt aratott Félkarú Bandita felett.
*már. 4.* Csendes
Don pszionikus párviadalban legyõzte Roxánát.
*már. 5.* Nyafogó Nefelejcs
gyõzelmet aratott Amida Tong felett.
*már. 6.* Köpködõ Méregzsák és Reptile
pszi párbajt vívtak. Köpködõ Méregzsák került ki gyõztesen.
*már. 6.*
Köpködõ Méregzsák pszionikus küzdelemben diadalt aratott Xenomorf felett.
*már. 6.* Köpködõ Méregzsák és Phom Chemoppo pszi párbajt vívtak. Köpködõ
Méregzsák került ki gyõztesen.
*már. 6.* Köpködõ Méregzsák pszionikus
küzdelemben diadalt aratott Vadmacska felett.
*már. 7.* Lord Khalel pszionikus
küzdelemben diadalt aratott Ádáz felett.
Fejlõdsz:
+1 átokszórás; [0 TVP-t használtál fel, maradt még 203.]
kno 103 1 |
103. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot bal mancs végtagod méretének növelésére. A gyakorlásnak
köszönhetõen bal mancs végtagod megnõtt, új mérete 2. [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 203.]
Mesés kertje van a szintnek, mágikus úton bejuttatott napfény világítja
meg, így olyan zöldségek teremnek itt, mint sehol máshol. Némi kapálás
után szabadon falatozhatsz spárgát, fehérgyökeret, articsókát és padlizsánt.
(+41% jóllakottság.) [10 TVP-t használtál fel, maradt még 193.]
be 4 56 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy nagydarab, pikkelyes
óriásgyík cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Megmondod, hogy
a
varázsitalfõzés képességet szeretnéd itt megtanulni. Az ajtónálló elmagyarázza,
hová kell menned. Az akadémia egyik oktatótermébe irányítanak. Egy szakértõ
vezetése alatt nekifogsz a tanulásnak, és némi mágikus segítséggel sikerül
3 óra leforgása alatt megszerezni a kívánt tudást. (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 173.]
h 14 21 |
14. tárgy használata |
Kis tüzet gyújtasz, és fölötte melegítve, lassan összekevered egy üvegben
az elõkészített anyagokat egy kis vízben oldva. Siker! Elõállítottál 1
zöld varázsitalt. Belekóstolsz. Aha, ez méregellenállás itala.
[ld. enc.]
Sikeresen végrehajtottad a 2-es klánküldetést! [5 TVP-t használtál fel,
maradt még 168.]
(17. kaland:) Egy kis viszketõporban nincs semmi rossz, így jelentkezel
a boltosnál a zacskóért. Amikor átnyújtja, nagyjából elmeséli neked, hol
találod meg az elöljáró lakosztályát.
A boltos útmutatásának megfelelõen
a palota hátsó részéhez lopakodsz. Szerencsére kicsi a forgalom, senkinek
nem szúrsz szemet. Hamar megtalálod azt a helyet, ahova fel kéne másznod.
Ehhez mindenképpen kell egy kötél.
[Tárgyhasználat: kötél] Elõször is a kötelet kéne feldobni. Szerencsére
mindig tartasz magadnál egyet. Megpróbálod úgy feldobni, hogy a végén levõ
hurok pont a neked megfelelõ kiszögellésre essen.
[Ügyesség próba 7-es
küszöbre: sikeres] A második próbálkozás után sikerül éppen jó helyre
dobni a kötelet. Már csak fel kell kúszni rajta.
[Mászás próba 6-os küszöbre:
sikeres] Ezt a sportot neked találták ki. Pár másodperc múlva már az elöljáró
háloszobájának ablakában lógsz. Óvatosan belököd, szerencsére nem volt
zárva. Beugrasz a szobába és felhúzod magad után a kötelet, nehogy lent
belebotoljon valaki. Odamész az ágyhoz és jól megszórod a viszketõporral.
Arra azért vigyázol, hogy rád ne kerüljön belõle. Amikor végeztél, kinézel
az ablakon, és amikor nem látsz lent mozgást, újra kidobod a kötelet.
[Tárgyhasználat: 1 kötél] Villámgyorsan lekúszol a kötélen.
[Mászás próba
7-es küszöbre: sikeres] Lecsusszansz a kötélen. Éppen hogy csak földetérsz,
amikor észreveszel két galetkit feléd jönni. Vesszen a kötél, gondolod,
és eliszkolsz. Miután megállapítod, hogy senki sem követ, elmész a boltoshoz,
és elmeséled neki, hogy sikerült a feladatot végrehajtanod. A fickó elmosolyodik,
majd átad egy zacskót.
- Itt a jutalmad, 30 arany.
- Dehát százról volt
szó!
- Bizonyára félreértettél valamit, valószínûleg túl halkan beszéltem.
Mivel ott áll mögötte két testõre is, úgy döntesz, hogy a varázstárgyakat
nincs értelme emlegetni. Morogva távozol a boltból. (+2 hõsiesség pont.)
(+2 képességpont.) [25 TVP-t használtál fel, maradt még 143.]
Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Amíg sorra kerülsz, végignézed a kirakott
árukat, és gondolatban hozzáteszed az árat, amit ki tudnál alkudni: kemény
bõrpáncél (#3) 46 ap, törpe pikkelyvért (#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott
tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, parittya (#10) 13 ap, kerek kõ (#11)
2 ap, harci fejsze (#12) 23 ap, üvegcse (#14) 4 ap, molad púp (#16) 18
ap, mandolin (#19) 92 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22)
46 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135)
23 ap, khaldoran öv (#137) 69 ap, szivárvány karkötõ (#139) 184 ap, nordkristály
(#146) 13 ap, pirgamit (#152) 18 ap, mandibula (#157) 9 ap, lemúr hártya
(#161) 6 ap, pókcsatos öv (#173) 92 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt
ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001)
198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû
pikkelyvért (#1016) 88 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 157 ap, láncing (#1030)
92 ap, könnyû láncing (#1031) 162 ap, bíbor láncing (#1032) 248 ap, mellvért
(#1045) 80 ap, bõr mellvért (#1046) 143 ap, bronz mellvért (#1047) 226
ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, nagy pajzs (#1062)
110 ap, sisak (#1075) 23 ap, vassisak (#1076) 52 ap, szárnyas sisak (#1077)
110 ap, maszk (#1090) 11 ap, halotti maszk (#1091) 33 ap, csontmaszk (#1092)
88 ap, fejpánt (#1105) 11 ap, díszes fejpánt (#1106) 33 ap, ezüst fejpánt
(#1107) 88 ap, csizma (#1120) 11 ap, vándorcsizma (#1121) 33 ap, köpeny
(#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 27 ap, kék köpeny (#1137) 80 ap, köntös
(#1150) 11 ap, zöld köntös (#1151) 33 ap, átlátszó köntös (#1152) 88 ap,
öv (#1165) 6 ap, csatos öv (#1166) 27 ap, sárga öv (#1167) 80 ap, nyaklánc
(#1180) 18 ap, sárgaréz nyaklánc (#1181) 44 ap, amulett (#1195) 11 ap,
kõamulett (#1196) 33 ap, csontamulett (#1197) 88 ap, szimbólum (#1210)
18 ap, karikaszimbólum (#1211) 44 ap, háromszögszimbólum (#1212) 102 ap,
gyûrû (#1225) 11 ap, márványgyûrû (#1226) 33 ap, malachitgyûrû (#1227)
88 ap, karkötõ (#1240) 11 ap, malachit karkötõ (#1241) 33 ap, díszes karkötõ
(#1242) 88 ap, fülbevaló (#1255) 6 ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr (#1301)
33 ap, rövid tõr (#1302) 88 ap, kard (#1315) 23 ap, görbekard (#1316) 52
ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331)
52 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 110 ap, a tûz csatos öve (#22316) 176 ap,
az elektromosság malachitgyûrûje (#27327) 345 ap. Veszel 1 mandolint 92
aranyért. [5 TVP-t használtál fel, maradt még 138.]
bb 1 18 |
több épület meglátogatása |
Visszamész a barlangodba.
[be 1:] Elmész a szint középpontjában épült boltba.
- Kedves Gyöngy! Nagyszerû volt az a tréfa az elöljáróval. Sejtette, hogy
én voltam az értelmi szerzõ. Neked azért szerencséd volt, hogy nem kaptak
el. Biztos tömlöcben ünnepelted volna a következõ néhány születésnapodat.
Ne félj, bennem megbízhatsz, én biztos nem árullak el. Gondolom nem lenne
ellenedre, ha egy kis munkát bíznék rád. Mindössze annyi a dolgod, hogy
elmész egy kocsmába és ott találkozol Freddel. Õ fog megszólítani.
(22.
kaland, összesen 30 TVP-t igényel.)
[be 18:] Hazamész a boltból. Elmész a Bárdok Klánjának épületébe. [Készítsd
el a méregellenállás italát!] Ezt a küldetést sikeresen teljesítetted!
Jutalmad egy képességpont és plusz egy rangpont. A következõ feladat, amivel
meg szeretnénk bízni téged: 2.) Klánunk szegényebb tagjai számára még
egy egyszerû zeneszerszám megvásárlása is gondot okoz. Akár egy egyszerû,
használt mandolin odaajándékozása is sokat segítene. Majd mi eljuttatjuk
a rászorulónak.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 128.]
be 20 55 |
meglátogatod a 20. épületet |
Ellátogatsz a remetéhez, aki kíváncsian várja a megfejtésedet.
- A válasz
55! - közlöd a remetével, majd várod az eredményt. A remete boldogan tapsol.
- Gratulálok, a megfejtés tökéletes! (+1 képességpont.) Most pedig lássunk
munkához! Több különleges kalandot is ismerek, de tudnod kell, hogy ezeket
egy galetki képtelen önmagában, egyedül megoldani. Keresned kell más galetkiket,
akik hozzád hasonlóan, ugyanazt a feladatot kapják tõlem, és velük együtt
kell útnak indulnod! Egyszerre mindig csak egy megbízást adok, és amíg
azt nem teljesíted, vagy nem mondasz le róla [DK parancs], nem kapsz újabbat.
A remete közelebb hajol hozzád.
- Nem árt, ha tudod, a szintek boltosai
a legsunyibb, legalávalóbb, legpénzsóvárabb galetkik közül kerülnek ki!
A szint vezetõi elnézik apró csalásaikat, mert szerintük így az ifjakat
"az életre nevelik". Azonban a szabad kéz, amit ezek a szélhámosok kaptak,
olyan lehetõségeket biztosítanak számukra, aminek már a vezetõk sem örülnének
- ha ugyan tudnának róla. A mi szintünk kereskedõjének, Sóvár Ergonnak
titkos õsi relikvia gyûjteménye van, amelyet galetkiktõl vásárolt össze.
Ez még nem is lenne baj, azonban a törvény elõírja, hogy bármilyen, az
Ellenséggel kapcsolatos leletet át kell adni a Mágusok Tanácsának! Persze
Ergon bolond elkótyavetyélni gyûjteménye legértékesebb darabját, amelyhez
nemrégiben jutott hozzá. Ez egy ermint kristályból készült eszköz darabja,
amely nyilvánvalóan az Ellenségtõl származik, mint minden, amit ebbõl az
ismeretlen és elpusztíthatatlan anyagból készítenek. Ha Ergon ezt a tárgyat
sokáig õrizgeti mindenféle mágikus védelem nélkül, azzal a nyomunkra vezetheti
az Ellenséget! A feladatod, hogy összegyûjts egy kis csapatot, amely bejut
Ergon féltve õrzött kincseskamrájába, és megszerzi a relikviát, majd eljuttatja
a Mágusok Tanácsának, a varázslótornyon keresztül. Persze mondanom sem
kell, hogy a csapatban nélkülözhetetlen lesz egy régész és egy tolvaj,
viszont harcosra remélhetõleg semmi szükség nem lesz.
(51. kaland, összesen
25 TVP-t igényel, és maximum 3 galetki vehet részt benne.) [5 TVP-t használtál
fel, maradt még 123.]
z 19 50 |
zenélsz 19. hangszeren 50 TVP-ért |
Elõveszed a mandolint, és játszani kezdesz rajta. A felcsendülõ melódia
szomorú, a Rúvel hegybõl ideköltözött ifjú galetkik sorsáról szól. A szokásosnál
lassabban adod elõ, hogy biztosan ne rontsd el. A tapasztalat hozza az
igazi fejlõdést:
+1 zene; [50 TVP-t használtál fel, maradt még 73.]
m 2 11 1111 2222 4444 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 2,11) Elmész az Õsök Csarnokába.
(M 2,10) Rövid vizsgálódás után észak felé indulsz. Szerencsétlenségedre,
torzszülöttekkel benépesített helyiségbe toppansz be. Ellenfeled egy albinó
pók (#32).
*** 1. KÖR *** Az albinó pók irányába mozogsz. Az albinó pók feléd mozog.
Az albinó pókot próbálod megsebezni. Benyomsz egyet jobb mancsoddal.
(19
ép-t sebeztél). Odacsapsz bal mancsoddal.
(6 ép-t sebeztél). Lélekenergiát
szívsz el (+1%). Megérzi illatodat
(2 sebzés). Az albinó pók holtan terül
el.
[A csatában összesen 27 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+26%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Viszed, ami mozdítható: 9 arany.
(M 2,9) Az északra menõ folyosót követed. A földön heverõ mocsok, a rongálások
a falon mind-mind arra utalnak, hogy nem lehet messze egy-két torzszülött.
Ellenfeled egy szárnyas bolhedor (#25).
*** 1. KÖR *** A szárnyas bolhedor irányába mozogsz. A szárnyas bolhedor
feléd mozog. A szárnyas bolhedort próbálod megsebezni. Odacsapsz jobb mancsoddal.
Elhibáztad. Lesújtasz bal mancsoddal.
(6 ép-t sebeztél). Lélekenergiát
szívsz el (+1%). Illatodat döbbenten szippantja be
(3 sebzés). A szárnyas
bolhedor téged támad. Feléd üt jobb karmával.
(3 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** A szárnyas bolhedort próbálod megsebezni. Odacsapsz jobb
mancsoddal.
(22 ép-t sebeztél). Lecsapsz bal mancsoddal.
(6 ép-t sebeztél).
Lélekenergiát szívsz el (+1%). Illatozol
(5 sebzés). A szárnyas bolhedor
holtan terül el.
[A csatában összesen 42 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+29%). Elteszed a zsákmányt, ami egy bolhedor szárny és 19 arany.
[ld.
enc.]
(M 2,8) Északra mész. Alapos körbevizsgálódás után sem találsz semmi fontosat
itt.
(M 2,7) Északra mész. Egy üres barlangterembe érkezel.
(M 3,7) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 3,7) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 3,7) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 3,7) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 1,7) A nyugatra vezetõ, kanyargó folyosót követed. Óriási terembe érkezel.
Apró, világító pöttyök kezdenek ide-oda repkedni, és egyszercsak összeállnak
egy szellemalakká. Egy õs materializációja! Nyilván feladatot akar neked
adni. Nem is csalatkozol. A szellem megszólal:
Ha 2 vámpírdenevér 10
hét alatt 60 kiló rovart fal fel, akkor 4 vámpírdenevér 6 hét alatt hány
kiló rovart eszik meg?
No, ez így kissé bonyolult elsõre. Majd gondolkozol
rajta.
[ld. enc.]
(M 1,7) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 1,7) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 1,7) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni. [22 TVP-t használtál fel, maradt még 51.]
pv 3 4 5 8 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit.
Ha ez nem megy, átokszórást javasolsz. Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve,
megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. Ha te mész
portyázni, harcolni semmiképp sem szeretnél! [0 TVP-t használtál fel, maradt
még 51.]
ism 4 |
a következõ parancs ismétlése 4 alkalommal |
Elhagyod az Õsök Csarnokát. Úgy döntesz, hogy keresve sem találhatnál jobb
idõpontot egy kis portyára. Hosszú kutatásba kezdesz, lehetõleg egy olyan
barlangot szeretnél találni, amelyben még nem voltál. Nem telik sok idõbe,
és találsz egy alkalmas helyet. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket
fogjátok összemérni.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd
Guppina, egy leírhatatlanul gyönyörû,
testét csak lángokkal takaró, vadóc, örökifjú nõ. A következõket látod
nála: bíbor láncing, díszes fejék, csatos öv, bronzmedál. Rövid beszélgetés
után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben
való jártasságotokat. Ez a legkönnyebben próbára tehetõ képesség! Kerestek
a közelben egy meredek sziklafalat, és buzgón mászni kezdtek. Nem jelent
nehézséget a feljutás, de persze megfelelõen gyorsnak is kell lenned...
Te érsz fel a csúcsra elsõként, Guppina csak jócskán lemaradva érkezik
meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 51.]
Portyázásra indulsz a szomszédos barlangok irányában. Végigjárod a környék
barlangjait, megfelelõ ellenfél után kutatva. A sziklafalból egy félkör
alakú építmény emelkedik ki, mint bástya a várfalból. A sima kõfalon egy
ajtót látsz. Tipikus kaland lehetõség.
(417. kaland, összköltsége 5 TVP.)
Nocsak, úgy tûnik, megvan, amit kerestél. A zászlócska egyértelmû: átokszórással
fogjátok magatokat mulattatni.
A galetki, aki itt lakik
Tüskés Klezmó, egy láthatatlanságba burkolózó férfi.
Végignézed a felszerelését: a gyorsaság malachit karkötõje, bronzmedál,
amulett, a villám vassisakja, az egyensúly gyûrûje, a jég tõre, a füvész
köpenye, nagy pajzs, parittya, villámöv, suhanó csizma, díszes pikkelyvért.
Így üdvözlöd: "Te aszott torzszülött!" Azonnal visszavág: "Te gerinctelen
puhány!" A következõvel folytatod: "Hogy az a jó rézkupakos, meggyfaszáras
tajtékkõ pipád se szelelne!" Azonnal visszavág: "Még egy csótányt se vagy
képes eltaposni!" Hát, erre már igazán nem tudsz mit válaszolni.
- Rendben,
elismerem - mondod - Te vagy a jobb, vesztettem! - Bánatosan nézed az ellenfeledbe
áramló lélekenergiát.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 41.]
Az idõ tökéletesen alkalmas egy vérbeli portyázásra. A közelben van egy
kolónia, amelyben sok új lakó talált szállást. Ha egy kis szerencséd van,
könnyen találsz arrafelé ellenfelet. Pillanatnyi habozás után határozott
léptekkel indulsz az egyik nyílás felé. A jelzések alapján látod, hogy
szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd
Falco Vespertinus, egy lángtollú, izzó
csõrû, madárfejû galetki férfi. A Tudósok klánjának diákjelölt rangú tagja.
Tárgyai: bõrpáncél, vándorcsizma, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, öv,
maszk. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben
méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. A közelben van
egy hatalmas cseppkõ. A feladat: ki jut fel elsõnek? Rohantok a cseppkõhöz,
és azonnal mászni kezdtek. Te érsz fel a csúcsra elsõként, Falco Vespertinus
csak jócskán lemaradva érkezik meg.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 31.]
Itt az ideje, hogy felkeresd a szint többi lakóját egy baráti megmérettetés
céljából. A szomszédos sziklaperem fölé vájt barlangokat látogatod meg.
Fõ a változatosság! Valamiben megakad a szemed. Nocsak, itt
sötét mák
nõ! 1 darabot sikerül begyûjteni. Odamész az egyik "galetkitanyához". A
jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
A barlang lakója
Vencel, egy hatalmas füleiben csont fülbevalókat hordó,
bárgyú vigyorú, sunyi férfi. Végignézed a felszerelését: díszes fejék,
bronzmedál, a védekezés márványgyûrûje, rövid tõr, az egyensúly gyûrûje.
Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek
össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. A közelben van egy hatalmas
cseppkõ. A feladat: ki jut fel elsõnek? Rohantok a cseppkõhöz, és azonnal
mászni kezdtek. Te érsz fel a csúcsra elsõként, Vencel csak jócskán lemaradva
érkezik meg.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 21.]
pv 1 2 3 4 5 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is sima harcot javasolsz. Ha ez nem megy, egy-egy
elleni küzdelemet ajánlasz. Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve, szakértelem
próbára hívod ki a másik galetkit. Ha ez sem lehetséges, átokszórást javasolsz.
Végül megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 21.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.]
Ebben a körben +4 galetki erõt és +12 hírnevet kaptál. A kör során összesen
69 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
5 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 21 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
195 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Gyöngy, egy a hang melynek tökéletessége egyre nõ vagy. Jelenlegi
lakóhelyed: puhányszint (2. szint). Táplálkozásod: vegetáriánus. Ez a 17.
fordulód.
|
[1] erõ: |
6 / 1.50 |
[2] IQ: |
4 / 3.15 |
[3] ügyesség: |
4 / 0.10 |
[4] egészség: |
4 / 0.35 |
[5] mágia: |
3 (6) / 0.70 |
[6] gyorsaság: |
6 / 0.81 |
[9] Méret/ép: |
53 / 50 |
Min. méret: |
45 |
Barlangméret: |
53 |
|
|
Varázspont: |
42 / 42 |
Képességpont: |
10 / 43% |
Hõsi pont: |
20 (2) |
Tám.bónusz: |
3% |
Véd.bónusz: |
4% |
Galetki erõ: |
133 / 87 |
Hírnév : |
298 |
Jóllakottság: |
130% |
Életkor: |
12
/ 12 |
|
|
Galetki csaták: |
18 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
5 (0) |
Torzsz. csaták: |
65 (2) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
59 (2) |
Leölt torzszülött: |
70 (2) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
6 (0) |
|
A Bárdok Klánjának (#18) tagja vagy.
Rangod: polgár (2)
Speciális képességeid:
+1 hírnév / kör, vegetáriánusnak E 10-re +2% jóllakottság, +1 KNO ha nem
harcolsz (VD, P vagy BE 5/6 paranccsal). Hátrány: 0.75 szorzó harcért kapott
lélekenergiára.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Érj el 10-es mágiát! 2.) Hozz
egy mandolint. 3.) Hajtsd végre a 49-es Klánkalandot (KK 49)! (összesen
30 TVP-t igényel) |
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[17] vastag bõr: |
4 / 0 |
[25] illat: |
6 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[48] mászás: |
5 / 2.56 |
[56] varázsitalfõzés: |
1 / 0.25 |
[64] átokszórás: |
3 (5) / 0.35 |
[66] lopakodás: |
3 / 0.23 |
[68] zene: |
5 / 0.40 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb mancs |
[100] méret: |
8 / 0 |
[101] szakért.: |
5 / 2.59 |
[102] rothasztás: |
8
/ 0 |
bal mancs |
[103] méret: |
2 / 0 |
[104] szakért.: |
1 / 0.28 |
[105] energiaszívás: |
2
/ 0 |
FELTÉTELES PARANCSAID GY 60 0 20;
VI erõ:200% ép:30%;
PV 1 2 3 4 5;
PSZ 48 68;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (3. épület), #10 (4. épület), #12 (9. épület),
#16 (7. épület), #22 (1. épület), #51 (20. épület), #341 (16. forduló),
#417 (17. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
|
1 pajzs (#1060) |
|
1 díszes fejék (#135) |
* |
1 a mágia vassisakja (#3326)
|
|
1 sárga öv (#1167) |
Ékszerek, kincsek |
|
221 arany (#1) |
* |
1 bronzmedál (#207) |
|
1 csepp fülbevaló (#1256) |
|
1 kõamulett (#1196) |
|
1 márványgyûrû (#1226) |
|
1 drágakõ (#2) |
Felszerelés |
|
2 mandolin (#19) |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
Fegyverek |
|
2 kés (#5) |
|
2 kerek kõ (#11) |
Varázsitalok és füvek |
|
3 mitulen fû (#20) |
|
6 mátekel gomba (#21) |
|
2 liánvirág (#24) |
|
3 csótányláb (#25) |
|
4 üvegcse (#14) |
|
3 sötét mák (#23) |
|
1 fehér gyógyital (#50) |
|
3 winropu moha (#22) |
|
1 méregellenállás
itala (#51) |
Egyéb kacatok |
|
1 bolhedor szárny (#15) |
|
3 lemúr hártya (#161) |
|
2 nohnetár gumó (#212)
|
|
1 nordkristály (#146) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
MÉREGELLENÁLLÁS (51. TÁRGY) A méregellenállás itala egy zöld színû, kellemetlen
ízû kotyvalék, amely egy harc idejére nagyban megnöveli az ellenállásodat
(25%-al) a végtag-mérgekkel szemben (bénító, paralizáló, sebzõ méreg, kivéve
a kontakt méreg). A méregellenállás italt ugyanúgy használhatod, mint a
védekezõ varázslatokat, rakd be valamelyik varázslat listádba vagy állítsd
be a használatát a harci programodban.
BOLHEDOR SZÁRNY (15. TÁRGY) A bolhedorok szárnycsökevényét érdemes összegyûjtened,
mert bizonyos alkímisták nagyra értékelik: nagyhatalmú villámvarázslatokhoz
használják, a varázslat erõsítésére, esetenként permanenssé tételére. Te
nem valószínû, hogy valaha is ilyen idõigényes rúnamágiával fogsz molyolni,
de a szárnyak eladásával megfelelõ profithoz juthatsz.
LOGIKAI FELADVÁNYOK Az Õsök Csarnokában könnyebb-nehezebb logikai feladványokat
kapsz. A megfejtésükhöz az M parancsnak adj ki egy 8{megfejtés} paramétert,
mielõtt a rejtvényre lépnél. Pl. a csarnok 10,11-es mezõjén van egy rejtvény,
amelynek a megfejtése 135. Tehát a parancs:
M 9 11 8135 2
Azaz belépsz
a 9,11-es mezõn, beírod, hogy 135 lesz a megfejtés, és lépsz keletre, ahol
a rejtvény van. Ha nem tudod a megfejtést, 1 KNO árán, egy üres 8-as paranccsal
is átmehetsz a rejtvényen, de ennél jobban jársz, ha megfejted. Az alábbiakban
következzék néhány jótanács, ha valamelyik rejtvény túl nehéznek tûnne.
Elõször is, a legtöbb rejtvényben valamilyen ismeretlenek szerepelnek.
Pl. X orgling... vagy Y hordó bor. Nyilván ezek értékét kell megfejteni.
A megfelelõ matematikai képlettel persze ezek gyorsan megoldhatók, de mi
van, ha ezeket nem ismered? Akkor se ess kétségbe! Ezek az X és Y ismeretlenek
néhány próbálkozásból kitalálhatók. Pl. a rejtvény azt mondja, hogy két
hordó és három üveg az nyolc aranyért kelt el, de négy hordó és egy üveg
hatért, akkor ez a matematika nyelvére lefordítva, 2X+3Y=8 és 4X+Y=6. Ennek
a megfejtése nem túl nehéz még akkor sem, ha elkezded végigpróbálgatni
a lehetséges X és Y értékeket. (X=1 és Y=2 lesz.) A városba elinduló parasztól
szóló rejtvénynél nem kell ismerned a koszinusztételt, elég egyszerûen
elõvenni egy szögmérõt és egy vonalzót, lerajzolni a háromszöget és lemérni
a távolságot (vigyázz, a feladat beugrató, hiszen a háromszög szöge 180
fok mínusz amennyit a paraszt elfordult). A számsornál, ha nehéznek tûnik,
nézd meg a számok különbségét. Ha még mindig semmi, nézd a különbségek
különbségét. Elõbb-utóbb lesz valami összefüggés...
Egy tanács: ha sem
te, sem a szüleid nem tudnak a megfejtésben segíteni, fordulj a matektanárodhoz.
Ha neki sem megy a megoldás, akkor marad az üres 8-as...
EXTRA FORDULÓK Egy hosszú ideje fennálló igényt szeretnénk most kielégíteni
az extra fordulók bevezetésével. Ha fordulószámod megegyezik a játékheteddel,
azaz egyáltalán nincs lemaradásod, használhatod az EXT parancsot a fordulódban,
félévenként legfeljebb egyszer. Az EXT-et az UL-en add ki, a 20 parancs
egyikeként. Ekkor kapni fogsz 15 fordulónyi lemaradást, azaz, a kezdési
dátumodat visszaírjuk 15 héttel. Fontos: a lemaradásod ezután sem lehet
egyszerre több, mint 20 forduló.
Megjegyzések: ezeket, ha kezdõ játékos
vagy, NEM KELL elolvasnod!
Kizárólag a haladó játékosoknak szólnak.
Az,
hogy a hét melyik napján "fordulsz", nem változik. A kezdési dátumodat
így nem viheted régebbre, mint 2000. jan. 1. Az idõkristályoktól - az idõkristályok
nem csinálnak mást, mint visszadátumoznak 1 héttel. Sajnos, a számítógép
nem tartja nyilván, ki mennyi idõkristályt használt el eddig, így ezt nem
tudjuk figyelembe venni az EXT parancs használatakor. De mivel csak 2000.
jan. 1-ig lehet visszalépni EXTtel, akik korábban indultak, azok számára
nem "vész el" az idõkristályból nyert plusz hét. A késõbb indultaknak,
a legjobb taktika az, hogy ha idõkristályt találsz, tartogatod addig, amíg
az EXT parancsot nem aknáztad ki maximálisan.