Karakterszám: |
6449 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
3 |
Játékhét: |
22 |
E forduló
ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
20 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2002. nov. 28. 8h:19' |
A következõ
fordulód táplálható: 2002. dec. 1. |
|
Számládon a zsetonok száma 70 alá esett!
E-mail!
ANGELA KALANDJAI
A szomszédból kopácsolást, kalapálást hallasz. Két galetki egy barlangot
bõvít! Miért is ne segítenél nekik? Felkapod a szerszámaidat, és beállsz
te is a másik két lárva mellé. Vidáman beszélgettek, és észre sem veszítek,
már kész is a bõvítés! A másik két galetki megköszöni a segítségedet, és
aztán azt mondják, szívesen segítenek neked is a barlangodat tágítani.
Miért is ne? Átjönnek a barlangodhoz, és pillanatok alatt kitágítjátok
azt is egy kicsit. Mindjárt kevésbé tûnik szûkösnek az egész! [3 TVP-t
használtál fel, barlangod mérete megnõtt eggyel.]
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Maximilian Ûbertáp, egy rettentõen
büdös, kultúrálatlanul szitkozódó, TÁP-ra éhes MÁGUS férfi. (hírneve 9613.)
A te szinteden a legnevesebb
Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ, szûk
tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 975.)
Eljut hozzád egy kevés a helyi hírekbõl:
*szept. 14.* Sylamor Si Sikvat csatában legyõzte Tassadart.
*okt. 1.*
Avvocato Terrasini csatában legyõzte Elisont.
*nov. 19.* Goróahegymélyiseregekura
gyõzelmet aratott PokemonSlayer felett.
*dec. 10.* Peti't Da Novn és Craian
Dias' Dyanan megküzdöttek egymással, és Peti't Da Novn gyõzött.
*dec. 10.*
Peti't Da Novn csatában legyõzte Rax Dzakart.
*jan. 14.* Peti't Da Novn
gyõzelmet aratott My Little Pony felett.
*feb. 22.* Jégszemû Erglinb csatában
legyõzte Speedpétert.
*már. 14.* Jégvirág és Pax Tharkas megküzdöttek
egymással, és Jégvirág gyõzött.
*már. 27.* Jégvirág gyõzelmet aratott
Krichoff felett.
*ápr. 9.* Anastasia és Neo megküzdöttek egymással, és
Anastasia gyõzött.
Most pedig lássuk, mi hír a nagyvilágban:
*máj. 2.* Csendes Don csatában legyõzte Zorgot.
*máj. 10.* Lord Griffonheart
pszionikus küzdelemben diadalt aratott Kaméleon felett.
*máj. 21.* Akadil
Tel Kator rangja a Bárdok Klánjában "az élet ismerõje" lett.
*máj. 28.*
Akadil Tel Kator pszionikus párviadalban legyõzte Edil Ves Ybesel Tal
Ulart.
*jún. 6.* Kronx pszionikus küzdelemben diadalt aratott Böszme felett.
*júl. 1.* Nomis Leinád és Zephyndar megküzdöttek egymással, és Nomis Leinád
gyõzött.
*júl. 8.* Nyafogó Nefelejcs gyõzelmet aratott Doda Bodonawieedo
felett.
*júl. 19.* Fortian és Mordonc megküzdöttek egymással, és Fortian
gyõzött.
*aug. 9.* Fortian gyõzelmet aratott Villám Geli felett.
*aug.
12.* Avvocato Terrasini rangja a Halhatatlanok Klánjában "felvilágosult
halandó" lett.
Pihenésedet nyugodtan töltötted a barlangodban. [3 TVP-t használtál fel,
maradt még 270.]
kno 25 3 |
25. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot az illat harci képességed növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, az illat szakértelmed 3. szintre nõtt. [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 270.]
kno 100 2 |
100. képességre 2 képességpont |
Elköltesz 2 képességpontot bal mancs végtagod méretének növelésére. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 270.]
Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Elõször is megnézed, mi kapható, és
megtippeled, mit mennyire tudnál lealkudni: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap,
kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek kõ (#11)
2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46 ap,
mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23) 46
ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, kötél (#128) 23 ap,
rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, lemúr hártya (#161)
6 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél
(#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002)
295 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 157 ap, mellvért (#1045) 80 ap, bõr
mellvért (#1046) 143 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap,
nagy pajzs (#1062) 110 ap, fejpánt (#1105) 11 ap, köpeny (#1135) 6 ap,
görbekard (#1316) 52 ap. Eladsz 1 drágakövet 3 aranyért. [5 TVP-t használtál
fel, maradt még 265.]
vi 120 25 |
viselkedés, bátorság beállítása |
Visszamész a barlangodba. Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen,
ha összes erõsségük nem nagyobb a te erõsséged (esetleges szolgáidéval
együtt) 120 százalékánál. Elmenekülsz torzszülöttektõl való csatából, ha
életpontod a méreted 25%-a alatt van. [0 TVP-t használtál fel, maradt még
265.]
k 18 488 292 |
kaland elvállalása |
(18. kaland:) Kék Broccoli a gyakorlópálya szélén vár rád.
- Bizonyára
tudod, hogy a vegetáriánusság nagy elõnye a többi primitívebb táplálkozási
formával szemben az, hogy mi könnyebben tudjuk fejleszteni a békebeli szakértelmeinket.
Ezért elõször arra gondoltunk, hogy olyan pályát alakítunk ki, ami ezeket
teszteli. Hosszas tanácskozás után aztán úgy döntöttünk, hogy csak egy
szakértelemet tesztelünk, mivel senkit sem akarunk arra kényszeríteni,
hogy pusztán emiatt a próba miatt megtanuljon egy számára felesleges dolgot.
Az elsõ feladat: erõpróba. Késõbbi életed során sokszor szükséged lehet
rá, ezért nem árt, ha könnyedén fel tudsz emelni akkora súlyt, mint az
a kõgolyó!
[Erõ próba 6-os küszöbre: sikeres] Megragadod a golyót, és
könnyed mozdulattal mellmagasságba emeled, majd egy pilllantnyi koncentrálás
után a fejed fölé lököd. Egy ideig megtartod, majd egy kiáltással eldobod.
Broccoli elégedetten bólint.
- A második próba a gyorsaságodat teszteli.
Látod azt a kereket, ami ott forog? A küllõkre éles pengéket szereltünk.
A kerék mögött ott egy dárgakõ. Szedd ki anélkül, hogy megvágnád magad.
Alaposan megnézed a kereket. A küllõk között elég nagy hely van, hogy beférjen
a kezed, de minden küllõn három penge is van. Az egyik elõre néz, a másik
kettõ a küllõ oldalán helyezkedik el. Ha egy pillanattal is tovább van
bent a kezed, akkor biztos szétvágja a küllõ.
[Gyorsaság próba 6-os küszöbre:
sikeres] Meredten nézed a kerék forgását, magadban számolva próbálod felvenni
az ütemet. Amikor úgy érzed teljesen felkészültél benyúlsz a drágakõért.
Megragadod, és már húzod is ki a kezed. Úgy érzed az utolsó pillanatban
hozzád ér a kerék! Broccoli megvizsgálja a kezed és bólint.
- Nincs látható
sérülésed, rendben van. A következõ feladat egy szörny legyõzése.
Egyet
tapsol és máris elõtted terem egy hatalmas, sárkányszerû lény. Az elsõ
gondolatod az, hogy mi értelme egy harci próbának egy vegetáriánus esetében,
de nincs sok idõd gondolkozni. A sárkány neked ugrik, és majdnem bekapja
a fejed. Alig tudsz félrehajolni. A következõ pillanatban újabb sárkány
ugrik elõ, és a kettõ ellen már semmi esélyed. Megadóan tûröd, hogy végezzenek
veled... De semmi sem történik. Kinyitod a szemed, és csak Broccoli vigyorgó
arcát látod.
- Illúzió! Így igazából nem haltál meg, de mivel legyõztek,
ezért újra kell kezdened az egész próbasort. [A következõ fordulódban próbáld
újra a kalandot!]
(488. kaland:) Megkeresed a barlangnyílást. Furcsa, kellemetlen szagot érzel.
Rossz elõérzeted van... Na mindegy, ha már itt vagy, megpróbálsz lemászni!
Bízva ügyességedben, mászol lefelé.
[Mászás próba 6-os küszöbre: sikeres]
Puhán landolsz a dohos levegõjû barlangban. Hirtelen mozgást észlelsz a
szemed sarkából. Ellenfeled egy jégmedúza (#22).
*** 1. KÖR *** A jégmedúza feléd mozog. Megindulsz a jégmedúza felé. Már
ott is vagy! A jégmedúza rád támad. A jégmedúza csonttá fagyaszt jéghideg
leheletével.
(8 ép-t sebzõdtél). A jégmedúzát próbálod megsebezni. Benyomsz
neki bal mancsoddal.
(13 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A jégmedúza rád veti magát. A jégmedúza csonttá fagyaszt
jéghideg leheletével.
(12 ép-t sebzõdtél). Támadod a jégmedúzát. Benyomsz
neki bal mancsoddal.
(11 ép-t sebeztél). A jégmedúza holtan terül el.
[A csatában összesen 24 sebzést okoztál, és 20 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+46%). Viszed, ami mozdítható: egy nordkristály.
[ld. enc.]
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Elég rossz állapotban vagy. Lepihensz
egy kicsit, várod, hogy regenerálódj. (+11 életpont.) Hopp, itt van valami...
Eldugott kincs - egy arany. A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad
1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
(292. kaland:) Úgy látszik, tökéletesen megjegyezted az utat, mert rövid
keresés után sikerül megtalálnod a járatot, amely visszavezet az üdítõ
vízeséshez. Itt az ideje megvizsgálni a barlang titkát! Mászni kezdesz
fölfelé.
[Mászás próba 4-es küszöbre: sikeres] Megizzadtál, de fent
vagy! Egy eldugott barlangban találod magad. Nocsak, úgy tûnik ellenfélre
akadtál! Ellenfeleid 2 nohnetár (#12).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Megközelíted az 1. nohnetárt. A 2. nohnetár feléd rohan.
Az 1. nohnetár feléd rohan. Megtámadod az 1. nohnetárt. Benyomsz neki bal
mancsoddal.
(6 ép-t sebeztél). A 2. nohnetár téged támad. Kitátja száját,
és mérges gázt lehel rád.
(7 ép-t sebzõdtél). Az 1. nohnetár téged támad.
Mélyet lélegez, és gyilkos gázfelhõt fúj feléd.
(8 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Az 1. nohnetár rád veti magát. Kitátja száját, és mérges
gázt lehel rád.
(7 ép-t sebzõdtél). Megtámadod az 1. nohnetárt. Lekeversz
egyet bal mancsoddal.
(5 ép-t sebeztél). A 2. nohnetár téged támad. A 2.
nohnetár mérgezõ gázt fúj rád.
(8 ép-t sebzõdtél).
[A csatában összesen 11 sebzést okoztál, és 30 sebzést kaptál.] Menekülsz,
mented az irhádat. A küldetéssel kudarcot vallottál (próbálkozhatsz vele
késõbb újra).
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz,
és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+10 életpont.) [71
TVP-t használtál fel, maradt még 194.]
mak 1 5 |
1. makró definiálása/hívása |
1. makró törölve. Helyére a következõ 5 parancsot definiálod:
[Parancs 1. makróba tárolva.] Kalandra fel! Portyára indulsz. Keresgélni
kezdesz a legközelebbi barlangok között, vajon ki van otthon? Hamarosan
kiválasztasz egy megfelelõ barlangot. A kirakott zászlók alapján, itt egy
mezei párviadalra fog sor kerülni. Figyelsz az esetleges csapdákra. Semmit
sem találsz. Megindulsz befelé.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd
Nyegle Nathan, egy tüsi fekete hajú,
aranyszín szemû, sziklaszürke bõrû, párducmozgású férfi. Végignézed a felszerelését:
díszes fejék. Epikus csata kezdõdik.
*** 1. KÖR *** Nyegle Nathan máris elõtted terem! Megindulsz Nyegle Nathan
felé. Már ott is vagy! Nyegle Nathan rád veti magát. Rád vág jobb karmával.
(14 ép-t sebzõdtél). Ezer sebbõl vérezve, elveszted az eszméletedet.
[A csatában összesen 0 sebzést okoztál, és 14 sebzést kaptál.] Mi tagadás,
legyõztek. Hosszú idõ után térsz magadhoz. Ellenfeled meghajlással tiszteleg.
[-5 TVP.] Elhagyod a csata helyszínét.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 189.]
[Parancs 1. makróba tárolva.] Felkészülsz egy kiruccanásra a környékre.
Elhaladsz néhány elhagyatott barlang mellett - a lakók nyilván már feljebb
költöztek - de a következõ soron a barlangokból már fény szûrõdik ki.
Megpillantasz egy csomó átlátszó kristályt. Hohó, egy egész hegyre való
van itt belõlük! Egy egész kristályhegy - hegy a hegyben. Igazán érdekes.
Vajon mi lehet ennek a mesés üveghegynek a tetején? Ha elég bátor vagy,
és nem félsz attól, hogy szétvágnak a kristályok, akár fel is mászhatsz.
(490. kaland, összköltsége 20 TVP.) Kiválasztasz egy barlangnyílást, amelybõl
némi fényt látsz. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Szertartásosan üdvözöl
Vérescsápú Land Wo, egy harcias alkatú, õrült tekintetû
galetki férfi. Híven a régi galetki szokásokhoz, a kölcsönös üdvözlés után
helyet foglaltok, és hozzáláttok a közösen összedobott vacsorához. Mennyivel
jobban esik az étel, ha nem veszélyek közt, egyedül kell magadba tömnöd!
Vacsora közben barátságos vitába keveredtek kedvenc klánjaitokkal kapcsolatban;
hosszasan érveltek egyik vagy másik mellett. Nocsak, hogy elrepült az idõ!
Sajnos menned kell. Elköszönsz vendéglátódtól. (+8% jóllakottság) Tudásod
gyarapodott, megtudod, mi az a barlangi pók.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 179.]
[Parancs 1. makróba tárolva.] Kinyújtózol, majd vidáman fütyörészve kilépesz
a barlang ajtaján. Nincs más dolgod, mint végigsétálni a település egyik
széles ösvényén, és megfelelõ barlangok után nézelõdni. Kiválasztasz egy
barlangot, de hamarosan ráébredsz, hogy a harc lenne az egyedüli lehetõsége.
Mivél ép-d menekülés% alatt van, ennek nem lenne sok értelme. [Ha ezt legközelebb
el akarod kerülni, állítsd be úgy a GY parancsodat, hogy a portyázás elõtt
kisüljön, vagy ha nem akarsz harcolni, használd a 8-as paramétert a PV
parancsban.] [5 TVP-t használtál fel, maradt még 174.]
[Parancs 1. makróba tárolva.] Életpontod a menekülés% alatt van, a harcból
azonnal elmenekülnél - így nincs értelme harcolni! [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 174.]
[Parancs 1. makróba tárolva.] Életpontod a menekülés% alatt van, a harcból
azonnal elmenekülnél - így nincs értelme harcolni! [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 174.]
bb 1 4 5 9 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Elmész a szint középpontjában épült boltba. A kereskedõ megragadja
a válladat, és azt mondja:
- Várj csak! Volna egy megbízásom számodra,
ha esetleg szeretnél néhány aranyat keresni! - bólintasz. A kereskedõ a
kezeit dörzsöli: - Van egy üzletfelem, aki már hónapok óta tartozik nekem
háromszáz arannyal. A kamatokkal együtt ez négyszáz arany! Kellene nekem
egy izmos galetki, aki nem ijed meg a saját árnyékától, és behajtja az
adósságot! A részed öt százalék lenne. - Hosszasan gondolkodsz, majd azt
mondod: - Rendben, de húsz százalékért! - Látva a kereskedõ elszörnyedt
arckifejezését, végül 50 aranyban állapodtok meg. A kereskedõ elmagyarázza,
hogy melyik barlangban lakik a kövér gombatermesztõ, aki nem fizetett neki.
(5. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 4:] Visszamész a barlangodba. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját.
Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások
felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el,
5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthesz
10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1.
szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-5. szinten 3 stb. végtagod lehet. Végtag
szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno
és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Elõsétál
egy hosszú köpenyt viselõ, õsz hajú galetki. Az akadémia egyik mestere!
Lélegzetedet visszafojtva bámulod, majd magadhoz térve, illendõen köszöntöd.
A mester biccent feléd.
- Már egy ideje figyellek, Angela. Még nagy jövõ
áll elõtted! Ha van bátorságod hozzá, tudnék adni egy megbízást!
- Megtiszteltetésnek
venném, Mester - rebeged. A mester elmosolyodik.
- A feladat nem lesz
túl nehéz, az eszeden kívül nem kell hozzá más. Egy rég kipusztult torzszülött
faj után kutatunk, amelyet zoblemugnak hívnak. Csontokat, maradványokat
kellene gyûjtened a barlangokban. - jól leplezve csalódottságodat, tettetett
lelkesedéssel bólintasz.
- Meglesz, mester! - azzal távozol.
(6. kaland,
összesen 30 TVP-t igényel.)
[be 5:] Életpontod a menekülés% alatt van, a harcból azonnal elmenekülnél
- így nincs értelme harcolni!
[be 9:] Elmész a templomba, amely egy ezernyi gyertyával megvilágított barlangcsarnok.
A fénytõl kissé elvakulva lépsz be. Egy csuhás pap lép hozzád, hóna alatt
egy nagy kondér, tele nohnetár gumóval. Megszólít téged.
- Gyermekem!
Templomunknak egy szent rítushoz elengedhetetlen lenne nagy mennyiségû
nohnetár gumó. Kérlek, te is segédkezz nekünk, és hozz kettõt ebbõl a furcsa
tárgyból! Ha sikerrel jársz, vendégünk vagy egy ingyenes gyógyításra.
(19.
kaland, összesen 5 TVP-t igényel.) A K 19 parancs kiadásakor, ha nálad
vannak a kért gumók, a papok cserébe max. életpontra fognak gyógyítani,
tehát akkor célszerû használnod, ha várhatóan sebesült leszel. [15 TVP-t
használtál fel, maradt még 159.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +2 galetki
erõt kaptál. A kör során összesen 35 sebzést okoztál, és 64 sebzést kaptál.
A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
3 képességpontot kapsz. Errõl
a fordulóról 159 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ
fordulóban kapsz, összesen
305 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Angela, egy hosszú hajú, kék szemû, csinos nõ vagy. Jelenlegi
lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod: vegetáriánus. Ez a 3.
fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.15 |
[2] IQ: |
3 / 0.20 |
[3] ügyesség: |
3 / 0 |
[4] egészség: |
3 / 0.40 |
[5] mágia: |
1 / 0.05 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0.05 |
[9] Méret/ép: |
41 / 1 |
Min. méret: |
25 |
Barlangméret: |
42 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
3 / 87% |
Hõsi pont: |
5 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
0% |
Galetki erõ: |
74 / 65 |
Hírnév : |
9 |
Jóllakottság: |
78% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
2 (1) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
12 (2) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
10 (1) |
Leölt torzszülött: |
10 (1) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
1 (1) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[12] savlehelet: |
1 / 0.48 |
[25] illat: |
3 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[45] csapdakészítés: |
1 / 0.60 |
[48] mászás: |
3 / 1.03 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
bal mancs |
[100] méret: |
5 / 2 |
[101] szakért.: |
4 / 1.68 |
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 75 2 20;
VI erõ:120% ép:25%;
PV 3 5;
PSZ
45 48;
CSAPDA ÁLLAPOTA: TVP: 40 szint: 1 sebzés: 12-20
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #4 (7. épület), #5 (1. épület), #6 (4. épület),
#18 (2. forduló), #19 (9. épület), #490 (3. forduló), #292 (2. forduló).
TÁRGYAID |
|
21 arany (#1) |
|
1 liánvirág (#24) |
|
1 csótányláb (#25) |
|
1 nordkristály (#146) |
|
1 lemúr hártya (#161) |
|
2 mitulen fû (#20)
|
|
1 kés (#5) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
NORDKRISTÁLY (146. TÁRGY) A nordkristály egy különös esszencia, egy parányi,
rettenetesen hideg kristálydarab, amely bizonyos torzszülöttekben található
meg. Egyes bölcsek állítása szerint a Halhatatlanság legendás esszenciájának
fontos kelléke a nordkristály, de amennyire te tudod, ezt a különleges
varázsitalt még senkinek sem sikerült elõállítania.
NOHNETÁR (12. LÉNY) A nohnetár rücskös bõrû, alaktalan csúszómászó, leginkább
egy sok apró lábon járó tengeri uborkára emlékeztet. Fogai, karmai és egyéb
ragadozószervei nincsenek, mégis veszedelmes lény. Képes mérgezõ gázt kibocsátani,
és az így elpusztított lényeket szívja fel lassan, nagyon lassan a bõrén
át. Ha van hozzá gusztusa, kiváló táplálékot jelenthet egy rovarevõ vagy
egy puhány számára.
BARLANGI PÓK (6. LÉNY) Pókok mindig és mindenhol voltak és lesznek. A
kérdés az, hogy milyen nagyra nõnek. A barlangi pókok, öklömnyi méretüknél
fogva igencsak riasztóak egy galetki gyermek számára, de valójában eltörpülnek
a felsõbb szintek egész barlangjáratokat behálózó óriáspókjai mellett.
Ennek ellenére nem lebecsülendõk, hiszen nagyon gyorsak, és csípésük persze
igencsak mérgezõ. Emellett nagyon jól bírják a hideget, megdermedve éveket
bírnak ki jeges barlangokban. A barlangi pók elfogyasztásához kizárólag
a rovarevõknek szokott gusztusa lenni.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A NEGYEDIK FORDULÓDHOZ Most, hogy már némi idõt önállóan
eltöltöttél a Hegy gyomrában, lassan elkezdheted szervezni a Felnõtté válás
Ceremóniáját. Ez egy fontos pillanat minden galetki életében: az õsök szelleméhez
szólva, bemutatod harcban való jártasságodat, és így bizonyítod, hogy elérted
a felnõtt kort. A ceremónia során nem akármilyen ellenféllel kell szembenézned:
két sahran rákkal. Ezek igen veszedelmes torzszülöttek, amelyek a felsõbb
szinten élnek. Egyedül semmi esélyed sincs ellenük! Keresned kell legalább
még egy (de jobb, ha még kettõ) galetkit, akikkel együtt hajtod végre a
Ceremóniát. Az elkövetkezendõ fordulók mindegyikében adj ki 2-3 Portyázás
parancsot, hogy megismerkedhess más galetkikkel. Nem kell feltétlenül harcolnod,
az is elég lehet, ha csak barátságos beszélgetésre látogatod meg õket!
A lényeg, hogy megismerd néhány társadat. Írj nekik levelet, és hívd meg
õket, hogy a Ceremóniát együtt hajthassátok végre! A Ceremónia a Többszemélyes
parancsoknál leírt módon zajlik: mindkettõtöknek ill. mindhármótoknak ki
kell adni egy FC parancsot, paraméterül pedig a többi résztvevõ galetki
sorszámát. A parancs akkor kerül végrehajtásra, amikor a csoportból az
utolsó is kiadta a parancsot! Az FC minden résztvevõnek 20 TVP-be kerül.
[Ld. még Szabálykönyv: Többszemélyes parancsok. Az FC-ben max. három galetki
vehet részt egyszerre, és kudarc esetén lehet újra próbálkozni késõbb.]