Karakterszám: |
3699 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
32 |
Játékhét: |
32 |
E
forduló ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
55 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2002. nov. 21. 8h:03' |
A következõ
fordulód táplálható: 2002. nov. 28. |
|
E-mail!
PÁLPUSZTAI SAJTIKA KALANDJAI
Pihenésed nem telt el eseménytelenül:
**
2. NAP ** Meglátogat egy galetki:
Sötét Voraldre, egy szigorú tekintetû,
titokzatos, fekete csuklyát viselõ férfi. Tárgyai: köpeny, csepp fülbevaló,
bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, halotti maszk. Szakértelempróbára invitál
téged.
Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek
össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. A barlang mögött van
egy igen meredek sziklafal, a tetején egy sziklapárkánnyal. Igencsak képzett
mászónak kell lenni ahhoz, hogy fel tudj oda jutni, méghozzá gyorsan! Fürgén
mászni kezdtek. Lihegve érsz fel a tetõre, Sötét Voraldre már ott várakozik.
Õ nyert!
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Maximilian Ûbertáp, egy rettentõen
büdös, kultúrálatlanul szitkozódó, TÁP-ra éhes MÁGUS férfi. (hírneve 9613.)
A te szinteden a legnevesebb
Alonso D Vela, egy vörös hajú, zöld szemú,
kreol bõrû, egyenes orrú, telt szájú, vidám arcú férfi. (hírneve 1395.)
Most pedig lássuk, mi hír a nagyvilágban:
*nov. 15.* Féreg Artist majdnem felfalta egy lávaelementál.
*nov. 15.*
19-es pszionikus párviadalban legyõzte Féreg Artist.
*nov. 15.* Fortiant
legyõzte harcban egy arachnid sámán.
*nov. 15.* Fortian pszionikus párviadalban
legyõzte Araneát.
*nov. 15.* Fire Raptor és Cheryl Asylum megküzdöttek
egymással, és Fire Raptor gyõzött.
*nov. 18.* Nyafogó Nefelejcset majdnem
felfalta egy nagyobb tûzszalamandra.
*nov. 18.* Torz Talbot és Hunter
Killer megküzdöttek egymással, és Torz Talbot gyõzött.
*nov. 18.* Mordonc
elsõként ért el 40-es zene tulajdonságot a Hegy lakói közül!
*nov. 18.*
Avvocato Terrasini csatában legyõzte Zöld Sheront.
*nov. 19.* Csendes
Don pszionikus párviadalban legyõzte Abdullahot.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 198.]
be 4 47 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy teknõspáncélos, tüskés
madárlény üdvözöl, és megkérdezi, hogy milyen szolgáltatást szeretnél igénybe
venni. Megmondod, hogy
a zárnyitás képességet szeretnéd itt megtanulni.
A portás türelmesen végighallgat, és megmutatja, hol tudnak segíteni. Az
akadémia egyik mestere, egy szõrös-bozontos négykarú lény tanít. Odafigyelsz
mindenre, de persze a mágikus hókuszpókuszokat te sem tudod követni. A
kimerítõ lecke végén az oktató gratulál: megszerezted az új szakértelmet!
(-5 képességpont.) [20 TVP-t használtál fel, maradt még 178.]
kno 47 3 |
47. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot a zárnyitás szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a zárnyitás szakértelmed 3. szintre nõtt. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 178.]
ho 5 |
hõsiesség pont használata |
Szükség esetén egy próbánál max. 5 hõsiesség pontot költesz el. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 178.]
k 8 211 |
kaland elvállalása |
(8. kaland:) Felkeresed a Nopet barlangot. Galetkik csoportja álldogál a
bejárat mellett, egy nagy felirat tövében. "A Halál Folyosója" - hirdeti
a felirat. Amikor elszántan megállsz a bejárat elõtt, a galetkik üdvrivalgásban
törnek ki. Khmm... Úgy látszik, innen már nem fordulhatsz vissza! Megindulsz
elõre. Egy nagy faajtó állja utadat. Megpróbálod a kilincset - zárva van!
[Zárnyitás próba 6-os küszöbre: sikeres] Elõveszed a zárnyitó készletet,
és rövid matatás után máris feltárul az ajtó!
[Csapdaészlelés próba 6-os
küszöbre: sikeres] Továbblépnél, de veszélyt szimatolva, megtorpansz.
Az ajtó mögött, a földön valami gyanúsat látsz: egy ravaszul álcázott csapda!
Óvatosan átléped. Ekkor suhogást hallasz: egy nagy zsák lódul feléd szembõl!
[Gyorsaság próba 8-as küszöbre: sikeres] Gyorsan hasra vágod magad,
a zsák a fejed fölött zúg el. Huh, ez meleg volt! Óvatosan mész tovább.
Gyanús hangokat hallasz magad elõtt. Ajjaj! Ellenfeled egy goblin kobra
(#20).
*** 1. KÖR *** A goblin kobra ellõ egy óriáserõ varázslatot. Heves kézmozdulatok
közepette a goblin kobra elmormol egy tûzpajzsot. Megközelíted a goblin
kobrát. Megtámadod a goblin kobrát. Tekergetve suhintasz jobb csápoddal.
(20 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+6%). Lecsapsz farkaddal.
Fürgén elhajolt. A goblin kobra kileheli lelkét.
[A csatában összesen 20 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+42%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
A kobrák teteme mögött egy hatalmas szikla torlaszolja el az utat. Odébb
kéne taszítani, ha tovább akarsz jutni! Nekiveselkedsz.
[Erõ próba 9-es
küszöbre: 2 hõsiesség pont árán sikeres] Nagyon erõlködsz, míg végül sikerül
odébbtolni a sziklát. Egy üreg tárul fel alatta. Nem tûnik túl mélynek,
úgyhogy egyszerûen leugrasz. Odalent a földön szanaszét szórt csontokat
látsz. Bizarr, ijesztõ hely! Sercegést, zizgést hallasz, és hirtelen fény
vakít el. Ellenfeled egy elektraton (#34).
*** 1. KÖR *** Az elektraton varázshatalma segítségével elmond egy villámsújtást.
18 ép-t sebzõdtél. Az elektraton felé mozogsz, hogy megtámadhasd. Az elektratont
próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá!
(11 ép-t
sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Az elektraton elmond egy villámsújtás varázslatot.
11 életpontnyit
sebzõdsz. Támadod az elektratont. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz
rá!
(12 ép-t sebeztél). Az elektraton halálos sebet kapva a földre zuhan.
Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 23 sebzést okoztál, és 29 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+63%).
Elrakod a zsákmányt, ami egy elektronit és 18 arany.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet.
(+19 életpont.) Amikor az elektraton megsemmisült, a barlang túloldalán
egy ajtó dübörögve félrehúzódik. Omher Nabi, egy dagadt galetki vár, és
mosolyogva vezet ki. A kint álldogáló galetki csoport éljenezve fogad,
Omher Nabi pedig a kezedbe nyomja a díjat, ami egy darab az ellenállás
halotti maszkja. Csókot hintesz a közönség felé, majd emelt fõvel távozol.
(+3 hõsiesség pont.)
(211. kaland:) A fáklyákkal kivilágított barlang üres, és az oltár megvizsgálása
után sem találsz semmit. Célba veszed a távoli barlangnyílást, és belépsz
rajta. Egy primitív vadászmintákkal díszített ajtót találsz, sajnos be
van zárva. Hozzálátsz a zár szakszerû felnyitásához.
[Zárnyitás próba
7-es küszöbre: 3 hõsiesség pont árán sikeres] Bár idõbe telik, de végül
kattan a zár, és az ajtó feltárul. Könnyelmûség volt feltételezned, hogy
harc nélkül megúszhatod ezt a kalandot! Ellenfeled egy goblin kobra (#20).
*** 1. KÖR *** A goblin kobra elmond egy óriáserõ varázslatot. A goblin
kobra elmormol egy tûzpajzs varázslatot. A goblin kobra irányába mozogsz.
Megtámadod a goblin kobrát. Lecsapsz jobb csápoddal.
(20 ép-t sebeztél).
Lélekenergiát szívsz el (+6%). Lecsapsz farkaddal. Nem találtál. Regenerálsz
(+1 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a goblin kobrát. Ostorként csattantasz jobb csápoddal.
(16 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+6%). Elõresuhintasz farkaddal.
(18 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+6%). A goblin kobra halálhörgés
közepette a földre zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 54 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+42%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Megpillantasz egy gránitajtót. Megpróbálod, de ez sajnos zárva van. Szerszámokat
veszel elõ, amelyek segíthetnek az ajtó felnyitásában.
[Zárnyitás próba
4-es küszöbre: sikeres] Megérte a fáradtságot, kinyitottad az ajtót! Várakozva
lépsz be rajta. A következõ szobában újabb ajtó - egy vastag kõajtó -
állja utadat. Se kilincs, se zár. Körülnézel. A plafonon - jó magasan -
látsz egy kallantyút. A falon felirat: "Antimágikus szoba". Fel kell ugranod,
és ha elég ügyes vagy, közben át tudod állítani a kapcsolót.
[Ügyesség
próba 5-ös küszöbre: sikeres] Harmadik nekirugaszkodásra sikerül a kapcsolót
átkattintani, az ajtó dübörögve feltárul. Megpillantasz egy rácsos ketrecet.
Egy tûzféreg! Nyomorúságosan üldögél a vasrudak közt. Általában vadászni
szoktál ezekre a torzszülöttekre, de ezt az egyet itt most megsajnálod.
Feltöröd a lakatot, és kinyitod az ajtót, hadd menjen! A lény azonban nem
menekül el, hanem hozzád dörgölõdzik, és hízelgõ hangokat ad ki! Csatlakozni
akar hozzád! Elmosolyodsz: lehet, hogy egy értékes szövetségest nyertél!
Megsimogatod, mire körbeugrál vidáman. Amikor elindulsz, jön utánad. Aranyos
háziállat...
[ld. enc.] A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad
1 hõsiesség pont és 1 képességpont. [73 TVP-t használtál fel, maradt még
105.]
szh 1 |
harcban résztvevõ szolgák beállítása |
A tûzféreg pihenni fog. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 105.]
be 5 |
meglátogatod az 5. épületet |
Lemész az arénába. Az óriási barlangcsarnok mindig mély benyomást tesz,
ahányszor meglátogatod. Az arénamester elõsiet, és megkérdezi, miben segíthet.
Fõhajtással köszöntöd, és közlöd, hogy torzszülöttekkel szeretnél csatázni.
Az arénamester bólint, és amíg kifizeted a belépti díjat, 10 aranyat, elõkészítik
a harcot. Közben elmondták, hogy a szint legjobbja jelenleg Avvocato Terrasini,
amit õ legyõzött: egy voharai szellem (#121). Sípszó jelzi az összecsapás
kezdetét. Ellenfeleid 2 mikropoid (#1).
*** 1. KÖR *** Megközelíted az 1. mikropoidot. A 2. mikropoid máris elõtted
terem! Az 1. mikropoid közelebb jön, hogy támadhasson. Az 1. mikropoidot
próbálod megsebezni. Villámgyorsan elõrevágsz jobb csápoddal.
(25 ép-t
sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+6%). Elõresuhintasz farkaddal.
(19
ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+5%). Az 1. mikropoid kileheli
lelkét. A 2. mikropoid rád támad. Kitátja száját, harapni próbál.
(4 ép-t
sebzõdtél). Megroggyansz, ahogy bénító méreg kerül véredbe. Gyengülsz (-7%
támadás). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A 2. mikropoidot próbálod megsebezni. Ostorként csattantasz
jobb csápoddal.
(19 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+6%). Lecsapsz
farkaddal. Hátraugrott a támadás elõl. A 2. mikropoid halálos sebet kapva
a földre zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 63 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+34%).
Az arénamester gratulál gyõzelmedhez, és átadja a nyereményedet, 30 aranyat.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 95.]
psz 46 47 48 66 |
portyázás szakértelmek |
Ha portyázás során szakértelem próbára kerül sor, a következõ szakértelmekben
vagy hajlandó versenyezni: csapdaészlelés, zárnyitás, mászás, lopakodás.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 95.]
m 2 11 1411 1111 2222 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 2,11) Ellátogatsz az Õsök Csarnokába.
(M 2,10) Északra mész. Alapos körbevizsgálódás után sem találsz semmi fontosat
itt.
(M 1,10) Csendben lépkedsz. Szerencsés vagy: ebben a szobában nem vár semmilyen
gonosz akadály.
(M 1,9) Nem sokat töprengesz, mész észak felé. A szellem persze már nincs
itt.
(M 1,8) A következõ terem északra van, így arra mész. Egy aprólékosan díszített
oltárt látsz, melette üres áldozati kehely. Az oltár oldalát cirkalmas
rúnák százai borítják. Csendben meghajolsz az õsök emléke elõtt.
(M 1,7) Északra mész. Nyomasztó csend telepedik rád. A terem közepén, a
padlóra rajzolva egy pentagrammát látsz, az ötszög minden csúcsában egy-egy
gyertya. Kár, hogy már használtad ezt a kört.
(M 1,6) A folyosó északra vezet. Nincs itt semmi, csak egy torzszülött oszladozó
maradványai.
(M 1,5) Észak felé mozogsz. A boltíves csarnok kong az ürességtõl.
(M 1,4) Óvatosan lépkedsz tovább. Egy lapos sziklán hatalmas trón emelkedik,
vasszerkezetébe csillogó féldrágakövekkel. Félve lépsz közelebb. Kár, hogy
már kisütötted a mágiát.
(M 2,4) Kelet felé sétálsz a Csarnok barlangfalai közt. Megkönnyebbülten
sóhajtasz fel: ezen a mezõn nem vár semmilyen akadály!
(M 3,4) A folyosó keletre visz. Nincs itt semmi, csak egy torzszülött oszladozó
maradványai.
(M 4,4) Keletre mész tovább. A termet valaki megtisztította a torzszülöttektõl.
(M 5,4) Kelet felé mozogsz. Üres szobába érkezel. [17 TVP-t használtál fel,
maradt még 78.]
m 857 1322 3343 3 882 3344 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 8 57) A legközelebbi feladat megoldásánál 57 lesz a válaszod.
(M 5,3) A következõ terem északra van, így arra mész. Az õsi csarnok közepén
fehéren kavargó alak jelenik meg. Egy õs szelleme! Térdre borulsz. A szellem
elmondja, hogy próbára akar tenni. Ha a próbát kiállod, továbbmehetsz,
ha nem, vissza kell fordulnod! A következõ feladványra kell megoldást találnod:
Történt egyszer, hogy egy öreg paraszt elindult, hogy eladja Salamon
városában a terményét. Útközben számolta a lépéseit - 41 alkalommal számolt
el 100-ig, míg elért Penolipia város fõterére. Mivel innen már nem vezetett
tovább út, elõvette iránytûjét, 90 fokot elfordult balra, és erre ment
tovább, míg végül újabb 41 százas lépés után érkezett meg Salamon városába.
Este a paraszt gondolt egyet, és egyenesen ment haza, Penolipia érintése
nélkül. Rájött, hogy sokkal rövidebb így az út! Vajon hányszor száz lépéssel
ért haza? (max. 5-öt tévedhetsz)
Kis töprengés után közlöd az általad
jónak tûnõ választ. [57] - Pontosan ez volt a megoldás - mondja a szellem,
azzal továbbenged. (+20% lélekenergia.) Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél
össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(M 5,4) Kissé ellazítva, tovább indulsz délre. Alapos körbevizsgálódás után
sem találsz semmi fontosat itt.
(M 6,4) A keletre menõ folyosót követed. Egy kõbõl faragott oltárt látsz,
oldalán õsi rúnák sokasága. Az õsök egyik szent helye! Letérdelsz, és imádkozol.
(M 7,4) A következõ terem keletre van, így arra mész. Itt már legyõzted
a torzszülötteket.
(M 7,5) Dél felé sétálsz az õsi barlang falai közt. Alapos körbevizsgálódás
után sem találsz semmi fontosat itt.
(M 7,6) A térképen még egyszer ellenõrizve, déli irányba indulsz. Ebben
a teremben már gyõzedelmes csatát vívtál.
(M 6,6) Nyugat felé mész az útvesztõben. Hideg borzongás fut végig, ahogy
belépsz ebbe a terembe.
(M 6,7) Feszülten koncentrálva, déli irányba mozogsz. A teremben csak halvány
bûz emlékeztet arra, hogy valaha torzszülöttek laktak itt.
(M 6,8) Kissé ellazítva, tovább indulsz délre. Körbevizsgálódsz a helyen,
ahová érkezel, de nincs itt semmi.
(M 8 82) A legközelebbi feladat megoldásánál 82 lesz a válaszod.
(M 6,9) Délre mész tovább. Kavarogni kezd a por a földön, és lassan alakot
ölt. Ijedten hátralépsz: egy õsi szellem! Mély hangon szólal meg, és közli,
hogy meg kell oldanod egy egyszerû feladatot, ha tovább akarsz menni:
A következõ egyszerû feladattal az intelligenciádat szeretném próbára tenni.
Számokat fogok mondani, és a te feladatod mindössze annyi, hogy megmondd
a számsor következõ elemét. Tehát jól figyelj! A számok: 8, 12, 18, 27,
40, 58... No, mi a következõ? [Ha a megoldás 999-nél nagyobb, elég a megoldás
elsõ három számjegyét megadnod.] Bizonyos vagy benne, hogy jól tudod a
választ, ezért habozás nélkül válaszolsz. [82] - Pontosan ez volt a megoldás
- mondja a szellem, azzal továbbenged. (+20% lélekenergia.)
(M 6,10) Dél felé mozogsz. Egy apró, földalatti tavacskát pillantasz meg,
a víz egy apró csermely formájában, a falból bugyog elõ. Nyilván ez is
egy varázserejû tó, mint mindegyik az Õsök Csarnokában. Lehasalva, iszol
a vízbõl. Kellemesen hideg. Mágikus bizsergést érzel... (teljesen meggyógyultál.)
(M 5,10) A következõ terem nyugatra van, így arra indulsz. Hatodik érzéked
jelzi a veszélyt, és a következõ pillanatban meglátod az oszlopok közt
mozgó árnyakat. Ellenfeled egy púpos molad (#26).
*** 1. KÖR *** Megközelíted a púpos moladot. A púpos molad máris elõtted
terem! A púpos moladot próbálod megsebezni. Elõresuhintasz jobb csápoddal.
(10 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+6%). Villámgyorsan elõrevágsz
farkaddal.
(14 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+6%). A púpos molad
rád támad. Elõre szúr jobb karmával.
(3 ép-t sebzõdtél). Vámpirizál. Odacsap
neked bal karmával. Mellétrafált a balfácán. Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a púpos moladot. Meglóbálva zúzol jobb csápoddal.
(5 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+6%). Körbe-körbe forgatva
ütsz farkaddal. El sem találtad. A púpos molad kileheli lelkét. Regenerálsz
(+1 ép)
[A csatában összesen 29 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+39%).
Elrakod a zsákmányt, ami egy molad púp.
(M 4,10) Nem sokat töprengesz, mész nyugat felé. Alapos körbevizsgálódás
után sem találsz semmi fontosat itt. Ismét tanultál valamit:
+1 IQ; [29
TVP-t használtál fel, maradt még 49.]
m 1142 1142 3333 2222 2121 2121 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 4,9) A következõ terem északra van, így arra mész. Egy óriási mancsokkal
felszerelt, fekete bõrû, vörösen izzó szemû galetki toppan eléd. - Egy
egyszerû próbát kell kiállnod! - mondja. Hamarosan kiderül, hogy a galetki
igencsak képzett a mágia tudományában, ugyanis igen nehéz kérdéseket tesz
fel neked. Most már csak az a kérdés, hogy te is elég képzett vagy-e.
[Mágia próba 8-as küszöbre: sikeres] - Megfelelõ mágikus adottságokkal
rendelkezel - bólint a figura.
(M 4,8) Északra mész. A boltíves csarnok kong az ürességtõl.
(M 3,8) Tovább nyugatra - biztatod magad. Rábukkantál az õsök egyik rejtett
növénykertjére. Furcsa növények nõnek mindenhol. Meglátsz valamit a fal
tövében. Hohó, ez
mátekel gomba ! Leszedsz 1 adagot.
(M 4,8) Lépteid visszhangoznak, ahogy keleti irányba indulsz. Egy sötét
barlangszobába érkeztél.
(M 4,7) Észak felé mész a labirintusban. Furcsa dolgot látsz: egy mágikus
idézõkört, tökéletesen megrajzolva, csak éppen a szélére rakott gyertyák
nem égnek. A kör közepén leguggolsz, úgy gyújtod meg a gyertyákat. Rövid
várakozás után megérzed az õsök mágiáját. (megtudod, hogy minél több körig
tart egy csata, annál többet fejlõdsz.)
(M 4,6) Északi irányba folyatod utadat. Hatodik érzéked jelzi a veszélyt,
és a következõ pillanatban meglátod az oszlopok közt mozgó árnyakat. Ellenfeled
egy protolisk lárva (#19).
*** 1. KÖR *** A protolisk lárva feléd rohan. Megrohamozod a protolisk lárvát.
A protolisk lárva rád támad. A protolisk lárva mérgezõ gázt fúj rád.
(3
ép-t sebzõdtél). Támadod a protolisk lárvát. Rávágsz jobb csápoddal.
(24
ép-t sebeztél). A bõrén levõ tüskék felsértenek
(-3 ép) Lélekenergiát szívsz
el (+6%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Meglóbálva zúzol farkaddal.
(16 ép-t sebeztél). A tüskés bõr megsebez
(-3
ép) Lélekenergiát szívsz el (+6%). A protolisk lárva halálhörgés közepette
a földre zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 40 sebzést okoztál, és 9 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+38%). Hmm, talán
enni kéne. A legfinomabb falatokkal kezdesz. (+16% jóllakottság.)
(M 3,6) Nyugat felé mész az útvesztõben. Kavarogni kezd a por a földön,
és lassan alakot ölt. Ijedten hátralépsz: egy õsi szellem! Mély hangon
szólal meg, és közli, hogy meg kell oldanod egy egyszerû feladatot, ha
tovább akarsz menni:
A következõ egyszerû feladattal az intelligenciádat
szeretném próbára tenni. Számokat fogok mondani, és a te feladatod mindössze
annyi, hogy megmondd a számsor következõ elemét. Tehát jól figyelj! A számok:
9, 15, 23, 34, 49, 69... No, mi a következõ? [Ha a megoldás 999-nél nagyobb,
elég a megoldás elsõ három számjegyét megadnod.] Ez így egybõl sajnos nem
megy, mondod a szellemnek.
(M 5,6) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 4,7) Dél felé mész az útvesztõben. Furcsa dolgot látsz: egy mágikus idézõkört,
tökéletesen megrajzolva, csak éppen a szélére rakott gyertyák nem égnek.
Megkerülöd a kört.
(M 4,8) A következõ terem délre van, így arra mész. Megkönnyebbülten sóhajtasz
fel: ezen a mezõn nem vár semmilyen akadály!
(M 4,9) Rövid vizsgálódás után dél felé indulsz. A próbatételt vezetõ galetki
most is itt van. Üdvözöl téged.
(M 4,10) Nem sokat töprengesz, mész dél felé. A csarnok egy üres keresztfolyosójára
értél.
(M 5,10) Mindenre felkészülve, keleti irányba indulsz. A termet valaki megtisztította
a torzszülöttektõl.
(M 6,10) Kelet felé sétálsz a Csarnok barlangfalai közt. Egy apró, földalatti
tavacskát pillantasz meg, a víz egy apró csermely formájában, a falból
bugyog elõ. Nyilván ez is egy varázserejû tó, mint mindegyik az Õsök Csarnokában.
Sajnos csak egyszer ihatsz belõle.
(M 7,10) Kelet felé mozogsz. A terem végében, egy emelvényen egy díszes
trónt látsz. Nem riadsz meg a fenyegetõ külsõtõl, tudod, hogy a mágikus
ülõhely jószándékkal készült. Leülsz, a karfákat markolva. Azonnal megérint
az õsök mágiája. (+1 max. varázspont.)
(M 8,10) A következõ terem keletre van, így arra mész. A csarnok egy üres
keresztfolyosójára értél.
(M 9,10) Lépteid visszhangoznak, ahogy keleti irányba indulsz. Moha borítja
a falakat, a szikák mellett furcsa cserjék nõnek. Érdekes! Nocsak, mit
találtál! 1
sötét mák ! Óvatosan begyûjtöd.
(M 9,9) Észak felé mész a labirintusban. Egy megtermett galetki lép eléd.
Óriási csápjai vannak, és bikafeje. Üdvözöl, és közli, hogy egy egyszerû
próbát kell kiállnod. A galetki néhány kérdést tesz fel a galetki társadalommal
kapcsolatban, intelligenciádat téve próbára.
[IQ próba 5-ös küszöbre:
sikeres] Káprázatosan csillogtatod elmédet. A galetki meghajol tudásod
elõtt.
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához.
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához.
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához.
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához.
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához.
Sajnálom, de nincs elég TVP-d ennek a parancsnak a végrehajtásához. [49
TVP-t használtál fel, maradt még 0.]
m 1141 1412 1212 1414 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 0.]
ho 0 |
hõsiesség pont használata |
Szükség esetén egy próbánál max. 0 hõsiesség pontot költesz el. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 0.]
k 284 448 301 402 316 343 |
kaland elvállalása |
Elhagyod az Õsök Csarnokát.
(284. kaland:) Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod
ennek a parancsnak a végrehajtásához.
(448. kaland:) Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak
a végrehajtásához.
(301. kaland:) Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak
a végrehajtásához.
(402. kaland:) Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak
a végrehajtásához.
(316. kaland:) Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak
a végrehajtásához.
(343. kaland:) Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak
a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 0.]
(442. kaland:) Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak
a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 0.]
mak 2 |
2. makró definiálása/hívása |
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 0.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 0.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 0.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 0.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.]
Ebben a körben +4 galetki erõt és +7 hírnevet kaptál. A kör során összesen
229 sebzést okoztál, és 45 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
4 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 0 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
190 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Pálpusztai Sajtika, egy környezetére ártalmas, nyáladzó-gennyedzõ
csuszpájnz férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint (2. szint). Táplálkozásod:
tejivó. Ez a 32. fordulód.
|
[1] erõ: |
4 / 0.35 |
[2] IQ: |
5 / 0.25 |
[3] ügyesség: |
3 (5) / 0.75 |
[4] egészség: |
8 / 4.77 |
[5] mágia: |
2 (4) / 0.10 |
[6] gyorsaság: |
4 (6) / 2.55 |
[9] Méret/ép: |
52 / 43 |
Min. méret: |
52 |
Barlangméret: |
52 |
|
|
Varázspont: |
31 / 30 |
Képességpont: |
9 / 44% |
Hõsi pont: |
38 (0) |
Tám.bónusz: |
3% |
Véd.bónusz: |
8% |
Galetki erõ: |
180 / 113 |
Hírnév : |
277 |
Jóllakottság: |
114% |
Életkor: |
12
/ 12 |
|
|
Galetki csaták: |
4 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
1 (0) |
Torzsz. csaták: |
210 (6) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
180 (6) |
Leölt torzszülött: |
203 (7) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
2 (0) |
|
A Mutánsok Klánjának (#16) tagja vagy.
Rangod: kocsány (9)
Speciális
képességeid:
kapott lélekenergiára 19%-os szorzó.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Ölj három zombit, csak lehelettel! [számláló: 1] 2.) Hozz egy yeti
csontot! 3.) Sajátítsd el a pszi támadás szakértelmet! |
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[12] savlehelet: |
5 (7) / 1.04 |
[15] regeneráció: |
2 / 0 |
[17] vastag bõr: |
2 / 0 |
[20] savimmunitás: |
1 (2) / 0.20 |
[21] elkt.immunitás: |
1 (2) / 0.20 |
[22] imm.mérg.gázra: |
1 (2) / 0 |
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[46] csapdaészlelés: |
1 / 0.10 |
[47] zárnyitás: |
3 / 0.15 |
[48] mászás: |
6 / 3.22 |
[49] rugalmasság: |
5 / 0 |
[59] vezetõkészség: |
2 / 0.10 |
[64] átokszórás: |
4 (6) / 0 |
[65] álcázás: |
10 / 0 |
[66] lopakodás: |
3 / 0.25 |
[67] régészet: |
4 / 0.88 |
[68] zene: |
1 / 0.05 |
|
|
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb csáp |
[100] méret: |
10 / 0 |
[101] szakért.: |
8 / 0.96 |
[102] energiaszívás: |
10
/ 0 |
farok |
[103] méret: |
9 / 0 |
[104] szakért.: |
4 / 0.64 |
[105] energiaszívás: |
10
/ 0 |
|
SZOLGÁID |
|
|
név |
méret/ép |
morál |
jóllakottság |
szint |
állapot |
[1] tûzféreg |
10/10 |
85% |
100% |
1 / 0 |
nem harcol |
lélekenergia rész |
0% |
jóllakottság határ |
0% |
gyógyítás: |
0 |
|
MAKRÓID |
1. Makró |
p |
ism 2 |
vd |
p 7353 |
|
|
|
HARCI PROGRAMOD |
1: savlehelet használata ha ellenfeled #29. Prioritás: 100. |
FELTÉTELES PARANCSAID GY 50 5 25;
VI erõ:250% ép:25%;
PV 8 3 4 5;
PSZ 46 47 48 66;
HE 1;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (3. épület), #52 (20. épület), #284 (21. forduló),
#448 (21. forduló), #301 (22. forduló), #402 (22. forduló), #316 (27.
forduló), #343 (23. forduló), #442 (25. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
|
1 halotti maszk (#1091) |
|
1 díszes fejék (#135) |
* |
1 a bérmágus halotti
maszkja (#17291) |
|
1 szárnyas sisak (#1077) |
|
2 törpe pikkelyvért (#4) |
|
1 pajzs (#1060)
|
* |
1 fekete nadrág (#171) |
|
1 az ellenállás halotti maszkja (#28541) |
Ékszerek, kincsek |
|
645 arany (#1) |
* |
1 kristályamulett (#130) |
|
17 drágakõ (#2) |
|
1 márványgyûrû (#1226) |
* |
1 bronzmedál (#207) |
* |
1 szivárvány karkötõ
(#139) |
|
1 szimbólum (#1210) |
* |
1 az egyensúly gyûrûje (#213) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 varázskõ (#210) |
Fegyverek |
|
6 kés (#5) |
|
5 kerek kõ (#11) |
|
1 csonttõr (#1301) |
|
1 gyalogos lándzsa (#1332) |
|
2 fogazott tõr (#6) |
|
2 harci fejsze (#12)
|
|
1 sziklarepesz (#13) |
Varázsitalok és füvek |
|
7 csótányláb (#25) |
|
2 liánvirág (#24) |
|
1 tejfonál (#28) |
|
2 mátekel gomba (#21) |
|
1 winropu moha (#22) |
|
3 sötét mák (#23) |
|
2 ragálygomba (#26) |
|
1 gyilkos boróka (#27) |
|
1 savlehelet itala (#55)
|
Egyéb kacatok |
|
4 lemúr hártya (#161) |
|
1 sárga gömb (#136) |
|
6 nohnetár gumó (#212)
|
|
5 bolhedor szárny (#15) |
|
2 pirgamit (#152) |
|
4 mandibula (#157) |
|
2 elektronit (#141) |
|
3 õsi relikvia (#17) |
|
2 nordkristály (#146)
|
|
2 molad púp (#16) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
SZEREZTÉL EGY SZOLGÁT Nagy nap ez a mai: mostantól nem vagy egyedül a
sötét Hegy magányában, melletted van egy hûséges társ is! Aki azonban törõdést
és odafigyelést igényel, akárcsak egy valódi háziállat. Elõször is, nem
árt ha a szolgád is tud fejlõdni. Juttass neki egy keveset az általad szerzett
lélekenergiából! Ezenkívül az sem árt, ha eteted. Pl. az SZL 15 100 paranccsal
a szerzett energia 15%-kát kapja meg, és ehet, ha a te jóllakottságod 100%
fölött van. Persze, ha olyan ételt találtok, ami neked nem jó, és neki
igen, mindenképpen enni fog - ezért érdemes olyan szolgát tartani, amelynek
más az étrendje, mint neked. Milyen a szolga étrendje? Olvasd el az enciklopédiáját,
kik ehetik meg - ha pl. micinisták, õ is az. A szolgádnak van egy ún. morálja.
A morál minden körben csökken, ezenkívül akkor is, ha egy harcban elájul,
vagy saját fajtársa ellen kell harcolnia. Hogyan növelhetõ a morál? Ha
harcban együtt gyõzedelmeskedtek, vagy ha adsz neki ajándékot az SZA (tárgy)
(mennyiség) 1 paranccsal. Pl. az SZA 1 50 1 paranccsal adhatsz neki 50
aranyat. Vigyázz, egy körben csak egy SZA-nak van hatása. Ezenkívül a minél
magasabb meggyõzõkészség szakértelem sem árt a morál növeléséhez.
Ha
a szolgád elájul, a következõ kör elején automatikusan magához tér, de
gyógyíttathatod kör közben is a templomban a BE 9 3 1 paranccsal. Illetve,
ha beírsz pl. egy SZGY 3 parancsot, akkor körönként max. 3-szor automatikusan
meggyógyíttatod a templomban, ha elájul. A gyógyíttatás természetesen növeli
a morált.
Ha szolgádnak adtál lélekenergiát az SZL paranccsal, akkor
fejlõdni kezd. Minél magasabb a szolga szintje, annál több az ép-je, tulajdonságai,
képességei.
A szolga viselkedése a harcban. Szolgád viselkedését a harcban
nem tudod befolyásolni, de attól azért nem kell félned, hogy minden harcban
leverik. Ha ugyanis egy torzszülöttel kerülsz szembe, az mindig elõször
téged fog támadni, nem a szolgádat, õ majd csak oldalról harapdál. Persze,
ha egyszerre több ellenfeled lesz, vagy egy területre ható varázslattal
kezdenek, óhatatlan, hogy õ is megsérüljön.
Az, hogy hány szolgád lehet
egyszerre, attól függ, hogy hányadik szinten laksz. Kb. 2 szintenként kaphatsz
plusz 1 szolgát. A vezetõkészséged azt határozza meg, hogy max. milyen
erõs szolgád lehet, a meggyõzõkészség azt, hogy milyen mértékben csökken
a moráljuk kör végén és elájuláskor.
Figyelem! A szabálykönyv 55. oldalán
két adat tévesen szerepel: egyrészt, amikor a szolga eszik, a morálja nem
nõ, másrészt, ha ajándékot kap, nem az ajándék értékének felével, hanem
teljes értékével nõ a morálja. Harmadrészt, gyõzelemkor a kapott morál
nem attól függ, hogy a csatáért pontosan mennyi lélekenergiát kapott, hanem
az, hogy a kapott össz-energia hány százalékát kapja meg, ennek ötöde a
morálnövekedés. Pl. ha a szolga a lélekenergiának mindig az 50%-kat kapja
meg (SZL 50), akkor minden gyõzelem 10%-kal növeli a morálját.
ELNEVEZHETED A SZOLGÁDAT! A galetkik életének jelentõs részét teszi ki
a viaskodás a csúf torzszülöttek ellen, így szinte természetes, hogy a
Hegy legbefolyásosabbjai között is vannak olyanok, akik nem nézik jó szemmel,
ha egy galetki "túlzott" figyelmet szentel torzszülött szolgájának. Mindeddig,
ha egy galetki elnevezte a szolgáját, nem verte nagydobra, sõt, inkább
titokban tartotta (fõképpen a Hegy legalsó szintjein).
Akadt azonban
egy szövetség, a Békeidõk Hírmondói, kik nem kímélve idõt és fáradtságot,
nem törõdve a "fajvédõ" galetkik haragvó, lekicsinylõ megjegyzéseivel,
kijárták a helytartóságnál, hogy a szolgák elnevezése teljesen törvényes
legyen - mostantól tehát neked is jogod és lehetõséged van erre!
Ehhez
az SZN {szolga száma} {név sorszáma} parancsot kell kiadnod, 3 TVP árán,
ahol a második paraméterben a nevet egy bõséges (több mint 200 különbözõ
nevet tartalmazó) listáról választsz ki. Pl. az SZN 1 48 utasítás hatására
az elsõ szolgádat elnevezed Csatacsillagnak. A teljes listát az Alanori
Krónika 2001. februári számában, illetve a Beholder kft. honlapján (www.beholder.hu)
tekintheted meg. Ha nem adsz meg második paramétert, akkor a szolgád véletlenszerûen
választott nevet kap. Egy szolga nevét utólag nem lehet megváltoztatni,
és természetesen nem adhatod két szolgádnak ugyanazt a nevet.