Liu Takahono 78. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2004. dec. 7. 9h:22'
EZ A 236. JÁTÉKHETED, 78. FORDULÓD
237. játékheted kezdete: dec. 10.
A következõ fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
| KALANDOZÓ: #3186
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 1373
Extra forduló: 11 |
|
LIU TAKAHONO KALANDJAI
[Megjegyzés: Töröltünk több játékost az adatbázisból, a rá(juk) kiadott feltételes parancsaidat töröltük.] 649 nap telt el
azóta, hogy letáboroztál a [70,15] koordinátán. Ez az idõ nem múlt el esemény nélkül: A táborozás 1. napján összeakadsz
egy tüsi ezüsthajú, piros szemû ember férfival. Fekete a bõre. Tharr hûséges követõje. Egy ametiszt medált, egy bakkura
csizmát, egy bronzpáncélt, egy két kard szimbólumot, egy örökkéval. rubinját, egy regeneráló gyûrût, egy rézsisakot és egy
tankány karmot, egy umbatari karkötõt visel. Fegyverzetét egy ulkor jéglény trófea, egy ryuku légiós trófea és egy arató
csattanat trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: egy koronára fonódó kígyó. Jobb kezében egy bronzhegyû lándzsát, bal
kezében egy csontkést tart. Lõfegyvere egy fúvócsõ. Összeismerkedtek. Az õ neve Prudent Uniqum. Homlokérintéssel
biztosítjátok a késõbbi telepatikus összeköttetést. Tapasztalatot cseréltek, okítjátok egymást. Picit talán fejlõdött a
tanácsoknak köszönhetõen teológia szakértelmed. Eközben te rejtõzködés szakértelmeddel kapcsolatban adtál tippeket.
Meleg kézfogás után elbúcsúztok. A 29. napon találkozol egy tüsi aranyhajú, barna szemû troll férfival. Körszakálla és
rövid bajsza van. Bõre bronzként csillog. Sheran eljövendõ papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi
karkötõt, egy gromak páncélt, egy Khór maszkját, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyût, egy obszidián karkötõt, egy ryuku
köpenyt, egy smaragd védõgyûrût, egy varkaudar csizmát, egy virág szimbólumot és egy zafír erõövet visel. Ruházatát egy
áeratikus hasnyák trófea, egy varkaudar íjász trófea és egy élõholt quwarg trófea díszíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a
ruhájára festett jel: Lelkekben élõ Igaz Barátság. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy teknõcpajzsot tart.
Lõfegyvere egy hosszú íj. Holmiját egy ragyás burástya cipeli. Összeismerkedtek. Az õ neve Maszat el Moszad. Kölcsönösen
engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
A 32. napon újból összefutsz Maszat el Moszaddal. Auráját érzékelve máris tudod, az õ jelleme is semleges. Üdvözlitek
egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját. A 41. napon megintcsak találkozol Maszat el Moszaddal. Üdvözlitek egymást,
aztán ki-ki folytatja a maga útját. A 48. napon újból összeakadsz Maszat el Moszaddal. Üdvözlitek egymást, mint két régi
jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat. A 92. napon találkozol egy hosszú ezüsthajú, zöld szemû elf nõvel. Bõre
teljesen fehér! Elenios ministránsa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany masszariasztót, egy ezüst gyûrût, egy fekete
bõrcsizmát, egy gromak páncélt, egy igazgy. fülbevalót, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyût, egy obszidián karkötõt, egy
örökkéval.gyémántját és egy smaragd védõgyûrût, egy szem szimbólumot visel. Felszerelését egy bandita trófea, egy ragyás
burástya trófea és egy ryuku gárdista trófea színesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: Táguló téridõ
kontinuum. Jobb kezében egy vashegyû lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tõrt tart. Lõfegyvere egy fúvócsõ. Számodra jól
felismerhetõ a körülötte lebegõ láthatatlan aura: a jó ártatlan tisztaságával ragyog. Határozatlanul biccent feléd, de Te nem
viszonzod a köszönését. Odébbállsz. A 117. napon megintcsak összeakadsz egy hosszú ezüsthajú, zöld szemû elf nõvel. Bõre
teljesen fehér! Auráját érzékelve máris tudod, a jó ártatlan tisztaságával ragyog. Mosolyogni próbál, de Te csak komoran
végigméred. Továbbmész.
A 118. napon valaki a táborod közelébe keveredett: egy hollófekete, hosszú hajú, izzóan vörös szemû rettenetesen sovány
mutáns nõ. Bõre mélykék színû. Csontos keze szörnyen erõsnek látszik. Tharr kisebb papja. Egy arany papi karkötõt, egy
halálhozó talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy Khór maszkját, egy regeneráló gyûrût, egy
ryuku csizmát, egy ryuku karvédõt, egy ryuku kesztyût, egy ryuku köpenyt, egy ryuku mellvértet, egy ryuku nadrágot, egy
ryuku sisakot, egy smaragd védõgyûrût, egy vortex talizmánt és egy zafír erõövet visel. Felszerelését egy varkaudar íjász
trófea, egy részeg kalandozó trófea és egy fagyelementál trófea ékesíti. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében
egy rövid kardot tart. Lõfegyvere egy vas dobónyíl. Málhásállata egy ragyás burástya. Rögtön látod, hogy senki és semmi
vagy az õ hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Gyorsan elrejtõztél a kalandozó félelmetes léptei elõl. A
120. napon összeakadsz egy hosszú ezüsthajú, szürke szemû ember nõvel. Bõre teljesen fehér! Raia hittérítõje. Egy ezüst
gyûrût, egy fekete bõrcsizmát, egy gromak páncélt, egy nap szimbólumot, egy smaragd védõgyûrût, egy szürke bõrkesztyût és
egy vassisakot visel. Felszerelését egy quwarg harcos trófea, egy vérfürdetõ magszim trófea és egy erszényes elkarog trófea
ékesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy halványan vibráló nyunyónyûvõ vikócmajom. Jobb
kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy helytartói jogart tart. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd
trikornis. Mentális auráját felismered, a jó ártatlan tisztaságával ragyog. Barátságosnak néz ki, de Te nem vagy túl
barátkozós kedvedben. Továbbmész.
A 173. napon összefutsz egy fekete, copfos hajú, zöld szemû, kecskeszakállas kobudera férfival. A bõre kreolszínû.
Dornodon kisebb papja. Mellkasán a Jáde Sárkány tetoválását viseli. Egy denevér szimbólumot, egy fekete bõrcsizmát, egy
ryuku karvédõt, egy ryuku nadrágot, egy smaragd védõgyûrût, egy tankány karmot és egy zafír védõgyûrût visel. Ruházatát
egy jégtroll trófea, egy élõholt quwarg trófea és egy részeg kalandozó trófea ékesíti. A K.T.-tek tagja. Bal kezében egy rövid
kardot tart. Lõfegyvere egy fúvócsõ. Egy mutáns pók a hátasa. Tisztán érzed auráját: sötét, jelezve, hogy a másik gonosz.
Összebarátkoztok egymással. Az õ neve Shidehara. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális
kapcsolatot. Mélyen meghajolsz elõtte, hiszen már messzirõl lerí róla, hogy nagy harcmûvész. "Tiszteletem, Mester!" -
köszöntöd, majd nagy megtiszteltetés ér: Õ is meghajol elõtted. Ez volt aztán a nagy esemény! Ajjaj, van mit tanulnod e
nagy harcmûvésztõl! Érzed, ahogy testedben buzogni kezd a KÍ. Valószínûleg az együvé tartozás okozza ezt a furcsa érzést.
Szinte öntudatlanul veted le páncélzatodat, dobod el felszerelésedet, és feszülsz a másiknak. Többórányi küzdelem után
szokatlanul jól érzed magad. Aztán elköszöntök egymástól.
Táborozásod alatt felkeresett az Aukciós Ház egyik jólöltözött ügynöke, hogy elvigye a feleslegessé vált tárgyadat, amit az
aukcióra szeretnél felajánlani. Reménykedve, hogy az Aukciós Ház legalább 330 aranyért el tudja adni, átnyújtod a tárgyat
(1 féregbelet) az ügynöknek. Ezenkívül kifizeted a 15 arany felajánlási díjat is. Táborozásod alatt felkeresett az Aukciós Ház
egyik jólöltözött ügynöke, hogy elvigye a feleslegessé vált tárgyadat, amit az aukcióra szeretnél felajánlani. Reménykedve,
hogy az Aukciós Ház legalább 65 aranyért el tudja adni, átnyújtod a tárgyat (5 szárnyas hernyót) az ügynöknek. Ezenkívül
kifizeted a 15 arany felajánlási díjat is. Lilien-Dour szavait hallod a tudati teret fürkészve: Megjelent a KT újság 1. száma.
Küldjetek válaszborítékot 2628-nak, õ majd elküldi. Lilien-Dour mentális üzenete érinti elmédet: A legközelebbi KT
találkozó 3. hó 16-án lesz a megszokott helyen. Gyertek! Lilien-Dour tudattársadtól információ érkezik agyadba: 2529 kérte
a KT-ból való kilépését. Kiengedtem - eggyel kevesebben vagyunk. Lilien-Dour érdekes híreket mesél a kasztroplanáris
csatornákon: 5786 kérte a KT-ból való kilépését. Kiengedtem - eggyel kevesebben vagyunk.Táborozásod alatt találkozol az
Aukciós Ház ügynökével. Elmondja, hogy sikerült eladni az aukcióra felajánlott 5 szárnyas hernyót, méghozzá 100 aranyért.
Átadja az összeget, majd búcsút int neked. Táborozásod alatt találkozol az Aukciós Ház ügynökével. Elmondja, hogy
sikerült eladni az aukcióra felajánlott 1 féregbelet, méghozzá 330 aranyért. Átadja az összeget, majd búcsút int neked.
Táborozásod alatt találkozol az Aukciós Ház ügynökével.
- Jó hírem van, - közli veled. - a tételeink között szereplõ 1 tankány karmot te nyerted meg, mivel a legmagasabb összeget
(450 aranyat) te ajánlottad érte.
Átadod a pénzt, az ügynök átadja a tárgyat. Tökéletes minõség. Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház
ügynöke. Nem volt pénzed a megnyert 1 mászókampót (151 arany) kifizetni. Büntetésként tételenként 150 aranyat kell
fizetned. Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki, melynek neve kritikus ütés. (ld. enc.) Döbbenten nézel körül. A hó olvadozik,
a sötét felhõk szétoszlottak, és a nap ragyogó sugarai kandikálnak elõ. A szörnyek békésen legelésznek ill. falják egymást,
már nem vacognak. Igen, semmi kétség, tavaszodik végre! Véget ért volna a jégkorszak? Bezáródott a térkapu? Hihetetlen!
Egy pillanatig szomorkodsz rajta, hogy nem láthatod többé az egzotikus jéglényeket, de csak egy egészen rövidke pillanatig.
Azután táncra perdülsz, ünnepelve az egészen új és egészen különleges tavaszt. A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot
tanultál. Elmondták neked, milyen is a hamupók (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni)
árnyéksarat (ld. enc.).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Bár nagyon le vagy már gyengülve az éhezéstõl, azért visszanyerted erõd
egy részét. (+8 életerõ.) Varázserõd regenerálódik. (+5 varázspont.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott
Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
* 1. KP: | kutatsz 20 pontért
| Átkutatod a környéket. A munkád eredménytelen: nem találtál eldobott/rejtett tárgyakat. [20 pontot használtál fel, van még
208.]
tno 6 3 | növeled a 6. tulajdonságodat
| A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erõsödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád
tovább erõsödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erõsödik. [0 pontot használtál fel, van még
208.]
dd 123 64 57
Sajnálom, de nem ismersz ilyen utasítást. [0 pontot használtál fel, van még 208.]
m 8 8 8 | mozogsz északra, északra, északra
| [70,14] Hegyre fel, hegyrõl le. Mászol, mászol, de a hegység nem akar véget érni. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz
magad elõtt egy hóhérbimbót. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Chara-din hívõi építették. Észreveszel egy
vaskohót. Szemedet összehúzva elõrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Ahogy sétálsz, egyszercsak
megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Nyilván
valamilyen gonosz fickó mûve. (Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod elõtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földbõl. Izgatottan
indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielõtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe
lép eléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelõdtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol
próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú
anyagot rejt! Öreg nyomkövetõként körbeszaglászol. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek
északkeletre. Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-5 életerõ.)
(Továbbmész...) [70,13] Még mindig hegyvidéken vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet.
Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy oltárt. Elenios híveié. Felfedeztél egy vaskohót. Egyszercsak megtorpansz. Hohó,
nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt világítótornyot. Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt. Úgy érzed
mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy emberevõ.
Mivel minden egyéb kommunikációs lehetõséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.
Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. Félelmet nem
ismerve ellenfeledre támadsz. Brutális kegyetlenséggel kezded meg a Kos Csapása manõverét. Ököllel borzalmas ütéseket
mérve rá összetöröd az emberevõ testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Az emberevõ karmai majdnem eltalálnak!
Ököllel többször kegyetlenül megütöd az emberevõ bal karját. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Az emberevõ többször
végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A lény kiszakít belõled egy részt, és gyorsan behabzsolja.
Még 7 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldõl.
360 tapasztalati pontot kaptál. Öreg nyomkövetõként körbeszaglászol. Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek
északra. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. Az éhségtõl egyre gyengébb vagy. (-6
életerõ.)
(Feltételes gyógyítás:) Eszedbe jut, hogy láttál egyszer egy ork sámánt munka közben. Terpeszbe állsz, két karod a magasba
emeled, és megpróbálod utánozni a sámán szavait: "I szkúsná, i grúsztna, i nyékámu vrúku pádágy vminútu dusévnuj
nyezgódu...". Kicsit nehezen mondod ki a nyelvtörõ szavakat, de mire a végére érsz, érzed jótékony hatását. (+73 életerõ.)
(Továbbmész...) [70,12] Hegyre fel, hegyrõl le. Mászol, mászol, de a hegység nem akar véget érni. Felfedeztél egy oltárt.
Sheran hívõi építették. Szemedet összehúzva elõrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy világítótornyot. Körbevizsgálódsz.
Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek északra. Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén
leszel. (-5 életerõ.) [76 pontot használtál fel, van még 132.]
m 8 8 8 | mozogsz északra, északra, északra
| [70,11] Az igazi hegyek végképp eltûnnek, dombvidéken vagy. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek elsõ lankáit. Ki
nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Sheran híveié. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha!
Találtál egy olvasztókemencét. Látsz egy vaskohót. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Ráismersz a lényre. Egy
mélységi grittang. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Itt csata lesz.
Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Az ellenfél pillanatnyi tétovázását egy Kobraharapással használod ki. Ököllel
halálos csapásokat osztva péppé vered a mélységi grittang testét. (3 támadással 57 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást
kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 174 tapasztalati pontot kaptál. Észreveszel valamit a földön.
Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3
hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes alakváltó
nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-6 életerõ.)
(Továbbmész...) [70,10] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Valamiért úgy érzed, mint ha
valami lesne rád. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Kikukucskálsz rejtekedbõl, és
felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Ez nem lehet más, mint egy tetemember. Most már nincs semmi gáz. Elõbújsz.
Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy ovimon-bokrot. (ld. enc.) Oopsz, e mellett nehogy elmenj!
Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Elenios hívei emelték. Utad során felfedezel egy álomvirágot. Borzalmasan éhes vagy.
(-5 életerõ.) Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek északkeletre.
(Továbbmész...) [70,9] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. A
szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elõvigyázatosan
kinézel rejtekedbõl. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy manifesztátor. Amikor már eltûnt szem elõl, elõbújsz.
Utad során felfedezel egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Észreveszel egy
oltárt. Raia hívõi építették. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Ha így folytatod a
kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-4 életerõ.)
Összefutsz egy tüsi ezüsthajú, szürke szemû árnymanó férfival. Fekete a bõre. Dornodon inkvizítora. Egy bakkura csizmát,
egy denevér szimbólumot, egy kígyóbõr kesztyût, egy rézsisakot és egy rõtmanó kacagányt visel. Ruházatát egy
törpemammut trófea, egy szeppent rákfatty trófea és egy lajhárlord trófea ékesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy koponya,
mely szemüregében haláltusádat látod. Jobb kezében egy inkvizítori korbácsot, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart.
Lõfegyvere egy fúvócsõ. Elég egy mentális pillantás aurájára: feketén vibrál. Egy alattomos gonosz! Bizalmatlanul
végigméred, de nem tetszik igazán a képe. Továbbmész. [36 pontot használtál fel, van még 96.]
m 1 1 | mozogsz északkeletre, északkeletre
| [71,8] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Egy sóhajtó
dorony nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!
Elszántan a másikra rohansz. Mindent elsöprõ lendülettel indítod meg a Kos csapását. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá
összetöröd a sóhajtó dorony testét. (3 támadással 45 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1
támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sóhajtó dorony taraját. (2 támadással
36 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.)
Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 dorony tüdõt. 380 tapasztalati pontot kaptál. Észreveszel egy oltárt. Elenios
hívei emelték. Szörnyen éhezel. (-5 életerõ.) Észreveszel valamit a földön. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek
északra. Találsz még kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északra
vezetnek.
(Továbbmész...) [72,7] Egy kisebb településhez érkeztél. Találsz egy fõutcát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem:
kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Hamar rájössz, hogy a feléd
közeledõ szörny egy útonálló. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!
Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Ellenfeled lelassítása érdekében felkészülsz egy Kabal-Sújtásra. Ököllel halálos
csapásokat osztva péppé vered az útonálló testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Az útonálló lendületes ütése célt
téveszt. Az útonálló még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
85 tapasztalati pontot kaptál. Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-3 életerõ.) [24 pontot
használtál fel, van még 72.]
ve 2 20 | megveszed a 2. tárgyat 20
| Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 72.]
* 1. BP: | használod a 242. tárgyat
| Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késõ. [1 pontot használtál fel,
van még 71.]
* 2. BP: | használod a 163. tárgyat
| Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késõ. [5 pontot használtál fel,
van még 66.]
Több pontod maradt, mint amennyit a következõ körre át tudsz vinni. Ebbõl automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz /
élelmet szerzel.
tf 2 36 | fejleszted a 2. tulajdonságodat 36 pontért
| Felidézel magadban néhány matekfeladatot, amit annak idején az iskolában adtak fel a bölcsek, házi feladatként, és sosem
tudtad õket megoldani. Most hosszasan töprengesz rajtuk... Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az IQ-d
észrevehetõen fejlõdjön. [Még 28 TVP-t kell elköltened.] Gyomrod már összeszûkült a sok éhezéstõl. (-5 életerõ.) [36
pontot használtál fel, van még 30.]
Csobogó, hideg víz képe kísért, mikor már annyira ki van száradva a szád, hogy nyelni sem tudsz. (-1 életerõ.) Rövid
meditációs formula segítségével elmélyedsz tudatod legmélyén, és merítesz az örök, kiapadhatatlan kupából: az Élet
Forrásából. (+1 max. ép.)
Csak most tûnik fel, hogy a városban mindenütt látható az eltaposott quwarg jól ismert jelképe. Tényleg, a Vasalt Bunkók!
Hát persze, már emlékszel! Hisz az Olimpián még az uralkodó is engedélyezte a megemlékezést a nagyhírû KT
évfordulójáról! A fõtéren, a parázs fölött, hatalmas nyárson valami egzotikus jószág serceg saját zsírjában. Összefut a
szádban a nyál... - te is közelebb mész, hátha jut egy-két falat. Végül egy borvirágos orrú, enyhén dülöngélõ törp mászik fel
egy boroshordóra: "Legyetek üdvözölve, barátaim! A Vasalt Bunkók mindenkit szeretettel várnak az ünnep alkalmából,
tartsatok velünk!" Nagy éljenzés következik, majd, mikor egy ügyes kezû alakváltó szeletelni kezdi a sültet, nagy
zsibongásba csap át az egész. Egyszer csak sorra kerülsz te is. (+1 kaja). Aztán máris tovább tol a mögötted lökdösõdõ, éhes
csõcselék. Odébb a pityókás kedvû, piros köpenyes, fehér szakállú törp egy társzekérrõl csillogó papirosba csavart
csomagokat osztogat. Amit kaptál, az 1 vasalt bunkó! "Boldog karácsonyt! Hukk..." - mondja a törp, és máris nyújt egy új
csomagot a mögötted állónak. Valaki örömében dalra fakad, és táncra perdül. Nem sokára, mint egy õrült, te is járod a
quwarg-taposóst. Késõ éjszakába nyúlik az ünneplés, s végül fáradtan, de nagyon boldogan térsz nyugovóra. (ld. enc.) Mára
elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy
mély álomba merülj. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerõ.) Tájékoztatást kapsz a
banktól. (ld. enc.) Közös Tudatotok ismét fejleszthet új képességet! (ld. enc.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 219 pontot. A következõ körben
tehát 249 pontot költhetsz el.
KRITIKUS ÜTÉS (240. TUDATI KÉPESSÉG)
Szokásodhoz híven sokat gondolkoztál tábortüzed magányánál mostanában - ezúttal azon, hogyan tudnál komolyabb kárt
okozni gonosz módon rád támadó ellenfeleidben... Hohohó, csapsz a fejedre: a megoldás egyszerû, mint a pofon. Annyit
foglalkoztál már a körülötted élõ förtelmes lények testi és lelki felépítésével - ideje már, hogy valami igazán hasznosra is
felhasználd az eleddig szinte parlagon heverõ tudást! Nagyjából most már van némi fogalmad arról, hogy melyik
ellenfelednek mi a leggyengébb pontja, ezt kellene most valahogy a gyakorlatban is kamatoztatnod... Már ki is találtad,
hogyan. Ezután minden csatában igyekszel majd ezeket a gyenge pontokat célba venni, és így elérni, hogy fegyvereid végre
teljes hatásfokukat kifejtsék a veled oly oktalanul kötekedõkön... Mit is mondhatnék még? Jó kísérletezést!
[Megjegyzés: a kritikus esély sikere a szörnyismeret szakértelmedtõl függ, minden 3 szint után kapsz 1% esélyt. Ekkor az
adott körben az összes ütéseddel a fegyver maximumot sebez.]
|
HAMUPÓK (40. SZÖRNY)
A kiégett földeken, a porban kutat élelem után ez az aránylag "apró" pók. Nem szereti, ha megzavarják, ezért könnyen
megtámadja a még nála jóval nagyobb ellenfeleket is. Csípése szerencsére nem mérgezõ.
|
ÁRNYÉKSÁR (61. TÁRGY)
A sötét motyogó elpusztításakor valójának egy ektoplazmikus pszeudo-realizációja, más néven árnyéksár csapódik le.
Ennek felfogására bármely holt lélek képes némi miszto-energia koncentrálás segítségével. Hogy mire jó ez a súlytalan,
fekete anyag? Lehet, hogy semmire.
|
TANKÁNY KAROM (237. TÁRGY)
Amikor kimetszed a karmos tankány karmait, érdekes ötleted támad. Kivájod a húst a karmos kezek belsejébõl, kiszárítod,
és látod, hogy pont belefér a kezed. Néhány próbát teszel - igen, egész jól tudsz vele fogni! Bár mászni nem bírnál benne,
harcolni, fegyvert fogni azonban igen. A KF 237 paranccsal veheted fel, és amíg rajtad van, eggyel jobb a védettséged.
Ezenkívül ökölharcban lesz +5 sebzésed minden egyes támadásra.
|
OVIMON-BOKOR (206. NÖVÉNY)
Az ovimon-bokron kesernyés szagú, apró, fehér bogyók teremnek. A KT 207 paranccsal gyûjthetsz belõlük, 1 pontért.
Kevesen tudják, hogy mire is jó, de bizonyos bölcsek megfigyelése szerint a szörnyek akkor rágcsálják, amikor a hímek
állandó inzultusa ellenére épp nincs kedvük újabb porontyokat szülni. Ha van a birtokodban, és nõ vagy, sikeres feltételes
udvarlás elõtt automatikusan megeszel egyet. Férfiaknál semmilyen hatása sincs.
|
VASALT BUNKÓ (181. TÁRGY)
A vasalt bunkó az egyik legiszonyatosabb ütõfegyver, amelyet a Túlélõk Földjének nyugati részén elkészíthetsz. Szükséges
hozzá elõször is egy göcsörtös bunkó, amelyre 10 szögelt vaslemezt erõsítesz. A vaslemezeket egy vaskohónál kovácsolod ki,
kõkalapáccsal, 10 vasércbõl, miután a kohót felfûtötted 20 pirkittel. Az egész tevékenység 50 TVP-be kerül, és 4-es
bányászat szakértelem szükséges hozzá. Sebzése 4d6+4, és ahhoz, hogy forgatni tudd, legalább 10-es ütõfegyver szakértelem
szükséges.
|
BANKREFORM
A sorozatos banki visszaélésekkel kapcsolatban nemrégiben vizsgálatot indítottak a Fairlight bankház vezetõsége ellen.
Fedezet nélküli hitelek, irreálisan magas kamatokkal elfogadott betétek és kockázatos befektetések a csõd szélére vitték
Ghalla legnagyobb pénzintézetét. A kivizsgálás gyors volt és célratörõ, a bankház öt vezetõjét az asztrális térbe, egy
antimágikus béklyóba kötözve számûzték, hogy ott lebegjenek az idõk végezetéig. Az új vezetõ egy, a mágiában kevésbé, de
a pénzügyekben annál játatosabb személy, Ehmit Zaks lett. Az új bankvezér nem habozott egy sor bankreformot bevezetni.
Eltörölték a kalandozóknak adható hitelt. Zaks állítása szerint míg a yaurri polgároknak adott hitelek fedezettel
rendelkeztek, és könnyen behajthatóak voltak, addig a kalandozók esetén az egyetlen megoldás egy acélkolosszus kiküldése
volt, amely vagy megtalálta az adóst, vagy nem. Sokszor gazdagnak álcázott rabszolgák vették fel a hitelt, amelyeknek
gazdájuk már a bank mögötti sikátorban elvágta a torkát.
A második problémát Zaks szerint az irreálisan magas betéti kamatok jelentik. A háromhetente 5%-os kamatok vitték csõd
szélére a bankot. A kisbetétesek támogatása egy dolog, de a dúsgazdag kalandozók ahelyett, hogy pénzüket befektették
volna varázstárgyakba és a gazdaság felvirágoztatására költötték volna, a bankban tartották. A kamatreform
eredményeképp az 1000 arany vagy kisebb betétekre heti 1.5% lesz a kamat - így a yaurri kisbefektetõk továbbra is
megkapják a királyság támogatását -, az 1001 és 5000 arany közötti betétekre 1%, az 5000 arany feletti betétekre 0.5% lesz a
kamat fordulónként. A kamatváltozás napján mindenkinek a számláján jóváírtuk a kamatokat az elõzõ kamatozási rendszer
szerint. Továbbra is igaz, hogy legalább Nx5 napnak kell eltelnie ahhoz, hogy N fordulóra megkapd a kamatot amikor a
pénzedhez nyúlsz, ill. internetes aukción fizetsz vagy pénzt kapsz. Ha kevesebb nap telt el, akkor a kamatot csak az Eltelt
napok száma / 5 arányban kapod meg.
Hogy a bank iránti bizalom ne rendüljön meg az eddigi hûséges ügyfelekben, a továbbiakban széfet fognak biztosítani a
komoly ügyfelek számára. Ez azt jelenti, hogy akinek 1000-nél több arany van a számláján, az igénybe veheti ezt az ingyenes
szolgáltatást. Maximum 12 különféle tárgyat (de egyféle tárgyból szinte bármennyit) tarthat a kalandozó a széfben. Az
5000-nél nagyobb betéttel rendelkezõk számára pedig biztosítják, hogy egy extradimenzionális kapun keresztül Ghalla
bármely pontjáról el tudják érni a széfet, ne is kelljen a bankba elfáradniuk.
Végezetül, Ehmit Zaks kíméletlenül felelõsségre vonja a lottóbotránnyal kapcsolatos döntéseket hozó vezetõket. A
nyilvánvalóan korrupciónak köszönhetõen létrejött szerzõdés a Fairlight bank és az Arany Magisztrátus között nem tehetõ
semmissé, mert hatalmas kártérítési összeget kellene fizetniük, de a Fairlight bankház átvállalja a lottók költségét, azokat
nem a kalandozóknak kell fizetniük bankszámlájukról, hanem a Fairlight bankház teszi meg helyettük. Ezzel az Arany
Magisztrátust nem éri kár, és a kalandozók sem fogják úgy érezni, hogy pénzt vettek ki a zsebükbõl - sõt, még nyerhetnek is
az ügyön.
A széf használatához a Berakás Bankba: BB <tárgy> <mennyiség> vagy a BB <tárgy> <tárgy> <tárgy> parancsot kell
használnod. Ha 3 tárgyat sorolsz fel, akkor mindhárom tárgyból az összeset berakod. A kivételhez a Kivétel Bankból: KB
<tárgy> <mennyiség> ill. a KB <tárgy> <tárgy> <tárgy> parancsot kell megadnod. Egyik parancs sem kerül TVP-be.
Fontos: nem javasoljuk, hogy tartókat helyezz el a bankban, mert a bennük levõ anyagok el fognak veszni. Talán mondani
sem kell, hogy szopókövet és hasonló átkozott tárgyakat nem tudsz a széfben elhelyezni.
|
KT KÉPESSÉGEK A 13. UTÁN
A játékosok kérésének eleget téve, engedélyezzük, hogy a 13. képesség kifejlesztése után, tovább lehessen a KT
képességeket fejleszteni. Ez a következõképpen fog történni:
- A új képességeket pontosan ugyanúgy kell fejleszteni, mint az elõzõ 13-at, az EF paranccsal. Ha a szükséges TU
befejlesztésre kerül, a KT kap egy új képességet. Saját, egyedi képességeket sajnos így már nem lehet fejleszteni, az
enciklopédiát sem változtathatjátok meg, csakis meglévõ képességet lehet kérni, azzal az enciklopédiával. Illetve,
reményeink szerint lesznek általunk készített képességek is, ezekbõl is lehet választani.
- Az új képességek kiválasztásakor is érvényesek a korábbi pontozási szabályok, bár maga a pontrendszer már nem
folytatódik, újabb pontokat nem kaptok. Csak olyan képességet lehet választani, amire a KT-nak elég pontja van. Azonban,
akárcsak a CSERÉnél, lehetõség van "beadni" egy KT képességet, és annak a pontértékét is felhasználhatjátok. Példa: Egy
KT-nak 43 pontnyi képessége van. Kitörölnek egy 4 pontos képességet. Mivel egy KT-nak legfeljebb 44 pontnyi képessége
lehet összesen, így maximum 5 pontos képességet választhatnak. Egy új képesség választásánál legfeljebb 1 régi képességet
lehet leadni, és a 13. kifejlesztésekor, automatikusan megkapott 3 képességet nem lehet leadni. Olyan képességet nem
adhattok le, amibõl a KT már permanensen profitált (pl. MXTU TF-elés).
- Továbbra is, 20 fordulónként a karakter EF számlálója nullázódik, és ha legalább 30 TU-nyit fejlesztett, kap 1 TNO-t és 1
KNO-t. Ezenkívül, természetesen a KT képesség kifejlesztésekor is nullázódik az EF számláló, és a 20 fordulós számláló
újraindul.
|
KARAKTERLAP |
Liu Takahono, egy hosszú ezüsthajú, szürke szemû kobudera férfi vagy. Fekete a bõröd. Fairlight követõje vagy. A Sziklaöklök (#9144) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 78. fordulód.
Erõ: | 17 | | Szint: | 12 | | Merészség: | 8/6 | | Magasság: | 152 cm |
IQ: | 15 | | Támadás: | 11 | | Agresszió: | 5 | | Testsúly: | 55 kg |
Ügyesség: | 17 (19) | | Védekezés: | 25 | | Menekülés: | 30 % | | Életkor: | 29/29 év |
Egészség: | 16 | | Életpont: | 172/66 | | Jellem: | semleges (+6) | | Tul. pont: | 6 |
Szerencse: | 17 | | Varázspont: | 22/3 | | Pénz: | 0 arany | | Kép. pont: | 2 |
Tudatpont: | 7/0 | | | | | | | | | |
|
Eddig összesen 248 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 999 TP-t kaptál. Jelenleg 30299 TP-d van. A következõ szinthez még 2701 TP szükséges. Trófeáid: fagyféreg, bíbor szulfagor, bibircsók-óriás. A 78. fordulódban 106 arany adósságod lett a Fairlight banknál. 106 arany adósságod van jelen pillanatban a kamatokkal együtt.
HARCI ISMERETEK |
| ökölvívás: | 15/37 (+13%) | | szúrófegyverek: | 3/19 | | vágófegyverek: | 1/87 |
lõfegyverek: | 6/44 | | dobófegyverek: | 3/84 | | | |
|
Feltételes fegyverváltás: csontszablya (#64) << csontszurony (#12) << ököl (#28) |
Óvatosság (labirintusokban): 0 |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 7/85 (+28%) | | 2. nyomkövetés: | 16/45 (+24%) | | 3. lopás: | 2/27 |
4. mászás: | 5/17 | | 5. csapdakészítés: | 4/98 (+9%) | | 6. csapdaészlelés: | 1/84 |
7. gyógyítás: | 35/34 (+30%) | | 8. titkosírás: | 2/30 | | 9. felderítés: | 4/85 (+26%) |
10. teológia: | 1/12 (+1%) | | 11. taumaturgia: | 1/16 (+3%) | | 12. harcmûvészetek: | 14/35 |
13. zene: | 5/39 | | 14. szörnyismeret: | 2/42 | | 15. zárnyitás: | 1/30 |
16. vadászat: | 9/37 | | 17. bányászat: | 6/49 (+32%) | | | |
|
FELTÉTELES PARANCSOK |
deus ex machinád 8 mezõre repítsen |
gyógyítasz 25% életerõ alatt 40 TVP-ért |
kutatsz max. 90 TVP-ért |
készítesz szárnyas hernyót (#69) (max. 5 darabot ), lapkorongot (#80) (max. 2 darabot ) |
mászol max. 100 TVP-ért |
maradék TVP-dbõl az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled |
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12) |
surranó kígyó (#30) (csak egyszer) |
Barátságosság (aktív: 2, max: 12) |
manifesztátor (#124), süvítõ rája (#113) |
|
VARÁZSLATAID |
Varázslói varázslataid | energiatüskék (#29, 5 VP) | tüskepajzs (#30, 4 VP) | |
Papi varázslataid | alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) | erõpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) | |
|
TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZÕ VARÁZSLATOK LISTÁJA |
Feltételes varázslat-használat |
0. és magasabb szintûek ellen |
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10) |
energiatüskék (#29) |
Védekezõ varázslatok (aktív: 1, max: 10) |
tüskepajzs (#30) |
|
ISTENI KÜLDETÉSEID |
1.) Fairlight követõjének mindenhez kell értenie: imádkozz úgy, hogy felderítésed 5. szintû! |
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat. |
3.) Mutass be nekem (nem kell feláldoznod) egy szeksztánst, bizonyítva, hogy elég intelligens vagy a komolyabb varázslatok elsajátítására. |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
Páncélok és pajzsok |
1 | | bõrsisak (#57) | 1 | * | fekete bõrcsizma (#247) | 1 | * | láncing (#222) |
1 | * | mászókarom (#78) | 1 | * | nagy vaspajzs (#161) | 1 | | tankány karom (#237) |
1 | * | vassisak (#160) | | | | | | |
Fegyverek és lövedékek |
1 | | bunkó (#5) | 2 | | csontszablya (#64) | 1 | | csontszurony (#12) |
1 | | fúvócsõ (#20) | 1 | | göcsörtös bunkó (#123) | 1 | | kõkalapács (#13) |
1 | | kõkés (#6) | 2 | | orgyilkos tõr (#225) | 1 | * | parittya (#18) |
1 | | szögletes kõ (#17) | 1 | | vasalt bunkó (#181) | | | |
Ékszerek és egyéb csecsebecsék |
1 | | ezüst karkötõ (#158) | 1 | * | villám szimbólum (#145) | | | |
Eszközök, használati tárgyak, készletek |
3 | | aranypikkely (#415) | 1 | | ásó (#34) | 1 | | bronzkulcs (#76) |
1 | | csontkulcs (#74) | 1 | + | deus ex machina (#1) | 4 | | fáklya (#36) |
1 | | furulya (#233) | 1 | | kaja (#2) | 1 | + | karócsapda (#163) |
2 | | kis vaskulcs (#40) | 2 | | kötél (#92) | 1 | | nagy bronzkulcs (#185) |
1 | | rézkulcs (#75) | 1 | | tüskecsapda (#242) | 2 | | vaskulcs (#183) |
1 | | zárnyitó készlet (#39) | | | | | | |
Löttyök és porok, tartóstul |
2 | | huhogó bibe (#332) | [üres, kapacitás: 24] |
2 | | sullár hólyag (#168) | [bennük 3 csepp spiritusz (#170), fér még: 37] |
1 | | uzbány csõr (#169) | [üres, kapacitás: 12] |
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok |
1 | | acélpengõke (#231) | 1 | | amniosz (#203) | 9 | | aurach fog (#657) |
1 | | bordacsont (#16) | 1 | | dorony tüdõ (#212) | 11 | | drótszõr (#37) |
4 | | fabontó (#106) | 1 | | gyöngymangó (#135) | 2 | | hebrencs állkapocs (#130) |
1 | | kavadu lebeny (#24) | 1 | | magszim bél (#103) | 1 | | móri gyümölcs (#116) |
9 | | óndarab (#85) | 1 | | ormánygõte csont (#21) | 9 | | rézdarab (#70) |
6 | | sallank karom (#128) | 4 | | smirglilevél (#29) | 1 | | surranó kígyó bõr (#47) |
2 | | szulfagor agyar (#677) | 2 | | varányszem (#30) | | | |
|
Összsúly: 52.34 kg | Megterheltség: 118% |
GYJ: Tetszõleges értékû tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. |
|
Figyelmeztetés: Nagyon éhes vagy! A következõ körben adj ki legalább két É 40 parancsot!
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
1 | | dorony tüdõ (#212) | 1 | | kaja (#2) | 1 | | vasalt bunkó (#181) |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(70,9) manifesztátor (#124), egy ismeretlen isten rúnaköve, Raia oltár, álomvirág (#395, belõle készíthetõ: #396), egy
árnymanó férfi
(70,10) tetemember (#123), ovimon-bokor (#206, belõle készíthetõ: #207), Elenios oltár, álomvirág (#395, belõle
készíthetõ: #396)
(70,11) Sheran oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), mélységi grittangok (#103)
(70,12) Sheran oltár, világítótorony (#156)
(70,13) Elenios oltár, vaskohó (#155), világítótorony (#156), érclelõhely, emberevõ (#119)
(70,14) hóhérbimbó (#132, belõle készíthetõ: #133), oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), világítótorony
(#156), érclelõhely
(71,8) sóhajtó dorony (#112), Elenios oltár
(72,7) fõutca (#399), oltár, útonálló (#130)
VÁLTOZÁSOK A TÚLÉLÕK FÖLDJÉN A LEGUTÓBBI FORDULÓD ÓTA... |
|
* Mostantól az öregedést okozó lényekre is lehet feltételes támadás parancsot kiadni, mégpedig az FT 9095 paranccsal.
* A cirkusz szellemkastélyában élõ és mindennapjait a kalandozók ijesztgetésével töltõ ryukuevõ szörnyeteg étrendjét
kibõvítettük pár tárggyal. Például most már nem finnyáskodik a ryuku kalapács láttán sem.
* Az internetes fordulókban ezentúl, ha olyan tárgyra való hivatkozás szerepel a karakterlapodon, amit eddig még nem
ismertél, a tárgy neve helyett a "valami" szóval találkozhatsz [pl. lopsz elfektõl (2) valamit (#1159)].
* A Pöröly Rend olimpiáján elért dobogós eredmények bekerültek a Karakterlap Hõstettek rovatába. Sajnos az érmek
kiosztására még várni kell picit, de hamarosan arra is sor fog kerülni.
* Sokan sérelmezték, hogy a cirkusz szellemkastélyának meghódításakor nyert tárgyat csak a következõ kör elején
cserélhetik jobbra. Panaszuk meghallgatásra talált, a karakterek mostantól a cirkuszba való érkezéskor, illetve az onnan
való távozáskor is leadhatják összegyûjtött tárgyaikat (a három fõdíj fõ-fõdíjra cserélésérõl van szó).
* Rodgert, a király volt szakácsát kirúgták állásából! Most szakadár munkásemberként a legelhivatottabb célja az, hogy a
konyhamûvészet rejtelmeit sikeresen népszerûsítse Ghallán. Épp ezért könnyen elõfordulhat, hogy a jövõben olyan tûzrakó
helyekbe botlasz, melynek tulajdonosa már beavatott a témában - üstje és legalább alapszintû fõzéstudása van. Talán
érdemes hozzá fordulni tanácsért, ha úgy döntesz, szeretnél elkezdeni te is finomakat fõzõcskézni.
* Az álompor és a fény szentélye mostantól nem törli a ligás Feltételes Támadás parancsot (9900 feletti számok).
* Finomítottunk kicsit a Sashorog használatának képletén.
* Korábban írtunk arról, hogy az álompor és a fény szentélye hatása a Ligás Feltételes Támadás parancsokra megváltozott.
Az Álomõrzõk KT tiltakozásának hatására ezt a változtatást visszavonjuk. Ezek után, aki álomport használ vagy fény
szentélyében táborozik, számíthat arra, hogy a Ligás Feltételes Támadás parancsai törlõdnek.
* Mostantól, amennyiben D.E.M.-eztettek a táborozás alatt, de ténylegesen nem haltál meg, tudsz tárgyat fogadni az
aukcióról, új tárgyakat felajánlani rá. Az egyetlen tárgy, mellyel ilyen állapotban nem lehet kereskedni, maga a Deus Ex
Machina.
* Kibõvült az FTV lista. Az eddigi 39 helyett 59 szörnyre és kalandozóra kiadott feltételes varázslat beállítást használhattok.
* A mérleg rosszul mért a 10 dkg-nál könnyebb tárgyaknál. Kijavítottuk.
* A szent szimbólumok mostantól nem foglalnak helyet a nyakláncok között.
* Ha valaki kilép egy Közös Tudatból, vagy bármi egyéb módon olyan KT állatra tesz szert, amely csak az adott KT
tagjainak engedelmeskedik, nem sokáig tudja kordában tartani azt. A következõ fordulója elején az állat szélnek fog eredni.
* Akik lelépték már a 25. fordulójukat és nincs lemaradásuk, enciklopédiát kapnak arról, hogy mostantól lehetõség van
extra fordulók lépésére.
* Az FTV parancsban lény helyett most már szintet is lehet megadni. Ekkor a legalább ilyen szintû lényekre fogod ezt a
varázslatot használni. A konkrét lényre kiadott FTV-nek mindig nagyobb prioritása van, mint a szintre kiadottnak. A szint
10 és 89 között lehet (és ebbõl következik, hogy 10 és 89 közötti sorszámú szörnyekre nem tudsz direkt FTV-t kiadni).
* A kalandozó-kalandozó harcban megváltozott - remélhetõleg elõnyére - A Kos csapása és a Sashorog használatának
képlete. Ezentúl csak olyankor használják majd ezeket a technikákat a harcmûvészek, ha tényleg szükség van rá.
* Az olimpiai jelentkezés után a visszaélések elkerülése végett semmilyen tárgyat nem lehet a boltban eladni. Ez valamiért
eddig csak a fegyverekre mûködött, mostantól a többi tárgyra is. Ez azért van így, hogy mások ne jelentkezhessenek
ugyanabban a nadrágban, karkötõben, stb.-ben az olimpiára, mint amiben te tetted.
* Bekerült a játékba 3 új KT épület, a júniusi TF találkozó KT épület tervezõ pályázatának nyertesei. Bunkó Akadémia
(134,46) és (183,55), Ördögi Kör (74,58) és (144,61), Trikornis Futárszolgálat (73,60) és (144,61).
* Az internetes szavazás eredményeképp módosítottunk az FTV parancs prioritássorrendjén. Mostantól, ha férfiakra,
nõkre, vagy jellemre kiadott FTV parancsaid vannak, ezek magasabb prioritásúak, azaz felülbírálják a szintre kiadott FTV
parancsaidat.
* Mostantól mûködik a labirintusokban is a Feltételes KészíTés (ez mozgásonként történik meg, ha van tárgy, amit el akar
készíteni a karakter). Természetesen olyan tárgyakat, amelyek elkészítése tereptípusfüggõ, vagy felszíni tereptárgyat
igényel, nem lehet labirintusban elkészíteni.
* Az FTV listába mostantól bepakolhatók azokra a szörnycsoportokra is feltételes varázslatok, amik eddig csak FT
parancsban voltak használhatóak. Ezek a szörnycsoportok a következõk: 9095 öregedést okozó lények, 9096 éjfattyak, 9097
szintszivó lények, 9098 halált okozó képességgel megáldott lények, 9099 armageddon varázslatot lövõ lények. Egy példa: ha
kiadod az FTV 260 9096 parancsot, minden éjfatty ellen éjfattyak végzete támadó varázslattal fogsz kezdeni (ha
komponensed is van, és nincs az adott éjfattyra konkrétabb beállításod).
* Eddig a Közös Tudatokra és egy konkrét vallásra kiadott FT, ill. BA parancsok egyenlõ prioritásúak voltak, mostantól
azonban a KT-ra kiadott parancsokat elõbb értékeli ki a program. Ezenkívül szövetségre kiadott BA parancs esetén a
szövetség tagjaival nem csak harcolni, de tõlük lopni sem fog karaktered.
* A mocsári penkét most már nem használod el a 37-es jellempróbában, ha nagyon õrzöd.
|