Idővihar lapelemzés
Különleges kiegészítő az Idővihar, ami szokásos nyári nagy kiegészítő helyett jelent meg. Amolyan zénjellegű csomag, de ebben 20 különféle lap található és még ritkasága is van a lapoknak.
A túlvilág hívása (8): Gyanúsan olcsó leszedés, sajnos a játék elején - amikor igazán fontosak az olcsó lapok - nem sokat ér, hiszen lehet, hogy egy fia lap sem lesz a játékosok gyűjtőjében. Bár általában össze szokott jönni az a néhány lap, ami ahhoz kell, hogy működhessen, de mégis igen kellemetlen, amikor nem tudunk vele semmit se csinálni. Szépséghibája miatti kárpótlásul van egy alternatív képessége, ami igen csak emeli a lap nívósságát. Így összességében egy elég erős lap, szerintem versenyen is fogunk vele találkozni.
|
| |
Akadémia (8): A látszat ellenére, nem feledkeztünk meg az épületpakliról sem, kapnak erősítést ők is. Elsőre talán érthetetlen az Akadémia, hiszen drága is, lassú is... Mit akarunk mi ettől? Nos annyit segíthetek, hogy a jövőben jön ki olyan lap, melynek segítségével elég könnyen aktívan rakhatjuk ki. Talán nem árulok el nagy műhelytitkot, ha megmondom, hogy ezen kiegészítő lapjait az év végi nagy kiegészítő lapjaival együtt teszteltük, így néhány lap ereje a későbbiekben megjelenő más lapokhoz lett bemérve. De addig se keseredjünk el, simán ki lehet vágni akár az első körben is az Akadémiát egy Szellemszolga segítségével, és akkor már a második körtől kezdve termelheti nekünk a tápot.
|
Aligátorteknős (7): Kis erősítést kapnak ebben az Időviharban a lassan teljes feledésbe merülő tekik. Pedig sokan kedvelik őket. Túl nagy tápot sajnos nem kaptak, legalábbis az Aligátorteknős személyében. A képességei egyértelműen jók, de ettől még nem fog élre törni a teknős csorda. Ütöget négyeket, ami nem olyan nagy dolog, bár tény, hogy a legtöbb teknősnél azért jobb. Ha az ellenfél már vészesen kevésben van, akkor kivégzésnek is használhatjuk, a Lestinohnál kevesebb VP-be kerül, viszont kockázatosabb és kevesebbet sebez.
|
| |
Börphaug (7): Jó sok fejtörést fog okozni majd a játékosoknak, hogy az adott szituációhoz igazítgassák Börphaugot. Ennél még nagyobb gondot fog okozni, hogy valahogy számon tartsák, hogy igazából mit is csinál... Jó hogy a 10 db választható bónusz közül sokat könnyű számon tartani (pl. az össz. sebzést és ÉP-t kockával lehet jelölni), vagy szükségtelen megjegyezni (repülés, anti-mágia, blokkolás). De hogy a hálót, mérgezést és többit észben tartani nem lesz könnyű feladat, de bízom benne, hogy sikeresen megoldjuk majd. Miután ezen a kis problémán túltettük magunkat, inkább gondoljunk bele, hogy mibe és hogyan fogjuk használni. Ez már jobb kérdés, hiszen elég sok mindent tud, elég sok manát bele lehet rakni, így nekem leginkább egy kontrollba tűnik beleillőnek. De talán még jobb egy blokkolóba, ahol az olcsóbbítások (Rhatt bűbája, Sziránusz hárfa) miatt még jobban ki tudjuk aknázni a képességeit.
|
Édesvízi teknős (8): Hasznos jószág. Végre tudjuk alkalmazni az anti-mágiát azokban a pillanatokban is, amikor már rég nincs varázslat az ellenfélnél. A néhány plusz mana nem rossz, de az igazi táp a lap húzása. Az új teknősök miatt érdemes előkapni a paklit és lefújni a port a hajdan büszkén csillogó páncéljukról.
|
| |
Galaktrosz (8): Igen kemény figura ez a Galaktrosz, pedig az ember elsőre nem is gondolná, hogy mennyire jó lap. Háromért visszavetetni két lapot nem tűnik olyan jó üzletnek (főleg mert a Trinigan paradoxona néha ingyen teszi ugyanezt), de kapunk még egy kis lényt is (emiatt ugye nehezn counterelhető), gyógyulunk és még blokkol is. Így ideális lap pl. egy blokkolóba, ahol a leginkább problémás dolgokat (az ellenfél lapjai, a saját ÉP-nk) egyszerre kezelheti. De szintén nagyon hasznos egy kalandozó (végzetúr) pakliba is, ahol a gyilkos csapást vihetjük be az őrposzt megtisztításával.
|
Gruangdag szentélye (8): Nem is merem mondani, hogy melyik lappal az igazán finom a szentély - a rettegett Molluszkkal - de persze bármilyen lényektől hemzsegő koncepcióban ideális szereplő lehet. A plusz sebzés mindig jól jön, de az igazán izgalmas az erőforrás lehetősége. Az ember szinte már látja maga előtt az epikus, lény-lény elleni csatákat; de gyakorlatban inkább leszedésekkel fogjuk tizedelni az ellenfél seregét, így szerezve lap és VP előnyt.
|
| |
Ifjú sárkánykígyó (8): Ez már jobban tetszik! Olcsóbb és gyakrabban fog valóban zavaró lapot leszedni. A belőle kipottyanó kicsi kígyócska is hasznos jószág; sok mindenre használható (feláldozhatjuk valaminek, építkezik, blokkol, lényirtásként vagy kivégzésként hasznosítjuk).
|
Irányított őrület (9): Igazán figyelemre méltó darabja jelen kiegészítőnek. A dobatás szó manapság szinte egyet jelent a Chloéval - ezek után ez változni fog. Három manáért három kártyát lerakatni igen jó üzlet, és még az a szerencsés szituáció is fennáll, hogy ha nem akarunk (vagy nem tudunk) dobatni, akkor még két egyéb lehetőségünk is van. Igaz, se az általános manapusztítás, se az öt sebzés nem egy jó üzlet, viszont van, amikor nagyon kell, és azért mégiscsak jobb, mint dobatni azt az ellenfelet, akinek nincs lap a kezében.
|
| |
Kifejlett sárkánykígyó (7): A sárkánykígyó család nagy testű tagja. Igazán szép példány, kellemes képességekkel, sajnos az árát is megkéri szolgálataiért. Hat mana manapság már egy hatalmas vagyon, én biztos vagyok benne, hogy nem ez a legjobb mód, ahogy elkölthetjük (azért hozzátenném, hogy ez a legjobb 6 VP-s lap). A költsége talán nem is annyira problémás, én inkább az ár/érték aránnyal nem vagyok annyira elégedett, hisz jószerivel csak a lények ellen tud valamit. Valószínűleg előbb használnék nála egy Méregsárkányt.
|
Légszomj (7): Az egyszerű lényes paklik úgy tűnik még sokáig bajban lesznek az olcsó gyógyulások miatt. Nos, nem mintha sokkal erősebb lenne ez a Légszomj egy Sebek beforrnaknál, de ha arról van szó, hogy gyógyulni kell, akkor elég sok lapot találunk, ami néhány manért nagyon megoldja az agresszív hordákat.
|
| |
Lélekkufár (7): Side lap Molluszk ellen. Búcsút inthetünk a sok kis fattynak és dobótőrnek. Kár, hogy sok Molluszkos pakli igazából nem termel se fattyat se tőrt, így nem mindig lesz értelme a Lélekkufárnak.
|
Méonech megfigyelő (6): Azt hiszem azt mondanom sem kell, hogy lényként nevetséges. Egyetlen ok miatt fizet ki rá az ember 1 VP-t és 1 nekront, hogy utána visszavehesse a kezébe (nyilván ez esetben feltámasztottuk). Vagyis 3 VP és 2 nekron árán korlátozhatjuk az ellenfelet a következő körében. Ennél mondjuk egy Thu'zad utazása sokkal jobban hangzik, igaz a megfigyelőt többször is eljátszhatjuk, amíg csak bírja a paklink. Egy Fairlight bűbája mellett már nem tűnik túl vészesnek a dolog, ekkor ugyanis a nekront kispórolhatjuk a képletből, és nem kell amiatt aggódni, hogy elfogy a paklink.
|
| |
Rabu-thin főbiztos (7): Ha csak önmagába vizsgáljuk, akkor egy 2-ért 4-et ütő lény, amin van egy izom is. Bár ez nem számít a HKK csúcsának, de már elfogadható. És persze az se hátrány, hogy lehet kombózgatni más moákkal, sose rossz dolog ha tökéletesen ingyen izmokat osztogatunk kedves lényeinknek.
|
Sárkánykígyó csemete (7): A legkisebb sárkányfi önmagában nem túlzottan erős, pakliba biztosan nem raknám be. Egyedüli létjogosultsága a lapnak, hogy előmászik az elhullott Ifjú sárkánykígyóból. Valószínűleg máshogy nem is fogunk vele találkozni.
|
| |
Silla, a kilencedik (7): Lassacskán ismét feltámad hamvaiból a vámpír pakli. Ez igen örömteli hír, hisz sokat szeretik a vérszívó élőholtakat, ráadásul a játékkörnyezetnek is izgalmas változatosságot hozna egy igazi, agresszív horda. Sajnos az igazi nagyágyúkra várni kell még pár hónapot, de addig is Silla is megteszi előhírnöknek. Vámpír követő mellett elég kellemes, ütésekor megjutalmaz minket 2 VP-vel vagy egy kis vámpírocskával. A játék elején én feltétlenül a manát ajánlom, de jól jöhet az a kis lény is, ha van mire használni.
|
Szikráció (9): A Rugalmas erőforrás nagy kedvenc volt, ez is hasonló népszerűségre számíthat. Jó univerzális lap, kedvünk és lehetőségeink szerint pakolhatjuk bele a zsetont - 2 VP-ért kijátszva általában kissé gyengécske, de ahogy nyomjuk bele a manát, úgy erősödik. 4-5 VP-ért már nagyon erős dolgokra számíthatunk. Ami nekem nagyon tetszik a lapban, hogy megnöveli a játéktudás szerepét, hiszen messze nem egyértelmű, hogy mikor és hogyan kell használni, így jóval megfontoltabb játékot követel meg a használata.
|
| |
Szürreális élmény (8): Eddig is nagy kedvenceim voltak az egyszínű paklik; köszönhetően az isteni bűbájoknak és az Áldozat a főistennek lapnak. Ha ilyesmi mókához lenne kedvünk (legkésőbb a téli kiegészítő megjelenésekor garantáltan megjön hozzá a kedv), akkor igen jól jöhet a Szürreális élmény. Egy ilyen pakliban igen nagy sansszal kereshetünk egy lapot (úgy kb. 85-95%-al, attól függ, hogy mennyi színtelen lapot használunk, illetve mennyi azonos típusú lappal játszunk). Ha esetleg nem jönne össze a keresés, akkor pusztán húzunk egy lapot.
|
Teknős hálótolvaj (8): Sunyi kis teknősünk valahonnan elcsent egy hálót, de vajon honnan? Azt hiszem ez lényegtelen, fontosabb, hogy birtokolja ezt a hasznos képességet. A teknősökkel az egyik legnagyobb baj úgyis az volt, hogy az ellenfél könnyedén eljátszhatott mellettük, anti-mágiázgatunk egy kicsit, majd jön az ellenfél és kijátszik 10 lapot. Na ilyen most nem lesz. Háló mellett szép lassan a teknős uralmunk kiépülhet. Aztán ne feledkezzünk meg a másik képességéről, a gyógyításról, ami szintén elég nagy hiánypótlás a teki fronton. Ráadásul a gyűjtőből is működik. Kitűnő lap.
|
| |
Tudati klónozás (8): Egyértelműen side lap. Az Elmerombolás kitiltása után kicsit gyengült a jelentősége, de még így is befér a kiegészítő pakliba. VP-pusztítás ellen igen jó, hiszen ilyenkor cantrip, de használható a drágító koncepciók (Bűvös erdő, Lassan járj!) ellen is, hiszen ősmágiás. Ha pedig nem tudom éppen semmire használni, akkor ott az áramlása.
|
Baross Ferenc
A kiegészítőben megjelent lapok listája | Ez a termék sajnos már elfogyott. |
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 7 szavazat alapján 9.6)Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Idővihar lapelemzés.
Létrehozás: 2010. július 14. 14:21:29 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:23 | Nyomtatási forma |
|