Korok múltával a Túlélők Földje világképe teljesen megváltozott. Miután a felfedezők az egész kontinenst feltérképezték, a számtalan régi ereklyék között olyan fegyverek is előkerültek, melyek a csatában varázslatok garmadáját képesek az ellenségre zúdítani. Ez a tulajdonságuk bizony nagyon hasznossá teszi őket.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Mágusok alkonya előzetes 3.
Asztrális elmemarcangoló
Nagy dilemmát jelenthet egy Kragorus pakli összeállításakor, hogy milyen szabálylapot is használjunk önmagában sem gyenge követőnk mellé, mely az új FAQ-val ráadásul (miszerint minden reakciót drágít) még tovább erősödött. A játékosok mostanság a Lépéselőnyös változatban látják leginkább a fantáziát, hiszen itt akár két erős szörnyeteggel is meglephetjük az ellenfelet az első körben, de sosem szabad megfeledkezni a korábban nagy sikereket elérő Lassan járj!-as verzióról sem, hiszen itt komoly manaelőnyből dolgozhatunk. Az Asztrális elmemarcangoló jó eséllyel az utóbbi változatban fog a legnagyobb hatásfokkal dolgozni, hiszen a drágítás mellett meglehetősen könnyen eltüntethetjük vele az ellenfél elsőkörös varázspontját, de persze Lépéselőny mellett sem gyenge mondjuk két ilyennel nekiesni a másik játékos kezének. Ezen képessége, vagyis a dobatás jelentheti egyben a kiugrási lehetőséget is számára, hiszen így a Zarknodos paklikban, esetleg Korlátozásban is helyet szoríthat magának, különösen akkor, ha a lassuló környezetben felértékelődik a dobatás.
Mnebolath
A Mágusok alkonya újból megnyitja a térkapukat, így ezúttal is számíthatunk néhány új thargodanra, Mnebolath azonban elsősorban a mágikus védelmű bagázs számára fog komoly erősítést jelenteni. Az 1 VP-ért 4/1-es repülő lény (bármilyen szabálylappal is játszunk) nem mondható extrának ebben a pakliban, így a feltámadás nem feltétlenül azért mondható erős képességnek ezen a lapon, mert kapunk egy folyamatosan visszatérő ütőlényt, hanem mert alaposan felpörgethetjük így követőnk leszedős képességét is. Az "X VP-ért leszedek X lapot" manőver nyilvánvalóan erősnek bizonyult, így végül került egy korlát a feltámadásra, ám Mnebolath-tal jelenlegi formájában is megoldhatunk körönként két lapot (egyet kiütve az őrposztból, egyet pedig leszedve), ami cseppet sem mondható rossznak - főleg akkor, ha drágítani is tudunk mellé.
Kémsárkány
Mulatságos illusztrációja senkit se tévesszen meg: az új Kémsárkány határozottan erős szörnyeteg lett, aki a különféle Kragoru-variánsok mellett Zarknod börtönében és Korlátozásban is tiszteletét teheti majd, nem is beszélve természetesen a sárkányokról, akik felújított követővel térhetnek vissza a metagame-be - ott különösen durva ár-érték aránnyal bír majd. Képessége első pillantásra nem nagy szám, az ellenfél paklijának szűrése azonban a gyakorlatban igen nagy haszonnal bír, hiszen egy Kémsárkány mellett ritkán fogunk optimális megoldást látni az általunk kialakított játékszituációra. Ami igazán ízletessé teszi a lapot, az az, hogy képességét minden körben használhatjuk, vagyis az ellenfél körében akár a saját húzásunkon is "javíthatunk" valamelyest, így amíg az ellenfél mindig a rosszabbat, úgy mi mindig a jobbat fogjuk húzni a felső két lapból. A 3-as tűzlehelet mindezek mellett azt hiszem már csak hab a tortán.
Ébenfekete sárkány
Ezen a héten még nem láthattatok semlegesítéses lapot, így gyorsan pótoljuk a lemaradást, méghozzá egy másik sárkánnyal, az új Ébenfekete sárkánnyal, aki a varázslatokkal képes elbánni ilyen módon. Ha drágítunk is mellette, akkor némileg szűkül a "semlegesítési tartomány", és követőnk védelme miatt a lényeinkre érkező counterek elhárítására sem lesz mindig jó, de így is a varázslatok elég nagy hányadát el tudja csípni. Méretei nem különösebben nagyok, az idő előrehaladtával azonban jócskán meg tud erősödni, és akár 9-et is odacsavarhatunk vele, ami egy ilyen olcsó lénytől nyilvánvalóan brutális - akár még a gyűjtőgenerálós paklik számára is jelenthet egy nyerési alternatívát, ha a kombós vonal túlságosan is visszaszorulna. Lapul itt még ráadásul egy aprócska képesség, hiszen szépen eltünteti ellopkodott lényeinket - annak tükrében, hogy az új szirén etnikum éppen ebben lesz a legjobb, ez egyáltalán nem kis fegyvertény.
Dfo'jirrh agysokkoló
Unod már a Kyorg tudást, az Univerzális megoldást, a Nil herceg dalnokát vagy az Őshangya herét? Bármennyire is valószínűtlennek hangzik, a megoldást egy éjfatty nyújthatja számodra, a Dfo'jirrh agysokkoló ugyanis ritkán látott kegyetlenséggel képes elbánni a keresésekkel és a laphúzásokkal. Ha nem lennének az új, aktivizálást kívánó képességet semlegesítő lapok, akkor counterelhetetlen counternek is mondhatnánk az agysokkolót, de azért így is igen erős darabról beszélhetünk, amely fog néhány kellemetlen meglepetést okozni a magát nyeregben érző ellenfelek számára. Maximális hatásfokkal éjfattyas, illetve kragoru pakliban dolgozhat majd, hiszen ezekben a deckekben adott esetben viszonylag olcsón ki is tehetjük az asztalra - az 5/5-ös életes lény van annyira jó, hogy bizonyos szituációkban ez legyen a hatékonyabb felhasználási mód.
szabálylap: Lassan járj!
követő: Kragoru familiárisa
3 Mnebolath (MA)
3 Dfo'jirrh agysokkoló (MA)
3 Ouitmlen
3 A káosz hatalma
3 Kémsárkány (MA)
3 Asztrális elmemarcangoló (MA)
3 Esszenciakapocs
2 Kurtz
1 Képmás
3 Ébenfekete sárkány (MA)
3 Jégsárkány
3 Sötét nagyúr
3 G'inyob
3 Remira kedvence
3 A felhők asszonya
3 Szikráció
45 lap
Csető Zsolt
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 7 szavazat alapján 10.0)