A kezdő kalandozóknak általában azok a veteránok a példaképei, akikről a legendák is szólnak. Céljuk, hogy minél gyorsabban és hatékonyabban felemelkedhessenek bálványukhoz, ez azonban a legtöbbször csak kitartó, hosszú munka árán lehetséges.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Ha még egyáltalán nem hallottál, vagy nem tudsz eleget a hírről, melyről fórumozóink ebben a témában beszélgetnek, akkor kattints ide a bővebb felvilágosításért.
A "játékosok". Tetszik ez a királyi többes.
(Nekem nincs problémám a szárnyakkal, max. annyi, hogy könnyű benézni őket, de idővel hozzászokik az ember szeme)
lehetne kérhetni, hogy a szárnyacskákat elfelejtsük és egységesen az Aktív vagy Aktívan jön játékba szöveg legyen?
Zsoltinak volt egy jó felvetése, hogy
"a lap közepén kizárólag azoknak az ikonoknak van helye, melyek nem speciális képességet jelölnek: ilyen például a szörnykomponens, a KF- vagy az élőholt-ikon. Az olyan ikonokat, mint a háló, a rezisztencia, és különösen az újonnan próbálgatott szárny át kellene vezetni a lap szövegébe, így a speciális képességek valóban egy helyen szerepelhetnének."
Én kb 1-2 hónapja kezdtem el gyűjteni a kártyákat szóval kezdő vagyok, de nekem a következő dolgok jutottak a témával kapcsolatban eszembe:
-tetszenek a különböző istenekhez tartozó lapok közötti eltérések színben, ez a megkülönböztethetőség szimpatikus, ezen szerintem meg kellene tartani a hangsúlyt továbbra is, esetleg kicsit még fejleszteni is rajta, de szerintem így is tetszetős
-az ikonokon lehetne kicsit dobni valamivel, hogy ne egyszerű fehér alakok legyenek mint valami ms word-beli piktúrák, esetleg valami árnyalás vagy akármi
-a lap ritkaságára kerülhetne szerintem több hangsúly, esetleg a kép köré/oldalára valamilyen keret ami minden istennél egyedi (sheran tüskés ágak, leah csontok...) és ezek színe lehetne bronz/ezüst/arany, mutatós lenne szerintem
-az illusztrációk néha nagyon eltérőek, van ami festménynek is elmenne, van ami meg olyan mint egy kiszínezett vázlat...én az előbbit preferálom
Ezek persze csak az én gondolataim, mint minden ez is szubjektív.
Amúgy tisztelet Miklósnak és Neked is Balázs, hogy ilyen szinten kikéritek a játékosok véleményét.
Ha végül a mégis a megújítás mellett döntötök, akkor örülnék, ha úgy lenne, ahogy az előbb javasoltad a ráncfelvarrás módját.
Jobban belegondolva az újonnan csatlakozó gyűjtőkedvű fiatalokat megrémítheti az, hogy ha teljes gyűjteményt akar, akkor 18 évvel ezelőttig kell visszamennie a gyűjtésben, mely valljuk meg mission impossible-ek tűnik.
Ha én újonnan kezdeném, akkor biztos olyan kártyajátékot választanék, melyet teljesen ki is tudok gyűjteni. Az általad javasolt kisebb változtatások éppen elegek lennének ahhoz, hogy az eddigi gyűjtők tovább folytassák a gyűjtést, de a most játékba lépők mégis újonnan gyűjtetőnek érezzék a hkk-t...
Hát, én csak ezta design-tervet találtam: http://hkkblog.wordpress.com/2013/09/02/a-hkk-diza jnvaltasarol/
de ez beteg jó.
Mondjuk a sebzés-ikont tényleg nem cserélném le erre a standard-ikonra, jobb a mostani buzogány,
és a háttérillusztrációkat (különösen chara-din) még átgondolnám,
de nagyon hatásos.
Végülis nem lenne rossz a kicsit már poros külsőn dobni egy nagyot. Szerintem új lendületet adna a játéknak.
a magam részéről: rendelkezem annyi önismerettel, hogy a a véleményemet megalapozottnak, és jogosnak tarthassam, és bizony mondom néked, hogy a lapok külalakját illetően évek óta 100%-os az elégedettségem. (ez kevés dologgal van így).
nem a változás ellen vagyok, hanem a jó doglok megtartásáért.
Ez most tenyleg csak 1 altalanos elmelkedes:
ha probaltal mar ilyet, ra lehet jonni, hogy Dhojnak 100% igaza van: az emberek iszonyu konzervativok, alapbol utalnak mindenfele valtozast.
Viszont sokan 2-3 honap mulva mar ugy emlekeznek, mindig igy volt , megszokjak, es 'valodi' velemenyt mondanak (jellemzoen ilyenkor mar az uj jobban tetszik nekik). Persze tisztelet a kivetelnek.
Abban nyilvan igazad van, hogy a 'szep' az szubjektiv.
Ugy ertem, az egeszet az motivalja, hogy 'szebb' legyen a HKK (mondjuk a nagy tobbseg szamara szebb).
Ja meg az, hogy korabban a HKKBlogon legtobben a valtozas mellett voltak.
Erdekes, most is ha megnezed, ott (ha Zsolti kerdezi ;) ) kicsit tobben irnak a valtozas mellett, mint itt.
Azt leszogezni, hogy a HKK kinezete (nem a kepek, ugye) tokeletes, biztos, hogy nem tud jobb lenni, bar hizelgo ;) de tulzasnak erzem.
mondtam már, egy munkát kereső tervezői csoport kiélheti a kreativitását, miközben pénzt kap érte.
amúgy az a baj a változtatással, hogy már maga a változtatás is nagyo nmegosztja a játékosokat, aztán a változtatások különböző lehetséges verziói még kisebb játékos halmazokat képeznek a szempontból, hogy melyik tetszik nekik, így bármilyen legyen is ez a tunningolás, végül a játékosállománynak csak egy töredéke lesz elégedett, sokan megvonják a vállukat, sokan meg elégedetlenek lesznek.
Én azon csodálkozom, hogy ha a többség szerint mindennek maradnia kellene a régiben, akkor miért kell mégis erőltetni a lapok külalakjának a változását azzal, hogy akkor úgy változtatunk, hogy igazából mégsem változtatunk, de azért mégis elütnek majd egymástól a lapok.
Ezt az egész témát értelmetlen volt szerintem feszegetni, nem is értem, hogy a jelenlegi helyzetben hogy lett ez hirtelen ilyen kardinális probléma...
A dizájntervek helyett szerintem jobb lett volna inkább néhány igényes, szép illusztrációt készíttetni.
nem csupán a begyepepesedettség beszél belőlem 24 éves vénemberként, ha elolvastad amit írtam (126. hsz), akkor te is tudhatod...
dhoj: nem a változás ellen vagyok, hanem hogy megtartsuk azt, ami jó ebben a játékban, és leginkább a lapok külseje teszi egyedivé és a kedvencemmé a HKK-t. (számomra) a sebzés ikonja pont az egyik leggizdább forma a lapon, és egyik lehetséges terven,még csak közel se volt olyan jó... amelyiken meg a sebzés és ép ikon egy oldalra kerülne, na attól egyenesen hánynom kell
nem is értem miért kell, ilyen csili-vili tucatjátékot csinálni ebből is? már az illusztrációknál is tök gáz, hogy ilyen WOW copy a fél kiegészítő. trok rakon és társai képekre gondolok. persze van sok igényes és minőségi kép köztük, ami nekem is tetszik, de az elv, hogy megy a nyugatmajmolás... az nagyon szomorú.
viszont a szabályok rendszerezettségét illetően meg pont ellenkező a helyzet.
balázs: szebbek lesznek a lapok?
szerintem nem. a szépség olyan szubjektív módon megítélhető tulajdonság, amit komoly vitában észszerűtlen érvként felhozni.
előbb említették pl fairlight pénzérméit. én az összes színnel így vagyok. mindet különlegesnek tartom, és ragaszkodok hozzájuk és még midnig nehezem hiszem el, hogy bárkinek is megfordul a fejében, hogy ezeket elhagyjuk.
Most már csak meg kell alkotni az új "ráncfelvarrott" HKK lapokat, hogy pontosan hogy is nézne ki, majd elkezdődhet a korrigálás, ha vannak hiányosságok vagy túlzások.
Támogatom annyi megszorítással, hogy a jelenlegi keretek SZÍNE (és annak árnyalata) SEMMIKÉPP ne változzon! A vizualitáson belül egy ilyen változás okozná a legtöbb problémát, zavart, és visszásságot. Amúgy a Váradi-féle keretek nekem tetszenének, a fenti megkötéssel, vékonyabb kivitelben.
végre jó ötlet a régi sztem jó alap megtartásával.
lehetne kérhetni, hogy a szárnyacskákat elfelejtsük és egységesen az Aktív vagy Aktívan jön játékba szöveg legyen?
Zsoltinak volt egy jó felvetése, hogy
"a lap közepén kizárólag azoknak az ikonoknak van helye, melyek nem speciális képességet jelölnek: ilyen például a szörnykomponens, a KF- vagy az élőholt-ikon. Az olyan ikonokat, mint a háló, a rezisztencia, és különösen az újonnan próbálgatott szárny át kellene vezetni a lap szövegébe, így a speciális képességek valóban egy helyen szerepelhetnének."