A legsűrűbb bozótosban nő ez a fekete, rózsaszerű virágokat bontó bokor. Tömény, fűszeres illatát már messziről meg lehet érezni. Sokak szerint, aki sok mákrózsát szagol, örökre elalszik, mások szerint kiváló komponens szerelmi bájital készítéséhez. Hogy kinek van igaza ezzel kapcsolatban, nem lehet tudni. Vajon kiderül majd a játékból?
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Ha még egyáltalán nem hallottál, vagy nem tudsz eleget a hírről, melyről fórumozóink ebben a témában beszélgetnek, akkor kattints ide a bővebb felvilágosításért.
Ez egy alapvetően védekező képesség, mivel az ok előzi meg az okozatot, tehát akció-reakció történik.
Ha direkt lehetne tolvajokat szívatni vele, akkor lenne igazad, de itt arról van szó, hogy a tolvaj jól megrázza a pofonfát, aztán meg sír, hogy csillagokat lát és forog a világ.
Logikusan gondolkodva pl. ha egy kt 20 karaktere ugyanarra a tolvajra sikeresen alkalmazta mondjuk fejenként 7x a régi képességet az a tolvajnak -140 lopást jelentett.
Ha egy tolvajnak ennyivel gyengébb a szakértelme annak a 20 karakternek ennyivel erősebbé vált a csapdakészítése ami már így permanens előnyé vált, hiszen a tolvajjal szemben klasszisokkal jobb lett a csk-juk.
Ha nem jól gondolkozom nyugodtan cáfolj meg. Matematikailag nem merülök bele de xy kt-nak bizony nagyon is jó volt ez a képesség.
Szilárd, nem minden KT egyszemélyes, a holtidő pl. nagyon nem.
És miért nem korrekt? Nem permanens előnye volt belőle a KT-knak, hanem népnevelő eszközként használták, csak megint győzött a tolvajlobbi.
Nem tartom korrektnek, hogy lecserélhető egy olyan képesség amely eddig permanens szakértelemcsökkenést okozott.
Még jó, hogy csak 3 kt használja kb. a képességet ami gyak. kb. 3 játékost takar.
Jajj de jó, hogy a szegény tolvajokat már ez sem tarthatja vissza, teret kapott a sírás megértése című képesség, és lopásonként 1600AP-kat és/vagy többértékű cuccot lopnak, mert ugye már csillogó nyakéket sem lopnak...
Szegény csóró banda Istenem, de megsajnáltalak titeket...
A 10% egy minimum érték volt Fairlight lopj aranyat küldetésénél, illetve ha a karakternek még nem volt lopás szakértelme, akkor 20% esélye volt (nem csak Fairlight hívőknek).
Csakhogy a teo/tau fejlődés képlete ismert, a lopásé meg nem
Meg ez a változtatás a lopást érinti és nem a teo/tau-t
De ha már így rákérdeztél ne maradj válasz nélkül:
[OFF TOPIC]
Ha a max VP-d 150 felett van, akkor :
[szakértelem/7]+3 az osztó, vagyis legalább ennyi VP-ért kell elmondani egy varázslatot, hogy 1%-ot fejlődjön.
Maximum 4%-ot fejleszt 1 db varázslat, illetve (nagyon) alacsony szinten 8%, ami rendkívül gyorsan lecsökken 4-re.
Ezt a %-ot (1-4) szorozhatják az alábbi dolgok:
* gnóm faji bónusz (+25%)
* szürkeállomány (+15%)
* időfolyamok (394. tudati képesség) (+10%)
Ezek a %-ok, az 1-4%-os ALAP fejlődést szorozzák, vagyis gnóm 4%-ra belőtt varázslata 5% lesz (+25%-ból).
Ha ez nem jön ki egész számra, akkor csak esély van a +1% fejlődésre.
A mágia megértése (#226. varázslat) a fenti képletet feülbírálhatja 500-as teo/tau alatt.
Ha már témánál vagyunk, egy kérés/kérdés a játékvezetés felé (így nyiltan) :
Meg lehetne ismerni a lopás jelenleg működő képletét ?
Pár éve volt egy fejlesztés ami során sok minden ezzel kapcsolatos dolog felülvizsgálatra és módosulásra került (táborörző varázslatok, láthatlanság, szörnyidomítás hatása a táborörző lényekre stb stb), de úgy tudom maga a képlet is változott, át lett írva, de az nem ismert, hogy hogyan működik jelenleg.
Nagyon hálásak lennénk egy ilyen összefoglalóért és úgy hiszem ez mindkét tábort érdekelné, mind a tolvajokat, mind a védekezni vágyókat.
Nagyon köszönjük a változtatást!
Tudtommal 3 KT rendelkezik vele (Éjharcosok, Holtidők meg még 1), de lehet többen is.
Ebből Éjharcosok már nem aktívak, szóval végülis mindegy, de ki tudja...
Az viszont sosem volt fair, hogy egy KT-képesség permanens károsodást okozzon egy karakter fejlődésének, úgy gondolom így korrekt a dolog.
Ha az agyropi is változhatott, akkor ennek is ideje volt.
Mindazonáltal úgy gondolom a -80% olyan erős védekezés amin egykönnyen senki nem fog átlépni.
Jelenleg ténylegesen 1 karakter rendelkezik olyan paraméterekkel, ami kb 2-3-szorosa annak az értéknek amivel az utána következő "profi" tolvajoknak van.
De hogy a példánál maradjunk:
A jelenlegi legnagyobb, 825-ös lopás leredukálódik 165-re, ebből lejön
- a szintkülönbség, de csak a táborozó javára (legfeljebb 0), tehát büntit nem kaphat rá, magasabb szintű a tolvaj, csak a tolvaj kaphat büntit
- a táborörző lény (legjobb lény: 90+(szörnyidomítás/10))
- táborőrző varázslat (planetáris őrdémon -40)
- városban még kisebb rá az esély
Ami marad abból számolódik egy %-os esély, ami szerintem a 0-hoz konvergál, max az élhet itt, hogy a lopásra mindig van 10% siker esélyre (régen volt ilyen, nem tudom most mi a pontos képlet)
- Jah és akkor még lophat 50% eséllyel csillogó nyakéket.
Szóval szumma:
Akinek ez a képessége van, az továbbra is lophatatlan marad, hátrányt nem szenvedtek.