Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
A legamorfabb testkéreg
(Ősök Városa)
Küldd el képeslapként!
A Teron hegy mélyén bármi előfordulhat, egyes galetkik az Ellenség uralomra törését követő időszakban akár a leghihetetlen változásokon is keresztülmehettek. Új végtagokat, bőrt növesztettek, a lehető legváltozatosabb formában.
Nézz szét a galériában!
Bukottak és felemelkedettek – Hódítások
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Paklibemutató: Tarrgeth
Új HKK webbolt: Mythical Markets

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Bukottak és felemelkedettek – Hódítások (7)
HKK kérdés? (47289)
Lapötletek (65084)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9489)
HKK Kiadói tervek 2025 (19)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8236)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Örökkévalóság lapelemzés - 1. rész

Lassan, de eltelt a legutolsó nagy HKK kiegészítőt és az Örökkévalóság megjelenését áthidaló egy év. A HKK rajongók addig is elvegetáltak a Zéneken és az Időviharon, de az igazi inger mégiscsak egy nagy kiegészítő. Szerencsére a várakozás percei elmúltak, nézzük inkább az új kiegészítőt, ami igazán remekül sikerült.

A tűz síkja (8): A tűzpakli végre versenyképes lehet, akár hagyományoson is. Ennek a fő oka A tűz síkja lesz. Elsőre erőtlennek tűnik ez a lap, hiszen lényegében csak a counterelést drágítja, és olcsóbbítja az amúgy se túl drága tűzlapokat. De itt vihetünk egy kis csavart a dologba: drágítsuk be az egész játékkörnyezetet Bűvös erdőkkel vagy Lassan járjjal, és hirtelen már nem is tűnik olyan fölöslegesnek (és drágának) az olcsóbbítás. Ráadásul a síkokat amúgy se lehet drágítani, így olcsón megússzuk ezt a manővert. Három erdő mellett pl. elég kellemes buli 2 VP-ért leolcsóbbítani 1 VP-re a tűzvarázslatainkat. Sajnos maguk a tűzvarázslatok nem annyira nagyon jók, de az erdők mellett 1 VP-ért igazán hatékonyak lesznek.

A föld síkja (7): Az épület paklira már ráfért egy kis erősítés, sajnos a Föld síkja sem hozta meg a várva-várt nagy áttörést. No de sebaj, azért mindenképpen hasznosnak fog bizonyulni. Az építő gondjainkat mindenképpen meg fogja oldani, és a passzívan jövő épületek is előkerülhetnek a feledésbe merült kártyák közül. Kiváltképp az Akadémiát tudom ajánlani mellé.

Földharc (7): Ki akar passzív lényekkel játszani? Senki? Na ezen itt az ideje, hogy változtassunk! A Földharc önmagában persze nem fogja meghozni a paradigmaváltást, de egy jó támogató lap a "passzív lényes" paklihoz, aminek a fő tápja továbbra is a Hegymélyi keltető lesz. Olcsón (vagy ingyen) olcsóbbításhoz, erősítéshez és aktivizáláshoz jutunk. Apróságok, de hasznosak.


Ganüid nagymester (8): Talán eljött a ganüidek kora? Nem hinném. De legalább érdemes lesz elgondolkodni rajtuk, ha mást nem korlátozottabb versenyeken. A többi etnikum követővel ellentétben ezt a lapot ganüidek nélkül is érdemes lehet használni - ezért is ilyen olcsó a megszüntetni. Bármilyen pakliba befér egy követő és néhány Ganüid ifjonc. Ha hamar felhúzunk egy ifjoncot, nem katasztrófa, húzunk helyette. De a későbbiekben igen előnyös lesz, hogy gyakorlatilag 2 VP-kért vehetünk vissza lapot vagy húzhatunk, lapköltség nélkül. Hogy mennyi ifjoncot érdemes így berakni? Jó kérdés; ennek a kitapasztalását rátok bíznám.

Manók tánca (7): Jó kacifántosan lett megfogalmazva, csak hogy 2 VP-s legyen és el lehessen dobni a manóknak. Már ha el akarjuk dobni egyáltalán. Azért 1-2 VP-ért kikeresni akár 3 lapot igencsak csábítóan hangzik, még ha csak manókról is van szó. Akárhogy is, elég nagy löketet adott a manópaklinak, szóval hajrá.

Múló szintlépés (8): Elsőre meghökkentően durvának tűnik: 1 VP-ért három izom? Jó hogy csak kalandozóknak, de hát a kalandozó pakli nem egy életképtelen valami. Akár a hordás, akár a kontrollos verziót preferáljuk, egy dolog biztos: a Múló szintlépés kötelező lap lesz.


Negatív létsík (7): A gonosz élholtak már megint valami rosszban törik azt a megzápult fejüket. Legszívesebben lerántanánk mindenkit a maguk síri világába - s ebben igen nagy segítség lehet ez a helyszín. A megakadályozhatatlan leszedés, ami ráadásul az ellenfél körében is működik, enyhén szólva gusztustalan, a legtöbb pakli ezt nem igazán fogja bírni - feltéve, hogy mi bírjuk friss ropogós (vagy kissé már állott) hullákkal. Az olcsóbbítás és a +1/+1 már csak egy kis hab a tortán. Igazából az a kérdés, hogy maguk az élőholtak elég vagány legények ahhoz, hogy velük játszunk.

Őrző lord (7): Szegény lényes paklik eddig se álltak túl jól, de ha véletlenül erőre kapnának, akkor már itt is az ellenszer. Igaz, fixen meg lehet oldani, csak a szerencsétlen horda akkor mivel öljön, ha önként és dalolva a halálba küldi 3 vitéz legényét? És mi van, akkor ha a csúnya kontroll még dobatásokkal is kedveskedik az Őrző lord mellé?

Pozitív létsík (7): Régi kedvencem a malacos létsík - mindenféle gonosz, gusztustalan lények jó barátja. A lényeink leölésre felkészült kontrollok nagy ellensége. Trükkös kis kombók fognak könnyűszerrel összeállni, hiszen a lényeink nem igazán akarnak majd meghalni. Gond az, hogy lehet, hogy mi se fogunk tudni majd igazán beleszólni az ellenfél kombóiba, és egyszerűen ignorálni tudja a kis állatfarmunkat. De egy jól összeállított csapat ezt is megoldhatja.

Qwikrekson, a quwarg sámán (8): Az utóbbi időben kissé jámboran lézengtek a quwargocskák, ám ez nem maradhatott így túl sokáig. Gatyába rázódtak a kis rovarok, velük mindenki megtalálhatja a számításait - már ha érteni fogja a paklit. Talán nem annyira köztudott, de a quwarg paklinak az igazi ereje a rengeteg, komplex kombóban rejlik, amik átszövik a koncepciót. Ha ezt még rugalmasan is tudjuk kezelni, akkor bátran remélhetünk egy doktorit logikából. Követőnk a pakli egyik legnagyobb problémáját, az akadályozó lapokat tudja kezelni, hisz jön egy lejtő, és már taccsra is vágódunk. Az olcsóbbítás pedig az ősöreg, szakállas quwargokat tereli ki a nyugdíjas lapok otthonából. A jövő felejtése (7): Aj, de jó sok mindent tud, s az embernek már kezd ömleni a nyála az újabb Szikráció/Rugalmas erőforrás jellegű lap miatt. Csak itt sajnos meg van kötve a kezünk, hiába van négy képesség, ha korlátozott a választási lehetőség. Az esetek nagy részében húzat és dobat 2-2-őt ez rendben is van (kb. Száguldó idő erősségű hatás), csak már volt párszor HKK-s pályafutásom alatt, hogy a dobatás egy fabatkát sem ért, hisz vagy nincs lap az ellenfél kezében, vagy tudom, hogy Erős erejéket markolászgat a hatodik körben. Akkor persze lehet semmizni, ami szintén nem feltétlen értelmes opció (de brutális is tud lenni). A két lap húzása és a lap visszavétel kb. hasonló erősségű dolog, és kizárt, hogy az egyiket ne tudjuk hasznosítani.

Átokpulzáns (7): Kétélű fegyver, nagyon sok pakli ellen halálos lehet, de könnyen pórul járhatunk vele mi is, ha az ellenfél ki tudja használni a lap visszavételt. Nekünk persze alapvetően csupa-csupa hasznot fog hozni, hisz mi nyilván örülünk a visszavételnek és az ingyen sebzésnek is. Gyanítom agresszív hordás-áldozós legyilkolós pakliban szerepet fog kapni.

Átoksárkány (8): Szegény lények már megint pórul akarnak járni, méghozzá nagyon. Három VP igazán nem nagy ár, hogy a terülős-lényes paklit hazavágja az ember - ez persze csak akkor hatékony, ha mi nem játszunk pöttöm lényekkel.

Átoksólyom (7): Ha ezt kitesszük, az ellenfél felkészülhet arra, hogy túl nagy mana-spájzolást nem fog tudni véghez vinni. Ehhez persze az sem árt, ha mi el tudjuk verni a manánkat, különben messze nem jutunk vele. Kár, hogy nekünk is alacsonyan kell tartanunk a manakészletünket, illetve nem annyira nagy művészet elkölteni a manát - ez valószínűleg még az ellenfélnek is menni fog. Ami tetszetősebb a lapban az extra semmizgetés. Lassan járj, bűvös erdő és egyéb drágítás mellett igen gonosz tud lenni.


Az esszencia elnyelése (8): Lénycounter, meglehetősen olcsó, viszont majdhogynem semmiféle haszonra nem teszünk szert. Egy lap egy lapért, és vélhetőleg mindenki pontosan 0 erőforrást rakott bele. De mégis csak a kijátszó lehet az, aki jól járt. Először is: oda a nekron, az áldozás és a kijátszási feltétel. Másodszor egy fontos képességű lény meccset fordíthat (vagy berúghatja a győztes gólt), és ugye ez nekünk nem érdekünk, kezdjen valami mást az ellenfél a manájával.

Káoszkapu (8): Az Epikus emlékműre kínosan hajazó épület. Kijátszásakor manát ad, később pedig lapelőnyt. A dobatás persze nem mindig lesz egyszerű feladat, de megfelelő pakliban ez semmiféle problémát nem okozhat. Csak sok olcsó lényre van hozzá szükségünk. Kérdés persze, hogy a sok olcsó lényt miért nem szórtuk ki a kezünkből, amikor már építésekor bezsebeltük a 2 VP-t.

Lélekfacsarás (6): Drága sajnos. Épp az imént láthattunk egy lapot, ami ingyen akadályoz meg egy lényt - jó az ellenfél nem bukik rajta manát, de nekünk se kell spájzolni 2 VP-t (mellesleg a lények átlagban 2-4 manába kerülnek, szóval a manaelőny se lesz túl jelentős). Az erőforrás része már izgalmasabb lehetne, de mint már említettem a lények gyakran olcsók, és általában 1 SZK van a lényekben, ha van bennük egyáltalán. Ha mi játszunk drága lényekkel, akkor meg az a baj, hogy a Lélekfacsarásra is kell mana, meg a drága lényre is.

Magnetó (7): Áldozós-tárgyas és thargodan paklikba is egyaránt szuperül illeszkedő lap. Úgy tűnik, mint ha semmi vészeset nem csinálna, pedig igen olcsón igen nagy lény lehet, és a legtöbb, őrposztba beálló lény sem igazán hatja meg (sajnos Kurtzzal nem sokat tud kezdeni). A fémtárgyak általi növekedés sem olyan rossz buli, van 1-2 igen kellemes fémtárgy (Dobótőr, Hívó kürt, Ében kehely). Fémek mestere fémpakliba is igen kellemes.


Okulüpaj (8): A felújított avatárokkal is tovább erősödnek az egyszínű (vagy lényegében egyszínű) koncepciók. Elsősorban a terülős pakliknak kedveznek az avatárok, hiszen a hatékonyságuk (és költségük) is a játékban lévő lapjainkon múlik. Okulüpaj a lila szín egy nagy problémáját, az értelmes leszedés kérdését oldja meg - ráadásul nem is akárhogy. Ha leszedni nem is tud éppen, akkor a dobatása miatt fogjuk szeretni. Ölő lénynek kicsit gyönge, de hát a többi lapunk csak megoldja ezt a kérdést valahogy. Egy bánatom van: önmagában nem tud leszedni lapot.

Orgling tanácsadó (8): Ezek után nem fogok csodálkozni, ha az orglingok közutálat tárgyai lesznek. Minden lapot bedrágítani - ezt senki se szereti, pedig nem is annyira vészes dolog. Az Iszapmestert is használgatják hébe-hóba, annál ez szerintem sokkal jobb, főleg a kedvezőbb árfekvésének köszönhetően. Ezzel ráadásul még ölni is lehet, csak hagyni kell, hogy kirakjon ezt-azt az ellenfél.

Őrült Szajonn (8): Nagyon olcsó dobatás és egy lény egy csomagban. Sajnos a hátránya néha arcpirítóan nagy, ezért nem árt, ha néhány visszavetetéssel vagy áldozós lappal is játszunk mellé (pl. A Gépezet minkét részét megoldja). Gyanítom, hogy sokféle pakliban fogjuk viszontlátni.

Ősi rítus (8): Leszedés és erőforrás egyben? Ez nagyon jól hangzik - nagy kár hogy ez erre a lapra nem egészen igaz. Mondjuk sok esetben a passzivizálás felér egy leszedéssel, így akár ezt betudhatjuk ennek. Ha asztalon maradó lapból is elég sokat használunk, akkor az erőforrás rész is könnyen összehozható. Igen jól illeszkedik a különféle, saját körben egyszer használható lapokhoz (pl. Bűvös forrás, Örökmozgó, Lélekszivacs). De akár valami kombósabb pakliban is el tudom képzelni, ahol sok lapot szórunk ki, majd jókat húzunk Ősi rítussal (valószínűleg a quwargok mellé igen jó lesz).


Raska (7): Sok közepes dolog egy csomagban - általában ez egy jó végeredménnyel zárul, de itt nem érzem az átütő erőt. Se az egy lap dobatása, se a lap áldoztatása, se a 3/2-es lény nem dobogtatja meg a szívem, még egybegyúrva se. A legértékesebb képessége - a leszedés - gyakran fog gyenge eredményt hozni (Manakorong és egyebek miatt). Börtönben mondjuk korrektül működhet, elég kevés lap lesz az ellenfélnél asztalon és kézben is, így jó eséllyel fájdalmas lesz az ellennek. Kár, hogy mostanában a börtön nem annyira jó pakli.

Szőröspók őrdémon (7): Korrekt áron korrekt méretű lény. A lopás megszüntetése nem rossz dolog, de vélhetőleg az ellenfelek nem fognak túl gyakran lopkodni, főleg thargodan pakli ellen. A kikeresős képessége poénos, de nem hinném, hogy túl gyakran fogjuk tudni kihasználni, hisz nem sok ember fog lopkodni, ha tudják, hogy játszunk őrdémonnal.

Tleikan enyészvarázs (9): A két VP-s counterek sose voltak túl nagy kedvenceim, hiába akadályoz meg lapot, valahogy gyakran túl drága. Szerencsére ennek nincsen semmilyen konkrét hátránya (nem úgy mint pl. a Nyugalomnak), csak korlátozott a használati lehetősége. De ami igazán megfogott a lapban, az a megakadályozhatatlan semmizés. Nagyon sokszor szükség van semmizésre, de eddig még nem sok értelmes lapra került ez rá.

Vízióhalál (7): Kettőért dobatni egyet - nem túl nagy biznisz szerintem. Hiába tudjuk ezt körönként megtenni, csöppet drágácskának érzem. Persze egy vízió követővel már mindjárt más a helyzet, 1 VP-t már bőven megér. Érdemes lehet Moa tortúrával és Sziránusz tortúrával használni a vízió pakliba, szépen le lehet velük fojtani az ellenfelet. A férgek védelmezője (7): Ideális figura a sok lénnyel (pl. quwargok) játszó, kiterülős pakliba. Ha bírjuk manával és ÉP-vel akkor rengeteg izommal tömhetjük meg kedvenckéinket. Ha van esetleg egy Dornodon bűbájunk, vagy egyéb olcsóbbításunk, akkor már igen megérős lesz a buli.

A szaporaság jutalma (7): Annak idején a régi egy nagyon jó kis kombó lap volt és hosszú évekig tartotta magát a versenypaklikban (inkább Tiltott mágián) - időszerű volt a felújítása, hisz igen egyéni paklikat lehetett rá építeni anno. Nagy kár, hogy bizonyos lapokkal még mindig inkább a régit ajánlanám (vagy semmit), rengeteg jó kis kombó kiesik a horgony miatt. Pedig nem hinném, hogy akár egy szkritterrel vagy bármivel túl kemény lenne. Quwargok mellett azért érdemes lehet vele próbát tenni.

Csuszpit (10): Univerzális lapkeresés, igen nehezen megakadályozható formában, és még egy lapunk is marad az asztalon. Ez több mint táp. Egy megfelelően összerakott pakliban gyakorlatilag bármilyen helyzetre találhatunk vele megoldást, nagyon sokféle jó azonnali van. S persze azt se feledjük, hogy áldozható lap, vagyis nyugodtan betehetjük mellé a Tirranda batyuját vagy Sziton vérfókuszt.

Démonparázs (6): Kicsit nehezen tudom elképzelni, hogy létezne olyan pakli, ami őszintén szeretné ezt a lapot használni, csak játékost nem szokás manapság lövöldözni. Tény, hogy ez a legolcsóbb hatot sebző lap (ideális lehetne a Kyorg ősmágus megvédésre), de akkor is inkább Emésztő köddel játszanék, sokkal univerzálisabb.


Fekete Lovag (7): 3,5-öt ütő lény (a kockadobás átlaga). Eddig ez a legnagyobbat ütő lény egyért. Ráadásul Kivégzésekkel még növelhetjük is a sebzését. Ez így együtt már nagyon adja egy Timerás hordának a tervét, ami egyébként egész jól működött a tesztelésen. Természetesen más hordákba is érdemes berakni.

Khór zsoldosai (7): A mostanában kicsit elhanyagolt varkaudarok kapnak egy kis utánpótlást. Nem érzem magam túl nagy varkaudar-szakértőnek, de nem hinném, hogy ettől a laptól fog eljönni számukra az aranykor. A képességei korrektnek tűnnek, de összességében nem érzem, hogy erre annyira el akarok költeni egy lapot, ez nem igazán segíti elő a pakli kiterülését. Mondjuk Khór földje mellett vicces lehet, 1 VP-ért 7/4 repül, és még dobat is. De ehhez találnunk kell egy jó munkásembert, aki fel is építi a síkot (amit vélhetőleg kikerestünk).

Kru-bla (7): A nemrég színre lépett orkok jelentős erősítést kapnak az Örökkévalóságban. Kru-bla nem a legkeményebb ezek közül, hisz ha rajta kívül van még két orkunk, akkor is csak talán jobb, mint egy Hordauduk. Ork kórház mellett már érdekes méreteket ölthet magára.


Lélekenergia kinyerése (8): Egyértelműen az egyik legjobb lényleszedés. Ha van csont a lényben - s ez nem ritkaság - akkor vagy ingyen, vagy cantrip oldódott meg a szituáció (ami feltétlenül előnyös), de még egy kalandozót leszedni sem olyan elképesztően rossz. S azért azt se feledjük, hogy vannak szörnyek, melyeknek több csontot is rejt a bendője.

Nyomorult quwarg (6): Elsősorban a többi quwarg fogja termelni, de biztos lesz aki berak párat a quwarg paklijába.

Ork akrobata (7): Emlékeim szerint még nem láttam olyat, hogy ezt bárki is passzívan rakta volna le. Ezt ugye nem túl nehéz összehozni, hisz ork pakliba a sok orkon kívül csak tárgyunk és épületünk lesz, esetleg pár kivégzés is beférhet. Ami a legizgalmasabb benne a láthatatlansága, egyáltalán nem érezheti magát biztonságban az ellenfél, ha befalazza az őrposztját, az akrobata lazán besurran, és a lángvetőjével hamuvá égeti az ellenfelet.

Ork alkoholista (7): Egy VP-s keresés, ami még üthet, vagy építkezhet keresés előtt, utána meg a Sötét manifesztáció sajtolja ki belőle a hasznot. Azt hiszem sokra hivatott az ork pakliban.

Ork harcos (5): Ork kórház, korbács és hadisámán fog ilyeneket termelni. Ne kövessük el azt a hibát, hogy berakjuk a pakliba.


Ork korbács (7): Ork pakliba biztosan beraknám. De lehet egy áldozósba is (főleg, ha 1-2 ork is akad benne). Egy olyan áldozható lap, ami ingyen jön és még egyéb dolgokra is jó, mindenképp figyelmet érdemel.

Ork kórház (7): Ha már sok az olcsó és repülő ork, akkor akár szabadidejükben össze is szerelhetnek egy kórházat. Persze előfordulhat, hogy pár kör alatt már Dunát lehetne rekeszteni a sok orkkal, de ez legyen a legkisebb baj.

Ork megszállott (7): Nahát - még egy ork. Az ember nem is hinné először, mennyire jó. A többihez képest szánalmasan kicsit üt, az izmokra meg ki ér rá várni? Viszont képes a Varkaudar pálinkát anélkül kézbe venni, hogy leborulna tőle, ami nem kis előny. A manáért-izom akció pedig sokszor jól jön, hiszen a sok olcsó lapunk miatt előfordulhat egy kis manatúltengés, nem árt, ha van mire elvernünk a tengersok zsetont.

Quwarg anyakirálynő (7): Kicsit drágácskának tűnik nekem. Se a +1/+2 nem tűnik túl izgalmasnak, se a lassúcska erőforrás. Főleg, mert néha csak egy Nyomorult quwarg lesz az egész akció jutalma, ami igen csekély. Ha játszunk mellé őrparancsnokkal, akkor kellemesen működhet.

Quwarg behemót (7): Imádni valóan nagy legény, és szerintem az ára is igen kedvező. Nem tűnik túl nagy művészetnek kivágni a második körben, sok minden tud termelni kicsi quwargot, amit szívesen beáldozunk egy behemót kedvéért. Szó mi szó, nem egy okos jószág, azon kívül, hogy kifejel az ellenfél kezéből két varázslatot, túl sok mindennel nem járul hozzá a kombózgatáshoz. Ő egyszerűen csak nagy és megy.


Quwarg bölcs (6): Sosem szerettem, ha egy lap hatékonysága az ellenfél cselekedeteitől függ. Kell egy kis szerencse, hogy az ellenfél pont olyan lapot játsszon ki, amivel a mi malmunkra hajtja a vizet. Az, hogy előre bele gurítunk 1 VP-t, és tartalékolunk még egyet, hogy legyen egy Björtrauk tréfánk... nem tűnik túl nagy üzletnek, illetve egy jól sikerült Thu'zad utazása után kinyert két quwarg is sovány vigasznak hangzik.

Quwarg harcmágus (9): Counterelni mindig mindenki szeret. Ez érthető, hisz az a biztos, ha az ellenfél semmilyen értelmes dolgot nem tud csinálni. Lény alapú counter soha nem volt még ilyen olcsó, és ráadásul még anti-mágiázik is. Megrögzött kontrollosok és ultrabűbájosok biztos a hajukat fogják tépni a harcmágus láttán, főleg ha 1-2 quwargot is kipakolunk mellé. Bátran ajánlom minden nem varázsló pakliba.

Quwarg őrparancsnok (7): Ha csak önmagába nézném, a 3-ért 3/3 (amiből egy izom) nem tűnik annyira katasztrofálisan rossznak (raktam már ki 1 izmos Homoksárkányt a második körben). És nyilván ennél csak sokkal jobb lehet. Például ha van pár quwargunk, akkor a kiosztott izmok miatt már megéri a dolog. Nem mellesleg a pihenő rovarjaink is újból csatasorba állnak.

Quwarg tojásgondozó (8): Azt hiszem elérkeztünk az egyik csúcsquwarghoz. Ő teketória nélkül elénk vág 3 quwargot (nem kell imádkozni, hogy varázsoljon valamit az ellenfél), és az irhánkat is menti. Gyakorlatban ez azt jelenti, amíg nem pucolták le a tojásgondozót, kb. nem lehet minket megölni. Egy quwarg mindig akad a közelben, hogy felgyógyítson minket.

Robbantás (8): Ideális leszedés. Gyakorlatilag minden pakli használ valamilyen asztalon maradó nem lény lapot, így bátran robbanthatunk akár alapból is (de a sideba is kiváló). Nagyon beragadni nem tud az áramlása miatt. Olcsó, néha cantrip és a blokkolás ellen is hasznos. Ennél többet azt hiszem nem is kívánhatunk egy laptól.


Rubintos aura (7): Gyógyulásnak és lénytápolásnak igen olcsó, lényirtásnak már meglehetősen drága. A saját lényünkből kedvünkre gyógyulhatunk, nem kell attól tartani, hogy a két lapot együtt szedik le, de még harcban is kihasználhatjuk az áldomást. Az ellenfél lényét már igen borsos áron tudjuk elintézni, ezt tekintsük inkább amolyan alternatív képességnek, hisz 5 VP már csillagászati ár egy lényirtásáért, még akkor is, ha mellékesen még gyógyulunk vagy 10-et.

Ryuku átokvarázs (7): Börtönbe és bilincsbe egy egész hatékony lap. Néhány kör alatt teljesen ellehetetleníti az ellenfél helyzetét. Hiába pakolgatja a lényeit, ha fixen leesnek, de tartalékolni sem tudja a lapjait - hisz eldobatjuk azt is. Mostanában én annyira nem rajongok a dobatásokért, de lehet érdemes leporolni őket. Remekül megtisztítja az utat egy jól időzített Halandóság átlépéséhez.

Szokatlan ceremónia (8): Egy lapért három lap. Ez már jól hangzik. Manaügyileg se drága - már csak a feláldozandó lény a kérdés. Illetve nem is akkora kérdés, lévén elég egyszerű megoldani, csak játszanunk kell pár olcsó, örömmel feláldozható szörnyecskével (Manaevő féreg, Csuszpit, Sírrabló). Persze, ha eleve lényes paklival nyomjuk, akkor nem túl nagy feladat keríteni valami haszontalanságot. Legeslegrosszabb esetben egy Kurtzzal is összekombózhatjuk - hat mana igen sok három lapért, de hát így mulat egy magyar nemes.

Tolvaj klántag (9): A kiegészítőből az egyik kedvenc lapom. S nem is véletlen, hiszen egyben az egyik legjobb. Egy igen olcsó és univerzális laplopás, s nem mellesleg még egy lényecskénk is marad (legyilkol egy Demizrát vagy Szokatlan ceremóniázunk belőle). Bár csak olcsó lapot tudunk vele elkonfiskálni, de azt hiszem, minden pakli kirak egyet-kettőt ezekből. Molluszk ócskaságai, egy Bűvös forrás vagy egy Nyerő stratégia... mindenki játszik valami ellopni valóval.


Tömeghisztéria (8): Gondoltál már arra, milyen jó lenne egy Mélabú, ami csak az ellenfélre hatna? Tessék, most itt van! Igaz csak rövid időre oldja meg az ellenfél asztalát, de egy VP-ért ne is számítsunk világmegváltásra. S ha elég sok papirost kiszórt már az ellenfél, akkor ölésnek is kitűnő.

Tűzförgeteg (7): Tűz síkja mellé ideális. Amúgy meg kinek kell.

Urgod (8): Minden piros pakli alapját fogja ezentúl képezni. Reményeink szerint 1 VP-ért odasebez nyolcat és még üt is. Sajnos a másik képessége elég gyöngécske, de szerintem ezért kárpótol minket a kijátszáskori képesség erőssége. Piros szín amúgy is hemzseg a jobbnál-jobb, olcsóbbnál-olcsóbb terülős pakliktól (quwarg, ork, varkaudar, áldozós), nem lesz nehéz beilleszteni valahova. Kisebb Zant ne feledjük ki mellőle, mindig jól jön az ingyen nyolc sebzés.

Varkaudar bajnok (7): Kicsit zavarja a varázsolgatós paklikat - de nem túlságosan. Az egyes anti-mágiával túl messzire nem jutunk, hisz más anti-mágiája nem nagyon van a varkaudaroknak (max. a Khór zsoldosai, ami szerintem nem egy nagy papír). A drágítás viszont elég gonosz tud lenni, csak tudjuk is kihasználni ezt a kis tempóelőnyt egy gyors pörgéssel vagy nyeréssel. De ebbe azt hiszem jók a varkaudarok.


Varkaudar szolgálólány (6): Nem tűnik kifejezetten rossznak, de egyáltalán nem hinném, hogy túlságosan előre gördítené a varkaudarok szekerét. Ha már gyógyulnunk kell, akkor rég rosszul áll a varkaudar csorda, a +2/+3 sem túl nagy kaland (az orkok pl. egy ingyenes tárgytól kapják ugyanezt, ami ráadásul még mást is tud). Talán egyet bele lehet tuszkolni a pakliba, hátha elő akarjuk keresni.

Végső visszaszámlálás (7): Ha sok lapot tervezünk kijátszani, akkor bizony jó lehet, ha kirakunk előtte egy Végső visszaszámlálást. Sajnos ennek kell lennie az első lapunknak, hogy értelme is legyen, és ugye nem annyira jó egy olyan valamivel nyitni, ami úgy hirtelen az égvilágon semmit se csinál. De ha elég sok olcsó lapunk van, akkor feledtetni tudjuk magunkkal ezt a kis bosszúságot (és az ellenfél is segíthet a jelzők gyűjtögetésében). Szerencsére akkor is kisül, ha feláldozzuk valaminek, így áldozós pakliba jól szuperálhat.

Vérsólyom (7): Bár érzem a benne rejlő potenciált, elképzelésem sincs, hogy hogyan lehetne ezt igazán jól kihasználni. Nekem kicsit kacifántos (és veszélyes) játéknak ígérkezik a magamat lesebző pakli, ráadásul kevés lap tud levinni 5 ÉP-re (nyilván ha már ezzel játszom, akkor szeretném maximálisan kihasználni). A Kiegyensúlyozáson és a Quwarg tojásgondozón kívül nem sok minden juttat el 5-re, és akkor még hátra van az a kérdés is, hogy hogyan tüntetjük el a maradék ÉP-t. Mindenesetre nem árt ezt a lapot észben tartani, 2-ért 15 sebzés nem minden lapban rejlik. A csodák palotája (6): Azt leszögezhetjük, hogy a képességei egytől-egyig durvák. Ami nagy bánatom, hogy mindezt véletlenszerűen fogjuk tudni megtenni. A legtöbb szituációban legalább az egyik, de lehet hogy két funkciója is értelmetlen lesz. Épp ezért a gyenge hatás fok miatt túlságosan jó szívvel nem tudom ajánlani - esetleg Timera mellé, de ott meg azért nem mindig könnyű felépíteni.

A meglepetés előnye (7): Szép kis horda tápolás. Láthatatlanul bemasíroznak a lényeink és szétforgácsolják az ellenfél arcát. Sajnos nem igazán emlékszem, hogy a kék színt túl gyakran tennék be a habzó szájú hordalények mellé, illetve az ütöm-vágom paklikba elég ritkán muzsikál jól a sok varázslat (a kontrollok általában lecounterelnek, ha meg mi is counterelünk, nehezen jön össze a hordázás). Frissen bontotton persze kőkemény lesz.

Álmosító manó (7): Megmondom őszintén, én kicsit sokallom érte a három pénzt. A dermesztés és az álom szép dolog, csak egyrészt elmúlik, másrészt a lap még ott marad, és a szundító lények még van hogy zavaróak maradnak. Nekem jobban tetszik egy Ifjú sárkánykígyó vagy Smack, a tisztogató - igaz mindkettő speciális, de masszívabb, és biztosan szed. Egy kis fantáziát egyedül az olcsóbbítás miatt érzek benne.

Chosuga (9): A régi nagy spoiler visszalátogatott a játékba, hogy rendet tegyen. Chosuga úr minden helyzetre ismer valami megoldást. A lapokat aránylag drágán intézi el, de ennyit talán kibír az emberfia, hisz a kopasz ember (galetki) maga elég olcsó, s az az előny, hogy minden körben le tud szedni lapot, kárpótol mindenért. A lények rövid idő alatt falakká degradálódnak a kezelése nyomán - kisebbeket még el is tudja intézni. Azt hiszem kár szaporítani a szót, sok pakliba fog szerephez jutni.


Elmeszonda (7): Egy dologhoz ért őkelme - az ellenfél csépeléséhez. Háromért 5 sebzés nem túl nagy szám, erre csak a viszonylag masszív teste, a láthatatlansága és a gyógyítgatása ad valamekkora mentséget. Azonnaliként szerintem ritkán fogjuk kijátszani (mennyivel jobb egy Visszavágás...), de ez csak egy alternatív képesség.

Ezüstsörényű pegazus (7): Egyszerű, mint a faék. Mondhatni semmiféle trükköt nem ismer. Háló nélkül egy nagy hulladék lenne, hálóval együtt már szerintem egész használható. Csak megy, üt, az ellenfél nyakán meg szorul a hurok. Pegazus pakliba feltétlen jó lesz, de akár még egy kontrollba is próbát tehetünk vele, de szerintem vannak nála sokkal jobb lapok.

Hendiala (8): Talán Hendiala a leggyengébb az új avatárok közül. Pedig a képességei kimondottan jók. Csak hát nem sok befolyásunk van arra, hogy a mana pusztítás épp mennyire jó, illetve a lap elvétel se mindig annyira hasznos (mondjuk ha nincs kinn lap, akkor vélhetőleg tudunk manát pusztítani - és vica-versa, tehát eleve csak félgőzzel fog működni). Nekem leginkább az nem tetszik benne, hogy nem gördíti igazán előrébb a kiépülésünket, inkább csak egy támogató lapja a kék paklinak. Persze avatár pakliba már jobban fog muzsikálni, ott többet számít, hogy egyedül mit tudnak teljesíteni.

Időgyorsító (7): Trükkös és veszélyes lap. Megfontoltan kell használnunk, hisz könnyen ráfaraghatunk. Leginkább akkor érdemes használnunk, ha aránylag könnyen ki tudjuk szórni a kezünket, így nem sok fejfájást fog okozni az eldobandó lapmennyiség. Én azért játszanék egyéb húzásokkal is, amik sok esetben csak a kör végén húzatnak, s akkor azok meg mehetnek a kukába. Persze mindezek az ellenfélre is igazak, s könnyen lehet, hogy az ő malmára hajtjuk valamennyire a vizet. Mondjuk egy áldozós hordába használjuk, ekkor egy kontrollnak sok lapja használhatatlan lesz ellenünk. De az Időgyorsító miatt le tudja cserélni a felgyülemlett haszontalanságokat, s hosszú távon ő jöhet ki jobban, hisz drágább lapokkal játszik.


Illúziócsapda (7): Counter minden körben? Jól hangzik. Az ára sajnos meglehetősen borsos, így túl sok féle pakliba nem tudjuk majd beleépíteni, de szerintem egy vízió deckbe, vagy Fókusz meglelése mellé tökéletes lehet. Akár egy kontroll is berakhat 1 darabot, főleg ha Víziókkal is játszunk.

Izmos manó (8): Kicsi a manó, de izmos. Akkora, mint egy átlagos Homoksárkány, de sajnos információt nem kapunk arról, hogy mire is készül az ellenfél. De vigasztaljon minket, hogy már az első körben útjára indíthatjuk a manó terrort, ami azért elég kegyetlen.

Morin tigris (8): Négyért 5/5-ös repülő lénnyel senki nem akarna játszani. De hogy ezt akár ingyen is kirakhatjuk - máris jobban hangzik. Sajnos hagyni kell, hogy az ellenfél szabadon mesterkedjen, ha azt szeretnénk, hogy egy fillérünkbe se kerüljön ez a nagymacska.

Óriássólyom (7): Kevés manába kerül, az egyéb költsége viszont annál nagyobb. Gyaníthatóan inkább a 2 ÉP áldozást fogják inkább bevállalni, 2 lap rettenetesen sok, s a sebződés egy hordába nem akkora probléma (hisz kb. egylövetű a pakli). Kockázatos madárka, de 2 VP-ért nemigen tudunk többet ütni egy lapból.


Pszionikus entitás (9): Nagyon univerzális, nagyon hasznos lény. Lapleszedésként, lényirtásként és kivégzésként is egyaránt megfelel. Ha semmi egyébre nem akarjuk használni, akkor egy biztos hetes sebzést be tudunk vinni vele (mennyivel jobb ez így, mint egy Óriássólyom..), s utána körönként ötösével haladhatunk a győzelem felé. Ha leszedésként akarjuk érvényesíteni, akkor a sebzése már nem lesz túl nagy szám, de szerintem bőven elégedettek lehetünk vele. Gyanítom igen népszerű lesz, nagyon sok pakliba befér.

Szerelemsárkány (8): Nem egy túl harcias figura, de lények ellen rendkívül hatékony. Könnyűszerrel elcsaklizhatunk vele szinte bármit, egyedül az életes lényekkel fog meggyűlni a bajunk. Attól nem igazán kell tartani, hogy valami nem cserélhet gazdát, vagy hogy immúnis a harci képességekre - szóval jöhet bármi. Ne feledjük, hogy látja a láthatatlant, ez a Pszionikus entitások és Elmeszondák ellen igen jól fog jönni.

Tömegbájolás (7): Meglehetősen drága varázslat, a sok olcsó counterelés miatt már csak igen kevés négy vagy annál is drágább varázslatot tudok jó szívvel ajánlani. Ár érték arányban persze igen jó a Tömegbájolás, a hátránya inkább a kockázatosságában rejlik, mondjuk sok pakli nem fogja tudni megakadályozni, így ellenük jó lesz. Áramlása kicsit jobb a szokásosnál, ami nem baj, hisz ritkán lehet kijátszani, s ha van rá keret, akkor se biztos, hogy van értelme.

Tűnékeny csábítás (8): Egyre több jó lap kerül elő mostanában, ami miatt többféle pakliban is érdemes áldozós lapokkal játszani. A Tűnékeny csábításnak is nyilván akkor van a leginkább értelme, ha az elbugázott lapot tudjuk valaminek áldozni - ekkor ugye dupla a hasznunk: leszedtünk valamit és ki tudtuk rakni az egyik lapunkat. Nyilván akkor is jó lehet, ha csak kölcsönkérünk egy Örökmozgót vagy hasonlót, hisz bőven tudunk profitálni ilyen esetben is. De akkor az igazi, ha a lap már nem jut vissza a tulajdonosához.

Türkiz sárhajító (7): Nagyon érzem, hogy ezzel a kis lénnyel a kutya nem fog játszani, pedig nem egy kifejezetten rossz lap. Dobat egy varázslatot, leszedhet lényt vagy lőheti az ellenfelet. Apróságok csupán, összesen nem is rossz, de talán egy kicsit már kevés az üdvösséghez a mai időkben. Barukka (6): Egy nagyon speciális pakliba a - rhatt lényes-blokkolósba - nagyon tápos, kettőért húzunk 2-3 lapot, lesz egy lényünk és blokkolunk is. Ezen kívül kuka.

Bizalmi válság (7): Kicsit körülményes és néha teljesen értéktelen asztal leszedés. Persze túl sokra ne is számítsunk, ha egy ennyire olcsó lapról beszélünk, 1 VP-s azonnaliként nyilván nem fog túl egyszerűen menni a dolog. Ultra bűbájok és Repro mellett remekül működik.

Ganüid csapatépítő (7): Két szuper képessége is akad, mindkettő sokban előre lendítheti a ganüidek pályafutását. Nagy probléma, hogy egyszerre igencsak nehezen fog érvényre jutni mindkettő, hisz ha hamar lerakjuk, hogy olcsóbbítson, akkor ugyan kire fog izmokat rakni? De ha előbb kipakolunk, és csak aztán érkezik meg a csapatépítő, akkor meg sajnáljuk, hogy nem olcsóbbítottunk már eddig is. Ezt a dilemmát mindig csak az adott játékhelyzetet kiértékelve fogjuk tudni megoldani, nincs rá univerzális recept.

Ganüid dolgozó (7): Ha minden jól megy, akkor egy lapért leszedünk egy lapot, dobatunk egy varázslatot és kapunk egy manát. Ez aztán a jó üzlet, nem igaz? Kár, hogy mindössze ganüid pakliban fog ez így működni, a HKK minden más területén haszontalannak fog bizonyul majd.


Ganüid szakaszparancsnok (7): A ganüid pakli kapott egy igen combos lényt, ami miatt már igencsak megéri kiszórni a zöld kis szörnyecskéket. Az izmos, nagy és repülő lényeket mindig érdemes lerakni, az árukat többszörösen behozhatják. Ha esetleg üres lenne az asztal, akkor az áramlása lesz nagyon nagy segítség.

Istarian (8): A blokkoló pakli veszélyesen közel került az erős paklik táborához. Már jó pár erős Rhatt és blokkoló lap létezik, s ezeknek jó része asztalon maradó. Már nagyon gyorsan ki lehet szórni egy rakás egy-kettőt blokkoló Rhatt lapot, és akkor érkezhet potom 1 manáért egy Istarian is, ami nem elég hogy blokkol még hetet (ez könnyen lehet, hogy nulla közelire csökkentette az ellenfél max. manáját), de egy harcban is kemény legény, akinek egyéb hasznos képességei is vannak.

Peppe (6): Vegyes érzelmeim vannak a lappal kapcsolatban. Először is olyan kicsinek és drágácskának tűnik, nem érzem túl hatékonynak a 2 VP-ért 3-at ütünk történeteket. Persze ha ingyen ki tudtuk rakni, akkor már okom nem lehet a panaszra, ingyen már teljesen rendben van. A képessége is rendben lévő, bár kissé még akkor is drágácska, s sajnos az ellenfél is számítani fog rá. Akkor mondanám jó lapnak, ha nem kéne feláldozni, csak a képességét vesztené el.

Reménytelen lovas (7): Sokkal erősebb lap, mint azt elsőre gondolná az ember. A drágítás kegyetlen tud lenni, lehet, hogy teljesen el tudunk vele lehetetleníteni egy paklit. Főleg, ha már az első körben le tudjuk rakni, és mi kezdünk. Az olcsóbbítás is értelemszerűen hasznos, de szerintem kevésbé fontos része. Egy Hegymélyi keltető pakliban feltétlen ott lesz a helye.


Túlzó szeretet (8): Nagyon jó a képessége, lapot counterelni nagyon tápos dolog, főleg ha mellé lerántunk még lapot opcionálisan. Komoly bánatom vele kapcsolatban, hogy nem tud önmagában csak lapot leszedni, akkor igazán jó lapnak tartanám - így csak simán használható. A három VP-t én kissé soknak érzem egy counterre, elsősorban azért, mert az esetek többségében olyan lapot (varázslatot) fogunk vele megakadályozni, amit többnyire 1 VP-ért is meg tudtunk volna. Egy Szikráció nagyságrendekkel jobb nála.

Védelmező (8): Lények ellen és lényekkel is igen kitűnően működik. A nagyon agresszív hordákat teljesen megakasztja, de minden más paklinak okozhat kellemetlen meglepetéseket. Lényként már jóval gyengébb, a 3/5-ös passzív lény a nevetségesség határát súrolja (alulról), egyedül a blokkolása miatt érdemes néha kirakni. Beszűkült látókörös "autóskártya" pakliba vagy blokkolóba remekül működik.

Baross Ferenc

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 14 szavazat alapján 6.9)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Örökkévalóság lapelemzés - 1. rész.

Létrehozás: 2010. december 8. 09:49:55
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.