Q al Aquim, istene, Frej-jah parancsára indult legyőzni Daalt, a sárkányt. Azonban a sárkány barlangjáig el is kellett jutnia, amit nehezített Frej-jah által kijelölt társa, Thani elviselése. A fiatal tolvajlány ugyanis igencsak elviselhetetlen jelenség...
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Goblin invázió lapelemzés
A Goblin invázió fantázia névre hallgató Zén, a HKK legújabb minikiegészítője, a kicsit csalóka megnevezés ellenére mindössze négy goblint tartalmaz. Egyet se búsuljunk, jópár egyéb érdekes kártyát találunk benne. Nézzük, milyen lapokat kínál nekünk, és milyen véleményem alakult ki róluk a tesztelésen!
A jövő ködbe burkolózik (6): Nehéz megítélnem ennek a lapnak az erejét, mivel a tesztelésen nem játszottam ködpaklival. Egyért cantrip, ez eddig nem hangzik rosszul, de sajnos a többi képessége csak egy kör múlva működik, és egy kör a mai HKK-ban sokszor egyenlő a vereséggel. A köd képessége ellenére nem jósolok neki nagy jövőt. Frissen bontotton jó lehet, ha van más ködlapunk is mellé, de a Zének közül csak a régiekből tartunk bontott versenyt, így el fog telni némi idő, mire ez a lap eljut egy frissen bontott versenyre.
A szerencse hírnöke (7): Timerában kettőért kapok egy kalandozót, és húzok három lapot. Nem rossz, főleg, mivel azonnal húzat. Eddig a legjobb húzós lap Timerában talán a Dupla vagy semmi volt, ami egyért várhatóan három lapot húzat, de csak a kör végén. Sajnos Timera jelenleg nem tartozik a versenypaklik közé. Kalandozó pakliba is jó lehet, hiszen ott egyért jön, várható értékben csak simán cantrip, de 5-ös vagy 6-os dobásnál már jól járunk vele. A Bölcs tanító jobb, mert kiszámítható, és ha van elég kalandozónk a pakliban (márpedig egy kalandozó pakliban miért ne lenne), akkor várható értékben többet húzat, mint a hírnök. Egy nem gnómos kalandozó pakliban azért ki lehet próbálni. Kár, hogy nem repül, a képe is azt sugallaná, úgy egy picit jobb lenne.
Bálvány (8): Önmagában kijátszva nem egy túl jó lap. A két kör elég sok, amíg elfogynak a késleltetett hatás jelzők. Igaz, a büntetése segít egy picit, hogy megérje azt a két kört, de ennyi idő alatt simán elveszíthetjük a játékot is. Szerencsére az áramlásos képessége sokat dob a lapon. Egyrészt saját magával is kombózik. Persze, még így sem olyan jó, hiszen 2 zanszilánkért, 2 VP-ért és 2 lapért szedjük le az ellenfél asztalát, és dobatjuk el a teljes kezét. Nem túl olcsó, és két Bálvány kell hozzá. Azonban a lap igazi erejét az adja, hogy az Időzített gomba kombós pakliban remek lap a jelzőleszedős képessége miatt. Oda mindenképpen használjuk! További lapok, amikkel kombózhat: A türelem rózsája, Megfelelő alkalom.
Félelmetes lovas (8): Elég jó ez a kis lovas. Az ősmágiáját nem kell elrontanunk azzal, hogy olcsóbbítással játszunk mellé, mivel egyért jön. Repül, 1 VP-ért nem is számít kicsinek, főleg Leah hordában üt nagyot. A képessége pedig elég jól segít kikapcsolni az ellenfél egyik zavaró lényét. A tesztelésen nem egyszer megvert ez a lap, amikor kritikus pillanatban jött le.
Goblin kulacs (8): A Goblinok első körös pörgését segítő lapot kaptunk a kulacs személyében. Az első körben még csak várhatóan egy goblinunk lesz, de a kulaccsal kapott egy csontból és VP-ből érkezhet még egy goblin, a velük kapott csontkért újabb lapok stb. Ha Tharr követővel játszunk, akkor csonthalmaink lesznek, amikből mindféle zanszilánkok és tárgyak érkezhetnek. Mindez úgy, hogy a kulacsba fektetett lapot visszakapjuk kör végén. A második körben pedig még durvább pörgés lehet. Sőt, az új kiegészítőben, vagy az év vége felé megjelenő zénben, valószínűleg lesz ingyen jövő goblin is, ami tovább segíti, hogy a goblinok visszakapják régi fényüket.
Goblin szurkáló (9): Újabb erős goblin lap. Ez is kezelésbe veszi az ellenfél varázspontjait, akárcsak az előző verziója. Azonban ez az új változat még tud pár apróságot. Talán a párbaj nem olyan jelentős, de az újrahasznosítás biztosan jól jön néha, akár semmizni akarunk az ellenfél gyűjtőjéből, akár némi gyógyulásra van szükségünk. Ezenkívül, ha éppen nincs elpusztítandó manája az ellenfélnek, akkor röptetheti a többnyire passzívan érkező goblinjainkat. Goblin pakliban tuti lap, na!
Goblin védőmágus (8): Már csak az antimágiája miatt se rossz ez a kis goblin. A tesztelésen nem egyszer nyerte meg nekem a meccset, amikor bevédte a kis komponensgyűjtögető társait. Ennek ellenére inkább side lapnak érzem kontroll paklik ellen. Persze versenykörnyezettől, versenytípustól függően alapból is beférhet.
Goblin tanya (7): Épület ugyan, de mivel zanszilánkért jön, ezért a goblinok által termelt szörnykomponensekből is kirakhatjuk. Emiatt jobb egy sima épületnél. Pozitív dolog, hogy ha nem tudok vele másolni, akkor legalább húzok vele egy lapot. Persze a 2 zanszilánkért cantrip-nem-csinál-semmit lapok sem túl jók. Ha van goblinunk, amit másoljon, akkor viszont nem rossz kártya. Mivel nagyon sok remek goblin van, ezért kérdéses, hogy befér-e egy goblin pakliba. Három biztosan nem, egy (max. kettő) talán.
Gruangdag tigrise (8): Első blikkre nem tűnik túl jónak a lap. Termel pár csontot, de az ellenfél kap egy lényt. Azonban olyan pakliban, ahol használjuk a csontot (pl. tárgy vagy zanszilánk) meglepően jó tud lenni. A tárgy paklik pl. gyakran kezdenek úgy, hogy 2. körben kincseznek egyet: 1 lapért és 1 VP-ért kapnak 2 csontot. Igaz, hogy a tigris eggyel drágább, de cserébe antimágiázik (és csak akkor, amikor az kell), valamint hét csontot ad. Lépéselőnyös pakliban különösen kellemes, ahol VP-t nem kaphatok a Lépéselőny miatt, de a tigrissel első körben antimágiázok vele egyet és kapok hét csontot, ami átszámítható akár 7 VP-nek is, ha zanszilánjaink, vagy tárgyaink vannak. Az ellenfélnek adott lény pedig nem sokat számít, ha mi első körös pörgést tudunk beindítani.
Remira kedvence (8): Első ránézésre a lényes blokkoló pakliba és Kragoru familiárisa mellé illik ez lap. Lényes blokkolóba a Sziránusz hárfa mellett egyért tud jönni, újrahasznosít, repül, üt, ha kell még egy kisebb lényt is le tud lőni, vagy egy kis plusz sebzés az ellenfélbe. Nem rossz, bár nem eget rengető. Sima Kragoruba sem rossz. Bár oda vannak egyért jobb mágikus védelmű lények is, de ha leszedték a követőt, akkor ezzel az egy lappal nyerhetünk. Sajnos, ha fenn maradt a követőnk, akkor annak áldozós képességével kevésbé kombózik. Ezen azért ne bánkódjunk, hiszen Remira kedvence elrettentette az ellenfelet a követő leszedéstől. A Lassan járjos verzióba még egy kicsit jobb lehet, hiszen a járj mellett is egyért jön.