A Krondori roncsmentők céhének tagjai speciális varázslataik segítségével akár egy hatalmas hajót is képesek kiemelni a hullámsírból, hogy értékes rakományát megmentsék. Különösen fontos ez akkor, amikor az Istenek Könnye nevű ősi relikviát kell visszaszerezni.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Mágusok alkonya
A moák technikai civilizációjának bukása után a világot évszázadokon át a mágusok uralták. A mágia mindenható volt, a hatalom abszolút záloga. A Ghallát benépesítő fajok mind a saját módszereikkel próbálják a mágia bilincseit lerázni. Különleges képességeket, egyedi relikviákat és félelmetes szolgákat hívnak segítségül. Vajon sikerül megtörniük a mágusok egyeduralmát?
Ebben a kiegészítőben, mint a neve is mutatja, tovább folytatjuk a Világégéssel megkezdett, a különféle lényes ill. etnikum paklik megerősítésére tett lépéseket. Így használjuk a kötelék képességeket és az egymást erősítő lényeket. Azonban, megfogadva a kritikákat, most még inkább odafigyelünk rá, hogy az egyes lapok önmagukban ill. többféle paklikban is használhatóak legyenek, különösen a ritka lapok.
Nem kell persze megijedni, lesznek jóféle varázslatok is, megemlíteném pl. a nagy legendák közül az Áldozat az ősi isteneknek vagy a Tudatfagyasztás felújítását.
A következő etnikumok ill. koncepciók kaptak erősítést (nyilván nem egyforma mértékben):
morfok, bűbájok, sárkányok, tárgyak (az egy-egy jellemhez tartozók külön is), fókuszkristályok, ganüidek, kalandozók, Lassan járj, törpék, KF-es tárgyak, Timera, Chara-din fattya, Chara-din egyszínű pakli, xenók, éjfattyak, Thargodanok, mérgező lények, pegazusok, mágikus védelmű lények, ében íjászok, orglingok, legendás lények, orkok, manók, óriások, tűzpakli, quwargok, Egérút pakli, villám, triklem drakolderek, épületek, zanszilánkok, csapdák, krabberek, vámpírok, avatárok, motyogók, lovasok, gyűjtőgenerálás, Rox, élőholtak, nekromanták, vérfarkasok, víziók, gnómok, Behemótok, pókok, teknősök, elementálok, őshangyák, Arochos, moák, minotauruszok, goblinok (remélem, nem hagytam ki semmit). A köd és a varkaudarok kedvelői ne aggódjanak, ezek a lapok a közeljövő Zénjeiben bukkannak fel.
Új etnikum a sziréneké, akik mind bírnak a fenti Csábítás képességgel (és csak ők), de mást is tudnak persze. Külön-külön is használhatóak, de vannak társaikkal együttműködőek is köztük. Egyelőre öten jelennek meg, pár morffal kiegészítve alkothatnak ütőképes etnikum paklit. Gyönyörű, új képeik vannak Zelenák Anikótól!
Másik fontos célunk a játék lassítása volt, mert sok panaszt kaptunk, hogy az első-második körben kipörgő paklik ellen nem élvezetes a játék. A már beharangozott jó kis ellenlapokon kívül ezt szolgálja az is, hogy a megszokottnál több lapon van háló (nyilván elsősorban kis idézési költségű lapokon, amik már hamar kijöhetnek), így mindig érdemes figyelni az asztalon levő lapokat, van-e pörgést akadályozó az ellenfélnél vagy akár nálunk.
Szintén megfogadva a játékosok véleményét most a szokásosnál is alaposabban rágtuk meg a ritka lapok kérdését, sok-sok vita és igazítás után alakítottuk ki, melyek legyenek a ritka lapok, és pontosan, hogy nézzenek ki. Bár mindig lesz leggyengébb és legerősebb ritka, nagyon bízom benne, hogy kiegyensúlyozott, jó ritka lapokkal örvendeztetünk meg benneteket. A megszokottnál jóval több embert vontunk be a lektorálásba is, több időt is tudtunk fordítani rá, reméljük, ezúttal nem csúszott át semmilyen komolyabb hiba. Igyekeztünk figyelni az egységes megfogalmazásra, az egyértelműségre is.
A kódok bontásának lehetősége, úgy láttuk, népszerű, úgyhogy ebben a kiegészítőben is találhattok majd ajándék kódokat (a szabálykönyvben kell nézni), ismét 3, csak így megszerezhető "kódos" lapot készítettünk. A 8 új ultra-ritka lapból 4-et most, 4-et pedig nyártól kaphatnak majd a legjobb vagy legszerencsésebb játékosok.
Többször felmerült már, hogy milyen jó lenne a HKK-t egyedül vagy társakkal együttműködve valamiféle előre megalkotott ellenfél ellen játszani, ha épp egyedül vagy és mégis HKK-znál vagy többen vagytok, de unjátok már egymás pakliját. Nos, ez egy létező játékforma, sok efféle társasjáték létezik, sőt, a szerepjátékok jelentős része is részben erről szól (a csapat együttműködve küzd a mesélő által megalkotott ellenségekkel). Természetesen a szerepjátékok összetettségét még csak meg sem próbáltuk megcélozni, azonban egy társasjátékot meg tudtunk úgy alkotni, hogy az nektek gyakorlatilag semmibe sem kerül, a meglevő kártyákat lehet használni hozzá. Amire szükség volt, az néhány, ehhez elkészített szabály, valamint 1-2 jó kis ellenség. Ezzel a kiegészítővel 2 ilyen ellenséget adunk ki (ezek nemgyakori lapok, és kimondottan erre valók), ők az Őslichek. Így ezzel a kiegészítővel gyakorlatilag egy plusz társasjátékot is átnyújtunk nektek ajándékba, remélem, sokan kipróbáljátok és jól szórakoztok majd vele.
Az őslichekre vonatkozó szabályokat lejjebb találjátok.
semlegesítés: (hatáskör)
Ezt a lapot reakcióként is kijátszhatod a kezedből, ekkor megakadályozza (hatáskör)-ben megadott lapokat / hatásokat. A lap ilyenkor is megőrzi eredeti típusát, tehát pl. egy lény ilyenkor reakció lényként kerül kijátszásra, ez nem varázslat vagy hatás. A semlegesítés nem képesség, hanem a lap kijátszásának módja. Csak magára a lapra lehet reagálni ill. azt lehet drágítani, külön a semlegesítést nem lehet elvenni, másolni, drágítani vagy reagálni rá.
csábítás: X
Kijátszásakor, ha akarod, egy max. X költségű célpont lény a tartalékodba kerül, mostantól te vagy a gazdája. Az esetleges rárakott lapok gazdája nem változik.
Ha a csábítás egy lény képessége, és a kijátszásakor a csábításnak nem választottál célpontot, tegyél a lényre kijátszása után egy +1/+1-es erőjelzőt.
kijátszás, sikeres kijátszás:
A lapok kijátszásakor létrejövő képességénél ezentúl nem írjuk ki azt, hogy "sikeres kijátszásakor", csak annyit, hogy "kijátszásakor". A lapra írt szöveg úgyis csak akkor történik meg, ha a lapot nem akadályozták meg, ezért a "sikeres" szó elhagyható.
villám és
Ha a villám altípus vagy a ikon szerepel egy lapon, akkor annak minden sebzése villám ill. tűz, akkor is, ha ez a lapon külön nincs feltüntetve.
kiegészítések
Ha az ellenfél kezd, az első körében max. annyi védekezés lapot játszhatsz ki a kezedből az idézési költség kifizetése nélkül, amennyi lapot az ellenfeled kijátszott (de egyet mindenképp kijátszhatsz). Ha egy lapon van ikon, akkor védekezésként ki lehet játszani az ellenfél körében akkor is, ha nincs külön feltüntetve rajta, hogy az ellenfél körében ki lehet játszani.
Az őslich egy új laptípus, a követőkhöz és szabálylapokhoz hasonlóan narancssárga kerete van. Az őslich lap egy új játéktípust tesz lehetővé a Hatalom Kártyái segítségével, ahol egyedül, vagy barátaiddal összefogva játszol az őslich ellen.
Az őslich testesíti meg az ellenfél játékost, a cél: az őslich ÉP-jét 0-ra vagy az alá csökkenteni egy kör végére.(Az őslich kezdeti életpontját a jobb alsó sarokban találod.) Más módon semmiképp sem lehet nyerni az őslich ellen. Az őslich ellen játszhatsz egyedül, vagy bármennyi barátoddal szövetkezve, ti lesztek a "játékosok" az őslich szövegében. Minden játékos a saját paklijával játszik, az őslich pedig saját gonosz képességeivel tör ellenük. A játék elején ki kell dobni, hogy az őslich, vagy a játékosok kezdenek. Az őslich 2 köre között minden játékosnak van 1 köre, a játékosok az általuk kívánt (de a játék elején eldöntött) sorrendben jönnek. Minden játékosnak külön ÉP-je, VP-je, SZK-ja van, az őrposztok is külön vannak (az őslichnek 1 őrposztja van). A játékosok segíthetik egymást, a páros verseny szabályainak megfelelően. Viszont minden játékos saját szabálylapot, követőt használhat, és ezek nem hatnak a többi játékosra (tehát pl. A bőség zavaránál csak te húzol többet, a Bűvös erdő csak téged drágít, stb.).
Hatoldalú kockával dobd ki, az őslich a felsoroltak közül melyik képességét használja. Az első körben egy képességet használ, a további körökben kettőt (kijöhet egy körben többször ugyanaz a képesség is).
Képességeire nem lehet reakciót használni, az automatikus reakciók sem működnek (de pl. élet, hatás-immunitás védhet tőlük, és asztalon maradó lapok módosíthatják pl. a sebzése nagyságát). Az őslich képességeit nem lehet drágítani, ezek 0 VP-s hatásnak számítanak és így cselekvésnek is, de lapkijátszásnak nem (tekintsd úgy, mintha egy asztalon levő lap hatásait aktiválná - de az őslich maga nem számít lapnak, ő az ellenfeledet képviseli). Ha több aktivizálást kívánó képessége van, ezek használata között valamelyik játékos cselekedhet egyet. Az őslich köre nem maradhat el.
Az őslichnek nincs lapja a kezében, az asztalán, a paklijában vagy a Semmijében, nem kaphat VP-t, sem szk-t.
Ha többen harcoltok az őslich ellen, akkor a max. ÉP-jét és a gyógyulások mértékét a játékosok számával kell szorozni.
Ha egy játékos elveszti a játékot, akkor kiesik, és vele együtt a permanensei is kikerülnek a játékból, de a többiek tovább küzdhetnek. Az őslich ÉP-je vagy max. ÉP-je ettől nem változik. A 8. köre kezdetén az őslich mindenképpen megnyeri a játékot.
A leírt őslichek ún. 2. fokozatúak, ha túl erősnek bizonyul ellened, könnyítheted a játékot azzal, hogy csak 1 képességet használjon mindig (1. fokozat), ha túl könnyű, nehezítheted azzal, hogy 3 képességet használ a második körtől kezdve (3. fokozat). Ha többször egymás után le tudtok győzni egy harmadik fokozatú őslichet, akkor igazán büszkék lehettek! A Mágusok alkonyában 2-féle őslichet jelentettünk meg, próbáljátok ki mindkettőt, más-más gonosz trükkökkel támadnak.
Természetesen az őslich ellen játszva bármilyen paklit használhatsz, de a min. 45 lapos korlátot és a négyszínszabályt érdemes betartani. Kezdőbbeknek azt javaslom, hogy próbáljatok meg minél hatékonyabb "őslich-ölő" paklit összerakni, ezzel is fejlődik a pakli-összerakási képesség.
Ha versenyre készülsz, tudnod kell, hogy az őslich elleni játék sok mindenben eltér a versenyjátéktól, ellene pl. az ellenvarázslatoknak és a leszedéseknek nincs sok értelme (nem úgy, mint a versenyeken), annál több a gyógyulásnak vagy az ütő lényeknek. Mindamellett így is próbálgathatod a paklidat, mit tudnál kezdeni egy hálós, counterelhetetlen, ám csak a saját körében aktív ellenféllel szemben. A lényeg azonban az őslich jelentette kihívás, és a móka, amely annál nagyobb, minél többen szálltok szembe szövetségben az őslich-csel.
Az őslich szabályok (ha kell, akkor kiegészítve, frissítve) honlapunkon is megtalálhatóak lesznek, itt:
Az itteni fórumban tehetitek fel kérdéseiteket, oszthatjátok meg tapasztalaitokat az őslichekről. Természetesen, ha kedvetekre való lesz ez a kis móka, később további, akár egészen másképp gonoszkodó őslicheket is kitalálhatunk és kiadhatunk.
A paklik ára a tavalyihoz képest nem változott, így a Mágusok alkonya ára is 1350 Ft lesz.
Mindenkit szeretettel várunk november 22-én a megjelenés előtti frissen bontott versenyen (szokás szerint előre is lehet jelentkezni) és a Beholder Találkozón, november 29-én a miniversenyekkel. Mindenkinek sok Mágusok alkonyát kívánok a csizmákba és a karácsonyfa (vagy akár a menóra) alá!
Makó Balázs
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 6 szavazat alapján 9.8)