Ha gazdag nemesember vagy, könnyen elhódíthatod Lady Terilien atyjának szívét azzal, ha a lánya körül legyeskedsz. Ha azonban a lány szívére pályázol, ne legyél más, csupán egy ágrólszakadt tolvajfiú, akinek alvilági tetteit nemes elvek vezérlik, szavai romantikusak, lelke szabad.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Frank Drebin 0. fordulója (Túlélõk Földje)
TÚLÉLÕK FÖLDJE
Betáplálva: 2015. aug. 7. 12h:58'
EZ A 0. FORDULÓD
Ez a forduló 40 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az elsõ 10 forduló ingyenes!)
BEVEZETÕ
Üdvözlet a Túlélõk Földjén! Ez a "nulladik", vagyis a belépõ fordulód a levelezõs játékunkban. A könnyebb érthetõség kedvéért rögtön kiadtunk néhány parancsot helyetted, ez egyrészt példát ad arra, hogyan is zajlik egy forduló, másrészt ettõl már ez a forduló is érdekes lesz.
Ahhoz, hogy elsõ Utasítás Lapodat ki tudd tölteni, elõször ismerkedj meg az alap parancsokkal! Az Utasítás Lap elküldéséhez keresd meg a Számlainformációk oldalon a karaktered, majd az UL írás linkre kattintva már írhatod is UL-ed.
Ha elküldted az elsõ UL-ed, erre fogod válaszként megkapni az elsõ igazi fordulódat, amelyben természetesen a dolgok már a Te utasításaid szerint fognak alakulni.
A levélben néha találkozni fogsz a (ld. enc.) megjegyzéssel. Ilyenkor bõvebb információt az adott témáról a forduló végén, az ENCYCLOPEDIA FANTASIA-ban találsz, ugyanabban a sorrendben, ahogy ezeket a forduló közben kaptad.
Egy fordulóban nem léphetsz többet 8 mezõnél, sem az M, sem a K paranccsal.
A játékban nagy jelentõsége van a különbözõ terepfajtáknak: más-más szörnyeket, tárgyakat találhatsz a különbözõ tereptípusokon. Kezdetben próbálj minél több típust bejárni.
Mi a felszerelésed, mihez értesz kezdetben? Utazásod utolsó napjaiban már minden feleslegesnek tûnt: csak egy üres vizestömlõ maradt nálad, no meg a magad készítette fegyver, egy bot (ld. enc.). Egyéb szakértelmeid: nyomkövetés 3. szint (ld. enc.), vadászat 3. szint (ld. enc.).
MEGÉRKEZÉS
Az emberek háborúja elpusztította Ghallát, és ezzel minden szépet és jót, ami ezen a világon termett. Az elfek békés erdeit sem kímélte, rõzserakásként pusztította el õket a gyilkos tûzvarázslat egy pillanat alatt. Te a szerencsédet (ha ezt annak lehet nevezni) annak köszönheted, hogy távol voltál szülõvárosodtól, az északi sivatagban jártál. Ahol pedig semmi éghetõ nem volt, az elfnek több esélye volt a túlélésre, mint egy erdõben. Ezerszer is elátkoztad magadat, hogy nem otthon voltál, szeretteiddel... Gondolataidból valami furcsa dolog riaszt fel: egy tigroszlán bõgése. Nem lehet igaz! Hát mégis van élet itt, kelet felé? Ahol a ragadozó megél, ott vannak növényevõk, és növények is... Elszántan indulsz tovább, hogy megtudd az igazságot.
FRANK DREBIN KALANDJAI
A terület, amelyre érkezel, kiégett pusztaság. Életnek ugyan alig, de van jele. Néhány éven belül talán a természet helyre tudja hozni azt, amit az ember tönkretett.
kf 4 1
kézbeveszed/felveszed a 4. tárgyat a jobb kezedbe
A jobb kezedbe veszed a botot. [0 pontot használtál fel, van még 110.]
gyk 4 1
gyakorolsz a 4. tárggyal 1 pontért
Kikapcsolódásként edzel egy kicsit. Érezhetõen fejlõdött a jártasságod az ütõfegyverek terén. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg elõtted (ütõfegyver: 1. szint). [1 pontot használtál fel, van még 109.]
vi 5 5 50
viselkedésed: 5 5 50
Mostantól normális mennyiségû rizikót vállalsz, legfeljebb a veled egyforma erõs szörnyekkel küzdesz meg. Merészségi szinted ettõl kezdve 5. Csak az azonos jellemûekkel vagy barátságos. A szörnyeket és az ellentétes jellemûeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 5. Ha életerõd az eredeti érték 50 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 109.]
m 1
mozogsz északkeletre
[1,-1] A terület, amelyre érkezel, kiégett pusztaság. A fekete földbõl itt-ott zöld fûszálak dugják elõ fejüket, de egyébként minden halott. A mágusok háborúja talán mégsem tudott mindent elpusztítani. A szélbe szagolva megérzed, hogy valami a Te irányodba jön. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy gonyolék. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!
Meglengetve a botot ellenfeledre rontasz. Bottal kegyetlenül megütöd a gonyolék testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy korbács sem sújthatott volna le keményebben, mint a gonyolék nyelve! (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A gonyolék összeesik, és nem mozdul többé. Megölted! 5 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 6, sebzõdés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}
[10 pontot használtál fel, van még 99.]
gy 15
gyógyítás 15 pontért
A varponizáció nem az a tudomány, amit bármelyik bunkó falusi troll el tudna sajátítani. Te mint a varponizáció egyik mestere azonban az összes trükköt ismered. Keresel egy kis csanadiumot, szétporlasztod, majd öt percig intenzíven varponizálsz. Aztán egy hatalmas üvöltéssel hirtelen hanyatt veted magad, ezzel biztosítva a gyógyítás tartósságát. (+2 életerõ.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (gyógyítás: 1. szint). (ld. enc.)[15 pontot használtál fel, van még 84.]
m 3 2
mozogsz délkeletre, keletre
[2,0] Tovább gyalogolsz a kiégett pusztaságon. Néhol apró életjeleket tapasztalsz: egy-egy fûszál, egy légy, egyébként semmi. A szélbe szagolva megérzed, hogy valami a Te irányodba jön. Magabiztosan nézed a közeledõt. Hiszen csak egy homokvarány. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.
Meglengetve a botot ellenfeledre rohansz. Fürge ellenfeled elegánsan elkerülte támadásodat. A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Bottal iszonyatosan megcsapod a homokvarány lapos hátát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Olyan gyorsan futsz el, hogy ellenfeled csak döbbenten áll és bambán bámul utánad. {Csatastatisztika; sebzés: 2, sebzõdés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}
Hogy kerül ide egy csokivirág? Na mindegy, no problemo, lehántod az édes héját. Igazi ínyencfalat! (+1 kaja.) Jóízûen falatozol. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [3,0] Tovább gyalogolsz a kiégett pusztaságon. A természetre itt még sok tennivaló vár! Szürke por száll a levegõben, ahogy a távolban valami feléd közeledik. Egy porkupac mögé bújsz. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (rejtõzködés: 1. szint). (ld. enc.) Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy démontetû. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is elõkerülsz.
Kiásol a földbõl pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 64.]
m 1 3
mozogsz északkeletre, délkeletre
[4,-1] Félig kiégett területen vagy. Itt már cserjék, és egyre több fû nõ. A szélbe szagolva megérzed, hogy valami a Te irányodba jön. Egy porkupac mögé bújsz. Természetesen sikeres volt a rejtõzködés. Aztán a tudásvágy gyõz, és kipillantasz. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy hamupók. (ld. enc.) Most már nincs semmi gáz. Elõbújsz.
Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.)
(Továbbmész...) [5,0] Félig kiégett területen vagy. Messze elõtted, a kiégett bokrok közt mozdul valami. Villámgyorsan lefekszel egy kidõlt, halott fatörzs mögé. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elõvigyázatosan kinézel rejtekedbõl. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy démontetû. Most már nincs semmi gáz. Elõbújsz.
Egy szörny közeledik, szerencsére a szél felõle fúj, így Te hamarabb megérzed. Jobb az óvatosság - megpróbálsz elrejtõzni egy félig kiégett bozótos mögött. Még szerencse, hogy az elrejtõzés mellett döntöttél. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy lila brekk. (ld. enc.) Amint eltûnik szemed elõl, kikecmeregsz a rejtekhelyrõl.
Elõpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 44.]
e 11
élelemszerzés 11 pontért
Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belõle. (+1 kaja.) [11 pontot használtál fel, van még 33.]
m 2
mozogsz keletre
[6,0] Félig kiégett területen vagy. Szürke por száll a levegõben, ahogy a távolban valami feléd közeledik. Villámgyorsan lefekszel egy kidõlt, halott fatörzs mögé. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Felismered. Ez egy démontetû. A szörny távoztával elõkerülsz búvóhelyedrõl.
Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad elõtt egy tûzbokrot. (ld. enc.) Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielõtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Messze elõtted, a kiégett bokrok közt mozdul valami. Villámgyorsan lefekszel egy kidõlt, halott fatörzs mögé. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy szárnyas gömböc. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, elõmászol. [10 pontot használtál fel, van még 23.]
e 13
élelemszerzés 13 pontért
Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belõle. (+1 kaja.) [13 pontot használtál fel, van még 10.]
m 3
mozogsz délkeletre
[7,1] A halott vidék elmarad. Dimbes-dombos területen vagy.
Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Megéheztél, elõ az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)
Összeakadsz egy szõke hajú, barna szemû ember férfival. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlõt tart.
Összebarátkoztok egymással. Az õ neve d4Mn . Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Egy végsõ búcsú, aztán mindegyikõtök megy tovább.
Összefutsz egy fekete, göndör hajú, kék szemû gnóm nõvel. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlõt tart.
Összeismerkedtek. Az õ neve Kicsicica. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Egy végsõ búcsú, aztán mindegyikõtök megy tovább.
Összefutsz egy rövid ezüsthajú, zöld szemû árnymanó nõvel. Fekete a bõre. Jobb kezében egy kõkést, bal kezében egy vizestömlõt tart.
Összebarátkoztok egymással. Az õ neve Domi. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elköszöntök egymástól. [10 pontot használtál fel, van még 0.]
kf 3 2
kézbeveszed/felveszed a 3. tárgyat a bal kezedbe
A bal kezedbe veszed a vizestömlõt. Így nem fogják tudni ellopni tõled. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Alaposan elfáradva, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A jövõben lehetõséged van behozni valamit a lemaradásodból (megismerted az EXT parancsot)! (ld. enc.) Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 114 pontot. A következõ körben tehát 114 pontot költhetsz el.
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
VIZESTÖMLÕ (3. TÁRGY)
A vizestömlõben húsz korty víz fér el. Ha víz közelében vagy, automatikusan utántöltöd, ha szomjas vagy, iszol belõle. Nagyapád szerint vizestömlõt evaporõr hájból lehet készíteni, de hogy mi a fene lehet az, el nem tudod képzelni...
BOT (4. TÁRGY)
A bot a legegyszerûbb, de nem biztos, hogy a legveszélytelenebb fegyver. Egy bot beszerzése igen egyszerû: erdõben vagy bozótos területen kell kiadnod a KT 4 parancsot, 8 pontért. A bot nemcsak egy d6 sebzésû ütõfegyver, hanem kiváló alapanyag lehet késõbb jobb fegyverek készítéséhez.
NYOMKÖVETÉS
Minél nagyobb a nyomkövetés tulajdonságod, annál nagyobb eséllyel ismered fel és tudod követni az adott mezõn található különbözõ fajoktól származó nyomokat. Ettõl függ az is, hogy milyen régi nyomokat találsz meg: a rutinos öreg rókák akár egy hónapnál régebbi nyomokat is képesek követni! Ez a tulajdonság fontos a K és FK parancsok hatékony alkalmazásához. Ha esetleg meglopnak, és a nyomkövetésed elérte az 5. szintet, képes vagy megállapítani néhány információt arról is, hogy ki volt a tolvaj. A nyomkövetést automatikusan alkalmazod mozgás közben is, de ha élelmet gyûjtesz, akkor még jobban odafigyelsz rájuk.
VADÁSZAT
A vadonban nincsenek ABC-k, ahová bemész, bepakolsz a kosárba, és már meg is van a vacsora. A mindennapi betevõ megszerzéséért bizony meg kell küzdeni. A vadászathoz való szakértelmed nemcsak azt mutatja, hogy milyen jól tudsz különbözõ állatokat elejteni, hanem milyen ügyes vagy ehetõ gyümölcsök, bogyók találásában. A vadászat sikere függ még a tereptípustól, ahol vadászol, az elköltött pont mennyiségétõl, és attól, hogy milyen felszerelésed van. Néha az is elõfordulhat, hogy "valami nagyobbal" akadsz össze az élelemszerzés folyamán, és a vadászból vadászott lesz...
GONYOLÉK (13. SZÖRNY)
Ez a két lábon járó, gömbtestû, guvadt szemû lény csúf tréfája a természetnek. Sem harapni, sem karmolni nem tud, nyelve viszont meglepõen erõs: ütni, sõt fojtogatni is tud vele! Egy jól felfegyverzett (és kellõképpen vérszomjas) kalandozónak persze egy ilyen csodabogár nem lehet ellenfele.
GYÓGYÍTÁS
Ez egyike a legfontosabb képességeidnek. Ettõl függ, hogy milyen hatékonysággal vagy képes gyógyfüveket találni, milyen módszereket ismersz sebesüléseid kezelésére és regenerálására. Az igazán profik még ott is boldogulnak, ahol semmilyen növény nem terem. A gyógyulás mértéke függ attól még, hogy mennyire vagy megsebesülve, mennyi pontot költöttél a gyógyításra, és mennyi az egészséged.
HOMOKVARÁNY (16. SZÖRNY)
Ha a homokból nagy, üveges szemek gúvadnak rád, akkor az azt jelenti, hogy majdnem ráléptél egy homokvarányra. Ezek a lapos, terepszínû lények agresszív harcosok, de egy magadfajta kalandozónak nem jelenthetnek gondot.
REJTÕZKÖDÉS
A rejtõzködés inkább a bölcsek, mint az erõsek képessége. Ennek birtokában tudsz láthatatlanná válni, eltûnni a nálad erõsebb ellenfelek elõl. Minél magasabb a rejtõzködés képességed, annál jobb szaglású, jobb érzékszervû ellenfelek elõl bújhatsz el.
DÉMONTETÛ (15. SZÖRNY)
Ezek a jól megtermett élõsködõk rendkívül kifinomult ízléssel rendelkeznek: a legfinomabb kajákat hajlandók csak megenni. Ennek köszönhetõen, ha sikerül egyet agyoncsépelned, rendkívül finom és tápláló csemegéhez jutsz (ha van nálad valamilyen éles fegyver). Fõként bozótos terepen fordul elõ.
HAMUPÓK (40. SZÖRNY)
A kiégett földeken, a porban kutat élelem után ez az aránylag "apró" pók. Nem szereti, ha megzavarják, ezért könnyen megtámadja a még nála jóval nagyobb ellenfeleket is. Csípése szerencsére nem mérgezõ.
LILA BREKK (11. SZÖRNY)
Képzelj el egy nagy, lila békát, sok hegyes foggal. Igen, õ az, akivel most találkoztál. Egyetlen hatékony támadása a harapás, de az komoly sebet képes ejteni. Nem kedveli a domb- és hegyvidéket, de egyébként mindenhol megtalálható. Puha bõrén szúró- és vágófegyverrel egyformán könnyû sebet ejteni. Húsa sokak szerint ehetõ (végszükség esetén).
KAJA (2. TÁRGY)
Az ennivaló (talán nem meglepõ módon) alapvetõ fontosságú az életben maradás szempontjából. Élelemszerzéssel (E parancs) pótolhatod. Ha éhes vagy, automatikusan eszel a készleteidbõl.
TÛZBOKOR (35. NÖVÉNY)
Nagy szavanna-tüzek után a fekete síkságon gyakran látni itt-ott egy tovább lángoló kupacot. A tûzbokrok, szívós, nedves ágai ugyan könnyen meggyulladnak, de nagyon hosszú idõ alatt égnek el. Minden, a vadonban sok idõt töltõ vándor és kalandozó (akárcsak Te is) tudja, hogy milyen jól lehet ezt a növényt tûzrakásnál vagy fáklyaként használni. Ahhoz, hogy a tûzbokorról egy fáklyának alkalmas botot vágjál, mindössze a KT 36 parancsot kell kiadnod, 3 pontért. A fáklya meggyújtása szükség esetén nem fog gondot okozni, hiszen, mint az elõbb említett kategóriába tartozó vadon-szakértõ, akár néhány kemény sziklával és egy kis szalmával is képes vagy tüzet csiholni.
SZÁRNYAS GÖMBÖC (12. SZÖRNY)
Ezek a szõrös testû, denevérszárnyú repülõ ragadozók apró méretük ellenére meglepõen szívós támadók tudnak lenni. Gyorsaságuk miatt nehéz õket eltalálni, talán legjobb megoldás egy ütõfegyverrel lecsapni õket.
A JÁTÉKHÉT LEMARADÁS BEHOZÁSA
Mostantól, havonta egyszer, lehetõséged van arra, hogy kiadd az EXT, azaz visszadátumozás kérelem parancsot (ezt a parancsok között kell kiadnod, nem az UL küldõ EXT rovatába kell beírnod!), melynek köszönhetõen, az Extra fordulókhoz hasonlóan, többet léphetsz a jövõben. Minél jobban le vagy maradva fordulószámban a játék kezdetekor indultaktól, annál több játékhéttel dátumozunk vissza. Csak azok adhatják ki ezt a parancsot, akiknek az aktuális játékhetükhöz képest max. 1 játékhét lemaradásuk van, vagy van jelenlét bónuszuk.
A konkrét számok pedig (ha az adott fordulószám között adod ki az EXT parancsot, ennyi játékhéttel dátumozunk vissza):
* 25. fordulótól 100. fordulóig - 25 játékhét.
* 101. fordulótól 200. fordulóig - 20 játékhét.
* 201. fordulótól 300. fordulóig - 15 játékhét.
* 301. fordulótól 400. fordulóig - 10 játékhét.
* 401. fordulótól 500. fordulóig - 5 játékhét.
* 501. fordulótól 600. fordulóig - 3 játékhét.
* 601. fordulótól - 2 játékhét.
KARAKTERLAP
Frank Drebin, egy hosszú õsz hajú, szürke szemû elf férfi vagy. Bõröd teljesen fehér! Ez a 0. fordulód.
Erõ:
9
Szint:
1
Merészség:
5/5
Magasság:
159 cm
IQ:
15
Támadás:
0
Agresszió:
5
Testsúly:
58 kg
Ügyesség:
15
Védekezés:
0
Menekülés:
50 %
Életkor:
165/165 év
Egészség:
11
Életpont:
53/20
Jellem:
semleges
Tul. pont:
0
Szerencse:
11
Varázspont:
0/0
Pénz:
0 arany
Kép. pont:
0
Eddig összesen 1 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5 TP-t kaptál. Jelenleg 5 TP-d van. A következõ szinthez még 25 TP szükséges.