99. forduló, 101. forduló, Kócos Kender összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. dec. 11. 10h:02'
EZ A 134. JÁTÉKHETED, 100. FORDULÓD
135. játékheted kezdete: dec. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3055
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 7

KÓCOS KENDER KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [72,60] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol egy kopasz, félszemű, kecskeszakállas gnóm férfival. Bőre színe zöld. Fairlight követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy koponya gyűrűt, egy szürke bőrkesztyűt és egy villám szimbólumot visel. Ruházatát egy bibircsók-óriás trófea, egy szeppent rákfatty trófea és egy bíbor szulfagor trófea ékesíti. Jobb kezében egy göcsörtös bunkót, bal kezében egy kőkalapácsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Hátasállata egy spagulár! Összebarátkoztok egymással. Az ő neve NemOoO. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
Az 1. napon találkozol egy fekete, copfos hajú, kék szemű ember férfival. Fekete a bőre. Fairlight híve. Egy bakkura csizmát, egy koponya gyűrűt, egy rejtőköpenyt, egy sárga erőövet, egy szöges páncélt és egy villám szimbólumot visel. Felszerelését egy trappoló dinymák trófea, egy ork sámán trófea és egy északi aurach trófea színesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy parittya. Elég egy mentális pillantás aurájára: színtelen semleges, mint Neked. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Viktas. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással.
Az 1. napon újból találkozol NemOoOval. Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű, mint ahogy Te is. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Varázserőd regenerálódik. (+9 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy orgyilkos nyomára bukkanj. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [8 pontot használtál fel, van még 252. Kapsz 1 VP-t.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Kántálni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-12 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

dd 56 eldobod az 56. tárgyat
Elhajítasz 5 mákrózsa virágot. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

m 8 mozogsz északra
[72,59] Még mindig a városban vagy. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy orgyilkos. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az orgyilkos fejét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csatabárdot ellenfeledre támadsz. Csatabárddal hatalmas csapásokat adva felmetszed az orgyilkos jobb lábát. (3 támadással 51 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod az orgyilkos testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Kisebb sebet ejt oldaladon az orgyilkos. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Kedves kalandozótárs! A Barátság negyedében jársz. " Észreveszel egy xantusz-kaktuszt. Észreveszel egy mákrózsa bokrot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy főutcát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy nekrofunt. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Szeresd a sört, igyál sokat barátom; Ámlin vagyok, a Korsókat komálom! " Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Végzetfelhő fagyos moraja, kristálynyíl ezüst villanása végül. " A kereskedőnegyed tarka forgatagában megpillantasz egy szürke gránitból emelt épületet. Az egyetlen bejárat felett meglepő módon több cégér is hivalkodik, de ami a legszembetűnőbb számodra, villódzó varázsrúnák hirdetik: Kalandozóknak 25% árengedmény! (669. épület.)
Az út jobb oldalán egy fehér márványból felépített, büszke elf harcosok életnagyságú szobraival díszített épület áll. A karcsú bejárati oszlopok tartotta homlokzaton aranyozott betűkkel feliratot látsz: "Fairlight Bank". Alatta, apróbb betűkkel: "amely mindig közel áll Önhöz". Az ajtóhoz tisztára söpört lépcsősor vezet. A bejáratot ajtó nem zárja, csak egy kékesen vibráló mágikus erőtér. Mellette egy acélkolosszus őrködik mozdulatlanul. (697. épület.)
Tátott szájjal bámulsz egy hatalmas és igen különös épületet. Egy óriási, zöld kupola, magas kéményekkel, amelyekből sárgás füst pöfög elő sűrű pamacsokban. A bejáratokon emberek mászkálnak ki-be, óriási kupac pirkitet tolva maguk előtt vagy különös, csillogó tárgyakat hordozva. A bejárat fölött feliratot látsz: KVAZÁR KOHÓ. (755. épület.)
Eladsz 1 ezüsthegyű nyilat 4 aranyért, 5 mocsári penkét 5 aranyért, 1 óndarabot 2 aranyért, 1 sallank nyilat 4 aranyért, 1 szöges páncélt 24 aranyért, 6 varkaudar csontot 24 aranyért, 1 orgyilkos tőrt 8 aranyért.
A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Kevés már a dupla VP? Vár az Illúzió Mesterei KT. " [15 pontot használtál fel, van még 237. Kapsz 3 VP-t.]

ea 247 1 eladod a 247. tárgyat 1
Eladtál 1 fekete bőrcsizmát. 16 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 237.]

ea 49 4 eladod a 49. tárgyat 4
Eladtál 4 kígyóbőr kesztyűt. 20 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 237.]

ea 101 40 eladod a 101. tárgyat 40
Eladtál 40 tintát. 40 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 237.]

be 697 bemész a 697. épületbe
Odamész a bejárati ajtóhoz. A mágikus erőtér automatikusan félrehúzódik, utat adva neked. Odabent kellemes hűvös fogad, valószínűleg a mágikus légkondicionálás eredménye. Az ajtó mellett őrködő kolosszus meg se rezzen érkezésedre. Egy elegánsan öltözött, mosolygó elf férfi siet elő. - Miben állhatok rendelkezésére? (ld. enc.)
Határozatlanságodat látva, hozzáteszi: - Látom, még nem vette szolgálatainkat igénybe. A Fairlight Banktársaság egy jól kiépített, kiválóan megszervezett pénzügyi szolgáltatórendszer. Elhelyezheti nálunk pénzét, hogy kamatozzon. A betétet bármely más fiókunknál kiveheti, vagy hozzárakhat. - további határozatlanságodat látva, egy pergament vesz elő, amelyen a kamatok vannak feltüntetve. - Berakott pénze után, havi lekötéssel 5% kamatot fizetünk [egy hónap 3 forduló, de minimum 21 nap]. A dolog másik nagy előnye, hogy ha esetleg elhaláloznál, de valahogy mégis visszatérsz az élők sorába, ha tárgyaid nem is lesznek meg, a bankba rakott pénzedre mindig számíthatsz. Azt nem tudják sem elvenni, sem ellopni. Régebben volt hitelszolgáltatásunk is, de jelenleg ez legnagyobb sajnálatunkra szünetel. Remélem, minden érthető? (Ha pénzt akarsz a bankba berakni, akkor egyszerűen csak a pénzberakás PBE parancsot kell kiadnod azon a mezőn, ahol a bank van. Paraméterként add meg, hogy hány aranyat akarsz berakni. Kivét esetén a PKI parancsot kell kiadnod, hasonlóképp az összeg megadásával. A PBE <összeg> <kalandozó> paranccsal rakhatsz be pénzt egy másik kalandozó számlájára.) [5 pontot használtál fel, van még 232. Kapsz 1 VP-t.]

pbe 5000 beraksz a bankba 5000 aranyat
(Csak 306 aranyad van, ezért ennyit raksz be:) Az elf bankár mosolyogva fogadja a betétet, megköszöni, és megkér, hogy nézz be hozzájuk legközelebb is, ha erre jársz. Jelenleg 306 arany van a számládon. [0 pontot használtál fel, van még 232.]

m 2 mozogsz keletre
[73,59] Még mindig a városban vagy. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Ez itt egy koszos porfészek, Szénaszag, ahova nézek... " Észreveszel egy fény szentélyét. Utad során felfedezel egy főutcát. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt vaskohót. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy fellegvárat. (no:1. építését deanaal kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Látsz egy városi kutat, melynek tisztaságára a polgárőrség ügyel. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). " Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy útonálló. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Marokra fogva a csatabárdot a másikra támadsz. Csatabárddal kegyetlenül összevagdalod az útonálló bal lábát. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod az útonálló testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. Az útonálló most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Sheran szeret téged - miért fordulsz el tőle mégis? " Egy fehérfalú, cseréptetős épület áll a tér közepén, tujákkal szegélyezve. "Városháza" - hirdeti egy felirat a bejárat felett. A ház körül nagy a sürgés-forgás, a nagy hangzavarból csak pár szót értesz: "főutca", "építkezés", "jutalom". (685. épület.)
Megpillantasz egy nagyon csicsás, csavarozott tornyokkal ékesített palotát! A bejárati ajtó felett piros lámpást himbál a szél, alatta két kacér fiatal nézelődik: az egyik egy domború keblű, kihívóan kifestett, lenge öltözetű leány, a másik egy tökéletesen kigyúrt, egyetlen rövidnadrágba öltözött jóképű dalia. Csak találgatni tudsz az épület szolgáltatásainak mibenléte felől. [MEGJEGYZÉS: ez az épület egyike azon kevés dolgoknak a játékban, amelyek korlátozás alá esnek: ha tizennyolc évnél fiatalabb vagy (nem a karaktered, hanem TE!), kérjük, ne használd a BE parancsot.] (696. épület.)
Ezen kívül van itt egy fogadó a Zöldfülű Kalandozóhoz. (684. épület.). Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Melyik tárggyal menjen el, melyik tárgy az, ami érdekel... ÁRNYMENŐK by U.M.A. " [15 pontot használtál fel, van még 217. Kapsz 3 VP-t.]

be 685 bemész a 685. épületbe
Közeledtedre egy világos tunikába öltözött, nyakában vastag láncon míves pecsétnyomót viselő gnóm fordul feléd.
- Te is részt szeretnél venni városunk fejlesztésében? Nagyon helyes! - kezdi el mondandóját. - Amit itt körülöttünk látsz, azt mind mi, kalandozók építettük. A boltunkban olcsóbban vásárolhatsz, a varázslótoronyban olyan dolgokat tanulhatsz, mint sehol máshol. És még csak adót sem kell fizetned! Ha tudsz, gyere minél sűrűbben, mert azzal a többieknek is segítesz. De akár komolyabban is kiveheted részed az építkezésekből, ha érdekel - néz a szemedbe. - Az építkezések során rengeteg építőanyagra van szükségünk. Hálás lennék, ha te is hozzájárulnál pár szögletes kővel és bottal. Mondjuk 20-20 darab elég lenne, hogy befejezzük az éppen folyó építkezéseket. A környező vidéken könnyen begyűjtheted őket, csak vigyázz a vadtrollokkal és alpesi tehenekkel! - Elbúcsúzol a gnómtól és belevegyülsz a város nyüzsgő forgatagába. [5 pontot használtál fel, van még 212. Kapsz 1 VP-t.]

m 3 2 mozogsz délkeletre, keletre
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[93,92] A síkságot sűrű erdő váltja fel. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. A feléd közeledő liumbe mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A szörny nagy levegőt vesz, majd mérgező párát lehel feléd. Hasra vágod magad, azonban így is jut a gázból. (7 életpontot vesztettél.) Marokra fogva a csatabárdot ellenfeledre rontasz. Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a liumbe bal oldalát. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor súrolod a liumbe kunkorgó nyelvét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Csápjával megérint a liumbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. A liumbe csápja eltalálja a bokádat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Csatabárddal felnyitod a liumbe vaskos szárát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a liumbe testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A liumbe csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. A liumbe csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A liumbe ostorszerű nyelve véres csíkot hagy maga után bőrödön. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a liumbe száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Felhasználva a csatabárdot, szereztél 1 liumbe hajtást. 603 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 83, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}


(Továbbmész...) [94,92] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy ragyás burástya. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a ragyás burástya testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. A savtámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (9 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a csatabárdot a másikra támadsz. Csatabárddal néhányszor megcsapod a ragyás burástya hosszú tojócsövét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször eltalálod a ragyás burástya farkát. (3 támadással 14 életpontot sebezve.) A ragyás burástya csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Gyorsan félrelököd. Csápjaival a ragyás burástya csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csatabárddal végigvagdosod a ragyás burástya jobb oldalát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor megcsapod a ragyás burástya jobb oldalát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A ragyás burástya csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Siralmas támadást intéz farkával a ragyás burástya, épp csak megsuhint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Letéped magadról. Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +22 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 672 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 182. Kapsz 6 VP-t.]

kt 4 20 elkészíted a 4. tárgyat (20 darabot)
Begyűjtöttél 20 botot. IQ-d TF-elődött. (+1 IQ.) Figyelmeztetés: megterheltséged 200 % fölé emelkedett! [160 pontot használtál fel, van még 22. Kapsz 25 VP-t.]

m 2 mozogsz keletre
[95,92] A bozótost dombság váltja fel. Az óriási vonulatokból álló Szürke hegyek nyugati lábaihoz értél. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Felismered a közeledőt. Csak egy északi aurach. Nem jelenthet különösebb problémát. Itt csata lesz.

Durranás, és máris bűzfelhővel vagy körülvéve! Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Elszántan ellenfeledre támadsz. Csatabárddal párszor kilyukasztod az északi aurach testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor megcsapod az északi aurach tömzsi testét. (3 támadással 15 életpontot sebezve.) Az északi aurach belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény kiszakít belőled egy részt, és gyorsan behabzsolja. Még 6 életpontot vesztettél. Csatabárddal megvágod az északi aurach fejét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az északi aurach testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az északi aurach még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Felhasználva a csatabárdot, szereztél 3 aurach fogat. 357 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy ütőfegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}


(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Túl fáradt vagy a cirkuszozáshoz, inkább otthagyod őket. [Nincs elég TVP-d a belépéshez.] Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy olvasztókemencét. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. [20 pontot használtál fel, van még 2.]

kt 17 20 elkészíted a 17. tárgyat (20 darabot)
Sajnos csak 1 szögletes kő készítéséhez/gyűjtéséhez van elegendő pontod. Begyűjtöttél 1 szögletes követ. IQ-d TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 0.]

v 96 73 59 elmormolod a 96. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

be 685 bemész a 685. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

be 685 bemész a 685. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

be 685 bemész a 685. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 131 keresed a 131. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy orgyilkost. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

ef 28 507 energia fejlesztése 28
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még -3.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Az egyszerű halandó számára elérhetetlen tudati állapotban kapcsolatba lépsz a benned rejlő Élet Forrásával. (+1 max. ép.) Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) (ld. enc.) Tájékoztatást kapsz a banktól. (ld. enc.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Borzalmasan sok holmit cipelsz magaddal: néhánytól meg kell szabadulnod. (Eldobott tárgyak: 14 bot.)
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 241 pontot. A következő körben tehát 238 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ACÉLKOLOSSZUS (35. SZÖRNY)
Az acélkolosszusokat a Fairlight-ot követő főmágusok kreálták, különféle őrző, felderítő és egyéb feladatok ellátására. Te legfeljebb, mint bankokat vigyázó biztonsági őröket láthatod őket. Az acélkolosszus mintegy négy méter magas, pusztításra és rombolásra tökéletesen alkalmas, varázslatokkal animált szörny. Anyaga, és az őt védő varázslatok miatt közel elpusztíthatatlan. Pusztító ereje felülmúlja szinte minden, a természetben élő szörnyetegét. Ha harcba keveredsz egy ilyennel, halottnak tekintheted magadat már a csata kezdetén.

BANKI ÁTUTALÁSOK
A növekvő elvárás miatt a Fairlight bankrendszer úgy döntött, hogy mostantól elfogad banki átutalásokat is, a következő feltételek mellett:
1. Az átutalás mindig készpénzben történik, tehát egyszerűen a PBE <arany> <kalandozó> paranccsal a nálad levő aranyból a saját bankszámlád helyett rakhatsz be egy másik kalandozó számlájára is.
2. Az átutalást azonnal teljesítik, költséget nem számítanak fel, de az átutalt összeg min. 20 arany kell, hogy legyen. Ha ennél kisebb számot adsz meg, akkor is 20 aranyat fogsz átutalni!
3. Ha az illetőnek van pénz a számláján, akkor az aktuális kamatokat kiszámolják, hozzáadják a betétjéhez, úgy tekintik, mintha a legutóbbi fordulójában rakta volna be a pénzt, és hozzáadják az átutalt összeget. Mivel a maximális kamat eléréséhez a pénzednek min. 7 nap/eltelt forduló ideje a számládon kell lennie, ha ennél sűrűbben léptél, és nem akarod a kamatból veszíteni, kérd meg üzleti partneredet, hogy ne utalja át a pénzt, amíg nem szólsz.
4. A Fairlight bank a csatorna keleti oldaláról a nyugati irányba átutalást nem teljesít.
Pénzt persze olyannak is lehet átutalni, akinek tartozása van, így az acélkolosszustól rettegő kalandozót kisegíthetik bajtársai.

BANKREFORM
A sorozatos banki visszaélésekkel kapcsolatban nemrégiben vizsgálatot indítottak a Fairlight bankház vezetősége ellen. Fedezet nélküli hitelek, irreálisan magas kamatokkal elfogadott betétek és kockázatos befektetések a csőd szélére vitték Ghalla legnagyobb pénzintézetét. A kivizsgálás gyors volt és célratörő, a bankház öt vezetőjét az asztrális térbe, egy antimágikus béklyóba kötözve száműzték, hogy ott lebegjenek az idők végezetéig. Az új vezető egy, a mágiában kevésbé, de a pénzügyekben annál játatosabb személy, Ehmit Zaks lett. Az új bankvezér nem habozott egy sor bankreformot bevezetni.
Eltörölték a kalandozóknak adható hitelt. Zaks állítása szerint míg a yaurri polgároknak adott hitelek fedezettel rendelkeztek, és könnyen behajthatóak voltak, addig a kalandozók esetén az egyetlen megoldás egy acélkolosszus kiküldése volt, amely vagy megtalálta az adóst, vagy nem. Sokszor gazdagnak álcázott rabszolgák vették fel a hitelt, amelyeknek gazdájuk már a bank mögötti sikátorban elvágta a torkát.
A második problémát Zaks szerint az irreálisan magas betéti kamatok jelentik. A háromhetente 5%-os kamatok vitték csőd szélére a bankot. A kisbetétesek támogatása egy dolog, de a dúsgazdag kalandozók ahelyett, hogy pénzüket befektették volna varázstárgyakba és a gazdaság felvirágoztatására költötték volna, a bankban tartották. A kamatreform eredményeképp az 1000 arany vagy kisebb betétekre heti 1.5% lesz a kamat - így a yaurri kisbefektetők továbbra is megkapják a királyság támogatását -, az 1001 és 5000 arany közötti betétekre 1%, az 5000 arany feletti betétekre 0.5% lesz a kamat fordulónként. A kamatváltozás napján mindenkinek a számláján jóváírtuk a kamatokat az előző kamatozási rendszer szerint. Továbbra is igaz, hogy legalább Nx5 napnak kell eltelnie ahhoz, hogy N fordulóra megkapd a kamatot amikor a pénzedhez nyúlsz, ill. internetes aukción fizetsz vagy pénzt kapsz. Ha kevesebb nap telt el, akkor a kamatot csak az Eltelt napok száma / 5 arányban kapod meg.
Hogy a bank iránti bizalom ne rendüljön meg az eddigi hűséges ügyfelekben, a továbbiakban széfet fognak biztosítani a komoly ügyfelek számára. Ez azt jelenti, hogy akinek 1000-nél több arany van a számláján, az igénybe veheti ezt az ingyenes szolgáltatást. Maximum 12 különféle tárgyat (de egyféle tárgyból szinte bármennyit) tarthat a kalandozó a széfben. Az 5000-nél nagyobb betéttel rendelkezők számára pedig biztosítják, hogy egy extradimenzionális kapun keresztül Ghalla bármely pontjáról el tudják érni a széfet, ne is kelljen a bankba elfáradniuk.
Végezetül, Ehmit Zaks kíméletlenül felelősségre vonja a lottóbotránnyal kapcsolatos döntéseket hozó vezetőket. A nyilvánvalóan korrupciónak köszönhetően létrejött szerződés a Fairlight bank és az Arany Magisztrátus között nem tehető semmissé, mert hatalmas kártérítési összeget kellene fizetniük, de a Fairlight bankház átvállalja a lottók költségét, azokat nem a kalandozóknak kell fizetniük bankszámlájukról, hanem a Fairlight bankház teszi meg helyettük. Ezzel az Arany Magisztrátust nem éri kár, és a kalandozók sem fogják úgy érezni, hogy pénzt vettek ki a zsebükből - sőt, még nyerhetnek is az ügyön.
A széf használatához a Berakás Bankba: BB <tárgy> <mennyiség> vagy a BB <tárgy> <tárgy> <tárgy> parancsot kell használnod. Ha 3 tárgyat sorolsz fel, akkor mindhárom tárgyból az összeset berakod. A kivételhez a Kivétel Bankból: KB <tárgy> <mennyiség> ill. a KB <tárgy> <tárgy> <tárgy> parancsot kell megadnod. Egyik parancs sem kerül TVP-be. Fontos: nem javasoljuk, hogy tartókat helyezz el a bankban, mert a bennük levő anyagok el fognak veszni. Talán mondani sem kell, hogy szopókövet és hasonló átkozott tárgyakat nem tudsz a széfben elhelyezni.

KARAKTERLAP

Kócos Kender, egy vörös, hosszú hajú, kék szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 100. fordulód.

Erő: 15 Szint: 16 Merészség: 4/5 Magasság: 120 cm
IQ: 17 Támadás: 15 (16) Agresszió: 3 Testsúly: 60 kg
Ügyesség: 9 Védekezés: 16 (19) Menekülés: 30 % Életkor: 65/65 év
Egészség: 18 Életpont: 296/296 Jellem: semleges (+6) Tul. pont: 2
Szerencse: 21 Varázspont: 101/101 Pénz: 0 arany Kép. pont: 16
Tudatpont: 20/4
Eddig összesen 534 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 057 TP-t kaptál. Jelenleg 129 154 TP-d van. A következő szinthez még 50 846 TP szükséges. Trófeáid: varkaudar behemót, varkaudar bajnok, quwarg harcos. A 100. fordulódban 306 arany került a bankszámládra. 306 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 16/77 (+15%) ütőfegyverek: *21/100 (+6%) dobófegyverek: 15/75 (+6%)

Feltételes fegyverváltás: csatabárd (#555) (80%) << göcsörtös bunkó (#123)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (5 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
95,92 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 107

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 656 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 16/53 2. nyomkövetés: 21/28 3. mászás: 4/15
4. csapdakészítés: 8/30 (+10%) 5. csapdaészlelés: 1/4 6. gyógyítás: 44/93
7. titkosírás: 2/76 8. felderítés: 9/51 9. taumaturgia: 16/79 (+6%)
10. versengés: 1/7 11. szörnyismeret: 9/78 (+20%) 12. vadászat: 2/70
13. bányászat: 13/39 (+16%)

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 0
10. vp regeneráció: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 60% életerő alatt 20 TVP-ért
ásol max. 80 TVP-ért
készítesz csuklyavirágot (#133) (max. 300 darabot ), ubuk dobónyílat (#138) (max. 3 darabot )
mászol max. 300 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
szintszívó lények (#9097), öregedést okozó lények (#9095)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Butaság ára beállítás: taumaturgia: 12 vp;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
feltámadás (#168)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. tanya (507): kész. városháza (Gatin) (540): 9. labirintus (39,112). városháza (685): többek közt 4. tárgyat kell leadnod. Fősátor (770): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 3, 4, 9, 20, 244.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
mérgezett fegyver (119)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
a mágia rúnája (179)
tudati őrjárat (183)
kp. varázsenergia (191)
kasztrop.kitágulás (197)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
fegyvermester (302)
az élet forrása (337)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 42 TU. szükséges még: 28 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
isteni védelem (530) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a hit ereje II (537) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
gyógyítómester (544) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
isteni ítélet (551) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
isteni áldás (558) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudati gyorsítás IV (562) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
makróbővítés I (568) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
páncélzúzás (569) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU.
gyűrűviselés (575) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU.
tudati gyorsítás V (576) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 720 TU.
makróbővítés II (582) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 720 TU.
füébevalóviselés (589) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 780 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 272 TU szükséges.)

Összsúly: 79.37 kg Megterheltség: 198%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 71 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
159 arany (#50) 1 ezüsthegyű nyíl (#323) 1 fekete bőrcsizma (#247)
2 kaja (#2) 4 kígyóbőr kesztyű (#49) 5 mákrózsa virág (#56)
5 mocsári penke (#148) 1 óndarab (#85) 1 sallank nyíl (#129)
1 szöges páncél (#65) 40 tinta (#101) 6 varkaudar csont (#1113)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 aurach fog (#657) 6 bot (#4) 1 liumbe hajtás (#655)
1 szögletes kő (#17) 3 ugh méreg (#166) 11 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

92 93 94 95 96
91
92
93
(93,92) liumbe (#349)
(94,92) ragyás burástya (#111)
(95,92) északi aurach (#350), érclelőhely

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Kócos Kender 100. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34)
acélkolosszus (#35) manó (#36) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) tigroszlán (#43)
Baar-ork (#44) Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46) bakkura (#52) százfogú (#53)
bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60)
hegyi rák (#61) kőevő (#62) varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66)
evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) garokk (#73) tintacsiga (#74)
gitonga (#76) színes dözmöng (#78) bombagoly (#79) trollfa (#80) tazunkaróka (#81)
spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86)
kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) légirozmár (#94)
piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103)
trikornis (#104) vadász varkaudar (#108) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112)
süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118)
emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120) tetemember (#123) manifesztátor (#124) varkaudar mágus (#128)
útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132) élőholt mirg (#135) karmos tankány (#137)
agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) arató csattanat (#144) vérfürdető magszim (#148)
fémbontó szójer (#150) quwarg királynő (#153) nukleáris cickány (#155) tüskés harci gromak (#156) ongóliant (#159)
szeppent rákfatty (#186) varkaudar behemót (#189) varkaudar bajnok (#190) szutykos remák (#191) quwarg harcos (#201)
élőholt quwarg (#202) massza (#217) tormikus egér (#218) pszi elementál (#221) ork sámán (#345)
szürke rinocérosz (#346) varkaudar kósza (#347) khór darázs (#348) liumbe (#349) északi aurach (#350)
halálmadár (#351) nektoraf (#355) bíbor szulfagor (#358) földsárkány (#359) ryuku gárdista (#360)
ryuku légiós (#361) troll ritualista (#365) dombi yeti (#366) kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369)
korinthai amőba (#420) varkaudar kölyök (#685) varkaudar íjász (#687) csontlepke (#746) csodabogár (#755)
lajhárlord (#757) hattyúkirály (#776) Jerome (#956) Mallon (#960)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) $szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16) szögletes kő (#17)
parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21) tüske (#22)
kavadu lebeny (#24) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41)
távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) krómkaktusz (#46) antilopbőr (#48)
kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56)
$bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64) $szöges páncél (#65) kék orchideacserje (#67)
kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) $rézdarab (#70) $rézpáncél (#71) rézsisak (#72)
rézpajzs (#73) csontkulcs (#74) rát-fa (#77) mászókarom (#78) mérleg (#81)
zöld üveg (#82) $óndarab (#85) olvasztókemence (#86) $bronzhegyű lándzsa (#87) $bronzsisak (#88)
$bronzpajzs (#89) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) $bronzhegyű nyíl (#94)
bakkura bőr (#95) $bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100)
tinta (#101) magszim bél (#103) evaporőr háj (#105) fabontó (#106) $rövid íj (#107)
nyílvessző (#108) vapár cserje (#109) vapár ág (#110) $hosszú íj (#111) madártoll (#112)
xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117)
púderszikla (#118) púderkő (#119) dözmöng szív (#122) göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124)
mandibulapenge (#125) $bronzpenge (#126) $mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) $sallank nyíl (#129)
$hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134)
gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) $mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138) oltár (#146)
hebrencs csapda (#147) $mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149) szent jogar (#150) vasérc (#152)
pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157)
kis vaspajzs (#159) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161) vasvért (#164) mászókampó (#165)
ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) uzbány csőr (#169) rövid kard (#171) nekrofun (#173)
harci kalapács (#174) vashegyű nyíl (#176) grifftojás (#179) vasalt bunkó (#181) vashegyű lándzsa (#182)
nagy bronzkulcs (#185) nagy vaskulcs (#186) $mérgezett vasnyíl (#187) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189)
mérg. vas dobónyíl (#190) $gyöngysor (#192) $aranygyűrű (#193) $arany karperec (#194) amniosz-fa (#202)
amniosz (#203) kazmár (#204) kazmár gyökér (#205) óriás lián (#208) szuperkötél (#209)
$orgyilkos tőr (#225) ramit kő (#226) ilkin érc (#232) lajhár csont (#236) $tankány karom (#237)
lant (#238) fekete bőrcsizma (#247) bumeráng (#249) templom (#256) kristálygömb (#265)
purifikátor háj (#269) aranytű (#272) $ametiszt medál (#275) borkonyó cserje (#311) borkonyó bibe (#312)
$ezüsthegyű nyíl (#323) ezüstshuriken (#327) $mutáns csont (#331) olló (#335) rézgolyó (#343)
phua-kúp (#372) fény szentélye (#376) moa jádekő (#382) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395)
álompor (#396) főutca (#399) ház (#400) vas fejpánt (#408) Vlagyimir szobra (#433)
törpe bánya (#435) szent liget (#439) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488)
Chara-din monolitja (#534) csatabárd (#555) sámán erszény (#650) darázsszárny (#652) liumbe hajtás (#655)
aurach fog (#657) aurach bőr (#658) szulfin (#676) $szulfagor agyar (#677) tímárkunyhó (#684)
rinóbőr öv (#685) etra hályog (#712) berzerker tüske (#713) rőtmanó kacagány (#714) művészi porolit (#720)
kreiton esszencia (#892) varkaudar látógömb (#1107) varkaudar falu (#1109) $varkaudar csont (#1113) sámán gyógykenőcs (#1139)
királyi őrsánc (#1140) hűségérme (#1141) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) malom (#1204)
malomkő (#1205) régészeti lelőhely (#1208) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) fejsze (#1240)
vaspánt (#1241) vadászkés (#1264) $nodonrod kitűző (#1533) tündöklő szobor (#1587) elhagyott bánya (#1685)
Khór szobra (#1824) vaskard (#2084) beomlott q. gödör (#2096) asztrális vortex (#2324)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
AA    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
AMT   kalandozó   MXTU                          -  MXTU átadása
AT    kalandozó   TU                            -  TU átadása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BB    tárgy       darab                         -  berakás bankszéfbe
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ  kalandozó                                 -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN  kalandozó                                20  belépés engedélyezése
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DD    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par.tárgy eldobása
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
EE    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy eladása
EF    TU          [képesség]            (10/7)*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK    sorszám     ?           ?                 ?  tudati energia kisütése
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ERKI  [kaland.]                                20  erőszakos kilép(tet)és
ESK   kalandozó   [kalandozó]                  30  esküvő
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR  [kaland.]                                 -  feloszl/felfügg. kérése
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FNO   képesség    [hányszor]                    -  fejl. pont felhasználása
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV   varázslat   élőlény                       -  feltételes T/V varázslat
FVH   szint                                     -  felt. T/V mágia használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
HIR   hírszám     [1. par.]   [2. par.]         -  KT hír közlése
HU    [tárgy]     [tárgy]     [tárgy]           -  hulladékgyűjtés
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KB    tárgy       darab                         -  kivét bankszéfből
KIEN  kalandozó                                 -  K.T.-ból kilépés enged.
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖKI                                            -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
PBE   pénz        [kalandozó] [hányszor]        -  pénz berakása bankba
PKI   pénz        [hányszor]                    -  pénz kivétele bankból
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
TV    varázslat   [varázsl]   [varázsl]         -  varázslat T/V listába
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
VTN   varázslat   [varázsl]   [varázsl]        35  var. tanulása mestertől
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek