10. forduló, 12. forduló, Mumus összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. febr. 16. 12h:19'
EZ A 11. JÁTÉKHETED, 11. FORDULÓD
12. játékheted kezdete: febr. 23.
A következő fordulódat legkorábban a 12. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
Számládra a legutóbbi forduló óta 600 zseton érkezett. Köszönjük.
KALANDOZÓ: #3493
SZÁMLA : XXXX

MUMUS KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [22,10] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+31 életerő.)

kt 92 elkészíted a 92. tárgyat
Begyűjtöttél 1 kötelet. [6 pontot használtál fel, van még 173.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[21,11] Az erdő fái mögötted maradnak, bozótos terepen vagy. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy vízionár nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Félelmetes, démoni lény jelenik meg előtted. Majdnem négy méter magas, ébenfekete karmai fél méter hosszúak. Rád emeli vörösen izzó szemeit, kitátja savas nyáltól csöpögő pofáját, és rád ront. Ahogy minden elsötétedik előtted, agyad egy parányi porcikája még mindig tiltakozik a borzalmas vég ellen. Amikor magadhoz térsz, úgy tűnik, órák teltek el, pedig csak másodpercek lehettek. VALÓDI ellenfeled már így is borzalmas sebeket ejtett rajtad! Valószínűleg a tudatalattid mentett meg a biztos haláltól. [5 életpontod maradt.] Úgy döntesz, ebből elég volt. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.


(Feltételes gyógyítás:) Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+9 életerő.) Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Felismered. Ez egy gonyolék. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 143.]

kt 22 10 elkészíted a 22. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 tüskét. [10 pontot használtál fel, van még 133.]

m 7 7 8 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északra
[20,10] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy drótszőrű pincsi. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.


(Továbbmész...) [19,9] Még mindig bozótos. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ó! Hiszen ez egy lila brekk. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [19,8] Még mindig bozótos. Fehér nyárfavirág szállong a levegőben. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mákrózsa bokrot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 140 pontot kell rákölteni.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Ó! Hiszen ez egy gonyolék. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 103.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[19,7] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. A távolban sakálok üvöltenek. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Felismered. Ez egy lila brekk. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy móricserjét. (ld. enc.) A földön egy pityergő gnóm gyermek üldögél. Rettenetesen le van soványodva, látszik, hogy már nagyon régen nem evett. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (3. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [19,6] Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy drótszőrű pincsi nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a drótszőrű pincsi testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a kőkalapácsot a másikra rontasz. Kőkalapáccsal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a drótszőrű pincsi fejét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült! Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Észreveszel egy olvasztókemencét. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)
Összeakadsz egy kopasz, szürke szemű troll férfival. Bőre színe zöld. Ruházatát egy óriás sáska trófea színesíti. Jobb kezében egy bunkósbotot, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy parittya.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Tomboló Jack. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Aztán elköszöntök egymástól.
[20 pontot használtál fel, van még 83.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 75.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 67.]

kt 72 elkészíted a 72. tárgyat
Nincs elegendő alapanyagod ahhoz, hogy akár egyetlen rézsisakot is készíthess/gyűjthess. [0 pontot használtál fel, van még 67.]

kf 72 kézbeveszed/felveszed a 72. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 67.]

tf 2 30 fejleszted a 2. tulajdonságodat 30 pontért
Elmélyedsz, ősi filozófiai dilemmákon és hasonlókon elmélkedve. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [Még 30 TVP-t kell elköltened.] [30 pontot használtál fel, van még 37.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[19,5] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Ó! Hiszen ez egy piromenyét. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Csak egy woor-antilop. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a woor-antilop testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Kőkalapáccsal eltalálod a woor-antilop bal hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a jobb karodba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Elmegy a kedved a harctól. Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}


(Továbbmész...) [19,4] Síkság, továbbra is csak síkság. Ananászvirág illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy kaszabolósáska. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a kaszabolósáska testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a kőkalapácsot ellenfeledre támadsz. Kőkalapáccsal párszor keményen megütöd a kaszabolósáska mandibuláját. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Jobbra-balra szökkenve osztja a kaszabolósáska nehezen védhető csapásait. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. Menekülésben mindig is profi voltál. Szinte lángol a lábad alatt a talaj, ahogy távolodsz legyőződtől. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Egy quwarg mozdul a földön. (ld. enc.) Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 17.]
Iszol a vizestömlőből. Lestrapálva a nap eseményeitől, táborozásra alkalmas helyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. HOPPÁ! Ismét lehet extra fordulót lépni! (ld. enc.)
Ebben a körben 17 pontod maradt, ebből a következő körre 17 pontot vihetsz át. Kapsz még 152 pontot. A következő körben tehát 169 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VÍZIONÁR (66. SZÖRNY)
Ha a bozótos mélyéről hatalmas halszemek guvadnak rád, takard el a szemed! Aki ugyanis sokáig farkasszemet néz egy vízionárral, illúzióképeket lát, fantom-harcba kezd, akár az életét is veszélybe sodorva, nem törődve az áldozatát leső szörnnyel. Ha az illúziók hatottak, már nem tudod merre vagy, honnét érnek a támadások, és a vízionár menthetetlenül elpusztít. Ha leküzdöd az illúziókat, már aránylag könnyen legyőzheted a puha testű, fizikailag gyenge szörnyeteget.

MÓRICSERJE (115. NÖVÉNY)
Vastag, zöld szárú növény, húsos, lapos levelekkel, nagy világoszöld gyümölcsökkel - ez a móricserje. Szinte minden évszakban találhatók rajta virágok és érett gyümölcsök is. Ennek persze semmi haszna nincs, mivel a gyümölcs nem ehető... Azaz meg lehet enni, de nem jóllakás céljából, inkább akkor, ha az ember ... hm ... szóval ha nehezen tud vécére menni. Nincs ugyanis jobb hashajtó a móri gyümölcsnél. A hatás azonnali, és egyszersmind drámai. Ha esetleg székrekedésed lenne, akkor a KT 116 paranccsal, 4 pontért gyűjthetsz a termésből, és a H 116 paranccsal fogyaszthatod el, 2 TVP-ért.

PIROMENYÉT (99. SZÖRNY)
Ez az ocsmány kis lény gyakran okoz nagy tüzeket a síkságon: pirkittartalmú gyomrának köszönhetően képes kisebb lángnyelvet fújni. Ezzel a módszerrel nagyobb állatokat is képes elejteni, annak ellenére, hogy aránylag kis méretű, harapása aránylag veszélytelen. Ha megölöd, testének állandó izzása lassan elhalványul, szőre kihűl, megfeketedik. Egy kőkéssel megnyúzva ezután hozzájuthatsz a gyomorban megbúvó pirkithez.

WOOR-ANTILOP (31. SZÖRNY)
A nyílt területek, síkságok mutáns mindenevője aránylag békés állat-szörny, de ha megtámadják, igen keményen tudja védelmezni magát. Nem egy nagyobb ragadozó szenvedett már kemény döféseket a "szende" kérődző-utánzat szarvától. Inkább bőréért vadásszák, mint húsáért.

QUWARGOK
A quwarg alig egy ujjnyi, repülni nem tudó rovar. Amikor látsz egyet, mindig úgy véled, hogy szánalmas, nyomorult teremtmény, amelyről azt sem tudod elképzelni, hogy hogyan képes néhány hétnél tovább életben maradni. De aztán eszedbe jut, hogy milyen veszélyt jelenthet, ha ez a kártékony, mindent megzabáló állat elszaporodik. Ha a több millió, falkába verődött, kiéhezett quwarg elindul, felzabál mindent, ami az útjába kerül. Szerencsére erre aránylag ritkán kerül sor, mert minden öntudatos kalandozó irtja őket. A városok ún. quwarg-árkokkal, mély és vízzel feltöltött árkokkal védekeznek a rajzás ellen. A quwargnak nincs sorszáma, mint ahogy a természetben előforduló többi jelentéktelen biológiai szélhámosságnak sincsen. Ha látsz egyet, egyszerűen csak eltaposod, nem is érdemel több figyelmet a Túlélők Földjének egy kalandozójától.

EXTRA FORDULÓ
Sokan lassúnak találják a 7 napos játékhetet. Mivel sok helyre még ennyi idő alatt is nehezen jut el a posta, sajnos ezt nem rövidíthetjük le - azonban egy egészen picit megpróbálunk segíteni azokon, akik bírnák a rövidebb játékhetet. Ez a megoldás az extra forduló. A lehetőség kihasználásához semmi mást nem kell tenned, mint beírni a SPEC. KÓDOK rovatba azt, hogy EXT. Ennek hatására a számítógép az indulási dátumot visszaírja 7 nappal. Ez úgy fog kinézni, mintha 1 héttel korábban kezdtél volna játszani, tehát eggyel nagyobb lesz a játékheted, így rögtön léphetsz egy plusz fordulót. Amiért persze ugyanúgy kell fizetni, mint a rendes fordulóért. (Ha a dolog még mindig nem világos, ne kérdezz, egyszerűen csak próbáld ki! SEMMI bajod nem fog belőle származni.) Ha új játékos vagy, és még nem használtad ki a korábbi lehetőségeket, sebaj, most is megteheted! De egy fordulóban csak egy EXT-et adhatsz ki.

KARAKTERLAP

Mumus, egy kopasz, piros szemű troll férfi vagy. Fekete a bőröd. Ez a 11. fordulód.

Erő: 17 Szint: 4 Merészség: 6/6 Magasság: 252 cm
IQ: 8 Támadás: 3 Agresszió: 6 Testsúly: 493 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 0 Menekülés: 35 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 16 Életpont: 77/25 Jellem: semleges (-4) Tul. pont: 0
Szerencse: 10 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 25 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 1 TP-t kaptál. Jelenleg 324 TP-d van. A következő szinthez még 176 TP szükséges. Trófeád: spagulár.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 2 ütőfegyverek: 4 lőfegyverek: 2

19,94 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 74 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 6
4. felderítés: 1 5. vadászat: 2 6. bányászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
sünmedve (#33) (csak egyszer)

Összsúly: 20.78 kg Megterheltség: 47%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 131 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 kaja (#2) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kötél (#92) 1 rézdarab (#70) 7 tüske (#22)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

18 19 20 21 22 23
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
(19,4) kaszabolósáska (#83)
(19,5) piromenyét (#99), 21. jellempróba, woor-antilop (#31)
(19,6) drótszőrű pincsi (#22), olvasztókemence (#86), oltár, Tomboló Jack (4763. kalandozó)
(19,7) lila brekk (#11), móricserje (#115, belőle készíthető: #116), 3. jellempróba
(19,8) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), oltár, gonyolék (#13)
(19,9) lila brekk (#11)
(20,10) drótszőrű pincsi (#22)
(21,11) 24. jellempróba, vízionár (#66), gonyolék (#13)

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A quwarg rajzásban jövő quwargoknál nem működik a vámpírkesztyű vámpirizálási bónusza.
* - Az ősi birdalmak területén a quwarg rajzásban teljesen új, eddig nem látott quwargokat fedeztek fel. Ezzel együtt eltűntek erről a területről a Yaurr királyság és a Ryuku szigetek quwargjai, valamint a quwarg széltáncos gyakorisága ritkább lett.
* - Új quwargok bukkantak fel a Ryuku szigeteken is a rajzásban. Ezzel egy időben eltűntek innen a Kiégett Földek quwargjai.
* - A draklen citadellában ezentúl jöhet második szörnyként mind az öt fajta alap draklen. Harmadik (fő)szörnyként pedig a nevesek közül Méniachon és Durghalon kívül jöhet Aurgir is.
* - Az energiaörvény sebzése eggyel csökkent, így most megegyezik a lángorkán és cikázó villám sebzésével.
* - Nyugati változások:
1. Alanorból új magiszterek érkeztek a varázslótornyokba. Nagyobb tudással rendelkeznek elődeiknél, így több varázslatot tudnak megtanítani a kezdő mágusoknak.
* 2. Új tündérpalotát fedeztek fel Erdauin északkeleti szegletében, nem messze a csatornától és az északi tengerparttól, egy kis erdőségben.
* 3. Kis szigeteket fedeztek fel a déli tengerben Erdauin délkeleti partjainál. A szigeteken állítólag sosem látott rémségek kísértenek. Mivel Eraduinon nincsenek hajók, sem olyanok, akik értenek a hajózáshoz, ezért a szigetek csak teleportokkal megközelíthetők.
* 4. Az eddigi 12 T parancs helyett immár nyugaton is 50 T parancs adható ki
* - Külön választottuk a familiárisokat, manókat és szilmilleket. Így most már egy karakter mindhárom fajból rendelkezhet eggyel.
* - Megszüntettük azt, hogy ha TU-t kap valaki egy alacsonyabb szintű karaktertől, az 5 TVP-jébe kerül neki.
* - Ezentúl csatamezőn nem csökken a felderítés szakértelem.
* - Az Aranyburkot (212. KT-képesség) megszüntettük a játékban. Azok a KT-k, akiknek megvolt a képesség, soron kívül és ingyen lecserélheti másra.
* - Új pszi képesség tanulható meg az érdekes sárkánybarlangban, amely azt igyekszik bizosítani, hogy a történelmi eseményekben (pl. a mostani quwarg rajzás) minden fegyvertípussal egyforma lehetősége legyen a karaktereknek.
* - Az esszencia uralma harcművész képesség ezentúl működik fegyverrel is. Ekkor azonban csak a sebzés 25-öd részét adja bónuszsebzésnek, és nem működik balkezes fegyverre.
* - Ha egy karakter a forduló végén túl van terhelve (200% fölött van a megterheltsége), akkor ezentúl a tárgyak eldobálása előtt megpróbál berakni néhányat a bankba. Ennek feltétele, hogy legyen helye a bankban, és legyen távoli bankszéf elérése, azaz több mint 5000 arany a bankszámlán. Ha így 200% alá csökkenti a megterheltségét, akkor nem dobál el tárgyakat.

Üzenet küldése a karakternek