115. forduló, 117. forduló, Tücsöktalp összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. ápr. 8. 12h:04'
EZ A 157. JÁTÉKHETED, 116. FORDULÓD
158. játékheted kezdete: ápr. 11.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 27 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4959
SZÁMLA : XXXX

TÜCSÖKTALP KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [140,13] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 3. pontnál.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+17 tvp ). Az aranytermő erszény 51 aranyat termelt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+174 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+109 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+9 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-4 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)

* 1. KP: v 23 0 0 elmormolod a 23. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a jellemrejtés varázslatot! Működni kezd a jellemtükör. [-10 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 276.]

* 2. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 271.]

* 3. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
Lemész alfába. A pszi energia pezsegve tódul szét testedben! Kisütöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 266.]

* 4. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Erőd TF-elődött. (+1 erő.) [5 pontot használtál fel, van még 261.]

* 5. KP: v 6 4 11 elmormolod a 6. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Egy végső mozdulattal előhívod az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 256.]

kno 12 10 képesség-növelés 12
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+6 max. varázspont.)
[0 pontot használtál fel, van még 256.]

tno 5 1 növeled az 5. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. [0 pontot használtál fel, van még 256.]

tv 45 támadó/véd. varázslat a 45. varázslatot
Támadó varázslatok listájára került: sötét halál. [0 pontot használtál fel, van még 256.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Sikerült elmondanod a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Erőd TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 256.]

v 364 elmormolod a 364. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Elmormoltad a tolvajvér varázslatot! Véred buzogni kezd. (+3 lopás, +3 csapdaészlelés, +3 zárnyitás, +3 felderítés, +3 rejtőzködés következő táborozásod végéig.) [-22 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 251.]

ek 7 3 7 t. energia kisütése: 7 3 7
Erőt kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+7 lopás.) [-7 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 251.]

ba 157 nem támadod a 157. szörnyet
BA 157 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 251.]

fl 1889 148 lopsz az 1889. kalandozótól a 148. tárgyat
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 251.]

lm 4 4 1 mozogsz 4 4 1
Bátran haladsz tovább. Egy nagy vasalt ajtó jelent átmeneti akadályt. Elővigyázatosan próbát teszel: Nyitva van! Halvány fényt látsz magad előtt: habozva mész tovább. Egy nagyobb terem! [4. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy gnóm szolgáló az. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre sötét halál varázslatot lősz. 64 életpontot sebeztél. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy savhurrikán varázslatot. 37 életpontot vesztettél. Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 vas dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a gnóm szolgáló karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny megpróbálja pillantás-fegyverét alkalmazni. Ellenállsz a kővéváltoztató varázsnak. Fegyvert váltasz: előkapod a ryuku szablyát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ryuku szablyával párszor kilyukasztod a gnóm szolgáló bal oldalát. (4 támadással 111 életpontot sebezve.) Méregfoggal megbököd a gnóm szolgáló jobb lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Távolról villámkéz varázslatot lősz a másikra. 11 életpontot sebeztél. Ütések érik a mellkasodat. (4 támadástól 61 életpontot vesztesz.) A gnóm szolgáló szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 997 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 207, sebződés: 98, gyógyulás: 0, összesen: -98 ÉP}

A gnóm teste eltűnt: nyilván elrepítette a D.E.M. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Egyhelyben toporogsz.
Bevilágítva magad előtt az utat, lassan lépkedsz. Egy pillanatra megállsz fülelni. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
(Feltételes lopás:) Felkutatod azt a helyet, ahol Boázu tábort vert. Kivárod az alkalmas pillanatot. A pihenő figura holmijához közelítesz. Hoppsz, lebuktál! Sajna túl nagy zajt csaptál. Rohansz, mielőtt még észbe kapna. Visszatérve a bejárathoz, magad mögött hagyod a labirintusrendszert. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 fáklyát. Erőd TF-elődött. [23 pontot használtál fel, van még 228.]

be 600 bemész a 600. épületbe
Megtalálod a bejáratot - hatalmas, öntöttvas kapu. Nincs bezárva. Lassan betolod, és sétálni kezdesz a veranda márványlépcsői felé. A ház felől csilingelést hallasz. Kinyílik egy ajtó, és a házigazda siet eléd, hogy üdvözöljön. Magas, izmos férfi, fekete kecskeszakálla és hegyes bajusza van, szeme valószínűtlenül kék. Hegyes füle alapján felismered, hogy csakis egy elf lehet. Csak egy könnyű, adamantit szemcsékből készített láncinget visel. Oldalán halvány ezüstfényben vibráló varázskard fityeg. - Üdv újra! Örülök, hogy még mindig élve látlak. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben. Barátom, rád még nagy jövő vár!
Az elf lelkendezve hátravezet a kertbe, és kezdetét veszi az úszólecke. Eleinte rettenetesen idegenkedsz a víztől, és képtelen vagy a felszínen maradni. Oktatód személyes varázsa, hatalmas tudása, és végtelen kitartása együttesen segít hozzá, hogy lassan képes legyél rá, hogy az azonnali fuldoklás helyett megtegyél néhány tempót. Hosszan gyakoroltok, amíg végül képes vagy rá, hogy megtegyél egy rövidke távot. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (úszás: 1. szint). (ld. enc.)
Kimerülten hagyod el a medencét. Lihegve fejezed ki csodálatodat tanítódnak - biztos vagy benne, hogy te senkit sem lennél képes megtanítani úszni. Ezután megkérdezed, hogy mikor lesz a következő lecke. Az elf csak a fejét rázza.
- Sajnálom, de a további leckéket már magadnak kell venned. Rengeteg kisebb tavacska van errefelé, ott gyakorolj! Javaslom, hogy először csak a tempózgatással foglalkozz, ne távolodj el nagyon a parttól, és olyan helyen ússzál, ahol leér a lábad! Később lehetsz merészebb is, sőt lemerülhetsz a víz alá. De a tengerbe soha, soha ne merészkedj! Olyan életformák élnek a mélyben, amelyek szemvillanás alatt átrágják magukat a leghatékonyabb mágikus védelmen is.
Megköszönöd a jótanácsokat, és lassan szárítkozol. Komolyan fontolgatod, hogy valaha még bemerészkedj-e a vízbe. Búcsút intesz az úszómesternek, és magad mögött hagyod a villát. [5 pontot használtál fel, van még 223.]

im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Aztán előveszed a 12 pular kristályt, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +10 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve tűzeső. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Egy igazi mestertolvajnak való feladat: lopjál valakitől mocsári penkét! 2.) Áldozz fel oltáromnál egy Fekete Kelyhet! 3.) Ahhoz, hogy mindenfajta támadás ellen fel legyél vértezve, még a harcművészethez is értened kell. Imádkozz úgy, hogy ez a szakértelmed 7. szintű! [30 pontot használtál fel, van még 193.]

m 5 7 mozogsz délnyugatra, északnyugatra
[139,14] Továbbra is síkságon vagy. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy quwarg harcos. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre sötét halál varázslatot lősz. 50 életpontot sebeztél. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Becsapódva, megdöfi a quwarg harcos torát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a ryuku szablyát. Marokra fogva a ryuku szablyát ellenfeledre rontasz. Ryuku szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a quwarg harcos potrohát. (4 támadással 98 életpontot sebezve.) Méregfoggal megkarcolod a quwarg harcos bal középső lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a quwarg harcos csáprágójával. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A quwarg harcos szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 254 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver). Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 161, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze keletre látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy márványtorony van. Északnyugatra egy ősi csatamező van. Északra egy Leah oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Friss elf nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [138,13] Továbbra is síkságon vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy ősi csatamezőt. Látsz egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Nikolausz a Tudós, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy Leah oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy quwarg harcos közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeledre energiatüskék varázslatot lősz. 24 életpontot sebeztél. Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a quwarg harcos potrohát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a ryuku szablyát. Meglengetve a ryuku szablyát ellenfeledre rontasz. Ryuku szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a quwarg harcos torát. (4 támadással 95 életpontot sebezve.) Méregfoggal valamennyire megsebezgeted a quwarg harcos torát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A quwarg harcos csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ryuku szablyával megcsapod a quwarg harcos testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Méregfoggal megbököd a quwarg harcos torát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 254 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 162, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Friss törpe nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [20 pontot használtál fel, van még 173.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Ásódat marokra ragadva, buzgón ásni kezdesz a csatamezőn. Sejtelmes huhogást hallasz a távolból. Kibányásztál egy kettérepedt kobudera koponyát. Tovább dolgozol. Már majdnem félórája végzel kemény fizikai munkát. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy óriás csontváz jön feléd. {védettsége: 40 szúró, 40 vágó, 16 ütő ellen.}

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy energiatüskék varázslat. 22 életpontot sebeztél. A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Fegyvert váltasz: előkapod a ryuku szablyát. Marokra fogva a ryuku szablyát a másikra rontasz. Ryuku szablyával kegyetlenül összevagdalod az óriás csontváz zörgő csontjait. (3 támadással 48 életpontot sebezve.) Méregfoggal párszor épp hogy megérintgeted az óriás csontváz bal oldalát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ryuku szablyával párszor kilyukasztod az óriás csontváz testét. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Méregfoggal megkarcolod az óriás csontváz testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 1 017 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 133, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Letörölgeted a vért, aztán folytatod a munkát, ahol abbahagytad. Az ásód hamarosan kifordít egy szétrohadt bőrpáncélt. Mintha lenne benne valami! Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy bronzsisak. Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy óriás csontváz védelmezi a vadászterületét.

Egy energiatüskék varázslatot dobsz ellenfeledre. 31 életpontot sebeztél. Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a ryuku szablyát. Marokra fogva a ryuku szablyát ellenfeledre rontasz. Ryuku szablyával többször mélyen végigmetszed az óriás csontváz testét. (3 támadással 65 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöfködöd az óriás csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de az óriás csontváz karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Ryuku szablyával végigvágod az óriás csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Méregfoggal épp hogy megszúrod az óriás csontváz testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 1 017 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 135, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

A fenébe, hát egy perc nyugalma sem lehet az embernek? Megmarkolod az ásót, és bőszen kutatsz tovább. Neszezést hallasz - úgy látszik, nem vagy egyedül! Egy óriás csontváz intéz feléd kihívást. {max. életpontja: 101-120.}

Egy energiatüskék varázslattal köszöntöd a másikat. 24 életpontot sebeztél. A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a ryuku szablyát. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Ryuku szablyával párszor kilyukasztod az óriás csontváz zörgő csontjait. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszurkálod az óriás csontváz testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ryuku szablyával végigvágod az óriás csontváz sárga bordáit. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Méregfoggal kicsit megsebzed az óriás csontváz testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, az óriás csontváz meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 1 017 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 117, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

Huh, ez kemény volt, még jó, hogy nem valami főszörny járt erre! Felkapod a fejed, ahogy a szemed sarkából mozgást veszel észre. Egy csontváz lord készül a lemészárlásodra. (ld. enc.)

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy számodra ismeretlen védekező mágiát. Ellenfeledre energiatüskék varázslatot lősz. 23 életpontot sebeztél. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: tűzeső varázslatot lő rád. 76 életpontot vesztettél. Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a csontváz lord rozsdás páncélját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a ryuku szablyát. Megmarkolva a ryuku szablyát a másikra rontasz. Ryuku szablyával párszor kilyukasztod a csontváz lord rozsdás páncélját. (3 támadással 67 életpontot sebezve.) Méregfoggal többször eltalálod a csontváz lord rozsdás páncélját. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Távolról villámkéz varázslatot lősz a másikra. 4 életpontot sebeztél. Sajnos nem sikerült a csontváz lord minden csapását hárítanod. (3 támadástól 27 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Ryuku szablyával megvágod a csontváz lord testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Méregfoggal kicsit megsebzed a csontváz lord rozsdás páncélját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámkéz varázslat. 15 életpontot sebeztél. Pengéjét vadul forgatva, a csontváz lord újra meg újra lecsap. (3 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 648 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 158, sebződés: 125, gyógyulás: 0, összesen: -125 ÉP}

Valami szöget üt a fejedbe - lehet, hogy a szörnyek összegyűjtöttek már minden kincset? Gyorsan követed az iménti támadó nyomait visszafelé. Igen, ez egy jó ötlet volt! Hehe. A következő kincseket találtad: egy kígyóbőr kesztyű, 3 bronzhegyű nyíl, egy rövid íj és egy göcsörtös bunkó. A messzeségben múmiák és tetememberek imbolygó hada közeledik. Itt az ideje a mai fosztogatási program befejezésének! Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! [30 pontot használtál fel, van még 143.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[137,14] A síkság itt véget ér, és egy sűrű erdő kezdődik. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy varkaudar bajnok. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező mágia... Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy villámcsapás. 42 életpontot vesztettél. A szörny hideget lehel! A támadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad, de azért jégcsapok nőnek az álladon. (9 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a ryuku szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a ryuku szablyát ellenfeledre támadsz. Ryuku szablyával párszor kilyukasztod a varkaudar bajnok testét. (4 támadással 136 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a varkaudar bajnok sima, kék bőrét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a varkaudar bajnok sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Elhajolsz a varkaudar bajnok ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Alig pörkölődsz. 8 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 1 234 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 153, sebződés: 71, gyógyulás: 0, összesen: -71 ÉP}

Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot!

(Továbbmész...) [136,15] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy nekrofunt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Fairlight hívői építették. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Marcho Ven-Saak előtt. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy tüskés harci gromak közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a tüskés harci gromak testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a ryuku szablyát. Megmarkolva a ryuku szablyát a másikra rontasz. Ryuku szablyával párszor kilyukasztod a tüskés harci gromak jobb első lábát. (4 támadással 120 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a tüskés harci gromak testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) A tüskés harci gromak szarvai eltalálják a bal térdedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A tüskés harci gromak szinte eltipor támadásaival! (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a tüskés harci gromak száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 gromak bőrt. 1 179 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 148, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Nagyon régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek nyugatra.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 tüskét. Erőd TF-elődött.

(Továbbmész...) [135,16] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy ősi csatamezőt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Utad során felfedezel egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy művészi porolitot. Délre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Délnyugatra egy púderszikla van. Nyugatra egy márványtorony van. Északra egy manóodú van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő kérődző etra nem jelenthet komoly veszélyt. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a kérődző etra jobb első lábát. (4 támadással 38 életpontot sebezve.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-2 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 10 aranyad. Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Visszafojtod lélegzetedet. Fegyvert váltasz: előkapod a ryuku szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a ryuku szablyát a másikra rontasz. Ryuku szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a kérődző etra testét. (3 támadással 100 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a kérődző etra foltos testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A kérődző etra megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-8 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 11 aranyad. Véres nyál csordul ki a kérődző etra száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 859 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 161, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Egy hangyaboly mellett egy döglött hangyászt találsz. Talán gyomorrontást kapott? Te viszont nem fogod vele elrontani a hasadat, az biztos! (+2 kaja.)
Összeakadsz egy barna hajú, barna szemű, bajuszos ember férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Tharr kántora. Egy arany papi karkötőt, egy csontamulettet, egy Eldaran karkötőjét, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy Métely páncélját, egy mind. kristályát, egy ryuku kesztyűt, egy szirén köpenyét, egy tirik-hun medált, egy varkaudar csizmát és egy vassisakot visel. Felszerelését egy quwarg nagymester trófea, egy renegát törpe trófea és egy tyrannoszaurusz rex trófea ékesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Lángoló Pentagramma. Jobb kezében egy raptor szablyát, bal kezében egy méregtagadót tart. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd spagulár. Tárgyainak egy részét egy törpemammut viszi. Érzékeled auráját: semleges jellemű a hitvány!
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Nikolausz a Tudós. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
[40 pontot használtál fel, van még 103.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Nekiállsz, hogy ásóddal szétbonts egy nagyobb kupacot. Hideg szél borzolja a hátadat. Az első helyen nem jársz sikerrel, ásni kezdesz egy másik ponton. Hajjaj, ettől a rengeteg melótól még a bányászat szakértelem sem növekszik! [de a felderítés igen.] Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy szintszívó jön feléd. Futsz, mint az őrült, átugrálva az akadályokon. Megúsztad! Lihegsz, huhuhu. [30 pontot használtál fel, van még 73.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[134,16] Síkság, továbbra is csak síkság. Oldalt pillantva, meglátsz egy márványtornyot. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Pterois volitans vigyorog kajánul.
(Feltételes mászás:) Mentális energiáidat felszabadítva tested fellebeg a levegőbe. Ahogy egyre nagyobb magasságba emelkedsz, lassan leküzdöd kezdeti félelmeidet. Hopp, megérkeztél! Remegsz, ahogy a kötélbe kapaszkodva, a sima márványfalon mászol. Amikor felérsz, gyorsan bemászol az ablakon. Odabent félhomály fogad. Lejáratot nem látsz az alsóbb szintekre, és a szoba berendezése egyetlen asztal. A szoba nem lakatlan, a lakó pedig egy ellenséges szándékú szörny. Egy kőkorszaki szaki!

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 4 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a kőkorszaki szaki testét. (4 támadással 41 életpontot sebezve.) A szörny szemeivel rád bámul. Agyadat megfeszítve, ellenállsz a kővéváltoztató varázsnak. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rontasz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kőkorszaki szaki kőtestét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) A kőkorszaki szaki mancsával feléd csap, de Te résen vagy. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 kőszemet. 728 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Levitálva hagyod el a helyet. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy manóodút. Délkeletre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Délre egy púderszikla van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy manaelementál nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fegyvert váltasz: előkapod a ryuku szablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a ryuku szablyát a másikra rontasz. Ryuku szablyával kicsit megvagdalod a manaelementál testét. (4 támadással 148 életpontot sebezve.) Méregfoggal néhányszor megkarcolod a manaelementál testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+5 vp). Ryuku szablyával néhányszor meglegyinted a manaelementál hullámzó masszáját. (4 támadással 148 életpontot sebezve.) Méregfoggal párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+8 vp). A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 364, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Még egész friss emberi nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [133,16] A sík vidék bozótos terepbe vált át.

Előtted csörgedezik egy kis patak, amely nyugatról folyik keletre. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 tüskét. Erőd TF-elődött.

(Továbbmész...) [132,16] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Az Ygrol síkság kietlen, vad pusztaságában barangolsz. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely délkeletről folyik északnyugatra. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre nyugatra megpillantasz egy olvasztókemencét. Északnyugatra nézve látsz egy tavacskát. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) [62 pontot használtál fel, van még 11.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[131,16] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy kazmárt. Utad során felfedezel egy olvasztókemencét. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert nyugatra fordítod, megpillantasz egy ősi csatamezőt. Északra nézve látsz egy tavacskát. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 kerek követ. Erőd TF-elődött.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [11 pontot használtál fel, van még 0.]

kut 30 kutatsz
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

szk 112 keresed a 112. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy sóhajtó doronyt. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még -3.]

* 2. BP: lot 6 16 17 lottózol 6 16 17

* 3. BP: h 1167 1 0 használod az 1167. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -3.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+2 jóság.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. Egy kaját fal föl a goldugar. 2 kaját bezabál a púpos burástya. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 257 pontot. A következő körben tehát 254 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


GNÓM SZOLGÁLÓ (181. ELLENFÉL)
Az öreg, púpos, béna, félszemű gnóm szolgáló első pillantásra teljesen ártalmatlannak tűnik, azonban az, hogy egy nagyhatalmú elf harcost szolgál, óvatosságra int. Az ember sohasem lehet biztos benne, hogy minden az, aminek látja. A gnóm szolgáló nem visel semmilyen páncélt, nincs semmilyen fegyvere. Mindössze egy deus ex machina fityeg az oldalán. Vajon hogyan képes ártani neked, főleg úgy, hogy a fél keze hátra van kötve? Hmmm... Valószínűleg csak egy buta tréfa az egész.

ÚSZÁS
Az úszástól való babonás félelemnek mostanában már nem sok helye van: a vizeket megfertőző torax férgek jórészt kipusztultak. Mikor használhatod ezt a szakértelmet a vízben szegény Túlélők Földjén?
Először is, a nyugaton is megtalálható kisebb tavakban pancsolva űzheted ezt a minden tekintetben csodálatos sportot. Ilyenkor egyszerűen csak az Úszás: USZ <TVP> parancsot kell kiadnod, meghatározva, hogy mennyi ideig akarsz pancsolni. Ezt a parancsot persze értelmetlen dolog 20-nál kevesebb TVP-ért kiadni, hiszen az csak megmártózást jelentene. Ha az úszás szakértelmed már legalább 5, a tavakban való úszkáláskor lemerülhetsz a mélybe, kincsek, szörnyek után kutatva. (Ezt automatikusan meg is fogod tenni, ha kiadtad az USZ parancsot.) Ha úszás szakértelmed eléri a 8-at, megkísérelheted, hogy átkelj a háborgó vizű és veszedelmes alanori csatornán. Ehhez nem kell USZ parancsot kiadnod, elég a megfelelő M parancs. 12-es szakértelemtől kezdve kimerészkedhetsz az iszonyatos hullámokat verő óceánba is, de max. úszás szakértelem / 3 mérföldet tehetsz meg így (tehát mivel vissza is kell úsznod, 12-es úszás szakértelem esetén max. 2 mezőre távolodhatsz el a tengerparttól). Itt is az M parancsot kell használnod. Ezenkívül vannak bizonyos földalatti barlangtavak, vizek, amelyeket szintén az USZ paranccsal deríthetsz fel (hogy itt milyen úszás szakértelemre van szükség, azt majd megtudod).
Vigyázz: páncélban nem lehet úszni! Amikor úszásra kerül sor, minden KF-elt felszerelésedet automatiksan leveszed, kivéve a gyűrűket, karkötőket, ékszereket, övcsatokat, öveket, nyakláncokat és fülbevalókat maradhat, külön parancs kiadása nélkül. Ha USZ paranccsal derítesz fel valamit, ezeket a tárgyakat, egyéb, nehezebb holmijaiddal együtt hátrahagyod a parton (ne félj, ilyenkor nem lophatják el!). Amikor kiúszol, a páncélt, stb. automatikusan visszaveszed. Ha átkelsz egy mezőn (csatorna, folyó, tenger) a felsorolt tárgyakból csomagot készítesz, és felfújt hólyagokat rögzítesz a csomaghoz, hogy ne süllyedjen el (a hólyagot nem kell külön elkészíteni és nem igényel komponenst) és a csomagot úsztatással viszed magaddal. Az ilyen, "VÍZ" mezőn való átkelés mindig 20 TVP-be kerül, és semmilyen befogott állatot nem vihetsz magaddal. Megjegyzés: a parttól egy mezőre levő tenger mezőre még minden következmény (és úszás szakértelem) nélkül be lehet gyalogolni, ilyenkor a befogott szörnyeid sem mennek el. Az ilyen mezőn táborozni is lehet (ilyenkor a kisebb partmenti homokszigeteken versz tanyát).

TŰZESŐ (61. PAP TÁMADÓ VARÁZSLAT)
Ha ez a varázslat kiválasztásra kerül a Támadó/Védekező Varázslat Listádról, akkor ellenfeled nagy bajban van. Először megjelenik egy füstfelhő a feje fölött, majd a következő pillanatban apró, égő tűzcsóvák kezdenek a fejére potyogni. A papi varázslási erőd szintje alapján szintenként D6-ot sebződik (max. 30D6). Anyagi komponense egy pirkit, elmondása 16 VP-be kerül.

CSONTVÁZ LORD (177. SZÖRNY)
A csontváz lordok hajdan büszke és nagy hatalmú harcosok voltak. A csatamezőn hűbéreseik ezrei engedelmeskedtek minden parancsuknak. Azonban elvakultságukban és hatalomvágyukban ezek a lordok elkövettek egy nagy hibát: sötét, nem evilági erőkkel szövetkeztek, hogy hatalmukat még tovább növelhessék. A hatalomért pedig mindig nagy árat kell fizetni, kinek előbb, kinek utóbb: A csontváz lordok haláluk után ebbe az iszonytató, örökkön-örökké tartó élőholt létbe lettek kényszerítve, miközben nevenincs sötét hatalmak homályos céljait kell szolgálniuk. A csontváz lordok megőrizték életükből komoly harci tapasztalatukat, és ez most párosult a mágikus létükből adódó természetfölötti képességekkel. [Különös fegyverük (amely halálukkor porrá omlik) érintésével egészséged permanensen csökkenhet (ha nincs rajtad tulajdonságpajzs) ezért csak FT-vel fogod megtámadni!] Kétségtelen, hogy egy csontváz lord hihetetlenül kemény ellenfél, bármilyen fegyverrel is igen nehéz rajta sebet ejteni, bár talán legnagyobb esélyed még az ütőfegyverrel van.

TÜSKÉS HARCI GROMAK (156. SZÖRNY)
A tüskés harci gromakok hatalmas testű, kemény páncélú mindenevők. Spekulációk szerint az alpesi tehén és a sörényes ubuk keresztezésével jöttek létre, de biztosat még az alanori alkímia tanszék tudományos munkatársai sem mernek mondani. A letűnt Vabrovag kultúra hátasállatként tartotta őket, de mostanra már a puszták vadon élő, kicsinyeiket bőszen védelmező lényeivé váltak. Mivel hihetetlen mennyiségű sebzést képesek elviselni és kiosztani, általánosságban bölcs gondolat békén hagyni őket.

KARAKTERLAP

Tücsöktalp, egy hosszú ezüsthajú, izzóan vörös szemű drow férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Dornodon tanítványa vagy. A Mélysötét Vándorai (#9149) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 116. fordulód.

Erő: 25 (38) Szint: 20 Merészség: 7/5 Magasság: 158 cm
IQ: 23 (35) Támadás: 33 Agresszió: 5 Testsúly: 42 kg
Ügyesség: 22 (33) Védekezés: 42 Menekülés: 30 % Életkor: 144/144 év
Egészség: 12 (20) Életpont: 435/254 Jellem: gonosz (91) Tul. pont: 0
Szerencse: 21 (37) Varázspont: 546/13 Pénz: 750 arany Kép. pont: 15
Tudatpont: 21/4 Pszi pont: 15/5
Eddig összesen 905 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 13 204 TP-t kaptál. Jelenleg 504 368 TP-d van. A következő szinthez még 95 632 TP szükséges. Trófeáid: ryuku csapásvezető, áeratikus hasnyák, Ayagira Tanaka. 6 Hatalompontod van a régi rendszer szerint, 40 az új rendszer szerint.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 11/84 (+4%) szúrófegyverek: *19/100 vágófegyverek: 20/80 (+22%)
ütőfegyverek: 3/39 lőfegyverek: 22/92 (+6%) dobófegyverek: 3/48 (+64%)

Feltételes fegyverváltás: ryuku szablya (#695) << göcsörtös bunkó (#123) << ököl (#28)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -6.); kerek kő (#19) (7 -9.); tüske (#22) (10 -12.); bumeráng (#249) (13 -15.); vas dobónyíl (#189) (16 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
131,16 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 0,0

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1360 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10/12 2. nyomkövetés: 29/38 (+29%) 3. lopás: 11/83 (+204%)
4. mászás: 9/99 (+8%) 5. csapdakészítés: 10/82 (+6%) 6. csapdaészlelés: 5/76
7. gyógyítás: 11/96 8. titkosírás: 3/25 9. felderítés: 8/72 (+32%)
10. szörnyidomítás: 4/3 11. teológia: 17/13 (+36%) 12. taumaturgia: 21/72 (+1004%)
13. szerencsejáték: 2/9 14. versengés: 8/82 15. zene: 4/52
16. szörnyismeret: 8/44 17. pszi: 2/61 (+4%) 18. zárnyitás: 4/5
19. vadászat: 5/93 20. bányászat: 3/73 21. testépítés: 4/3
22. úszás: 1/0 (+100%) 23. főzés: 2/52

FELTÉTELES PARANCSOK (még 41 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 30% életerő alatt 20 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 10 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 6 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 5 darabot )
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, labirintus (17)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
Silistra (#6107)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) mágiatörés (#35, 10 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) tolvajszem (#2, 8 VP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP)
életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP)
sötét halál (#45, 18 VP) vérbeli borzongás (#46, 10 VP) szárazság (#48, 6 VP)
puha ütés (#60, 18 VP) tűzeső (#61, 16 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
jellemrejtés (#23) hadiszerencse II (#24) pszi-ernyő (#64) tulajdonságpajzs (#26)
tolvajvér (#364)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 6, max: 20)
energiatüskék (#29), mágiatörés (#35), méregfelhő (#37), izomernyesztés (#33), villámcsapás (#50), sötét halál (#45)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
púpos burástya (#92) (málhás: +7 kg teher) státusz: OK
goldugar (#65) (hátas: 10 lépés/kör;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi mestertolvajnak való feladat: lopjál valakitől mocsári penkét!
2.) Áldozz fel oltáromnál egy Fekete Kelyhet!
3.) Ahhoz, hogy mindenfajta támadás ellen fel legyél vértezve, még a harcművészethez is értened kell. Imádkozz úgy, hogy ez a szakértelmed 7. szintű!

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
aranyszámla (126)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
hatalompont (253)
levitáció (265)
a butaság ára (273)
harci mágia (334)
kétkezes harc (338)
vadászidény (351)
mélysötét mágia (367)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 32 TU. szükséges még: 18 TU.
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 0 TU szükséges.)
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
Az új képesség készen van, de még 3 nap szükséges, hogy használhassátok.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Szúrófegyverek
1 ezüsthegyű lándzsa (#324) 1 ezüsttőr (#322) 1 * méregfog (#1553)
2 orgyilkos tőr (#225) 1 * vashegyű lándzsa (#182)
Vágófegyverek
1 csontszablya (#64) 1 kőkés (#6) 1 ryuku szablya (#695)
Ütőfegyverek
1 bunkósbot (#9) 1 csontpálca (#329) 2 göcsörtös bunkó (#123)
1 kőkalapács (#13)
Lőfegyverek
1 * fúvócső (#20) 1 hosszú íj (#111) 1 parittya (#18)
3 rövid íj (#107)
Lövedékek
5 bronzhegyű nyíl (#94) 10 ezüsthegyű nyíl (#323) 8 kerek kő (#19)
2 mérg. ubuk tüske (#137) 5 nyílvessző (#108) 2 sallank nyíl (#129)
10 tüske (#22) 1 ubuk tüske (#131)
Dobófegyverek
4 bumeráng (#249) 1 mérg. vas dobónyíl (#190) 2 vas dobónyíl (#189)
Pajzsok
1 kis vaspajzs (#159) 1 rákpajzs (#98)
Páncélok
1 láncing (#222) 1 * Métely páncélja (#1562) 1 szöges páncél (#65)
Sisakok
1 bőrsisak (#57) 1 bronzsisak (#88) 2 rézsisak (#72)
1 * vassisak (#160)
Köpenyek
1 rejtőköpeny (#277) 1 * szirén köpenye (#820)
Kesztyűk
2 kígyóbőr kesztyű (#49) 2 * lánckesztyű (#230) 1 mászókarom (#78)
1 tankány karom (#237)
Övek
1 * zafír erőöv (#397)
Csizmák
1 bakkura csizma (#96) 1 * zangrozi csizma (#451)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
1 * hatalom fülbevalója (#817) 2 * igazgy. fülbevaló (#197) 2 obszidián függő (#195)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 2+1)
2 aranylánc (#191) 2 * denevér szimbólum (#140) 2 ezüst nyaklánc (#117)
2 * gólem talizmán (#811) 3 * halálhozó talizmán (#813) 2 korinthai talizmán (#814)
1 nap szimbólum (#141) 1 trófea nyaklánc (#196) 4 vortex talizmán (#812)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
1 Eldaran karkötője (#373) 2 * obszidián karkötő (#229) 1 * umbatari karkötő (#278)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
3 aranygyűrű (#193) 1 * smaragd védőgyűrű (#223) 1 * zafír védőgyűrű (#532)
Ékszerek/ruhadíszek (max. felvehető: 5, felvéve: 0+1)
1 * mind. ametisztje (#2207)
Nyergek
1 trikornis nyereg (#1536)
Löttyök és porok, tartóstul
7 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 24 csepp tinta (#101), fér még: 46]
2 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 10]
4 huhogó bibe (#332) [bennük 15 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 33]
4 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 40]
5 sullár hólyag (#168) [bennük 16 csepp spiritusz (#170), fér még: 84]
1 szent kehely (#257) [benne 10 csepp isteni könnycsepp (#260), fér még: 0]
12 uzbány csőr (#169) [bennük 124 csepp ugh méreg (#166), fér még: 20]
1 vizestömlő (#3) [benne 16 korty víz (#27), fér még: 4]
5 zöld üveg (#82) [bennük 11 csepp ragasztó (#83), fér még: 89]
Eszközök, használati tárgyak
1 acéltű (#334) 1 áldott kő (#642) 4 aranypikkely (#415)
1 aranytermő erszény (#819) 3 aranytű (#272) 1 ásó (#34)
1 bronzkulcs (#76) 4 + deus ex machina (#1) 1 dobóháló (#221)
2 ezüst kulcs (#184) 5 Fairlight szütyője (#2108) 2 fáklya (#36)
1 fiatalság itala (#473) 1 furulya (#233) 1 fűszerkeverék (#1170)
1 + hebrencs csapda (#147) 34 kaja (#2) 1 ketrec (#216)
1 kis vaskulcs (#40) 3 kötél (#92) 17 krónika (#1725)
1 kulcskarika (#648) 1 lant (#238) 10 leviatán hólyag (#2182)
1 nagy aranykulcs (#246) 2 nagy bronzkulcs (#185) 1 nagy vaskulcs (#186)
1 olló (#335) 1 ork csodaszer (#1228) 1 quwarg teleportgömb (#1534)
8 rézkulcs (#75) 1 Rodger kezdő üstje (#1167) 1 súlyzó (#347)
2 szeksztáns (#32) 4 szent jogar (#150) 1 távcső (#42)
1 térhajlító kavics (#1539) 1 varkaudar pálinka (#1137) 4 vaskulcs (#183)
2 zárnyitó készlet (#39)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 acélpengőke (#231) 2 alligátorbőr (#661) 33 álompor (#396)
20 amniosz (#203) 11 aurach fog (#657) 1 bev formázó minta (#299)
1 csillezsályalevél (#1253) 2 darázsszárny (#652) 1 dözmöng szív (#122)
1 elf csont (#664) 8 elkarog szőr (#665) 1 etra hályog (#712)
4 ezüstdarab (#326) 3 fabontó (#106) 4 fekete gyöngy (#99)
1 grifftojás (#179) 1 gromak bőr (#268) 9 gyöngymangó (#135)
1 hattyútoll (#1222) 1 hebrencs állkapocs (#130) 1 ilkin érc (#232)
5 kaktusztüske (#114) 6 karbin plazma (#199) 1 kék orchidea (#68)
3 kőszem (#304) 1 liumbe bimbó (#656) 3 liumbe hajtás (#655)
56 madártoll (#112) 4 magszim bél (#103) 7 mákrózsa virág (#56)
3 mandibulapenge (#125) 3 manifeszt.nyúlvány (#214) 1 medúzacsáp (#703)
1 moa burát (#384) 1 moa gyöngy (#378) 1 moa smaragd (#377)
4 mocsári penke (#148) 6 móri gyümölcs (#116) 3 mutáns csont (#331)
6 nektoraf faggyú (#667) 4 óndarab (#85) 4 ormánygőte csont (#21)
19 pirkit (#153) 1 purifikátor háj (#269) 1 rakolits por (#669)
2 raptor karom (#281) 3 rézdarab (#70) 4 rinóbőr (#651)
3 rókafarok (#124) 6 sallank karom (#128) 1 sámán erszény (#650)
22 sünmedve tüske (#14) 5 szárnyas hernyó (#69) 2 szulfagor agyar (#677)
2 szvó-ektoplazma (#151) 1 téfea-agy (#172) 1 Thargodan esszencia (#328)
1 vadász tatu bőr (#15) 1 vapár ág (#110) 5 varányszem (#30)
3 varkaudar csont (#1113) 2 vasérc (#152)

Összsúly: 179.42 kg Megterheltség: 92%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 17 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 200 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 csuklyavirág (#133) 5 kaktusztüske (#114) 2 kerek kő (#19)
12 pular kristály (#239) 3 tinta (#101)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
20 arany (#50) 4 álompor (#396) 3 bronzhegyű nyíl (#94)
1 bronzsisak (#88) 1 fáklya (#36) 1 göcsörtös bunkó (#123)
1 gromak bőr (#268) 3 kaja (#2) 1 kígyóbőr kesztyű (#49)
1 kőszem (#304) 1 rövid íj (#107) 10 tüske (#22)
12 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141
12
13
14
15
16
17
(131,16) kazmár (#204, belőle készíthető: #205), olvasztókemence (#86), oltár, 37. jellempróba
(132,16) patak, 31. jellempróba
(133,16) patak
(134,16) márványtorony (#175), tavacska, oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), kőkorszaki szaki (#109), manaelementál (#290)
(135,16) ősi csatamező (#263), Tharr oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), kérődző etra (#368), Nikolausz a Tudós (2882. kalandozó)
(136,15) nekrofun (#173), Fairlight oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), 35. jellempróba, tüskés harci gromak (#156)
(137,14) varkaudar bajnok (#190)
(138,13) ősi csatamező (#263), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), 37. jellempróba, quwarg harcos (#201), óriás csontváz (#176), csontváz lord (#177)
(139,14) quwarg harcos (#201)
(140,13) fényűző villa (#600), a 68. labirintus bejárata, gnóm szolgáló (#181), Boázu (1889. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek