119. forduló, 121. forduló, Aranykezű Rufus összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. febr. 28. 9h:11'
EZ A 519. JÁTÉKHETED, 120. FORDULÓD
520. játékheted kezdete: márc. 5.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5415
SZÁMLA : XXXX

ARANYKEZŰ RUFUS KALANDJAI


50 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [114,6] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol egy vörös, tüsi hajú, piros szemű troll férfival. Fekete a bőre. Sheran hűséges követője. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy ryuku kesztyűt, egy ryuku köpenyt, egy ryuku mellvértet, egy ryuku sisakot és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy quwarg királynő trófea, egy quwarg harcos trófea és egy dehidrátor trófea ékesíti. Furcsa jelvénye van: egy PSZŒ jel. Jobb kezében egy göcsörtös bunkót, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Egy sullár a hátasa. Mentális auráját felismered, színtelen, jelezve semleges mivoltát a féregnek. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Ksant'aht. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Tapasztalatot cseréltek, okítjátok egymást. Picit talán fejlődött a tanácsoknak köszönhetően vadászat szakértelmed. Eközben te lopás szakértelmeddel kapcsolatban adtál tippeket.
A 2. napon ismét összeakadsz Ksant'aht-al. Elég egy mentális pillantás aurájára: semleges jellemű a hitvány! Tanítod a másik kalandozót, amiért ő viszonzásképp téged tanít. Kis mértékben fejlődött vadászat szakértelmed, míg te őt a lopás szakértelemre oktattad. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
A 3. napon összefutsz egy kontyos ősz hajú, barna szemű troll nővel. A bőre kreolszínű. Sheran tanítványa. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy hatalom fülbevalóját, egy Métely páncélját, egy monstrum vállvédőt, egy nekrofun medált, egy obszidián karkötőt, egy ritualista amulettet, egy ryuku sisakot, egy smaragd védőgyűrűt, egy tankány karmot, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy erszényes elkarog trófea, egy purifikátor trófea és egy ryuku légiós trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Auráját érzékelve máris tudod, színtelen, jelezve semleges mivoltát a féregnek. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Trollina. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Tapasztalatot cseréltek, okítjátok egymást. Picit talán fejlődött a tanácsoknak köszönhetően taumaturgia szakértelmed. Eközben te nyomkövetés szakértelmeddel kapcsolatban adtál tippeket.
A 3. napon ismét találkozol Ksant'aht-al. Elég egy mentális pillantás aurájára: semleges jellemű a hitvány! Időt szakíttok egy kis tapasztalatcserére. Te vadászat szakértelmed terén kapsz néhány hasznos tanácsot, cserébe a lopás szakértelemről mesélsz beszélgetőpartnerednek. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A 4. napon összefutsz egy vörös, rövid hajú, zöld szemű alakváltó nővel. Fekete a bőre. Meglepetésedre látszik nála egy dorony duda, ami a régi korok míves hangszereit idézi. Leah tanítványa. Egy bíbor erőövet, egy hatalom fülbevalóját, egy kir.érd.műv. kitűzőt, egy koponya szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy regeneráló gyűrűt, egy szirén köpenyét és egy varkaudar csizmát visel. Fegyverzetét egy Földrengető trófea, egy ryuku csapásvezető trófea és egy bunthar trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Lant, mit angyal s ördög tart. Jobb kezében egy csontpálcát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Mentális auráját felismered, ugyanolyan sötét, mint a Tied. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Vérvörösalkonyfény. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Időt szakíttok egy kis tapasztalatcserére. Te zene szakértelmed terén kapsz néhány hasznos tanácsot, cserébe a csapdaészlelés szakértelemről mesélsz beszélgetőpartnerednek.
A 4. napon összeakadsz Trollinával. Sheran tanítványa. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy hatalom fülbevalóját, egy Métely páncélját, egy monstrum vállvédőt, egy nekrofun medált, egy obszidián karkötőt, egy ritualista amulettet, egy ryuku sisakot, egy smaragd védőgyűrűt, egy tankány karmot, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy erszényes elkarog trófea, egy purifikátor trófea és egy arató csattanat trófea színesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Érzékeled auráját: semleges a nyomorult. Tapasztalatot cseréltek, okítjátok egymást. Picit talán fejlődött a tanácsoknak köszönhetően taumaturgia szakértelmed. Eközben te nyomkövetés szakértelmeddel kapcsolatban adtál tippeket. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat. Találkozol egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű elf férfival. Jéghideg aura vonja körül egész testét. Fagyos tekintetéből máris tudod, hogy ő Little Green Snake, a Jégmágusok legfőbb sarki rókavadász mestere. Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű az alávaló. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Little Green Snake. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Tapasztalatot cseréltek, okítjátok egymást. Picit talán fejlődött a tanácsoknak köszönhetően gyógyítás szakértelmed. Eközben te csapdaészlelés szakértelmeddel kapcsolatban adtál tippeket. Barangolásaid során átugrott hozzád egy főnixtoll.
A 4. napon összeakadsz Vérvörösalkonyfénnyel. A nála lévő tárgyak közül feltűnik számodra egy gyönyörűen feldíszített dorony duda. Leah tanítványa. Egy bíbor erőövet, egy hatalom fülbevalóját, egy kir.érd.műv. kitűzőt, egy koponya szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy regeneráló gyűrűt, egy szirén köpenyét és egy varkaudar csizmát visel. Ruházatát egy Földrengető trófea, egy ryuku csapásvezető trófea és egy bunthar trófea díszíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Lant, mit angyal s ördög tart. Jobb kezében egy csontpálcát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: éjfekete, akárcsak a Tiéd. Időt szakíttok egy kis tapasztalatcserére. Te zene szakértelmed terén kapsz néhány hasznos tanácsot, cserébe a csapdaészlelés szakértelemről mesélsz beszélgetőpartnerednek. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat. Találkozol egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű elf férfival. Jéghideg aura vonja körül egész testét. Fagyos tekintetéből máris tudod, hogy ő Little Green Snake, a Jégmágusok legfőbb sarki rókavadász mestere. Elég egy mentális pillantás aurájára: színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Tanítod a másik kalandozót, amiért ő viszonzásképp téged tanít. Kis mértékben fejlődött gyógyítás szakértelmed, míg te őt a csapdaészlelés szakértelemre oktattad. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A 8. napon megintcsak összefutsz Ksant'aht-al. Elég egy mentális pillantás aurájára: színtelen, jelezve semleges mivoltát a féregnek. Időt szakíttok egy kis tapasztalatcserére. Te vadászat szakértelmed terén kapsz néhány hasznos tanácsot, cserébe a lopás szakértelemről mesélsz beszélgetőpartnerednek.
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját. Dan McGee átutalt a bankszámládra 200 aranyat a táborozásod 15. napján. Gray Byssus mentális híre jut el tudatodhoz: Nagyon kellene 9 darab 207. Segítsetek!
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki, melynek neve kedvenc táborhely. (ld. enc.) A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a hegyi rák (ld. enc.), az árnyékrája (ld. enc.) és a bundás csirmáz (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) bronzsisakot (ld. enc.), bronzpajzsot (ld. enc.) és bronzpáncélt (ld. enc.).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+13 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+112 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Elhagy az alanori csatamén, hiába tartóztatod, már nem tudsz többet neki parancsolni. [Ezt az állatot csak egy bizonyos KT tagjai tudják fogvatartani!] A táborozás alatt vadászott neked a gyilkos sallank. (+3 kaja.) Hosszú ideje vagy már a Túlélők Földjén: most van 3 éve, hogy megérkeztél. Azonnal tapasztalod a dolog pozitív hatását: eloszthatsz egy tulajdonság és két képesség pontot! [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy ryuku gárdista nyomára vezet. Sikerrel jártál! Azonosítasz egyet a keresett fajból.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy tüskepajzs varázslatot. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy méregfelhő. 37 életpontot sebeztél. Ellenfeled öklendezni kezd. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a ryuku gárdista bal karját. (4 támadással 52 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Ököllel párszor súrolva eltalálod a ryuku gárdista bal lábát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) A ryuku gárdista fegyverével több sebet ejt a bal válladon és karodon. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Ököllel néhány helyen meghorzsolod a ryuku gárdista jobb oldalát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Pengéjét vadul forgatva, a ryuku gárdista újra meg újra lecsap. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 ryuku szablya (ld. enc.). 670 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

[7 pontot használtál fel, van még 283.]

* 1. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Kántálni kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Egy végső mozdulattal előhívod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 278.]

* 2. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Sikerült elmondanod a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse forduló végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 273.]

* 3. KP: elmormolod a 23. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a jellemrejtés varázslatot! Működni kezd a jellemtükör. [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 268.]

* 4. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Ereidben a vér forrón lendül előre. Sikerült elmondanod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 263.]

* 5. KP: átadod a 415. tárgyat az 5874. kalandozónak (1 darabot)
Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 1 aranypikkelyt Dan McGee részére. [5 pontot használtál fel, van még 258.]

tps 300 TVP spórolása: 258 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 258 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [258 pontot használtál fel, van még 0.]

tpf 243 TVP elővétele: 243 pontért
Felszabadítottunk neked 243 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 243.]

im imádkozol
Itt nincs oltár ill. templom! (A templomkereső imához az IM parancs helyett az IM 1 -et kell kiadni.) [0 pontot használtál fel, van még 243.]

tpf 57 TVP elővétele: 57 pontért
Felszabadítottunk neked 15 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 258.]

kf 557 2 kézbeveszed/felveszed az 557. tárgyat a bal kezedbe
Mostantól az árnyéktőrt fogod balkezes fegyverként használni. [0 pontot használtál fel, van még 258.]

tno 6 2 növeled a 6. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. [0 pontot használtál fel, van még 258.]

ek 145 2 t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 248.]

ef 2 energia fejlesztése 2
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-2 TU.] Nő az önbizalmad! (+1 támadás, +1 sebzés.) A befejezéshez még 2797 TU szükséges. [20 pontot használtál fel, van még 228.]

f 221 kísérletezel a 221. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Hosszú idő telik el... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz háló-csapdát. (ld. enc.) 48 tapasztalati pontot kaptál. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délre. [10 pontot használtál fel, van még 218.]

fog 65 220 elfogod a 65. szörnyet a 220. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 218.]

fl 8 lopsz a 8. fajúaktól
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 218.]

fl 9 lopsz a 9. fajúaktól
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 218.]

m 4 4 1 mozogsz délre, délre, északkeletre
[114,7] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy manilla-fát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Chara-din monolitját.
(Feltételes foglyul ejtés:) Vigyázva körülkémlelsz: goldugar szagot érzel! Előkészíted a dobóhálót, majd a szörny keresésére indulsz. Amikor rábukkansz, megpróbálsz közel lopódzni, és rádobni. Dobóhálódba teljesen belegabalyodik a goldugar. No, ez megvolna! Rövid időt töltesz azzal, hogy biztosítsad, a szörny se kárt ne tudjon benned okozni, se megszökni ne tudjon, majd kiszabadítod, és megnézed, mit is tudsz kezdeni vele. Ebből a szörnyből kellő idomítás után kiváló hátas lehet. Rámosolyogsz új útitársadra, aztán együtt mentek tovább. [8 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, friss elf nyomokat, amelyek északra, friss gnóm nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [114,8] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Az apróbb rovarok ijedten szaladnak szét a lábad elől. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Csak egy manaelementál. Megvető mosollyal várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával kicsit megbökdösöd a manaelementál testét. (4 támadással 85 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Transzformálsz! (+8 varázspont.) Árnyéktőrrel kicsit megbökdösöd a manaelementál testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+4 vp). Vashegyű lándzsával gyengén megszurkálod a manaelementál lebernyegét. (4 támadással 84 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Transzformálsz! (+8 varázspont.) Árnyéktőrrel párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) Csápjaival a manaelementál lecsap a bal karodra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Mágikus energia árad beléd (+5 vp). Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 229, sebződés: 9, gyógyulás: 41, összesen: +32 ÉP}

Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Chara-din hívői építették. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Friss törpe nyomok vezetnek északra. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra, friss elf nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [115,7] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy quwarg harcos. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy tüskepajzs varázslatot. Egy méregfelhő varázslatot dobsz ellenfeledre. 30 életpontot sebeztél. Ellenfeled öklendezni kezd. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a quwarg harcos fejét. (3 támadással 23 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával többször eltalálod a quwarg harcos torát. (3 támadással 35 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) Árnyéktőrrel valamennyire megsebezgeted a quwarg harcos bal középső lábát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Csáprágójával a quwarg harcos megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a quwarg harcos potrohát. (4 támadással 46 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+4 varázspont.) Árnyéktőrrel megérinted a quwarg harcos testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a quwarg harcos többször is megmar! (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Mosolyogva kidobod a nevetséges tüskés harci gromak trófeát, és diadalmasan beszerzel egy quwarg harcos trófeát. 1021 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 150, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

[38 pontot használtál fel, van még 180.]

m 1 mozogsz északkeletre
[116,6] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy phua-kúpot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Sheran híveié. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy olvasztókemencét. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba).

Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 170.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
A találós kérdés a phua-kúp oldalán az orrod előtt materializálódik.
Falon van ey kis házikó,
Bolond benne ám a lakó:
Szájából egyforma a szó.
[5 pontot használtál fel, van még 165.]

m 8 1 3 mozogsz északra, északkeletre, délkeletre
[116,5] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy ryuku légiós került az utadba. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy tüskepajzs varázst. Ellenfeledre méregfelhő varázslatot lősz. 32 életpontot sebeztél. Ellenfeled öklendezni kezd. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a ryuku légiós jobb karját. (4 támadással 51 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a ryuku légiós nyakát. (3 támadással 35 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) Árnyéktőrrel megérinted a ryuku légiós fejét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A ryuku légiós újból meg újból lesújt rád. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A ryuku légiós még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 770 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Felfedeztél egy Chara-din monolitját. Felfedeztél egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Utad során felfedezel egy álomvirágot. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy manaelementál közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával kicsit megbökdösöd a manaelementál egyik csápját. (4 támadással 91 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+16 életerő). Transzformálsz! (+9 varázspont.) Árnyéktőrrel kicsit megbökdösöd a manaelementál testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+2 varázspont.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+4 vp). Vashegyű lándzsával gyengén megszurkálod a manaelementál testét. (4 támadással 87 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Transzformálsz! (+8 varázspont.) Árnyéktőrrel gyengén megszurkálod a manaelementál jobb oldalát. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Mágikus energia árad beléd (+7 vp). Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 238, sebződés: 11, gyógyulás: 42, összesen: +31 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Még egész friss törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [117,4] Homokos tengerpartra érkeztél. Északról a tenger hullámai nyaldossák a homokos fövenyt. Vajon milyen tengeri szörnyeket rejt a mélység? Jelez a hatodik érzéked! Egy szörny közeledik feléd. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy ryuku légiós. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Egy méregfelhő varázslatot dobsz ellenfeledre. 34 életpontot sebeztél. Ellenfeled öklendezni kezd. Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a ryuku légiós bal lábát. (4 támadással 44 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával többször eltalálod a ryuku légiós jobb oldalát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) Árnyéktőrrel megbököd a ryuku légiós jobb vállát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Nem sikerült a ryuku légiós ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A ryuku légiós szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 770 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 117, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Egy szörnyet veszel észre a parton, amint éppen feléd indul. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy manaelementál. Itt csata lesz.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál lebernyegét. (4 támadással 90 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+16 életerő). Transzformálsz! (+4 varázspont.) Árnyéktőrrel gyengén megszurkálod a manaelementál testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+7 vp). Vashegyű lándzsával gyengén megszurkálod a manaelementál hullámzó masszáját. (4 támadással 100 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+17 életerő). Transzformálsz! (+5 varázspont.) Árnyéktőrrel kicsit megbökdösöd a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Transzformálsz! (+1 varázspont.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+9 vp). Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 243, sebződés: 10, gyógyulás: 43, összesen: +33 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, friss törpe nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [118,5] A tengerpartot füves síkság váltja fel. A tenger illatát hozza feléd a szél. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Úgy gondolod, hogy a közeledő gyilkos sallank nem jelenthet komoly veszélyt. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a gyilkos sallank testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Árnyéktőrrel néhányszor teljesen átdöföd a gyilkos sallank jobb első lábát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A gyilkos sallank karma a fejed mellett suhan el! A gyilkos sallank még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 sallank karmot. 156 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Találsz egy oltárt. Fairlight hívői építették. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy manaelementál. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával valamennyire megsebezgeted a manaelementál hullámzó masszáját. (4 támadással 90 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+16 életerő). Transzformálsz! (+3 varázspont.) Árnyéktőrrel néhány helyen meghorzsolod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+9 vp). Vashegyű lándzsával kicsit megbökdösöd a manaelementál lebernyegét. (4 támadással 100 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+17 életerő). Árnyéktőrrel néhány helyen meghorzsolod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+9 vp). Ellenfeled elmenekül. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia).
{Csatastatisztika; sebzés: 250, sebződés: 12, gyógyulás: 44, összesen: +32 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délre, friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
(Feltételes lopás:) Hamar felfedezed Mithgil táborhelyét. Vársz, amíg az alkalom a legkínálkozóbb. Közel lopódzol a másik motyójához. A szégyentelen áldozatod csapdát állított! Felordítasz, mert nem vetted észre, és belemásztál. Vesztettél 3 életpontot. Futás a tett színhelyéről!
(Feltételes lopás:) Könnyűszerrel megtalálod a törpe férfi táborhelyét. Kivárod az alkalmas pillanatot. Csendben megpróbálod megközelíteni a másik holmiját. A nyomorult figura csapdával védte magát! Szerencsére kiszúrtad, és kikerülted. Vagy Te voltál ügyetlen, vagy a másik túl éber - a lényeg az, hogy lebuktál! Futás a tett színhelyéről! [40 pontot használtál fel, van még 125.]

m 1 mozogsz északkeletre
[119,4] Homokos tengerpartra érkeztél. Északról a tenger hullámai nyaldossák a homokos fövenyt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy nekrofunt.

Észreveszel valamit a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délre vezetnek.
(Feltételes lopás:) Gyorsan megtalálod azt a helyet, ahol a troll nő letáborozott. Megvárod a megfelelő pillanatot. Közel lopódzol a másik motyójához. A szégyentelen áldozatod csapdát állított! Ordítasz, mert egyenesen belegyalogoltál. Vesztettél 8 életpontot. Futás a tett színhelyéről! [15 pontot használtál fel, van még 110.]

in 1199 151 305 leírod az 1199. kalandozónak a 151. szörnyet a 305. tárgyat
Mentálisan üzensz. Leírod pontosan, hogy milyen is egy dehidrátor. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) varázskövet. [0 pontot használtál fel, van még 110.]

in 1199 164 340 leírod az 1199. kalandozónak a 164. szörnyet a 340. tárgyat
Mentálisan üzensz. Leírod pontosan, hogy milyen is egy jégtroll. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) hadilobogót. [0 pontot használtál fel, van még 110.]

szk 65 keresed a 65. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy goldugart. [0 pontot használtál fel, van még 110.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 107.]

* 2. BP: használod a 233. tárgyat
Játszani kezdesz a furulyán. Megdöbbentő, hogy a környék állatai nem menekülnek eszüket vesztve a muzsikád hallatán. Határozottan fejlődtél! [40 pontot használtál fel, van még 67.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 1 37 fejleszted az 1. tulajdonságodat 37 pontért
Keresel egy nagyobb követ, és kitartóan súlyzózni kezdesz. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [Még 54 TVP-t kell elköltened.] [37 pontot használtál fel, van még 30.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. Egy kaját bezabál a goldugar. 2 kaját töm magába a karmos tankány. Alaposan elfáradva, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Elmúlt az erőpajzs I hatása. Elmúlt a hadiszerencse II hatása. Elmúlt a tulajdonságpajzs hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 261 pontot. A következő körben tehát 291 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KEDVENC TÁBORHELY (395. TUDATI KÉPESSÉG)
Kalandozásaid közben sosem tudhatod biztosan hol ér az este, hol kell álomra hajtanod a fejed. Van mikor gyönyörű erdei tisztáson versz tábort a csobogó patak mellett, de bizony van mikor nincs ilyen szerencséd és egy dögletes bűzű mocsárban, vagy egy hegycsúcson hófúvás közepette kellene kipihenned kalandozásaid fáradalmait. Ilyenkor elgondolkozol azon, milyen jó is volt a kis erdei tisztáson, mennyivel szívesebben lennél most is ott a mocsár, vagy a hegycsúcs helyett. Tudattársaiddal való mentális beszélgetéseitek során kiderült, hogy nekik is vannak kedvenc helyeik, ahol sokkal szívesebben táboroznak, mint máshol és ők is szívesen visszatérnének egy-egy kedvenc táborhelyükre. Közös erővel sikerült megtalálnotok a megoldást. Mostantól a Közös Tudatotok minden tagja megjelölheti a kedvenc táborhelyét és kalandozásai végén, erre az általa megjelölt helyre tud teleportálni, hogy ott tölthesse táborozásának idejét.
Mostantól használhatod a Kedvenc táborhely képességet. Ha egy helyet annyira szimpatikusnak ítélsz, hogy oda feltétlenül vissza szeretnél térni táborozni, akkor nem kell mást tenned, mint az EK 395 parancs kiadásával megjelölni azt Kedvenc táborhelyedként 20 TVP-ért és 6 TU pontért. Jól gondold meg azonban a dolgot, mert egyszerre mindenkinek csak egy Kedvenc táborhelye lehet, amit új Kedvenc táborhelyet választasz, jeled eltűnik a korábbi helyről. Tapasztalataid alapján az igazán kellemes és nyugodt pihenéshez szükséges körülmények csak síkságon, bozótosban, ritka-, és sűrű erdőben adottak, ezért Kedvenc táborhely csak ezeken a tereptípusokon jelölhető meg. A képesség segítségével saját Kedvenc táborhelyedre teleportálhatsz, az EK 395 <X> <Y> paranccsal. Költsége alapesetben 3 TU és 5 TVP. Az elköltendő TU pontok mennyiségét azonban a KT-képesség fejlesztésével csökkentheted. 6 TU befejlesztésével kerül eggyel kevesebbe az utazás, de a parancs költsége nem mehet 1 TU alá. A képességet körönként csak egyszer használhatod, és nem keresztezheted vele az Alanori Csatornát, és nem használhatod épületből ill. labirintusból, vagy ha éppen másik teleport hatása alatt állsz. A teleport hatása addig tart, amíg el nem mozdulsz Kedvenc táborhelyed mezejéről.

HEGYI RÁK (61. SZÖRNY)
A gyenge napsütésben gyakran látni a sütkérező, hatalmasra nőtt hegyi rákokat a hegyoldalakon (ha valakinek elég jó a szeme ahhoz, hogy a szikláktól meg tudja különböztetni). A hegyi rákok általában békések, persze ha egy éhes drasmólyom vagy egy, a jó kis rákpáncélra apelláló kalandozó megtámadja őket, akkor... nos, elég jól meg tudják magukat védeni. A vastag kitinpáncél áttörésére az ütőfegyver a legalkalmasabb.

ÁRNYÉKRÁJA (87. SZÖRNY)
Az árnyékvilág lassú, anyagtalan szellőin lebegve közlekedő árnyékráják naphosszat táplálék, vagyis egy kóbor lélek pislákoló szellemenergiája után kutatnak. Sokak szerint a valódi világban elpusztult rájanyékek kísértetei. Farkuk persze, mivel nem valós anyagból van, képtelen mérgezni - mérhetetlen hideg érintése pedig nem tud túl nagy kárt okozni valakinek, aki már amúgy is halott.

BUNDÁS CSIRMÁZ (93. SZÖRNY)
A bundás csirmáz, ez a kisebb medve méretű, vastag bundájú lény kiválóan tud mászni. Fészkét leginkább megközelíthetetlen helyeken (mély, földalatti üreg, grok-képződmény burka) veri fel. Gyakran gyűjt mindenféle csecsebecsét, úgyhogy fészkéből való kifüstöléskor könnyen előfordulhat, hogy találsz nála valamilyen tárgyat. Ha megtámadják, foggal-körömmel védekezik. Legkevésbé hatékony ellene az ütőfegyver.

BRONZSISAK (88. TÁRGY)
A bronz felfedezése után magától adódik egy csomó új felfedezés - ezek egyike a bronzsisak. A bronzsisakot természetesen bronzból kell kikalapálnod, kőkalapáccsal. Ehhez szükség van 2 ón- és 2 rézdarabra, meg persze egy olvasztókemencére. Ha mindez adott, a KT 88 parancs hatására, csekély 45 pontért elkészül ez a 3-as védettséget adó sityak.

BRONZPAJZS (89. TÁRGY)
Mint rutinos bronzszakértő, nem okozhat nehézséget a bronzpajzs megkonstruálása sem. Ehhez a kőkalapácson és egy olvasztókemencén kívül 3 ón- és 3 rézdarabra van szükséged. A bronzpajzs 5-el javítja a védettségedet, készítése a KT 89 paranccsal történik, 60 pontért.

BRONZPÁNCÉL (90. TÁRGY)
Olyan védett és sebezhetetlen akarsz lenni, mint egy acélkolosszus? Bizony, jó úton jársz! A bronzpáncél az egyik legjobb minőségű páncél, amelyet aránylag egyszerű eszközökkel elő lehet állítani. Először is, egy olvasztókemencében 6 ón- és 6 rézdarabból elegendő bronzot kell öntened. Ezután kőkalapácsokkal kialakítod a megfelelő lemezeket, amelyeket egy bőrpáncélra felerősítesz. És már készen is van ez a 7-es védettséget adó tárgy (masszív 70 tevékenység-pontért).

FŐNIXTOLL (563. TÁRGY)
Ez a színes kis pehely fantasztikus dolgokra képes: például, ha a földbe dugod (ezt a H 563 paranccsal teheted meg, ha van elegendő tudatpontod és TVP-d), egy csodálatos álomvirág fakad belőle! Ámbár talán még hasznosabb, ha magadnál tartod a főnixtollat: fordulód végén jó eséllyel megduplázódik a száma (legfeljebb hat darabig), s elterjedése igen hasznos lehet Ghalla egészére: irtja a kisebb zanokat, valamint megakadályozhatja, hogy birtokosa nyakló nélkül ossza a tudatcsatát és a hasonló tudati támadásokat. Ha a KF 563 3 paranccsal őrzöd, biztosan nálad marad, egyébként elképzelhető, hogy új gazdát választ magának. Az Álomőrzők javaslata: óvd, szaporítsd, és ha már háromnál több van a birtokodban, ne őrizd tovább, hadd terjedjen rajta keresztül a béke és a nyugalom Ghallán!

RYUKU SZABLYA (695. TÁRGY)
Ezek a rövid, görbe pengéjű szablyák hihetetlenül éles pengéjűek - állítólag a ryuku császári kovácsok hónapokon keresztül dolgoznak egy-egy darabon. Tény, hogy 4D6+4-es sebzésével elégedett lehet minden kardforgató. Használatához azonban legalább 12-es vágófegyver szakértelem kell, nehogy megvágd magad vele.

HÁLÓ-CSAPDA (220. SZÖRNYCSAPDA)
Egy dobóhálót egy szörnyre dobva könnyen foglyul ejtheted, ha a szörny elég kicsi. Ha a FOG <szörny> 220 parancs teljesül, vagyis megpillantod a keresett szörnyet, és a birtokodban van egy dobóháló, megpróbálod rádobni. Mindenfajta tereptípuson alkalmazható, de van egy nagy hátránya: gyakran előfordul, hogy a szörny széttépi a hálót, és így a dobóháló odavész. Nem működik különösen nagy lények (3 méter vagy nagyobb) ill. különösen erős lények ellen. A használat 8 TVP-be kerül.

QUWARG HARCOS (201. SZÖRNY)
A quwargok szaporodásának egyik példája ez a hatalmas, a királynőét megközelítő termetű lény, mellyel általában olyankor találkozhatsz, ha egy királynőt a közelben elpusztítottak, hiszen ilyenkor a harcosok bosszúhadjáratra indulnak, és elpusztítanak mindent és mindenkit, aki az útjukba kerül. Vastag kitinpáncélját érdemes egy ütőfegyverrel hamar bezúzni, mert különben hatalmas csáprágóival pillanatok alatt darabokra tép, és helyben bezabálja a húsodat.

KARAKTERLAP

Aranykezű Rufus, egy barna, tüsi hajú, kék szemű árnymanó férfi vagy. A bőröd kreolszínű. Dornodon kisebb papja vagy. A Korona Bajnokai (#9125) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 120. fordulód.

Erő: 15 (17) Szint: 16 Merészség: 4/5 Magasság: 111 cm
IQ: 18 (22) Támadás: 20 Agresszió: 3 Testsúly: 40 kg
Ügyesség: 25 (27) Védekezés: 30 Menekülés: 30 % Életkor: 26/26 év
Egészség: 16 (18) Életpont: 252/184 Jellem: gonosz (183) Tul. pont: 0
Szerencse: 22 (26) Varázspont: 193/113 Pénz: 70 arany Kép. pont: 3
Tudatpont: 16/3 EFejl: 2
Eddig összesen 533 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3435 TP-t kaptál. Jelenleg 146475 TP-d van. A következő szinthez még 33525 TP szükséges. Trófeáid: Öregsámán Krough, törpe kovács, quwarg harcos. A 120. fordulódban 309 arany került a bankszámládra. 309 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 5/25 (+14%) szúrófegyverek: 20/36 (+6%) vágófegyverek: 8/62
ütőfegyverek: 1/52 lőfegyverek: 2/42 dobófegyverek: 20/42 (+12%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (80%) << mandibulakasza (#127) (160%) << vashegyű lándzsa (#182) (140%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); bumeráng (#249) (5 -6.); ubuk dobónyíl (#138) (7 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 18/86 2. nyomkövetés: 34/40 (+32%) 3. lopás: 26/14 (+5%)
4. mászás: 3/99 5. csapdakészítés: 11/61 (+20%) 6. csapdaészlelés: 16/98 (+13%)
7. gyógyítás: 29/75 8. titkosírás: 1/53 9. felderítés: 2/11 (+6%)
10. szörnyidomítás: 5/39 11. teológia: 16/0 (+52%) 12. taumaturgia: 15/81 (+8%)
13. versengés: 2/75 14. zene: 5/52 (+40%) 15. szörnyismeret: 12/77 (+22%)
16. zárnyitás: 3/24 17. vadászat: 8/32 18. bányászat: 2/98

FELTÉTELES PARANCSOK (még 4 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
lopsz az árnymanóktól (4) bármit, az alakváltóktól (7) bármit, az elfektől (2) aranyló ugarhéjat (#100), a gnómoktól (6) bármit, az emberektől (1) bármit, az emberektől (1) remák szivet (#264), a kobuderáktól (8) bármit, a mutánsoktól (9) bármit
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz ubuk dobónyílat (#138) (max. 5 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot )
mászol max. 46 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 6, max: 12)
Elenios hívők (#994), xirnox (#122) (csak egyszer), korinthai amőba (#420), halálhozó (#419), kék rothasztó (#421), smaragdgólem (#417)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
Éjharcosok (#9131), kardfogú fülemüle (#146)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) mágiatörés (#35, 10 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) tolvajszem (#2, 8 VP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP)
életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP)
vérbeli borzongás (#46, 9 VP) szárazság (#48, 6 VP) puha ütés (#60, 18 VP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Butaság ára beállítás: taumaturgia: +2 vp 5 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
vámpirizáció (#1) áldomás (#6) jellemrejtés (#23)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 4, max: 10)
energiatüskék (#29), szárazság (#48), méregfelhő (#37), villámcsapás (#50)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
tüskepajzs (#30)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
karmos tankány (#137) (málhás: +16 kg teher) státusz: OK
gyilkos sallank (#85) (vadászik) státusz: OK
goldugar (#65) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Áldozz fel oltáromnál egy Fekete Kelyhet!
2.) Követőim a legtapasztaltabbak, legcselekvésképesebbek közé tartoznak. Imádkozz úgy, hogy az imádkozás pillanatában pontosan 243 TVP áll rendelkezésedre!
3.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a fény egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.

Összsúly: 47.51 kg Megterheltség: 79%
GYJ: Legalább 5 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 60 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 aranypikkely (#415) 4 gyenge méreg (#26) 3 kaja (#2)
9 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 ryuku szablya (#695) 6 sallank karom (#128)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(114,6) ryuku gárdisták (#360)
(114,7) manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92), Chara-din monolitja (#534), goldugar (#65)
(114,8) manaelementál (#290), 24. jellempróba, oltár
(115,7) quwarg harcos (#201)
(116,5) ryuku légiósok (#361), Chara-din monolitja (#534), egy ismeretlen isten rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 21. jellempróba, oltár, manaelementál (#290)
(116,6) phua-kúp (#372), vaskohó (#155), Sheran oltár, olvasztókemence (#86), 31. jellempróba
(117,4) ryuku légiósok (#361), manaelementál (#290)
(118,5) gyilkos sallankok (#85), egy ismeretlen isten rúnaköve, Fairlight oltár, 24. jellempróba, manaelementál (#290), Mithgil (1197. kalandozó), egy törpe férfi
(119,4) nekrofun (#173), egy troll nő

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Amennyiben elvesztetted szent szimbólumodat (pl. mert egy szörny lehelete elégette), fohászkodhatsz istenedhez az IM 5 paranccsal, hogy adjon egy újat.

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Aranykezű Rufus 120. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) gazda (#24) grákó denevér (#25)
királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30)
woor-antilop (#31) gnóm boltos (#32) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) acélkolosszus (#35)
manó (#36) sötét motyogó (#37) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40)
óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46)
csontváz (#48) zombi (#49) technokolin (#50) gyíkember (#51) bakkura (#52)
százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62)
varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68)
evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) óriás skorpió (#72) garokk (#73)
tintacsiga (#74) mirg (#75) gitonga (#76) zoloboo (#77) színes dözmöng (#78)
bombagoly (#79) trollfa (#80) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83)
bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) árnyékrája (#87) kaffogó hebrencs (#88)
sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) légirozmár (#94)
mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) szőrös pók (#100)
sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104) vadász varkaudar (#108)
kőkorszaki szaki (#109) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113)
vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118)
emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120) homokféreg (#121) xirnox (#122) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132) karmos tankány (#137)
agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) arató csattanat (#144)
pattanóböde (#145) kardfogú fülemüle (#146) vérfürdető magszim (#148) fémbontó szójer (#150) dehidrátor (#151)
quwarg királynő (#153) nukleáris cickány (#155) tüskés harci gromak (#156) purifikátor (#157) nómenklatúra (#158)
ongóliant (#159) velociraptor (#161) kétfejű troll (#163) jégtroll (#164) élőholt ősmágus (#179)
karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) szutykos remák (#191) quwarg harcos (#201) élőholt quwarg (#202)
drónkeselyű (#208) kneopatikus mollusk (#209) degradátor (#210) joviális m.szockó (#211) Tguarkhan (#212)
massza (#217) tormikus egér (#218) pszi elementál (#221) alanori csatamén (#233) manaelementál (#290)
ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) liumbe (#349) északi aurach (#350) láplidérc (#352)
erszényes elkarog (#354) nektoraf (#355) földsárkány (#359) ryuku gárdista (#360) ryuku légiós (#361)
fekete amőba (#364) dombi yeti (#366) kérődző etra (#368) smaragdgólem (#417) halálhozó (#419)
korinthai amőba (#420) kék rothasztó (#421) Öregsámán Krough (#7008)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26)
víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31)
szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36)
drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41)
távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46)
surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51)
mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) ködmangó cserje (#58) ködmangó (#59)
ködkapu (#60) árnyéksár (#61) ködcsillag (#62) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64)
szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69)
rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73) csontkulcs (#74)
rézkulcs (#75) bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79)
lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) díszes rézpajzs (#84)
óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89)
bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bakkura bőr (#95)
bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101)
magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106) nyílvessző (#108)
vapár cserje (#109) vapár ág (#110) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119)
dözmöng szív (#122) göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) mandibulakasza (#127)
sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138)
denevér szimbólum (#140) nap szimbólum (#141) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148)
grok-képződmény (#149) szent jogar (#150) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152) pirkit (#153)
mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156) vassisak (#160) borostyán függő (#162)
mászókampó (#165) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169)
spiritusz (#170) téfea-agy (#172) nekrofun (#173) márványtorony (#175) mínosz-kúp (#178)
vashegyű lándzsa (#182) vaskulcs (#183) ezüst kulcs (#184) nagy bronzkulcs (#185) mérg. ubuk dobónyíl (#188)
aranylánc (#191) trikornis szarv (#198) karbin plazma (#199) gyíkfű csomó (#200) gyíkfű (#201)
amniosz-fa (#202) amniosz (#203) kazmár (#204) kazmár gyökér (#205) ovimon-bokor (#206)
ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) fűszertartó (#210) sáfránypor (#211)
dorony tüdő (#212) manifeszt.nyúlvány (#214) hurokcsapda (#217) fedett verem (#219) háló-csapda (#220)
dobóháló (#221) láncing (#222) smaragd védőgyűrű (#223) orgyilkos tőr (#225) lánckesztyű (#230)
acélpengőke (#231) furulya (#233) lajhár csont (#236) tankány karom (#237) lant (#238)
tüskecsapda (#242) fekete bőrcsizma (#247) bumeráng (#249) tatu ködmön (#255) templom (#256)
szent kehely (#257) szopókő (#259) isteni könnycsepp (#260) remák szív (#264) fülemüle agyar (#267)
gromak bőr (#268) purifikátor háj (#269) gromak páncél (#270) varázskő (#305) galachmit (#310)
mutáns csont (#331) huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333) hadilobogó (#340) tolmokov-koktél (#351)
phua-kúp (#372) fény szentélye (#376) moa rubin (#379) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395)
álompor (#396) aranypikkely (#415) Vlagyimir szobra (#433) szent liget (#439) barátság szent tüze (#484)
sörsátor (#486) erődítmény (#488) elefántcsont torony (#490) kihívás tornya (#502) Chara-din monolitja (#534)
sötét tekercs (#535) árnyéktőr (#557) főnixtoll (#563) liumbe hajtás (#655) aurach fog (#657)
elkarog szőr (#665) nektoraf faggyú (#667) elf kósza háza (#681) orvosságos zacskó (#682) elf tekercs (#683)
ryuku szablya (#695) gnóm csont (#706) etra hályog (#712) művészi porolit (#720) hatalom fülbevalója (#817)
csodák kútja (#1096) királyi őrsánc (#1140) hűségérme (#1141) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)
malom (#1204) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) vadászkés (#1264) nodonrod kitűző (#1533)
Kalmárok Kémgömbje (#1589)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
AA   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
AMT  kalandozó MXTU                   -  MXTU átadása
AT   kalandozó TU                     -  TU átadása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ kalandozó                        -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN kalandozó                       20  belépés engedélyezése
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DD   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par.tárgy eldobása
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
EE   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy eladása
EF   TU                           10*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK   sorszám   ?         ?            ?  tudati energia kisütése
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
ERKI [kaland.]                       20  erőszakos kilép(tet)és
ESK  kaland.   [kaland.]             30  esküvő
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FELV KT/szövetség                     -  szövetségi felvétel
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGO  TVP                            TVP  feltételes gonoszkodás
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR [kaland.]                        -  feloszl/felfügg. kérése
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
HIR  hírszám   [1. par.] [2. par.]    -  KT hír közlése
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés
ID   szörny    TVP                  TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KIEN kalandozó                        -  K.T.-ból kilépés enged.
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KÖKI                                  -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés
KÖTL létszám   vezető                 -  Közös Tudat létrehozása
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
RM   fegyver   mit        TVP       TVP  növény/épület rombolása
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek