PÖLE az ezerarcú 15. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2005. febr. 28. 8h:52'
EZ A 39. JÁTÉKHETED, 15. FORDULÓD
40. játékheted kezdete: márc. 2.
A következõ fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
| KALANDOZÓ: #1115
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 18
Extra forduló: 16 |
|
PÖLE AZ EZERARCÚ KALANDJAI
6 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [25,-7] koordinátán. Az idõ esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+8 életerõ.)
d 4 7 | eldobod a 4. tárgyat (7 darabot)
| Elhajítasz 7 botot. [0 pontot használtál fel, van még 157.]
m 4 4 4 | mozogsz délre, délre, délre
| [25,-6] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sûrû bokrokkal teli terepen vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja
valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve.
Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehetõ. (+1 kaja.) Elõpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [25,-5] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Találsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek
van felszentelve. A földben egy tökszerû valamit pillantasz meg. Közelebbrõl látod, hogy egy alakváltó feje! Elkínzott arccal
néz rád, segítségért könyörögve. A nyomorultat egy hangyabolyba ásták bele! Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy
ásóra és 20 TVP-re (9. jellempróba). Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1
kaja.)
(Továbbmész...) [25,-4] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy
nagyobb cserje. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy mély
kutat. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van
felszentelve. Fura látvány tárul eléd: egy hatalmas, büszke testû woor-antilop, amint kétségbeesetten vergõdik egy
hurokcsapdába szorulva! Ha segíteni akarsz rajta, 8 TVP-t kell elköltened (4. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Talán ha a woor-antilop nem ilyen kiszolgáltatott helyzetben lenne, megküzdenél vele - így azonban a
becsület azt követeli, hogy szabadítsd ki! Amikor a hurkot leemeled a lény lábáról, egy pillanatig rád bámul - hála van a
szemében, vagy értetlenség? Aztán eliramodik. (+2 jóság.) Jellemed hamarosan jóra fog változni.
Megérezve a magas fûbõl érzõdõ szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hmm, csak egy királygyík. Ettõl nincs semmi
félnivalód. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.
Ellenfeled hibázott: túl távol van tõled. Ezért lõhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kõ. Telibe kaptad a királygyík
pikkelyes testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bunkót ellenfeledre ugrasz. Bunkóval
néhányszor megcsapod a királygyík testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) A királygyík nyelvét kilövellve,
megropogtatja az ujjaidat! (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a
királygyík testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Nyelvével az arcodra sújtva, a királygyík komoly fájdalmat okoz. (1
támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Kajaszünetet tartasz. (-1
kaja.) [35 pontot használtál fel, van még 122.]
kut 15 | kutatsz 15 pontért
| Részletes és aprólékos kutatásba kezdesz. Végül kimerülten feladod: semmi eredmény. [15 pontot használtál fel, van még
107.]
[24,-3] Még mindig füves síkságon vagy. Az apróbb rovarok ijedten szaladnak szét a lábad elõl. Az irányodba osonó szörny
tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledõt. Csak egy tintacsiga. Nem jelenthet
különösebb problémát. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.
A fúvócsõvel célzol és lõsz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a tintacsiga testét. (1 támadással 1
életpontot sebezve.) Fekete lét köp feléd a szörny! Rád ömlik az egész! Megmarkolva a bunkót a másikra rontasz. Bunkóval
néhányszor épp csak megérinted a tintacsiga nyúlós testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) A tintacsiga a bal karodba
mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Elmegy a kedved a harctól. Rohansz, ahogy csak bírsz. Áldod
az eget, hogy ellenfeled lustább annál, hogy kövessen.
A gyakorlástól megnõtt tudásod (+1 lõfegyver).
(Feltételes gyógyítás:) Amikor észreveszed a miksziszi fakopácsot a fa tetején, már tudod, hogy nyert ügyed van. Két perc
múlva a kis állat a tenyeredben ül, és te a nagyapádtól tanult módszerrel elkezded gyógyítani magad a fakopács mentális
energiasugarainak segítségével. Mikor a kissé elpilledt madár ismét a fa tetején csücsül, te már sokkal jobban érzed magad.
(+11 életerõ.) Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy gumifát. Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve,
látod, hogy ez egy patak, amely északnyugatról folyik délkeletre. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlõdet is. Szemedet
összehúzva elõrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Észreveszel
egy quwargot. (ld. enc.) Mély undorral taposod el. 1 tapasztalati pontot kaptál. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben
feléd lopakodó valamit. Úgy gondolod, hogy a közeledõ rájanyék nem jelenthet komoly veszélyt. (ld. enc.) Kicsit sokat tud
ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...
Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsõvel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Nem találtad
el. Marokra fogva a bunkót ellenfeledre támadsz. Bunkóval párszor keményen megütöd a rájanyék testét. (2 támadással 4
életpontot sebezve.) A rájanyék farkával a kezedre csap. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A csípés nyomán a
szervezetedbe bénító méreg is jutott. [-4 támadás.] Karmával néhányszor a rájanyék megcsapja a fejedet. (2 támadástól 9
életpontot vesztesz.) Elmegy a kedved a harctól. Szerencsédre a futás jobban megy a bújócskánál.
A gyakorlástól megnõtt tudásod (+1 ütõfegyver).
(Feltételes gyógyítás:) Magadba süllyedve megvizsgálod az aurádat, majd némi koncentrálás után foltozgatsz rajta egy kicsit.
Az eredmény felülmúlta a várakozásodat. (+11 életerõ.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [49 pontot
használtál fel, van még 58.]
e 30 | élelemszerzés 30 pontért
| Hatalmas, tüskés bokorra emlékeztet a bozótmalac. Téged azonban nem tud átverni, a legtökéletesebb vadásztrükköt
alkalmazva elejted a fehér húsú állatot. (+5 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 28.]
[24,-2] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Látsz egy oltárt. Nem tudod
megállapítani, kinek van felszentelve. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Amint közelebb ér rögtön
tudod, hogy mi az! Egy sünmedve. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.
Mielõtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsõvel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetõen
meglõtted a sünmedve testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bunkót ellenfeledre ugrasz. Bunkóval
gyilkos csapásokat szórva összezúzod a sünmedve tüskés hátát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsai
a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A sünmedve fogai megkarcolják kézfejedet. (1
támadástól 5 életpontot vesztesz.) Elmegy a kedved a harctól. Ellenfeled kissé lomha, így szerencsédre el tudsz futni elõle.
A fák között apró kunyhó bújik meg. Közelebbrõl látod, hogy a kémény-nyíláson kevés füst száll fel, jelezve, hogy valaki
lakik itt. A viskó körül farönkökre állatbõrök vannak kirakva, nyilván szárítás céljára. Elsõ pillantásra látod azonban, hogy
a bõrök számodra hasznavehetetlenek, rongyos cafatok. Nyilván ez egy remetelak. (508. épület.)
Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 19.]
be 508 | bemész az 508. épületbe
| Közelebb mész, hahózva. Félénken pislogó szempár jelenik meg az ajtónyílás sötétjében.
- Hagyj békén, vándor! Magányos remete vagyok, aki igazán csak önmagával tud összeférni.
Komoly rábeszélés után a remete mégiscsak elõmerészkedik. Látod, szakadt rongyokat visel, ápolatlan a külseje, fürdõt,
borotvát már évek óta nem látott. Mesélsz neki a világ dolgairól, de úgy látszik, a remetét ezek a dolgok nem igazán
érdeklik. A beszélgetésbõl azonban kiderül, hogy már más vándorok is jártak erre, és néha hírekkel traktálták a
szerencsétlen fickót. Próbálsz valami használhatót kihúzni a remetébõl. Megtudod, hogy a legtöbbek szerint két nagyon
egyszerûen beszerezhetõ alapanyagból, botból és kõkésbõl rengeteg dolgot lehet csinálni, ezért érdemes mindig magadnál
hordani ezekbõl. Megköszönöd a szerény segítséget. Elbúcsúzol tõle, aztán folytatod utadat. [5 pontot használtál fel, van
még 14.]
gyk 20 30 | gyakorolsz a 20. tárggyal 14 pontért
| Fegyveredet és lövedékeidet összeszedve, kivonulsz az általad felállított gyakorlópályára, és gyakorlod a célbalövést. Még
sokat kell gyakorolnod. [14 pontot használtál fel, van még 0.]
tf 4 40 | fejleszted a 4. tulajdonságodat
| Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlõbõl. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a
régi). Kimerülve a megpróbáltatásoktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz
fektedben, és már alszol is. Hoppsz, micsoda ötlet született meg a búrádban! Feltételes Készítés! Rögtön tervezgetni is
kezded a részleteket. (ld. enc.) Információ érkezik az agyadba: lehet lottózni! (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 155 pontot. A következõ körben tehát 155 pontot költhetsz el.
TINTACSIGA (74. SZÖRNY)
Ez az óriásira megnõtt csiga lehet, hogy a tintahal szárazföldi rokona. Ugyanis képes igen nagy távolságra is fekete, nyúlós
folyadékot köpni, ezzel nem ritkán elvakítva ellenfelét. A "befeketített" ellenfelet ezután meglepõen éles zúzófogaival
aprítja szét. Puha testét jól fogják az éles és szúrófegyverek, de ahhoz, hogy a tintacsiga elpusztuljon, nagyon sok pontosan
bevitt csapás szükséges.
|
QUWARGOK
A quwarg alig egy ujjnyi, repülni nem tudó rovar. Amikor látsz egyet, mindig úgy véled, hogy szánalmas, nyomorult
teremtmény, amelyrõl azt sem tudod elképzelni, hogy hogyan képes néhány hétnél tovább életben maradni. De aztán
eszedbe jut, hogy milyen veszélyt jelenthet, ha ez a kártékony, mindent megzabáló állat elszaporodik. Ha a több millió,
falkába verõdött, kiéhezett quwarg elindul, felzabál mindent, ami az útjába kerül. Szerencsére erre aránylag ritkán kerül
sor, mert minden öntudatos kalandozó irtja õket. A városok ún. quwarg-árkokkal, mély és vízzel feltöltött árkokkal
védekeznek a rajzás ellen. A quwargnak nincs sorszáma, mint ahogy a természetben elõforduló többi jelentéktelen biológiai
szélhámosságnak sincsen. Ha látsz egyet, egyszerûen csak eltaposod, nem is érdemel több figyelmet a Túlélõk Földjének egy
kalandozójától.
|
RÁJANYÉK (58. SZÖRNY)
Amikor egy sötét árnyék sötétíti el a napot, könnyen elõfordulhat, hogy egy lecsapni készülõ rájanyéket pillantasz meg
(huh, nem egy sárkány...). A rájanyék állítólag a kontinensen oly gyakori wyvern rokona. Bõrszárnyú, hosszú, tüskés farkú
gyíkszerû lény, igen éles karmokkal. A karmoknál azonban sokkal nagyobb veszélyt jelent a bénító mérget hordozó
faroktüske. A rájanyék leginkább sík vidékeken vadászik. Egyik kedvenc eledele az óriás patkány.
|
FELTÉTELES KÉSZÍTÉS
Unod, hogy mindig vissza kell mászkálnod a növényekhez a következõ körben, ha szedni akarsz a termésükbõl? Unod, hogy
állandó probléma a dobófegyvered/lõfegyver muníciód folyamatos pótlása? Nos, bizonyára már rég megszületett a fejedben
a megoldás. A kalandozód tudata azonban csak most tágult ki annyira, hogy fejben tudjon tartani egy ilyen iszonyatosan
bonyolult feltételes parancsot.
A Feltételes Készítés az FKT <tárgy> <mennyiség> parancs kiadásával történik. Mûködése igen egyszerû: Amint az adott
tárgyból kevesebb van a birtokodban, mint a <mennyiség>, és rendelkezésedre áll minden feltétel a hiány pótlására,
azonnal és teljesen automatikusan elkészíted a hiányzó mennyiséget. Például ha szükséged van 10 smirglilevélre, kiadod az
FKT 29 10 parancsot, és amint látsz egy smirglibokrot, felpótolod a készleteidet tízre. Azért a "célmennyiséget" adja meg a
második paraméter, és nem egy konkrét készítendõ mennyiséget, mert elképzelhetõ, hogy idõközben lopsz/találsz ill. más
módon hozzájutsz néhányhoz a keresett tárgyból, akkor pedig minek fölösleget termelni?
Az FKT parancs automatikusan törlõdik, ha egy sikeres végrehajtódás után az adott tárgyból rendelkezésedre áll a kívánt
mennyiség. Ez szinte minden esetben igen hasznos. Kivételt képez azonban a lövedékek és a varázslatkomponensek
gyûjtögetése, mert ezekre állandó szükség van. Ha az FKT parancsnak megadsz egy harmadik paramétert, egy 1-est, akkor
az az FKT parancs érvényben fog maradni mindaddig, amíg nem törlöd. Ezt a Feltételes Parancs Listádon egy * jelzi (ha
interneten játszol, ott a "csak egyszer" felirat láthatod azoknál a tárgyaknál, amit értelemszerûen csak egyszer akarsz
legyártani).
Példa: FKT 19 10 1 ügyel rá, hogy amint alkalom adódik rá, mindig feltöltsd kerek kõ-készleteidet tízre.
Az FKT parancs pontosan ugyanúgy mûködik, mint a KT parancs. Ha egy adott szituációban ugyanezekkel a
paraméterekkel egy KT parancs sikeres lenne, akkor az FKT ugyanezt az eredményt fogja hozni. Az FKT parancsaid
végrehajtásának lehetõsége MINDEN SZABADBAN VALÓ MOZGÁS végén (tehát egy M 2 2 2 parancs esetén
háromszor) kerül vizsgálatra. Egyéb parancsok esetén nem hajtódik végre! Az üres FKT az összes ilyen parancsot, egy adott
paraméterû FKT parancs újbóli kiadása azt az egy FKT parancsot törli. A TVP költség végrehajtódáskor vonódik le.
|
LOTTÓ
Ezentúl Ghalla minden játékos kedvû polgára kipróbálhatja szerencséjét (vagyis mindenki, aki legalább a 15. fordulójánál
tart). A 9 naponta lévõ lottósorsolásra LOT <1. tipp> <2. tipp> <3. tipp> paranccsal lehet tétet elhelyezni. Egyszerre
bárhány szelvénnyel játszhatsz. A tippelt számok 1-30-ig terjedhetnek. A parancs nem kerül TVP-be. Egy szelvény ára 10
arany, amelyet mindenhol, még a legeldugottabb zugban is jelenlevõ Arany Magisztrátus-lottóügynököktõl szerezhetsz be.
Lottót csak készpénzért vásárolhatsz. A nyereményeket a húzást követõ 35. napig lehet felvenni. (Aki az aktuális sorsolást
követõ 4. sorsolásig nem lép, annak elévül a szelvénye.) A nyereményeket a sorsolást követõ fordulód elején személyesen
adják át neked az ügynökök. A nyeremények kifizetéséért az Arany Magisztrátus Kereskedelmi és Innovációs
Bank-Konszorzium - a Fairlight Bankhálózat független tagja - teljes anyagi garanciát vállal. Az elsõ lottóhét kezdete 1998.
nov. 17.
|
KARAKTERLAP |
PÖLE az ezerarcú, egy barna, rövid hajú, barna szemû, körszakállas alakváltó férfi vagy. Bõröd bronzként csillog. Ez a 15. fordulód.
Erõ: | 14 | | Szint: | 5 | | Merészség: | 6/6 | | Magasság: | 188 cm |
IQ: | 14 | | Támadás: | 4 | | Agresszió: | 6 | | Testsúly: | 85 kg |
Ügyesség: | 12 | | Védekezés: | 0 | | Menekülés: | 30 % | | Életkor: | 31/31 év |
Egészség: | 12 | | Életpont: | 89/15 | | Jellem: | semleges (+18) | | Tul. pont: | 1 |
Szerencse: | 12 | | Varázspont: | 0/0 | | Pénz: | 1 arany | | Kép. pont: | 1 |
|
Eddig összesen 42 szörnyet öltél meg. Ebben a fordulóban 1 TP-t kaptál. Jelenleg 618 TP-d van. A következõ szinthez még 382 TP szükséges. Trófeád: gátvakond.
HARCI ISMERETEK |
| vágófegyverek: | 1 | | ütõfegyverek: | 6 (+1) | | lõfegyverek: | 3 (+1) |
|
Feltételes lõfegyver használat: semmi (0 .); kerek kõ (#19) (1 -2.); tüske (#22) (3 -); |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 3 | | 2. nyomkövetés: | 1 | | 3. gyógyítás: | 10 (+1) |
4. felderítés: | 1 | | 5. vadászat: | 3 | | | |
|
FELTÉTELES PARANCSOK |
deus ex machinád 8 mezõre repítsen |
gyógyítasz 30% életerõ alatt 20 TVP-ért |
segítesz max. 40 TVP-ért |
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak a 8. fajúaknak |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
Fegyverek és lövedékek |
2 | * | bunkó (#5) | 1 | | fúvócsõ (#20) | 11 | | kerek kõ (#19) |
1 | | kõkalapács (#13) | 1 | | kõkés (#6) | 1 | * | parittya (#18) |
2 | | szögletes kõ (#17) | 35 | | tüske (#22) | | | |
Eszközök, használati tárgyak, készletek |
1 | + | deus ex machina (#1) | 5 | | fáklya (#36) | 7 | | kaja (#2) |
Löttyök és porok, tartóstul |
1 | | kavadu iszák (#25) | [üres, kapacitás: 10] |
1 | | vizestömlõ (#3) | [benne 17 korty víz (#27), fér még: 3] |
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok |
5 | | drótszõr (#37) | 1 | | grákóbõr (#41) | 1 | | királygyík bõr (#44) |
1 | | smirglilevél (#29) | 6 | | sünmedve tüske (#14) | 1 | | surranó kígyó bõr (#47) |
8 | | varányszem (#30) | | | | | | |
|
Összsúly: 21.51 kg | Megterheltség: 50% |
GYJ: Tetszõleges értékû tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. |
|
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... |
7 | | bot (#4) | 1 | | kerek kõ (#19) | 3 | | tüske (#22) |
|
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
4 | | kaja (#2) | 17 | | víz (#27) | | | |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(24,-3) tintacsiga (#74), gumifa (#38), patak, oltár, rájanyék (#58)
(24,-2) remetelak (#508), oltár, sünmedve (#33)
(25,-6) oltár
(25,-5) oltár, 9. jellempróba
(25,-4) mély kút (#93), oltár, 4. jellempróba, királygyík (#26)
|