Ranis Athrys 15. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2005. nov. 18. 14h:50'
EZ A 19. JÁTÉKHETED, 15. FORDULÓD
20. játékheted kezdete: nov. 25.
A következõ fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
| KALANDOZÓ: #5007
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 290
Extra forduló: 3 |
|
RANIS ATHRYS KALANDJAI
Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [23,3] koordinátán. Ez az idõ nem múlt el esemény nélkül: A táborozás 1.
napján összefutsz Shyna Malával. Fegyverzetét egy sünmedve trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal
kezében egy kis bõrpajzsot tart. Lõfegyvere egy fúvócsõ. Terhes a leány. Számodra jól felismerhetõ a körülötte lebegõ
láthatatlan aura: színtelen semleges, mint Neked. Rajongóan csodálkozó, tágra nyílt szemekkel figyel téged, de te nem
veszed a lapot. Shyna Mala, amikor összefutottatok, adott neked egy fúvócsövet, 3 mákrózsa virágot, 8 varányszemet, egy
bunkót és egy tükröt (ld. enc.). Hatalmas pusztában gyalogolsz, minden kihalt. Egyszer csak hatalmas csatazajt hallasz. A
hang irányába nézel: Egy hatalmas Chara-din hívõkbõl álló sereg közeledik. De valami furcsa: nem masíroznak, inkább
futnak és már fegyvereik sincsenek. Elõveszed a kukkert. Látod az arcukon a kétségbeesést és a rémületet egyértelmûen
esélyük se volt. Aztán távolabb megpillantasz néhány kõszobrot. Ettõl? Kérded magadban. Aztán visszaemlékezel
gyerekkorodban hallott legendákra. Ezek õk: A Földelem Urai.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idõ ellenére is sikerült némi életerõt
visszanyerni. (+11 életerõ.)
kt 4 1 | elkészíted a 4. tárgyat (1 darabot)
| Begyûjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 151.]
a 4 3032 1 | átadod a 4. tárgyat a 3032. kalandozónak (1 darabot)
| Ok, sikeresen átadtál 1 botot Shyna Mala részére. [0 pontot használtál fel, van még 151.]
a 33 3032 1 | átadod a 33. tárgyat a 3032. kalandozónak (1 darabot)
| Ok, sikeresen átadtál 1 lapockacsontot Shyna Mala részére. [0 pontot használtál fel, van még 151.]
kf 20 | kézbeveszed/felveszed a 20. tárgyat
| Elõkészíted a fúvócsövet. [0 pontot használtál fel, van még 151.]
gy 40 | gyógyítás 40 pontért
| Az óriás kushadó egér elfogása nem egyszerû feladat. Szerencsédre egy éhes ragadozó már megtette helyetted.
Megvizsgálod a maradványokat, majd óvatosan kiszeded bajszának szálait. Összemorzsolod két kõvel, majd egy hatalmas
szippantással belélegzed a port. Örömmel tapasztalod, hogy gyógyító tudományod most sem hagyott cserben. (+20 életerõ.)
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 111.]
gy 30 | gyógyítás 30 pontért
| Az önszuggesztió nem a legveszélytelenebb módja a gyógyításnak, de te bátor kalandozó vagy. Behunyod a szemed, és
halkan mormolni kezdesz: egészséges vagyok, egészséges vagyok, EGÉSZSÉGES VAGYOK... Pár perc múlva sokkal
jobban érzed magad. (+10 életerõ.) [30 pontot használtál fel, van még 81.]
a 2 3032 2 | átadod a 2. tárgyat a 3032. kalandozónak (2 darabot)
| Ok, sikeresen átadtál 2 kaját Shyna Mala részére. [0 pontot használtál fel, van még 81.]
m 7 8 2 | mozogsz északnyugatra, északra, keletre
| [22,2] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Már
gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy gonyolék közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Úgy döntesz, itt az
ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.
Ellenfeled hibázott: túl távol van tõled. Ezért lõhetsz rá a fúvócsõvel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a gonyolék bal
vállát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a
gonyolék jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1
támadástól 3 életpontot vesztesz.) A gonyolék még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem
mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
Jóízûen falatozol. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [22,1] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a
közelben egy mákrózsa bokrot.
(Továbbmész...) [23,1] Még mindig bozótos. Remek ösztöneidnek köszönhetõen hamar megérzed a rád leselkedõ veszélyt.
Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy gonyolék. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a
jómodorra...
Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsõvel célba találj. Elrepül 1 tüske. Lövedéked
átfúrja a gonyolék jobb lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Ököllel gyilkos csapást
mérve bezúzod a gonyolék testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A gonyolék ostorszerû nyelve véres csíkot hagy maga
után bõrödön. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A gonyolék szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben
lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mákrózsa bokrot. A sûrû bozótban a szörnynek esélye sem volt
arra, hogy meglepjen. Magabiztosan nézed a közeledõt. Hiszen csak egy lila brekk. Nyugodtan várod, hogy
megleckéztethessed a pimasz lényt.
Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lõsz a fúvócsõvel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a lila brekk testét.
(1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Ököllel gyilkos csapást mérve bezúzod a lila brekk jobb
elsõ lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy kis bõrt csippent le a lábfejedrõl a lila brekk, ahogy megpróbál
megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lila brekk összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést,
szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
Megéheztél, elõ az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 51.]
m 8 1 1 | mozogsz északra, északkeletre, északkeletre
| [23,0] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A zöld mezõ egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz
kenyérfa.
Utad során felfedezel egy rát-fát. Sikerül a földbõl kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.)
(Továbbmész...) [24,-1] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. A sûrû bozótban a
szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy lila brekk közeledett feléd.
Most sem aggódsz különösebben. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.
A közelharc elõtt még megeresztesz a fúvócsõvel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a lila brekk
testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A lila brekk összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést,
szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [25,-2] A bozótost dombság váltja fel.
Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy krómkaktuszt. Egy
manólányt veszel észre, amint egy odvas fa elõtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos
az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbõr kesztyûre. Ez a tevékenység 3 TVP-be
kerül (21. jellempróba). Belebotlasz valamibe: 1 szögletes kõ. Elteszed. [30 pontot használtál fel, van még 21.]
m 8 6 | mozogsz északra, nyugatra
| [25,-3] Elmarad a göröngyös terep, sûrû bozótos váltja fel. Egy vén tazunkaróka botorkál elõtted az úton. Már nincs ereje
ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Miközben
fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Már messzirõl meghallod a feléd tartó
lényt. Ráismersz a lényre. Egy lila brekk. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Nem tetszik a szörny képe. Úgy
döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.
Mielõtt összecsapnátok, a fúvócsõvel ellenfeledre lõsz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a lila brekk
testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Ököllel kegyetlenül megütöd a lila brekk bal
hátsó lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A lila brekk fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot
vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést,
szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
Eszel valamit. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [24,-3] Még mindig sûrû bozótos van mindenfelé.
(Feltételes támadás:) Egy sünmedve! Ezt kerested. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.
Mielõtt összecsapnátok, a fúvócsõvel ellenfeledre lõsz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik!
Eltaláltad a sünmedve testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Ököllel többször kegyetlenül
megütöd a sünmedve tüskés hátát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Óriási tüskéi sebeznek. (-1 életpont.) A sünmedve
Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A sünmedve belemar jobb oldaladba, de jó
reflexeidnek köszönhetõen csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ököllel halálos csapásokat osztva
péppé vered a sünmedve fejét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Az ellenfelet borító méretes tüskék sebeznek. (-1
életpont.) A sünmedve mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A sünmedve fogai
megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldõl.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést,
szereztél 6 sünmedve tüskét. (ld. enc.) 52 tapasztalati pontot kaptál.
Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mákrózsa bokrot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit
fedeztél fel: egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet.
Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad
púderkõ, azzal újra kifehérítheted a bõrét, megmentve a veréstõl. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). [20
pontot használtál fel, van még 1.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. A nap kalandjaitól megfáradtan, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tûnik.
Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerõ.)
Hoppsz, micsoda ötlet született meg a búrádban! Feltételes Készítés! Rögtön tervezgetni is kezded a részleteket. (ld. enc.)
Információ érkezik az agyadba: lehet lottózni! (ld. enc.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 155 pontot. A következõ körben
tehát 156 pontot költhetsz el.
KRÓMKAKTUSZ (46. NÖVÉNY)
A természet egyik legfurcsább találmánya a krómkaktusz. Felülete nem zöld, hanem fémes csillogású, innét kapta nevét is.
Az ó-bölcsek szerint nem a természet, hanem torz mágikus kísérletek szüleménye. Nos, ennek ellenére elég jól eléldegél a
természetben. Ha van kõkésed, kivághatsz óvatosan egy téglalap alakú darabot a krómkaktusz sima, kemény bõrébõl.
Ehhez a KT 43 parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Így juthatsz TÜKÖRhöz. Férfiak számára a borotválkozáshoz, a nõk
számára rengeteg egyéb, jóval fontosabb tevékenységhez szükséges. Ezen kívül egyik alapvetõ komponense a szeksztánsnak.
|
SÜNMEDVE TÜSKE (14. TÁRGY)
Ha leöltél egy sünmedvét, nekieshetsz kõkéssel, és levághatod a legjobb minõségû, acélkeménységû tüskéit. A mindkét
végükön hegyes, egyenként mintegy 10 cm hosszú tüskéknek talán még jó hasznát látod.
|
FELTÉTELES KÉSZÍTÉS
Unod, hogy mindig vissza kell mászkálnod a növényekhez a következõ körben, ha szedni akarsz a termésükbõl? Unod, hogy
állandó probléma a dobófegyvered/lõfegyver muníciód folyamatos pótlása? Nos, bizonyára már rég megszületett a fejedben
a megoldás. A kalandozód tudata azonban csak most tágult ki annyira, hogy fejben tudjon tartani egy ilyen iszonyatosan
bonyolult feltételes parancsot.
A Feltételes Készítés az FKT <tárgy> <mennyiség> parancs kiadásával történik. Mûködése igen egyszerû: Amint az adott
tárgyból kevesebb van a birtokodban, mint a <mennyiség>, és rendelkezésedre áll minden feltétel a hiány pótlására,
azonnal és teljesen automatikusan elkészíted a hiányzó mennyiséget. Például ha szükséged van 10 smirglilevélre, kiadod az
FKT 29 10 parancsot, és amint látsz egy smirglibokrot, felpótolod a készleteidet tízre. Azért a "célmennyiséget" adja meg a
második paraméter, és nem egy konkrét készítendõ mennyiséget, mert elképzelhetõ, hogy idõközben lopsz/találsz ill. más
módon hozzájutsz néhányhoz a keresett tárgyból, akkor pedig minek fölösleget termelni?
Az FKT parancs automatikusan törlõdik, ha egy sikeres végrehajtódás után az adott tárgyból rendelkezésedre áll a kívánt
mennyiség. Ez szinte minden esetben igen hasznos. Kivételt képez azonban a lövedékek és a varázslatkomponensek
gyûjtögetése, mert ezekre állandó szükség van. Ha az FKT parancsnak megadsz egy harmadik paramétert, egy 1-est, akkor
az az FKT parancs érvényben fog maradni mindaddig, amíg nem törlöd. Ezt a Feltételes Parancs Listádon egy * jelzi (ha
interneten játszol, ott a "csak egyszer" felirat láthatod azoknál a tárgyaknál, amit értelemszerûen csak egyszer akarsz
legyártani).
Példa: FKT 19 10 1 ügyel rá, hogy amint alkalom adódik rá, mindig feltöltsd kerek kõ-készleteidet tízre.
Az FKT parancs pontosan ugyanúgy mûködik, mint a KT parancs. Ha egy adott szituációban ugyanezekkel a
paraméterekkel egy KT parancs sikeres lenne, akkor az FKT ugyanezt az eredményt fogja hozni. Az FKT parancsaid
végrehajtásának lehetõsége MINDEN SZABADBAN VALÓ MOZGÁS végén (tehát egy M 2 2 2 parancs esetén
háromszor) kerül vizsgálatra. Egyéb parancsok esetén nem hajtódik végre! Az üres FKT az összes ilyen parancsot, egy adott
paraméterû FKT parancs újbóli kiadása azt az egy FKT parancsot törli. A TVP költség végrehajtódáskor vonódik le.
|
LOTTÓ
Ezentúl Ghalla minden játékos kedvû polgára kipróbálhatja szerencséjét (vagyis mindenki, aki legalább a 15. fordulójánál
tart). A 9 naponta lévõ lottósorsolásra LOT <1. tipp> <2. tipp> <3. tipp> paranccsal lehet tétet elhelyezni. Egyszerre
bárhány szelvénnyel játszhatsz. A tippelt számok 1-30-ig terjedhetnek. A parancs nem kerül TVP-be. Egy szelvény ára 10
arany, amelyet mindenhol, még a legeldugottabb zugban is jelenlevõ Arany Magisztrátus-lottóügynököktõl szerezhetsz be.
Lottót csak készpénzért vásárolhatsz. A nyereményeket a húzást követõ 35. napig lehet felvenni. (Aki az aktuális sorsolást
követõ 4. sorsolásig nem lép, annak elévül a szelvénye.) A nyereményeket a sorsolást követõ fordulód elején személyesen
adják át neked az ügynökök. A nyeremények kifizetéséért az Arany Magisztrátus Kereskedelmi és Innovációs
Bank-Konszorzium - a Fairlight Bankhálózat független tagja - teljes anyagi garanciát vállal. Az elsõ lottóhét kezdete 1998.
nov. 17.
|
KARAKTERLAP |
Ranis Athrys, egy hosszú õsz hajú, csillogó szemû kobudera férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Bõröd babarózsaszín. Ez a 15. fordulód.
Erõ: | 15 | | Szint: | 4 | | Merészség: | 5/5 | | Magasság: | 149 cm |
IQ: | 11 | | Támadás: | 3 | | Agresszió: | 5 | | Testsúly: | 52 kg |
Ügyesség: | 14 | | Védekezés: | 0 | | Menekülés: | 30 % | | Életkor: | 24/24 év |
Egészség: | 16 | | Életpont: | 84/25 | | Jellem: | semleges | | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 12 | | Varázspont: | 0/0 | | Pénz: | 0 arany | | Kép. pont: | 0 |
|
Eddig összesen 34 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 74 TP-t kaptál. Jelenleg 469 TP-d van. A következõ szinthez még 31 TP szükséges. Trófeád: gátvakond.
HARCI ISMERETEK |
| ökölvívás: | 5 | | lõfegyverek: | 1 | | dobófegyverek: | 3 |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 4 | | 2. nyomkövetés: | 3 | | 3. gyógyítás: | 6 (+1) |
4. harcmûvészetek: | 3 | | 5. vadászat: | 5 | | | |
|
FELTÉTELES PARANCSOK (még 16 lehet) |
deus ex machinád 8 mezõre repítsen |
Feltételes támadás (aktív: 10, max: 12) |
vadász tatu (#10), grákó denevér (#25), drótszõrû pincsi (#22), sünmedve (#33), kaszabolósáska (#83), kavadu (#19), surranó kígyó (#30), ormánygõte (#18), acéldarázs (#140), technokolin (#50) |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
2 | | bunkó (#5) | 1 | * | fúvócsõ (#20) | 2 | | kõkés (#6) |
1 | | szögletes kõ (#17) | 15 | | tüske (#22) | | | |
1 | + | deus ex machina (#1) | 1 | | fáklya (#36) | 1 | | kaja (#2) |
4 | | mákrózsa virág (#56) | 6 | | sünmedve tüske (#14) | 1 | | tükör (#43) |
8 | | varányszem (#30) | | | | | | |
1 | * | vizestömlõ (#3) | [benne 3 korty víz (#27), fér még: 17] |
|
Összsúly: 14.42 kg | Megterheltség: 36% |
GYJ: Tetszõleges értékû tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. |
Még 136 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
|
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... |
2 | | kaja (#2) | 1 | | lapockacsont (#33) | 6 | | tüske (#22) |
2 | | víz (#27) | | | | | | |
|
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
6 | | sünmedve tüske (#14) | 1 | | szögletes kõ (#17) | | | |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(22,1) mákrózsa bokor (#55, belõle készíthetõ: #56)
(22,2) gonyolék (#13)
(23,0) rát-fa (#77, belõle készíthetõ: #69)
(23,1) gonyolék (#13), mákrózsa bokor (#55, belõle készíthetõ: #56), lila brekk (#11)
(24,-3) sünmedve (#33), mákrózsa bokor (#55, belõle készíthetõ: #56), oltár, 28. jellempróba
(24,-1) lila brekk (#11)
(25,-3) 27. jellempróba, oltár, lila brekk (#11)
(25,-2) krómkaktusz (#46, belõle készíthetõ: #43), 21. jellempróba
|