169. forduló, 192. forduló, Pippaláb összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2015. okt. 27. 12h:04'
EZ A 263. JÁTÉKHETED, 187. FORDULÓD
264. játékheted kezdete: nov. 3.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2162
SZÁMLA : XXXX

PIPPALÁB KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [73,65] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy világoskék, tüsi hajú, izzóan vörös szemű, körszakállas árnymanó férfival. Bőre mélykék színű. Tharr tanítványa. Egy angyalok gyűrűjét, egy bozontfonatot, egy grifftoll kesztyűt, egy hatalom fülbevalóját, egy Huddens alkarvédőjét, egy két kard szimbólumot, egy kreiton fókuszt, egy Krough fejdíszét, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy olimpiai vasmedált, egy örökkéval.smaragdját, egy rothasztó talizmánt, egy ryuku nadrágot, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy tükörpáncélt, egy zafír erőövet és egy zangrozi csizmát visel. A Pöröly Olimpia arany emlékérmét viseli. Felszerelését egy ongóliant trófea, egy orbitális mackósajt trófea és egy kronotapír trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: egy eltaposott quwarg. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy agyartőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasállata egy szőrös azuka! Teherhordója is van: egy törpemammut! Szegény állat majd megszakad. Elég egy mentális pillantás aurájára: ő is semleges. Összeismerkedtek. Az ő neve Brainstorm. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. A tolvajszem működésbe lép! Néhány, a zsákban lapuló tárgy: szent jogar, kristálygömb, áldott kő, amniosz. Motyogni kezd: " Nem láttad Xswytyyzlidjxatot, a quwarg isten szolgámat?"
Az 1. napon összeakadsz Thaentier. Raia eljövendő papja. Egy Eldaran karkötőjét, egy kreiton fókuszt, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy örök. csillagkövét, egy ritualista amulettet, egy smaragd védőgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy kérődző etra trófea, egy kardfogú fülemüle trófea és egy Métely trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: Aranysárkány. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Holmiját egy hegyi szamár cipeli. Eddig úgy tudtad, hogy a sárkányok hatalmas, félelmetes állatok. A vele levő példány viszont alig egy arasz, és ráadásul egészen barátságosnak tűnik. No né! Egyszer csak átröppen hozzád, és vidáman üdvözöl! Mentális auráját felismered, fehér, jelezve, hogy jó. A tolvajszem működésbe lép! Néhány, a zsákban lapuló tárgy: ragasztó, rákfatty váladék, rézdarab, sáfránykő. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
Az 1. napon Finderal lopni próbált tőled, szerencsére sikertelenül. Rögtön elszaladt a sunyi. Nyilvánvalóan belelépett a csapdádba!
Régóta készülsz már erre a kalandra, így nem szalasztasz el a kijelölt időpontban a helyszínen lenni. Addig vártok, míg mindenki megérkezik. Itt van Brainstorm, Finderal, Thaentier és Corum.
Szerencsére senki sem késett el. Mindannyian időben eljöttetek a megbeszélt gyülekezőhelyre. Finderal gyorsan magához ragadja az önjelölt parancsnok szerepét, és úgy látszik, nagyon beleéli magát. Fel-le járkál előttetek, és játssza a generálist. Épp csak lovaglópálcával nem csapkod! No, mindegy, nem húzod fel magad. Csak hadd szerepeljen, ha ez jó neki. Te próbálsz inkább az előttetek álló feladatra koncentrálni, és kezdetnek ismét végiggondolod, hogy minden rendben van-e. Grehem örömmel fogad benneteket, és szinte ég a vágytól, hogy elmondhassa végre, hol találjátok azt a bizonyos szörnyjáratot. Vagy csak amiatt ennyire izgatott, mert máris a markában érzi a pénzeteket? Nagyon is elképzelhető, hiszen 50 aranyat kell leperkálnotok neki fejenként a nagy titokért cserébe. Előveszed a berolnizott aranyakat, és átadod Grehemnek. Vigyorogva veszi el a csibész, de legalább nem most akarja megszámolni, hiszen már nagyon türelmetlenek vagytok. Miután végeztek a piszkos anyagiakkal, Grehem közelebb int benneteket magához, és halkan, vigyorogva ennyit mond:
- Itt van a lejárat a zsákom alatt!
A piszok! Tehát ezért nem mozdul napok óta innen! Őrzi a lejáratot ez a smucig! Megnézitek a nyílást, aztán egymásra pislogtok, és bólogattok. Hát ez bizony valóban elég szűk! Nekiduráljátok magatok, hogy lemászatok az ismeretlenbe. Már az első métereken látszik, hogy ez igen meredek menet lesz! Itt aztán tényleg kell érteni a mászáshoz! Ahogy egymás után leereszkedtek a kürtőbe, a gyomrotokba markol a feszült izgalom. Harminc-negyven métert haladhattok így, egymás fejére szórva a port és apró kavicsot, mikor az elöl haladó felszól, hogy a járat hamarosan vízszintesbe fordul, és egy barlangba csatlakozik. Pár perc múlva már a csarnokká szélesedő barlang félhomálya ölel körül. Egy csomó járat fut innen szerteszét. Vajon merre kellene elindulni? Jó lenne valami okosat kitalálni! Szerencsére járatosak vagytok a bányászatban, így pillanatokon belül feltaláljátok magatokat. Hamarosan kiderül, hogy ez a jó irány: ugyanis az egyik forduló mögött valóra válik a rémálmotok! Szívetek menten a torkotokba ugrik, amikor az egyik járatból quwargok özönlenek elő. Nem sokat teketóriáznak, azonnal megiramodnak felétek! A helyezkedésen múlik, ki kivel küzd meg. Neked egy élőholt quwarg és egy quwarg felderítő lesz az ellenfeled. (ld. enc.)

Ellenfelet választasz, élőholt quwarg lesz az. Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy varázsvédelem védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted.
Egy banshee-sikoly varázslattal köszöntöd a másikat. [élőholt quwarg:] 30 életpontot sebeztél. [quwarg felderítő:] 55 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a gnóm nyílpuskával. Elrepül 4 nyílpuska lövedék. Több lövedéked átfúrja az élőholt quwarg nyakát. (4 támadással 84 életpontot sebezve.) [élőholt quwarg:] A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt.
Ezüsttőrrel többször eltalálod az élőholt quwarg torát. (3 támadással 42 életpontot sebezve.) Méregfoggal épp hogy megszúrod az élőholt quwarg testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Távolról villámkéz varázslatot lősz a másikra. 6 életpontot sebeztél. [élőholt quwarg:] Marásokat ejt rajtad az élőholt quwarg. (2 támadástól 28 életpontot vesztesz.) [quwarg felderítő:] Több marást ejt rajtad a quwarg felderítő csáprágójával. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.)
Ezüsttőrrel kicsit megsebzed az élőholt quwarg torát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Méregfoggal meghorzsolod az élőholt quwarg jobb vállát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre villámkéz varázslatot lősz. 15 életpontot sebeztél.
[élőholt quwarg:] Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) [quwarg felderítő:] A quwarg felderítő megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) [élőholt quwarg:] Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt. Szembefordulsz a következő ellenféllel, quwarg felderítő lesz az. Ideje belátni, nem sok esélyed van a túlélésre. Így inkább elmenekülsz a csatából. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. {Csatastatisztika; sebzés: 278, sebződés: 59, gyógyulás: 0, összesen: -59 ÉP}


Végül a csapat nélküled győzi le az ellenfelet, úgyhogy végre visszatérhetsz hozzájuk. Öreg, rutinos kincsvadászként haladtok a járatokban. A kincs szaga és a felhalmozott mágia úgy vonz magához benneteket, mint döglegyet a napon bomló garokk-tetem. Viszont egyelőre csak egy újabb csapat quwargba botoltok. Egy quwarg felderítő támad rád, egyedül vagy kénytelen szembenézni vele.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy varázsvédelem varázst.
Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre banshee-sikoly varázslatot lősz. 63 életpontot sebeztél. A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod a quwarg felderítő bal középső lábát. (3 támadással 11 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt.
Ezüsttőrrel többször eltalálod a quwarg felderítő testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Méregfoggal meghorzsolod a quwarg felderítő bal szárnyát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csáprágójával a quwarg felderítő megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A quwarg felderítő összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 614 tapasztalati pontot kaptál. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 gyöngymangót. {Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}


Brainstorm egy quwarg felderítő, Finderal egy quwarg felderítő, Corum egy quwarg felderítő, Thaentier egy quwarg felderítő fölött diadalmaskodott. Olyan hirtelen bukkantok rá a járatrendszer központi fészkére, hogy magatok is meglepődtök rajta. Nem így az itt őrködő szolgák, és a terem közepén gubbasztó királynő! Ők bezzeg nem tétováznak, egyből nektek ugranak! Egyedül kell kiállnod a rád támadó quwarg felderítő ellen.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy varázsvédelem varázslatot.
Egy banshee-sikoly varázslatot dobsz ellenfeledre. 144 életpontot sebeztél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. 614 tapasztalati pontot kaptál. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 gyöngymangót. {Csatastatisztika; sebzés: 144, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


Brainstorm két quwarg felderítő, Finderal egy quwarg felderítő, Corum egy quwarg felderítő életét vette időközben.
Thaentier egy quwarg királynő késztette menekülésre.
Maradt még számotokra ellenfél! Brainstormmal, Finderallal és Corummal vállvetve harcolsz. Ellenfeletek egy quwarg királynő!

Finderal a biztonság kedvéért felrak egy tüskepajzs varázst.
Finderal távolról sötét halál varázslatot lő a másikra. A támadásnak semmi eredménye sem volt.
Brainstorm a hosszú íjjal megereszt néhány lövedéket. Elrepül 2 ezüsthegyű nyíl. Több lövedéke átfúrja a quwarg királynő torát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Finderal még az összecsapás előtt a tünde íjjal kilő néhány lövedéket. Elrepül 4 tünde nyíl. Több lövedéke átfúrja a quwarg királynő testét. (3 támadással 15 életpontot sebezve.) Corum mérg. ubuk dobónyilat küld az ellenfél felé. Elrepül 5 mérg. ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozza a quwarg királynő potrohát. (4 támadással 69 életpontot sebezve.) A gnóm nyílpuskával célzol és lősz. Elrepül 4 nyílpuska lövedék. Több lövedéked átfúrja a quwarg királynő bal középső lábát. (4 támadással 33 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt.
Biami kvazárlándzsával Brainstorm jól megszúrja a quwarg királynő lábát. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) Agyartőrrel Brainstorm megkarcolja a quwarg királynő testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Mallon botjával Finderal megüti a quwarg királynő testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Finderal egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy tűzkéz varázslatot. 7 életpontot sebzett. Ököllel Corum megüti a quwarg királynő potrohát. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Ezüsttőrrel kicsit megsebzed a quwarg királynő testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Méregfoggal megérinted a quwarg királynő torát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan Brainstorm csípője közelében. A quwarg királynő most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. 304 tapasztalati pontot kaptál. Az ellenfél alapos átkutatásának feladata közös döntés alapján Corumt terheli. Mielőtt elrakná, megmutatja, mit talál (5 ugh mérget). {Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP, összes sebzés: 259, összes sebződés: 0}

Thaentier a csata végeztével újra csatlakozik a csapathoz. Nagyon kell iparkodnotok. Még azelőtt össze kell kapkodni a kincseket, mielőtt a sok feldühödött harcos, rohamosztagos, és még ki tudja, miféle quwarg-fajzatok megéreznék a quwarg királynő pusztulását! Komoly vitát követően a kincsből neked 1 quwarg teleportgömb (ld. enc.), 20 quwarg tojás (ld. enc.) és 79 arany jut. (Brainstorm 1 térhajlító kaviccsal, 20 quwarg tojással és 79 arannyal , Finderal 20 quwarg tojással és 80 arannyal , Corum 20 quwarg tojással és 79 arannyal , Thaentier 20 quwarg tojással és 79 arannyal távozhat.) No, iszkiri! Szinte remeg a föld, a közelgő quwargok tömegétől! Mielőbb ki kell jutnotok, nincs idő további kutakodásra! Néhány izgalmas, loholással töltött perc után már a függőleges kürtőnél jártok. Szerencsére a rovarlények nem férnek ki rajta, így biztonságban feljuttok a felszínre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapatmunka). 10 000 tapasztalati pontot kaptál. [70 pontot használtál fel, van még 259.]
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 szulfint (2050 arany).
Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.
Nocsak, kaptál egy aranypikkelyt! (ld. enc.) Az aranytermő erszény 48 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 aranytűt. A teremtés zsákja létrehozott 1 rinóbőrt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+32 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+43 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+38 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) [A két forduló között 4 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy tazunkaróka nyomára bukkansz. Sajnos sikertelenül. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [7 pontot használtál fel, van még 262.]

* 1. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Lemész alfába. Megtelsz pszi energiával! Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 pszi). Magasfokú mentális képzettségednek köszönhetően újabb pszi-képességet sajátíthatsz el, melynek neve agykorbács. (ld. enc.) Mentális képességed érezhetően fejlődött. (+11 max. pszi pont.) Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 257.]

* 2. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Egy végső mozdulattal előhívod a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 252.]

* 3. KP: h 1629 0 0 használod az 1629. tárgyat
Két kézre kapod a koboldkoronát, lehunyod a szemed és akarod, erősen AKAROD, hogy csoda történjen! Egyszer csak elpukkan egy auralátás varázslat, mintha csak te magad mormoltad volna el a megfelelő igéket. Felkészültél az aurák kilesésére. Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 252.]

* 4. KP: p 72 0 0 használod a 72. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Mentális energia gyűlik benned. Elcsattintod a mentális pajzs pszi képességet. Agyad köré mentális pajzsot vonsz. [-9 pszi pont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 247.]

* 5. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Varázsolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 247.]

tv 373 34 támadó/véd. varázslat a 373. varázslatot a 34. varázslatot
373. varázslat listáról törölve. 34. varázslat listáról törölve. [0 pontot használtál fel, van még 247.]

fkt 701 felt. készítesz a 701. tárgyat
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 4 nyílpuska lövedéket. Ügyességed TF-elődött.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 kerek követ. Ügyességed TF-elődött. [11 pontot használtál fel, van még 236.]

h 1167 16 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag ropogós rókafarkat támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Finom! Nocsak, mi ez itt az üst tövében: 5 arany! (+4 szerencse.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 főzés). 422 tapasztalati pontot kaptál. [1 pontot használtál fel, van még 235.]

ek 116 t. energia kisütése: 116
Gyógyító totem parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 235.]

ek 116 50 1 t. energia kisütése: 116 50 1
Tudati vitalizáció varázslatot fogsz használni, ha életerőd 50 százalék alá zuhan. [0 pontot használtál fel, van még 235.]

a 170 4255 20 átadod a 170. tárgyat a 4255. kalandozónak (20 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 20 spirituszt Finderal részére. [0 pontot használtál fel, van még 235.]

h 233 40 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Profi, a zene minden ágazatában jártas bárd módjára játszol hangszereden. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). Ez jól esett! (+65 varázspont.) Amint abbahagyod a zenélést, gyanús zajra leszel figyelmes! A zenétől felhergelve, rád ront egy szeppent rákfatty.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a szeppent rákfatty testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár támad, irdatlan darabot szakítva ki fogaival ellenségedből. (8 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Kecsesen félreugrasz. Fegyvert váltasz: előkapod a Mallon botját. Elszántan ellenfeledre rohansz. Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered a szeppent rákfatty kitines ollóját. (3 támadással 94 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár is veled harcol. Elszántan harapdálja meg ellenfeledet. (1 életpontot sebezve.) Távolról jégcsóva varázslatot lősz a másikra. 52 életpontot sebeztél. Méregfoggal kicsit megsebzed a szeppent rákfatty kitines ollóját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár is bekapcsolódik a harcba. (5 életpontot sebezve.) Nevetséges támadást hajt végre a szörny ollójával. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a huhogó bibét, szereztél 3 csepp rákfatty váladékot. 577 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 167, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Ügyességed TF-elődött. [40 pontot használtál fel, van még 195.]

h 1534 használod az 1534. tárgyat
Előkeresed a hátizsákodból a piciny quwarg teleportgömböt, majd kísérletezni kezdesz vele. Hirtelen a környezeted megváltozik, elhomályosodik, majd újra kitisztul. Zárt helyre, egy quwarg boly belsejébe érkeztél! Alig szűrődik be fény, úgyhogy a quwarg-hegyek zsezsgő mocorgása még félelmetesebbnek tűnik. Most látod, hogy jónéhány sebből vérzel már (-9 életerő). A fosztogatás előtt meg kell küzdened a boly jól megtermett lakójával. Egy kisebb quwarg isten! (ld. enc.) Jobbnak látod, ha nem keveredsz harcba vele! A hely alaposabb feltérképezésére már nincs időd, a teleportgömb visszarepít a kiindulási koordinátára. [40 pontot használtál fel, van még 155.]

m 1 1 8 mozogsz északkeletre, északkeletre, északra
[74,64] Még mindig dombos terepen vagy. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Találsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. Elveszi a belépőre szánt 20 aranyérmét, majd az utat mutatva előreenged.
A céllövölde felé tartasz. Az óriás, aki a hely tulajdonosa, rád mosolyog és maga előtt tolva a sátor belsejébe lökdös. Mire magadhoz térsz, már egyedül állsz a furcsa levegőjű helyiségben.
- Ez egy smaragdgólem! - kiáltasz fel rémülten, amint a szörny előtör a sötétből.

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre banshee-sikoly varázslatot lősz. 70 életpontot sebeztél. A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja a smaragdgólem smaragd testét. (4 támadással 42 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár is bekapcsolódik a harcba. (3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a Mallon botját. Megmarkolva a Mallon botját a másikra rontasz. Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered a smaragdgólem bal oldalát. (4 támadással 107 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár is veled harcol. Elszántan harapdálja meg ellenfeledet. (7 életpontot sebezve.) Méregfoggal épp hogy megszúrod a smaragdgólem testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár támad, irdatlan darabot szakítva ki fogaival ellenségedből. (10 életpontot sebezve.) Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámkéz varázslat. 3 életpontot sebeztél. Mielőtt észbe kapnál, a smaragdgólem megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 66 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Iszonyatos erővel kezdi el a szörny a testedet összepréselni. 122 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 gólem talizmán (ld. enc.). 2 019 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 258, sebződés: 188, gyógyulás: 0, összesen: -188 ÉP}

Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot!
Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet (rézdarab) találsz. A munkában a mélységi grittang segít. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy dombi yeti. Itt csata lesz.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 tüske. A lény nagy levegőt vesz, és félrefújja lövedéket. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Ezüsttőrrel néhányszor teljesen átdöföd a dombi yeti nyakát. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár is veled harcol. Elszántan harapdálja meg ellenfeledet. (10 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a dombi yeti szőrös mellkasát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár segítségedre siet és megtámadja ellenfeled. (11 életpontot sebezve.) A dombi yeti leken néhány pofont. (2 támadástól 20 életpontot vesztesz.) Agyarával a dombi yeti felkarcolja a combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 703 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Ó! Hiszen ez egy massza. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss elf nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [75,63] Továbbra is dombság. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Fairlight híveié. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy manóodút. Megtudod, hogyan szerezhetsz manóétket. (ld. enc.) Látsz egy kinyílt phua-kúpot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém (vasérc) jelenlétét érzed a föld alól. A munkában a mélységi grittang segít.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 vasércet! Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy megsebesített szeppent rákfatty került az utadba. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a szeppent rákfatty testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megcsócsálja ellenfeledet. (12 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Még idejében félreszökkensz. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Meglengetve az ezüsttőrt a másikra ugrasz. Ezüsttőrrel megdöfködöd a szeppent rákfatty testét. (3 támadással 21 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár segítségedre siet és megtámadja ellenfeled. (9 életpontot sebezve.) Méregfoggal megbököd a szeppent rákfatty kitines ollóját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár roppant éles fogait rosszakaród végtagjaiba mélyeszti. (10 életpontot sebezve.) A szeppent rákfatty ollójával feléd sújt, de eredménytelenül. A szeppent rákfatty állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a huhogó bibét, szereztél 3 csepp rákfatty váladékot. 288 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy megsebzett trappoló dinymák közeledik. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a trappoló dinymák farkát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár is veled harcol. Elszántan harapdálja meg ellenfeledet. (1 életpontot sebezve.) A lény tintát köp rád! Szerencsére féreugrottál. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Meglengetve az ezüsttőrt ellenfeledre ugrasz. Ezüsttőrrel tökéletesen perforálod a trappoló dinymák testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár nagyot harap ellenfeledbe. (8 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd a trappoló dinymák fekete testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár is bekapcsolódik a harcba. (9 életpontot sebezve.) A trappoló dinymák megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. A trappoló dinymák feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. A trappoló dinymák összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. 303 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Alaposan figyelsz minden gyanús mozgásra. Nem is kell csalódnod megérzéseidben, mivel egy felbőszült massza törtetését hallod.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy varázsvédelem varázslattal készülsz a csatára. Alattomos ellenfeled láthatatlan védekező pszivel bohóckodik. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy banshee-sikoly. 67 életpontot sebeztél. Távolról szárazság varázslatot lő rád a másik. 56 életpontot vesztettél. Borzalmasan szomjazni kezdesz. A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a massza testét. (4 támadással 37 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megmarja ellenfeledet. (11 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a Mallon botját. Megmarkolva a Mallon botját ellenfeledre rohansz. Mallon botjával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a massza testét. (4 támadással 130 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár nagyot harap ellenfeledbe. (3 életpontot sebezve.) Méregfoggal meghorzsolod a massza testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megcsócsálja ellenfeledet. (7 életpontot sebezve.) Ellenfeledre villámkéz varázslatot lősz. 9 életpontot sebeztél. Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (5 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Kisebb sebet ejt oldaladon a massza. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A massza még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Szereztél 1 moa kristályt. 1 648 tapasztalati pontot, és 1 fejlesztési pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 279, sebződés: 67, gyógyulás: 0, összesen: -67 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes mutáns nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 kerek követ. Ügyességed TF-elődött.

(Továbbmész...) [75,62] Egyre meredekebbek a dombok, többet kell mászni. Ez már alacsonyhegység. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy alpesi tehén. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az alpesi tehén testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár támad, irdatlan darabot szakítva ki fogaival ellenségedből. (1 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Marokra fogva az ezüsttőrt ellenfeledre ugrasz. Ezüsttőrrel tökéletesen perforálod az alpesi tehén bal hátsó lábát. (3 támadással 48 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár roppant éles fogait rosszakaród végtagjaiba mélyeszti. (7 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd az alpesi tehén fejét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár segítségedre siet és megtámadja ellenfeled. (5 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. Az alpesi tehén feléd rúg, de nem talál el. Az alpesi tehén még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 14 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy drasmólyom. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a drasmólyom bal lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megcsócsálja ellenfeledet. (3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Vad csatakiáltással, felemelve az ezüsttőrt a másikra rontasz. Ezüsttőrrel néhányszor teljesen átdöföd a drasmólyom testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megcsócsálja ellenfeledet. (2 életpontot sebezve.) Méregfoggal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a drasmólyom testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár nagyot harap ellenfeledbe. (11 életpontot sebezve.) A drasmólyom csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. Véres nyál csordul ki a drasmólyom száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 5 madártollat. 144 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Látsz egy mély szakadékot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt világítótornyot. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Felfedeztél egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran híveié. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt olvasztókemencét.
(Feltételes mászás:) A kötelet úgy bűvölöd, hogy kényelmesen tudj rajta mászni. Nem mersz lepillantani. A kötél szorosan tart - óvatosan bemászol a sötét nyíláson. Odabent sötétség és áporodott bűz fogad. Körbetapogatódzol. Hatodik érzéked közli, hogy nincs minden rendben: a barlang mélyén egy láthatatlan tömeg mozdul! Egy mosolygó rettenet! (ld. enc.)

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a mosolygó rettenet jobb lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Meglengetve az ezüsttőrt ellenfeledre támadsz. Ezüsttőrrel tökéletesen perforálod a mosolygó rettenet testét. (3 támadással 48 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd a mosolygó rettenet jobb oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A mosolygó rettenet állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A mosolygó rettenet csápol, de mindhiába. A mosolygó rettenet még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 362 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 ubuk dobónyílat (ld. enc.). Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Alaposan figyelsz minden gyanús mozgásra. Nem is kell csalódnod megérzéseidben, mivel egy felbőszült massza törtetését hallod.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy varázsvédelem varázslatot. Mielőtt összecsapnátok, a gnóm nyílpuskával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 nyílpuska lövedék. Több lövedéked átfúrja a massza testét. (4 támadással 77 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár is veled harcol. Elszántan harapdálja meg ellenfeledet. (11 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a Mallon botját. Meglengetve a Mallon botját a másikra ugrasz. Mallon botjával többször kegyetlenül megütöd a massza lebernyegét. (4 támadással 116 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megmarja ellenfeledet. (10 életpontot sebezve.) Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy jégcsóva varázslatot. 46 életpontot sebeztél. Méregfoggal kicsit megsebzed a massza testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megmarja ellenfeledet. (1 életpontot sebezve.) Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámkéz varázslat. 4 életpontot sebeztél. A massza leken néhány pofont. (4 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A szörny kitárja karjait, és megpróbál átölelni. Lerázod magadról! A massza megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (3 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A massza összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. Szereztél 1 moa kristályt. 1 488 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 285, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 nyílpuska lövedéket. Ügyességed TF-elődött.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 kerek követ. Ügyességed TF-elődött. [70 pontot használtál fel, van még 85.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[76,61] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Úgy gondolod, hogy a közeledő mélységi grittang nem jelenthet komoly veszélyt. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ezüsttőrrel több döféssel felnyársalod a mélységi grittang testét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megmarja ellenfeledet. (6 életpontot sebezve.) Méregfoggal teljesen átdöföd a mélységi grittang testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megmarja ellenfeledet. (8 életpontot sebezve.) A mélységi grittang megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Fairlight híveié. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém (rézdarab) jelenlétét érzed a föld alól. A munkában a mélységi grittang segít. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Enyhe zápor kerekedik. Na végre, egy kis víz! Tátott szájjal, felfelé fordított fejjel, csukott szemmel állsz, és kortyokban nyeled az életet adó nedűt. Vizestömlődet is az ég felé fordítod, hogy feltöltődjön. Amilyen gyorsan jött, olyan hamar a zápor véget is ér. Kicsit megfáztál a hideg víztől (-2 életerő). Körbevizsgálódsz. Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [77,60] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy északi aurach közeledik. Itt csata lesz.

Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Visszafojtod lélegzetedet. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Ezüsttőrrel nagy lendületekkel át- meg átszúrod az északi aurach testét. (3 támadással 56 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár is bekapcsolódik a harcba. (12 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd az északi aurach testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár támad, irdatlan darabot szakítva ki fogaival ellenségedből. (9 életpontot sebezve.) Az északi aurach megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az északi aurach szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 3 aurach fogat. 357 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Felfedeztél egy olvasztókemencét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Tharr híveié. Látsz egy vaskohót. Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet (rézdarab) rejt. A munkában a mélységi grittang segít. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő.

(Továbbmész...) [78,59] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Elenios hívői építették. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, egy bávatag golombár lábát masszírozza. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy gátvakond. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Megmarkolva az ezüsttőrt a másikra ugrasz. Ezüsttőrrel felnyársalod a gátvakond testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár segítségedre siet és megtámadja ellenfeled. (8 életpontot sebezve.) Méregfoggal felnyársalod a gátvakond nyakát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megmarja ellenfeledet. (12 életpontot sebezve.) Karmaival a gátvakond megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy kaffogó hebrencs. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a kaffogó hebrencs jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megcsócsálja ellenfeledet. (5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Meglengetve az ezüsttőrt ellenfeledre ugrasz. Ezüsttőrrel nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kaffogó hebrencs fejét. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár megcsócsálja ellenfeledet. (8 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd a kaffogó hebrencs csíkos hátát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár segítségedre siet és megtámadja ellenfeled. (8 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 55.]

m 8 mozogsz északra
[78,58] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy tetemember. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy smirglibokrot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Elenios hívei emelték. Látsz egy Chara-din monolitját. Látsz egy malmot. Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Ráismersz a lényre. Egy sullár. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a sullár farkát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár roppant éles fogait rosszakaród végtagjaiba mélyeszti. (2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Vad csatakiáltással, felemelve az ezüsttőrt ellenfeledre ugrasz. Ezüsttőrrel több döféssel felnyársalod a sullár testét. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár nagyot harap ellenfeledbe. (8 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a sullár testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár roppant éles fogait rosszakaród végtagjaiba mélyeszti. (2 életpontot sebezve.) A sullár megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. A sullár megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. A sullár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 sullár hólyagot. 424 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 45.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
Peckes léptekkel sietsz be a malomba. Néhány kőszikla ülőalkalmatosságot leszámítva az épület belülről csupa gépezet. Egy molnárlegény közelít feléd. Jó ember, világít a viselkedéséből, ezért megnyugtatod pár kellemes szóval, hogy nem akarod bántani. Megtudod tőle, hogy mostanában gonosz alakok fenyegetik: környékbeli rablók, haramiák, illetve messziről jött rossz küllemű kalandozók.
- Jó uram, ha segítesz elűzni őket, busás jutalomban részesülhetsz. Itt is vannak, ezt mind odaadom! - mondja, és már tömködi is a zsebedbe. Bár erre semmi szükség nem volna, nem akarod megbántani azzal, hogy visszautasítod, inkább megígéred, hogy ha a környéken haramiába botlasz, majd jól számon kéred rajta, hogy mit tett a molnárral. Ez neki látszólag elég, kedves szavak közepette búcsúztok el. Csak kint mered szemügyre venni, mit is kaptál: 2 aranyláncot, 2 manifeszt.nyúlványt, 1 arany karperecet (ld. enc.), 2 gyógykenőcsöt, 8 madártollat, 1 ezüst karkötőt. [5 pontot használtál fel, van még 40.]

h 233 40 használod a 233. tárgyat
Játszani kezdesz a furulyán. Rutinos, öreg bárd módjára muzsikálsz gyakorlásképp. Ez jól esett! (+65 varázspont.) Amint abbahagyod a zenélést, gyanús zajra leszel figyelmes! A zenétől felhergelve, rád ront egy garokk.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a garokk testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár nagyot harap ellenfeledbe. (9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Vad csatakiáltással, felemelve az ezüsttőrt ellenfeledre rontasz. Ezüsttőrrel néhányszor teljesen átdöföd a garokk jobb első lábát. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár nagyot harap ellenfeledbe. (7 életpontot sebezve.) Méregfoggal teljesen átszúrod a garokk testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Az érző szívű dromedár is bekapcsolódik a harcba. (9 életpontot sebezve.) A garokk sikertelen támadást intéz feléd agyarával. A garokk összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 166 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 85, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ügyességed TF-elődött. [40 pontot használtál fel, van még 0.]

m 1 1 2 mozogsz északkeletre, északkeletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

f 179 360 1170 kísérletezel a 179. tárggyal a 360. tárggyal az 1170. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

h 233 40 használod a 233. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

kf 1536 kézbeveszed/felveszed az 1536. tárgyat
Hátasodra teríted a trikornis nyerget. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 81 keresed a 81. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy tazunkarókát. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

bpb bef. parancs berakása:

p 73 használod a 73. pszi képességet
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
[A parancs tárolásra került.]

* 1. BP: h 1167 1 0 használod az 1167. tárgyat
Egy körben csak egyszer főzhetsz! [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: ext 0 0 0 visszadátumozás kérelem
Még nem telt el egy hónap (legutóbb 2015. évben 10. hónapban adtad ki) a parancs utolsó használata óta. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 3. BP: h 337 0 0 használod a 337. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [2 pontot használtál fel, van még -2.]

* 4. BP: v 3 0 0 elmormolod a 3. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Egy végső mozdulattal előhívod az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még -2.]
Az aranypikkelyek szaporodnak. Micsoda öröm! Elmúlik az üstben főzött étel hatása. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 7, 13, 25.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját nyel le a mélységi grittang. Egy kaját fal föl az érző szívű dromedár. 2 kaját habzsol be a goldugar. Egy kaját fal föl a kardfogú fülemüle. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt az auralátás hatása. Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -2 pontod maradt, ebből a következő körre -2 pontot vihetsz át. Kapsz még 328 pontot. A következő körben tehát 326 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ARANYPIKKELY (415. TÁRGY)
"Gyönyörű." Ez az első szó, amely eszedbe jut, ahogy kezedbe fogod, és közelebbről is szemügyre veszed ezt a színaranyból készült tenyérnyi sárkánypikkelyt. És milyen kellemesen, simogatóan meleg! A felületére vésett sárkány olyan élethű, hogy szinte várod, hogy megmozduljon. Elolvasod a hátára írt rejtélyes szöveget is: "Párosan jó élni. Ne aggódj, nemsokára kerül másik." Vajon mit jelenthet? Mikor beleakadt a kezed, még el akartad dobni, mint fölösleges, értéktelen holmit, most viszont elviselhetetlennek érzed már a gondolatát is, hogy valami baja essen. Gondosan bebugyolálva visszadugod a zsákod mélyére, és miközben továbbindulsz, jólesően figyeled az egész belsődben szétáradó meleget. [Megjegyzés: az aranypikkelynek nincs hatása a semleges kalandozókra, valamint azokra, akik épphogy jók ill. gonoszak (azaz csak néhány jellempontjuk van).]

QUWARG FELDERÍTŐ (299. SZÖRNY)
A quwarg hadseregek élcsapata gyorsan mozgó, könnyű felderítőkből áll, amelyek a föld fölött alacsonyan repülve jelölik ki a raj számára a mozgási útvonalat. Ha megtámadják őket, általában a menekülést választják, de ha nincs más lehetőségük, vagy a túlerő miatt kellő önbizalmuk van, védekeznek. Harapásuk pedig komoly mérgezéssel járhat! A fürgén mozgó felderítők pontos és gyors lecsapására a vágófegyver a legalkalmasabb (vékony kitinpáncéljuk miatt az ütőfegyver előnye elhanyagolható). A felderítők hordozzák a csapat élelemtartalékának egy részét, így gyakran találhatsz nála gyöngymangót.

QUWARG TELEPORTGÖMB (1534. TÁRGY)
Hogy a quwargoknak hatalmas városaik lennének. Bah! Ostoba legenda csupán. De ennek a tárgynak a birtokában úgy látszik, meg kell változtatnod a véleményedet. Ebben az alig körömnyi méretű, átlátszó gömbben egy teljesen élethű quwarg ikerbolyokból és egyéb torz képződményekből álló város miniatűr mása tündököl. Ha nagyon koncentrálsz, még a milliónyi, de lehet milliárdnyi quwargot is látni véled! Alaposabb mágikus vizsgálat után azt is felfedezed, hogy a gömböt hasonló mágikus aura veszi körbe, mint ami egy-egy városi teleport alkalmával is keletkezik a kalandozók körül. Lehet, hogy ha ismernéd a quwargok fővárosának a koordinátáit, akkor oda is tudnál teleportálni? Csakhogy nem ismered, így csupán vaktában próbálkozhatsz a H 1534 paranccsal, 5 TVP-ért (plusz a túloldalon töltött idő). Ha a quwargok fővárosába nem is sikerül azonnal eljutni, valami közeli quwarg településre (illetve quwarg bolyba) mégis elrepíthet a gömb. Csak aztán meg nem bánd, amikor a sok-sok quwarg pár másodperc alatt csak a csupasz csontjaidat hagyja hátra. A visszatérés automatikus, a quwarg teleport hatása a te szervezetedre csak ideiglenes, ezt majd tapasztalni fogod. Sajnos a teleportgömb ezek után kimerül és idő kell az újratöltődésének, ezért e tárgyat fordulónként csak egyszer tudod használni.

QUWARG TOJÁS (360. TÁRGY)
A quwarg bolyban rengeteg kicsinyke tojást találni, azonban néha akad közöttük egy-egy komolyabb méretű is. Hogy ebből vajon mi kelhet ki, azt nincs kedved megtudni, inkább gyorsan kihozod a várból, és reménykedsz, hogy semmi csúfság nem fog belőle kikelni.

SZULFIN (676. TÁRGY)
A szulfin egy különlegesen ritka anyag, amely hihetetlenül hosszú időn keresztül képes égni és meleget adni. Ha nem volna még az aranynál is sokkal ritkább, minden bizonnyal már minden városban ezzel fűtenének fa helyett - így azonban csak méregdrága mágikus kísérleteknél alkalmazzák.

AGYKORBÁCS (97. TÁMADÓ PSZI KÉPESSÉG)
Ezt a pszi képességet akkor kapod meg, ha már járatos vagy a támadó/védekező varázslatok használatában. Ezekhez hasonlóan, harcban alkalmazhatod, akkor, amikor támadó varázslatot használnál. Az agykorbáccsal közvetlenül az ellenfél idegpályáit támadod, ezzel iszonyatos fájdalmat okozva. Pszi szakértelmed határozza meg, hogy a támadás milyen erősségű, azaz hány életpont sebzést tudsz okozni. Az, hogy a támadás teljes mértékben sikeres, vagy csak részben, az ellenfél mentális ellenállásától (szerencse és IQ) és a te pszi szakértelmedtől függ. Bizonyos varázslatok és pszi-képességek tökéletes védelmet nyújtanak ez ellen a támadás ellen, valamint az aggyal nem rendelkező lények is immúnisak rá. Használata 6 pszi pontba kerül. [Megjegyzés: amennyiben van jobban sebző varázslatod, akkor is érdemes az agykorbácsot a TV listába rakni, mert használatára akkor fog sor kerülni, ha már elfogyott a varázspontod.]

KISEBB QUWARG ISTENSÉG (213. SZÖRNY)
A quwarg bolyba behatoló kalandozó általában először nem lát mást, csak egy gigantikus csáprágó-párt. Lassan realizálja, hogy a csáprágó-pár egy óriási, a boly egészét betöltő fejhez tartozik. Nem, ez nem lehet igaz! A döbbenetes látvány egy, a quwarg királynőnél több tucatszor nagyobb, soktonnás rovar-gigászra enged következtetni. De hiszen ilyen NEM LÉTEZIK! Vagy mégis igazak lennének a mesék, amelyek a magukat Vasalt Talpú Quwargoknak nevező, tökéletesen idegen struktúrájú tudati közösségről szólnak, melynek tagjai minden évezredben egyszer felébrednek örök álmukból, előkúsznak a föld alól, és versenyt rendeznek, hogy melyikük képes több embert eltaposni. Az óriási fej olyannyira félelmetes, hogy minden kalandozóban csak egyetlen gondolat fogalmazódik meg: menekülni, menekülni, MENEKÜLNI! Pedig nyilvánvaló, hogy egy kisebb quwarg istenség hihetetlen kincseket birtokol, és valószínűleg egy tapasztalt kalandozó számára nem lehet sokkal nehezebb legyőzni, mint egy jól megtermett quwarg királynőt.
A piciny quwargok tízezrei táplálják a föld alól hihetetlen méretűre nőtt királynőjüket, amelynek létezését mindenki eddig csak legendának tartott. A kisebb quwarg istenség - a többi quwarggal ellentétben - korlátozott intelligenciával és egyáltalán nem korlátozott mágikus képességekkel rendelkezik, amelyek különösen veszélyessé teszik.

GÓLEM TALIZMÁN (811. TÁRGY)
Ennek a különleges ékszernek az ereje nem a szépségében rejlik. Durván megmunkált acélötvözetből készült, formája négyszögletes, közepén egy vörösfényű smaragd ékkő próbálja ellensúlyozni a keretén fellelhető hiányosságokat. Külseje ellenére hatása briliáns, viselőjének erejét kettővel növeli. Egyes cirkuszi próbáknál nem feltétlenül kell viselni, pusztán a jelenlétével is képes gazdájának megsegítésére. Nem átadható.

MANÓÉTEK (1588. TÁRGY)
- A rejtőzködő manók nagyon óvatos lények, önszántukból sosem mutatják maguk a felszínt járó, értelmes fajok előtt. Pedig ott vannak ám mindenütt! Hiába az olyannyira elterjedt láthatatlanság észlelése varázslat, az sem segít a megtalálásukban! - mondja az árnymanó, miközben egy furcsa, kásaszerű kulimásszal kínál. Nem túl bizalomgerjesztő. Inkább nem kérsz belőle. - Ahogy gondolod. Azért, ha mégis szükséged volna egy adagra, jobb, ha tudod, hogy szigorúan titkos recept alapján készül, és csakis én tudom azt! No meg a többi manóodúban élő, hozzám hasonló remete barátom. Szóval régi ismeretségünkre való tekintettel, szívesen készítek neked is belőle, csak fizesd meg az árát! - mondja, és sorolni kezdi a kért hozzávalókat: 3 csillezsályalevél, 1 dözmöngszív és 3 sáfránypor, a munkaköltség pedig 100 arany.
Ha összeszedted, amit kér, kiadhatod a manóodúnál a KT (Küldetés Teljesítése) 1588 parancsot 5 TVP-ért, ekkor egy adag manócsemegéhez jutsz (tartó nem kell hozzá). Sajnos az önelégült manó az előbb említett rejtőzködő manók előcsalogatásához nem mellékel használati leírást, így ennek módjára magadnak kell rájönnöd. Ha ugyan igazat beszélt. Ha magad is árnymanó vagy, fordulónként egyszer elfogyaszthatsz egy adag manóétket a H 1588 paranccsal, 1 TVP árán. Hogy mi fog történni, előre nem tudhatod. Ha nem vagy árnymanó, erre nem lenne gusztusod.

MOSOLYGÓ RETTENET (97. SZÖRNY)
Ez a borzalmas lény csak a legsötétebb, legeldugottabb helyeken megtalálható. Ha azonban valaki összetalálkozik vele, akkor az búcsút mondhat életének. Ez az alaktalan, pörsenésekkel és ragyával teli ocsmányság iszonyatos félelmet tud kelteni mindenkiben, aki meglátja. Miközben csípős mérgű csápjaival próbál megbénítani, harapásával véredet szívja. Legyőzésére egyetlen megoldás, ha agyondöfködöd valamilyen rettenetes szúrófegyverrel.

UBUK DOBÓNYÍL (138. TÁRGY)
Már hosszú ideje töprengesz egy használható dobónyíl kifejlesztésén. A sünmedve tüske ugyan elég nehéz lenne hozzá, de nem lehet elég pontosan célozni vele. Az ubuk tüske elég vastag és hosszúkás, de nem elég nehéz. Kézenfekvő a megoldás... Az ubuk tüskén átszúrsz egy sünmedve tüskét, és egy rövid botot erősítesz a végére, hogy legyen az egésznek markolata. Egyensúlyozásként az egész végére egy madártollat illesztesz. Mindez persze precíz, figyelmes munkát követel: a KT 138 parancsot kell kiadnod, 10 pontért, bozótos vagy erdős terepen (hogy találj nyelet). A munka azonban nem hiábavaló: eredménye egy kiváló minőségű dobónyíl, amely sokkal ritkábban megy tönkre, mint például egy durva fadárda. Sebzése d8+6.

ARANYOZOTT KARPEREC (194. TÁRGY)
Egy újabb csecsebecse, amelynek áráért bár nem vehetsz deus ex machinát, kedvesed minden bizonnyal örülne neki. Egyszerre két különböző fajta karperecet viselhetsz.

KARAKTERLAP

Pippaláb, egy meghatározhatatlan színű, tüsi hajú, barna szemű, hosszú szakállas gnóm férfi vagy. Bőröd sárga. Fairlight tanítványa vagy. Az Összhangzat (#9152) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 187. fordulód.

Erő: 19 (24) Szint: 22 Merészség: 8/5 Magasság: 126 cm
IQ: 36 (42) Támadás: 22 Agresszió: 3 Testsúly: 48 kg
Ügyesség: 28 (32) Védekezés: 45 Menekülés: 40 % Életkor: 98/98 év
Egészség: 37 (39) Életpont: 310/310 Jellem: semleges Tul. pont: 3
Szerencse: 28 (35) Varázspont: 523/66 Pénz: 33 arany Kép. pont: 11
Tudatpont: 21/0 Pszi pont: 97/36
Eddig összesen 1527 szörnyet (16 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 9 639 TP-t kaptál. Jelenleg 842 986 TP-d van. A következő szinthez még 157 014 TP szükséges. Trófeáid: ongóliant, mocsárivérc, Poomr Ko. A 187. fordulódban 6325 arany került a bankszámládra. 6325 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 2 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 17/40 (+43%) ütőfegyverek: 27/11 (+2%) lőfegyverek: 24/92 (+3%)

Feltételes fegyverváltás: ezüsttőr (#322) << Mallon botja (#1526)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) max. 1 db (2 -9.); tüske (#22) max. 3 db (10 -14.); nyílpuska lövedék (#547) (15 -20.); mérg. nyílp.lövedék (#548) (21 -); Kaldor varázspora (#1272) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 1 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
78,58 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 97,69

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 963 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 30/49 (+24%) 2. nyomkövetés: 18/50 (+20%) 3. lopás: 1/51
4. mászás: 5/34 (-590%) 5. csapdakészítés: 16/14 (+6%) 6. csapdaészlelés: 17/37
7. gyógyítás: 23/80 8. titkosírás: 1/30 9. felderítés: 13/88
10. szörnyidomítás: 9/79 11. teológia: 19/30 (+12%) 12. taumaturgia: 32/32 (+11%)
13. szerencsejáték: 1/45 14. versengés: 5/97 (+10%) 15. zene: 94/71 (+100%)
16. szörnyismeret: 13/16 (+22%) 17. pszi: 10/8 (+13%) 18. zárnyitás: 1/11
19. vadászat: 8/3 20. bányászat: 24/72 (+54%) 21. főzés: 14/5 (+11%)
22. csapatmunka: 2/86

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 38
11. kincskeresés: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 35 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
kutatsz max. 65 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért csak 152. fémet, vagy jobbat
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 5 darabot ), nyílpuska lövedéket (#547) (max. 10 darabot ), kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), hattyútoll vánkost (#1226) (max. 2 darabot, csak egyszer), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), tükröt (#43) (max. 1 darabot ), gyógykenőcsöt (#313) (max. 10 darabot ), Rahn ékkövet (#701) (max. 1 darabot, csak egyszer)
elfogod tazunkarókát (#81) szuper hálócsapdával (#274), hattyúkirályt (#776) szuper hálócsapdával (#274), hegyi rákot (#61) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 34 TVP-ért
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 12)
trikornis (#104), mocsárivérc (#7143)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
Kórino Hanabira (#5597), gnóm (#6)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) örvénykerítés (#42, 10 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
villámmágia (#227, 36 VP, 5 TVP) kalmárszem (#228, 11 VP, 15 TVP) időcsere (#285, 5 VP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) banshee-sikoly (#373, 20 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP)
esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP)
Butaság ára beállítás: taumaturgia: 10 vp;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
bűvölés (#20) (95) feltámadás (#168) bűvölés (#20) (1222) szürkeáll. aktiv (#71)
hadiszerencse II (#24) mentális pajzs (#72) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 11, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
banshee-sikoly (#373) >> férfiak (#998) banshee-sikoly (#373) >> nők (#999)
banshee-sikoly (#373) >> démontetű (#15) banshee-sikoly (#373) >> nyuhaj karbin (#110)
banshee-sikoly (#373) >> több ellenfél elleni harcban (#985) villámcsapás (#50) >> társak oldalán harcolva (#986)
banshee-sikoly (#373) >> 17. szintű lényekre
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 11, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
elektromos pajzs (#51) >> máguskobold (#7044) örvénykerítés (#42) >> nők (#999)
örvénykerítés (#42) >> férfiak (#998) varázsvédelem (#34) >> massza (#217)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
kardfogú fülemüle (#146) (őrzi a holmidat: +12 lopás ellen) státusz: OK
goldugar (#65) (hátas: 10 lépés/kör; +2 védettség;) státusz: OK
érző szívű dromedár (#753) (málhás: +42 kg teher) státusz: OK
mélységi grittang (#103) (ásó: ásás csak 6 TVP-be kerül) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fontos feladatunk a konkurrencia ritkítása. Végezz két varkaudar mágussal. (számláló: 1)
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Nem árt, ha kitanulod a szörnyelfogás tudományát: áldozz fel oltáromnál egy élő hegyi rákot!

HŐSTETTEID
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 142 (limit: 852), a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 3, a pontszámod: 19 720.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
mágikus dallamok (254)
a butaság ára (273)
concerto grosso (308)
harci mágia (334)
bárdhírnév (335)
isteni muzsika (348)
kötélbűvölés (381)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
a zene ereje (396)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 10 TU. szükséges még: 40 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1000 TU szükséges.)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
5 pirkit (#153) 1 rókafarok (#124) 17 spiritusz (#170)
16 tüske (#22) 4 vasérc (#152)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
33 arany (#50) 1 arany karperec (#194) 2 aranylánc (#191)
1 aranypikkely (#415) 1 aranytű (#272) 3 aurach fog (#657)
1 ezüst karkötő (#158) 1 gólem talizmán (#811) 2 gyógykenőcs (#313)
1 hebrencs állkapocs (#130) 13 kaja (#2) 3 kerek kő (#19)
13 madártoll (#112) 2 manifeszt.nyúlvány (#214) 2 moa kristály (#2203)
4 nyílpuska lövedék (#547) 6 rákfatty váladék (#333) 1 rinóbőr (#651)
1 sullár hólyag (#168) 5 tinta (#101) 1 ubuk dobónyíl (#138)
2 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

72 73 74 75 76 77 78 79
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
(73,65) szeppent rákfatty (#186)
(74,64) Tharr oltár, vaskohó (#155), 47. jellempróba, smaragdgólem (#417), érclelőhely, dombi yeti (#366)
(75,62) alpesi tehén (#91), drasmólyom (#60), mély szakadék (#154), világítótorony (#156), egy ismeretlen isten rúnaköve, vaskohó (#155), Sheran oltár, olvasztókemence (#86), mosolygó rettenet (#97), massza (#217)
(75,63) Fairlight oltár, manóodú (#698), phua-kúp (#372), vaskohó (#155), érclelőhely, szeppent rákfatty (#186), trappoló dinymák (#118), massza (#217)
(76,61) mélységi grittang (#103), Fairlight oltár, vaskohó (#155), érclelőhely
(77,60) északi aurach (#350), olvasztókemence (#86), Tharr oltár, vaskohó (#155), érclelőhely
(78,58) tetemember (#123), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), Elenios oltár, Chara-din monolitja (#534), malom (#1204), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), sullár (#101), garokk (#73)
(78,59) 49. jellempróba, Elenios oltár, művészi porolit (#720), gátvakondok (#57), kaffogó hebrencs (#88)

Üzenet küldése a karakternek