198. forduló, 200. forduló, Ebonita Negra összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. jan. 2. 15h:00'
EZ A 431. JÁTÉKHETED, 199. FORDULÓD
432. játékheted kezdete: jan. 8.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
KALANDOZÓ: #4518
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 0

EBONITA NEGRA KALANDJAI


25 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [113,50] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 1 kis bőrpajzsot (1 arany kikiáltási áron), 1 rézsisakot (1 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Kifizetted a megvett 1 moa smaragdot (200 arany), 1 moa gyöngyöt (200 arany), 1 moa burátot (79 arany). Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 1 kis bőrpajzs (eladási ár: 20 arany, ebből a kezelési költség: 2 arany), 1 rézsisak (eladási ár: 6 arany) ellenértékét.
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a Lord Kovács József (ld. enc.), a gnóm szolgáló (ld. enc.), a pöfögő kregon (ld. enc.) és az elf mesterharcos (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) praglonc hártyát (ld. enc.), remák szivet (ld. enc.), fülemüle agyart (ld. enc.), ametiszt medált (ld. enc.) és umbatari karkötőt (ld. enc.).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+18 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+31 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Tojást tojik az uzbány. (+1 kaja.) A lottó 637. hetének nyerőszámai: 8, 12, 20. 1 db 0 találatos szelvényed volt. [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy ryuku légiós nyomára vezet. Minden hiába - a kutatás eredménytelen volt. [7 pontot használtál fel, van még 329.]

* 1. KP: elmormolod a 88. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 szopókő). [0 pontot használtál fel, van még 329.]

* 2. KP: elmormolod a 19. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Befejezted a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 324.]

* 3. KP: használod az 1100. tárgyat
Használod az Éjmágus tükrét. A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse forduló végéig.) [0 pontot használtál fel, van még 324.]

* 4. KP: t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 314.]

* 5. KP: kézbeveszed/felveszed a 160. tárgyat
Leveszed az optiri agysisakot, majd a fejedre teszed a vassisakot. [0 pontot használtál fel, van még 314.]

t 89 támadod a 89. szörnyet
FT 89 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy sörényes ubuk! Ezt kerested. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sörényes ubuk testét. (2 támadással 54 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+5 varázspont.) Ezüsttőrrel megdöföd a sörényes ubuk bal oldalát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A sörényes ubuk fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A sörényes ubuk még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a kőkést, szereztél 5 ubuk tüskét. 290 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 5, gyógyulás: 1, összesen: -4 ÉP}


v 22 233 elmormolod a 22. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Elmondtad az unkreáció varázslatot! Unkreálod a birtokodban levő furulyát. Elteszed a kapott alkotóelemeket: 1 ormánygőte csont, 1 smirglilevél, 1 acélpengőke. [-7 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 309.]

flh felt. lőfegyver haszn.
Minden FLH parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 309.]

kf 20 23 kézbeveszed/felveszed a 20. tárgyat a 23. tárggyal
Elrakod a hosszú íjat, majd előkészíted a fúvócsövet.
Lövedékként mérgezett tüskét fogsz használni. [0 pontot használtál fel, van még 309.]

m 6 mozogsz nyugatra
[112,50] Síkság, továbbra is csak síkság. Virágzó maghóla illatát hozza a szél.

Felfedeztél egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Dornodon rúnaköve. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy phua-kúpot. Találsz egy szent tölgyfát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Raia hívői építették. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely egy tűzfőnix formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek északnyugatra. [10 pontot használtál fel, van még 299.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
A találós kérdés a phua-kúp oldalán az orrod előtt materializálódik.
Amikor kell, kidobják,
Ha már nem kell, felkapják.
[5 pontot használtál fel, van még 294.]

tim 40 titkosírás megfejtése 40 pontért
Gondolkodni, töprengeni kezdesz a nehéz feladványon. Yoppéé! Megtaláltad, megoldottad! Hangosan, jól érthetően mondod ki a megoldást. Rövid várakozás, majd kitárul a gigantikus tojás ajtaja. Lélegzetedet is visszafojtva hatolsz be a kúpba. Kincs és táp vár itt bent rád, ez már bizonyos! Odabent félhomály fogad, úgy látszik, elromlott a világítás. Oppálá, le kell küzdeni először is a masszát, ami idebent lapít.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. A csata nem lesz könnyű: célpontod számodra ismeretlen védekező varázslatot rak magára. Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 14 életpontot sebeztél. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: sötét halál varázslatot lő rád. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 4 mérgezett tüske. Alaposan megsorozod a massza szemöldökcsontját. (4 támadással 50 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a massza testét. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+8 varázspont.) Ezüsttőrrel megbököd a massza nyakát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A massza megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Több csapást kapsz a massza farkától. (4 támadástól 18 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +4 ÉP.) Néhány csípés eltalálja a jobb lábadat. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Gyengül a védelmed - a massza ollója véres sebeket ejt a testeden. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) A massza mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (5 támadástól 17 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +4 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1498 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 153, sebződés: 61, gyógyulás: 14, összesen: -47 ÉP}

A neheze megvolt! Most lássuk a kincset! Hö - a kúp üres! A francba! Most, hogy kiszórakoztad magad, kimész. Mögötted bezárul a kúp ajtaja. [40 pontot használtál fel, van még 254.]
(Feltételes gyógyítás:) Befejezted a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+24 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+31 életerő). [-6 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 244.]

m 1 1 2 mozogsz északkeletre, északkeletre, keletre
[113,49] Síkság, továbbra is csak síkság. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt.


(Továbbmész...) [114,48] Szűnni nem akar a zöld síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy uzbány közeledik. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja az uzbány testét. (4 támadással 12 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az uzbány testét. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+6 varázspont.) Ezüsttőrrel meghorzsolod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az uzbány belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +1 ÉP.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 3, gyógyulás: 1, összesen: -2 ÉP}

Utad során felfedezel egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Raia rúnaköve. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Csak egy kaffogó hebrencs. Megvető mosollyal várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a kaffogó hebrencs bal első lábát. (4 támadással 13 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával teljesen átszúrod a kaffogó hebrencs testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) {KCC:} Ezüsttőrrel épp hogy megszúrod a kaffogó hebrencs nyakát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (istened védelmez +2 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 190 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 6, gyógyulás: 2, összesen: -4 ÉP}


(Továbbmész...) [115,48] Síkság, továbbra is csak síkság. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy xantusz-kaktuszt. Észreveszel egy oltárt. Leah híveié. Oldalt pillantva, meglátsz egy tűzrakó helyet. A gnóm, aki a tüzet csiholta mesél erről-arról, mi történt vele mostanában, közben megosztja veled finom vacsoráját. Csak úgy falod a fokhagymás gyümölcskoktélt.

[30 pontot használtál fel, van még 214.]

kt 1167 elkészíted az 1167. tárgyat
Az összegyűjtött tárgyakért cserébe kaptál 1 Rodger kezdő üstjét. 80 tapasztalati pontot kaptál. A vándor látva, hogy ez az első üstöd, mesélni kezd a szakácskodásról. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (főzés: 1. szint). (ld. enc.) Ezután rövid gesztikulálás kíséretében megosztja veled a főtt étel ötletét, az első receptedét. (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 209.]

m 1 8 8 mozogsz északkeletre, északra, északra
[116,47] A síkságot ritka erdő váltja fel. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy álomvirágot.
(Vándorcirkusz:) Mint egy különös látomás, úgy terül szét előtted a vándorcirkusz rengeteg apró épülete. Bizsergő tenyérrel veted bele magad a szokatlan tömegbe, míg egy apró termetű férfi meg nem állít. Kifizeted a 20 aranyat, majd besétálsz a cirkuszi sátrak közé.
Megállsz a céllövölde előtt. Épp egy kalandor lép ki a sátorból, egyik kezében kardot szorongat, a másikban pedig egy felismerhetetlenül véres szörnytrófeát. Az ismeretlen hős sikerén felbuzdulva neked is kedved támad próbára tenni tudásod. Az ajtónálló óriás kérdések nélkül a sátorba enged. Éles szemed azonnal kiszúrja a terem távolabbi sarkából támadó lényt. Egy vortexmágus.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. A másik mormol valamit: egy számodra ismeretlen védekező varázslat! Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 6 életpontot sebeztél. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: tűzgolyó varázslatot lő rád. 62 életpontot vesztettél. Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a vortexmágus örvénylő köpenyét. (4 támadással 28 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra támadsz. Ki energiáidat fókuszálva, készen állsz egy Kabal-Sújtásra. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a vortexmágus bal oldalát. (4 támadással 111 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+11 varázspont.) Ezüsttőrrel épp hogy megszúrod a vortexmágus örvénylő köpenyét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: tűzgolyó varázslatot lő rád. 56 életpontot vesztettél. A vortexmágus szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1143 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 158, sebződés: 118, gyógyulás: 0, összesen: -118 ÉP}


- És a díj? - kérdezed az ajtó előtt álló óriástól. Ő hanyagul megvonja a vállát:
- Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következő alkalommal biztos nyersz valamit!
(Feltételes gyógyítás:) Sikerült elmondanod a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+25 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+23 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+25 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Megidézted a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+25 életerő). [-6 varázspont.]
Elmosolyodsz, amikor megpillantod az ötpróba-sátrat magad előtt. Versenyzésre készen közelebb lépsz a bejáratnál álló fiatal alakváltóhoz. Ő elmondja, hogy öt próbát kell teljesítened ahhoz, hogy tied lehessen a fődíj, majd hozzáteszi, hogy ez eddig még nem sokaknak sikerült. Megígéred neki, hogy benned nem fog csalódni, és megkezded a feladatok megoldását. Az első próba a súlyemelés. Az alakváltó fiú kiválaszt neked egyet a rúdra szúrt vastömbök közül, majd megkér, hogy emeld fel. Két kézzel nekirugaszkodsz, és elégedetten konstatálod, hogy nem is olyan nehéz, mint gondoltad. Tovább... Egy kis gnóm bukkan fel előtted, majd egy tárgy elkészítésének módjáról hablatyol valamit. Monológja végén megkér rá, hogy ismételd el, amit mondott. Összerendszerezed gondolataidat, majd könnyedén megteszed amit kér... Egy nyúlánk elf mondja el a következő próba szabályait. A földön fekvő labdákkal kell egy percig zsonglőrködni. Mi sem könnyebb ennél, a labdákat olyan ügyesen dobálod egyik kezedből a másikba, hogy az elf megtapsol a produkció végén... A negyedik feladat nagyon kedvedre való, egy korsónyi mézsört kell minél előbb magadba öntened. Tenyeredbe fogod az innivaló mellé készített követ, a magasba hajítod, majd lelkesen a sörre veted magad. Egyetlen csepp sem marad már, mikor az idő leteltét jelző koppanás elhangzik... Az ötödik próbára a sátor túlsó felében kerül sor. A jósnő már vár rád, mosolyogva fogad, kezében három kártyával. Kettő közülük üres, neked a harmadikat kell kiválasztanod. Húzol egyet, és a rajta lévő rajz láttán elvigyorodsz. Összejött. 323 tapasztalati pontot kaptál. Az alakváltó fiú eléd siet, és egy örömmosoly kíséretében megrázza kezed.
- Gratulálok! Jutalmul ezt adom neked. - mondja, és a kezedbe nyom valami apróságot. Amikor magadra hagy, alaposabban szemügyre veszed mi az: a hatalom fülbevalója. (ld. enc.)
Épp elhaladnál egy sátor előtt, amikor egy hangra leszel figyelmes, ami téged szólít. Egy árnymanó ül nem messze tőled egy asztal mögött, kezében egy pakli kártya mutatja, hogy békés küzdelemben szeretné próbára tenni tudásod. Kedved támad a szerencsejátékhoz, úgyhogy magabiztosan közelebb lépsz.
- 100 arany?!? - kiáltasz fel mérgesen, amikor ellenfeled közli, milyen összegben játszotok. Hamar kiderül, hogy nem viccelt. Miután leolvassa arcodról, hogy ennyi nincs nálad, tudomást sem vesz rólad többet. Felháborodottan elkullogsz.
Egy csúcsos, fekete színű sátorra lelsz a cirkusz közepén. Előtte egy jókora ember férfi szónokol az őt körülálló kalandozóknak, és eget rengető szenzációként próbálja az odabent található veszélyeket beharangozni. A tétova tömeg látványa magabiztossá tesz. Előrelépsz, hogy tárgyaidat leadva beléphess a labirintusba. Egy szűk folyosó húzódik előtted, melynek oldalfalából rengeteg mellékjárat nyílik a különböző irányokba. Tanácstalanul indulsz el az egyiken, majd az arról nyíló másikon folytatod utad. Minden folyosó ugyanolyannak tűnik, hamar eltévedsz. Csak amikor újra a labirintus bejáratának képe rajzolódik ki előtted, könnyebbülsz meg kicsit. 323 tapasztalati pontot kaptál. Visszakapod a tárgyaidat, majd bánatosan utadra indulsz.
A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Egy legyengült technokolin nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a technokolin testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a zöld üveget, szereztél 3 csepp ragasztót. 22 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy kardfogú fülemüle. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.


(Továbbmész...) [116,46] Fák, mindenütt csak fák.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Chara-din monolitját. Felfedeztél egy álomvirágot. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Beren Peredhil előtt.

(Továbbmész...) [116,45] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy kihívás tornyát. (ld. enc.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy szent ligetet. A természet tökéletes összhangja feléd is a béke érzetét sugározza. Oldalt pillantva, meglátsz egy szent tölgyfát.

Alaposan körülnézel a földön. Nagyon régi (kb. 3 hetes) mutáns nyomok vezetnek keletre. [90 pontot használtál fel, van még 119.]

be 502 1 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 1. szinten. Kiderül, hogy sajnos nincs nálad elég pénz. [0 pontot használtál fel, van még 119.]

be 502 1 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 1. szinten. Kiderül, hogy sajnos nincs nálad elég pénz. [0 pontot használtál fel, van még 119.]

be 502 1 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 1. szinten. Kiderül, hogy sajnos nincs nálad elég pénz. [0 pontot használtál fel, van még 119.]

m 6 mozogsz nyugatra
[115,45] Kisebb hegyek emelkednek itt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy vaskohót. Felfedeztél egy olvasztókemencét. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt! A munkában a mélységi grittang segít.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 óndarabot! Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Hmm, csak egy vadtroll. Ettől nincs semmi félnivalód. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a vadtroll jobb oldalát. (4 támadással 34 életpontot sebezve.) A troll teste fényleni, majd baljóslatúan pulzálni kezd. A következő pillanatban darabokra robban (-6 életpont)! A vadtroll még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+25 életerő). [-6 varázspont.] [21 pontot használtál fel, van még 98.]

id 101 26 idomítod a 101. szörnyet 26 pontért
Hozzálátsz a sullár neveléséhez. Nehéz egy ilyen szörnyet betörni, még nehezebb bizonyos dolgokra megtanítani, de azért érzed, hogy a dolog menni fog. Munkád meghozta a gyümölcsét: a szörny idomítása sikeresen befejeződött! Mostantól a szabadban automatikusan ezen a szörnyen fogsz lovagolni. Ezalatt: 9 lépést tehetsz meg körönként, 3 ponttal jobb a védettséged a szabadban vívott harcokban. 80 tapasztalati pontot kaptál. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyidomítás). [26 pontot használtál fel, van még 72.]

szk 359 345 157 keresed a 359. szörnyet a 345. szörnyet a 157. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy földsárkányt. [0 pontot használtál fel, van még 72.]

f 122 kísérletezel a 122. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Lázasan töröd a fejed... Semmi újra nem jöttél rá. [10 pontot használtál fel, van még 62.]

f 260 kísérletezel a 260. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Vadul gondolkozol... A próbálkozás semmi új eredményt nem hozott, legfeljebb egy kis gyomorkorgást. [10 pontot használtál fel, van még 52.]

v 84 60 elmormolod a 84. varázslatot
Mormolni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a szörnyidézés varázslatot! Megidézel egy drasmólyom! Szegény gyámoltalanul pislog, nem egészen érti, hogy hol van. [-72 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 42.]

v 22 72 elmormolod a 22. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Elmormoltad az unkreáció varázslatot! Ekkor döbbensz rá, hogy ilyen tárgyad nincs is! [-9 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 37.]

* 1. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 37.]

* 2. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 34.]

* 3. BP: kézbeveszed/felveszed a 315. tárgyat
Leveszed a vassisakot, majd a fejedre teszed az optiri agysisakot. [0 pontot használtál fel, van még 34.]

* 4. BP: fejleszted a 2. tulajdonságodat 34 pontért
Magad elé képzelsz egy négyzetrácsot, és köröket, kereszteket kezdesz belerajzolni. A fejben amőbázás egy kemény dolog, de jó módja az IQ-d fejlesztésének. Érezhető fejlődést tapasztalsz! (+1 IQ.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [34 pontot használtál fel, van még 0.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 15, 7, 22.
Az egyszerű halandó számára elérhetetlen tudati állapotban kapcsolatba lépsz a benned rejlő Élet Forrásával. (+1 max. ép.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját bezabál a sullár. Egy kaját bezabál a sünmedve. 2 kaját fal föl a mélységi grittang. 2 kaját töm magába a ragyás burástya. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a kitartó ló hatása. Elmúlt a hadiszerencse II hatása.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 340 pontot. A következő körben tehát 340 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


LORD KOVÁCS JÓZSEF (129. ELLENFÉL)
Ez a markáns arcvonásokkal megáldott, bajuszos férfi Alanor királyának egyik legfontosabb hadvezére. Csak úgy sugárzik belőle az erő és a tapasztaltság. Emellett a jóság és a megvesztegethetetlenség mintaképe ő. Ha bárki akárcsak szóban megkérdőjelezné ezt, hűséges fegyverével, a mindenhova magával vitt vaslándzsájával fog kártérítést venni az illetőn. S hogy ki kerülne ki győztesen a küzdelemből? Hm... felkészültség és némi szerencse kérdése.

GNÓM SZOLGÁLÓ (181. ELLENFÉL)
Az öreg, púpos, béna, félszemű gnóm szolgáló első pillantásra teljesen ártalmatlannak tűnik, azonban az, hogy egy nagyhatalmú elf harcost szolgál, óvatosságra int. Az ember sohasem lehet biztos benne, hogy minden az, aminek látja. A gnóm szolgáló nem visel semmilyen páncélt, nincs semmilyen fegyvere. Mindössze egy deus ex machina fityeg az oldalán. Vajon hogyan képes ártani neked, főleg úgy, hogy a fél keze hátra van kötve? Hmmm... Valószínűleg csak egy buta tréfa az egész.

PÖFÖGŐ KREGON (182. SZÖRNY)
A pöfögő kregonok az árnyvilág nagytermetű, púpos hátú vadállatai. Jegesen hideg karmuk érintésével képesek még a lélekburkot is átszakítani, és így esetleg permanens egészségcsökkenést okozni. Ezért csak akkor fogod megtámadni, ha T/FT parancsot adsz ki rá. Persze igazán sok választási lehetőséged nincsen, hiszen ha nem ölöd meg a pöfögő kregont, valószínűleg sosem jutsz vissza a valós világba.

ELF MESTERHARCOS (183. ELLENFÉL)
Az elfek között vannak kiváló harcosok. Főleg ez itt. Pengéje, mely úgy simul kezébe, mintha ezzel született volna, és úgy suhan együtt mozdulataival, mintha csak testének része volna, egyetlen rossz mozdulatodra olyan sebesen ejtené rajtad a vágásokat, hogy egyet pislantani sem maradna időd (vagy hogy annyit mondj: fapapucs). Egy józan lelkületű ember messziről elkerülné a leghalványabb lehetőségét is annak, hogy harcba bocsátkozzon ezzel a férfivel.

PRAGLONC HÁRTYA (215. TÁRGY)
A pragloncok idegen dimenziók idegen teremtményei, istenek hírvivői, hatalmas kincsek őrzői, az ismert univerzum mágikusan legaktívabb teremtményei. Ennél fogva, a belőlük kimetszhető hártya is oly mértékű mágikus potenciállal bír, amelyet a legnemesebb (és legóriásibb) mágikus kísérleteknél, varázstárgyak megalkotásánál használhatsz fel. Praglonc hártyához kétféleképpen juthatsz: vagy megvásárolod csillagászati áron, vagy elpusztítasz egy pragloncot, de készülj fel rá, hogy az utóbbi esetleg még több áldozatot kíván, mint az első.

REMÁK SZÍV (264. TÁRGY)
Egy szutykos remákot leölni szinte a lehetetlennel határos - azonban valakinek nyilvánvalóan mégiscsak sikerült. Ennek nyilván az az oka, hogy a remák speciális képessége - ha nagyon ritkán is - de néha csődöt mond. A remák szív a deus ex machina készítés egyik fontos alkotóeleme, ezért igen magas értéket képvisel.

FÜLEMÜLE AGYAR (267. TÁRGY)
Lemészároltál egy szerencsétlen, ártatlan, magatehetetlen kardfogú fülemülét? Helyes. Nem volt az annyira ártatlan. A hosszú kardfogakért jó pénzt kaphatsz a városokban, de esetleg másra is jó...

AMETISZT MEDÁL (275. TÁRGY)
Ennek a díszes aranyláncnak a végén egy gyönyörű ametiszt kő fityeg, szemet gyönyörködtetően és csábítóan. A mintája alapján bizonyára egy stüreai ékszerész munkája lehet. Egy nagyobb városban sok pénzt kaphatsz érte.

UMBATARI KARKÖTŐ (278. TÁRGY)
Az umbatari karkötő nemcsak egy szép ékszer, hanem varázserejű tárgy is egyben: mondják, hogy az umbatari mágusok a karkötő elkészítésekor egy süvítő rája lelkét zárják a felhasznált ezüstbe, és így valamit ellopnak a szörny fürgeségéből, és átadják a viselőjének. Hogy ez mennyire igaz és mennyire nem azt nem lehet tudni, de az tény, hogy ha magadra öltöd az umbatari karkötőt (KF 278) kicsit ügyesebb leszel.

MOA SMARAGD (377. TÁRGY)
Ez az apró, zöld smaragdkő tökéletesen meg van csiszolva, nyilvánvalóan egy ősi Moa ékszerész munkája. Azt, hogy bír-e valamilyenfajta mágikus képességgel, nem tudod megállapítani, de minden bizonnyal értékes.

FŐZÉS
Volt eddig egy olyan művészeti ág, melyet mi, kalandozók, a sokadrangú képzettségek sorába illesztettünk. Azonban annak, aki egyszer már megkóstolta a qvilli fogadós feleségének fenséges étkeit, azonnal megváltozik a véleménye a szakácsok és mesterszakácsok munkájáról. Most minden adott ahhoz, hogy a főzőtudásodat fejleszthesd. Ehhez csak szorgalmasan kell Rodger üstje körül lebzselned [egy fordulóban csak egyszer lehet], étkeket kotyvasztanod, új recepteken törnöd a fejed. Vannak finomságok, melyek elkészítése csak a nagyobb szakácsoknak sikerülhet, így eszébe sem juthatnak egy kezdő konyhatündérnek.
Mostantól (hogy főzés szakértelmed 1. szintre emelkedett) gondolkozhatsz új étkek ötletein, ehhez csupán egy üstre és a szokásos F (feltalál) parancsra van szükséged, valamint egy tárgyra (ami nem az üst), aminek számát megadod a parancs paramétereként. Ha az adott tárgyból lehet ételt készíteni, és elég kreatív vagy ahhoz, hogy ezt kitaláld, megismersz egy új receptet, melyről rögtön enciklopédiát is kapsz. Mint az eddigiekből is látszik, az F parancs itt is a jól megszokott módon, a tárgyak feltalálásához hasonlóan működik. Két gyakori ételkomponens van jelenleg, amiből nem lehet receptet feltalálni, ez a víz és a fűszerkeverék (ez utóbbi bármelyik boltban beszerezhető). Ezekre épp ezért nincs értelme receptvágyból F parancsot kiadni.
Az ételeket a H <üst száma> <recept száma> paranccsal készítheted el. Bármennyire is jó szakács vagy, egy körben csak egyszer főzőcskézhetsz, egy magadfajta kalandozó ennél több időt ennél a kalandozástól oly messze álló dologra nem hajlandó szánni. Mindig 1 adagot, vagyis annyit főzöl, amennyit ott rögtön meg tudsz enni. Az ételek elfogyasztásának hatása lehet egyszeri, kör végéig tartó, stb... erről az ételek receptjének enciklopédiája mindig írni fog.
Magasabb szintű főzésnél minden egyes étel elkészítése több tapasztalattal jár, valamint egy-egy étel megfőzése is egyre kevesebb és kevesebb TVP-be kerül.
Van pár tereptípus, ahol nem főzhetsz. Ilyen például a sivatag, ahol nem találnál elég rőzsét, amivel alágyújthatnál az üstnek; a mocsár, ahol az ingoványos talaj, valamint az itt-ott feltörő, bűzös gázpöffetegek nem kedveznek a főzésnek; a magashegység, ahol a hideg és a hirtelen szélrohamok keserítenék meg az ételkészítést; illetve a lakott terület, mivel elég furán nézne ki, ha leülnél az utca porába főzőcskézni - valamint amint kész vagy a koldusok széjjelhordanák munkád gyümölcsét. Épületben szintúgy nem főzhetsz.
A receptek enciklopédiáit nem oszthatják meg a kalandozók egymással. Ennek oka rendkívül egyszerű: egyelőre még az a tévhit van elterjedve a Túlélők Földjén, hogy a főzés csak a puhányoknak való. Ezután persze, hogy nem hangoztatja senki, hogy ő a főzőcskézésben jeleskedik. Talán később ez a nézet majd megváltozik, ennek csak a jövő a megmondhatója.

FŐTT ÉTEL (1. RECEPT)
Az egyik legegyszerűbb ételhez nincs is szükséged másra, mint 1 kajára és 5 vízcseppre. Nem tudni ki találta ki, de fergeteges ötletnek tűnik, hogy az ételt fel is lehet melegíteni, és a kajának amellett, hogy jobb íze lesz, laktatóbbá is válik. Ha kiadod a főzés parancsot erre a receptre (H 1167 1 vagy H 1168 1, attól függően, milyen üstöd van), ízletes ételt készíthetsz, melyet rögtön be is fogsz habzsolni. Éhséged csökken tőle, mintha egy csapásra 5 kaját ettél volna meg. A kaja felmelegítésének ideje: 3 TVP.

A HATALOM FÜLBEVALÓJA (817. TÁRGY)
Már kinézetével is a fenségességét hirdeti ez a csillogó fülbevaló, melyet egy zafír drágakőből hoztak létre. Használat közben lágyan duruzsol használójának fülébe, de természetesen más pozitív hatása is van: viselője minden alaptulajdonságát (erő, intelligencia, ügyesség, egészség, szerencse) kettővel növeli. A tárgy nem átadható.

A KIHÍVÁS TORNYA (502. ÉPÍTMÉNY)
Egy mesés és varázslatos épületet látsz magad előtt. Egy égig érő, karcsú torony, helyenként azonban kiszélesedik a törzse, mintha egy felhők közé ágaskodó kígyó tányérokat nyelt volna le keresztbe. Az egész épület azúrkék színben csillog, itt-ott piros keretű ablakokkal. Megmászni lehetetlen, és egyben értelmetlen is: az épület tövében ugyanis egy nyitott ajtót látsz, rajta a következő felirattal: "A KIHÍVÁS TORNYA." Ez érdekesen hangzik! Közelebb mész, mire az ajtó kinyílik, és egy mosolygó gnóm lép ki rajta.
- Üdvözöllek a Kihívás Tornyában! Ahogy az arckifejezésedet látom, némi felvilágosításra van szükséged. A Kihívás Tornyát a csatornán átözönlő, gazdag kalandozók turizmusa hívta életre. Nagyhatalmú mágusok hozták létre, pénzt és varázsenergiát nem kímélve. Ebben a toronyban különböző képességeidet és szakértelmeidet teheted próbára, érdekes teszteken. A legjobbak, akik minden próbát kiállnak, jutalomban részesülnek! A feladatoknak öt szintje van, neked elsőre mindenképp az első szintet ajánlom, ha túl könnyűnek bizonyul, próbálkozhatsz nehezebbel. Mint látni fogod, bizonyos próbákra külön fel kell készülni, tehát tapasztalatra is szükség van (tehát egyes szakértelempróbáknál a megfelelő szakértelem szinten kívül van más követelmény is). A feladatok nem mindig ugyanazok, tehát könnyen érhet meglepetés egy rutinos toronyjárót is. Végezetül: ha egy nehézségi szintet teljesítettél, akkor azt már nem járhatod újra. Sok szerencsét!
[A toronyba a BE 502 <szint> paranccsal léphetsz be, szint*10+20 TVP árán (a TVP költség lehet kevesebb is, ha félúton kudarcot vallasz). A belépődíj szint*5 arany. Egy fordulóban háromszor próbálkozhatsz a kihívás tornyában, akkor is, ha elgyalogolsz ugyanabban a fordulóban egy másik toronyhoz, ott sem fognak többször fogadni. A feladatok teljesítésével a jutalmad lehet varázstárgy, varázslat vagy valamilyen egyéb, különleges dolog. A szakértelem próbák során az adott szakértelem mindig fejlődik (még kudarc esetén is!), a próba nehézségétől függő mértékben. Néhány ilyen próba sikerének feltétele bizonyos tárgy ill. varázslat megléte. A tárgy ilyenkor nem vész el, a varázslathoz nem használódik el külön varázspont.]

KARAKTERLAP

Ebonita Negra, egy fekete, göndör hajú, barna szemű kobudera nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran főpapja vagy. Papi hited: 305. A Sheran Múmiák (#9137) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 199. fordulód.

Erő: 26 (27) Szint: 17 Merészség: 5/4 Magasság: 135 cm
IQ: 28 Támadás: 16 Agresszió: 3 Testsúly: 46 kg
Ügyesség: 32 Védekezés: 26 Menekülés: 30 % Életkor: 29/29 év
Egészség: 23 (25) Életpont: 312/241 Jellem: semleges Tul. pont: 4
Szerencse: 29 Varázspont: 156/22 Pénz: 4 arany Kép. pont: 10
Tudatpont: 14/3 Pszi pont: 43/43 EFejl: 20
Eddig összesen 796 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4439 TP-t kaptál. Jelenleg 243569 TP-d van. A következő szinthez még 16431 TP szükséges. Trófeáid: hadroszaurusz, bunthar, élőholt quwarg. A 199. fordulódban 1555 arany került a bankszámládra. 1555 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 22/58 (+2%) szúrófegyverek: 16/95 (+17%) lőfegyverek: 21/50 (+6%)

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) (150%) << ököl (#28) (150%)
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 30/99 (+14%) 2. nyomkövetés: 44/20 (+8%) 3. lopás: 1/7
4. mászás: 9/52 5. csapdakészítés: 21/28 (+5%) 6. csapdaészlelés: 1/29
7. gyógyítás: 23/28 8. titkosírás: 3/36 (+15%) 9. felderítés: 12/24 (+5%)
10. szörnyidomítás: 14/23 (+26%) 11. teológia: 20/52 (+18%) 12. taumaturgia: 5/58 (+10%)
13. versengés: 4/59 (+32%) 14. harcművészetek: 19/18 15. szörnyismeret: 25/80 (+18%)
16. pszi: 6/38 17. zárnyitás: 1/20 18. vadászat: 17/12
19. bányászat: 10/77 (+15%) 20. főzés: 1/0 (+100%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 2 lehet)
deus ex machinád 2 mezőre repítsen
totem 70% életpont alatt (gyógymógy (#5))
kutatsz max. 40 TVP-ért
ásol max. 18 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 20 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 5 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 10 darabot ), szárnyas hernyót (#69) (max. 20 darabot ), kék orchideát (#68) (max. 50 darabot )
elfogod dűnekukacot (#357) szuper hálócsapdával (#274), spagulárt (#82) fedett veremmel (#219), mutáns pókot (#117) fedett veremmel (#219), garokkot (#73) fedett veremmel (#219)
mászol max. 120 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, kártyabarlang, labirintus (27)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 6, max: 12)
nukleáris cickány (#155), szeppent rákfatty (#186), 9302. szövetség (#9302), kardfogú fülemüle (#146), semlegesek (#989), jók (#990), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP)
restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) természet haragja (#141, 25 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 10)
hhaar burka (#32), védelem tűz ellen (#38)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
ragyás burástya (#111) (málhás: +10 kg teher) státusz: OK
mélységi grittang (#103) (ásó: ásás csak 6 TVP-be kerül) státusz: OK
sünmedve (#33) (őrzi a holmidat: +7 lopás ellen) státusz: OK
uzbány (#102) (tojást tojik) státusz: OK
sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +3 védettség;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Papjaimat anyagi megfontolások nem vezérlik. Imádkozz úgy, hogy a nálad levő tárgyak összértéke 30 arany alatt van!
2.) Minden istennél a rátermettség küldetése: áldozz számomra egy esszenciakristályt!
3.) A víz egy Sheran-pap számára természetes lételem. Imádkozz, amint úszás szakértelmed elérte a 7. szintet!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50) 6 álompor (#396) 1 furulya (#233)
1 grifftojás (#179) 8 kaja (#2) 1 madártoll (#112)
4 mérgezett tüske (#23) 6 móri gyümölcs (#116) 16 tüske (#22)
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 acélpengőke (#231) 1 hatalom fülbevalója (#817) 1 hebrencs állkapocs (#130)
1 óndarab (#85) 3 ragasztó (#83) 1 Rodger kezdő üstje (#1167)
1 smirglilevél (#29) 5 ubuk tüske (#131) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(112,50) Dornodon rúnaköve, phua-kúp (#372), szent tölgyfa (#393), Raia oltár, művészi porolit (#720), massza (#217)
(113,49) 49. jellempróba, oltár
(113,50) sörényes ubukok (#89)
(114,48) uzbányok (#102), Raia rúnaköve, 49. jellempróba, kaffogó hebrencs (#88)
(115,45) vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), oltár, érclelőhely, vadtrollok (#70)
(115,48) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), Leah oltár, tűzrakó hely (#1169)
(116,45) kihívás tornya (#502), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 22. jellempróba, Raia oltár, szent liget (#439), szent tölgyfa (#393)
(116,46) Chara-din monolitja (#534), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720)
(116,47) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), vortexmágus (#418), technokolin (#50), kardfogú fülemüle (#146)

Üzenet küldése a karakternek