Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2016. aug. 5. 9h:05' EZ A 121. JÁTÉKHETED, 20. FORDULÓD 122. játékheted kezdete: aug. 10. A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk. Ez a forduló 21 zsetonba került. EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel. E-mail! |
KALANDOZÓ: #3807 SZÁMLA : XXXX |
gy 40 | gyógyítás 40 pontért |
gy | gyógyítás |
h 34 | használod a 34. tárgyat |
m 2 2 | mozogsz keletre, keletre |
Elszántan a másikra rontasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az evaporőr testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Ököllel többször kegyetlenül megütöd az evaporőr hengertestét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Az evaporőr még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}
(Továbbmész...) [52,-6] Szűnni nem akar a zöld síkság. Találsz egy malmot. (ld. enc.) Észreveszel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy alpesi tehén. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.
Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ököllel néhányszor megcsapod az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Ököllel párszor keményen megütöd az alpesi tehén tőgyét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Patájával az alpesi tehén többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 38, gyógyulás: 0, összesen: -38 ÉP}
be 1204 | bemész az 1204. épületbe |
m 2 3 | mozogsz keletre, délkeletre |
(Továbbmész...) [54,-5] Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Elenios híveié. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy olvasztókemencét. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy vaskohót. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy mélységi grittang. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.
Elszántan a másikra rontasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a mélységi grittang testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A mélységi grittang a jobb karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a mélységi grittang farkát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) A mélységi grittang beleharap a kezedbe. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}
h 34 | használod a 34. tárgyat |
m 2 2 1 | mozogsz keletre, keletre, északkeletre |
Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Az Acél Ököl technikáját alkalmazod. Ököllel kegyetlenül megütöd a bo-skorpió kitinpáncélját. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A bo-skorpió belecsíp a derekadba. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 7 csepp gyenge mérget. (Nincs mibe rakni 4 gyenge mérget.) 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}
(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [15 pontot használtál fel, van még 3.]
h 34 | használod a 34. tárgyat |
m 8 | mozogsz északra |
h 34 | használod a 34. tárgyat |
BRONZHEGYŰ NYÍL (94. TÁRGY) Amíg nincs íjad, nem sokat ér ez a korszakalkotó találmány. A bronzhegyű nyíl 2d6+4 sebzésű hegyes lövedék, amelyet a hosszú íjakhoz használhatsz (első használatnál a KF <hosszú íj sorszáma> 94 parancsot kell kiadnod). Készíteni ugyanúgy lehet, mint a többi bronztárgyat: egy olvasztókemence és egy kőkalapács kell hozzá, ezenkívül egy ón és egy rézdarab. Ezenkívül szükség van még hozzá egy madártollra. Készítése KT 94 paranccsal, 10 pontért. |
MALOM (1204. ÉPÍTMÉNY) Először, amikor megpillantottad a malmot, nehéz volt feldolgozni ennek a toronymagas, ismeretlen funkciójú épületnek a látványát. A zömök, hengerforma alap oldalán két egymáson keresztbe fektetett faszerkezet áll, melyen valamilyen szürke színű vászon feszül. Ebbe kap bele a szél, hogy megforgassa az irdatlan nagy alkotmányt a hozzá képest picinek tűnő építmény oldalán. Szóval ez a malom kívülről, s bizony sejthető, hogy belül valamilyen módon felhasználják valamire a szélkerékkel nyert energiát. Fogalmad sincs, mi célból. De igazából nem is várható el egy kalandozótól, hogy tudja. Ha akarsz, beléphetsz a malomba, 5 TVP árán. |
ALPESI TEHÉN (91. SZÖRNY) Az alpesi tehén egy nagy, lilafoltos kérődző, oldalán gyakran látható MILKA felirathoz hasonló minta. A legtöbb bölcs azt állítja, hogy a bőrelszíneződés ilyetén pigmentációja aligha lehet véletlen, de eddig még egyikük sem tudta a különös rúnasor jelentését megfejteni. Tény, hogy a vérszomjas szörny húsa igen ízletes. Sajnos ennek megszerzése komoly harci tapasztalatot igényel, ugyanis az amúgy békés szörny bőszen védi magát, ha megtámadják. Főként síkságon és alacsonyhegységben fordul elő. [Kaptunk néhány levelet, amelyek a játék "bugyuta" humorával kapcsolatban fejezik ki elégedetlenségüket (a szörnyön nincs sapka, lemész bétába, stb.). Ezért úgy döntöttük, hogy kell egy igazi, klasszikus fantasy szörny, így legalább valami komoly dolog is szerepel a játékban.] |
FŰSZERTARTÓ (210. TÁRGY) Ez az apró, szürke üvegből öntött tárgy a nagymamád polcon sorakozó, felcímkézett fűszertartóira emlékeztet. Ha Fűszert (azaz sáfrányport) szerzel, automatikusan ebbe töltöd. Maximum 5 adag fűszer fér bele. |
ÓRIÁS LIÁN (208. NÖVÉNY) A sűrű erdők mélyén nő az ujjnyi vastagságú óriás lián. Kőkéseddel, 12 TVP-ért lenyiszálhatod az egyik indát, ha szuper minőségű kötélhez akarsz jutni. Ehhez a KT 209 parancsot kell kiadnod. A szuperkötél ugyan nem alkalmas arra, hogy fel-le másszál rajta, mert nem esik rajta jó fogás, de szinte eltéphetetlen, ezért nagyon jó különösen erős szörnyek fogvatartására. |
MALOMKŐ (1205. TÁRGY) Nos, itt van előtted valami a malom szerkezetéből, valami, aminek a súlya a nehezékével vetekedik. Upsz, most, hogy megpróbáltad megemelni, be kell vallanod, még annál is sokkal nehezebb. Mi lett volna, ha a molnár nem a legkisebb darabot adta volna oda a malomkövek közül? Képtelen ötletnek tűnik első hallásra, de talán dobófegyverként használhatnád! Az biztos, hogy akire ez ráesik, ha nem lapítja össze azonnal, akkor is megérzi. A malomkő fix 50 sebzést okoz, a vele való támadásra -20-as módosító jár. Persze nem egyszerű elhajítani, akinek az alapereje nem legalább 99-es, vagy dobófegyver szakértelme 40 alatt jár, minden bizonnyal hiába próbálkozik vele. Ezenkívül minden fordulód végén megemelgeted párszor a malomkövet, izmaid pedig recsegve fognak duzzadni ilyenkor (erőd kb. 1%-ot fejlődik minden egyes alkalommal). Ehhez nem is kell parancsot kiadnod, karaktered automatikusan tenni fogja a dolgát. |
ÁLOMVIRÁG (395. NÖVÉNY) Az Álomvirág egy egészen különös növény: szárai a megszokott vegetációtól eltérően nem zöldek, hanem szinte teljesen átlátszóak, üvegszerűek. Ennek oka, hogy a növény nem a szokásos módon, a talajból nyeri a növekedéséhez szükséges anyagokat (és alakítja át fotoszintézissel), hanem mentális úton, a közelben alvók álmaiból merít energiát (emiatt viszont nagyon könnyen kiirtható). Talán ez az oka annak is, hogy a növény parányi virágai nem egyszínűek: a szivárvány ezerféle árnyalatában tündökölnek. Ha szerencsés vagy, valamelyik virág nemrég bontotta ki szirmait, s begyűjtheted róla a virágport [ezt automatikusan meg is teszed]. S hogy ez mire jó? Ha este, elalvás előtt belélegzed [a H 396 paranccsal], akkor éjszaka kellemesen kipihened magad, miközben különös kirándulást teszel az álmok birodalmában... |
TETEMEMBER (123. SZÖRNY) A bozótosok mélyén sötét, gonosz mágia lapul. Néha ez az anyagtalan, sötét gáz belesuhan egy elesett kalandozó testébe, és "lelket" ad neki. Ez az abszolút gonosz, csak a vérre szomjazó, az életet minden formájában gyűlölő lény igen veszélyes ellenfél. Érintése olyan rothadást képes előidézni, amely permanens egészségkárosodást idézhet elő. E miatt a veszélyes tulajdonsága miatt SOHA nem fogod megtámadni, bármekkora is legyen a merészséged, csak akkor, ha direkt feltételes támadást adsz ki rá. Legyőzéséhez ütőfegyver szükséges. |
SZAVAZÁS Ez az enciklopédia most kivételesen nem a karakterednek, hanem személyesen neked szól. A TF fejlődésével, kiterebélyesedésével egyre több dolga van a játékvezetőnek is, egyszerre minden eseményt nyomon kell követnie. Sokszor előfordul, hogy a játékegyensúly fenntartása érdekében gyors döntést kell hoznia, esetleg megváltoztatni valamit azért, hogy a játék még izgalmasabb, érdekesebb legyen. Esetleg a változtatásra azért van szükség, hogy néhány játékos ne tudjon visszaélni egy olyan helyzettel, amelyet egy normális játékosnak eszébe sem jutna "tápolásra" használni. Mostantól lehetőség van arra, hogy a játékosok is részt vehessenek ebben a döntésben (elvégre demokráciában élünk). Ha valamilyen probléma, kérdés merül fel, amiben a játékvezető szeretné a Ti véleményeteket kikérni, akkor erről enciklopédiát kapsz, SZAVAZZ! fejléccel. Az SZV <esemény> <szavazat> paranccsal dönthetsz, a <szavazat> 1 legyen ha nemet, 2, ha igent mondasz. Az <esemény> sorszámát mindig az enciklopédiában találod, ezzel azonosítjuk, hogy mire is szavaztál. Kérünk, hogy próbálj elfogulatlan döntést hozni, ne a saját karaktere(i)d érdekét nézd, hanem azt, hogy a játéknak hosszú távon érdekesnek, élvezetesnek kell maradnia. Egy rövid távú táp esetleg a hosszú távú élményt teheti tönkre. Tehát amikor az SZV parancsot kiadod, próbálj inkább a játékvezető bőrébe bújni, képzeld el, hogy akkor hogyan döntenél. Az SZV parancsot fölösleges többször kiadni, egy játékostól (nem karaktertől!) egy témában csak egy szavazatot fogadunk el. Köszönjük a segítségedet. |
TULAJDONSÁGFEJLESZTÉS A MARADÉK TVP-BŐL A legtöbb kalandozó a fordulója végén kiad néhány Tulajdonságfejlesztés parancsot, annak elkerülése végett, hogy az esetlegesen megmaradó tvp ne vesszen kárba - mert valljuk be, a felesleges tvp-ből való gyakorlásnál, élelemszerzésnél vagy gyógyításnál a tulajdonságok fejlesztése jobb ötlet az esetek többségében. Ennek orvoslására mostantól lehetőség van arra, hogy a forduló végén, ha 30-nál több tvp-d marad meg, akkor ebből a feleslegből az általad választott alaptulajdonságodat (erő, IQ, ügyesség, egészség) TF-eld. Ehhez a megfelelő TF parancsot kell kiadnod, TVP paraméter nélkül. Pl. a TF 1 parancs hatására mostantól ha 30-nál több TVP-d marad kör végén, akkor a feleslegért az erőd fogod fejleszteni. Az üres TF parancs törli ezt. |
Erő: | 15 | Szint: | 8 | Merészség: | 5/5 | Magasság: | 146 cm |
IQ: | 10 | Támadás: | 7 | Agresszió: | 5 | Testsúly: | 49 kg |
Ügyesség: | 13 | Védekezés: | 2 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 29/29 év |
Egészség: | 15 | Életpont: | 113/44 | Jellem: | semleges | Tul. pont: | 8 |
Szerencse: | 12 | Varázspont: | 0/0 | Pénz: | 65 arany | Kép. pont: | 4 |
HARCI ISMERETEK | |||||
ökölvívás: | 10 |
55,63 mezőn táborozol |
SZÁMLÁLÓK | ||
Max életkor 148 év | Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 3 | 2. nyomkövetés: | 3 | 3. mászás: | 1 |
4. gyógyítás: | 12 | 5. harcművészetek: | 1 | 6. zárnyitás: | 4 |
7. vadászat: | 2 | 8. bányászat: | 1 |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet) |
deus ex machinád 1 mezőre repítsen |
gyógyítasz 35% életerő alatt 30 TVP-ért |
Összsúly: 67.35 kg | Megterheltség: 168% |
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. | |
Még 109 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
8 | víz (#27) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
2 | álompor (#396) | 4 | bronzhegyű nyíl (#94) | 1 | evaporőr háj (#105) | |||
1 | fűszertartó (#210) | 3 | gyenge méreg (#26) | 1 | malomkő (#1205) | |||
1 | óndarab (#85) | 2 | szuperkötél (#209) | 3 | tükör (#43) | |||
1 | vizestömlő (#3) |
49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | |
-7 | |
|
|
|
|
|
|
|
-6 | |
|
|
|
|
|
|
|
-5 | |
|
|
|
|
|
|
|
-4 | |
|
|
|
|
|
|
|
lila brekk (#11) | szárnyas gömböc (#12) | gonyolék (#13) | rambó bogár (#14) | démontetű (#15) |
bolhakutya (#17) | ormánygőte (#18) | kavadu (#19) | drótszőrű pincsi (#22) | grákó denevér (#25) |
királygyík (#26) | óriás sáska (#27) | sakál (#28) | woor-antilop (#31) | sünmedve (#33) |
kőszáli disznó (#34) | manó (#36) | gorombilla (#38) | lebegő gomba (#39) | tigroszlán (#43) |
Baar-ork (#44) | Duer-ork (#45) | Tugt-ork (#46) | csontváz (#48) | zombi (#49) |
bakkura (#52) | bo-skorpió (#54) | rőtmanó (#55) | félelem-járó (#56) | gátvakond (#57) |
rájanyék (#58) | pókvadász (#59) | drasmólyom (#60) | kőevő (#62) | umor-pióca (#63) |
varkaudar (#64) | vízionár (#66) | evaporőr (#69) | vadtroll (#70) | fabontó szójer (#71) |
tintacsiga (#74) | tazunkaróka (#81) | spagulár (#82) | kaszabolósáska (#83) | bíborgörény (#84) |
alpesi tehén (#91) | szintszívó (#96) | mélységi grittang (#103) | süvítő rája (#113) | tetemember (#123) |
útonálló (#130) | orgyilkos (#131) | karmazsin huhogó (#185) | manaelementál (#290) | veszett rozmár (#639) |
csontlepke (#746) | csodabogár (#755) |
deus ex machina (#1) | kaja (#2) | vizestömlő (#3) | bot (#4) | bunkó (#5) |
kőkés (#6) | kőhegyű lándzsa (#7) | szöges bunkó (#8) | dárda (#10) | csontkés (#11) |
kőkalapács (#13) | sünmedve tüske (#14) | bordacsont (#16) | szögletes kő (#17) | parittya (#18) |
kerek kő (#19) | fúvócső (#20) | ormánygőte csont (#21) | tüske (#22) | mérgezett tüske (#23) |
kavadu lebeny (#24) | kavadu iszák (#25) | gyenge méreg (#26) | víz (#27) | ököl (#28) |
smirglilevél (#29) | smirglibokor (#31) | lapockacsont (#33) | ásó (#34) | tűzbokor (#35) |
fáklya (#36) | drótszőr (#37) | gumifa (#38) | zárnyitó készlet (#39) | grákóbőr (#41) |
tükör (#43) | királygyík bőr (#44) | kis bőrpajzs (#45) | krómkaktusz (#46) | antilopbőr (#48) |
arany (#50) | bőrpáncél (#51) | bőrsisak (#57) | tigroszlán fog (#63) | csontszablya (#64) |
kék orchideacserje (#67) | kék orchidea (#68) | szárnyas hernyó (#69) | csontkulcs (#74) | rát-fa (#77) |
mászókarom (#78) | korongfa (#79) | lapkorong (#80) | óndarab (#85) | olvasztókemence (#86) |
mély kút (#93) | bronzhegyű nyíl (#94) | bakkura bőr (#95) | vízionár szem (#102) | evaporőr háj (#105) |
fabontó (#106) | xantusz-kaktusz (#113) | kaktusztüske (#114) | móricserje (#115) | móri gyümölcs (#116) |
púderszikla (#118) | púderkő (#119) | rókafarok (#124) | mandibulapenge (#125) | hóhérbimbó (#132) |
csuklyavirág (#133) | gyöngymangó bokor (#134) | gyöngymangó (#135) | rúnakő (#136) | oltár (#146) |
vaskohó (#155) | világítótorony (#156) | nekrofun (#173) | óriás lián (#208) | szuperkötél (#209) |
fűszertartó (#210) | álomvirág (#395) | álompor (#396) | sörsátor (#486) | erődítmény (#488) |
manóodú (#698) | sötét kámzsa (#699) | művészi porolit (#720) | varkaudar falu (#1109) | Rodger kezdő üstje (#1167) |
tűzrakó hely (#1169) | malom (#1204) | malomkő (#1205) | varkaudar fellegvár (#1821) | varkaudar barlang (#2200) |
A tárgy kalandozó darab - tárgy átadása ÁL tárgy1 tárgy2 tárgy3 20 áldozat bemutatása BA élőlény [élőlény] [élőlény] - barátságosság BE [épület] 5 belépés épületbe/lab.-ba D tárgy - tárgy eldobása D tárgy darab hova 6 tárgy elrejtése DX 1-20 - D.E.M. beállítása É TVP 1-40 élelemszerzés EA mit darab - eladás boltban ÉP épület TVP TVP építkezés EXT - játékhét visszadátumozási kérelem F tárgy 10 kísérletezés, feltalálás FF 1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver - feltételes fegyverváltás FGY életerő% TVP [hányszor] TVP feltételes gyógyítás FKT tárgy darab [1] ? feltételes készítés FLH szint fegyver [darab] - felt. lőfegyver használat FU kalandozó (5) feltételes udvarlás FV tárgy darab honnan 4 felvesz elrejtett tárgyat GO próbaszám 10 jellempróba-gonoszság GY TVP 1-40 gyógyítás GYJ [tárgy] [megterh] [érték] - gyűjtés szelekció GYK fegyver TVP 1-50 gyakorlás fegyverrel H tárgy ? használja a tárgyat IN kalandozó élőlény tárgy - információ átadás K,FK faj lépésszám irány 10 követi a megadott fajt KF tárgy [1-2] - felvesz/felölt/kézbevesz KF tárgy 3-4 - őriz a tolvajok ellen KF lőfegyver [lövedék] - bekészíti a lőfegyvert KNO képesség [hányszor] - képesség növelése KT tárgy [darab] ? készít/begyűjt KUT TVP 1-50 átkutatja a terepet L,FL kalandozó [tárgy] 5 lopás kalandozótól LE tárgy - letesz/elrak LM pont [pont] [pont] 5+OV labirintusban való mozgás LOT 1.tipp 2.tipp 3.tipp - lottózás (10 arany) M irány [irány] [irány] 10 adott irányba mozgás SE próbaszám ? jellempróba-segítség T,FT élőlény [élőlény] [élőlény] - élőlény megtámadása TF tulajd. TVP TVP tulajdonság fejlesztése TNO tulajdonság [hányszor] - tulajdonság növelése VE mit darab - vásárlás boltban VI merészség agresszió menekülés% - viselkedés VIK merészség - merészség kalandozókra |
Acél Ököl (1) |