203. forduló, 206. forduló, Sir Gilbert Erail összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. jan. 26. 12h:06'
EZ A 1098. JÁTÉKHETED, 205. FORDULÓD
1099. játékheted kezdete: jan. 30.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3481
SZÁMLA : XXXX

SIR GILBERT ERAIL KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [138,49] koordinátán.
A játékvezető átadott Neked 1 ezüst éjmedált.
Varázserőd regenerálódik. (+107 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Sikerült elmondanod a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 352.]

* 2. KP: h 238 30 0 használod a 238. tárgyat
Játszani kezdesz a lanton. Profi, a zene minden ágazatában jártas bárd módjára játszol hangszereden. Ez jól esett! (+68 varázspont.) Amint abbahagyod a zenélést, gyanús zajra leszel figyelmes! A zenétől felhergelve, rád ront egy tüskés harci gromak.

A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 4 ezüsttollú nyíl. Több lövedéked átfúrja a tüskés harci gromak tüskés testét. (4 támadással 102 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Varkaudar che-karddal egy hatalmas csapással felmetszed a tüskés harci gromak testét. (1 támadással 51 életpontot sebezve.) Fegyvered 4 ép-t sebzett rajtad. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy ősvillám varázslat. 222 életpontot sebeztél. Pengepajzzsal megcsapod a tüskés harci gromak testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A tüskés harci gromak meglök a szarvával. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A tüskés harci gromak összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ezüsttollú nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 gromak bőrt. 960 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 399, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Egészséged TF-elődött. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [30 pontot használtál fel, van még 322.]

* 3. KP: v 443 0 0 elmormolod a 443. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Sikerült elmondanod a harci induló varázslatot! Érzed, ahogy a harci induló ritmusára mozdul minden izmod (+11 támadás). [-50 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 317.]

* 4. KP: h 1618 0 0 használod az 1618. tárgyat
Ideje egy kis fegyverápolásnak, megélezed őket a fenőkővel. (+1 sebzés minden szúró-, vágó- és vízifegyverre a forduló végéig.) [8 pontot használtál fel, van még 309.]

* 5. KP: h 1546 0 0 használod az 1546. tárgyat
Teremtesz egy adag varkaudar pálinkát a varázskorsóba, majd felhajtod a mágikusan létrehozott löttyöt. Megborzongsz az alkohol hatásától. (+4 támadás, -8 védekezés - a kör végéig.) [1 pontot használtál fel, van még 308.]

ek 99 t. energia kisütése: 99
Ebben a körben más KT tagjainak is tudsz átadni tárgyat, TU-t, infót. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 298.]

kf 2439 kézbeveszed/felveszed a 2439. tárgyat
A ruhádra illeszted az ezüst éjmedált. [0 pontot használtál fel, van még 298.]

ek 6 t. energia kisütése: 6
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 25 életpontot! [-2 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 298.]

a 29 5074 181 átadod a 29. tárgyat az 5074. kalandozónak (181 darabot)
Alkalmazod a tudatkinézist. [-4 TU.] Ok, sikeresen átadtál 181 smirglilevelet Ignatus részére. [5 pontot használtál fel, van még 293.]

aa 269 19 101 átadod a 269. tárgyat a 19. tárgyat a 101. tárgyat
Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 1 purifikátor hájat Ignatus részére. Alkalmazod a tudatkinézist. [-2 TU.] Ok, sikeresen átadtál 34 kerek követ Ignatus részére. Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 5 tintát Ignatus részére. [15 pontot használtál fel, van még 278.]

v 28 elmormolod a 28. varázslatot
Mormolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Sikerült elmondanod a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+2 erő). [-10 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 273.]

v 13 elmormolod a 13. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Energia árad testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] Egészséged TF-elődött. (+1 egészség.) [5 pontot használtál fel, van még 268.]

v 6 elmormolod a 6. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Sikerült elmondanod az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 263.]

m 5 5 6 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, nyugatra
[137,50] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport.
(Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod előtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földből. Izgatottan indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielőtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe lép eléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] A távcsővel lassan körülnézel. Messze keletre látsz egy Chara-din monolitját. Délkeletre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Délnyugatra egy Tharr templom van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy quwarg harcos. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 4 ezüsttollú nyíl. Alaposan megsorozod a quwarg harcos torát. (4 támadással 65 életpontot sebezve.) Megmarkolva a varkaudar che-kardot ellenfeledre ugrasz. Varkaudar che-karddal párszor kilyukasztod a quwarg harcos jobb első lábát. (2 támadással 88 életpontot sebezve.) Fegyvered 3 ép-t sebzett rajtad. Pengepajzzsal kicsit megvágod a quwarg harcos testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A quwarg harcos összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ezüsttollú nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 021 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy lőfegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.) Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 168, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Egy órába is beletelik, amíg kiásod egy hatalmas maglórium vastag, húsos gyökereit, de ilyen csemegéért megérte! (+2 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Még egész friss elf nyomok vezetnek délkeletre.

(Továbbmész...) [136,51] Szűnni nem akar a zöld síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy Ciang Csí közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy láthatatlan védekező mágiát. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy banshee-sikoly. 73 életpontot sebeztél. Üdvözlésképpen egy pajzszúzás varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 207 életpontot vesztettél. A hosszú íjjal célzol és lősz. Elrepül 4 ezüsttollú nyíl. A lény megpróbálja félreütni, de elügyetlenkedi. Alaposan megsorozod a Ciang Csí fényes páncélját. (4 támadással 101 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Varkaudar che-karddal megvágod a Ciang Csí fényes páncélját. (1 támadással 56 életpontot sebezve.) Fegyvered 6 ép-t sebzett rajtad. Pengepajzzsal végigvágod a Ciang Csí testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a Ciang Csí minden csapását hárítanod. (4 támadástól 61 életpontot vesztesz.) Papi rangod egy IMádkozásnyit csökkent. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ezüsttollú nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 12 arany és egy borostyán függő, ezenkívül 1 hősiesítő medál. 1 872 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 252, sebződés: 274, gyógyulás: 0, összesen: -274 ÉP}

Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Felfedeztél egy templomot. Tharr híveié. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert délnyugatra fordítod, megpillantasz egy Chara-din monolitját. Nyugatra nézve látsz egy vaskohót. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő.

(Továbbmész...) [135,51] Kisebb hegyek emelkednek itt. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy ekharion bébi nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Egy banshee-sikoly varázslattal köszöntöd a másikat. 74 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 4 ezüsttollú nyíl. Több lövedéked átfúrja az ekharion bébi fejét. (4 támadással 63 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a varkaudar che-kardot a másikra támadsz. Varkaudar che-karddal többször mélyen végigmetszed az ekharion bébi jobb karját. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Fegyvered 8 ép-t sebzett rajtad. Pengepajzzsal kissé megkarcolod az ekharion bébi bal lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az ekharion bébi mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ezüsttollú nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 368 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 221, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy olvasztókemencét. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Chara-din monolitját. Észreveszel egy oltárt. Dornodon hívői építették. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze délre látsz egy Chara-din monolitját. Délnyugatra nézve látsz egy márványtornyot. Északnyugatra egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délre vezetnek. [24 pontot használtál fel, van még 239.]

kt 19 100 elkészíted a 19. tárgyat (100 darabot)
Begyűjtöttél 100 kerek követ. Egészséged TF-elődött. [100 pontot használtál fel, van még 139.]

a 19 5074 100 átadod a 19. tárgyat az 5074. kalandozónak (100 darabot)
Alkalmazod a tudatkinézist. [-7 TU.] Ok, sikeresen átadtál 100 kerek követ Ignatus részére. [5 pontot használtál fel, van még 134.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
[136,52] Minden átmenet nélkül a hegyvidéki terep bozótosba vált át. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Csak egy áeratikus hasnyák. Megvető mosollyal várod a találkozást. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A csata nem lesz könnyű: célpontod láthatatlan védekező varázslatot rak magára. Üdvözlésképpen egy banshee-sikoly varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 69 életpontot sebeztél. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy a halál szava. A támadása szerencsére hatástalan volt. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 3 ezüsttollú nyíl. Pár lövedéked átjárja az áeratikus hasnyák jobb oldalát. (3 támadással 81 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ezüsttollú nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 4 csepp spirituszt. 1 368 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 150, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz egy oltárt. Tharr híveié. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő.

(Továbbmész...) [136,53] Egyre több a fa. Ritka erdőben vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy kék orchideacserjét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy szekérkaravánt. Nyugatra tart. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy kardfogú fülemüle. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 ezüsttollú nyíl. Több lövedéked átfúrja a kardfogú fülemüle tollpihés hasát. (4 támadással 105 életpontot sebezve.) A kardfogú fülemüle most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ezüsttollú nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 fülemüle agyart. 695 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[16 pontot használtál fel, van még 118.]

be 1215 15 bemész az 1215. épületbe
Úgy döntesz, hogy a karavánnal tartasz. Közelebb lépsz egy szekérhez, és felkéredzkedsz rá. A bakon ülő nyurga elf fickó bólint, szállj csak fel. Keresel magadnak némi helyet a szekér hátuljában, és kényelmesen elhelyezkedsz. A karaván nyugatra indul.
6 mérföldre az indulási helytől (síkságon): van itt egy mínosz-kúp, egy barátság szent tüze, egy Chara-din monolitja, egy művészi porolit; 9 mérföld megtétele után (sűrű erdőben): van itt egy Chara-din monolitja; 12 mérföld megtétele után (sűrű erdőben): van itt egy régészeti lelőhely; 15 mérföldre az indulási helytől (bozótos területen): néhány ragyás burástya bukkan fel, majd a másik irányba továbbindulnak; van itt egy művészi porolit; 18 mérföld megtétele után (síkságon): egy sóhajtó dorony támad a karavánra, szerencsére erre ezek az emberek is fel vannak készülve, és elzavarják a bestiát; 24 mérföld megtétele után (bozótos területen): egy ragyás burástya támad a karavánra, szerencsére erre ezek az emberek is fel vannak készülve, és elzavarják a bestiát; van itt egy régészeti lelőhely, egy művészi porolit, egy barátság szent tüze; 30 mérföldre az indulási helytől (síkságon): van itt egy Chara-din monolitja, egy régészeti lelőhely; 36 mérföld zötykölődés után (síkságon): van itt egy művészi porolit; 39 mérföld megtétele után (bozótos területen): van itt egy művészi porolit; 42 mérföld megtétele után (bozótos területen): van itt egy művészi porolit.
És végül elérkezel a karavánnal közös utazásod végére. Leszállsz a szekérről, búcsút intesz nekik, majd szemügyre veszed, hol is vagy éppen. [30 pontot használtál fel, van még 88.]

AZ UTAZÁS MEGKEZDÉSE ELŐTTI TÉRKÉPED

134 135 136 137 138 139
48
49
50
51
52
53
54
(135,51) ekharion bébi (#768), vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), Chara-din monolitja (#534), Dornodon oltár
(136,51) Ciang Csí (#978), 43. jellempróba, Tharr oltár
(136,52) áeratikus hasnyák (#243), Tharr oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 48. jellempróba
(136,53) kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68), nyugatra tartó szekérkaraván (#1215), kardfogú fülemüle (#146)
(137,50) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), quwarg harcos (#201)
(138,49) tüskés harci gromak (#156)

[121,53] Az erdő fái mögötted maradnak, bozótos terepen vagy. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Átlépted az Őslénypark mágikus energiakerítését. Mindenhol hatalmas feliratokat látsz: VIGYÁZAT! ÉLETVESZÉLY!

Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba).
[0 pontot használtál fel, van még 88.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[120,54] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy velociraptor került az utadba. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy banshee-sikoly varázslatot. 75 életpontot sebeztél. A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 ezüsttollú nyíl. Pár lövedéked átjárja a velociraptor testét. (4 támadással 49 életpontot sebezve.) Marokra fogva a varkaudar che-kardot a másikra ugrasz. Varkaudar che-karddal alaposan megvágod a velociraptor jobb vállát. (1 támadással 60 életpontot sebezve.) Fegyvered 10 ép-t sebzett rajtad. Pengepajzzsal megcsapod a velociraptor testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Karmával néhányszor a velociraptor megcsapja a fejedet. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A velociraptor még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ezüsttollú nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 raptor karmot. 1 344 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 208, sebződés: 38, gyógyulás: 0, összesen: -38 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy xantusz-kaktuszt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr híveié. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely egy bávatag golombár formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? A távcsővel lassan körülnézel. Messze délre látsz egy Leah oltárt. Nyugatra nézve látsz egy Leah oltárt. Északra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő.

(Továbbmész...) [119,55] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél.

Nagyot bukik egy óriás ugróegér a kirakott lábadon, és ez lett a veszte. Főfogás lesz őkelme! (+2 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [118,56] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Ananászvirág illatát hozza a szél.

A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy barátság szent tüzét. Délnyugatra nézve látsz egy szekérkaravánt. Nyugatra egy olvasztókemence van. Északnyugatra egy művészi porolit van. Északra egy Dornodon templom van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Körbevizsgálódsz. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek délnyugatra. [24 pontot használtál fel, van még 64.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[117,57] Továbbra is síkságon vagy.

Utad során felfedezel egy gyöngymangó bokrot. Felfedeztél egy szekérkaravánt. Nyugatra tart. Utad során felfedezel egy oltárt. Dornodon híveié. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy barátság szent tüzét. Északra nézve látsz egy olvasztókemencét. Elrakod a távcsövet. Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) mutáns nyomok vezetnek keletre. [8 pontot használtál fel, van még 56.]

be 1215 15 bemész az 1215. épületbe
Úgy döntesz, hogy a karavánnal tartasz. Közelebb lépsz egy szekérhez, és felkéredzkedsz rá. Épp egy szemüveges gnóm ül a bakon, és kérésed meghallva bólint, szállj csak fel. Keresel magadnak némi helyet a szekér hátuljában, és kényelmesen elhelyezkedsz. A karaván nyugatra indul.
3 mérföldre az indulási helytől (bozótos területen): van itt egy grok-képződmény; 6 mérföld megtétele után (síkságon): kisebb zavar támad, amikor felbukkan néhány uzbány, de hamar elzavarja őket valaki ott elől; 12 mérföldre az indulási helytől (síkságon): van itt egy quwarg boly; 15 mérföld zötykölődés után (sűrű erdőben): van itt egy művészi porolit; 24 mérföldre az indulási helytől (síkságon): van itt egy templom; 30 mérföldre az indulási helytől (ritka erdőben): van itt egy templom; 42 mérföldre az indulási helytől (dombságon): van itt egy vaskohó.
És végül elérkezel a karavánnal közös utazásod végére. Leszállsz a szekérről, búcsút intesz nekik, majd szemügyre veszed, hol is vagy éppen. [30 pontot használtál fel, van még 26.]

AZ UTAZÁS MEGKEZDÉSE ELŐTTI TÉRKÉPED

116 117 118 119 120 121 122
52
53
54
55
56
57
58
(117,57) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), nyugatra tartó szekérkaraván (#1215), Dornodon oltár
(120,54) velociraptor (#161), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), Tharr oltár, művészi porolit (#720)
(121,53) 26. jellempróba

[102,57] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely egy bávatag golombár formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy mély kutat. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy Dornodon oltár van. Délre egy olvasztókemence van. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy Leah oltár van. Északra egy Tharr oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.
[0 pontot használtál fel, van még 26.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 23.]

* 2. BP: h 238 30 0 használod a 238. tárgyat
Elkezded pengetni a lantot. Profi, a zene minden ágazatában jártas bárd módjára játszol hangszereden. Egészséged TF-elődött. [23 pontot használtál fel, van még 0.]

* 3. BP: h 1554 0 0 használod az 1554. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 4. BP: h 507 0 0 használod az 507. tárgyat
Terülj, terülj, asztalkám! - mondod, és csodák csodája: Krugrog mama terítője máris roskadozik a finom falatoktól (+3 kaja, +5 korty víz). (Nincs mibe rakni 1 vizet.) [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 5. BP: h 238 30 0 használod a 238. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját fal föl a spagulár. 2 kaját nyel le a púpos burástya. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 346 pontot. A következő körben tehát 346 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


EZÜST ÉJMEDÁL (2439. TÁRGY)
Az ezüst éjmedált azok kapták jutalmul, akik a hatékonyan küzdöttek Morgan Első Inváziója ellen. Ez a ruhára kitűzhető medál mágikus erővel bír, jelentősen megnöveli viselőjének fájdalomtűrését (+50 max. ÉP). Természetesen egy ilyen kitüntetést sosem adnál át másnak.

CIANG CSÍ (978. ELLENFÉL)
Ciang Csí egy a legendás hősök közül, akiket minden ryuku katona jól ismer. Állítólag a Császár már egyszer személyesen is kitüntette őt az invázió során tanúsított elszántságáért, és ravaszságáért. Persze semmilyen érdemrend nem villog ruháján, sőt, nagyon is átlagos katonának látszik. Azért az biztosan nem véletlen, hogy immár harmadszor lép új csapatok élén Ghalla földjére, és eleddig egyetlen sérülést sem szerzett! Nagyon vigyázz, ha szembekerülsz vele, mert alattomos, és kegyetlen, ráadásul rengeteg sunyi trükköt ismer. Arról már nem is szólva, hogy már akkor is veteránnak számított, amikor te még kőkéssel szaladgáltál a kiégett földeken.

KARAKTERLAP

Sir Gilbert Erail, egy fekete, rövid hajú, zöld szemű ember férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Tharr híve vagy. Az Összhangzat (#9152) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 205. fordulód.

Erő: 34 (51) Szint: 24 Merészség: 10/3 Magasság: 171 cm
IQ: 25 (36) Támadás: 50 Agresszió: 3 Testsúly: 88 kg
Ügyesség: 26 (36) Védekezés: 75 Menekülés: 30 % Életkor: 26/46 év
Egészség: 24 (33) Életpont: 524/524 Jellem: semleges (-15) Tul. pont: 6
Szerencse: 26 (41) Varázspont: 395/204 Pénz: 7389 arany Kép. pont: 7
Tudatpont: 21/1 Pszi pont: 44/44
Eddig összesen 1873 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 8 628 TP-t kaptál. Jelenleg 1 297 027 TP-d van. A következő szinthez még 102 973 TP szükséges. Trófeáid: acélkolosszus, kvazár kovács, ongóliant. A 171. fordulódban 38 arany került a bankszámládra. 57 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 5 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/13 szúrófegyverek: 14/56 vágófegyverek: *28/100
ütőfegyverek: 6/39 lőfegyverek: *25/100 (+2%) dobófegyverek: 3/68

Feltételes fegyverváltás: varkaudar che-kard (#1112) << mágusölő (#422)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); ezüsttollú nyíl (#363) (1 -22.); gránátlövedék (#526) (23 -); gránátlövedék (#526) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
102,57 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 138
Feltételes varázskő használat: 10 százalék varázspont alatt.

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 82 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 11/14 2. nyomkövetés: 37/82 (+24%) 3. mászás: 5/85
4. csapdakészítés: 12/88 (+5%) 5. csapdaészlelés: 1/77 6. gyógyítás: 42/13
7. titkosírás: 1/95 8. felderítés: 4/45 9. szörnyidomítás: 3/70
10. teológia: 21/60 (+1%) 11. taumaturgia: 48/74 (+14%) 12. szerencsejáték: 3/47
13. versengés: 10/10 14. zene: 111/87 (+58%) 15. szörnyismeret: 14/64
16. pszi: 5/64 17. vadászat: 11/3 18. vitalitás: 5/4
19. bányászat: 11/31 20. csapatmunka: 3/73

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 20

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 70% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 24, max: 50)
vízionár (#66) (csak egyszer), köpködő bruhatag (#773), fekete amőba (#364), tesh alligátor (#353), xirnox (#122), láplidérc (#352), acélkolosszus (#35), noth szellem (#250), Mosthar (#6123), szubreális vámpír (#223), Palasti (#6116), Galargamoth (#6117), Selymes Salina (#6119), Süpped (#6120), Békés Bodin (#6124), élőholt tigris (#766), Kensoi (#6122), csontváz lord (#177), tetemember (#123), autentikus vámpír (#154), szintszívó (#96), tormikus egér (#218), inváziós ellenfelek (#9089), lidércúr (#252)
Barátságosság (aktív: 4, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990), trikornis (#104), érző szívű dromedár (#753), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) filofaxáció (#277, 20 VP, 10 TVP) időcsere (#285, 5 VP)
banshee-sikoly (#373, 20 VP) harci induló (#443, 50 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)
pusztító végzet (#106, 30 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
bűvölés (#20) (64) bűvölés (#20) (191) bűvölés (#20) (213) bűvölés (#20) (1230)
bűvölés (#20) (661) bűvölés (#20) (706) bűvölés (#20) (705) bűvölés (#20) (331)
harci induló (#443) csupasz izom (#28) hadiszerencse I (#13)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
20. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 20)
energiatüskék (#29), banshee-sikoly (#373)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tüskepajzs (#30)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 4, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
banshee-sikoly (#373) >> 15. szintű lényekre banshee-sikoly (#373) >> férfiak (#998)
banshee-sikoly (#373) >> nők (#999) banshee-sikoly (#373) >> acélkolosszus (#35)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
púpos burástya (#92) (málhás: +6 kg teher) státusz: OK
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés; +2 védettség;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) Egy sörényes ubuk elejtésével bebizonyíthatod, hogy méltó vagy hitemre.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. szürke házikó (504): kész. tanya (507): kész. városháza (Qvill) (527): kész. kastély (528): kész. fekete gránittorony (530): kész. apró gnómlak (531): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. cseréptetős torony (549): kész. helytartói hivatal (563): új. sötét kastplom (566): új. kőtorony (664): új. városháza (685): új. sámánkunyhó (767): többek közt 1758. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 21, 41, 42, 170.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 17, 47.
Kész: 1, 5, 6, 14, 16.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 478, a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 47918.
Olimpiai helyezéseid: első hely a 2. kategóriában a XIII. olimpián.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
mágikus dallamok (254)
a butaság ára (273)
concerto grosso (308)
harci mágia (334)
bárdhírnév (335)
isteni muzsika (348)
kötélbűvölés (381)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
a zene ereje (396)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 12 TU. szükséges még: 38 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 53 TU szükséges.)

Összsúly: 116.01 kg Megterheltség: 87%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 40 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 ezüsttollú nyíl (#363) 34 kerek kő (#19) 1 purifikátor háj (#269)
181 smirglilevél (#29) 5 tinta (#101)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
12 arany (#50) 2 álompor (#396) 1 borostyán függő (#162)
2 fülemüle agyar (#267) 1 gromak bőr (#268) 1 hősiesítő medál (#1558)
1 kaja (#2) 1 raptor karom (#281) 4 spiritusz (#170)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

101 102 103
56
57
58
(102,57) olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), Tharr oltár, művészi porolit (#720), 47. jellempróba

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Fegyver-ököl balansz: Az öklös gyűrűk bekerülésével az ököl sebzése jelentősen több lett a fegyvereknél, így a következő változtatásokkal hozzuk egyformára az ököl és a fegyverek sebzését: 1. A Tűz síkos jobbkezes fegyverek kaptak +20 sebzést. 2. A balkezes ökölgyűrűk jóval gyengébben lövik a varázslatokat. 3. A Rúnakesztyű bónuszai változtak: +25 AC, +300 max. ép., +1 támadásszám, +15 sebzés ököllel, +20 harcművészet, +13 sebzés kalandozók ellen, +20 támadás kalandozók ellen, +20 támadás ökölharc esetén. Olimpián és szörnyek ellen is így egyforma a két harci stílus sebzése, csak picit más a sebzés megoszlása a fizikai és mágikus sebzés tekintetében, de sokkal kisebb ilyen téren is a különbség, mint korábban. A Miniolimpiák és további tesztelések eredményeképpen még lehet változtatás, ha szükségesnek látjuk.

Üzenet küldése a karakternek