20. forduló, 22. forduló, Qwutzecahtirru összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. márc. 14. 12h:03'
EZ A 143. JÁTÉKHETED, 21. FORDULÓD
144. játékheted kezdete: márc. 17.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2996
SZÁMLA : XXXX

QWUTZECAHTIRRU KALANDJAI


Egy tintacsigán sebesen lovagló futárt pillantasz meg a távolban. Amikor közelebb ér, látod, hogy a Királyi Futárszolgálat egyenruháját viseli. Megállítja a hátasát előtted, majd egy pillanatig úgy tűnik, mintha a tintacsiga le akarna köpni téged. Láthatóan feltüzelte a száguldás. A lovasa is érzi a tintaveszélyt, gyorsan megnyugtatja hátasát, majd hozzád fordul:
- Üdvözlet! Szeretett királyunk, VI. Borax üzenetét hozom minden nevesebb kalandozónak!
- Az igen! Ezek szerint már neves vagyok - gondolod magadban.
- Nemrég Alanor jósmágusai közelgő kataklizmára figyelmeztették bölcs uralkodónkat. A titokkutató udvari mágusok és főpapok hónapokig kutatták a veszély mibenlétét, és végül megtalálták annak forrását. Morgan, Leah elsőszámú avatárja, éppen Ghallán tartózkodott a világégés idején, és úgy tűnik, hogy ez a hatalmas kataklizma még az ő fizikai valóját is képes volt elpusztítani. Egy ilyen hatalmú lényt azonban nem könnyű eltörölni a létezésből. Kiderült, hogy a létsíkokon szétszórt és elrejtett lélekurnákba rejtette szellemét, és ezekből mostanra képes volt visszaregenerálni a testét is. Miután ismét teljes öntudatra ébredt, döbbenten tapasztalta, hogy Leah hatalma mennyire lecsökkent Ghallán a világégés következtében. Úgy döntött, hogy tesz ez ellen, ezért elkezdte felszaggatni a tér - idő szövetét, hogy a Negatív létsíkról negatív energia áramoljon át a világunkra. Ennek mellékhatásaként élőholtak özönlenek Ghallára, animálódnak itteni, régen halott lények is, sőt, még az életteli föld is kiég. Ha pedig elég negatív energia áramlik Ghallára, akkor a Negatív létsíkhoz hasonló, kiégett, élőholtak által lakott világ lesz belőle. Nyilván, sem Őfensége, sem a Yaurr birodalom nem fogja ezt ölbe tett kézzel végigvárni. A bölcsek, konzultálva Leah legfőbb papjaival, arra a megdöbbentő következtetésre jutottak, hogy Leah - érthetetlen okokból - nem támogatja Morgan ez irányú törekvését. Mindez lehetőséget ad nekünk is arra, hogy megakadályozzuk Morgan tervét. Ha a negatív energia eléggé lecsökken Ghallán, akkor ezek a nekrorések bezárulnak, és elhárul a világvégét jelentő veszély. A negatív energia csökkentésének pedig az egyik legegyszerűbb módja az élőholtak pusztítása. Így királyunk mindössze arra kér téged, hogy tégy meg minden erőfeszítést annak érdekében, hogy minél több élőholtat pusztíts el. Nem lesz nehéz találkoznod velük, hiszen lassan már mindenhol a holtak kóborolnak.
Mire átgondolnád, és elmondanád neki az aggályaidat a dologgal kapcsolatban, az megfordítja a hátasát.
- Bocsáss meg, de sietős a dolgom, sok kalandozót kell még felkeresnem. Kérlek, ne habozz, és tégy meg mindent annak érdekében, hogy a nekrorések bezáruljanak! - azzal vágtába ugratja a tintacsigát, és nemsokára már csak egy alig kivehető pont a távolban.
163 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [46,-37] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 6. pontnál.
A táborozás 146. napján összefutsz egy barna, copfos hajú, zöld szemű árnymanó férfival. Sheran hűséges követője. Egy bakkura csizmát, egy koponya gyűrűt, egy rézsisakot, egy rőtmanó kacagányt, egy tankány karmot és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy láplidérc trófea, egy élőholt mágus trófea és egy autentikus vámpír trófea ékesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy kőkés. Jobb kezében egy vaskardot, bal kezében egy rövid kardot tart. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semlegesnek tűnik. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Széltoló Komisz. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn.
Nocsak, kaptál egy sötét tekercset! (ld. enc.)
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+20 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+6 varázspont.)

tf 1 fejleszted az 1. tulajdonságodat
Rendben, ha a kör végén az átvihetőnél több tvp-d marad, TF-elni fogod az erőd. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

lm 1 1 1 mozogsz 1 1 1
Ravaszul osonsz tovább. Sejted, hogy az 5. pont valamiféle őrposzt lehet. [5. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Végre-valahára újra a kijáratnál vagy! Elhagyod ezt a kísértetjárta útvesztőt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
[10 pontot használtál fel, van még 157.]

v 3 elmormolod a 3. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Befejezted az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 157.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+14 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 117.]

kt 22 2 elkészíted a 22. tárgyat (2 darabot)
Begyűjtöttél 2 tüskét. [2 pontot használtál fel, van még 115.]

m 1 2 2 mozogsz északkeletre, keletre, keletre
[47,-38] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Hirtelen mozogni kezd a föld! Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy gátvakond. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a gátvakond bal első lábát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a gátvakond testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A gátvakond néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A gátvakond összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Első ellenfeled egy csontváz.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a csontváz testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A csontváz karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átszúrod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a csontváz jobb karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontváz karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 48 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy zombi. (ld. enc.)

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a zombi rotható húsát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a zombi rotható húsát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a zombi fejét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A zombi karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A zombi most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 drótszőrt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 2 (limit: 285), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 200.
Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Üdv! Mi célod maradt Ghallán: lenni vagy élni? Dönts! - Doktroll Martens " Látsz egy rát-fát. A földben egy tökszerű valamit pillantasz meg. Közelebbről látod, hogy egy alakváltó feje! Elkínzott arccal néz rád, segítségért könyörögve. A nyomorultat egy hangyabolyba ásták bele! Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy ásóra és 20 TVP-re (9. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [48,-38] Síkság, továbbra is csak síkság. Látsz egy oltárt. Sheran hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy bo-skorpió közeledik. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a bo-skorpió jobb hátsó lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a bo-skorpió testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a bo-skorpió testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió melléd csap a farkával! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy autentikus vámpír volt. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Korgó gyomrod figyelmet követel.

(Továbbmész...) [49,-38] Továbbra is síkságon vagy. Hirtelen mozogni kezd a föld! Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy gátvakond. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Elszántan ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a gátvakond szőrös testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a gátvakond bal első lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A gátvakond csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A gátvakond összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Ó! Hiszen ez egy tetemember. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rát-fát. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Raia híveié. Egy testet pillantasz meg a földön. Közelebbről látod, hogy egy elf férfi. Még él! Kemény csatát vívhatott valamilyen szörnnyel - törött botja a közelében hever. Még van remény a megmentésére, ha gyógyfüveket gyűjtesz neki és egyéb módon kezelésbe veszed. Ehhez 25 TVP-t kell elköltened (5. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Egy elhullott vaddisznó tetemére bukkansz. Félretéve a finnyáskodást, lebontasz mindent, ami még emészthető. (+2 kaja.) Üres gyomrodat kajával tömöd meg. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 85.]

fgy 40 30 1 felt. gyógyítás 40 30
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 85.]

m 2 mozogsz keletre
[50,-38] Továbbra is síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy csontlepke. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a csontlepke testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a csontlepke testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a csontlepke fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontlepke harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a csontlepke száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Azonnal rájössz, hogy egy tetemember ijesztett meg. Amikor elhal a zaj, előmászol. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Látsz egy malmot. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 75.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
A malom falai közé lépsz. Jó meleg van idebent, s mindenfelé száll a gabonapor a levegőben. Köhögésre ingerel, ahogy belélegzed. Egy molnárlegény közelít feléd. Visszavonultan éldegélő, csak a munkájának élő ember ő, akit túlzottan nem érdekelnek a világ dolgai. Megtudod tőle, hogy mostanában gonosz alakok fenyegetik: környékbeli rablók, haramiák, illetve messziről jött rossz küllemű kalandozók.
- Jó uram, ha segítesz elűzni őket, busás jutalomban részesülhetsz. Itt is vannak, ezt mind odaadom! - mondja, és már tömködi is a zsebedbe. Bár erre semmi szükség nem volna, nem akarod megbántani azzal, hogy visszautasítod, inkább megígéred, hogy ha a környéken haramiába botlasz, majd jól számon kéred rajta, hogy mit tett a molnárral. Ez neki látszólag elég, kedves szavak közepette búcsúztok el. Csak kint mered szemügyre venni, mit is kaptál: 4 rézgolyót (ld. enc.), 1 jegesmedve bundát (ld. enc.), 1 kaját. (+1 jóság.) [5 pontot használtál fel, van még 70.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[51,-39] Még mindig füves síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. A feléd közeledő démontetű mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Marokra fogva a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a démontetű csáprágóját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a démontetű testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A démontetű megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A démontetű még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Ó! Hiszen ez egy tetemember. Amikor elhal a zaj, előmászol. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [52,-40] Szűnni nem akar a zöld síkság. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Leah híveié. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Hmm, csak egy kaszabolósáska. Ettől nincs semmi félnivalód. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a kaszabolósáska bal oldalát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a kaszabolósáska testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a kaszabolósáska minden csapását hárítanod. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a kaszabolósáska száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Azonnal tudod, hogy egy autentikus vámpír volt a rémület okozója. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [53,-41] A síkságot ritka erdő váltja fel. Találsz egy kék orchideacserjét. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy mérges pók. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a mérges pók testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a mérges pók testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a mérges pók bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a mérges pók száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 10 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Egy zombi áll veled szemben.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a zombi rotható húsát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a zombi rotható húsát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a zombi testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A zombi karma a fejed mellett suhan el! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A fák között biztos búvóhelyet találsz. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy tetemember. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Egy fabontó szójer nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Megmarkolva a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal jól megszurkálod a fabontó szójer jobb hátsó lábát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a fabontó szójer bal első lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A lény a szemed előtt rágja szét a fegyveredet! Nem találtad el! Csontkéssel meghorzsolod a fabontó szójer testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A fabontó szójer megharapdálja a bal lábfejedet és a combodat. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (ökölvívás: 1. szint).
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 40.]

m 8 mozogsz északra
[53,-42] A terep továbbra is ritka erdő. A ritkás lombozaton itt-ott sugárnyi napfény szűrődik be.

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Tapasztalt erdőjáróként egy pillanat alatt elrejtőzöl egy alkalmas fa mögött. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy láplidérc. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 30.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. A sötét tekercsek szaporodnak. Micsoda öröm! A nap kalandjaitól megfáradtan, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 160 pontot. A következő körben tehát 190 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SÖTÉT TEKERCS (535. TÁRGY)
A kezedbe nyomnak egy Sötét Inkvizíció pecsétjével ellátott ébenfekete csontberakásos pergament. Elolvasod és megborzongsz a szentségtelen igék láttán. Mégsem tudod eldobni, inkább úgy döntesz, ez a tárgy érdemes arra, hogy később is tanulmányozd. Boldogan elteszed, és reménykedsz, hogy kíváncsiságod nem sodor megint bajba.

ZOMBI (49. SZÖRNY)
A "friss" (néhány hónapos), még rothadás állapotában levő hullák animálása, életre keltése a nekromanták egyik kedvenc szórakozása. Az igen visszataszító és büdös élőholt szolgák egyébiránt hasznosak: fáradhatatlan moráljuk és a fájdalom teljes ignorálása félelmetes harcosokká teszi őket. Sajnos, a sikeres harcos másik alapvető feltétele, a tudat és motiváltság teljesen hiányzik belőlük, ezért egy éles vagy szúrófegyverrel aránylag hamar fel lehet őket aprítani. Leginkább mocsarakban és romok közt találkozhatsz velük.

AUTENTIKUS VÁMPÍR (154. SZÖRNY)
Az egyik fő különbség a szintszívó és az autentikus vámpír között az, hogy az autentikus vámpír MINDIG szív szintet, ha eltalálja ellenfelét. (Kivéve ha szerencséd nagyon-nagyon magas.) Így aztán természetes, hogy nem fogod soha megtámadni, kivéve, ha direkt T/FT parancsot adsz ki rá. Az autentikus vámpír gyűlöli a fényt, ezért csak sötét helyeken találkozhatsz vele. Ragyás, lila bőrét általában hosszú, fekete köpeny takarja, felhajtott gallérral. Sajnos ezzel nem tudja kilétét elleplezni, mert ahányszor megpillant egy áldozatot, hosszú, hisztérikus röhögésben tör ki, és ilyenkor elővillannak hegyes szemfogai.

TETEMEMBER (123. SZÖRNY)
A bozótosok mélyén sötét, gonosz mágia lapul. Néha ez az anyagtalan, sötét gáz belesuhan egy elesett kalandozó testébe, és "lelket" ad neki. Ez az abszolút gonosz, csak a vérre szomjazó, az életet minden formájában gyűlölő lény igen veszélyes ellenfél. Érintése olyan rothadást képes előidézni, amely permanens egészségkárosodást idézhet elő. E miatt a veszélyes tulajdonsága miatt SOHA nem fogod megtámadni, bármekkora is legyen a merészséged, csak akkor, ha direkt feltételes támadást adsz ki rá. Legyőzéséhez ütőfegyver szükséges.

RÉZGOLYÓ (343. TÁRGY)
Hogy ez eddig nem jutott eszedbe! A bányászati melléktermékként felhalmozódott rézből kiváló parittyalövedék készíthető. Ehhez a KT 343 parancsot kell kiadnod, 2 TVP-ért, egy olvasztókemence mellett, kezedben egy kőkalapáccsal (és persze ne feledkezz meg az egy rézdarabról!). A rézgolyó sebzése 2d6.

JEGESMEDVE BUNDA (1067. TÁRGY)
A jegesmedvék bundája annyira hófehér és annyira prémes, hogy vétek lenne csak úgy eldobni, vagy a győzelem után otthagyni. Bizonyára remek ruhadarabokat lehetne belőle készíteni.

KÉK ORCHIDEA BOKOR (67. NÖVÉNY)
Az egyik legvarázslatosabb növény, amely a ritka erdőben nő. Varázslatos, de nagyon veszélyes is: ártatlan kinézete ellenére ugyanis húsevő. A gyanútlan áldozatra kicsap a növény szőrös csápja, akit a méreg pillanatok alatt megbénít. A magatehetetlen élőlényt a csodás kék orchidea élve bontja le. A Duer-orkok egyik kedvenc szórakozása állítólag az, hogy áldozataikat a növény elé vetik. Ha szakítani akarsz a gyönyörű kék virágból, cselhez kell folyamodnod: átverésként csalit kell a virág mellé dobni. Ha a kék orchidea kedvencét, a szárnyas hernyót dobod oda, akkor lehetőséged van arra, hogy amíg a csápok a kis férget pumpálják, gyorsan letépj egy virágot. Ehhez a KT 68 parancsot kell kiadnod, 6 pontért. Egy fordulóban maximum öt virág szakítható egy kék orchidea bokorról.

FABONTÓ SZÓJER (71. SZÖRNY)
A fabontó szójerek a ritka erdők apró termetű élősködői. Élősködők, mert fát esznek. Ezek a barnára lakkozott vakondra emlékeztető lények hegyes fogukkal pillanatok alatt képesek elpusztítani egy akár fél méteres botot! Ha egy fabontó szójerrel keveredsz harcba, előfordulhat, hogy búcsút kell mondanod a fából készült fegyverednek...

LÁPLIDÉRC (352. SZÖRNY)
A Túlélők Földjének mocsarai sötét, iszonyatos és alattomos dolgokat rejtenek. Az egymásra vadászó, organikus borzalmak között megtalálhatóak a különböző hatalmú élőholtak, és a más síkról érkezett teremtmények is. A láplidérc, ez a mágiára immúnis élőholt, az elesettek éppen távozó lelkével táplálkozik, sokszor kísér nagyobb hatalmú lényeket. Persze egy nyomorult humanoidot önmagában is képes elpusztítani ez a sárral borított, vörösen izzó szemű, ösztövér teremtmény. Amikor kitátja száját, torkából kékes fény sejlik elő - ne akard, hogy megharapjon...

KARAKTERLAP

Qwutzecahtirru, egy barna, copfos hajú, csillogó szemű, hosszú szakállas gnóm férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Raia híve vagy. Ez a 21. fordulód.

Erő: 8 Szint: 7 Merészség: 4/4 Magasság: 123 cm
IQ: 20 Támadás: 6 Agresszió: 3 Testsúly: 46 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 6 Menekülés: 30 % Életkor: 81/81 év
Egészség: 13 Életpont: 103/58 Jellem: jó (16) Tul. pont: 6
Szerencse: 15 Varázspont: 22/16 Pénz: 3 arany Kép. pont: 5
Eddig összesen 117 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 399 TP-t kaptál. Jelenleg 2 399 TP-d van. A következő szinthez még 1 601 TP szükséges. Trófeáid: alpesi tehén, púpos burástya.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 (+1) szúrófegyverek: 10 (+1) ütőfegyverek: 1
lőfegyverek: 9

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) max. 1 db (1 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
53,74 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 55

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 997 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 (+1) 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 2
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 7 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 1 9. vadászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
segítesz max. 5 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 1 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
szintszívó lények (#9097), szintszívó (#96) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 4, max: 50)
vízionár (#66), semlegesek (#989), jók (#990), süvítő rája (#113)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
éber kakukk (#3)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A méreg a gonosz eszköze - hozz egy tucat csepp gyenge mérget, hadd változtassam vízzé!
2.) Ölj meg egy félelem-járót: a gonosz küldönce! (teljesítve)
3.) Segíts a bajbajutottakon [hajts végre legalább egy jellempróbát, és érj el legalább 15-ös jóságot!] (teljesítve)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 26.

Összsúly: 21.79 kg Megterheltség: 83%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 109 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csontszurony (#12) 5 tüske (#22) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 drótszőr (#37) 1 jegesmedve bunda (#1067) 1 kaja (#2)
2 mandibulapenge (#125) 4 rézgolyó (#343) 1 sötét tekercs (#535)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

45 46 47 48 49 50 51 52 53 54
-43
-42
-41
-40
-39
-38
-37
-36
(46,-37) a 26. labirintus bejárata
(47,-38) gátvakondok (#57), csontváz (#48), zombi (#49), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), 9. jellempróba, oltár
(48,-38) Sheran oltár, bo-skorpió (#54)
(49,-38) gátvakond (#57), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Raia oltár, 5. jellempróba
(50,-38) csontlepke (#746), oltár, malom (#1204), 45. jellempróba
(51,-39) démontetű (#15)
(52,-40) Leah oltár, 36. jellempróba, kaszabolósáska (#83)
(53,-41) kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68), mérges pókok (#20), zombi (#49), fabontó szójer (#71)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Az elmehártya (301) és tudatháló (304) védekező pszi képességek megvédenek minden mentális teológia és taumaturgia támadó varázslattól is. Ezeknél nem gyógyítanak, vagy sebeznek vissza, de megvédenek, ahogy a pszi acéltorony is véd.
* - Bekerült a játékba a Levegő síkja. Az átmenetelhez a Föld síkján kell megtalálni az átvezető küldetéssort.
* - Kicsit erősítettünk a kutatnivalók ritka kincsein a Levegő síkján. Pár, már nem túl hasznos tárgy kikerült, 1-2 hasznosabb bekerült.
* - Evirigon és Kronoteus ezentúl fixen dob fészektollat és térkristályt.
* - A düh vérvörös köde (289. és 541. KT-képesség) nem növeli a temporális sztázis szörnyképesség esélyét.
* - A szörnypiacokon átveszik a létsíkos szörnyeket, de ezentúl nem adják tovább, tehát venni nem lehet őket.
* - A Levegő síkján mostantól minden tereptípuson működik a szörnyek éles látás képessége (azaz 10% eséllyel két szörny jön mozgáskor).
* - A nagyobb kulcskarika (2231) nem helyettesíti a ztrax kulcsot (1217) és Kyeli kulcsát (1293).
* - A cirkuszi fősátor küldetésében leadott 6000 arany ezentúl 50 helyett 10 jóságot ad. Figyelem! A karakter automatikusan leadja az aranyat, ha van nála ennyi, amikor megkapja a küldetést!
* - A játékosok kérései alapján tovább javítottuk a légsíkos kutatnivalók ritka kincslistáját.
* - Egy picit csökkentettünk a grogoan behemót félelmsugarának erején, illetve kicsit csökkent a mentődobása a fizikai varázslatok ellen.
* - Nyugatra új déli sziget került be további kihívásokkal a nyugaton játszóknak.
* - A púpos varkaudar arénamester beszerzett pár kedvezményes árú vámpírférget is a közönség szórakoztatására. A beszerzett szörnyekért nem vállal felelősséget az arénagödröt üzemeltető Koponyalékelők törzs.
* - Az óriáserőt (53. varázslat) maximalizáltuk +60 sebzésben. Ennél több sebzést nem tud adni.
* - 15000-es hit felett az IMádkozás nem növeli a papi hitet. A megmentett lélek (1952. tárgy) és a tökéletes véglet (422. varázslat) továbbra is növeli.
* - A tidanitdukátot (1480. tárgy) át lehet váltani védőkristállyá (2240. tárgy) egy az egyben a gnóm refrugátor (2069. tárgy) segítségével, a H 2069 1480 (darabszám) paranccsal.
* - A triton halragut (27. recept) le lehet főzni minden síkon, nem csak a Víz síkján.
* - Az FVH-nak meg lehet adni 100-nál nagyobb paramétert is. Az FVH 99 továbbra is azt jelenti, hogy csak a kalandozókra használsz harci varázslatokat, az FVH 100 pedig az, hogy egyáltalán nem használod őket. - A karomkesztyű (1771. tárgy) átadhatatlan lett.
* - A tidanitdukátot (1480. tárgy) át lehet váltani kisebb reverziós prizmává (2027. tárgy) egy az egyben a gnóm refrugátor (2069. tárgy) segítségével, a H 2069 1480 (darabszám) parancsnál, ha a darabszám 100 felett van, akkor nem védőkristályt kapsz, hanem (darabszám-100) db kisebb rev. prizmát.
* - Újra átgondoltuk a titanitdukát-kisebb rev. prizma átváltást, és úgy döntöttünk, hogy visszavonjuk. A titanitdukátot nem lehet kisebb. rev. prizmává átváltani. A TVP szívás ellen továbbra is a megfelelő páncéllal, víziharc esetén a normálisan felhalmozott kisebb rev. prizmákkal lehet védekezni.
* - A szörnypiacokon történő szörnyvásárlás költsége 10 TVP lett.
* - Új tárgy került a játékba: védőprizma. A góm refurgátorral váltható titanitdukátból, és véd a szörnyek TVP-szívó ütésétől.
* - Új parancsot vezettünk be: FVK néven. A csata kezdetén feltörendő varázsköveket, manakirstályokat stb. szabályozza.
* - Nyugaton, az ősi kolostorban (2127) meg lehet tanulni azokat a harcművészeti technikákat, amiket a Sötét Föld rejtett kolostoraiban (493) oktatnak.
* - Elkezdődött az élőholt invázió.
* - A Kiégett Földek egyik város mezőjére (513, 48) felkerült egy vaskohó.

Üzenet küldése a karakternek